تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه

تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه راهی عالی برای اخذ مدارک تحصیلی معتبر است و می تواند آینده شغلی و حرفه ای شما را دگرگون کند. کشور فرانسه دارای یک سیستم آکادمیک بسیار قوی و رقابتی می باشد که برخی از بهترین و معتبرترین دانشگاه ها و موسسات آموزشی در زمینه اقتصاد را در خود جای داده است. بدین ترتیب این کشور به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل رشته اقتصاد شناخته می شود.

رشته اقتصاد در واقع علمی اجتماعی است که دانشجویان در آن به مطالعه نحوه انتخاب افراد در شرایط کمیابی و عدم اطمینان می پردازد. این علم از روش های مختلفی مانند مدل های ریاضی، داده های تجربی، آزمایش ها و تحلیل های تاریخی، برای تبیین و ارزیابی پدیده ها و سیاست های اقتصادی استفاده می کند و جزو علوم مهم می باشد. 

توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این رشته از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) در تماس باشید.

فرانسه یکی از کشورهای پیشرو در زمینه اقتصاد است و محققین مشهور زیادی را در زمینه اقتصاد تربیت کرده است. شما می توانید با تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه زیر نظر بهترین اساتید دروس خود را فرا بگیرد و پس از اتمام تحصیلات نیز از فرصت های شغلی بی نظیر آن استفاده کنید. 

توصیه می کنیم برای آشنایی با شرایط اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های این کشور به مقاله تحصیل در فرانسه مراجعه فرمایید.

نکته : پس از مطالعه این نوشتار می توانید نظرات و پرسش های خود را مطرح کرده و پاسخ کارشناسان ما را دریافت کنید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه

گرایش های رشته اقتصاد در فرانسه

اقتصاد دارای گرایش ها و شاخه های مختلفی است و دانشجویانی که قصد تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه را در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ادامه دهند می توانند از بین گرایش های متفاوت اقتصاد در این کشور یک گزینه را انتخاب کنند. شما می توانید مهم ترین گرایش های رشته اقتصاد در فرانسه را در ادامه مشاهده فرمایید.

  • اقتصاد رفتاری: مطالعه تأثیر عوامل روانی، اجتماعی و شناختی بر تصمیمات اقتصادی افراد و سازمان ها
  • اقتصاد دایره ای: تمرکز بر روی کاهش اثرات زیست محیطی تولید و مصرف از طریق بهینه سازی استفاده از منابع و ترویج بازیافت و استفاده مجدد
  • اقتصاد الکترونیک: تجزیه و تحلیل تحولات ناشی از فناوری اطلاعات و ارتباطات را در بازارها، مشاغل، مؤسسات و رفتار اقتصادی
  • اقتصاد اجتماعی و همبستگی: گردآوری فعالیت های اقتصادی بر اساس اصول همکاری، مشارکت و دموکراسی
  • اقتصاد توسعه: مطالعه علل و راه حل های مشکلات فقر، نابرابری، رشد و توسعه را در کشورهای کم درآمد یا در حال ظهور
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته مورد علاقه شما در برترین دانشگاه های جهان با دریافت مشاوره های تخصصی از کارشناسان رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

زبان تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه

در حال حاضر زبان تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه در اکثر موسسات آموزشی موجود فرانسوی است اما برخی از دانشگاه ها و موسسات این کشور برنامه هایی را به زبان انگلیسی یا به صورت دو زبان ارائه می دهند. امروزه دانشجویان برای تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه باید سطح زبان فرانسوی خوبی داشته باشند و حداقل سطح آن ها بر اساس چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان ها CEFR)) باید B2 باشد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده سطح زبان انگلیسی مورد نیاز تا حد زیادی به محل تحصیل و دوره انتخابی شما بستگی دارد. برخی از برنامه های تحصیلی این رشته به طور کامل و برخی دیگر به صورت جزئی به زبان انگلیسی تدریس می شوند. به طور کلی، برای گذراندن دوره های آموزشی به زبان انگلیسی دانشجویان باید حداقل معادل B1 یا B2 را داشته باشند.

دانشجویان باید تسلط به زبان فرانسوی یا انگلیسی را با ارائه مدارک TCF، DELF، DALF، TOEFL یا IELTS. نشان دهند. در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که دانشجویان می توانند این زبان ها را در کشور فرانسه فرا بگیرند اما این موضوع می تواند باعث هزینه های بیشتر برای آن ها شود.

زبان تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه

کارشناسی رشته اقتصاد در فرانسه

دوره کارشناسی رشته اقتصاد در فرانسه حدودا سه سال به طول انجامیده و طی این دوره دانشجویان مفاهیم اصلی و روش های تحلیل اقتصادی و کاربردهای اقتصاد در حوزه های مختلف مانند سیاست عمومی، تجارت، امور مالی، تجارت بین الملل، توسعه و … را فرا می گیرند.

برنامه درسی تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه موضوعات مهمی مانند اقتصاد خرد، اقتصاد کلان، اقتصاد سنجی، اقتصاد بین الملل، اقتصاد عمومی، سازمان صنعتی، اقتصاد توسعه و تاریخ اندیشه اقتصادی را پوشش داده و دانشجویان در پایان این دوره دید بسیار خوبی از علم اقتصاد و کاربردهای آن به دست می آورند.

قبولی در این دوره و اخذ پذیرش بهترین دانشگاه های اقتصاد فرانسه خیلی آسان نیست و این معیارها اصولا در هر موسسه و دانشگاه متفاوت است. با این حال در تقریبا تمامی موسسات آموزشی متقاضیان باید مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن را از یک کالج یا دبیرستان معتبر به دست آورده باشند. آن ها همچنین باید به یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسوی تسلط کامل داشته باشند و مهارت های زبانی خود را با ارائه مدارک تحصیلی معتبر نشان دهند.

برخی از دانشگاه های موجود در این کشور برای انتخاب دانشجویان برتر آزمون های ورودی را برگزار می کنند و تنها دانشجویانی که بتوانند در این آزمون ها از خود عملکرد خوبی نشان دهند می توانند به تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه بپردازند. برخی از موسسات آموزشی و دانشگاه ها در کنار آزمون ورودی به انگیزه نامه نیاز دارند یا برای انتخاب بهترین دانشجویان از مصاحبه استفاده می کنند.

کارشناسی ارشد رشته اقتصاد در فرانسه

کارشناسی ارشد رشته اقتصاد در فرانسه

تحصیل کارشناسی ارشد رشته اقتصاد در فرانسه معمولا دو سال به طور انجامیده اما این میزان می تواند با توجه به عملکرد تحصیلی دانشجو کم یا بیشتر باشد. موضوعات موجود در این مقطع تا حد زیادی به تخصص مورد نظر و موسسه آموزشی بستگی دارد اما از رایج ترین موضوعات می توان به اقتصاد خرد، اقتصاد کلان، اقتصاد سنجی، تجزیه و تحلیل داده ها، امور مالی شرکت ها، سیاست های عمومی، تغییرات آب و هوا و اقتصاد شهری اشاره کرد.

تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد می تواند دانشجویان را برای مشاغل مختلف مانند تدریس در دانشگاه، تحقیقات، مشاوره، بانکداری، مدیریت دولتی، کار در سازمان های بین المللی و... آماده کند و چشم انداز شغلی آن ها را گسترش دهد. با این حال قبولی این مقطع در فرانسه آسان نیست و دانشجویان باید برخی شرایط خاص را داشته باشند.

دانشجو باید مدرک لیسانس خود را در رشته اقتصاد یا یک رشته مرتبط در یک دانشگاه معتبر به دست آورده باشد و همچنین بسته به زبان آموزشی برنامه ای که انتخاب می کند باید مهارت های زبانی بسیار خوبی داشته باشد.

متقاضیان باید با اصول بنیادی تئوری اقتصادی، تحلیل اقتصاد خرد و کلان، اقتصاد سنجی و مدل سازی ریاضی آشنا باشند و همچنین وجود رزومه تحصیلی قوی ای با پروژه حرفه ای واضح و منطبق با رشته تحصیلی انتخابی ارائه دهند. به طور کل برای تحصیل این مقطع باید پیشینه تحصیلی بسیار خوبی داشته و دانش خود را از طریق پروژه ها و مقالات نشان دهید.

دکترا رشته اقتصاد در فرانسه

دکترا رشته اقتصاد در فرانسه در واقع برنامه ای پژوهش محور است که هدف اصلی آن آماده سازی دانشجویان برای مشاغل آکادمیک یا حرفه ای در اقتصاد می باشد. این دوره با توجه به موسسه، بودجه و پیشرفت های حاصل در پروژه تحقیقاتی دارای مدت زمان متفاوتی است و معمولا مدت زمان آن بین سه تا پنج سال می باشد.

طبق اطلاعات به دست آمده دانشجویان در سال اول تحصیل اقتصاد در مقطع دکترا به تحصیل دوره های پیشرفته در اقتصاد خرد، اقتصاد کلان، اقتصاد سنجی و زیر شاخه های مختلف اقتصاد و همچنین شرکت در سمینارها و کارگاه های آموزشی می پردازند. سال دوم و سوم تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه شامل تحقیقات اصیل زیر نظر یکی از اعضای هیئت علمی، نگارش پایان نامه و دفاع از آن در مقابل هیئت داوران متخصص می شود. به طور کل مهم ترین شرایط برای قبولی در این مقطع شامل موارد زیر می شود.

  • دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن در رشته اقتصاد رشته مرتبط با حداقل معدل 14
  • داشتن یک پروژه تحقیقاتی و مرتبط با تایید مدیر پایان نامه
  • تسلط به زبان فرانسه و انگلیسی که با مدرک زبان یا آزمون کتبی و شفاهی تایید شده

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه

طبق اطلاعات به دست آمده امروزه دانشجویان می توانند برای تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه از بین 69 برنامه مطالعاتی که در 20 موسسه آموزشی تدریس می شود، گزینه ی مد نظر خود را انتخاب کنند. بهترین دانشگاه ها و موسسات آموزشی برای تحصیل این رشته شامل دانشکده مطالعات عالی بازرگانی پاریس HEC، دانشکده اقتصاد تولوز، مدرسه کسب و کار EM Normandie، دانشگاه اکس مارسی، دانشگاه لیموژ، دانشگاه پاریس شرقی کرتیل، مدرسه کسب و کار بین المللی  ESCE و دانشگاه تولون می شوند.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه دارای سطح علمی بسیار بالایی هستند و برخی از بهترین اساتید را در خود جای داده اند. این دانشگاه ها استانداردهای آموزشی بسیار بالایی داشته و مدارک تحصیلی معتبری ارائه می دهند. بدین ترتیب دانشجویان می توانند با انتخاب آن ها آینده تحصیلی و حرفه ای خود را تضمین کنند. شما می توانید لیستی از بهترین دانشگاه و موسسات برای تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه را در جدول زیر مشاهده فرمایید. لازم به ذکر است که این لیست توسط برخی از مهم ترین رتبه بندی ها جمع آوری شده است.

نام دانشگاه رتبه در اروپا رتبه در جهان
دانشگاه پاریس دوفین 177 472
دانشکده پلی تکنیک 183 492
دانشگاه مونپلیه 197 528
موسسه مطالعات سیاسی پاریس 213 569
دانشگاه پاریس-سود 215 573
دانشگاه پاریس 1 پانتئون-سوربن 221 583
دانشگاه اکس مارسی 226 595
دانشگاه پیر و ماری کوری 255 662

تحصیل اقتصاد در دانشگاه تولوز

تحصیل اقتصاد در دانشگاه تولوز فرانسه در واقع تحصیل در یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین دانشگاه های این کشور می باشد. تولوز یک مرکز مشهور جهانی برای تحقیقات و آموزش در اقتصاد، با بیش از 150 عضو هیئت علمی بین المللی، از جمله ژان تیرول، برنده جایزه نوبل اقتصاد 2014 می باشد و هر ساله برنامه های تحصیلی بسیار معتبری را در این رشته ارائه می دهد.

پذیرش دانشجویان در دانشگاه تولوز برای تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه در واقع بر اساس برتری تحصیلی، انگیزه و مهارت زبان انجام شده اما لازم به ذکر است که شرایط و مراحل پذیرش برای هر سطح و هر برنامه متفاوت می باشد. برای مثال دانشجویان برای درخواست در مقطع کارشناسی ارشد در اقتصاد باید حداقل معدل 12 را داشته باشند و حداقل نمره تافل 90 یا معادل آن را به دست آورند.

جالب است بدانید دانشگاه تولوز فرانسه برخی از بهترین اساتید را دارد و این افراد اصولا در سطح بین المللی برای تحقیقات و انتشارات خود شناخته شده هستند. برخی از مهم ترین اساتید دانشگاه تولوز شامل ژان تیرول (جایزه نوبل اقتصاد 2014)، کریستین گولیه، توماس ماریوتی (رئیس انجمن اقتصادسنجی)، برونو بیایس (ویراستار مجله مالی)، کاترین کازاماتا (ویراستار مجله مالی شرکت) و… می باشند.

فرانسه را بهتر بشناسید ، اطلاعات مقالات زیر به روز هستند.

چارت درسی رشته اقتصاد در دانشگاه های فرانسه

چارت درسی رشته اقتصاد در دانشگاه های فرانسه در واقع دروسی هستند که در هر ترم این رشته در دانشگاه های فرانسه تدریس می شوند. ترم اول این رشته مقدمه ای بر اقتصاد فرانسه است و دانشجویان در آن به درک مفاهیم و شاخص های اصلی اقتصادی و تجزیه و تحلیل مسائل جاری سیاست اقتصادی فرانسه می پردازند. از مهم ترین دروس ارائه شده این ترم می توان به تاریخ اقتصادی فرانسه، ساختار و عملکرد اقتصاد فرانسه، رشد و نوسانات، اشتغال و بیکاری، امور مالی عمومی، تجارت خارجی، ادغام اروپا اشاره کرد.

در ترم دوم دانشجویان به تحلیل اقتصاد خرد در فرانسه می پردازند و همچنین به مطالعه رفتار فعالان اقتصادی (مصرف کنندگان، تولیدکنندگان، بازارها)، ارزیابی اثرات سیاست های عمومی بر کارایی و برابری تمرکز می کنند.

مهم ترین دروس ارائه شده در ترم دوم نظریه مصرف کننده، نظریه تولیدکننده، نظریه بازار، رقابت ناب و کامل، رقابت ناقص، عوامل خارجی و کالاهای عمومی، انتخاب های جمعی و ارزیابی سیاست های عمومی می باشد.

چارت درسی رشته اقتصاد در دانشگاه های فرانسه

در ترم سوم تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه دانشجویان به تجزیه و تحلیل اقتصاد کلان فرانسه پرداخته و بر ابزارهای تحلیل اقتصاد کلان، مطالعه عوامل تعیین کننده رشد و نوسانات اقتصادی، درک نقش سیاست های پولی و بودجه ای، درک تعاملات بین اقتصاد فرانسه و سایر نقاط جهان تسلط پیدا می کنند. در ترم چهارم دانشجویان به مطالعه اقتصاد معاصر فرانسه پرداخته و رقابت و نوآوری، گذار اکولوژیکی و انرژی، انسجام اجتماعی و سرزمینی، اصلاحات ساختاری و نهادی، سناریوهای رشد و توسعه پایدار را مطالعه می کنند.

مدارک پذیرش رشته اقتصاد در فرانسه

مدارک پذیرش رشته اقتصاد در فرانسه به برخی از مهم ترین مدارک و الزامات لازم برای اخذ پذیرش دانشگاه های این کشور اشاره دارد. به طور کلی باید گفت این مدارک برای مقاطع تحصیلی و در دانشگاه های مختلف، متفاوت است اما برخی از رایج ترین مدارک برای تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه شامل موارد زیر می شود.

  • کپی پاسپورت یا شناسنامه
  • گواهی سطح زبان فرانسه یا انگلیسی
  • مدارک مربوط به پرداخت هزینه های درخواست
  • دیپلم متوسطه یا آخرین مدرک تحصیلی اخذ شده
  • نامه پوششی (نشان دهنده دلایل تمایل دانشجو به تحصیل در اقتصاد فرانسه، اهداف حرفه ای و آکادمیک و..)
  • رزومه تحصیلی (خلاصه ای از سوابق تحصیلی و حرفه ای دانش آموز و همچنین فعالیت های فوق برنامه، مهارت و...)
  • توصیه نامه (گواه کیفیت کار و پتانسیل دانش آموز و همچنین توانایی آنها در سازگاری با محیط فرهنگی)
هزینه تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه

هزینه تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه

هزینه تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه با توجه به مقطع تحصیلی، دانشگاه مد نظر و… متفاوت است اما طبق اطلاعات به دست آمده شهریه برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا 14210 یورو برای برنامه های کارشناسی و 3770 یورو در هر سال تحصیلی برای برنامه های کارشناسی ارشد است و همچنین برای دوره های دکترا، شهریه 380 یورو در هر سال تحصیلی برای همه دانشجویان می باشد.

با این حال لازم به ذکر است که دانشجویانی که مایل به تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه در یک دانشگاه خصوصی هستند باید شهریه بیشتری پرداخت کنند. برای مثال هزینه های تحصیلی در دانشگاه ساینس پرو فرانسه برای برنامه های کارشناسی11780 یورو در هر سال تحصیلی و برای مقطع کارشناسی ارشد 14790 یورو در هر سال می باشد.

همچنین برخی از موسسات خصوصی ممکن است تا 11000 یورو در سال برای برنامه های اقتصادی و تجاری دریافت کنند. در نهایت به طور کلی باید گفت هزینه های تحصیل برای لیسانس اقتصاد در فرانسه بسته به موسسه و وضعیت دانشجو می توانند از 2919 تا 34567 دلار در سال متغییر باشد.

تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در کنار شماست تا بتوانید برترین رشته های تحصیلی را در معتبرترین دانشگاه های جهان انتخاب کرده و تحصیل کنید.

از انجا که در سالهای اخیر فرانسه جزو گزینه های انتخابی بسیاری از دانشجویان ایرانی بوده وبینار اخذ ویزای تحصیلی فرانسه را در این بخش به شما تقدیم کرده ایم تا اطلاعات خود را در این زمینه به روز کنید.

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل ارزان و یا حتی رایگان با دریافت بورسیه های تحصیلی فرانسه؛ مشاوره بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بازار کار فرانسه پس از تحصیل رشته اقتصاد 

بازار کار فرانسه پس از تحصیل رشته اقتصاد فرصت های بسیار زیادی را برای فارغ التحصیلان این رشته ارائه می دهد. از مهم ترین زمینه های تحصیلی می توان به بانکداری، مالی، آمار، تحقیقات و مشاوره اشاره کرد. همچنین طبق اطلاعات به دست آمده فارغ التحصیلان رشته اقتصاد می توانند برای سمت های مختلفی مانند تحلیلگر، اقتصاددان، مدیر تحقیقات، مشاور، کنترل کننده مدیریت، حسابرس یا حتی معلم درخواست دهند.

شایان ذکر است که رقابت برای اخذ این فرصت های شغلی پس از تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه بسیار بالاست و بدین ترتیب دانشجویان باید از تحصیلات بالا مانند کارشناسی ارشد و دکترا و همچنین سطح علمی بالایی برخودار باشند.

فارغ التحصیلان اقتصاد از حقوق بالاتر از میانگین کشوری بهره مند می شود و طبق اطلاعات به دست آمده درآمد افراد در این رشته اصولا بالاست. طبق مطالعه انجمن علوم اقتصادی فرانسه، متوسط ​​حقوق اقتصاددانان در سال 2023 سالانه 42000 یورو می باشد و این مقدار نسبت به سال پیش افزایش سه درصدی را تجربه کرده است.

سودآور ترین بخش‌ ها برای اقتصاددانان، بانک ‌ها، بیمه‌ ها، مشاوره و حسابرسی است که میانگین حقوق در آن ‌ها بیش از 60000 یورو در سال می باشد و بخش هایی که کمترین درآمد را دارند آموزش، تحقیق و مدیریت دولتی هستند که میانگین حقوق در آن کمتر از 30000 یورو در سال است. شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد قوانین و شرایط کاری و همچنین نحوه یافتن شغل را در مقاله جذاب کار در فرانسه مطالعه فرمایید.

اگر به تحصیل رشته اقتصاد علاقه مندید مطالعه مقالات زیر را پیشنهاد می کنیم.

مزایا و معایب تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه

در نهایت به سراغ مزایا و معایب تحصیل اقتصاد در فرانسه می رویم که بخش بسیار مهمی از این مقاله می باشد. به طور کل باید گفت که کشور فرانسه گسترده ای از آموزش های اقتصاد را ارائه داده و امروزه برنامه های تحصیلی مختلف از مقطع کارشناسی تا دکترا، در موسسات دولتی یا خصوصی، با تخصص های مختلف (اقتصاد بین الملل، اقتصاد اجتماعی، اقتصاد کاربردی و..) تدریس می شوند.

همچنین این کشور دارای یک سنت قوی علمی و آکادمیک در اقتصاد است و اکثر اساتید موجود در این کشور به دلیل کیفیت کار و انتشارات خود شناخته اند. بدین ترتیب دانشجویان با انتخاب این کشور می توانند از فرصت های تحصیلی بسیار باکیفیت بهرمند شده و پس از آن نیز از فرصت های شغلی بی نظیر در بازار کار بهرمند شوند.

با این حال این کشور نسبتا گران است به خصوص ویژه از نظر هزینه زندگی، مسکن یا حمل و نقل و بدین ترتیب دانشجویان برای تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه نیاز به پشتوانه مالی بسیار خوبی دارند. دانشجویان همچنین ممکن است برای یافتن شغل در مقاطع پایین تر مانند کارشناسی با مشکل رو به رو شوند.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه

بهترین دانشگاه ها و موسسات آموزشی برای تحصیل این رشته شامل دانشکده مطالعات عالی بازرگانی پاریس HEC، دانشکده اقتصاد تولوز، مدرسه کسب و کار EM Normandie، دانشگاه اکس مارسی، دانشگاه لیموژ، دانشگاه پاریس شرقی کرتیل، مدرسه کسب و کار بین المللی  ESCE و دانشگاه تولون می شوند.

اطلاعات به دست آمده شهریه برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا 14210 یورو برای برنامه های کارشناسی می باشد.

هزینه برای مقطع کارشناسی ارشد 3770 یورو در هر سال تحصیلی می باشد.

این کشور دارای یک سنت قوی علمی و آکادمیک در اقتصاد است و اکثر اساتید موجود در این کشور به دلیل کیفیت کار و انتشارات خود شناخته اند. بدین ترتیب دانشجویان با انتخاب این کشور می توانند از فرصت های تحصیلی بسیار باکیفیت بهرمند شده و پس از آن نیز از فرصت های شغلی بی نظیر در بازار کار بهرمند شوند.

امروزه زبان تحصیلی در اکثر موسسات آموزشی موجود فرانسوی است اما برخی از دانشگاه ها و موسسات این کشور برنامه هایی را به زبان انگلیسی یا به صورت دو زبان ارائه می دهند.

توصیه می کنیم از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید و از این طریق اولین گام به سوی تحصیل رشته اقتصاد در فرانسه را بردارید. شما همچنین می توانید برای آشنایی بیشتر با انواع روش های مهاجرتی به مقاله به روز و جذاب مهاجرت به فرانسه مراجعه فرمایید.

در انتها تجربه دوستانی که برای کشور فرانسه اقدام کرده اند را با شما به اشتراک می گذاریم.

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه