تحصیل در انگلستان

تحصیل در انگلستان به دلیل سطح بالای آموزشی ، وجود دانشگاه هایی با رتبه های نخست جهانی و ارائه بهترین امکانات تحصیلی ، آرزوی بسیاری از جویندگان دانش است و سالانه متقاضیان زیادی برای اخذ پذیرش در یکی از مراکز آموزشی این کشور به رقابت سختی با یکدیگر می پردازند.

انگلیس در بسیاری از زمینه های آموزشی از جمله مهندسی ، علوم ، هنر و طراحی ، تجارت و مدیریت ، حقوق و امور مالی یک رهبر جهانی است ؛ شهرت و میراث انگلستان به عنوان یک مرکز جهانی برای تحقیقات علمی ، آن را به یک آهنربا برای بهترین متفکران جهان تبدیل کرده است.

این کشور سالانه تعداد قابل توجهی دانشجوی بین المللی را در برنامه های مختلف تحصیلی از دوره های زبان گرفته تا برنامه های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری جذب خود می کند ، بنابراین فرصت های انتخابی بسیاری در تمامی مقاطع تحصیلی پیش روی شما عزیزان قرار دارد.

جالب است بدانید که امکان تحصیل در انگلستان تنها محدود به دانشگاه های این کشور نبوده و شما می توانید جهت تحصیل در مدارس این کشور برای فرزندان زیر 18 سال خود نیز اقدام نمایید . با کلیک بر روی عنوان تحصیل در مدارس انگلستان به جزئیات بیشتر در این رابطه برسید.

در این مقاله مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تحصیل در انگلستان را بررسی کرده و شرایط لازم برای تحصیل در هر یک از مقاطع تحصیلی در این کشور را بیان خواهند کرد.

فهرست مطالب
تحصیل در انگلستان

در این ویدئو تلاش نموده ایم تا به صورت مختصر و در جهت صرفه جویی در وقت شما عزیزان ، کلیات  لازم در رابطه با تحصیل در انگلستان را بیان نماییم ، البته دیدن این ویدئو می تواند ذهن شما را نیز برای مطالعه متن آماده تر نموده تا تمامی مطالب و نکات مهم و اصلی آن را در ذهن خود بسپارید.

 به خاطر داشته باشید که مشاورین ما همواره آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در کلیه امور مرتبط با مهاجرت هستند ، از این رو با درج شماره خود در باکس زیر از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

پادکست تحصیل در انگلستان

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

فرصت تحصیل در بهترین مراکز آموزشی انگلستان با مشاوره های موسسه رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سیستم آموزشی انگلستان

بسیاری از والدینی که سرمایه خوبی برای زندگی دارند خود را مسئول فراهم کردن آینده ای بهتر برای فرزندانشان می دانند ، به همین دلیل به دنبال کشوری مناسب هستند تا امکان تحصیل در یک سیستم آموزشی مناسب را برای فرزندان خود فراهم سازند.

کشورهای متعددی در جهان سیستم آموزشی انگلستان را به عنوان الگوی آموزشی خود قرار داده و بر طبق آن محتوای تحصیلی را در اغلب مقاطع تدوین نموده اند . تحصیل در انگلستان به صورت اجباری را می توان از سن 5 سالگی دانست که باید تا سن 16 سالگی ادامه یابد . این دوره 11 ساله به دو دسته کلی تقسسیم می شود : از سن 5 تا 11 سالگی در مدارس ابتدایی و از 12 تا 16 سالگی در مدارس متوسطه.

در سن 14 سالگی دانش آموزان انتخاب می کنند که با رشته تحصیلی مسیر ورود به دانشگاه را پیش بگیرند و یا با انتخاب مدارس فنی و حرفه ای به بازار کار وارد شوند . تحصیلات تکمیلی نیز شامل سن 16 تا 18 سالگی شده و در پایان دانش آموزان موفق به اخذ مدرک advanced level (A-level) می شوند .

 در مرحله بعد که گام گذاشتن به سیستم آموزشی تحصیل در انگلستان به عنوان یکی از قوی ترین سیستم های آموزشی جهان تلقی می شود ، شما باید با توجه به دانشگاه و رشته انتخابی تان الزامات مشخص را فراهم سازید . آزمون ورودی به همراه تسلط به زبان انگلیسی از اصلی ترین شروطی هستند که هنگام تحصیل در انگلستان باید به صورت جدی آنها را دنبال نمایید.

تحصیل در انگلستان با مدرک دیپلم

Study in England with Diploma

تحصیل در انگلستان با مدرک دیپلم

دانشگاه های انگلستان این شانس را برای دانش آموزان فراهم نموده اند تا بتوانند در هر رشته و حرفه ای که به آن علاقه مند هستند به تحصیل مشغول شوند . دانش آموزانی که آموزش متوسطه و تکمیلی را پشت سر گذاشته و مدرک دیپلم خود را دریافت کرده اند ، می توانند جهت ثبت نام در دانشگاه ها یا مراکزی که رشته های فنی و حرفه ای را ارائه می دهند ، ثبت نام کنند . یک مرحله قبل از پذیرش در دانشگاه ها در نظام آموزشی انگلستان وجود دارد و آن آموزش تکمیلی است.

دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل در انگلستان را دارند با دیپلم ۱۶ سالگی نمی توانند وارد دانشگاه شوند بلکه باید در دوره هایی تحت عنوان A-Level یا دوره BTEC و یا دوره های مشابه شرکت کنند.

پس از گذراندن این دوره ها دانش آموزان مجاز به ورود به دوره آموزش عالی در دانشگاه ها می باشند و می توانند در آزمون های ورودی دانشگاه برای مقطع تحصیلی کارشناسی شوند . شرایط تحصیل در انگلستان با مدرک دیپلم بسته به رشته تحصیلی مورد علاقه و سن فرد متقاضی متفاوت است ، مثلا افرادی که سن آن ها تا 19 سال است برای تحصیل در دانشگاه های انگلستان بایستی وارد کالج شوند چرا که برای تحصیل در رشته هایی مانند پزشکی و مهندسی به مدراکی مانند A Level یا Foundation نیاز است و دارندگان این مدارک تحصیلی مجاز به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های انگلستان می باشند.

متقاضیان تا سن 21 سال می توانند با مدرک دیپلم برای تحصیل در دانشگاه های انگلستان درخواست دهند اما ریسک پذیرش در این سن بالا است.

زبان تحصیل در انگلستان

کشور انگلستان به عنوان مهد زبان انگلیسی سالانه تلاش می کند تا با صرف بودجه های قابل توجه استفاده از زبان انگلیسی را در میان فرهنگ و سیستم های آموزشی کشورهای مختلف جهان رایج سازد . از این رو انتظار می رود که این زبان در تار و پود سیستم داخلی این کشور نیز وجود داشته باشد.

دانشگاه های انگلستان سیستم آموزشی خود را کاملا مطابق با این زبان بنا نموده و تنها در برخی از رشته های تخصصی مانند زبان فرانسه و یا آلمانی می توانید زبان دیگری را سر کلاس درس بیابید . از این رو توصیه می کنیم تا حتما از همان ابتدای انتخاب تحصیل در انگلستان یادگیری و آشنایی با این زبان را در اولویت قرار داده و خود را به یک دانشجوی توانا نه تنها در انگلستان بلکه در کلیه سیستم های آموزشی جهان مبدل سازید.

با یادگیری زبان تحصیل در انگلستان شما می توانید برای یافتن کار پس از تحصیل نیز قوی تر عمل نموده و به آسانی همانند سایر شهروندان با کارفرمایان خود ارتباط برقرار نمایید . عنوان کار در انگلستان ما سایر مهارت های لازم در این زمینه را نیز پیش رویتان قرار می دهد.

زبان تحصیل در انگلستان

مقالات زیر اطلاعات بسیار جذابی در رابطه با تحصیل رشته های مختلف در انگلستان را در اختیار شما می گذارد.

تحصیل به زبان انگلیسی در انگلستان

همان گونه که گفتیم جهت تحصیل در انگلستان شما باید مهارت های بسیار خوبی در زبان انگلیسی از خود نشان داده و این مهارت را از طریق آزمون های معتبر بین المللی ثابت کنید . البته در برخی شرایط خاص نیز این امکان وجود دارد که دانشگاه ملاک اصلی را آزمون های استاندارد مانند آیلتس و یا تافل قرار نداده و به روش های متفاوتی سطح زبانی داوطلب را مورد سنجش قرار دهند.

از این رو توصیه می کنیم تا ابتدا با مراجعه به سایت دانشگاه موردنظرتان از الزامات مشخص شده مطلع شده و با صرفه جویی در وقت صرفا شرایط مشخص را فراهم سازید . شما می توانید با استفاده یکی از آزمون های بین المللی زیر صلاحیت لازم جهت تحصیل به زبان انگلیسی در انگلستان را نشان دهید :

  • TOEFL آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی
  • IELTS سیستم آزمون زبان انگلیسی بین المللی
  •  UCLES آزمون سندیکا دانشگاه کمبریج

کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی سال های بسیاری است که در تلاشند تا بهترین تجربه مهاجرت را برای شما عزیزان به ثبت برسانند و در طی این سال ها و تجربه ای که حاصل شده تمامی چالش های پیش روی مهاجران عزیز را شناخته و در جهت رفع یا اصلاح آنان تلاش نموده ایم، ویدئویی که مشاهده می کنید مربوط به وبینار برگزار شده در سال 1398 توسط تیم مشاوره ای موسسه رجبی می باشد که شما را با برخی از مهمترین چالش های مهاجرت آشنا می نماید.

روش های سنجش سطح زبان داوطلبان در انگلستان

زبان تحصیل آخرین مقطع تحصیلی فرد : یکی از این روش ها می تواند مشاهده زبانی باشد که تحصیلات قبلی شما به آن انجام شده است . اگر در مدرسه یا دانشگاهی تحصیل کرده اید که تمام دروس به زبان انگلیسی ارائه شده است ، ممکن است هیئت پذیرش دانشگاه در انگلستان این موضوع را به عنوان اثبات کننده سطح دانش زبان انگلیسی شما در نظر بگیرد.

نمرات زبان انگلیسی در دبیرستان : برخی از دانشگاه های انگلستان برای پذیرش دانشجویان خود فقط نمره درس زبان انگلیسی شما را در دبیرستان و حتی تنها در سال آخر در نظر می گیرند و چنانچه بیش از 60% نمره را به دست آورده باشید ، مورد سنجش مجدد قرار نخواهید گرفت.

شرکت در مصاحبه آنلاین: راه دیگری که افراد می توانند بدون مدرک زبان در دانشگاه های انگلستان شرکت کنند ، داشتن یک مصاحبه آنلاین است ، بعضی از دانشگاه ها ممکن است از شما بخواهند از طریق Skype مصاحبه آنلاین کنید تا اگر در آزمون های استاندارد مانند IELTS شرکت نکرده اید و برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر شما ضروری نیست ، سطح انگلیسی تان را ارزیابی کنند.

دوره انگلیسی پیش از آموزش : برخی از دانشگاه ها دوره های پیش از آموزش زبان انگلیسی را برای کسانی که قصد تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان دارند ارائه می دهند و بنابراین می توانند نتایج این دوره ها به عنوان معیار زبان درنظر بگیرند.

مقطع تحصیلی شهریه دانشگاه به صورت تقریبی
کارشناسی شروع از حدود 10،000 پوند (14،130 دلار آمریکا)
تحصیلات تکمیلی 11000 پوند ( 15،545 دلار آمریکا ) تا 32،000 پوند ( 45200 دلار آمریکا )
علوم پزشکی تا 38000 پوند (53،700 دلار آمریکا) یا بیشتر

هزینه های تحصیل در انگلستان

هزینه های تحصیل در انگلستان را می توان جزو گران ترین ها در جهان دانست ، البته به شرطی که مجبور به پرداخت شهریه شوید . البته به یاد داشته باشید که که اکثر دانشگاه های انگلستان برنامه های کوتاه تری را در مقایسه با کشور هایی مانند ایالات متحده ارائه می دهند ( سه سال برای دوره کارشناسی به جای چهار سال و یک سال برای کارشناسی ارشد به جای دو سال ) ، بنابراین می توانید هزینه های تحصیل و زندگی یک ساله را از کل بودجه خود کم کنید.

در سال های اخیر میزان شهریه در دانشگاه های این کشور افزایش یافته و حتی دانشجویان بومی که مبلغ کمی را بابت تحصیل پرداخت می کنند ، با کمی افزایش شهریه رو به رو بوده اند . در این میان تحصیل در لندن از سایر شهرهای این کشور گرانتر می باشد و چنانچه بخواهیم از شهریه دانشگاه ها به صورت میانگین صحبت کنیم ، به شرح جدول می باشد.

بسیاری از دانشجویان متقاضیان نیز برای تحصیل در یکی از مدارس زبان کشور از کشور ها به انگلستان می آیند که شهریه ها در هر موسسه متفاوت است اما شما باید انتظار داشته باشید که برای یک دوره تمام وقت استاندارد ( 15 ساعت ) 70 تا 100 پوند در هفته ( 77 دلار – 111 دلار آمریکا ) بپردازید یا برای یک دوره فشرده تر حدود 1000 پوند (1،293 دلار ) بپردازید . به عنوان یک دانشجوی علاقه مند به تحصیل در انگلستان به شما توصیه می کنیم تا با مطالعه عنوان هزینه های زندگی در انگلستان با جزئیات بیشتر زندگی در این کشور آشنا شوید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با درج شماره خود در باکس زیر به آسانی به تمامی رویای هایتان دست یابید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

امکان تحصیل رایگان در انگلستان

به طور کلی تحصیل در انگلستان در هر مقطعی رایگان نیست ، اما گاهی اوقات در برخی از دوره های تخفیف هایی به دانشجویان تعلق می گیرد ، علاوه بر این مطلوب ترین گزینه امکان تحصیل رایگان در انگلستان یافتن بورسیه تحصیلی است که تمام یا بخش زیادی از شهریه را پوشش دهد.

گزینه بعد یافتن شغل نیمه وقت برای تأمین هزینه های تحصیل و زندگی است که البته با تحصیل در دانشگاه های ارزان قیمت نیز می توان هزینه تحصیل خود را تا حدی کاهش داد . دانشجویان بین المللی محصل در دانشگاه های انگلستان می توانند در طول تحصیل خود کار کنند که می تواند به شما کمک کند تا هزینه های خود را پرداخت کنید . با شرایط و قوانین کار همزمان با تحصیل در این کشور در بخش کار دانشجویی در انگلستان بیشتر آشنا خواهید شد.

بنابراین ، اگر بورسیه تحصیلی شما تمام هزینه های شما را پوشش نمی دهد ، داشتن یک شغل نیمه وقت به شما کمک می کند تا در انگلستان به صورت رایگان تحصیل کنید ؛ با وجود این مهم است که به خاطر داشته باشید که هدف اصلی اقامت شما در انگلیس تحصیل است و این باید به عنوان یک فعالیت با بالاترین اولویت غالب باشد . از جمله دانشگاه هایی که می توانید به تحصیل در انگلستان به صورت رایگان در آنها امیدوار باشید می توان به دانشگاه کاونتری ، دانشگاه کشاورزی سلطنتی و دانشگاه سافولک اشاره کرد.

امکان تحصیل رایگان در انگلستان
تحصیل در انگلستان

شرایط پذیرش دانشگاه های انگلستان

علاقه مندان به تحصیل در انگلستان باید قبل از هرگونه اقدامی به خوبی از شرایط پذیرش در دانشگاه های این کشور مطلع باشند ، البته شرایط پذیرش دانشگاه های انگلستان با یکدیگر متفاوت می باشد اما به صورت کلی متقاضیان باید مجموعه ای از شرایط را برای تمامی رشته ها فراهم سازند ، از جمله:

  • داشتن معدل بالا
  • ارائه مدرک زبان بین المللی
  • مدرک تحصیلی معادل سازی شده با سیستم آموزشی این کشور
  • گذراندن دوره پیش نیاز

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه ها نیز از طریق خدمات پذیرش دانشگاه و کالج ها UCAS انجام می شود که تمامی برنامه های پذیرش دانشگاه در این کشور را پردازش می کند .

 

شرط معدل برای تحصیل در انگلستان

هر برنامه تحصیلی در انگلستان دارای قوانین خاص خود برای پذیرش می باشد و نمی توان شرایط یکسانی را برای آنها درنظر گرفت ، اما معدل همواره به عنوان یکی از فاکتورهای مهم در تمامی دانشگاه ها درنظر گرفته می شود و هر چه رتبه علمی دانشگاه بالاتر باشد ، طبیعتا معدل بالاتری برای پذیرش موردنیاز است.

جهت تحصیل در انگلستان شما می توانید با معدل 16 برای پذیرش در دوره های کالج اقدام کنید که البته بستگی به رشته و دانشگاه موردنظرتان نیز دارد . از آنجا که اغلب دانشجویان در هنگام ورود به دوره کارشناسی یک دوره پیش نیاز را پشت سر می گذارند ، نمرات کسب شده در آن ملاک قرار می گیرد و سایر فاکتورها مانند مدرک زبان انگلیسی ، سوابق تحصیل ، تمکن مای و غیره نیز مورد بررسی قرار گرفته و تاثیرات خاص خود را دارند.

در مقاطع تحصیلات تکمیلی مانند کارشناسی ارشد معدل بالای 17 و در دکترا به صورت تقریبی معدل 18 شرایط تحصیلی شما را حهت درخواست مناسب سازد ، البته خوب است به شما بگوییم که چنانچه به دنبال پذیرش در دانشگاه های انگلستان با معدل کم هستید ، نگران نباشید زیرا فاکتورهای مختلفی در روند پذیرش موثر بوده و داشتن معدل بالا تنها شانس شما را افزایش می دهد . از این رو توصیه می کنیم تا با توجه به شرایط فردی خود جهت اطلاع دقیق از شرط معدل برای تحصیل در انگلستان با مشاورین ما در موسسه رجبی تماس بگیرید.

مزایای تحصیل در انگلستان

مزایا و معایب تحصیل در انگلستان

اگر چه تحصیل در انگلستان می تواند یک تجربه شگفت انگیز باشد اما دانشجویان محصل در موسسات آموزشی این کشور با چالش های روبه رو می شوند که لازم است قبل از انتخاب مقصد تحصیلی با آن ها آشنا شد.

البته باید توجه داشت که این چالش ها دانشجویان را برای آینده های بهتر آماده می کند و سبب می شود فارغ التحصیلان دانشگاه های انگلستان مورد توجه کارفرماها از سراسر جهان قرار گیرند ، از جمله مزایای تحصیل در این کشور عبارتند از:

  • دوره مطالعاتی کوتاه مدت و جامع
  • رتبه نخست جهان در بسیاری از رشته های تحصیلی 
  • تضمین آینده شغلی مطمئن
  • کمک مالی به دانشجویان از طریق بورسیه
  • تسلط به زبان انگلیسی و فرصت کار در تمام جهان

معایب تحصیل در انگلستان نیز می تواند به نوبه خود برای برخی از داوطلبان چالشی جدی تلقی شود ، از جمله:

  • هزینه بالای تحصیل و زندگی در انگلستان
  • دشواری زندگی های روزانه دانشجویان و احساس دلتنگی و غربت
  • شوک فرهنگی
  • لهجه های دشوار در برخی از شهرها
  • آب و هوای خاکستری و رطوبت لباس های سنگین زمستانی
  • زمان بسیار کمی برای یادگیری ( در برخی از رشته می تواند موجب استراس و چالش شود )

کار پس از تحصیل در انگلستان و اقامت آن

در توضیح کار پس از تحصیل در انگلستان و اقامت آن باید بگوییم که جهت دریافت اقامت پس از اتمام دوره تحصیل در انگلستان باید به دنبال یک کافرما باشید که با استخدام شما امکان تغییر نوع ویزا را برایتان فراهم سازد . البته دریافت ویزای کار دارای شرایط خاص خود می باشد و شما باید نشان دهید که کار موردنظر حداقل 20800 پوند در سال درآمد داشته و تامین کننده هزینه های زندگیتان خواهد بود.

البته این امکان نیز وجود دارد که از شما مدارکی دال بر تسلط به زبان انگلیسی نیز خواسته شود و یا مبلغ کمی را به مدت سه ماه در حساب بانکی تان نگه دارید . پس از تغییر نوع ویزا باید به مدت 5 سال به کار و پرداخت مالیات ادامه داده و سپس برای اقامت دائم اقدام نمایید.

به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در انگلستان و یا سایر کشورهای مطرح جهان با دفاتر مرکزی و غرب در تهران و دفتر شیراز شرکت مهاجرتی رجبی تماس حاصل نمایید ، ضمناً اگر در فکر اطلاع از سایر روش های مهاجرت به این کشور هستید ، حتما به عنوان مهاجرت به انگلستان ما نیز سری بزنید تا بتوانید به بهترین روش ممکن برسید.

سوالات پر تکرار تحصیل در انگلستان

اغلب دوره های کارشناسی ارشد در دانشگاه های انگلستان ی یک سال تحصیلی ارائه می شود و شما تحصیلات خود را سریعتر از سایر همتایانتان در سایر کشورها پشت سر می گذارید.

تا سن 21 سال می توان با مدرک دیپلم جهت تحصیل در انگلستان درخواست نمود اما ریسک پذیرش را کمی بالا می برد.

خیر ، هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان بالاست و به هیچ عنوان نباید به کار دانشجویی به عنوان تنها منبع تامین کننده خود نگاه کنید.

بله ، در انگلستان دوره کارشناسی 3 ساله و کارشناسی ارشد یک ساله است بنابراین اگرچه هزینه تحصیل بالاتر از سایر کشورهاست اما هزینه دو سال زندگی در خارج از کشور از کل مبلغ تحصیل شما کسر خواهد شد.

هزینه ها بستگی به مقطع ، رشته ، دانشگاه و شهر انتخاب شما دارد ، مثلا هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه کمبریج 24000 پوند و در مقطع کارشناسی ارشد 28000 پوند می باشد ، در حالی هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه بیرمنگهام 18000 پوند و در مقطع کارشناسی ارشد18900 پوند برای هر سال تحصیلی است.

مقالات زیر کاملا تفاوت ها و مزایا تحصیل در کشورهای مختلف اروپا ر ا برای شما شرح خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (2 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه