تحصیل رشته های مهندسی در چک

تحصیل رشته های مهندسی در چک چند سالی است که با علاقه و تمایل دانشجویان بسیاری از سراسر جهان روبه رو شده است که دلیل اصلی آن رشد و تحولات مثبتی است که در این مراکز صورت گرفته و دانشگاه های ارائه کننده این رشته ها را به جایگاه و رتبه های مناسب و بالایی در اروپا و جهان رسانده است.

در این مطلب کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) شما را به شناخت درست و کاملی از تحصیل رشته های مهندسی در چک خواهند رساند.

تحصیل در کشور چک به خصوص در رشته های همچون مهندسی نیاز به کسب اطلاعاتی دقیق و روشن از نحوه ارائه آن ها در مراکز مختلف این کشور دارد و شما باید پیش از هر اقدامی ، در ابتدا این کشور و شرایط تحصیل رشته های مهندسی در چک را شناخته و از مدارک مورد نیاز برای پذیرش و ثبت نام در این رشته ها و دانشگاه ها مطلع شوید که مقاله تحصیل در چک ، شما را به درک روشنی از این موارد خواهند رساند.

دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی چک با بهره مندی از اساتید مجرب و مجهز بودن به بهترین امکانات آموزشی ، یکی از معتبرترین مدارک دانشگاهی را در رشته های مهندسی به دانشجویان اعطا خواهند کرد که این موضوع در کنار هزینه ها و شهریه های مقرون به صرفه ، چک را به یکی از مناسب ترین مقاصد تحصیل رشته های مهندسی در جهان مبدل می سازد.

فهرست مطالب
تحصیل رشته های مهندسی در چک

 رشته های مهندسی در لیسانس چک

اولین شرط مورد نیاز برای ورود به رشته های مهندسی در لیسانس چک ارائه مدرک دیپلم پایان دوره دبیرستان و یا پیش دانشگاهی است که باید همراه با سایر مدارک مورد نیاز به دانشگاه مد نظرتان ارائه نمایید ، تحصیل رشته های مهندسی در چک در مقطع کارشناسی 3 تا 4 سال به طول خواهد انجامید و که برخی از مراکز دولتی و معتبر از متقاضیان آزمون ورودی اخذ کرده و به پذیرفته شدگان اجازه تحصیل در آن مرکز را صادر می کنند.

البته تمامی دانشگاه های آزمون ورودی ندارند و این موضوع در شرایط پذیرش هر دانشگاه سالانه به طور واضح اعلام می شود ، همچنین تحصیل در دوره لیسانس مهندسی چک نیازمند ارائه مدرک زبان چکی یا انگلیسی نیز می باشد که در ادامه مطلب به طور دقیق آن را توضیح خواهیم داد ، خوشبختانه دانشجویان این دوره اجازه دارند تا به طور پاره وقت و حداکثر به مدت 20 ساعت در هفته نیز به کار در چک مشغول شوند و کمک هزینه تحصیل خود را فراهم آورند.

در انتهای تحصیل رشته های مهندسی در چک در مقطع کارشناسی دانشجویان باید درآزمون نهایی دولتی آن رشته شرکت کرده و همچنین می بایست پایان نامه خود را ارائه دهند که در نهایت با پذیرش و قبولی در هر دو مدرک لیسانس مهندسی در رشته مورد نظر به آنان اعطا خواهد شد.

اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل رشته های مهندسی در خارج از کشور هستید و می خواهید بدانید در چه کشورهایی رشته مورد علاقه شما بدون آزمون و یا با بورسیه های تحصیلی ارائه می شود مقاله لینک شده را بخوانید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شماره خود را درج کرده و نام ارزان ترین دانشگاه در رشته مورد علاقه تان را از کارشناسان رجبی بپرسید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرایط مهندسی ها در مقطع ارشد چک

شرایط مهندسی ها در مقطع ارشد چک و مدراک مورد نیاز آن به طور کامل و دقیق برای هر رشته و گرایش ، به طور سالانه توسط دانشگاه های این کشور اعلام می شود که برای اطلاع از آن ها می توانید با کارشناسان ما در موسسه رجبی تماس حاصل کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت نمایید ، اما در ادامه باید بدانید که تحصیل رشته های مهندسی در چک در مقطع کارشناسی ارشد 2 تا 3 سال به طول می انجامد و ورود به آن نیازمند ارائه مدرک کارشناسی معتبر در رشته های مربوطه می باشد.

برای تحصیل در دوره های فوق لیسانس رشته های مهندسی در چک باید مدرک زبان انگلیسی یا چکی را هم به دانشگاه ارائه کنید و در انتهای تحصیلات خود یک پایان نامه کامل ارائه کرده و موفق به دفاع از آن شوید تا مدرک فوق به شما تعلق پذیرد ، توجه داشته باشید که برای ورود به این دوره بهتر است که حداکثر تا سن 26 سال اقدام کرده باشد ، زیرا دریافت پذیرش پس از آن کمی سخت شده و نیازمند ارائه یک رزومه خاص و قوی را دارد.

لازم به ذکر است که برخی از دانشگاه های چک تعداد محدودی از رشته ها را در دوره کارشناسی ارشد به صورت پژوهش محور نیز به دانشجویان ارائه می کنند که مدت آن ها 3 تا 6 سال به طول می انجامد ، با این که دوره های آموزش محور همانطور که گفتیم حداکثر 3 سال به طول خواهند انجامید.

شرایط مهندسی ها در مقطع ارشد چک

دکترا رشته های مهندسی در چک

دکترا رشته های مهندسی در چک یکی از معتبرترین مقاطع آموزشی در این کشور است که از جایگاه و رتبه های بالایی در جهان نیز برخوردار است و به صورت پژوهش محور به دانشجویان ارائه شده و مدت آن 3 تا 6 به طول می انجامد و اکثرا به زبان انگلیسی نیز برگزار می شود ، البته برخی دانشگاه ها دوره دکترای خود را به زبان چکی نیز برگزار می کنند ، اما در صورت تحصیل به زبان انگلیسی این دوره نیز باید تا حدی به زبان چکی تسلط داشته باشید.

رزومه تحصیلی و موضوع پایان نامه دکتری تاثیر بسیاری در پذیرش شما در این دوره خواهد داشت و هرچه که موضوع قوی تر و جدید تری را در کنار افتخاراتی چون مقالات و پژوهش های بین المللی یا جوایز داخلی و خارجی به دانشگاه یا استاد راهنمای مد نظر خود ارائه دهید یقینا از امتیاز بالاتری برای پذیرش برخوردار خواهید بود ، البته نباید فراموش کرد که سطح و نمره مدرک زبان شما نیز بسیار موثر خواهد بود.

برای ورود به دوره های PHD در چک باید مدرک دوره فوق لیسانس رشته مربوطه را اخذ کرده باشید و با ارتباط با استاد راهنمای مربوطه در زمینه تحصیل خود در دانشگاه های این کشور ، موفق به اخذ پذیرش و همراهی یکی از اساتید مربوطه در تحقیقات وی و یا موضوع خود شوید ، همچنین دور دکتری در چک معمولا همراه با بورسیه و یا فاند بوده و هزینه تحصیل در آن چندان مطرح نیست.

اگر قصد تحصیل دکترا در چک را دارید حتما توصیه می کنیم مقاله مرتبط با این موضوع را بخوانید ، در مقاله لینک شده به تمام شرایط دانشجو ، همراهان ، حقوق و دستمزد وی و انواع فرصت های بورسیه اشاره شده است.

با ارائه مقالات به روز و دقیق زیر ، کار تحقیق درخصوص تحصیل در دانشگاه های چک را برای شما راحت تر کرده ایم!

زبان تحصیل رشته های مهندسی چک

زبان تحصیل رشته های مهندسی چک معمولا به 3 زبان چکی و انگلیسی در دسترس است که تحصیل رشته های مهندسی در چک و در مقطع لیسانس اکثرا به زبان چکی ارائه می شود و دانشگاه های اندکی که معمولا غیر دولتی هستند این رشته ها را به انگلیسی ارائه می دهند که البته تحصیل به هر دو زبان نیازمند ارائه مدارک معتبری همچون آیلتس و تافل است.

باید بگوییم که مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا برخلاف کارشناسی اکثرا به زبان انگلیسی ارائه می شوند ، اما در هر صورت مهاجرت به چک نیازمند تسلطی نسبی به زبان چکی برای ارتباط با مردم و زندگی در این کشور است ، البته توصیه می کنیم با مراجعه به مقاله مربوطه از سایر موارد و شرایط مهم برای مهاجرت و اقامت در چک مطلع شوید و یا با تماس با مشاورین ما از راهنمایی آنان بهره مند گردید.

معمولا دانشگاه های چک در مقطع کارشناسی مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 ، کارشناسی ارشد 6.5 و دوره دکترا 7 را از دانشجویان درخواست می کنند ، البته با توجه به مقطع و دانشگاه ، برای تحصیل به زبان چکی ارائه مدرک این زبان در سطوح B1 یا C1 مورد نیاز است ، خوشبختانه دانشجویانی که مدرک زبان معتبری ندارند و یا از سطح زبان قابل قبولی برخوردار نیستند نیز می توانند دوره های زبان 1 ساله را در این کشور گذرانده و مدرک معتبری هم برای ارائه به دانشگاه دریافت کنند.

زبان تحصیل رشته های مهندسی چک

بهترین دانشگاه های مهندسی چک

شناخت بهترین دانشگاه های مهندسی چک نیز یکی از موارد مهمی است که می تواند تاثیر مهمی در مدرک و آینده شما داشته باشد ، با این که به طور کلی تحصیل رشته های مهندسی در چک از اعتبار و جایگاه مناسبی در اروپا  جهان برخوردار است ، اما یقینا دانشگاه های این کشور تفاوت های عمده ای با یکدیگر داشته و هرکدام از اعتبار خاصی برخوردار بوده که جداگانه و خاص سنجیده می شود.

در مقاله بهترین دانشگاه های چک با معتبرترین دانشگاه های این کشور در سطح اروپا و جهان آشنا می شوید و رشته های ارائه شده در هر کدام را می خوانید.

نام دانشگاه رتبه در جهان
دانشگاه چالرز 288
دانشگاه فنی پراگ 378
دانشگاه فنی برنو 750 - 701
دانشگاه فنی لیبرک 1000 - 801
دانشگاه اوستروا 1200 - 1001
دانشگاه پارادوبیس 1200 - 1001
دانشگاه وست بوهمیا 1400 - 1201
دانشگاه فنی اوستروا 1400 - 1201

این که شما در کدام دانشگاه تحصیل کرده و مدرک خود را به دست آورید ، یقینا تاثیر بسیاری در ارزش مدرک شما خواهد داشت ، ضمنا توجه کنید که پذیرش و ثبت نام در این مراکز نیاز به دقت و اطلاعات به روزی دارد که مشورت و همراهی افراد با تجربه و دارای تخصص در این زمینه را طلب می کند تا بتوان با کم ترین زمان و هزینه به پذیرشی موفق دست پیدا کرد.

خوشبختانه دانشگاه های بسیاری در کشور چک مورد پذیرش و تایید وزارت علوم کشورمان قرار دارد که باعث رسمیت و اعتبار بخشیدن مدارک دریافتی از دانشگاه های مورد تایید در کشورمان می شود ، البته دریافت مدرک از بهترین دانشگاه های مهندسی چک نه تنها در ایران بلکه در اروپا هم دارای اعتبار بوده و فارغ التحصیلان می توانند در سایر کشورهای اروپایی نیز به کار مشغول شوند ، در ادامه اسامی و رتبه های بهترین دانشگاه های مهندسی چک را مشاهده خواهید کرد.

دریافت ویزای تحصیلی کشورهای مختلف توسط مدیران و کارشناسان ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی براحتی امکان پذیر است چراکه ما دارای دانش ، تجربه و مجوزهای قانونی لازم برای به سرانجام رساندن این پروسه را داریم ، با مشاوران ما در تماس باشید تا به اهداف مهاجرتی تان در اسرع وقت و با صرف کمترین هزینه برسید.

برای آشنایی با مراجعین قبلی ما بخش ” ما تا حالا چیکار کردیم” را از منوها بالای سایت مشاهده کنید ، بی شک با تحقیق بیشتر اعتمادتان به شما کامل خواهد شد! 

نمایش ویدیو درباره ویزای کشورهای مختلف
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

بودجه و رشته مورد علاقه خود را به مشاوران ما بگویید تا بهترین مقصد تحصیلی را بشناسید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته های مهندسی در چک

  • دانشگاه چالرز
  • دانشگاه فنی پراگ
  • دانشگاه فنی برنو
  • دانشگاه فنی لیبرک
  • دانشگاه اوستروا

زبان تحصیل رشته های مهندسی چک معمولا به 3 زبان چکی و انگلیسی در دسترس است.

رزومه تحصیلی و موضوع پایان نامه دکتری تاثیر بسیاری در پذیرش شما در این دوره خواهد داشت و هرچه که موضوع قوی تر و جدید تری را در کنار افتخاراتی چون مقالات و پژوهش های بین المللی یا جوایز داخلی و خارجی به دانشگاه یا استاد راهنمای مد نظر خود ارائه دهید یقینا از امتیاز بالاتری برای پذیرش برخوردار خواهید بود ، البته نباید فراموش کرد که سطح و نمره مدرک زبان شما نیز بسیار موثر خواهد بود.

برخی از مراکز دولتی و معتبر از متقاضیان آزمون ورودی اخذ کرده و به پذیرفته شدگان اجازه تحصیل در آن مرکز را صادر می کنند البته تمامی دانشگاه های آزمون ورودی ندارند و این موضوع در شرایط پذیرش هر دانشگاه سالانه به طور واضح اعلام می شود.

برای ورود به این دوره بهتر است که حداکثر تا سن 26 سال اقدام کرده باشد ، زیرا دریافت پذیرش پس از آن کمی سخت شده و نیازمند ارائه یک رزومه خاص و قوی را دارد.

مراکز و دانشگاه های دیگری نیز برای تحصیل رشته های مهندسی در چک در حال فعالیت در این کشور هستند که آن ها نیز اعتبار بالایی دارند که جهت اطلاع از اسامی و شرایط پذیرش در آنان می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید ، همچنین شما می توانید جهت کسب مشاوره های بیش تر در تمام زمینه های مهاجرتی با مشاورین ما در شرکت مهاجرتی رجبی در تهران و شیراز تماس حاصل کنید.

رشته مورد علاقه شما از بین رشته های مهندسی کدام است؟ کدام کشور مقصد شماست؟ مقالات را بخوانیدو مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه