تحصیل رشته طراحی مد در کانادا

تحصیل رشته طراحی مد در کانادا به این دلیل محبوب است که می توان بهترین و ارزان ترین مدارس و دانشگاه های طراحی مد را در کانادا یافت و دوره تحصیل خود در این زمینه را آغاز کرد.

در این مقاله شرایط و ویژگی های تحصیل رشته طراحی مد در کانادا را بررسی می کنیم ، برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید.

همچنین اگر علاقه مند به تحصیل در کشور رویایی کانادا هستید ، باید در خصوص مهاجرت تحصیلی به این کشور مطالب زیادی را بیاموزید ، مقاله تحصیل در کانادا به عنوان به روز ترین منبع اطلاعاتی در اختیار شماست.

در این دنیای مدرن ، مد حتی با وجود فعالیت های روزمره در مرکز توجه قرار می گیرد ، همه افراد خواهان بهره بردن از ظاهر خوب ، شیک و مد روز می باشند ، بنابراین مد به خودی خود یک تجارت جذاب و پر سود محسوب می شود و شیک پوش ها افراد با نفوذی هستند.

کانادا بخشی از جهان است که قسمت عظیمی از مد و آموزش مد در جهان را در دست دارد ، مد در این کشور چیز جدیدی نیست و بیشتر برای دستاورد های اقتصادی کاربرد دارد ، کانادا به عنوان یک مقصد تحصیلی در همه زمینه ها از جمله طراحی مد انتخاب می شود ، این کشور علاوه بر انتقال دانش به دانشجویان محلی پذیرای دانشجویان بین المللی برای خلق زیبایی می باشد ، این مجموعه گزینه های گسترده ای را در دوره ها و کالج ها ارائه می دهد.

فهرست مطالب
تحصیل رشته طراحی مد در کانادا

اهمیت طراحی مد در کانادا

رشته طراحی مد در کانادا از طریق کلاس های تئوری ، سخنرانی ، آزمایشگاه ، سفر های میدانی و کار آموزی ارائه می شود و شبکه سازی با متخصصان صنعت فرصت های شغلی آینده را ارتقا می دهد ، مهارت هایی مانند تصویرسازی مد ، طراحی به کمک کامپیوتر ، ساخت الگو و پارچه و تکنیک های ساخت لباس در این برنامه تحصیلی آموزش داده می شود و توسط مطالعات فن آوری نساجی ، تحقیقات تاریخی ، فرایندهای تولید و فناوری رایانه ای کاربردی در صنعت مد پشتیبانی می شود.

رشته طراحی مد حل مسئله خلاقانه و مستقل را در دانشجویان پرورش می دهد و آنها را برای آینده در بخش های مختلف صنعت مد که به سرعت در حال تغییر است آماده می کند.

دانشجویان طراحی مد مهارت هایی را برای به دست آوردن اشتغال موفق در صنعت مد دریافت می کنند آن ها می توانند در برنامه های کارشناسی چهار ساله از جمله مهارت های طراحی ، کامپیوتر ، بازاریابی و ساخت لباس در دانشگاه های کانادا پذیرش شده و تحصیل کنند ، فارغ التحصیلان این مقطع می توانند وارد بازار کار شده و یا در مقطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد ۲ ساله و پس از آن دکتری ۳ تا ۵ ساله تحصیل کنند.

البته علاوه بر دوره های دانشگاهی، دوره های دیگری در کانادا در زمینه طراحی مد ارائه می شوند که به اخذ دیپلم در زمینه مربوطه ختم می شوند ، مدت زمان این دوره ها متفاوت است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با درج شماره تلفن خود ، منتظر تماس مشاوران تخصصی رجبی باشید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مدارک پذیرش رشته طراحی مد در کانادا

  • تکمیل و ارائه فرم درخواست پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • پایان دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی
  • ریز نمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی ( حداقل نمره ۱۲ در درس زبان انگلیسی و نمره ۱۱ یا ۱۲ در درس ریاضی)
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی تسلط به زبان انگلیسی و ارائه مدرک تافل یا آیلتس
  • ارائه نمونه کار
  • رزومه تحصیلی
  • انگیزه تحصیل در رشته طراحی مد در کانادا
  • پرداخت هزینه پذیرش
بهترین دانشگاه های طراحی مد کانادا

Best fashion design universities Canada

بهترین دانشگاه های طراحی مد کانادا

به نظر می رسد امروزه افراد زیادی صنعت مد را انتخاب می کنند و به دنبال کسب علم و تجربه در این زمینه هستند ، به هر حال ، مد علاوه بر اینکه یک مجرای عالی برای خلاقیت محسوب می شود ، یک صنعت چند میلیارد دلاری نیز هست ، بنابراین طراحان مد مشتاقانه به دنبال خلق طرح هایی هستند که بازار جهانی را مجذوب خود کنند ، آنها همچنین ممکن است رویای ساخت خط مد خودشان را داشته باشند تا در سراسر جهان مشهور شوند ، برای اینکه بتوانید بر طراحی مد مسلط شوید ، مهارت و کار زیادی لازم است و باید در یک مدرسه طراحی مد شرکت کنید تا در مورد این رشته مطالعه کنید و مهارت های خود را تقویت کنید ، پیشنهاد ما به شما این است که با بهترین دانشگاه های طراحی مد کانادا آشنا شده و از میان آن ها یکی را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنید.

دانشگاه رایرسون

دانشگاه رایرسون یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در تورنتو ، انتاریو ، کانادا واقع شده است ، محوطه دانشگاه اصلی در منطقه گاردن واقع شده است ، اگرچه امکانات دیگری را نیز در مرکز شهر تورنتو اجرا می کند ؛ این دانشگاه هفت دانشکده علمی ، دانشکده هنر ، دانشکده ارتباطات و طراحی ، دانشکده خدمات اجتماعی ، دانشکده مهندسی و علوم معماری ، دانشکده علوم ، دانشکده حقوق لینکلن الکساندر و تد را اداره می کند.

دانشکده مد دانشگاه ریرسون از سال ۱۹۴۸ شروع به کار کرده است و با گذشت زمان ، رسالت خود را برای کمک به طراحان مشتاق در آنجا حفظ کرده است ، در این مدرسه دانشجویان می آموزند که چگونه از مد برای ارتقا اعتماد به نفس بدن ، شمولیت و پایداری استفاده کنند ؛ آنها حتی فرصتی برای ملاقات با متخصصان درجه یک مد در سراسر جهان خواهند یافت.

دانشکده مد دانشگاه رایرسون یکی از مدارس برتر مد در کانادا است ، این مدرسه دو دوره کارشناسی و یک دوره کارشناسی ارشد را در مد ارائه می دهد ، برنامه های کارشناسی برنامه های ارتباطات مد و طراحی مد است که مدرک کارشناسی طراحی (BDes) را ارائه می دهد ؛ از طرف دیگر ، برنامه کارشناسی ارشد مد دانشگاه رایرسون تنها برنامه کارشناسی در نوع خود در کانادا است.

کالج LaSalle

کالج لازال در سال ۱۹۵۹ در منطقه LaSalle مونترال ، کبک توسط ژان پل مورین ، طراح لباس کبک تاسیس شد ، این کالج بیش از ۶۰ برنامه پیش دانشگاهی ، فنی و حرفه ای را ارائه می دهد و بزرگترین کالج دو زبانه در آمریکای شمالی است ؛ این دانشکده از ۶ مدرسه تشکیل شده است که شامل مد ، هنر و طراحی ، مدیریت هتل و گردشگری ، تجارت و فناوری ، علوم اجتماعی و آموزش ، VFX و طراحی بازی و آموزش الکترونیکی است.

کالج Lasalle یکی دیگر از نیروگاه های مد در کانادا است ، مونترال با دانشکده بین المللی مد ، هنر و طراحی خود ، برنامه های دیپلم DEC ، AEC و DEP را ارائه می دهد و آن را به عنوان یکی از بهترین مدارس مد در کانادا رتبه بندی می کند.

Lasalle پنج برنامه DEC Fashion شامل طراحی مد ، بازاریابی مد و طراحی مد برای لباس برای سینما و تلویزیون ارائه می دهد ، این برنامه همچنین نه برنامه AEC از جمله طراح لباس فنی ، طراحی داخلی و مدل سازی مد را ارائه می دهد ؛ علاوه بر این ، سه برنامه DEP ارائه می دهد که شامل آرایشگری ، زیبایی شناسی و گرافیک رایانه ای است.

علاوه بر این ، شبکه آموزش Lasalle موسسه هنری ونکوور را به دست آورد و به کالج Lasalle ، ونکوور تبدیل شد ، بنابراین برای افزایش بیشتر گزینه های مد ، کالج Lasalle مدرک لیسانس در طراحی مد ، ۳ برنامه مدرک دیپلم و سه برنامه آنلاین مد را ارائه می دهد.

کالج هنر و فناوری کاربردی جورج براون

کالج هنر و فناوری کاربردی جورج براون یک کالج عمومی و کاملا معتبر هنر های کاربردی و فناوری با سه محوطه دانشگاهی در مرکز شهر تورنتو (انتاریو ، کانادا) است ، مانند بسیاری از کالج های دیگر در انتاریو ، GBC در سال ۱۹۶۶ توسط دولت انتاریو منشور شد و سال بعد افتتاح شد.

جورج براون برنامه های متنوعی را در زمینه هنر و طراحی ، تجارت ، خدمات اجتماعی ، آموزش اوایل دوران کودکی ، فن آوری های ساختمانی و مهندسی ، علوم بهداشتی ، مهمان نوازی و هنر های آشپزی ، مطالعات مقدماتی و همچنین برنامه ها و خدمات تخصصی برای مهاجران اخیر و دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.

حقایق شگفت انگیز در مورد این مدرسه طراحی مد در کانادا این است که شما را در هر زمینه مد از طراحی تا مدیریت آموزش می دهد ، همچنین جورج براون یکی از مدارس مد در کانادا است که برنامه های مد ارزان قیمت را ارائه می دهد.

با بیش از ۸۰۰ دانشجو در این موسسه ، دانشکده مد کالج جورج براون بیشتر از جنبه تئوریک ، روی جنبه عملی آموزش مد تمرکز دارد ، جدا از آن ، به نظر می رسد که بیشتر جنبه تجاری مد را در بر می گیرد.

در ادامه ، مقالات مورد نیاز متقاضیان تحصیل در کانادا را به شما تقدیم می کنیم ؛ اطلاعاتی که حتما نیاز است بدانید.

کالج هامبر

موسسه فناوری و یادگیری پیشرفته هامبر که معمولا با نام کالج هامبر شناخته می شود ، یک کالج عمومی هنر های کاربردی و فناوری در تورنتو ، انتاریو ، کانادا است ، این کالج در سال ۱۹۶۷ تاسیس شد و دارای سه پردیس اصلی پردیس هامبر شمالی ، پردیس Lakeshore و پردیس هامبر اورنجویل است.

کالج هامبر بیش از ۱۵۰ برنامه از جمله مدرک کارشناسی ، دیپلم ، گواهینامه ، گواهینامه تحصیلات تکمیلی و دوره های کارآموزی را در ۴۰ رشته تحصیلی ارائه می دهد ؛ کالج هامبر یک مدرسه تجارت در کانادا است که برنامه های مد را ارائه می دهد ، به دلیل تنوع برنامه های مد کالج هامبر به عنوان یکی از بهترین مدارس مد کانادا رتبه بندی می شود ، در این کالج می توانید مدرک کارشناسی مدیریت مد را بدست آورید ، این برنامه تحصیلی ترکیبی از آموزش کلاسیک با تجربه عملی برای تولید دانشجویانی است که در مسیر تجارت مد مهارت دارند.

ریچارد رابینسون

اگر علاقه مند به تبدیل شدن به یک طراح لباس هستید ، آکادمی طراحی مد ریچارد رابینسون در کانادا محل زندگی است ، این یکی از بهترین مدارس طراحی مد در کانادا است که دارای اعتبار برای برنامه تمام وقت خود تحت قانون کالج های شغلی خصوصی ، ۲۰۰۵ است ؛ آکادمی طراحی ریچارد رابینسون برنامه های طراحی مد تمام وقت ، نیمه وقت و تابستان را ارائه می دهد که ارزان هستند .

این برنامه تمام وقت این مدرسه طراحی مد کانادا یک برنامه دو ساله دیپلم برای تبدیل شدن به یک طراح مد است ، با این حال می توانید یک سال دیگر به برنامه couturier ادامه دهید تا به یک حرفه ای واجد شرایط تر تبدیل شوید.

این برنامه ها هر نوع طراحی مد را برای هر دو جنس مرد و زن به شما می آموزد ، علاوه بر این ، برنامه های نیمه وقت Richard Robison در مورد مهارت های مختلفی از جمله دوخت حرفه ای ، ساخت الگو ، طراحی مد و لباس زیر است.

در آکادمی طراحی مد ریچارد رابینسون ، دانشجویان این فرصت را خواهند داشت که خلاقیت خود را به طور کامل ، با یادگیری و ایجاد روند مد ، و تسلط بر استاندارد های بالا در تمام تکنیک ها ، به حداکثر برساند ؛ این موسسه همچنین Grande Premiere را دارد که نمایش مد آخر مدرسه است ، این به دانشجویان این فرصت را می دهد تا طرح های خود را برای مخاطبان گسترده به نمایش بگذارند.

هزینه تحصیل طراحی مد در کانادا

هزینه تحصیل رشته طراحی مد در کانادا بسته به مقطع تحصیلی، ملیت دانشجو و دانشگاه محل تحصیل متفاوت است ، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی بین ۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار و هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ۲۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ دلار می باشد.

هزینه های زندگی در کانادا کمی بالاتر از حد متوسط است ، اما کیفیت بالای زندگی تضمین می شود ، هزینه زندگی در بیشتر استان ها مانند کبک ، مونترال و اتاوا به ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار کانادا در ماه می باشد ، ونکوور و کلگری از گران ترین شهرهای کانادا هستند که هزینه های زندگی در آنها می تواند به ۲۰۰۰ دلار کانادا در ماه برسد ، هزینه محل اقامت دانشجویان بسته به نوع آن متفاوت است و ۲۵۰ دلار برای خوابگاه دانشگاه تا ۱۰۰۰دلار در هر ماه برای اجاره آپارتمان می باشد.

خوب است بدانید برترین دانشگاه های مد جهان در فرانسه قرار دارند ، فرانسه مهد مد بوده و هست ، شما می توانید با هزینه های کمتر در فرانسه هم طراحی مد بخوانید ، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله تحصیل رشته طراحی مد در فرانسه مراجعه نمایید.

هزینه تحصیل طراحی مد در کانادا
بورسیه های رشته طراحی مد در کانادا

Fashion design Scholarships Canada

بورسیه های رشته طراحی مد در کانادا

بورسیه های رشته طراحی مد در کانادا برای دانشجویان آموزش عالی اعطا می شود ، شامل بورسیه ، جوایز و کمک هزینه های تحصیلی در زمینه طراحی مد می باشد ، بورسیه های تحصیلی از طرف دولت ، دانشگاه ها و یا موسسات خصوصی تامین می شوند و هر بورسیه تحصیلی شرایط و الزامات خاص خود را دارند ، در ادامه با تعدادی از بورسیه های تحصیلی کالج های طراحی مد در کانادا آشنا می شویم ، برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سایر بورسیه های تحصیلی در کانادا مقاله تحصیل در کانادا را مطالعه کرده یا با دفاتر هولدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تماس بگیرید.

بورسیه تحصیلی کالج هامبر

هامبر صد ها نوع بورسیه تحصیلی مختلف را برای شناسایی موفقیت های تحصیلی ، مشارکت جامعه ، رهبری ، خدمات داوطلبانه و در برخی موارد برای کمک به نیازهای مالی ارائه می دهد ، این بورس تحصیلی ورودی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ، دیپلم و دیپلم پیشرفته است که در ماه مه ، سپتامبر و ژانویه به کالج هامبر می پیوندد.

این مشوق بورسیه تحصیلی برابر با ۲،۰۰۰ دلار کانادا (CAD) از شهریه دانشجویان در طول سال اول تحصیل است ، دانشجویان واجد شرایط باید شهریه خود را به طور کامل پرداخت کنند و مبلغ بورس تحصیلی پس از دهمین روز کلاس به حساب دانشجو واریز می شود ؛ این بورسیه تحصیلی طی دو ترم در دو قسمت پرداخت می شود ؛ البته علاوه بر این بورسیه های تحصیلی دیگری برای دانشجویان طراحی شده که برخی از آن ها خاص دانشجویان شهروند کانادا است.

بورسیه تحصیلی کالج جرج براون

بورسیه های تحصیلی متعددی برای دانشجویان بین المللی در کالج جورج براون ارائه می شود که به طور کلی شامل جوایز درون برنامه ای بر اساس عملکرد تحصیلی دانشجویان ( و معیار های دیگر ) در کالج جورج براون پس از شروع برنامه دانشگاهی است.

کالج براون هر ساله سی و یک بورسیه تحصیلی به دانشجویان واجد شرایط در دوره های تحصیلات تکمیلی به ارزش ۱۰۰۰ دلار ارائه می دهد ، علاوه بر این بورسیه های دیگری به ارزش ۲۰۰۰ دلار به دانشجویان واجد الشرایط اعطا می شود برای دریافت این بورسیه ها معدل دانشجو اهمیت بسیاری دارد و بایستی از ۳ بالاتر باشد.

بورسیه کالج لازال

کالج LaSalle ونکوور بورسیه تحصیلی برای دانش آموزان دبیرستانی کانادا ، دانشجویان بومی ، زبان آموزان و دانشجویان بین المللی ثبت نام شده در برنامه های نوآورانه تمام وقت خود ارائه می دهد ، این بورسیه های تحصیلی با ارائه حداکثر ۵۰٪ از شهریه خود ، دانش آموزانی را که از نظر آکادمیک ، ورزشی یا خلاقیت برتر هستند ، شناسایی و پشتیبانی می کند.

کالج لازال ونکوور بورسیه هایی با حداکثر ۲۰ درصد از شهریه تمام وقت سالانه را برای دانشجویان تازه وارد در برنامه های دیپلم و مدرک ارائه می دهد ، بورسیه تحصیلی برای دانشجویان جدید واجد شرایط در هر یک از زمینه های تحصیلی طراحی بازی و VFX ، طراحی داخلی ، طراحی گرافیک ، صوتی و فیلم ، مد و آشپزی ارائه می شود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شماره خود را درج کرده و آخرین اطلاعات بورسیه های تحصیلی طراحی مد در کانادا را از متخصصان رجبی سوال کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آزمون ورودی دانشگاه های طراحی مد کانادا

برای پذیرش در دانشگاه های طراحی مد در کانادا آزمون ورودی برگزار نمی شود و سوابق کامل آکادمیک کلیه تحصیلات متوسطه و بعد از آن (به عنوان مثال کالج ، دانشگاه) به عنوان بخشی از فرایند انتخاب رقابتی در نظر گرفته می شود ، مگر اینکه دانشگاه مورد نظر موارد دیگری را ذکر کرده باشد ، پذیرش بر اساس نمرات دروس ریاضی ، زبان انگلیسی و معدل دبیرستان می باشد ؛ نتایج سال 11 ممکن است در مراحل اولیه پذیرش استفاده شود ، علاوه بر شرایط آکادمیک شرایط غیر آکادمیک برای پذیرش نیز وجود دارد که شامل ارسال نمونه کار ، مقاله و مصاحبه می باشد.

دانش آموزانی که تحصیل در مدارس کانادا را تجربه کرده اند ، نیازی به تبدیل واحدهای خود نداشته و می توانند تنها سطح لازم را فراهم سازند . اما برای دانش اموزان ایرانی باید تطبیق برخی از واحدهای درسی صورت پذیرد . پیشنهاد می کنیم تا با مطالعه عنوان تحصیل در مدارس کانادا ، شانس خود را برای آغاز تحصیل در این کشور قبل از مقطع دانشگاه نیز آغاز کنید.

 

Fashion design Curriculum / Canada 

چارت درسی طراحی مد در دانشگاه های کانادا

چارت درسی طراحی مد در دانشگاه های کانادا انعطاف پذیری دانشجویان را برای دستیابی به درک وسیعی از فرصت های موجود در زمینه میان رشته ای مد فراهم می کند ، دانشجویان توانایی شکل دادن به مسیر های درسی منحصر به فرد خود را دارند و با مشاوره دانشگاهی ، پایه ای از دوره های اصلی و اساسی پشتیبانی می شوند ، در طی 3 سال دوره کارشناسی دانشجویان قادر به شناسایی زمینه های مورد علاقه خود و ایجاد تخصص تخصصی در این زمینه ها هستند در حالی که دانش گسترده ای را در تئوری مد و عمل ایجاد می کنند و با همکاری نزدیک با متخصصان موضوع مهارت های خلاقانه ، فنی و نظری را برای پیشرفت در رشته میان رشته ای مد توسعه می دهند.

چارت درسی طراحی مد در دانشگاه های کانادا

محتوای رشته طراحی مد در کانادا

سطح 1 دلیل و نوشتن 1 هنر و طراحی الگو سازی 1 طراحی و تئوری مد تولید نمونه اتاق 1 طراحی استودیو 1 تجزیه و تحلیل صنعت مد
سطح 2 تصویرسازی رایانه ای مد 1علوم نساجی 1 الکو سازی 2 طراحی استودیو 2 تولید نمونه اتاق 2 ارتباطات برای طراحی تعاونی آموزش اشتغال آمادگی نقشه ها و مشخصات فنی
سطح 3 تصویرسازی رایانه ای مد و مشخصات تولید نمونه اتاق 3 کامپیوتر برای تولید پوشاک 1 الگو سازی 3 طراحی استودیو 3 علوم نساجی 2 تأثیرات و نگرشهای استایل 1
سطح 4 تجارت مد تولید نمونه اتاق 4 کامپیوتر برای تولید پوشاک 2 طراحی استودیو 4 الگو سازی 4 تأثیرات و نگرشهای استایل2 تزئین پارچه
سطح 5 تأمین لباس و محصول انبوه تولید نمونه اتاق 5 کامپیوتر برای تولید پوشاک 3 طراحی استودیو 5 الگو سازی 5 درجه بندی الگوی صنعتی نمونه کارها و توسعه شغلی
سطح 6 تولید نمونه اتاق 6 توسعه خط تولید نمایش مد

زبان تحصیل طراحی مد در کانادا

تحصیل رشته طراحی مد در کانادا به زبان انگلیسی ارائه می شوند و برای پذیرش در این رشته ملزم به شرکت در آزمون آیلتس هستند ، حداقل نمره آیلتس قابل قبول برای هر دانشگاه متفاوت است و بین 5.5 تا 6 می باشد ، علاوه بر این نمره درس زبان در دوره دبیرستان نیز برای پذیرش در مقطع کارشناسی مهم است.

مزایا و معایب تحصیل طراحی مد در کانادا

!Advantages / Disadvantages

مزایا و معایب تحصیل طراحی مد در کانادا

مد دارای تأثیرات فرهنگی و قومی در کنار نگرش های اجتماعی بر آن است ، مد سال ها تکامل یافته و اکنون تجاری و ترند شده است ، سلیقه مصرف کنندگان بسیار مهم است و همانطور که از نام آن پیداست یک طراح لباس در ایجاد محصولات مد روز مانند پوشاک ، زیور آلات و لباس مربوط به روند فعلی مشارکت دارد و می تواند درآمد بالایی برای خود ایجاد کند با تحصیل در رشته طراحی مد کانادا فرصت برای ورود به بازار جهانی بیشتر است و دانشجویان از امکانات بیشتری برخوردار هستند با این وجود چالش هایی بر سر راه آن ها وجود دارد ؛ در ادامه با ّرخی از مزایا و معایب تحصیل طراحی مد در کانادا آشنا می شویم.

مزایای طراحی مد در کانادا

  • کیفیت آموزش در رشته طراحی مد در سطح جهانی
  • کسب تجربه تحصیل و زندگی در جامعه ای چند فرهنگی
  • اعطای بورسیه تحصیلی در دانشگاه های طراحی مد کانادا
  • فرصتهای شغلی پر درآمد پس از اتمام دوره تحصیل در زمینه طراحی مد
  • امکانات عالی برای تجربه عملی پروژه ها و برنامه های عملی
  • مدرک تحصیلی شناخته شده و معتبر در سطح جهان
  • تحصیل در رشته طراحی مد به زبان انگلیسی

معایب تحصیل رشته طراحی مد در کانادا

  • بالا بودن هزینه تحصیل در رشته طراحی مد برای دانشجویان بین المللی در کانادا
  • بالا بودن هزینه زندگی برای دانشجویان بین المللی
  • شرایط و آب و هوایی کانادا
  • اغلب بورسیه های تحصیلی اعطا شده در رشته طراحی مد در کانادا برای دانشجویان بومی این کشور است.

بخش عمده ای از صنعت مد و پوشاک جهان ، در اختیار کشور های اروپایی است ؛ با برخی از ارائه دهندگان این رشته دراروپا هم آشنا شوید.

بازار کار کانادا پس از تحصیل رشته طراحی مد

بازار کار کانادا پس از تحصیل رشته طراحی مد چه وضعیتی دارد؟ دانشجویان با داشتن دانش و مهارت گسترده و عمیق از دانشگاه های طراحی مد در کانادا فارغ التحصیل می شوند و برای مشاغل همیشه در حال تغییر و پویا در صنعت مد مانند طراحی مد آماده خواهند بود.

بعد از اتمام تحصیلات خود در زمینه طراحی مد در یک موسسه کانادایی می توانید بهترین شغل را برای کار انتخاب کنید ، برخی از مسیر های شغلی در زمینه طراحی مد شامل طراح ، دستیار طراح ، طراح فنی ، تصویر گر های رایانه ای مد ، سازندگان الگو ، تکنسین های کنترل کیفیت و تکنسین های طراحی می باشد ، اینها برخی از مشاغل بسیار پردرآمد و خلاقانه در انتظار طراحان لباس ماهر هستند ، میزان درآمد یک طراح مد در کانادا به طور میانگین ۲۴ دلار در هر ساعت است.

برای شناخت بهتر مشاغل مورد نیاز کشور کانادا و نحوه پرداخت حقوق و دستمزد برای مشاغل و حرفه های مختلف به مقاله کار در کانادا مراجعه کنید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته طراحی مد در کانادا

دانشگاه رایرسون یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در تورنتو ، انتاریو ، کانادا واقع شده است ، محوطه دانشگاه اصلی در منطقه گاردن واقع شده است . دانشکده مد دانشگاه رایرسون یکی از مدارس برتر مد در کانادا است ، این مدرسه دو دوره کارشناسی و یک دوره کارشناسی ارشد را در مد ارائه می دهد

هزینه تحصیل در رشته طراحی مد در کانادا بسته به مقطع تحصیلی ، ملیت دانشجو و دانشگاه محل تحصیل متفاوت ح.اهد بود ، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی بین 5000 تا 20000 دلار و هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 20000 تا 30000 دلاراست.

هزینه های زندگی در کانادا کمی بالاتر از حد متوسط جهانی دیده شده اما کیفیت زندگی بالاست ، هزینه زندگی در بیشتر استان ها مانند کبک ، مونترال و اتاوا به 800 تا 1500 دلار کانادا در ماه است ، ونکوور و کلگری از گران ترین شهرهای کانادا شناخته شده اند که هزینه های زندگی در آنها به 2000 دلار کانادا در ماه می رسد. هزینه محل اقامت دانشجویان بسته به نوع آن متفاوت خواهد بود و 250 دلار برای خوابگاه دانشگاه تا 1000دلار در هر ماه برای اجاره آپارتمان باید در نظر داشت.

برای پذیرش در دانشگاه های طراحی مد در کانادا آزمون ورودی برگزار نمی گردد و سوابق کامل آکادمیک کلیه تحصیلات متوسطه و بعد از آن (به عنوان مثال کالج ، دانشگاه) به عنوان بخشی از فرایند انتخاب رقابتی مد نظر خواهد بود.

برای پذیرش در این رشته ملزم به شرکت در آزمون آیلتس هستید ، حداقل نمره آیلتس قابل قبول برای هر دانشگاه متفاوت و بین 5.5 تا 6 است.

میزان درآمد یک طراح مد در کانادا به طور میانگین 24 دلار در هر ساعت در نظر گرفته می شود.

در مقاله فوق مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی با توجه به جذابیت رشته های هنری تحصیل رشته طراحی مد در کانادا را بررسی کردند در صورت نیاز به کسی اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید ، همچنین می توانید با هزینه های پایین تر در کشوری مانند ایتالیا که مهد هنر است رشته طراحی مد را بخوانید ، برای دریافت اطلاعات بیشتر به مقاله تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا مراجعه کنید.

 

24 دیدگاه در “تحصیل رشته طراحی مد در کانادا

  1. تحصیل رشته طراحی مد در کانادا farnaz esfahani گفت:

    سلام ..من دیپلم طراحی لباس دارم با معدل 19/5 …زبانم هم قویه و پورتفولیو حرفه ایو بسیار قوی دارم با 3 سال سابقه کار و دانشگاه شریعتی تهران دارم کارشناسی طراحی لباس میخونم ولی اصلا راضی نیستم …من چطور میتونم بورسیه و فاند کامل بگیرم ؟ و اینکه چه دانشگاه هایی خیلی خوب بورسیه میدن ؟

    1. تحصیل رشته طراحی مد در کانادا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      با ارایه مدرک ایلتس حدودا ۶.۵ و پورتفلیو میتوانید پذیرش لیسانس در کانادا را دریافت نمایید اما کانادا در مقطع لیسانس معمولا بورسیه ندارد و هزینه های تحصیل و زندگی به عهده خودتان است . در کنار تحصیل برای جبران هزینه های زندگی میتوانید کار کنید. همچنین بعد از گذشت یکی دو ترم از تحصیل اگر رزومه خوبی داشته باشید و top student شوید شاید بتوانید کمک هزینه تحصیلی دریافت نمایید.
      در پایان میتوان به کشور هایی که تحصیل رایگان دارند یا بورسیه می دهند مانند المان فرانسه اتریش نروژ اسلواکی و ایتالیا اشاره کرد .

      با تشکر از سوال شما

  2. تحصیل رشته طراحی مد در کانادا هانیه گفت:

    سلام وقتتون بخیر با مدرک کامل فنی حرفه ایی خیاطی و نمره بالا در امتحان آیلتس میشه در یکی از دانشگاه های کانادا رشته طراحی دوخت خوند و هم کار خیاطی کرد ؟

    1. تحصیل رشته طراحی مد در کانادا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای پذیرش از دانشگاه آیتم های دیپلم، معدل و نمره آیلتس مطرح می باشند و صرفا با مدارک فنی و حرفه ای نمی‌توانید پذیرش بگیرید. ضمنا همه دانشجویان در کنار تحصیل اجازه کار پارت تایم در حوزه هاي مختلف را دارند.

      با تشکر از سوال شما

  3. تحصیل رشته طراحی مد در کانادا مژگان گفت:

    با سلام و خسته نباشید

    من 33 سال سن دارم. و مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشدم رشته تصویرسازی می باشد. آیا میتونم برای کارشناسی ارشد در رشته طراحی مد اقدام کنم؟؟

    1. تحصیل رشته طراحی مد در کانادا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در صورتی که لیسانس طراحی مد داشته باشید می‌توانید در مقطع فوق لیسانس در این رشته تحصیل کنید.

      باتشکر از سوال شما

  4. تحصیل رشته طراحی مد در کانادا نغمه گفت:

    سلام. من فوق لیسانس معماری هستم 33سالمه. با آیلتس 6 ، مدرک فنی حرفه ای نازک دوزی و مدارک معماریم امکانش هست بتونم در دانشگاهی در ونکوور در مقظع لیسانس رشته طراحی لباس پذیرش بگیرم؟
    امکانش هست دانشگاه های ونکوور در این رشته رو بهم معرفی کنید؟

    1. تحصیل رشته طراحی مد در کانادا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در صورت داشتن پورتفولیو مرتبط با رشته طراحی مد و مدرک زبان امکان پذیرش این رشته در مقطع لیسانس وجود دارد ولی برای دریافت ویزا باید گپ تحصیلی شما با سابقه کاری مرتبط پوشش داده شود. همچنین شرایط مالی شما باید بررسی شود. با توجه به شرایط سنی تان می‌توانید مقطع phd یا مستر مجدد را در رشته خودتان پذیرش گرفته و در کانادا تغییر رشته دهید.
      موسسه جان کازابلانکا و کالج هنر و طراحی ونکوور از مهم ترین مراکز آموزشی این رشته تحصیلی می باشند.
      ضمنا در برخی از کشورهای اروپایی می‌توانید با شانس بالاتری پذيرش رشته مورد نظرتان را در رشته طراحی مد داشته باشید.

      با تشکر از سوال شما

  5. تحصیل رشته طراحی مد در کانادا mahsa گفت:

    سلام وقت بخیر
    من 30 سال سن و لیسانس مهندسی آیتی دارم و مدارک معتبر فنی و حرفه ای را در رشته خیاطی نازک دوزی و شلوار دوز و لباس شب و عروس نیز گرفته ام
    آیا شانسی برای برای تحصیل در رشته های مرتبط با خیاطی و مد در کانادا دارم یا خیر؟

    1. تحصیل رشته طراحی مد در کانادا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      با توجه به شرایط سنی تان و با توجه به اینکه می بایست پذیرش و ویزای تحصیلی مقطع لیسانس را دریافت کنید، بهتر است کشورهایی را اقدام کنید که شرایط ویزا دهی راحت تری دارند. ایتالیا، مجارستان و…
      البته برای کانادا نیز باید شرایط شما توسط کادر اجرایی مجموعه به صورت جزیی مورد بررسی قرار گیرد تا میزان شانس شما را تخمین بزنند.

      با تشکر از سوال شما

  6. تحصیل رشته طراحی مد در کانادا سارا بابایی گفت:

    سلام من کارشناسی برق الکترونیک و ارشد طراحی لباس دارم آیا امکان گرفتن بورسیه برا دکتری دارم؟

    1. تحصیل رشته طراحی مد در کانادا Hamid گفت:

      با سلام

      مرتبط نبودن مدارک لیسانس و ارشد دلیل محکمی برای بورسیه نشدن در مقطع دکتری میباشد

      با تشکر از سوال شما

  7. تحصیل رشته طراحی مد در کانادا Hadis گفت:

    با سلام خدمت شما…
    بهترین و به صرفه ترین دانشگاه طراحی مد در کانادا کدام است؟
    من هنرجوی رشته طراحی لباس هستم در جهاد دانشگاهی البرز و بعد از آن قصد دارم با همسرم برای ادامه تحصیل به آنجا مهاجرت کنیم.لازم به ذکر است همسر بنده راننده پایه یک است و ایشان به این کار میخواهد در آنجا اقدام کند و همچنین بنده هم برای کمک خرج در آنجا در حوزه رشته ام مشغول به کار میشوم…
    نظر شما چیست؟
    آیا با توجه به شغل همسرم،ایشان موفق به کسب و کار می‌شود؟
    آیا بنده میتوانم در حوزه رشته تحصیلی ام مشغول به کار شوم؟

    1. تحصیل رشته طراحی مد در کانادا Hamid گفت:

      با سلام

      سن و سطح زبان شما تاثير بسزايى در گرفتن پذيرش دارد با توجه به اين موارد هزينه هاى دقيق مشخص ميشود اما به طور كلى هزینه تحصیل در رشته طراحی مد بسته به دولتی و غیر دولتی بودن دانشگاه محل تحصیل و همچنین مقطع تحصیلی متفاوت است و بین ۱۳۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ دلار برای هر سال تحصیلی می باشد شما اجازه كار نيمه وقت دانشجويى داريد و همسرتان اجازه كار تمام وقت دارند.

      براى مهاجرت تحصيلى در مقطع ارشد نيازمند ايلتس ٦.٥ و ميباشيد و احتياجى به قبولى در دانشگاه هاى سراسرى را نداريد ، با توجه به تفاوت هاى موجود در نظام هاى حقوقى ممكن است لازم باشد دروسى را به عنوان پيش نياز بگذرانيد
      ضمنا در نظر داشته باشيد براى فارغ التحصيلان رشته حقوق كشور فرانسه با امتياز تحصيل رايگان به زبان بومى بسيار گزينه مناسبى است.

      با تشکر از سوال شما

  8. تحصیل رشته طراحی مد در کانادا دلارام گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من به استایلیست مد جز قسمت رسانه و تبلیغات در صنعت مد علاقه دارم من الان ۱۸ سالمه
    چه کالج و دانشگاهی ک در ونکوور یا تورنتو هست این رشته رو داره ؟؟
    دوره و هزینه هر ترم چطوری هست ؟؟
    آیلتسم باید چقدر باشه واسه این رشته و پذیرشم ؟
    بازار کارش در‌ کانادا چطور هست ؟؟
    اسم دقیق این رشته به انگلیسی چی میشه؟؟

    1. تحصیل رشته طراحی مد در کانادا Hamid گفت:

      با سلام

      برای تحصیل رشته طراحی مد(
      Fashion stylist)در کانادا ارائه مدرک زبان ایلتس حداقل 6 الزامی میباشد و با تحصیل در این رشته در کشور کانادا بسته به مهارت خود میتوانید به اینده شغلی خوبی دست پیدا کنید .دانشکده جرج براون از جمله دانشکده های شهر تورنتو میباشد که این رشته در ان قابل ارائه میباشد و هزینه شهریه دانشگاه بسته به دوره خاصی که شما برای ان ثبت نام میکنید بین 22-19هزار دلار میباشد.

      با تشکر از سوال شما

    2. تحصیل رشته طراحی مد در کانادا پانیذ گفت:

      سلام وقتتون بخیر من ۲۲ سال سن دارم و در خال تحصیل کارشناسی رشته ژنتیک هستم اما هیچ علاقه ایی نسبت به این رشته ندارم و میخوام برای کارشناسی رشته های هنری به کانادا برای ادامه تحصیل اقدام کنم و در حال خوندن آیلتس هستم و مدرک فنی حرفه ایی رشته گریم رو دارم و چندین مدرک دیگه در رشته های مختلف آیا شانس قبولی دارم؟

      1. تحصیل رشته طراحی مد در کانادا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        در صورت داشتن آیلتس آکادمیک ترجیحا با نمره 6.5 و ارائه تمکن مالی مناسب، می توانید پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا در رشته مورد نظرتان را دریافت نمایید.

        با تشکر از سوال شما

  9. تحصیل رشته طراحی مد در کانادا لاله اهن خای گفت:

    سلام
    من کارشناسی ارشد مهندسی کشاورزی خاکشناسی از دانشگاه ازاد دارم . دیپلم خیاطی درجه ۲دارم.
    ایا امکان ادامه تحصیل برای فوق لیسانس در رشته طراحی مد از دانشگاه های کانادا وجود داره ؟
    با تشکر.

    1. تحصیل رشته طراحی مد در کانادا Hamid گفت:

      با سلام

      شما در فوق لیسانس باید رشته ی مرتبط با لیسانس و یا مدیریت بخوانید
      ، اما می توانید دوره های خیاطی را درکانادا بگذرانید .

      با تشکر از سوال شما

  10. تحصیل رشته طراحی مد در کانادا بهاره گفت:

    سلام من مدرک ارشد میکروب شناسی دارم ولی 5 سالی هست خیاطی میکنم و 3 تا مدرک فنی حرفه ای مربوط به این کار دارم 33 سال سن دارم ایا شانسی برای گرفتن پذیرش و اخذ ویزا هست؟ و اینکه با توجه به کار و مدرک فنی در چه مقطعی باید اپلای کرد؟
    با تشکر

    1. تحصیل رشته طراحی مد در کانادا Hamid گفت:

      با سلام

      با توجه به اینکه مدرک لیسانس و فوق لیسانس شما ارتباطی به خیاطی ندارد ، می بایست پذیرش مقطع لیسانس یا کالج های فنی-حرفه ای کانادا را بگیرید که برای این موارد باید گپ تحصیلی ، شرایط سنی ، مدرک زبان و…. به صورت دقیق بررسی شود تا بتوانیم میزان شانس تان را به طور دقیق عرض کنیم .

      با تشکر از سوال شما

  11. تحصیل رشته طراحی مد در کانادا سایه گفت:

    سلام
    برای تحصیل در این کشور ها حتما باید کنکور شرکت کنیم یا سوابق تحصیلی کافیه؟؟
    طراحی لباس برای ادامه تحصیل تا چ مقطعی داره؟؟
    واینکه امکان اخذ بورسیه هس یا ن؟
    و آیا میشه کارشناسی رو در ایران خوند و برای ادامه ماجرا رفت؟
    ب نظر شما آینده ی این شغل تو ی چ کشوری بهتره؟؟
    و اینکه این شغل ب درد چ کسانی میخوره ؟و میتونن روی آینده شون حساب باز کنن؟؟
    و در آخر اینکه باید و چ دانشگاهی و نگرانی درس خونده باشی تا قبولت کنن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه