دانشگاه های مهندسی برق فرانسه​

دانشگاه های مهندسی برق فرانسه در بین برترین دانشگاه های جهان در زمینه مهندسی قرار دارند ، هر ساله دانشجویان بسیاری از سراسر جهان تحصیل در این دانشگاه ها را انتخاب کرده و به دنبال خلق آینده ای تضمین شده به این کشور وارد می شوند.

رشته مهندسی برق در دانشگاه های فرانسه در مقاطع تحصیلی مختلف یعنی کارشناسی 4 ساله ، کارشناسی ارشد 2 ساله و دکتری 3 تا 5 ساله ارائه می شود ، برای آشنایی با نحوه تحصیل مهندسی برق در فرانسه با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله تحصیل در فرانسه را نیز در کنار  این محتوا بخوانید و با برترین رشته ها ، هزینه های تحصیل ، آزمون ها و بورسیه های ارائه شده آشنا شوید.

فرانسه دارای بیش از 100 دانشگاه مهندسی است ، رشته مهندسی برق در چندین دانشگاه این کشور ارائه می شود ، این دانشگاه ها از دو بخش دولتی و خصوصی تشکیل شده اند ، دانشگاه های مهندسی برق فرانسه در رتبه بندی های بین المللی مانند QS ، تایمز و شانگهای قرار دارند.

 

فهرست مطالب
دانشگاه های مهندسی برق فرانسه

هدف از تخصص مهندسی برق (EE) در دانشگاه های فرانسه توسعه مهارت های عمومی در مهندسی برق ( الکترونیک ، مهندسی برق ، محاسبات صنعتی ، سیستم های کنترل ) و مهارت های عمیق در تبدیل و کنترل انرژی الکتریکی ، سیستم های کنترل و فرمان و سیستم های یکپارچه سازی می باشد.

مدارک مهندسی برق که توسط دانشکده های مهندسی فرانسه ارائه می شود ، دانش فیزیک و ریاضیات را به همراه عناصر الکتریسیته ، الکترونیک و الکترومغناطیس در سیستم هایی برای پردازش اطلاعات و انتقال انرژی به کار می برند ، در ادامه با تعدادی از دانشگاه های مهندسی برق فرانسه آشنا خواهیم شد.

دانشگاه پاریس- ساکلی برترین دانشگاه فرانسه

دانشگاه پاریس- ساکلی برترین دانشگاه فرانسه یک دانشگاه تحقیقاتی مستقر در پاریس ، فرانسه است ، این یکی از 13 دانشگاه معتبری است که از بخش دانشگاه پاریس موسوم به سوربن منحل شد ؛ این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های جهان (ARWU) رتبه اول را در فرانسه و سیزدهم را در جهان دارد ، در رتبه بندی موضوعی ، در ریاضیات در رتبه اول جهان و برای فیزیک رتبه نهم جهان و همچنین در رشته پزشکی و کشاورزی در رتبه 15 برتر قرار دارد.

دانشگاه پاریس – ساکلی از پنج دانشکده در علوم ، پزشکی ، داروسازی ، حقوق ، اقتصاد ، مدیریت و علوم ورزشی ، یک دانشکده مهندسی تشکیل شده است.

رشته مهندسی برق در این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شود ، هدف اولیه این دوره ارائه یک پایه محکم در تمام زمینه های علوم مهندسی است که به الکترونیک ، انرژی ، اتوماسیون ، مهندسی کامپیوتر ، مخابرات و پردازش سیگنال و تصویر مربوط می شود ؛ دوره های آموزشی انگلیسی و عمومی نیز ارائه می شود.

دانشگاه پاریس- ساکلی برترین دانشگاه فرانسه

دروسی که از ترم دوم شروع می شود به دانشجویان این امکان را می دهد که به تدریج در زمینه های مخابرات ، سیستم ها ، پردازش اطلاعات ، میکرو نانوالکترونیک و میکرو نانوتکنولوژی ، ابزار دقیق ، تبدیل انرژی و پردازش تخصص پیدا کنند ، در سال دوم، دوره های با هدف پژوهش ، اشتغال و اهداف غیر اختصاصی به درجه نهایی شکل می دهد، هزینه تحصیل در این رشته 3700 یورو برای هر سال تحصیلی می باشد.

دانشگاه گرنوبل آلپ اصلی ترین موسسه آموزش عالی در گرنوبل

دانشگاه گرنوبل آلپ اصلی ترین موسسه آموزش عالی در گرنوبل

دانشگاه گرنوبل آلپ اصلی ترین موسسه آموزش عالی در گرنوبل است ، این دانشگاه که در سال 1339 تأسیس شد ، سه بار در تاریخ ناپدید شد و نتیجه ادغام سه دانشگاه ایجاد شده پس از می 1968 (گرنوبل-I، گرنوبل-II و گرنوبل-III)2، و ادغام جزئی انستیتو پلی تکنیک گرنوبل، دانشکده ملی معماری و موسسه مطالعات سیاسی است ؛ این دانشگاه یکی از ده دانشگاه مهم فرانسه و پنجمین دانشگاه از نظر وسعت و مهم‌ ترین دانشگاه در منطقه از نظر تعداد دانشجویان و همچنین به دلیل پویایی تحقیقاتش است.

این دانشگاه دارای چندین دانشکده مانند دانشکده علوم ، دانشکده علوم انسانی ، ورزش و علوم اجتماعی ، دانشکده داروسازی ، دانشکده حقوق ، دانشکده اقتصاد ، دانشکده معماری و دانشکده فنی می باشد.

رشته مهندسی برق در این دانشگاه به دو زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می شود ، هزینه تحصیل در این رشته 3500 یورو برای هر سال تحصیلی است.

دانشگاه سوربن دانشگاهی قدیمی در فرانسه

دانشگاه سوربن دانشگاهی قدیمی در فرانسه دانشگاهی تحقیقاتی واقع در پاریس است ، سابقه این مؤسسه به سال 1257 باز می گردد ، زمانی که کالج سوربن توسط رابرت دو سوربون به عنوان بخشی از دانشگاه قرون وسطایی پاریس تأسیس شد.

این دانشگاه سپس در سال 1970 به 13 دانشگاه تقسیم شد و همه دارای میراث واحدی از دانشگاه منحل شده پاریس بودند ، دانشگاه سوربن یکی از معتبرترین دانشگاه های اروپا و جهان محسوب می شود ؛ از سال 2021، فارغ التحصیلان و اساتید آن برنده 33 جایزه نوبل، شش مدال فیلدز و یک جایزه تورینگ شده اند.

دانشگاه سوربن دارای 3 دانشکده علوم انسانی ( کلام ) ، علوم و مهندسی و پزشکی است ، دانشکده علوم و مهندسی دانشگاه سوربن متعهد به پوشش تمام زمینه های اصلی در علم و مقابله با چالش های معاصر مانند تغییرات آب و هوا ، پایداری ، تحول دیجیتال ، انقلاب داده ها ، علم باز و موارد دیگر است.

دانشگاه سوربن دانشگاهی قدیمی در فرانسه

برنامه های آموزشی این دانشگاه توسط تحقیقات فعال ارائه شده توسط برخی از پیشرفته ترین واحد های تحقیقاتی با رویکرد های نوین و نوآورانه به علم و جهان پشتیبانی می شود ، رشته برق در این دانشگاه یک رشته میان رشته ای با رشته های کامپیوتر و و فیزیک است که در دانشگاه علوم و مهندسی آن ارائه می شود ؛ هزینه تحصیل رشته برق در این دانشگاه برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا 3000 یورو در هر سال است.

دانشگاه بوردو اولین دانشگاه در دوران باستان روم​

University of Bordeaux

دانشگاه بوردو اولین دانشگاه در دوران باستان روم

دانشگاه بوردو اولین دانشگاه در دوران باستان روم​ بود ، این دانشگاه یک دانشگاه دولتی واقع در جنوب غربی فرانسه است ، این یک دانشگاه بزرگ با چندین پردیس است که در شهر شاخص آن و همچنین در شهر های داکس ، گرادیگنان ، پریگوکس ، پیزاک و تلنس واقع شده است ، همچنین چندین سایت آموزشی کوچک در شهر های مختلف دیگر منطقه از جمله در شهر بایون وجود دارد ، دانشگاه بوردو در سراسر پردیس ‌های متعدد خود، بیش از 50000 دانشجو دارد که شامل بیش از 6000 دانشجوی بین ‌المللی می‌شود.

این دانشگاه یکی از اعضای گروه دانشگاهی COMUE Aquitaine است ؛ دانشگاه بوردو دارای دانشکده های حقوق ، علوم سیاسی ، اقتصاد ، مدیریت ، علوم سلامت ، علوم و فناوری و آموزش می باشد ، رشته مهندسی برق در دانشکده علوم و فناوری این دانشگاه ارائه می شود ، هزینه تحصیل در این رشته در دانشگاه بوردو 3000 یورو برای هر سال تحصیلی است.

در انتها ، تصاویر ویزاهای تحصیلی فرانسه اخذ شده توسط تیم کارشناسی موسسه مهاجرتی رجبی را میبینید ، این تصاویر تنها برای نمونه ارائه شده و مربوط به بازه زمانی کوتاهی است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته های مهندسی در تمام مقاطع در فرانسه با دریافت مشاوره از کارشناسان مجرب هلدنگ معتبر رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

به دنبال اطلاعات به روز و کاربردی برای تحصیل مهندسی در فرانسه هستید؟ مقالات زیر را با دقت بخوانید.

دانشگاه لیل یکی از بزرگترین دانشگاه های فرانسوی زبان در جهان

دانشگاه لیل یکی از بزرگترین دانشگاه های فرانسوی زبان در جهان یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در لیل ، هاوتز دو فرانس واقع شده است ، منشأ آن در دانشگاه دوآی (1559) است و از ادغام سه دانشگاه – دانشگاه علم و صنعت لیل 1، دانشگاه بهداشت و حقوق لیل 2، و دانشگاه شارل دوگل – لیل III در سال 2018 به وجود آمد.

با بیش از 74000 دانشجو، یکی از بزرگترین دانشگاه های فرانسه و یکی از بزرگترین دانشگاه های فرانسوی زبان در جهان است ؛ رشته مهندسی برق در دانشگاه لیل در مقطع کارشناسی ارشد و به دو زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می شود ، هزینه تحصیل در این دانشگاه 3200 یورو برای هر سال تحصیلی است.

دانشگاه لیل دارای 15 مدرسه و بخش است که به شش حوزه اصلی  یعنی هنر ، ادبیات و زبان ؛ حقوق، اقتصاد و مدیریت ؛ سلامتی ؛ علوم انسانی و اجتماعی ، ورزش  و علوم و تکنولوژی است ؛ دانشگاه لیل به طور رسمی دارای پنج پردیس دانشگاهی اصلی است که در شهر های مختلف کلانشهر اروپایی لیل واقع شده اند ، همچنین شامل پردیس هایی در آراس ، گراولین ، والنسین ، اوترو و ویمرو می باشد .

دانشگاه لیل یکی از بزرگترین دانشگاه های فرانسوی زبان در جهان

در ادامه دعوت می کنیم وبینار اخذ ویزای تحصیلی فرانسه را با تدریس جذاب مرجان دارایی ، کارشناس ارشد مهاجرتی از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی را ببینید و بشنوید ، اگر به تحصیل در دانشگاه های فرانسه علاقه مندید و نمیدانید از کجا شروع کنید و یا میخواهید بدانید شرایط تحصیل کاملا رایگان و تحصیل به زبان انگلسیی در  این کشور چه شرایطی دارد ، حتما وبینار ارائه شده را ببینید.

همچنین می توانید شماره تماس خود را در باکس کرمی رنگ پایین درج نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند و در پاسخ سوالات مهاجرتی شما را بدهند.

و یا سوالات خود را در پایان همین نوشتار در قسمت دیدگاه ها درج کنید و پاسخ کتبی مشاوران ما را دریافت کنید.

آیا بهترین دانشگاه های مهندسی برق در فرانسه قراردارند؟ مقالات زیر را مطالعه و مقایسه کنید.

سوالات پر تکرار دانشگاه های مهندسی برق فرانسه

فرانسه دارای بیش از 100 دانشگاه مهندسی است ، رشته مهندسی برق در چندین دانشگاه این کشور ارائه می گردد ، این دانشگاه ها یا دولتی هستند یا خصوصی ، دانشگاه های مهندسی برق فرانسه در رتبه بندی های بین المللی مانند QS ، تایمز و شانگهای جایگاه های بالایی دارند.

این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های جهان (ARWU) رتبه اول را در فرانسه و سیزدهم را در جهان در اختیار دارد ، در رتبه بندی موضوعی ، در ریاضیات در رتبه اول جهان و برای فیزیک رتبه نهم جهان و همچنین در رشته پزشکی و کشاورزی در رتبه 15 برتر قرار گرفته است.

رشته مهندسی برق در این دانشگاه به دو زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می شود ، هزینه تحصیل در این رشته 3500 یورو برای هر سال تحصیلی است.

هزینه تحصیل رشته برق  3000 یورو در هر سال است.

دانشگاه لیل به طور رسمی دارای پنج پردیس دانشگاهی اصلی است که در شهر های مختلف کلانشهر اروپایی لیل واقع شده اند ، همچنین شامل پردیس هایی در آراس ، گراولین ، والنسین ، اوترو و ویمرو می باشد .

در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی ، دانشگاه های مهندسی برق فرانسه را بررسی و به علاقمندان تحصیل در این کشور معرفی کردند ، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به فرانسه با تمام روش های دیگر مهاجرت به جز تحصیل هم آشنا شوید ، روش هایی مانند خرید ملک ، سرمایه گذاری ، ازدواج ، ثبت شرکت و بسیاری روش های دیگر که شاید کاملا مناسب شرایط شما باشد!

 

2 دیدگاه در “دانشگاه های مهندسی برق فرانسه

  1. دانشگاه های مهندسی برق فرانسه bahman گفت:

    با سلام.
    برای تحصیل در مقطع ارشد در رشته های فنی و مهندسی نیاز به مدرک زبان فرانسوی است یا مدرک آیلتس هم مورد قبوله؟
    ممنون از پاسخگویی شما.

    1. دانشگاه های مهندسی برق فرانسه Hamid گفت:

      با سلام

      تحصیل در مقطع فوق لیسانس به هر دو زبان فرانسوی و انگلیسی امکان پذیر می باشد .
      با داشتن آیلتس 6.5 از ایران می‌توانید پذیرش دانشگاه های فرانسه را داشته باشید .
      البته در صورتی که به زبان فرانسوی تحصیل کنید، تحصیل تقریبا رایگان است ضمن اینکه میتوانید زبان فرانسوی را در خود کشور فرانسه در کالج‌های زبان آموزش ببینید .

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رتبه نام شهر شاخص هزینه های زندگی
1 بیلبائو 63.62
2 بارسلون 60.70
3 مادرید 59.19
4 پالما د مایورکا 58.30
5 زاراگوزا 54.60
6 سویل 53.47
7 ویگو 52.85
8 والنسیا 52.65
9 لاس پالماس د گرن کاناریا 52.00
10 گرانادا 51.75
11 مالاگا 51.65
12 مورسیا 51.32
13 آلیکانته 51.21
14 سانتا کروز د تنریف 50.65
4.9/5 - (24 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه