کار دانشجویی در چک

کار دانشجویی در چک یکی از روش های کسب درآمد است که می تواند کمک شایانی به دانشجویان بین المللی در جهت پوشش مخارج و هزینه ها نموده و آنان را با فرهنگ و زبان مردم این کشور نیز آشنا نمایند

یافتن کار پاره وقت برای افراد آشنا به زبان چکی بیش تر فراهم است ، پس برای دست یابی به کار دانشجویی در چک باید زبان خارجه خود را تا حد ممکن تقویت نمایید . با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا کار دانشجویی در چک را کامل به شما معرفی نمایند.

علاوه بر این موضوع باید دقت داشته باشید که موضوع مهاجرت به چک و تحصیل در چک خود یک امر خاص و حساس بوده که نیازمند کسب اطلاعات دقیق و استفاده از تجارب افراد متخصص در این حوزه و یا محصل در این کشور دارد . هرگونه اقدام بدون داشتن اطلاعات کافی می تواند شما را با ضررهای مالی و یا روحی بسیاری مواجه ساخته و زمان و فرصت شما را به باد دهد . با مراجعه به مقاله مربوطه در این سایت از اطلاعات کاملی در رابطه با تحصیل در این کشور بخوردار خواهید شد.

دانشجویان خارجی در مقاطع مختلف میتوانند ساعت های خاصی را به  کار دانشجویی در چک مشغول شوند ، اما نباید هیچ گونه محدودیت و یا آسیبی به تحصیل آنان وارد سازد . در ادامه با تمامی شرایط و قوانین برای انجام کار دانشجویی در چک و مزایا و نحوه یافتن آن آشنا خواهید شد.

فهرست مطالب
کار دانشجویی در چک

اجازه کار حین تحصیل در چک

به طور کلی دانشجویان خارجی برای برای اشتغال در کار دانشجویی در چک باید مجوز کار دریافت نمایند ، اما استثنائاتی برای برخی از افراد توسط دولت این کشور در نظر گرفته شده است که اگر فردی در هریک از دسته ها قرار بگیرد نیازی به دریافت اجازه کار حین تحصیل در چک نداشته و این مجوز اتوماتیک برای وی صادر شده و این شخص می تواند به صورت پاره وقت در این کشور به کار مشغول شود.

اگر در هریک از دسته های زیر قرار بگیرید نیازی به دریافت مجوز نخواهید داشت:

  • چنان چه دارای اقامت دائم جمهری چک باشید.
  • چنان چه شهروندان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا ، سوئیس ، نروژ ، لیختن اشتاین باشید.
  • چنان چه تحصیلات دبیرستان یا دانشگاه خود را در این کشور کسب کرده باشید.
  • چنان چه سنتان کمتر از 26 سال بوده و قصد داشته باشید که 7 روز متوالی و یا 30 روز در سال در این کشور کار کنید.

در صورتی که مجوز کار خود را دریافت نمایید یا در یکی از دسته های بالا جای بگیرید قادر خواهید بود تا به صورت پاره وقت به کار دانشجویی در چک مشغول شده و درآمدی برای کمک مخارج خود کسب نمایید. 

طبق قانون این کشور دانشجویان مقطع کارشناسی حداکثر 10 ساعت در هفته و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا 20 ساعت در هفته می توانند به کار مشغول شوند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کسب اطلاعات کامل مهاجرتی پیش از اتخاذ تصمیم نهایی با اعتماد به کارشناسان به روز رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

میزان درآمد کار دانشجویی چک

کار در چک موضوعی است که باید به طور دقیق مورد بررسی و دریافت اطلاعات قرار گیرد ، حال چه کار دانشجویی باشد وچه کار به صورت تمام وقت باشد. شما باید با تمامی شرایط و قوانین مورد نیاز برای استخدام و همچنین حداقل مزد ها در مشاغل مختلف و تخصص های لازم در هر زمینه اطلاعات کافی را به دست اورده تا در این کشور با مشکل خاصی مواجه نشوید . در مقاله مربوطه کارشناسان موسسه رجبی اطلاعات به روز و دقیقی را در رابطه با کار در این کشور برای شما عزیزان جمع آوری کرده اند.

اما به طور کلی باید بدانید که شما به عنوان یک دانشجو در وهله اول برای یادگیری و تحصیل به این کشور آمده اید ، پس قادر به کار به صورت تمام وقت و یا در مشاغل خاص و تخصصی نمی باشید . به همین خاطر معمولا به دانشجویان مزد و حقوق بالایی در این کشور تعلق نمی گیرد و حقوق کار دانشجویی در چک در زمره کم ترین دستمزدها قرار دارد ، اما بازهم می تواند کمک بسیار خوبی برای مخارج شما باشد.

میزان درآمد کار دانشجویی چک به طور قراردادی ما بین کارفرما و دانشجو بسته می شود ، اما به طور متوسط درآمد دانشجویان در پراگ پایتخت چک می تواند از حداقل 7000 CZK آغاز و تا 25000 CZK نیز برسد که برای کار پاره وقت مناسب بوده و کمک شایانی در مخارج آنان و حتی شهریه دانشگاه آنان خواهد نمود.

میزان درآمد کار دانشجویی چک

 انواع کارهای دانشجویی در بازار کار چک

در اکثر دانشگاه های جمهوری چک مراکز شغلی راه اندازی شده است که در آن به دانشجویان کمک می شود تا بتوانند در وهله اول کاری مناسب با تحصیل خود پیدا کنند تا در آموزش و کسب تجربه آنان نیز موثر باشد . در غیر این صورت نیز حتی این مراکز تلاش می نمایند تا دانشجویان بتوانند شغلی را به دست آورده که هم از درآمد مناسبی برخوردار بوده و هم با زمان بندی آنان هماهنگ باشد و کمترین آسیب را به تحصیل آنان وارد نماید.

شما به عنوان یک دانشجو در چک می توانید در سازمان ، ادارات ، شرکت ها و یا صنایع مرتبط با تحصیل خود برای استخدام و یافتن کار پارده وقت و یا در ابتدا برای کارآموزی درخواست ارسال نمایید . این نوع مشاغل می تواند هم در تحصیل و کسب علم و آموزش شما موثر باشد و هم در آینده شغلی شما بسیار تاثیر بگذارد و پس از اتمام تحصیل و دریافت مدرک به استخدام شما منجر شود.

انواع کارهای دانشجویی در بازار کار چک وجود دارند که بستگی به شانس شما دارد که در هنگام درخواست شما چه شغل و فرصتی موجود باشد . حتی بسیاری از دانشجویان با اشتغال در رستوران ها ، بارها ، فست فودها ، کارخانجات و غیره نیز فقط در جهت کسب درآمد برآمده و در همان حین نیز به دنبال کارهای مرتبط با تخصص نیز می باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جمهوری چک و مردمانش مقالات زیر را مطالعه نمایید.

کارفرماهای محبوب دانشجویان در چک

کارفرماهای محبوب دانشجویان در چک بسیار هستند که از همان ابتدا به دنبال استعدادهای خاص در میان دانشجویان می باشند که معمولا شامل شرکت ها و کمپانی های بزرگ و سرشناس می شود . چنان چه شما هم به دنبال کار دانشجویی در چک هستید و دارای استعداد و یا تخصص در زمینه خاصی مرتبط با رشته تحصیلی و یا غیر از آن هستید ، بهتر است حتما شرکت های بزرگ و معتبر را مورد سنجش قرار دهید تا بتوانید یک موقعیت پاره وقت را در آن ها به دست آورید که شاید در نهایت به یک شغل دائم تبدیل شود.

کارفرماهای محبوب دانشجویان در چک

اگر بخواهیم از زمینه های فعالیت و یا مشاغلی نام ببریم که دانشجویان در آن از شانس بالایی برای یافتن کار دانشجویی در چک برخوردار هستند می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

مشاغل دانشجویی برتر در چک
متخصص آی تی
مدرس زبان انگلیسی
پیشخدمت ، آشپز و سرور هتل و رستوران
متصدی بار
معلم موسیقی یا رقص
مهارت های خاص مانند عکاسی و طراحی گرافیک

اما شرکت های زیر نیز از دانشجویانی که دارای تخصص در زمینه های مورد نیاز آنان می باشند ، استقبال به عمل آورده و سالانه دانشجویان زیادی را در مشاغل پاره وقت به کار می گیرند :

شرکت ها برتر برای کار دانشجویی در چک
SKODA AUTO
Avast Software
Orlen Unipetrol
Zentiva
Agrofert

نحوه پیدا کردن کار دانشجویی

 نحوه پیدا کردن کار دانشجویی در چک بستگی به خود دانشجو دارد و روش های بسیاری وجود دارند که شما می توانید به یک شغل مناسب و مورد علاقه تان در این کشور دست پیدا کنید . اولین روشی که برای یافتن کار دانشجویی در چک به شما توصیه می کنیم مراجعه به مراکز شغلی و بسترهای اطلاعاتی و کاریابی دانشگاهتان است که می تواند شما را به مشاغل مرتبط با رشته تحصیلیتان و کارفرماهای مناسبی وصل نماید.

همچنین دوستان ، آشنایان ، اساتید و هم کلاسی هایتان را هم فراموش نکنید که شاید گزینه ای مناسب برای شما را در دسترس داشته و یا بتوانند از طریق افراد در دسترسشان فرصت های مناسبی را برای شما پیدا کنند . همچنین خودتان می توانید با مراجعه به کارفرماها و محل های مد نظر خود درخواستتان را برای استخدام و انجام کار دانشجویی در چک به ثبت برسانید.

البته شما می توانید به جای مراجعه حضوری نیز رزومه خود را به همراه یک نامه انگیزشی قوی برای کارفرما و یا شرکت مد نظر از طریق ایمیل و یا پست ارسال نمایید و آنان را ترغیب به جذب خود نمایید . همچنین نباید شرکت ها و موسسات کاریابی را فراموش کنید ، زیرا این شرکت ها معمولا گزینه هایی را در دسترس خود دارند و یا می توانند برای یافتن آن کمک بسیاری به شما بنمایند. 

شهرهای چک مناسب کار دانشجویی

در این قسمت باید بگوییم که شهرهای جمهوری چک را می توان در دوسته قرار داد ، یکی شهرهایی که مناسب اقامت و زندگی دانشجویی هستند که یعنی در آن ها هزینه های زندگی پایین بوده و دانشگاه های مناسبی در آن قرار گرفته اند و دیگری این که شهرهایی که علاوه بر وجود دانشگاه های مناسب از بهترین شهرها برای دست یابی به کار دانشجویی در چک نیز می باشند که ما به این قسمت دوم خواهیم پرداخت.

در نام بردن از شهرهای چک مناسب کار دانشجویی باید بگوییم که در تمامی شهرهای این کشور که دانشگاهی در آن وجود دارد ، می توان شغلی را برای دانشجویان پیدا کرد ، فقط شاید در برخی از شهرهای کوچک و دارای تنوع پایین از لحاظ شرکت ها ، صنایع و کارخانجات ، نتوان شغلی مرتبط با رشته تحصیلی دانشجویان را یافت و گرنه شغلی را برای کسب کمک مخارج به یقین می توان پیدا کرد.

اما در شهرهایی همچون پراگ ، برنو ، استراوا ، پلژن و اولوموتس علاوه بر وجود دانشگاه های مناسب و بسیار معتبر و با کیفیت ، شما می توانید شرکت ها ، ادارات ، سازمان ها و صنایع بسیاری را بیابید که مشاغل دانشجویی و پاره وقت بسیاری را به دانشجویان ارائه خواهند کرد . علاوه بر این در این شهرها فرصت های شغلی بسیار وجود داشته و دانشجویان در صورت نیاز می توانند حتی به طور غیر مرتبط نیز به کار مشغول شده و فقط به جنبه مالی آن توجه نمایند.

شهرهای چک مناسب کار دانشجویی

مزایای انجام کار دانشجویی

دانشجویان با انجام کار دانشجویی در چک علاوه بر کسب درآمد می توانند از مزایای دیگری نیز برخوردار شوند که در آینده شغلی و تحصیلی آنان تاثیرات مثبتی خواهد گذاشت . از جمله مزایای انجام کار دانشجویی در چک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک مخارج تحصیل و زندگی در چک
  • ارتباط با مردم این کشور و کسب تجربه در این جامعه
  • آشنایی با فرهنگ ، سنت و آداب و رسوم مردم این کشور
  • تقویت زبان چکی از طریق صحبت با مردم
  • کسب تجربه و دانش بیش تر در صورت کار در زمینه های تحصیلی رشته خود
  • آشنایی با انواع کارفرمایان این کشور
  • ایجاد زمینه مناسب برای استخدام پس از فارغ التحصیلی و دریافت مدرک
نمایش ویدیو درباره پذیرش کشورهای مختلف

ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در کنار دغدغه مدیران این مجموعه برای شفاف بودن اطلاعات و ارائه مشاوره های دقیق و به روز مهاجرتی تلاش می کنیم.

فیلم ارائه شده در این بخش کوچکی از نتایج حاصل شده در تیم بزرگ رجبی است.

پذیرش کشور های مختلف را می بینید که برای مراجعین عزیز ما به دست آمده است.

اگر می خواهید تصویر پذیرش شما هم در ویرایش های بعدی باشد همین حالا فرم درخواست مشاوره را تکمیل و ارسال نمایید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مشاوران ما بعد از دریافت فرم زیر شرایط شما را برای مهاجرت بصورت رایگان بررسی می کنند.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار کار دانشجویی در چک

طبق قانون این کشور دانشجویان مقطع کارشناسی حداکثر 10 ساعت در هفته و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا 20 ساعت در هفته می توانند به کار مشغول شوند.

میزان درآمد کار دانشجویی چک به طور قراردادی ما بین کارفرما و دانشجو بسته می شود ، اما به طور متوسط درآمد دانشجویان در پراگ پایتخت چک می تواند از حداقل 7000 CZK آغاز و تا 25000 CZK نیز برسد

  • متخصص آی تی
  • مدرس زبان انگلیسی
  • پیشخدمت ، آشپز و سرور هتل و رستوران
  • متصدی بار
  • معلم موسیقی یا رقص
  • مهارت های خاص مانند عکاسی و طراحی گرافیک
  • SKODA AUTO
  • Avast Software
  • Orlen Unipetrol
  • Zentiva
  • Agrofert

شهرهایی همچون پراگ ، برنو ، استراوا ، پلژن و اولوموتس بهترین هستند.

استخدام در کار دانشجویی در چک با توجه به شرایط فردی هر دانشجو نیازمند به توجه به موارد و رعایت شرایط و قوانین خاص تری را نیز دارد ، که توصیه می کنیم برای اطلاع از آنان با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی تماس حاصل فرمایید . همچنین شما عزیزان می توانید جهت طرح سوالات و یا ابهامات خود به دفتر مرکزی یا دفتر غرب تهران و همچنین دفتر شیراز ما مراجعه فرموده و از راهنمایی های مشاورین ما به صورت رایگان بهره مند شوید، توصیه می کنیم مقاله کار در جمهوری چک را نیز بخوانید و اطلاعات خود را درباره قوانین کار و بازارهای کاری این کشور بیشتر کنید.

شرایط کار دانشجویی در چک را با برخی کشورها مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه