تحصیل رشته فیزیک در گرجستان

تحصیل رشته فیزیک در گرجستان در میان گزینه های موجود برای علاقمندان تحصیل در خارج از کشور وجود دارد ، این رشته تحصیلی یکی از اساسی ترین رشته های علمی است که هدف اصلی آن درک چگونگی رفتار جهان است.

فیزیک یکی از قدیمی ترین شاخه های علوم در تمام دانشگاه های جهان است  و نقش اساسی در همه علوم طبیعی ایفا می کند ؛ برای شناخت بیشتر این رشته تحصیلی و فرصت های موجود برای تحصیل در گرجستان با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )  تماس بگیرید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله تحصیل در گرجستان را نیز در کنار این محتوا بخوانید تا با چگونگی اخذ پذیرش و دریافت بورسیه های تحصیلی از دانشگاه های این کشور بخوبی آشنا شوید.

فیزیک با بسیاری از حوزه‌های تحقیقاتی میان‌رشته ‌ای، مانند بیوفیزیک و شیمی کوانتومی  تلاقی کرده است ، رشته فیزیک در دانشگاه های گرجستان در مقاطع تحصیلی مختلف تشکیل می شود ، اولین مقطع تحصیلی برای تحصیل در رشته فیزیک مقطع کارشناسی است که 4 سال طول می کشد ؛ برای پذیرش در این مقطع تحصیلی اتمام دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی در رشته های علوم تجربی و ریاضی مورد نیاز است.

فهرست مطالب

از آن جایی که فیزیک بر اساس آزمایش‌ها، اندازه‌ گیری‌ها و تجزیه و تحلیل های ریاضی با هدف یافتن قوانین فیزیکی کمی برای همه چیز بنا شده است ، تحصیل در این رشته ملزم به حضور در آزمایشگاه های متعدد است که دانشگاه های گرجستان این فرصت را برای دانشجویان رشته فیزیک خود فراهم کرده و آزمایشگاه های پیشرفته با امکانات به روز فراهم کرده اند.

تحصیل رشته فیزیک در گرجستان
نمایش ویدیو درباره تحصیل رشته فیزیک گرجستان

در این بخش از مقاله روناک همکار ما در هلدینگ مهاجرتی رجبی خلاصه مطالب را به صورت دو فایل ویدئو و پادکست به شما تقدیم کرده است ، حتما فیلم را ببینید و پادکست را ذخیره کنید تا بعدا هم بتوانید از آن بهره ببرید.

پادکست تحصیل رشته فیزیک در گرجستان​

بهترین دانشگاه های فیزیک گرجستان

گرجستان دارای چندین دانشگاه است که در زمینه های مختلف علوم از سراسر جهان دانشجو می پذیرند ، برخی از این دانشگاه ها در فهرست دانشگاه های برتر در سطح جهان قرار دارند ، در ادامه با تعدادی از بهترین دانشگاه های فیزیک گرجستان آشنا می شویم.

دانشگاه ایالتی ایلیا

دانشگاه ایالتی ایلیا ISU در سال 2006 در نتیجه ادغام شش مؤسسه دانشگاهی مختلف با تاریخچه طولانی و متنوع تأسیس شد ، در حال حاضر ISU یکی از مؤسسات تحقیقاتی و آموزشی پیشرو در گرجستان است.

4 دانشکده دانشگاه دولتی ایلیا آموزش های متمایزی را در جهت های مربوطه ارائه می دهند ، این دانشگده ها شامل دانشکده هنر و علوم ، علوم طبیعی و پزشکی ،  تجارت ، فناوری و آموزش ؛ حقوق می باشد ، رشته فیزیک در دانشکده علوم طبیعی و پزشکی این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارائه می شود ؛ این دانشگاه علاوه بر این در زمینه فیزیک کاربردی طرح های پژوهشی متعددی ارائه می کند و دارای موسسه فیزیک کاربردی می باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته مورد علاقه تان در برترین دانشگاه های دنیا با دریافت مشاوره های رایگان هلدینگ معتبر رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دانشگاه دولتی ایوان جاواخیشویلی تفلیس

دانشگاه دولتی ایوان جاواخیشویلی تفلیس یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در 8 فوریه 1918 در تفلیس، گرجستان تاسیس شد ،   این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه در گرجستان و منطقه قفقاز است و  بیش از 23500 دانشجو ثبت نام کرده اند و تعداد کل اساتید و کارکنان 5000 نفر است.

این دانشگاه دارای دانشکده های علوم طبیعی ، علوم انسانی ،  علوم اجتماعی و علوم سیاسی ، روانشناسی و علوم آموزشی ، اقتصاد و تجارت  ، حقوق و پزشکی می باشد ؛ رشته فیزیک در دانشکده علوم طبیعی این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارائه می شود.

هدف از ارائه این دوره کارشناسی  ارائه دانش بنیادی پایه در فیزیک و مبانی ریاضیات مورد نیاز رشته فیزیک؛ در مدل سازی اعداد وظایف فیزیک  ؛  ارائه مهارت های انجام آزمایش فیزیکی ؛ آگاهی از مبانی فیزیک مدرن – دانش عمیق از مبانی رشته های اصلی فیزیک برای ادامه تحصیل (کارشناسی ارشد، دکترا)؛ برای فعالیت های حرفه ای و تحقیقاتی و ارتقای توسعه این رشته و شناخت آن در جامعه است.

هزینه تحصیل فیزیک در گرجستان

هزینه تحصیل در گرجستان بسته به رشته و مقطع تحصیلی ، ملیت دانشجو و زبان تحصیل متغیر است ، هزینه تحصیل فیزیک در گرجستان به زبان انگلیسی بین 2500 تا 3500 دلار در هر سال تحصیلی است ، در صورتی که با تحصیل به زبان گرجی هزینه تحصیل رایگان خواهد شد.

نام دانشگاه هزینه تحصیل به زبان انگلیسی هزینه تحصیل به زبان گرجی
دانشگاه ایالتی ایلیا 3500 دلار رایگان
دانشگاه دولتی ایوان جاواخیشویلی تفلیس 2500 دلار رایگان

چارت درسی فیزیک در گرجستان

چارت درسی فیزیک در گرجستان چگونه است؟ دانشجویان محصل در رشته فیزیک در دانشگاه های گرجستان ملزم به گذراندن 240 واحد درسی در طول تحصیل خود در 4 سال دوره کارشناسی می باشند ، این 240 واحد درسی از دروس عملی ، تئوری و پژوهشی تشکیل شده است.

دروس ارائه شده در طول این 4 سال شامل زبان انگلیسی ، حساب دیفرانسیل و انتگرال ، کامپیوتر ، مقدمه ای بر فیزیک ، جبر خطی و هندسه تحلیلی ، مقدمه ای بر شیمی ، مقدمه ای بر زیست شناسی ، مقدمه ای بر زمین شناسی ، مقدمه ای بر جغرافیا ، مبانی برنامه نویسی ، مقدمه ای بر الکترونیک ، تکامل کیهان ، فناوری نانو مدرن ، مکانیک ، مولکولی ، فیزیک ، الکترومغناطیس ، اپتیک ، اتم و فیزیک اتمی ، تجزیه و تحلیل ریاضی ، تجزیه و تحلیل ریاضی II ، معادلات دیفرانسیل ، تئوری توابع متغیرهای مختلط ، روش های ریاضی فیزیک ، مبانی مدل سازی مسائل فیزیک ، مکانیک نظری ، نظریه میدان ، پشتیبانی کامپیوتری برای وظایف فیزیک ، بیوفیزیک ، الکترودینامیک محیطی پیوسته ، روش های مدرن آزمایش فیزیکی و غیره می باشد.

چارت درسی فیزیک در گرجستان

زبان تحصیل فیزیک در گرجستان

زبان تحصیل فیزیک در گرجستان چیست؟ همانگونه که از نام کشور مشخص است زبان رسمی این کشور زبان گرجی است ، دروس در دانشگاه ها و سایر موسسات آموزشی این کشور به زبان گرجی ارائه می شود ، اما دانشگاه های این کشور فرصت تحصیل به زبان انگلیسی را برای دانشجویان بین المللی خود فراهم کرده اند، برای تحصیل به زبان گرجی می توان در دوره های زبان ارائه شده در گرجستان شرکت کرد و برای تحصیل به این زبان آماده شد.

نکته جالب توجه این است که برای تحصیل به زبان انگلیسی در گرجستان نیازی به ارائه مدرک تافل و یا آیلتس نیست و می توان با شرکت در دوره های زبان انگلیسی قبل از دانشگاه دانش مورد نیاز را کسب کرد.

در حال جمع آوری اطلاعات برای تحصیل در دانشگاه های گرجستان هستید؟ مقالات زیر برای شماست!

مزایا و معایب تحصیل فیزیک در گرجستان

گرجستان یکی از کشور های جهان است که در طول چند سال گذشته مورد توجه ایرانیان برای مهاجرت قرار گرفته است ، تحصیل در این کشور یکی از مقوله های جذاب مهاجرت است که با مزایا و معایبی همراه است و آشنایی با این موارد می تواند سبب تصمیم گیری بهتر برای شما شود.

در ادامه با مزایا و معایب تحصیل فیزیک در گرجستان آشنا می شوید.

مزایا و معایب تحصیل فیزیک در گرجستان

مزایای تحصیل رشته فیزیک در گرجستان

  • تحصیل در دانشگاه های معتبر در زمینه فیزیک در سطح جهان
  • سیستم آموزشی معتبر
  • هزینه تحصیل رایگان و مقرون به صرفه
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • عدم نیاز به مدرک آیلتس یا تافل

معایب تحصیل رشته فیزیک در گرجستان

  • تحصیل رایگان تنها برای تحصیل به زبان گرجی است
  • فراگیری زبان گرجی وقت گیر و دشوار است

بازار کار و در آمد فیزیک در گرجستان

شاید بخواهید بدانید بازار کار و در آمد فیزیک در گرجستان چگونه است؟ فارغ التحصیلان رشته فیزیک از دانشگاه های گرجستان می توانند در سازمان های پژوهشی و فناوری دانشگاهی ، سیستم های ارتباطی ، سازمان های مهندسی و ساختمانی ، مراکز آموزشی ، موسسات پزشکی و مراکز تشخیصی ، شرکت های کامپیوتری  و سیستم های مدیریتی و بانکی مشغول به کار شوند ؛ فردی که به عنوان فیزیکدان در گرجستان کار می کند معمولا حدود 13000 لاری در ماه درآمد دارد.

حداقل حقوق در ماه حداکثر حقوق در ماه
6630 لاری 20000 لاری

وبینار تحصیل بدون مدرک زبان 

اگر دریافت مدارک بین المللی و معتبر زبان انگلیسی و یا سایر زبان های خارجی چالشی بزرگ سر زاه مهاجرت تحصیلی شماست ، ناامید نباشید! راه های دیگری هم برای تحصیل در برترین دانشگاه های جهان آن هم بدون مدرک زبان وجود دارد.

وبینار اراپه شده در این بخش از مقاله را ببینید و با شیوه تحصیل بدون مدرک زبان آشنا شوید ؛ زهرا اشتیاقی ، کارشناس ارشد مهاجرت در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی این وبینار را در مدت زمان دو ساعت ارائه داده است.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته فیزیک در گرجستان

دانشگاه ایالتی ایلیا و دانشگاه دولتی ایوان جاواخیشویلی تفلیس 

هزینه تحصیل در رشته فیزیک در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی بین 2500 تا 3500 دلار در هر سال تحصیلی است ، در صورتی که با تحصیل به زبان گرجی هزینه تحصیل رایگان خواهد شد.

دروس در دانشگاه ها و سایر موسسات آموزشی این کشور به زبان گرجی ارائه می شود ، اما دانشگاه های این کشور فرصت تحصیل به زبان انگلیسی را برای دانشجویان بین المللی خود فراهم کرده اند.

خیر نیازی به ارائه مدرک زبان نیست ؛ می توانید در دوره های زبان دانشگاه شرکت کنید.

فردی که به عنوان فیزیکدان در گرجستان کار می کند معمولا حدود 13000 لاری در ماه درآمد دارد.

در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی ، تحصیل رشته فیزیک در گرجستان را بررسی و شرایط کلی تحصیل در این رشته را بیان کردند ، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید ، همچنین اگر در سن تحصیل نیستید و یا می خواهید با راه های دیگر مهاجرت به گرجستان هم آشنا شوید به مقاله لینک شده مراجعه نمایید.

مطالعه مقالات زیر می تواند اطلاعات شما را به روز و تکمیل کند ، سایر رشته های ارائه شده در گرجستان را در بخش جستجو بیابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه