تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه

تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه دریچه ای به روی اخذ مدارک تحصیلی معتبر و کسب آموزشی باکیفیت است. این دوره تحصیلی می تواند برای متقاضیان علاقمند به این رشته تجربه ای چالش بر انگیز و ارزشمند باشد. چنانچه شما نیز به فکر تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های فرانسوی هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

مهندس شیمی در واقع یک شاخه از مهندسی است که از اصول شیمی، فیزیک، ریاضیات، اقتصاد و زیست شناسی،  برای طراحی و اجرای فرآیندهای تبدیل مواد خام به محصولات مفید استفاده می کند. این رشته یکی از بهترین گزینه ها برای دانشجویانی است که به دنبال بهبود کیفیت و ایمنی مواد غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی و محصولات مصرفی می باشد. 

توصیه می کنیم برای آشنایی با شرایط و الزامات تحصیل این رشته در کشور فرانسه در ادامه این مقاله با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) همراه باشید.

جالب است بدانید فرانسه به خاطر توسعه فناوری های پیشرفته در دهه اخیر شناخته شده و در رشته های مهندسی آموزش های بسیار باکیفیتی را ارائه می دهد. این کشور مقر تعداد زیادی کالج مهندسی است و بدین ترتیب دانشجویان برای انتخاب رشته تحصیلی در این کشور هیچ محدودیتی ندارند. 

چنانچه قصد تحصیل در این کشور را دارید اما با شرایط، الزامات و همچنین نحوه اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های این کشور آشنا نیستید، توصیه می کنیم مطالعه مقاله تحصیل در فرانسه را که توسط بهترین مشاورین همین مجموعه تدوین شده را از دست ندهید.

فهرست مطالب
خوابگاه های دانشجویی در روسیه

زبان تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه

زبان تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه فرانسوی است اما برخی از دوره های موجود در این کشور به زبان انگلیسی یا زبان های دیگر ارائه می شوند. به طور کلی مهندسی شیمی رشته ای است که به مهارت های زبانی زیادی برای ارتباط نوشتاری و شفاهی، نوشتن گزارش، خواندن مقالات علمی، ارائه پروژه‌ ها یا شرکت در کنفرانس ‌ها نیاز دارد.

بدین ترتیب دانشجویانی که قصد تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه را دارند، باید زبان فرانسه را در سطح عالی فرا بگیرند. مدرک زبان مورد نیاز برای این رشته نیاز تا حد زیادی به سطح تحصیلی مورد نظر شما و همچنین شرایط پذیرش دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید، بستگی دارد.

امروزه دانشجویان باید با شرکت در آزمون های استاندارد مانند TCF، DELF، DALF، TOEFL، IELTS و… مهارت های زبان فرانسوی خود را ثابت کنند. سطح زبان فرانسوی لازم برای تحصیل در این کشور B2 می باشد. اما لازم به ذکر است که برخی از دانشگاه ها به سطح C1 نیاز دارند. همچنین دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند باید حتما در یکی از آزمون های تافل، آیلتس، کمبریج، کمبریج پیشرفته و… شرکت کنند و مهارت های زبانی خود را ثابت کنند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در دانشگاه های فرانسه می تواند آینده شما را متحول کند ، مداک معتبر جهانی و موقعیت های شغلی عالی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

گرایش های مهندسی شیمی در فرانسه

تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه شاخه ها و گرایش های مختلفی مانند بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، مهندسی محیط زیست، مهندسی انرژی، مهندسی مواد و مهندسی فرآیند دارد و دانشجویان می توانند از بین گزینه های متنوع تحصیلی، گزینه مد نظر خود را انتخاب کنند. 

برخی از مهم ترین گرایش های مهندسی شیمی در فرانسه برای مقاطع تحصیلی بالاتر شامل موارد زیر می شود.

  • مهندسی بیوشیمی: کاربرد اصول مهندسی شیمی در سیستم ‌های بیولوژیکی، مانند بیوراکتورها، سوخت ‌های زیستی، بیوداروها و بیومواد
  • نانوتکنولوژی: دستکاری مواد مختلف در مقیاس نانو مانند نانوسیال ها، نانوکامپوزیت ها، نانوحسگرها و… برای اهداف دارو رسانی، اصلاح محیط و تبدیل انرژی
  • مهندسی سیستم‌ های فرآیند: بهینه سازی و توسعه فرآیندهای شیمیایی پیچیده مانند راکتورها، جدا کننده‌ ها، مبدل‌ های حرارتی و ستون‌ های تقطیر با استفاده از مدل های ریاضی و ابزارهای شبیه سازی
  • مهندسی مواد: سنتز و توصیف موارد جدید با خاصیت های مطلوب مانند سرامیک ها، فلزات، آلیاژها، پلیمرها و… برای کاربردهای متفاوت الکترونیک، هوافضا، خودروسازی و زیست پزشکی
  • مهندسی پایدار: طراحی و اجرای فرآیندهای شیمیایی که اثرات محیط زیست را به حداقل می رساند. مانند کاهش انتشار گازهای گلخانه هایی، کاهش مصرف آب و افزایش استفاده از انرژی های تجدید پذیر، کاهش ضایعات و…
گرایش های مهندسی شیمی در فرانسه

کارشناسی مهندسی شیمی در فرانسه

تحصیل مقطع کارشناسی مهندسی شیمی در فرانسه یکی از محبوب ترین گزینه ها بین دانشجویان بین المللی می باشد. مدرک لیسانس مهندسی شیمی در این کشور در واقع برنامه ای سه ساله است که دانشجویان را برای ورود به صنایع مختلف مانند انرژی، داروسازی، آرایشی و بهداشتی، بیوتکنولوژی و مهندسی محیط زیست و… آماده می کند.

دانشجویان حین تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه در مقطع لیسانس، به مطالعه اصول اساسی مانند شیمی، فیزیک، ریاضیات و مهندسی می پردازند و همچنین جنبه های عملی طراحی، عملیات، و بهینه سازی فرآیندها و سیستم های شیمیایی را فرا می گیرند.

از طرفی این دوره تحصیلی مهارت های ارتباطی، کار تیمی، تفکر انتقادی و حل مسئله دانشجویان را گسترش می دهد. در نهایت برنامه لیسانس مهندسی شیمی در فرانسه با استفاده از دوره های کارآموزی، برنامه های تبادل ها و… دانشجویان را برای ورود به بازار کار آمده می کند.

دانشجویان برای ورود به این مقطع تحصیلی در فرانسه باید دیپلم خود را از یک موسسه آموزشی معتبر اخذ کنند و همچنین در آزمون ورودی دانشگاه مد نظرشان شرکت کنند. دانشجویان باید به زبان فرانسوی تسلط داشته باشند و با شرکت در آزمون زبان فرانسه مدرک تحصیلی معتبر به دست آورند.

امروزه برخی از دانشگاه ها برای قبولی دانشجویان مصاحبه ها را برگزار می کنند و دانشجویان باید در این مصاحبه نیز از خود عملکرد خوبی نشان دهند. در نهایت باید گفت که متقاضیان باید در دروس شیمی، فیزیک و ریاضیات مهارت داشته باشد و نمراتشان در این نمرات بسیار بالا باشد.

کارشناسی ارشد مهندسی شیمی در فرانسه

کارشناسی ارشد مهندسی شیمی در فرانسه

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد مهندسی شیمی در فرانسه نیز یکی دیگر از بهترین گزینه ها برای دانشجویان بین المللی می باشد. مقطع ارشد این رشته در واقع برنامه ای دو ساله است که دانشجویان را برای تحقیقات پیشرفته و مشاغل مرتبط به مهندسی شیمی آماده می کند.

دانشجویان در طول دوره تحصیلی خود جنبه های مختلف این رشته مانند ترمودینامیک، مکانیک سیالات، مهندسی واکنش، کنترل فرآیند و بیوتکنولوژی را فرا می گیرند و پایه های نظری و عملی و همچنین مهارت های لازم برای حل مسائل صنعتی و تحقیقاتی را گسترش می دهند.

جالب است بدانید تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه شامل کار درسی، کار آزمایشگاهی، پروژه ها، سمینارها و پایان نامه شده و دانشجویان می توانند حین تحصیل در انواع دوره های کار آموزی شرکت کنند و مهارت های خود را در این زمینه شغلی گسترش دهند. امروزه مقطع فوق لیسانس مهندسی شیمی در فرانسه توسط وزارت آموزش عالی و تحقیقات فرانسه و فدراسیون مهندسی شیمی اروپا تایید شده و بدین ترتیب مدارک تحصیلی به دست آمده از این مقطع نه تنها در فرانسه بلکه در سراسر اروپا معتبر می باشد.

دانشجویان برای ورود به این مقطع تحصیلی باید مدرک لیسانس مهندسی شیمی یا رشته های مرتبط مانند شیمی، فیزیک، زیست شناسی یا علم مواد را از یک دانشگاه معتبر به دست آورده باشند و همچنین در آزمون ورودی رقابتی دانشگاه شرکت کنند. برخی از موسسات آموزی این کشور به مصاحبه یا انگیزه نامه، رزومه یا نمونه کارها نیاز دارند.

دکترا مهندسی شیمی در فرانسه

دوره دکترا مهندسی شیمی در فرانسه یک برنامه سه ساله است که هدف اصلی آن تربیت محققان و مبتکران در زمینه های مختلف مهندسی شیمی می باشد. دانشجویان PhD باید زیر نظر یکی از اعضای هیات علمی و یک تیم تحقیقاتی، در مورد یکی از مباحث مربوط به این رشته تحقیق انجام دهند و در پایان این دوره نیز پایان نامه دکتری بنویسند و از آن دفاع کنند.

دانشجویان دکترا مهندسی شیمی در فرانسه همچنین باید در دوره ها و سمینارهای مرتبط با موضوع تحقیقات خود شرکت کنند و به گسترش مهارت های خود بپردازند. دانشجویان برای اخذ پذیرش در این مقطع تحصیلی باید مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاهی معتبر به دست آورند و همچنین به زبان فرانسوی یا انگلیسی تسلط بسیار خوبی داشته باشند.

یکی دیگر از شرایط مهم برای قبولی در این مقطع داشتن توصیه نامه از یک استاد راهنما یا یکی از اعضای هیئت علمی در موسسه انتخاب شده می باشد. دانشجویان همچنین باید رزومه ای داشته باشند که دستاوردهای تحصیلی، انتشارات و تجربه کاری مرتبط را شرح می دهد.

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که امروزه فرصت های مالی برای دوره دکترا تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه فراوان است و دانشجویان می توانند از بین گزینه های متنوع از بورسیه ها و کمک های مالی دولت فرانسه، اتحادیه اروپا یا سایر سازمان ها یک مورد را انتخاب کنند و با صرف هزینه های بسیار کم این مدرک تحصیلی را به دست آورند.

مقالات زیر منتخب مراجعین علاقه مند تحصیل در دانشگاه های فرانسه بوده است.

بهترین دانشگاه های مهندسی شیمی در فرانسه

هر چند تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه می تواند برای دانشجویان بین المللی مزایا بسیار زیادی را به همراه داشته باشد، اما در این بین انتخاب دانشگاه صحیح، تاثیر بسیار زیادی بر آینده شغلی و حرفه ای شما می گذارد.

فرانسه دانشگاه ها و موسسات آموزشی بسیار زیادی دارد که دوره های متنوعی را در زمینه مهندسی شیمی ارائه می دهند و این موضوع، انتخاب دانشگاه صحیح را برای دانشجویان بین المللی دشوار کرده است. بدین جهت در ادامه به بررسی برخی از بهترین دانشگاه های مهندسی شیمی در فرانسه می پردازیم.

  • دانشگاه پاریس-سود: این دانشگاه برای رشته مهندسی شیمی رتبه 200 را به دست آورده و برنامه های تحصیلی بسیار عالی ای در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد.
  • دانشگاه لیل: رتبه 3 در فرانسه و 151 در جهان برای مهندسی شیمی دارد و مدارک تحصیلی معتبری را در این رشته ارائه می دهد.
  • دانشگاه کلود برنارد لیون: این دانشگاه برای رشته شیمی رتبه 220 جهان را در دست داشته و با بسیاری از شرکت های صنعتی و دانشگاه مهم همکاری دارد. همچنین دانشگاه کلود دارای چندین آزمایشگاه تحقیقاتی است و زمینه ای عالی برای تحصیل و پژوهش را فراهم می کند.
  • دانشگاه بوردو: دارای رتبه 284 برای مهندسی شیمی و دارای رویکردی چند رشته ای در زمینه هایی مانند مواد، انرژی، محیط زیست، بهداشت و بیوتکنولوژی تحقیقات و… می باشد.
  • دانشگاه مونپلیه: این دانشگاه برای رشته مهندسی شیمی رتبه 310 جهان را دارد و با بسیاری از موسسات تحقیقاتی و شرکت های معتبر همکاری می کند.
بهترین دانشگاه های مهندسی شیمی در فرانسه

چارت درسی مهندسی شیمی در دانشگاه های فرانسه

چارت درسی مهندسی شیمی در دانشگاه های فرانسه در واقع به برنامه ی درسی این رشته در ترم های مختلف اشاره دارد. این چارت با توجه به مقطع تحصیلی مورد نظر شما متفاوت است اما در ادامه چارت درسی مقطع کارشناسی ارشد را بررسی می کنیم.

در ترم اول این فوق لیسانس مهندسی شیمی در فرانسه دانشجویان در واقع مقدمه ای از مهندسی شیمی را فرا گرفته و به تحصیل دروسی مانند ترمودینامیک، مکانیک سیالات، انتقال جرم و حرارت، کارهای آزمایشگاهی، ریاضیات، فیزیک، شیمی و علوم کامپیوتر می پردازند.

در ترم دوم تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه دانشجویان مهندسی واکنش شیمیایی، کنترل فرآیند، فرآیندهای جداسازی، بیوتکنولوژی، مهندسی محیط زیست، ایمنی صنعتی، مدیریت پروژه و… را می آموزند و دانش خود را در علوم این رشته گسترش می دهند.

ترم سوم مهندسی شیمی به صورت گسترده بر کارآموزی در شرکت مهندسی شیمی یا آزمایشگاه تحقیقاتی و یا برنامه تبادل در دانشگاه های خارجی تمرکز دارد و دانشجویان در طی این ترم دانش خود را به مهارت های عملی تبدیل می کنند. در نهایت ترم آخر تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه بر نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد در یک مبحث مهندسی شیمی تمرکز دارد و دانشجویان در پایان این ترم باید از پایان نامه خود دفاع کنند.

ویزا تحصیلی فرانسه

در وبینار ارائه شده در این بخش ، مرجان دارایی از همکاران ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی به تمام پرسش ها و ابهامات مطرح شده در مسیر اخذ ویزای تحصیلی فرانسه پاسخ می دهد ، وبیناری عالی و کاربردی برای علاقه مندان تحصیل رشته های مختلف در بهترین دانشگاه های فرانسه !

دعوت می کنیم برای مشاهده تجارب مراجعین ما به بخش ” ما تا حالا چیکار کردیم” از منوهای بالای سایت بروید.

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل برترین رشته ها در دانشگاه های فرانسه ، مشاوره های به روز و تخصصی دریافت کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مدارک پذیرش مهندسی شیمی در فرانسه

بدون شک یکی از مهم ترین مراحل حین ارائه درخواست برای تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه ارائه صحیح و به موقع مدارک لازم می باشد. امروزه مدارک برای هر مقطع تحصیلی و در دانشگاه متفاوت است اما برخی از مهم ترین مدارک پذیرش مهندسی شیمی در فرانسه که در اکثر دانشگاه ها مشترک است شامل موارد زیر می شود.

  • پاسپورت یا کارت شناسایی معتبر
  • یک کپی از دیپلم دبیرستان یا معادل آن
  • ریز نمرات دو سال آخر دبیرستان
  • انگیزه نامه (باید در آن توضیح دهید که چرا می خواهید به تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه بپردازید و اهداف شغلیتان چیست.)
  • رزومه تحصیلی (باید بیانگر دستاوردهای تحصیلی، فعالیت های فوق برنامه و مهارت های مرتبط باشد.)
  • مدرکی دال بر مهارت های زبان فرانسوی (گواهی DELF، DALF یا TCF)
  • مدرکی دال بر مهارت زبان انگلیسی مانند مدرک آیلتس، تافل یا کمبریج
  • دو توصیه نامه از معلمان، اساتید یا کارفرمایان
  • یک کپی از رسید پرداخت هزینه درخواست

هزینه تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن بسیاری از متقاضیان را به خود  مشغول کند این است که هزینه تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت هزینه های تحصیل مهندسی شیمی در این کشور تا حد زیادی با توجه به نوع دانشگاه، ملیت متقاضی و مقطع تحصیلی مورد نظر تعیین می شود.

به طور کلی هزینه های تحصیلی این رشته در فرانسه بالا است و دانشجویان باید هزینه های زیادی را برای تحصیل و همچنین هزینه های زندگی بپردازند. امروزه هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در دانشگاه ای دولتی این کشور بین 450 یورو تا 1100 یورو می باشد. این هزینه برای دانشگاه های خصوصی بالاتر است و هزینه تحصیل این دانشگاه ها از 3000 یورو در سال برای دوره های مهندسی شروع می شود و بسته به دانشگاهی که برای تحصیل انتخاب می کنید می تواند افزایش یابد.

سطح تحصیلات دانشجویان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا، سوئیس دانشجویان دیگر کشورها
لیسانس 601 یورو 2770 یورو
فوق لیسانس 243 یورو 3770 یورو
دکترا 380 یورو 380 یورو

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که دانشجویانی که هزینه لازم برای تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه را ندارند می توانند از بورسیه ها و کمک های مالی موجود در این کشور استفاده کنند. از بهترین بورسیه های این رشته در فرانسه می توان به بورسیه بین المللی آموزش آینده، برنامه کارآموزی موسسه کارولینسکا Erasmus+، بورسیه های روبرتا سایکس و… اشاره کرد.

بازار کار فرانسه پس از تحصیل رشته مهندسی شیمی

بازار کار فرانسه پس از تحصیل رشته مهندسی شیمی

بازار کار فرانسه پس از تحصیل رشته مهندسی شیمی کاملا پویا و متنوع است و فارغ التحصیلان این رشته می توانند به طیف وسیعی از فرصت های شغلی دسترسی داشته باشند. امروزه دانشجویان پس از تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه و فارغ التحصیلی می توانند در بخش های مختلف مانند شیمی، داروسازی، آرایشی و بهداشتی، کشاورزی، مواد غذایی، انرژی، محیط زیست یا مواد کار مشغول به کار شوند و وظایف مختلفی مانند تولید، کیفیت، ایمنی، مشاوره یا مدیریت یا تحقیق و توسعه را انجام دهند.

امروزه مهندسان شیمی در کشور فرانسه از تقاضای بالایی برخوردار هستند و آن ها اغلب به خاطر مهارت ها و توانایی های خود در زمینه نوآوری، کار تیمی و انطباق با پیشرفت های فنی و نظارتی مورد توجه کارفرمایان قرار می گیرند. در حال حاضر درآمد مهندسان شیمی در فرانسه با توجه به عوامل مختلف مانند میزان تجربه، جنسیت، شهر، تحصیلات و... متفاوت است؛ اما این شغل درآمدهای بسیار خوبی را برای افراد به همراه دارد. طبق اطلاعات به دست آمده میانگین درآمد مهندسان شیمی بین 21700 تا 75100 یورو در ماه می باشد.

توصیه می کنیم اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و قوانین کار پس از تحصیل در این کشور را از طریق مطالعه مقاله کار در فرانسه به دست آورید. این مقاله به صورت تخصصی به بررسی شرایط و الزامات اشتغال در فرانسه و همچنین مراحل مهاجرت کاری می پردازد.

رشته های مهندسی را در برترین دانشگاه های جهان بخوانید.

مزایا و معایب تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه

در نهایت به سراغ مزایا و معایب تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه می رویم که به شما کمک می کنند با دیدی گسترده تر تحصیلات خود را در این کشور آغاز کنید. کشور فرانسه بسیاری از موسسات تحقیقاتی و آموزشی معتبر در زمینه مهندسی شیمی را در خود جای داده است و بدین ترتیب دانشجویان با انتخاب این کشور می توانند از بین برنامه های تحصیلی متنوع گزینه ی مد نظر خود را انتخاب کنند.

فرانسه در زمینه نوآوری و توسعه صنعتی بخش های مختلف مهندسی شیمی مانند انرژی، بیوتکنولوژی، مواد، محیط زیست و بهداشت پیشرو است و این کشور مکانی عالی برای اشتغال در زمینه مهندسی شیمی می باشد. از معایب تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه می توان به استانداردهای آکادمیک بالا و حجم کار سنگین اشاره کرد. همچنین دانشجویان برای تحصیل در این رشته باید از سطح خوبی از مهارت های فرانسوی و انگلیسی برخوردار باشند تا بتوانند تمامی دروس را فرا بگیرند.

سوالات پرتکرار تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه

تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه در شاخه ها و گرایش های مختلفی مانند بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، مهندسی محیط زیست، مهندسی انرژی، مهندسی مواد و مهندسی فرآیند امکان پذیر است.

زبان تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه فرانسوی است اما برخی از دوره های موجود در این کشور به زبان انگلیسی یا زبان های دیگر ارائه می شوند.

دانشجویان برای ورود به این مقطع تحصیلی در فرانسه باید دیپلم خود را از یک موسسه آموزشی معتبر اخذ کنند و همچنین در آزمون ورودی دانشگاه مد نظرشان شرکت کنند. دانشجویان باید به زبان فرانسوی تسلط داشته باشند و با شرکت در آزمون زبان فرانسه مدرک تحصیلی معتبر به دست آورند.

امروزه هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در دانشگاه ای دولتی این کشور بین 450 یورو تا 1100 یورو می باشد. این هزینه برای دانشگاه های خصوصی بالاتر است و هزینه تحصیل این دانشگاه ها از 3000 یورو در سال برای دوره های مهندسی شروع می شود و بسته به دانشگاهی که برای تحصیل انتخاب می کنید می تواند افزایش یابد.

کشور فرانسه بسیاری از موسسات تحقیقاتی و آموزشی معتبر در زمینه مهندسی شیمی را در خود جای داده است و بدین ترتیب دانشجویان با انتخاب این کشور می توانند از بین برنامه های تحصیلی متنوع گزینه ی مد نظر خود را انتخاب کنند.

اکنون که با ابعاد مختلف تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه آشنا شده اید، توصیه می کنیم برای شروع روند مهاجرت تحصیلی و ارسال درخواست برای بهترین دانشگاه های این کشور از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید و اولین گام خود را برای مهاجرت تحصیلی در این کشور بردارید. شما همچنین می توانید برای آشنایی با بهترین روش های مهاجرتی به این کشور به مقاله جذاب مهاجرت به فرانسه مراجعه فرمایید.

در انتها تجربه دوستانی که برای کشور مجارستان اقدام کرده اند را با شما به اشتراک می گذاریم.

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

6 دیدگاه در “تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه

  1. تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه الی گفت:

    باعرض سلام تحصیل درمقطع دکتری به چه زبانی میباشد و چه گرایش های را پذیرش میکنند؟

    1. تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام‌

      تحصیل به زبان فرانسوی و انگلیسی امکان پذیر است . سرچ گرایش ها توسط تیم اجرایی برای کلاینت های مجموعه انجام می شود.

      با تشکر از سوال شما

  2. تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه Pooya گفت:

    با سلام
    هزینه تحصیل مهندسی شیمی به زبان فرانسه و اینگلیسی چقدر است؟

    1. تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      تحصیل به زبان فرانسوی تقریبا رایگان است و نهایتا سالی 500، 600 یورو هزینه های جاری دانشگاه را باید بپردازید.
      تحصیل به زبان انگلیسی سالانه بین 3 تا 8 هزار یورو می باشد

      با تشکر از سوال شما

  3. تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه سارا گفت:

    سلام.خسته نباشید
    من خیلی دنبال دانشگاههایی که مهندسی شیمی رو در مقطع ارشد به زبان انگلیسی ارائه میدن گشتم ولی چیزی پیدا نکردم.میشه منو راهنمایی کنید و بگید از چه منبعی میتونم این دانشگاهها رو پیدا کنم؟
    پیشاپیش از پاسخگوییتون سپاسگزارم

    1. تحصیل مهندسی شیمی در فرانسه Hamid گفت:

      با سلام

      اگر تصمیم شما تحصیل به صورت رایگان میباشد تحصیل شما باید به زبان فرانسوی باشد که شما میتوانید قبل از ورود به دانشگاه دوره های زبان فرانسه را در خود کشور فرانسه پذیرش گرفته و بعد از اتمام کالج زبان از تحصیل به زبان فرانسوی و رایگان استفاده نمائید.تحصیل به زبان انگلیسی در فرانسه شامل هزینه میباشد و از جمله دانشگاه هایی که رشته های مهندسی را به زبان انگلیسی ارائه میدهد دانشگاه PSLو بوردو و…میباشد.

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه