تحصیل رشته های مهندسی در کرواسی

تحصیل رشته های مهندسی در کرواسی یکی از بهترین گزینه های در دسترس دانشجویان می باشد که از کیفیت بالای آموزشی و اعتباری مثال زدنی برخوردار است و سالانه متقاضیان علاقمند زیادی به این کشور بدین جهت نقل مکان می کنند.

اگر علاقمند به تحصیل رشته های مهندسی در کرواسی هستید در ادامه این مطلب با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 ( موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451 ) همراه شوید تا بهتر و کامل تر با این موضوع آشنا شوید.

پذیرش در دانشگاه های این کشور و تحصیل رشته های مهندسی در کرواسی نیاز به ارسال مدارک و درخواست ثبت نام به این مراکز را دارد ، با اینکه دست یابی به این هدف به طور کلی دارای سختی و یا پیچیدگی خاصی نیست؛ اما نیاز به یک متخصص و یا مشاور باتجربه در این زمینه امری حیاتی و مهم است تا قبولی و پذیرش شما از شانس بیش تری برخوردار شود.

گرایش های گوناگونی در رشته فنی مهندسی در کرواسی به دانشجویان ارائه می شود که از مقطع لیسانس تا دکترا را در بر می گیرد ، شما جهت تحصیل و نقل مکان به کرواسی نیاز به شناخت بسیار و کسب اطلاعات جامعی از تحصیل در این کشور دارید که تمامی مطالب موردنیاز را در مقاله تحصیل در کرواسی برایتان جمع آوری و ارائه نموده ایم ، در ادامه با ما باشید تا تحصیل رشته های مهندسی در کرواسی را به شما معرفی نماییم.

فهرست مطالب
تحصیل رشته های مهندسی در کرواسی

رشته های مهندسی در لیسانس کرواسی

تحصیل رشته های مهندسی در کرواسی در ابتدای امر نیاز به ارائه مدرک دیپلم پایان دوره دبیرستان و یا پیش دانشگاهی دارد که باید با سایر مدارک مورد نیاز به دانشگاه های ارائه کننده این رشته ها ارسال شده و موفق به پذیرش و اخذ قبولی در آن ها شوید ، همچنین تحصیل رشته های مهندسی در کرواسی با توجه به رشته 3 تا 4 سال به طول می انجامد.

رشته های فنی مهندسی در کرواسی در مراکز دولتی و خصوصی ارائه می شود که شهریه تحصیل در آن با توجه به رشته و دانشگاه در این مقطع از 3000 تا 4000 یورو متغیر خواهد بود ، البته برخی از مراکز دانشگاهی بورسیه تحصیلی نیز به دانشجویان اعطا می کنند که برای دست پیدا کردن به آن باید یک رزومه درخشان و عالی را ارئه نمایید.

اما در کل پذیرش در مقطع کارشناسی این رشته در کرواسی نیاز به یک معدل بالای دیپلم و نمرات عالی و پایه تحصیلی قوی در دروس پایه و مهم نظیر فیزیک ، ریاضی و شیمی دارد تا بتوانید در دانشگاه دروس رشته های فنی مهندسی را نیز با موفقیت پشت سر بگذارید ، دانشگاه های کرواسی رشته های زیر را در مقطع کارشناسی فنی مهندسی به دانشجویان ارائه می کنند:

  • لیسانس مهندسی برق و فناوری اطلاعات
  • لیسانس مدیریت مکاترونیک
  • لیسانس مهندسی دریایی و فناوری حمل و نقل دریایی
  • لیسانس مهندسی برق
  • لیسانس مهندسی شیمی
  • لیسانس مهندسی مکانیک
  • لیسانس مهندسی عمران
  • مدیریت مهندسی
  • لیسانس مهندسی ژئوتکنیک
  • مهندسی ساخت و تولید
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اگر از طرفداران رشته های مهندسی هستید و رویای تحصیل در برترین دانشگاه های جهان را دارید به ما اعتماد کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرایط مهندسی ها در مقطع ارشد کرواسی

تحصیل رشته های مهندسی در کرواسی و در مقطع کارشناسی ارشد نیاز به داشتن و ارائه یک مدرک لیسانس در یکی از رشته های مهندسی از دانشگاه های معتبر این کشور و یا سایر نقاط جهان دارد و معمولا اکثر دانشگاه ها در ماه سپتامبر تا ژانویه ترم تحصیلی خود را آغاز می نمایند ، همچنین تحصیل در مقطع فوق لیسانس رشته های مهندسی کرواسی 2 سال به طول می انجامد.

علاوه بر مدرک دیپلم داشتن رزومه ای موفق شامل تحقیقات یا پژوهش های بین المللی ، توصیه نامه ، انگیزه نامه قوی و مدرک زبان معتبر با سطح بالا نیز در قبولی دانشجویان در این مقطع بسیار تاثیر گذار است ، دانشجویان در مدت تحصیل خود در دوره کارشناسی ارشد مهندسی در کرواسی قادر به انجام کار پاره وقت و کسب کمک مخارج در این کشور هستند که از مزایای بسیار خوب تحصیل در کشور کرواسی است.

از شرایط مهندسی ها در مقطع ارشد کرواسی ارائه پایان نامه و مقاله نهایی در رشته مورد نظر در این مقطع که با تایید آن توسط هیئت داوری دانشگاه مدرک این مقطع به دانشجویان تقدیم می شود ، همچنین تحصیل در فوق لیسانس مهندسی در کرواسی سالانه ممکن است در مراکز دولتی تا 4000 یورو و در مراکز خصوصی تا 6000 یورو هزینه را در بر بگیرد.

شرایط مهندسی ها در مقطع ارشد کرواسی

رشته های مهندسی در کارشناسی ارشد در کرواسی

توصیه ما در موسسه مهاجرتی رجبی به شما عزیزان این است که اقدام برای دوره های کارشناسی ارشد و دکترا جهت تحصیل رشته های مهندسی در کرواسی بسیار فرصت عالی است ، زیرا تعداد رشته های بسیاری در این دوره ها در اختیار دانشجویان قرار داده شده است و همچنین پس از اتمام تحصیل یافتن کار در کرواسی با این مدارک راحت تر است ، مقاله مربوط به کار در این کشور را حتما مطالع نمایید تا شرایط کاری این کشور را بهتر بشناسید.

تحصیل رشته های مهندسی در کرواسی در مقطع کارشناسی ارشد شامل رشته های زیر می شود:

  • کارشناسی ارشد معماری و شهر سازی
  • کارشناسی ارشد مهندسی صنایع و مدیریت
  • کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک
  • کارشناسی ارشد طراحی صنعتی
  • کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار و فناوری
  • کارشناسی ارشد مهندسی شیمی
  • کارشناسی ارشد مهندسی محیط زیست
  • کارشناسی ارشد شیمی و فناوری زیست محیطی
  • کارشناسی ارشد مهندسی طراحی صنعتی
  • کارشناسی ارشد مهندسی تعمیر و نگهداری
  • کارشناسی ارشد فن آوری اطلاعات و ارتباطات
  • کارشناسی ارشد مهندسی برق و فناوری اطلاعات

بدون شک انتخاب یک کشور، باید از جنبه های مختلف ارزیابی شود، کرواسی را از نگاه های مختلف بشناسید.

دکترا رشته های مهندسی در کرواسی

 تحصیل رشته های مهندسی در کرواسی در مقطع دکترا نیز مانند دو مقطع قبلی می تواند در رشته ها و گرایش های مختلفی مورد ارائه و آموزش قرار بگیرد ، برای ورود به این دوره باید دارای مدرک کارشناسی ارشد معتبری باشید و معمولا پذیرش در این مقطع نیاز به همراهی و تایید یک استاد راهنما دارد که با پیدا کردن سوپروایزر و تأیید وی شما قادر خواهید بود شروع به تحصیل نمایید.

دانشجویان دکترا رشته های مهندسی در کرواسی اجازه کار حین تحصیل را نیز دارند اما این مجوز حداکثر به مدت 35 ساعت کار در هفته می باشد؛ ضمن این که آن ها می توانند در حین تحصیل خود شغل پاره وقت نیز اختیار نمایند ، البته دانشجویان خارجی همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم با اشتغال در دانشگاه و یا دریافت حقوق از استاد راهنمای خود کسب درآمد می نمایند.

باید دقت کنید که رزومه قوی و موضوع پایان نامه جدید و نوین در پذیرش و قبولی در این رشته بسیار تاثیر دارد ، البته نباید از تاثیر نمره و سطح مدرک زبان نیز غافل شد که در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد ، ضمن اینکه اکثر مقاطع تحصیلی که منجر به دریافت Phd مهندسی در کرواسی می گردند با بورسیه یا فاند همراه هستند و شهریه و هزینه در این مقطع چنان مهم و قابل توجه نیست ، در همین راستا و برای کسب اطلاعات بسیار کامل مراجعه کنید به مقاله تحصیل دکترا در کرواسی و با شرایط و مزایای این انتخاب آشنا شوید.

دکترا رشته های مهندسی در کرواسی

زبان تحصیل رشته های مهندسی کرواسی

یکی از مزیت های خوب و بزرگ تحصیل رشته های مهندسی در کرواسی این است که می توان به دو زبان کرواتی و انگلیسی در دانشگاه های آن به تحصیل مشغول شد ، با اینکه زبان رسمی و زبان آموزش کشور زبان کرواتی است اما در راستای جذب دانشجویان بین المللی و تحصیل جهانی برخی از مراکز آموزشی برخی از رشته ها به زبان انگلیسی نیز ارائه می نمایند.

اما نکته قابل توجه اینکه زبان تحصیل رشته های مهندسی کرواسی در دوره کارشناسی به زبان کرواتی است و اکثر مراکز رشته های مهندسی را به این زبان ارائه می دهند؛ البته برخی از مراکز غیر دولتی وجود دارند که رشته های مشهور و مهم را به زبان انگلیسی نیز ارائه می کنند که یقینا تحصیل در آن ها گران تر از مراکز دولتی می باشد ، پس برای گذراندن مقطع کارشناسی مهندسی در کرواسی بهتر است بیش تر به زبان کرواتی توجه کنید تا انگلیسی.

اما مقاطع تحصیلات تکمیلی مهندسی به خصوص مقطع دکترا به خاطر تحصیل بین المللی بیشتر به زبان انگلیسی ارائه می شوند و حتی در صورت ارائه به زبان کرواتی نیز دانشجو به تسلط بالایی از زبان انگلیسی نیاز دارد ، به همین خاطر معمولا در مقطع کارشناسی ارشد آیلتس 6.5 و دکترا آیلتس 7 از دانشجویان درخواست می شود ، ضمنا توجه کنید که مدرک و سطح زبان چه انگلیسی و چه کرواتی تاثیر بسیاری در پذیرش و قبولی تحصیل رشته های مهندسی در کرواسی دارد.

شاید بپرسید برترین کشور برای تحصیل رشته های مهندسی کدام است؟ پاسخ شما را در مقاله تحصیل رشته های مهندسی در خارج از کشور به طور مفصل داده ایم.

بهترین دانشگاه های مهندسی کرواسی

کرواسی با اینکه یک کشوری است که سیستم آموزش و تحصیل آن از 3 دهه پیش به صورت کاملا پیشرفته درآمده و از نظارت و کنترل کمونیسم و شوروی سابق خارج شده است؛ اما یکی از کشورهای معتبر در ارائه مدرک و آموزش و ارائه رشته فنی مهندسی در جهان است؛ زیرا قدمت دانشگاه های آن بسیار زیاد و از اساتید بسیار با دانش و با سوادی جهت آموزش به دانشجویان استفاده می نماید.

در حال حاضر بهترین دانشگاه های مهندسی کرواسی که مدارک اعطایی از سوی آن ها در تمامی رشته های مهندسی دارای بالاترین اعتبار می باشد را همراه با رتبه جهانی آن ها در آموزش و تدریس رشته های مهندسی را برای شما تهیه کرده ایم ، این مراکز در جدول ارائه شده اند.

ضمن اینکه می توانید با مطالعه مقاله بهترین دانشگاه های کرواسی با رنکینگ دانشگاه های این کشور در اروپا و جهان هم آشنا شوید.

نام دانشگاه رتبه از موسسه شانگهای رتبه از موسسه QS
دانشگاه زاگرب 451 901
دانشگاه اسپلیت 751 1010
دانشگاه رییکا 842 1101
دانشگاه اوسییک 1050 1200
دانشگاه دوبرونیک --- 1500

اگر تنها دغدغه شما برای مهاجرت تحصیلی نداشتن مدرک معتبر زبان است و اخذ این مدرک برای شما سخت و دست نیافتنی به نظر می رسد حتما وبینار ارائه شده در این بخش توسط هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی را ببینید و بشنوید ، زهرا اشتیاقی کارشناس ارشد مهاجرت در حدود دو ساعت این موضوع را با ارائه راهکارهای کاملا عملی برای شما حل می کند.

همچنین می توانید با درج نام و شماره تماس خود اولین گام را در زمینه مهاجرت تحصیلی بردارید! 

نمایش ویدیو درباره وبینار تحصیل بدون مدرک زبان
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با درج نام و شماره تماس خود مشاوره رایگان مهاجرتی بگیرید! 

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته های مهندسی در کرواسی

  • دانشگاه زاگرب
  • دانشگاه اسپلیت
  • دانشگاه رییکا
  • دانشگاه اوسییک
  • دانشگاه دوبرونیک

می توان به دو زبان کرواتی و انگلیسی در دانشگاه های کرواسی به تحصیل مشغول شد ، با اینکه زبان رسمی و زبان آموزش کشور زبان کرواتی است اما در راستای جذب دانشجویان بین المللی و تحصیل جهانی برخی از مراکز آموزشی برخی از رشته ها به زبان انگلیسی نیز ارائه می نمایند.

شهریه تحصیل در آن با توجه به رشته و دانشگاه در این مقطع از 3000 تا 4000 یورو متغیر خواهد بود.

تحصیل در فوق لیسانس مهندسی در کرواسی سالانه ممکن است در مراکز دولتی تا 4000 یورو و در مراکز خصوصی تا 6000 یورو هزینه را در بر بگیرد.

دانشجویان دکترا رشته های مهندسی در کرواسی اجازه کار حین تحصیل را نیز دارند اما این مجوز حداکثر به مدت 35 ساعت کار در هفته می باشد؛ ضمن این که آن ها می توانند در حین تحصیل خود شغل پاره وقت نیز اختیار نمایند.

از این که ما را تا انتهای مطلب تحصیل رشته های مهندسی در کرواسی همراهی نمودید نهایت سپاس را داریم ، کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در طول هفته به صورت تلفنی و حضوری در دفاتر تهران و شیراز آماده ارائه بهترین راهنمایی ها و مشاوره ها به شما عزیزان به صورت رایگان هستند؛ با ما درتماس باشید تا همواره از جدیدترین شرایط و اخبار مهاجرتی مطلع گردید ، اگر به مهاجرت به کرواسی فکر می کنید تنها راه ، تحصیل نیست بنابراین می توانید با مطالعه مقاله لینک شده با روش های قانونی مهاجرت به این کشور بخوبی آشنا شوید.

رشته مورد علاقه شما از بین رشته های مهندسی کدام است؟ به دنبال بهترین دانشگاه در رشته خود باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه