بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل

بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل را می توان بر اساس امکانات ، مزایا ، خدمات و مراکز آموزشی نمونه ای که در دسترس دانشجویان علاقمند به تحصیل قرار می دهند ، شناسایی نمود و همچنین آنان را از لحاظ هزینه های زندگی و شهریه های تحصیلی نیز مورد بررسی قرار داد.

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در ادامه برخی از بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل را به شما عزیزان معرفی خواهند نمود.

به طور معمول دانشجویان خارجی سعی در انتخاب مقاصدی برای تحصیل خود در خارج از کشور دارند که بتوانند با کم ترین هزینه ها و مخارج به مدارک قابل قبول و دارای اعتبار بیش تری در جهان دست پیدا کنند که از این لحاظ باید گفت که اکثریت دانشگاه های انگلستان از اعتبار و رتبه های بالا و بسیار قابل قبولی در جهان برخوردار هستند و دانشجویان بیش تر بر روی دیگر مزایای مد نظرشان برای یافتن یک مقصد تحصیلی مورد قبول خود تاکید می کنند.

تحصیل در کشور انگلستان علاوه بر انتخاب شهری مناسب ، نیاز به بررسی شرایط و جمع آوری اطلاعات در زمینه های بیش تری دارد که شما می توانید با مراجعه به مقاله تحصیل در انگلستان در همین سایت ، اطلاعات کاربردی کاملا به روز و دقیقی را در این زمینه به دست آورید و از زحمت جستجوی خود بسیار بکاهید.

نکته : برای مرور راحت تر این مقاله می توانید بر روی عناوین لینک شده در بخش فهرست مطالب کلیک کنید تا مستقیما همان مطلب را بخوانید.

فهرست مطالب
بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل

لندن پایتخت انگلستان

لندن بزرگ ترین شهر انگلستان و پایتخت این کشور است که خود را در میان ده شهر برتر جهان برای دانشجویان و هم از لحاظ کار و کیفیت زندگی قرار داده است . این شهر با داشتن مراکز آموزشی برتر و بسیار معتبر و همچنین با داشتن فرصت های شغلی فراوان برای دانشجویان پس از فارغ التحصیلی توانسته خود را به این جایگاه و مقام برساند ، تا حدی که حتی برخی از اساتید برتر نیز تلاش نموده تا در مراکز آموزشی عالی در این شهر به کار مشغول شوند.

لندن پایتخت انگلستان را پایتخت آموزش و تحصیل در جهان می دانند و طبق نظر موسسه معتبر QS این شهر برای سال 2023 نیز بهترین شهر تحصیلی جهان معرفی شده است . البته باید توجه داشت که هزینه مسکن و اجاره در این شهر گران است و هزینه های زندگی نیز گران تر از سایر شهرهای انگلستان می باشد ، اما در قبال آن از بهترین امکانات ، دانشگاه ها و خدمات موجود در این کشور نیز بهره خواهید برد.

در لندن بیش از 40 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در حال فعالیت هستند که تمام آنان جز مراکز معتبر و باکیفیت جهان محسوب می شوند که باعث شده سالانه نزدیک بیش از 100 هزار نفر دانشجوی بین المللی برای تحصیل در مراکز آموزشی آن راهی این شهر شوند و روز به روز به اعتبار و جایگاه این شهر برای تحصیل در جهان بیفزایند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب بهترین و کم هزینه ترین شهر های انگلستان برای تحصیل با راهنمایی متخصصین هلدینگ رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

ادینبروا شهری کوچک و بندری

ادینبروا شهری کوچک و بندری یا همان ادینبروگ پایتخت اسکاتلند شهری کوچک  است که مراکز آموزشی بزرگ و معتبری را در خود جای داده است و مزایای بسیاری را برای دانشجویان فراهم آورده ، به طوری که اکثر دانشجویان غیر بومی و خارجی این شهر پس از اتمام تحصیلات خود و ترک آن ، ادینبروا را یکی از بهترین شهرهای جهان معرفی کرده و از مدت زمان اقامت خود در این شهر به عنوان یکی از برترین لحظات زندگی خود نام برده اند.

ادینبروا امسال نیز از نظر دیدگاه موسسه QS برای تحصیل در سال 2023 به عنوان دومین شهر مناسب تحصیلی در انگلستان پس از لندن نام می برد که برای هفتمین سال پیاپی است که چنین افتخاری را به دست آورده است ، همچنین به طور متوسط همواره بیش از 40 درصد از دانشجویان این شهر بین المللی هستند و این شهر به عنوان 16امین شهر جاذب دانشجوی خارجی در جهان شناخته می شود.

هزینه های زندگی مقرون به صرفه در ادینبروا نیز یکی دیگر از مزایای مهم این شهر برای دانشجویان است ، به صور مثال هزینه اجاره ماهانه در آن نزدیک به 50 درصد از لندن و بیش از 69 درصد از نیویورک ارزان تر است ، که رقم قابل توجهی بوده و می تواند بر روی مخارج دانشجویان تاثیر بسزایی بگذارد.

ادینبروا شهری کوچک و بندری
منچستر از شهرهای مشهور انگلستان

منچستر از شهرهای مشهور انگلستان

منچستر از شهرهای مشهور انگلستان در میان دانشجویان است که یکی از مقرون به صرفه ترین شهرهای دانشجویی در انگلستان محسوب می شود که دلیل اصلی آن پایین بودن هزینه های اقامتی و اجاره مسکن در کنار پایین بودن هزینه های زندگی دانشجویی در این شهر است ، همچنین این شهر همواره شهری شب زنده دار است و یکی از شهرهای مشهور انگلستان برای تفریحات شبانه در میان دانشجویان شناخته می شود.

سیستم آموزشی و دانشگاه های منچستر از برترین مراکز آموزشی انگلستان و اروپا هستند که از معتبرترین آنان می توان به دانشگاه سالفورد اشاره کرد ، این شهر همه سال پذیرای بیش از 250 هزار نفر دانشجو می باشد که 100 هزار نفر از آنان خارجی بوده که در آن اقامت دارند و از تحصیلات خود نهایت لذت و بهره را می برند و کاملا به یافتن شغل و کسب در آمد پس از اتمام تحصیلات خود امید دارند.

منچستر یکی از دانشجویی ترین شهرهای انگلستان است که خدمات و امکاناتی که در آن در دسترس شهروندان قرار دارد ، به بهترین نحو ممکن برای دانشجویان برنامه ریزی شده و در اختیار آنان قرار داده شده است ، طبق آخرین اعلام توسط موسسه معتبر QS شهر منچستر به عنوان 25امین شهر مناسب تحصیل برای دانشجویان در دنیا برای سال 2023 معرفی شده است.

برای تحصیل در دانشگاه های انگلستان به کسب اطلاعات به روز نیاز دارید ؛ مقالات زیر پاسخگوی این نیاز است.

گلاسکو یک شهر هنری

گلاسکو یک شهر هنری است و پر از معماری های زیبای کهن در تلفیق با معماری مدرن که یکی از بازارهای اقتصادی بسیار مناسب انگلستان را در اختیار دارد و عمده دلیل توجه دانشجویان به آن به دلیل وجود فرصت های شغلی بسیار زیاد و گوناگون برای آنان پس از دریافت مدرک از دانشگاه است.

گلاسکو پر جمعیت ترین شهر ناحیه اسکاتلند می باشد که نزدیک به 60 هزار دانشجو هر ساله در آن اقامت دارند و در دانشگاه های شناخته شده آن به تحصیل می پردازند که مشهورترین و معتبرترین آنان دانشگاه گلاسکو ( رتبه 81 جهانی ) ، به تنهایی 3 نخست وزیر انگلستان و دو وزیر اسکاتلند را آموزش و فارغ التحصیل کرده است ، همچنین موسسه QS این شهر را به همراه منچستر به صورت مشترک در رتبه 25 امین شهر مناسب تحصیل در جهان برای 2023 معرفی کرده است.

این شهر از لحاظ هزینه های زندگی نیز به طور متوسط از دیگر شهرهای انگلستان 10 درصد ارزان تر است ، مثلا برای مثال اجاره ملک در گلاسکو 29 درصد از پاریس ارزان تر است و در آمد نیز 17% بیش تر است و یا درآمد در این شهر نسبت به لندن 12 درصد کمتر است اما اجاره ملک 57 درصد ارزان تر است.

گلاسکو یه گزینه بسیار ایده آل برای شما محسوب می شود که می توانید با تماس با مشاورین موسسه رجبی ، اطلاعات کامل تر و با جزئیات بیش تری را در این رابطه به دست آورید.

تصاویر تعدادی از ویزاهای تحصیلی اخذ شده توسط تیم ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی را میبینید ، برای دیدین و شنیدن صحبت های برخی از آن ها به بخش ” ما تا حالا چیکار کردیم؟” بروید ، همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان و بررسی اولیه شرایط خود ، شماره تماستان را در باکس مشاوره رایگان درج کنید تا مشاوران ما ضمن تماس ، سوالات شما را پاسخ دهند.

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

بررسی اولیه شرایط شما برای مهاجرت تحصیلی با درج شماره تماس در فرم مشاوره.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بیرمنگام شهر هزار تجارت

بیرمنگام شهر هزار تجارت

بیرمنگام دومین شهر بزرگ بریتانیا می باشد که در قلب این کشور واقع شده است و از آن می توان به عنوان یکی از بهترین شهرهای دانشجویی انگلستان نام برد ، این شهر همچنین بزرگترین مرکز آموزش عالی انگلستان در خارج از لندن است که دارای پنج دانشگاه بوده که دو تای آن ها در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در بین 500 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

یکی از مزیت های بزرگ بیرمنگام این است که شما می توانید از سطح خدمات ، امکانات ، تحصیل و تفریحی در سطح و کیفیت لندن بهره مند شوید اما با برچسب قیمت های ارزان تر و مقرون به صرفه تر که طبق نظر کارشناسان می تواند در مجموع ماهانه نزدیک به 23 درصد ارزان تر از لندن به پای شما تمام شود ، طبق اعلام موسسه QS بیرمنگام به عنوان 45 امین شهر مناسب برای تحصیل در سال 2023 در نظر گرفته شده است.

بیرمنگام شهر هزار تجارت نیز شناخته می شده است که دلیل آن وجود رونق اقتصادی فراوان و صنایع متنوعی است که در این شهر در حال فعالیت هستند که زمینه ساز بازار شغلی بسیار خوبی برای دانشجویان فارغ التحصیل شده است که سطح درآمدی نزدیک به لندن را برای آنان فراهم می آورد ، همچنین نزدیک به 40 درصد از جمعیت شهر جوانان زیر 25 سال تشکیل می دهند که باعث شده بیرمنگام یک شهر بسیار پر انرژی ، بسیار سرگرم کننده و شاد باشد.

کاونتری از شهرهای دانشجویی بسیار مهم

گزینه بعدی در معرفی بهترین شهرهای دانشجویی انگلستان را شهر کاونتری به خود اختصاص می دهد که یکی از برترین دانشگاه جهان یعنی دانشگاه کاونتری را در خود جای داده است که علاوه بر کسب رتبه 65 امین دانشگاه برتر دنیا ، یکی از معدود مؤسساتی است که دوره های طراحی خودرو را ارائه می‌کند ، همچنین دانشگاه وارویک نیز در این شهر قرار دارد که تعداد بسیار زیادی از رشته های مختلف را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در اختیار علاقمندان قرار می دهد.

یکی دیگر از دلایل انتخاب این شهر به عنوان یکی از بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل ، وجود مشاغل زیادی برای فارغ التحصیلانی است که به دنبال کار در صنایع مختلف از جمله تولید ، مهندسی و خودرو می باشد که همه به دنبال فارغ التحصیلان با استعداد و ماهر هستند ، کار در انگلستان مقوله ای پیچیده است که نیاز به کسب اطلاعات بالایی دارد که در مقاله مربوطه در این سایت به طور کامل و دقیق به آن پرداخته شده است.

کاونتری از شهرهای دانشجویی بسیار مهم و موثر در انگلستان است که بسیار کم تر از ارزش و نقشش به آن توجه شده است ، این شهر دانشجویان بسیاری دارد که نزدیک به نیمی از آنان دانشجویان بین المللی هستند ، دانشجویی و مناسب تحصیل بودن این شهر را از آن جا باید فهمید که موسسه QS کاونتری را 40 امین شهر مناسب تحصیل در جهان برای سال 2023 معرفی کرده است.

کاونتری از شهرهای دانشجویی بسیار مهم

نیوکاسل

نیوکاسل بزرگترین شهر در شمال شرقی انگلستان ، متنوع ، پر جنب و جوش ، زیبا و دلپذیر است که همه ساله دانشجویان داخلی و خارجی بسیاری برای تحصیل در دانشگاه های آن به این شهر مهاجرت می کنند که دانشگاه نیوکاسل و دانشگاه نوثومبریا از مشهورترین و معتبرترین مراکز آموزشی در این شهر تلقی می شوند و مدارک اعطایی از سوی آنان در اکثر کشورهای جهان قابل قبول است.

نیوکاسل به دلایل گوناگونی می تواند در میان بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل قرار داده شود که علاوه بر دانشگاه های معتبر ، هزینه های تحصیل و زندگی ارزان نسبت به پایتخت انگلستان و همچنین بسیاری دیگر از شهرهای اروپا از دیگر دلایل مهم آن است ، به طور مثال هزینه اجاره مسکن ماهانه در این شهر 58 درصد از لندن و 30 درصد از پاریس ارزان تر می باشد و به طور کل نیز هزینه زندگی در این شهر 27 درصد از لندن و 17 درصد از پاریس ارزان تر است.

 موسسه QS می گوید که نیوکاسل چهل و دومین شهر مناسب تحصیل برای سال 2023 در جهان است که دانشجویان خارجی بسیاری هر ساله برای تحصیل در دانشگاه های آن درخواست خود را ارسال می کنند و مراکز آموزشی آن از متنوع ترین مراکز از لحاظ نژاد ، ملیت و فرهنگ در انگلستان می باشند که به نوبه خود بسیار خاص و بسیار تاثیر گذار است.

کمبریج و نام دانشگاه معروف آن

کمبریج و نام دانشگاه معروف آن

هر موقع صحبت از بهترین شهرهای دانشجویی انگلستان باشد به یقین از نام کمبریج نیز یاد می شود که دلیل اصلی آن دانشگاه کمبریج است که یکی از دانشگاه های معتبر انگلستان و جهان است و قدمت بالایی در آموزش این کشور دارد .

کمبریج یکی از شهرهای مناسب زندگی نیز معرفی می شود که شاخص های رفاه در آن مناسب و قابل قبول است ، چنان چه قصد مهاجرت به انگلستان را دارید ، کمبریج را نیز به عنوان مقاصد خود بررسی نمایید و با بررسی تمامی جوانب آن مقصد را انتخاب کنید ، توجه کنید که مهاجرت امری بسیار حساس است و باید اطلاعات بسیار کامل و دقیقی در رابطه آن به دست آورید که مقاله مربوطه در سایت ما تمامی اطلاعات لازم را به شما ارائه می دهد.

کمبریج بسیاری از اعتبار خود را مدیون دانشگاه ها ، بازار کار فراهم و هزینه های مقرون به صرفه خود است که اغلب مهم ترین خواسته های هر دانشجوی خارجی است ، همچنین موقعیت نزدیک آن به لندن شما را به سرعت می تواند به مرکز تکنولوژی ، امکانات و تفریح انگلستان رسانده و یک تفریح آخر هفته جذاب را برایتان در این شهر رقم بزند.

لیورپول بندری معروف

لیورپول بندری معروف در انگلستان و جهان که به دلیل موقعیت و نقش ترانزیتی و تجاری که دارد در کنار باشگاه های مشهور فوتبال آن ، توسط اکثر انسان های زمین شناخته شده است ، اما علاوه بر تمامی این ها ، یک شهر دانشجویی بسیار مهم نیز بوده که از آن به عنوان یکی از بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل نیز یاد می شود.

لیورپول یکی از شهرهای مهاجرپذیر انگلستان بوده که دانشگاه های مطرح آن همچون دانشگاه لیورپول و وجود فرصت های شغلی بسیار پس از دریافت مدرک در کنار قیمت پایین مسکن و درآمد مناسب و کافی در این شهر ، باعث شده که نه تنها دانشجویان خارجی بلکه افراد غیر دانشجوی زیادی نیز هز ساله به این شهر مهاجرت نمایند.

لیورپول یکی از معدود شهرهای انگلستان و جهان است که فارغ التحصیلان دانشگاهی آن از میزان درآمد خود در مقابل مخارج زندگی در این شهر بیش ترین رضایت را داشته اند که نشان دهنده درآمد بالا و خوب دارندگان مدرک دانشگاهی در این بندرتجاری را دارد.

این شهر مهمان نواز رتبه 59 امین شهر برتر جهان برای تحصیل را از موسسه QS به دست آورده که آن را به یکی از بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل مبدل کرده است.

سوالات پر تکرار بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل

طبق نظر موسسه معتبر QS لندن برای سال 2023 نیز بهترین شهر تحصیلی جهان معرفی شده است ، لندن بزرگ ترین شهر انگلستان و پایتخت این کشور است که خود را در میان ده شهر برتر جهان برای دانشجویان و هم از لحاظ کار و کیفیت زندگی قرار داده است ، این شهر با داشتن مراکز آموزشی برتر و بسیار معتبر و همچنین با داشتن فرصت های شغلی فراوان برای دانشجویان پس از فارغ التحصیلی توانسته خود را به این جایگاه و مقام برساند.

ادینبروا امسال نیز از نظر دیدگاه موسسه QS برای تحصیل در سال 2023 به عنوان دومین شهر مناسب تحصیلی در انگلستان پس از لندن نام می برد که برای هفتمین سال پیاپی است که چنین افتخاری را به دست آورده است ، همچنین به طور متوسط همواره بیش از 40 درصد از دانشجویان این شهر بین المللی هستند و این شهر به عنوان 16امین شهر جاذب دانشجوی خارجی در جهان شناخته می شود.

سیستم آموزشی و دانشگاه های منچستر از برترین مراکز آموزشی انگلستان و اروپا هستند که از معتبرترین آنان می توان به دانشگاه سالفورد اشاره کرد ، این شهر همه سال پذیرای بیش از 250 هزار نفر دانشجو می باشد که 100 هزار نفر از آنان خارجی بوده که در آن اقامت دارند و از تحصیلات خود نهایت لذت و بهره را می برند و کاملا به یافتن شغل و کسب در آمد پس از اتمام تحصیلات خود امید دارند.

این شهر برای زندگی دانشجویی بسیار ارزان است که زندگی در این شهر طبق نظر کارشناسان می تواند در مجموع ماهانه نزدیک به 23 درصد ارزان تر از لندن به پای شما تمام شود ، طبق اعلام موسسه QS بیرمنگام به عنوان 45 امین شهر مناسب برای تحصیل در سال 2023 در نظر گرفته شده است.

دانشگاه نیوکاسل و دانشگاه نوثومبریا از مشهورترین و معتبرترین مراکز آموزشی در این شهر تلقی می شوند و مدارک اعطایی از سوی آنان در اکثر کشورهای جهان قابل قبول است.

برای کسب اطلاعات جزئی تر در خصوص شناخت بهترین شهرهای انگلستان برای تحصیل با تیم کارشناسی شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل کرده و راهنمایی های به روز آنان به رایگان بهره مند شوید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به انگلستان را بخوانید و با تمامی روش های مهاجرت و اخذ اقامت دائم این کشور آشنا شوید.

با بهترین شهرهای برخی از کشورهای دنیا برای تحصیل آشنا شوید ؛ سایر شهر ها را با جستجو در سایت خواهید یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه