تحصیل رشته های مهندسی در خارج از کشور

تحصیل رشته های مهندسی در خارج از کشور و سایر کشورهای جهان که همواره در صدر درخواست دانشجویان بین المللی قرار دارد ، سطوح و شرایط مختلفی را می طلبد که تمامی دانشجویان موظف به رعایت آنها هستند.

شرکت در دوره های کالج و آزمون ورودی دانشگاه ها مواردی هستند که د اغلب دانشگاه ها وجود داشته و برای رسیدن به پذیرش در دانشگاه های برتر باید آنها را پشت سر گذاشت.

رشته های مهندسی از دوره کارشناسی آغاز شده و تا مقطع دکترا ادامه می یابند و دانشجویان در طول تحصیل واحدهای عملی زیادی را پشت سر می گذارند که در بالا بردن مهارت و یافتن کار در آینده بسیار مفید خواهد بود.

به عنوان مثال با یادگیری زبان آلمانی شما می توانید به رشته های مهندسی در کشورهای آلمان و یا اتریش وارد شده و از مدرک تحصیلی با اعتبار بالا برخودار شوید ، در همین راستا می تواند مقاله دانشگاه های مهندسی برق آلمان را بخوانید و با شرایط کلی تحصیل آشنا شوید ، برای دریافت اطلاعات بیشتر هم با ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته های مهندسی در خارج از کشور

از مهم ترین انتخاب ها برای تحصیل رشته های مهندسی در خارج از کشور​ می توان به مهندسی مکانیک ، الکترونیک ، برق ، کامپیوتر، عمران ، معماری و آی تی ( فناوری اطلاعات ) اشاره کرد.

مقطع لیسانس رشته های مهندسی با 3 تا 4 سال تحصیل آغاز شده و در برخی از کشورها قبول در آزمون ورودی الزامی می باشد معمولا انتخاب زبان رسمی کشور به عنوان زبان تحصیل می تواند مسیر ورود به دانشگاه های دولتی و تحصیل به صورت رایگان را برای فرد هموار سازد.

تحصیل مهندسی در دوره تحصیلات تکمیلی

پس از دوره کارشناسی دانشجویان می توانند تحصیلات خود را در کارشناسی ارشد علوم مهندسی ادمه دهند که پرطرفدارترین دوره جهت پذیرش در دانشگاه های خارج از کشور است و بسته به دانشگاه ، تحصیل مهندسی در دوره تحصیلات تکمیلی می تواند از یک تا دو سال به طول انجامیده و در اغلب کشورها نیازمند مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 می باشد.

شاید در دوره کارشناسی بتوان تحصیل به زبان اصلی هر کشور را تجربه نمود اما در دوره تحصیلات تکمیلی در اکثر دانشگاه های جهان زبان تحصیل به زبان انگلیسی تغییر یافته و تسلط به این زبان نقش مهمی را در پذیرش ایفا می کند.

آخرین و عالی ترین دوره تحصیل در دانشگاه های علوم مهندسی مقطع دکترا است که دانشجو با ارائه رزومه تحصیلی قوی راه همواری را برای رسیدن به پذیرش خواهد داشت ، جهت رسیدن به پذیرش در علوم مهندسی علاوه بر پیشینه علمی خود باید طرح پژوهشی تان را نیز به تایید یک استاد راهنما رسانده و فرصت دریافت هرگونه فاند و بورسیه را برای خود فراهم سازید.

تحصیل مهندسی در دوره تحصیلات تکمیلی

در برخی از کشورها نیز دوره ای به نام پیش دکترا برگزار می شود که به دانشجویان کمک می نماید تا پیش نیازهای مهم این مقطع مانند مقاله نویسی را گذرانده و سپس با مهارت کامل به دوره دکترا وارد شوند ، کشور انگلستان که از بهترین مقصدهای علوم مهندسی ست از جمله ارائه دهندگان دوره های پیش دکترا است که اهمیت ویژه ای به سطح زبان دانشجویان می دهد.

اگر از علاقه مندان رشته مهندسی برق هستید ، مقالات زیر برترین دانشگاه های جهان را به شما معرفی می کند.

بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی

بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی

چنانچه نگاهی به رنکینگ دانشگاه های برتر علوم مهندسی داشته باشید درخواهید یافت که کشور آلمان در صدر  بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی قرار گرفته و با ارائه تحصیلات به صورت رایگان توانسته به محبوب ترین مقصد در این زمینه تبدیل شود.

این کشور علاوه بر امکانات تحصیلی موقعیت های شغلی خوبی را نیز برای فارع التحصیلان این رشته ها فراهم می سازد و از پردرخواست ترین رشته های مهندسی در آلمان می توان به مهندسی شیمی ، مهندسی الکترونیک ، مهندسی عمران ، مهندسی برق ، مهندسی مکانیک و مهندسی خودرو اشاره کرد که البته در حدود یک سوم بودجه تحقیق و توسعه آلمان به صنعت خودرو تعلق داشته و گویای جایگاه رشته های مهندسی مرتبط با این صنعت است.

از دیگر گزینه های ایده آل جهت تحصیل علوم مهندسی می توان به کشور کانادا اشاره کرد که با داشتن کارخانه های تولید فراوان همواره به دنبال آموزش و جذب نیروی کار در کلیه علوم مهندسی ست ، رشته های مهندسی از بالاترین درآمدها در کشور کانادا برخوردار بوده و همواره نیز در حال افزایش است سایر کشورها همچون اتریش ، انگلستان ، فنلاند ، نروژ و فرانسه نیز از بهترین مقصدهای تحصیل رشته های مهندسی شناخته شده و در هر یک دانشگاه های مطرحی مدرکی با اعتبار بالا را به دانشجویان ارائه می دهند.

هزینه تحصیل مهندسی در خارج از کشور

از آنجا که رشته های مهندسی پس از علوم پزشکی از پرطرفدارترین رشته های دانشگاهی هستند هم در دانشگاه های دولتی و هم خصوصی دانشجویان علاقه مند را پذیرش می نمایند اما هزینه تحصیل مهندسی در خارج از کشور  در انتخاب دانشگاه مقصد نقش مهمی داشته و در بسیاری موارد شهریه سالانه ای که دانشجو باید به دانشگاه پرداخت کند تعیین کننده کشور مقصد خواهد بود.

شهریه رشته های مهندسی می تواند از ماهانه 300 دلار در دانشگاه های دولتی آغاز شده و تا 20000 دلار در دانشگاه های خصوصی برسد.

دانشجویان دوره دکترا می توانند به دریافت بورسیه تحصیلی بسیار امیدوار باشند و تنها هزینه های زندگی را بررسی نمایند اما در مقطعی مانند کارشناسی شانس دریافت بورسیه کاهش یافته و دانشجویان باید کلیه مخارج را خودشان به دانشگاه پرداخت نمایند.

انتخاب کشور و دانشگاه در میزان شهریه بسیار مهم است و توصیه می شود تا گزینه های پیش رو را با دقت هرچه تمام تر بررسی نمایید.

هزینه تحصیل مهندسی در خارج از کشور

بهترین دانشگاه های مهندسی دنیا

در دسته بندی دانشگاه های جهان فاکتورهای متعددی مورد بررسی قرار می گیرند و در هر فهرست می توان دسته بندی متفاوتی را یافت اما معمولا هر دانشگاه در نهایت دارای چند رتبه بالاتر و یا پایین تر است که تاثیر چندانی در انتخاب مقصد تحصیلی شما عزیزان نخواهد داشت.

در ادامه به بهترین دانشگاه های مهندسی دنیا نگاهی می اندازیم:

  • دانشگاه استنفورد
  • موسسه فناوری ماساچوست
  •  دانشگاه آکسفورد
  •  دانشگاه کمبریج
  • موسسه فناوری فدرال زوریخ
  •  دانشگاه هاروارد
  •  دانشگاه کالیفرنیا
  • دانشگاه ملی سنگاپور
  • موسسه فناوری کالیفرنیا
  •  موسسه فناری جورجیا
  •  دانشگاه صنعتی نانیانگ

وبینار تحصیل در آلمان

در مقاله گفتیم که بهترین کشور برای تحصیل رشته های مهندسی در خارج از کشور ، آلمان است ، در وبینار ارائه شده در این بخش از مقاله ، می توانید از تجربه و دانش سپیده یگانه کارشناس ارشد مهاجرت از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی بهره مند شوید.

همچنین امکان درج شماره تماس در باکس کرم رنگ زیر وجود دارد تا اگر شما موفق به تماس نشدید ، مشاوران ما باشماره درج شده با شما صحبت کنند.

ضمناً به تمام سوالاتی که در انتهای مقاله در بخش دیدگاه درج شود ، پاسخ صحیح و سریع داده خواهد شد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در برترین دانشگاه های مهندسی جهان در کمترین زمان با راهنمایی مشاوران حرفه ای رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

کشورهایی با بازار کار مناسب مهندسی

کشورهایی با بازار کار مناسب مهندسی را می شناسید؟ پیش تر در رابطه با بازار مناسب در کشورهایی همچون آلمان صحبت کردیم اما آلمان تنها مقصد خوب کار در رشته های مهندسی نبوده و معمولا کشورهایی که دارای رنکینگ بالای دانشگاهی در این رشته ها هستند بازار کار بسیار خوبی نیز دارند.

برای شما عزیزان با توجه به رشته مهندسی که در آن دارای مهارت و مدرک دانشگاهی هستید ، کشور مقصدتان نیز می تواند تغییر یابد . به عنوان مثال در کشور کانادا و ایالت کبک دانشگاه های ایده آلی در حوزه مهندسی وجود دارند که با شهریه ای مناسب مدرکی معتبر به دانشجو اعطا نموده و فرصت های شغلی با درآمدهای بسیار بالا را پیش روی فرد قرار می دهند.

کشور کانادا در رشته هایی همچون مهندسی مکانیک ، مهندسی عمران ، مهندسی الکترونیک ، مهندسی شیمی ، مهندسی صنایع و ماشین آلات بهترین انتخاب است.

در رابطه با مهندسی مکانیک نیز می توان گفت که علاوه بر آلمان کشور آمریکا ، ژاپن و ایتالیا نیز گزینه های ایده آلی در این ردیف شغلی هستند و شما پس از فارغ التحصیلی از درآمد بالایی برخوردار خواهید شد.

کشورهایی با بازار کار مناسب مهندسی

در میان تمامی کشورهای اروپایی اتریش نیز تلاش می کند تا به دنبال جذب مهندسین از اقصی نقاط دنیا شرکت ها و پروژهای خود را در سطح جهان ارتقا بخشد.

در هنگام بررسی بازار کار مناسب رشته های مهندسی کشورهایی همچون دانمارک ، انگلستان ، سوِیس ، نیوزلند ، هند و چین را نیز فراموش نکنید که هر یک در حوزه های مهندسی حرفی برای گفتن دارند.

کشورهای زیر ، برترین کشورها در ارائه رشته های مهندسی هستند ؛ بهترین دانشگاه های آن ها را بشناسید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته های مهندسی در خارج از کشور

کشور آلمان بهترین کشور جهان در رشته های مهندسی است.

پردرخواست ترین رشته های مهندسی ، مهندسی شیمی ، مهندسی الکترونیک ، مهندسی عمران ، مهندسی برق ، مهندسی مکانیک و مهندسی خودرو است.

هزینه های رشته های مهندسی از ماهانه 300 دلار در دانشگاه های دولتی آغاز شده و تا 20000 دلار در دانشگاه های خصوصی می رسد.

دانشجویان دوره دکترا می توانند به دریافت بورسیه تحصیلی بسیار امیدوار باشند و تنها هزینه های زندگی را بررسی نمایند اما در مقطعی مانند کارشناسی شانس دریافت بورسیه کاهش یافته و دانشجویان باید کلیه مخارج را خودشان به دانشگاه پرداخت نمایند.

دانشگاه استنفورد
موسسه فناوری ماساچوست
دانشگاه آکسفورد
دانشگاه کمبریج
موسسه فناوری فدرال زوریخ
دانشگاه هاروارد
دانشگاه کالیفرنیا
دانشگاه ملی سنگاپور
موسسه فناوری کالیفرنیا
موسسه فناری جورجیا
دانشگاه صنعتی نانیانگ

برای رشته مهندسی مکانیک علاوه بر آلمان کشور آمریکا ، ژاپن و ایتالیا نیز گزینه های ایده آلی برای کار با درآمد بالا هستند.

ما در موسسه مهاجرتی رجبی در تلاشیم تا بهترین مقاصد مهاجرتی را با توجه به شرایط شما و امکانات موجود به شما معرفی کنیم ، اگر علاقه مند به تحصیل رشته های مهندسی در خارج از کشور هستید و نمیدانید چه پیش نیازهایی لازم است و از کجا باید شروع کنید ، بهترین راهکار ، دریافت مشاوره تلفنی رایگان است ، کارشناسان ما در دفاتر تهران و شیراز با سالها تجربه آماده ارائه اطلاعات به روز و صحیح به شما عزیزان هستند ، همچنین توصیه میکنیم برای شناخت بهترین رشته ها و دانشگاه های ارائه دهنده آن ها ، مقاله تحصیل در خارج از کشور را حتما بخوانید.

 

با کلاینت های موسسه رجبی در این بخش آشنا شوید که موفق به دریافت ویزای تحصیلی آلمان ، کانادا و فرانسه شده اند.

نمایش ویدیو درباره میلاد مهدیان کلاینت موسسه رجبی
نمایش ویدیو درباره کیوان کورش نژاد کلاینت موسسه رجبی
نمایش ویدیو درباره پویا اکبری کلاینت موسسه رجبی

2 دیدگاه در “تحصیل رشته های مهندسی در خارج از کشور

  1. تحصیل رشته های مهندسی در خارج از کشور محمد گفت:

    سلام رشته های مهندسی در چه کشورهایی نیاز به آزمون ورودی ندارند من نمی تونم از پس آزمون ورودی بربیام

    1. تحصیل رشته های مهندسی در خارج از کشور مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      اگر هدفتان تحصیل در مقطع لیسانس است کشور های زیر آزمون ورودی ندارند
      ترکیه قبرس ارمنستان آذربایجان گرجستان روسیه رومانی مجارستان لهستان فرانسه کانادا و غیره

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه