تحصیل مهندسی مکانیک در سوئیس

تحصیل مهندسی مکانیک در سوئیس یک فرصت طلایی را برای مهاجرت به خارج از کشور و تحصیل در یکی از به روزترین و مورد نیازترین رشته های حال حاضر جهان را برای شما به وجود می آورد.

تحصیل مهندسی مکانیک در سوئیس نیازمند شرایط و مدارک خاصی می باشد که کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در ادامه شما را با این موارد آشنا خواهند کرد.

سوئیس یکی از کشورهای برتر در جهان در زمینه رضایت از زندگی و آموزش تلقی می شود و افراد بسیاری از سراسر جهان آرزوی زندگی و تحصیل در آن را در سر می پرورانند . همانطور که گفتیم تحصیل مهندسی مکانیک در سوئیس ، یکی از بهترین گزینه های تحصیل در خارج از ایران است ، زیرا دانشگاه های این کشور از اعتبار و جایگاهی بسیار مناسب و بالا در دنیا برخوردار بوده و مدراک دریافتی از آنان نیز در اکثر کشورها ارزش بالایی دارد.

شما با تحصیل مهندسی مکانیک در سوئیس علاوه بر دریافت مدرکی معتبر و به دست آوردن موفقیتی تحصیلی ، تجربه زندگی در یکی از برترین کشورهای جهان و لذت بردن از مناظر و طبیعتی بکر را هم نصیب خود می کنید و در ادامه نیز می توانید با یافتن شغلی مناسب به زندگی در این کشور ادامه داده و حتی به اقامت سوئیس نیز دست پیدا کنید.

فهرست مطالب
تحصیل مهندسی مکانیک در سوئیس

مدارک پذیرش رشته مکانیک در سوئیس

شما جهت پذیرش و ثبت نام در هر دانشگاهی در خارج از کشور ، باید مدارک مورد درخواست آن مرکز را تهیه و به آنان ارائه نمایید که این مدارک با توجه به هر کشور و هر دانشگاه تفاوت هایی را با یکدیگر خواهند داشت که توصیه می کنیم با مکاتبه با دانشگاه مد نظرتان و یا ارتباط با کارشناسان موسسه رجبی ، به طور دقیق از مدارک پذیرش رشته مکانیک در سوئیس مطلع شوید ، زیرا نقص یا ایراد در مدارک می تواند حتی پذیرش شما را کنسل نماید.

جهت ورود به مقطع کارشناسی مکانیک در سوئیس شما باید مدرک دیپلم 12 ساله پایان دوره دبیرستان را در رشته های تجربی و یا ریاضی دریافت کرده باشید و به همراه ترجمه معتبر آن به دانشگاه ارائه کنید . شما در ابتدا فرم درخواست پذیرش خود را به همراه اسکن مدارک درخواستی به صورت اینترنتی برای مرکز یا مراکز مد نظر خود ارسال می کنید و در صورت قبولی به همراه مدارک مورد درخواست سفارت برای دریافت ویزا اقدام خواهید کرد.

دقت داشته باشید که مدارک خود را جهت تحصیل مهندسی مکانیک در سوئیس در بازه زمانی مناسب ارسال کنید که در انتها جهت دریافت ویزا و یا هرگونه تاخیرات احتمالی در روند کار با مشکل کمبود وقت مواجه نشوید . همچنین توجه داشته باشید که مدارک دریافت پذیرش و ثبت نام در دانشگاه با مدارک دریافت ویزا تفاوت دارد و قبولی در دانشگاه به منزله دریافت ویزا و اقامت نیست.

مدارک لازم

مهم ترین مدارکی که برای تحصیل مهندسی مکانیک در سوئیس نیاز دارید به شرح زیر می باشند:

  • فرم درخواست پذیرش به همراه جواب تایید و یا نامه قبولی دانشگاه
  • پاسپورت معتبر
  • مدرک دیپلم 12 ساله به همراه ترجمه کامل و ریز نمرات
  • مدرک لیسانس و یا فوق لیسانس ( برای پذیرش در مقاطع تکمیلی )
  • ارائه توصیه نامه معتبر از اساتید و یا مراکز آموزشی پیشین
  • ارائه مدارک شناسایی ازجمله شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی یا مدرک زبان مورد نظر با حداقل نمره مورد نیاز
  • ارائه رزومه ، جوایز و افتخارات علمی ( مقالات بین المللی و یا مقام های المپیاد و غیره )
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل برترین رشته های مهندسی در معتبر ترین دانشگاه های اروپایی با راهنمایی کارشناسان رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های مهندسی مکانیک سوئیس

بهترین دانشگاه های مهندسی مکانیک سوئیس  موفق به قرارگیری در میان 500 دانشگاه برتر جهان شده اند که نشان از موفقیت سیستم آموزش این کشور دارد ؛ تحصیل مهندسی مکانیک در سوئیس در دانشگاه های خصوصی و دولتی این کشور امکان پذیر است که تفاوت عمده آن ها در میزان شهریه و زبان ارائه و تدریس می باشد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت . همچنین گاها برخی از مراکز آموزشی خصوصی از خدمات و امکانات رفاهی کامل تر و بیش تری نسبت به مراکز دولتی برخوردار هستند که یقینا هزینه های آن را از دانشجویان دریافت خواهند کرد.

بهترین دانشگاه های مهندسی مکانیک سوئیس ​

دانشکده مکانیک موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ

قدمت موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ به سال 1855 برمی گردد ، زمانی که بنیانگذاران سوئیس مدرن آن را به عنوان مرکز نوآوری و دانش در قلب اروپا ایجاد کردند و تا به امروز دانشجویان بسیاری از این موسسه فارغ التحصیل شده و به عموم مردم در سراسر جهان خدمت رسانی کرده اند و در حال حاضر بیش از 24 هزار دانشجو نیز در این مرکز مشغول به تحصیل می باشند.

مهندسان مکانیک فارغ التحصیل از این دانشگاه می توانند وظایف مدیریتی در شرکت ها را بر عهده بگیرند و یا به عنوان کارشناسان ارزیابی کیفیت یا ریسک در صنعت پیش بینی های تولید را تهیه نمایند (مثلا ارزیابی خطرات آتش سوزی و انفجار ) . همچنین قادر هستند تا در زمینه مشاوره استراتژیک نیز کار کنند.

این دانشگاه مقاطع کارشناسی تا دکترای رشته مکانیک را به زبان های آلمانی و انگلیسی به دانشجویان ارائه می دهد ، در دوره کارشناسی در سه ترم اول دروس پایه مهندسی مکانیک به دانشجویان ارائه می شود و از ترم چهارم به بعد ، دانشجویان شروع به یادگیری دروس اصلی و تخصصی گرایش های خود خواهند کرد و پایان نامه لیسانس نیز باید در ترم ششم نوشته شود . 

دانشگده مکانیک موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان

موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان هدف خود را از فعالیت‌هایش ، کمک عمده به پیشرفت در علوم مهندسی کلیدی با تمرکز قوی بر مکانیک جامدات و سیالات ، ترمودینامیک و انتقال گرما و جرم و همچنین تئوری کنترل می داند.

برنامه های آموزشی این موسسه از مجموعه ای از دوره ها ، تمرین ها ، کارهای کاربردی و پروژه های هماهنگ تشکیل شده است که به دانشجویان پایه ای محکم در مبانی مهندسی می دهد.

این موسسه یکی از معتبرترین موسسات آموزشی و تحقیقاتی در زمینه مهندسی مکانیک در جهان است که تحصیل در آن خود یک موفقیت بزرگ تلقی می شود . دانشجویان قادر هستند تا از دوره کارشناسی تا دکترای مهندسی مکانیک را در چند گرایش مختلف در این مرکز به تحصیل پرداخته و همچنین در صورت علاقه به انجام امور تحقیقاتی و پژوهشی نیز بپردازند.

دروس رشته مکانیک در این دانشگاه به دو زبان اصلی انگلیسی و فرانسوی تدریس می شوند که البته برخی از دروس گاها به زبان المانی نیز برای علاقمندان ارائه می شوند .

مهندسی مکانیک در دانشگاه برن

مهندسی مکانیک در دانشگاه برن

دانشگاه برن سوئیس در سال 1834 در پایتخت این کشور تاسیس شد و در حال حاضر با داشتن بیش از 7700 دانشجو که در 8 دانشکده این مرکز در حال تحصیل هستند به کار خود ادامه می دهد.

 این دانشگاه نیز یکی از برترین مراکز آموزش و ارائه رشته مهندسی مکانیک در سوئیس می باشد.

فارغ التحصیلان این دانشگاه به خوبی برای بر عهده گرفتن نقش های اجرایی یا مسئولیت مدیریت در زمینه های تحقیق ، توسعه یا تولید آماده هستند و همچنین قادر به طراحی ، ساخت ، مدل سازی ، اعتبارسنجی و بهینه سازی اجزا ، ماژول ها یا سیستم ها به صورت حرفه ای و مقرون به صرفه می باشند.

این مرکز یکی از پیشگامان علم مکانیک در سوئیس و جهان بر شمرده می شود و از دوره کارشناسی تا دکترای مهندسی مکانیک را به دانشجویان علاقمند به زبان آلمانی ارائه می دهد . البته مقاطع تکمیلی به زبان انگلیسی نیز در دسترس دانشجویان قرار خواهد گرفت.

علاوه بر دانشگاه هایی که مطالعه کردید مراکز زیر نیز از برترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته مهندسی مکانیک در سوئیس می باشند :

  • دانشگاه زوریخ
  • دانشگاه بازل
  • دانشگاه لوزان
  • موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان
  • دانشگاه فریبرگ
  • دانشگاه ژنو
هزینه تحصیل مهندسی مکانیک در سوئیس

هزینه تحصیل مهندسی مکانیک در سوئیس

همانطور که می دانید سوئیس یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان محسوب می شود و سرانه مردم در آن بالا بوده و شهروندان از درآمدهای قابل قبولی برخوردار هستند . همچنین شاید مطلع باشید که هزینه های زندگی و تحصیل در دانشگاه های سوئیس را جز کشورهای گران دنیا در نظر می گیرند ، پس اگر قصد دارید بدون بورسیه تحصیلی به تحصیل مهندسی مکانیک در سوئیس بپردازید ، نباید توقع تحصیلی ارزان و مقرون به صرفه را داشته باشید.

در رابطه با هزینه تحصیل مهندسی مکانیک در سوئیس و شهریه دانشگاه باید بگوییم که شهریه دانشگاه های سوئیس گران تر از بسیاری از کشورهای اروپا می باشد.

به طور کلی تحصیل مهندسی مکانیک در سوئیس در دانشگاه های دولتی از 3 هزار دلار تا 15 هزار دلار با توجه به دانشگاه و مقطع هزینه دارد و در دانشگاه های خصوص این میزان از 15 هزار دلار تا 80 هزار دلار هزینه را در پی خواهد داشت . پس با توجه به این ارقام بهترین گزینه دست یابی به بورسیه تحصیلی است که برای اطلاع از شرایط آن می توانید با مشاورین ما در موسسه رجبی تماس حاصل نمایید.

زبان تحصیل مهندسی مکانیک در سوئیس

در همین ابتدا باید بدانید که سوئیس دارای 4 زبان رسمی آلمانی ، فرانسوی ، ایتالیایی و رومانیایی می باشد و مردم این کشور در هر منطقه به یکی از این زبان ها صحبت می کنند . همچنین دانشگاه ها نیز هرکدام با توجه به منطقه ای که واقع شده اند به یکی از این زبان یا بیش تر رشته مهندسی مکانیک را به دانشجویان ارائه می دهند ؛ البته باید زبان انگلیسی را هم اضافه کرد ، زیرا مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای مهندسی مکانیک از شانس بالایی برای برگزاری به زبان انگلیسی برخوردار هستند ، بالعکس دوره کارشناسی که در تعداد معدودی از دانشگاه های سوئیس به زبان انگلیسی ارائه می شوند . پس پیش از هر اقدامی باید اطلاعات لازم در رابطه با زبان تدریس در هر دانشگاه این کشور را به دست آورید تا با انتخاب اشتباه مواجه نشوید.

یکی از جذابیت های تحصیل مهندسی مکانیک در سوئیس ، همین گوناگونی زبان است که گزینه های متفاوتی را پیش روی متقاضیان قرار می دهد . دقت داشته باشید که شما برای پذیرش در این رشته باید مدارک زبانی معتبری که هر دانشگاه درخواست می کند را به آنان با حداقل سطح و نمره مد نظر ارائه کنید . البته برخی از دانشگاه باز هم در ابتدای تحصیل سطح زبان دانشجویان را با آزمونی مورد سنجش دوباره قرار می دهند.

مدارک زیر به طور معمول در هر زبان مورد تایید است

  • آلمانی telc ، OSD ، DSH
  • فرانسوی DELF یا DALF
  • انگلیسی تافل ، آیلتس و CEFR

امن ترین ، ارزان ترین و بهترین کشورها برای تحصیل کدامند؟ مطالعه مقالات زیر تردید شما را در انتخاب مقصد مناسب برطرف می کند.

چارت درسی مهندسی مکانیک در دانشگاه های سوئیس

مهندسی مکانیک ریشه در درک قوانین اساسی طبیعت دارد و توسعه ، طراحی و ساخت ماشین‌ها و سیستم‌هایی را در بر می‌گیرد که نیروها را به نفع انسان مهار می‌کند . مهندسی مکانیک به عنوان گسترده ترین زمینه مهندسی ، در طیف وسیعی از حوزه های علمی نقش ایفا می کند از حمل و نقل گرفته تا تولید کالا.

پس طبق این صحبت چارت درسی مهندسی مکانیک در دانشگاه های سوئیس باید بسیار جامع و کامل باشد تا بتواند این موارد را پوشش دهد که دقیق همینطور نیز می باشد و دانشگاه های این کشور به طوری کامل و بسیار مدرن و هوشمندانه این رشته را به دانشجویان علاقمند تدریس می کنند.

این رشته در مقاطع کارشناسی 3 تا 4 سال ، در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و در دوره دکترا 3 تا 5 سال به طول می انجامد و دانشجویان در این مراکز علاوه بر آموزش و یادگیری به عنوان اضاف برنامه در کنار اساتید خود به انجام امور تحقیقاتی و پژوهشی نیز مشغول می شوند که بسیار در دانش و یادگیری آنان تاثیر مثبت می گذارد.

چارت درسی مهندسی مکانیک در دانشگاه های سوئیس

تحصیل مهندسی مکانیک در سوئیس شامل دروس اصلی و تخصصی بسیاری می شود که برخی از مهم ترین آنان به شرح زیر است :

  • مکاترونیک
  • مبانی برنامه نویسی در سی شارپ
  • سیگنال ها و سیستم ها
  • تکنولوژی جریان متناوب
  • کاربردهای نرم افزار در مهندسی مکانیک
  • فرآیندهای انتقال گرما و جرم
  • مبانی ترمودینامیک
  • عملیات حرارتی و خواص مواد
  • دینامیک اجزای ماشین
  • استاتیک و استحکام مواد
  • مبانی فرآیندهای صنعتی
  • مدل سازی سیستم ها

ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی بصورت تیمی تلاش می کنیم شما را به اهداف مهاجرتی تان برسانیم ، تصاویر ارائه شده ویزاهای دریافتی در یک بازه زمانی کوتاه را نشان می دهد ، در بخش ” ما تا حالا چیکار کردیم ؟” می توانید با برخی از کلاینت های موسسه رجبی آشنا شوید و تجارب آن را ها ببینید و بشنوید.

ضمناً می توانید با درج نام و شماره تماستان در باکس مشاوره رایگان در لیست تماس کارشناسان خبره ما قرار بگیرید ؛ خیلی زود با شما تماس میگیریم و به تمام سوالات مهاجرتی تان پاسخ می دهیم!

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت مشاوره رایگان با درج نام و شماره تماس ؛ این فرصت را از دست ندهید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

گرایش های رشته مکانیک در سوئیس

همانطور که می دانید تحصیل مهندسی مکانیک در سوئیس در هر سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا برای دانشجویان خارجی مقدور می باشد . اما باید دقت داشته باشید که هریک از دانشگاه های سوئیس تمامی گرایش های این رشته را ارئه نمی کند و هر مرکز با توجه به اساتید و هیئت علمی خود برخی از گرایش ها را به دانشجویان ارائه می نماید.

همچنین نکته قابل توجه دیگر این است که مقطع کارشناسی این رشته از گرایش های متفاوت و گوناگونی زیادی برخوردار نیست و اکثر مراکز در این مقطع دانشجویان را با کلیت و اساس مهندسی مکانیک آشنا می نمایند و در ادامه و در مقاطع تکمیلی هر شخص می تواند با توجه به زمینه علاقه و استعداد خود در یکی از گرایش های این رشته به تحصیل مشغول شود ، گرایش های رشته مکانیک در سوئیس و در مقطع  کارشناسی آن به شرح زیر است :

  • لیسانس مهندسی مکانیک
  • لیسانس میکروتکنولوژی
  • لیسانس مهندسی خودرو
  • مهندسی پزشکی و مکانیک سیالات

همچنین در مقاطع تکمیلی رشته های زیر در دسترس قرار دارند:

  • کارشناسی ارشد مکانیک
  • کارشناسی ارشد طراح مکانیک
  • کارشناسی ارشد مهندسی خودرو
  • مهندسی ابزار دقیق
  • مهندسی کنترل مکاترونیک (مهندسی انرژی)
  • کارشناسی ارشد طراحی خودرو و حمل و نقل
  • مهندسی فرآیند و فناوری احتراق ( مهندسی انرژی پایدار )
  • مهندسی انتقال قدرت
  • سیستم های وسایل نقلیه زمینی
  • کارشناسی ارشد دینامیک و کنترل سیستم

تحصیل دکترا مکانیک در سوئیس

فرصت های تحصیل دکترای مکانیک در سوئیس بسیار چشمگیر است ، زیرا این کشور دارای برخی از برترین دانشگاه های تحقیقاتی اروپا می باشد که توانسته اند طی سال ها فعالیت خود تاثیرات بسیاری بر دنیای علم وارد آورند . یکی از مزایای اصلی تحصیل دکترا مکانیک در سوئیس ، ارائه این دوره به 5 زبان مختلف است که باعث شده متقاضیان زیادی خواهان پذیرش در دانشگاه های این کشور شوند.

شما باید اساتید مرتبط با رشته خود را در دانشگاه های این کشور بیابید و رزومه خود را به همراه پروپوزال کامل به آن ها ارسال کنید و به نوعی آنان را ترغیب کنید که در پروژه هایشان شما را بپذیرند و یا اینکه حاضر به قبول کردن و همکاری با شما در عنوان تحقیقتان شوند . سپس می توانید در دانشگاه مد نظر ثبت نام کرده و به تحصیل این دوره مشغول شوید.

دقت داشته باشید که باید حتما یک انگیزه نامه قوی و عنوانی جدید و نوآورانه را به اساتید سوئیس ارائه کنید تا آنان ترغیب به جذب شما شوند ، همچنین شما باید از سطح بالایی در زبان خارجه انتخابیتان برخوردار باشید تا بتوانید این دوره را به اتمام برسانید . معمولا اساتید و دانشگاه قبل از شروع تحصیل با شما مصاحبه هایی را انجام خواهند داد و میزان علم و دانش شما را خواهند سنجید.

تحصیل دکترا مکانیک در سوئیس

مزایا و معایب تحصیل مهندسی مکانیک در سوئیس

اگر از شخصی بخواهید که در رابطه با مزایا و معایب تحصیل مهندسی مکانیک در سوئیس نظرات خود را به شما بدهد ، یقینا مزایای آن بسیار بیش تر از معایب آن خواهد بود و یا می توان گفت که به سختی می توان از این امر عیب و ایرادی را به دست آورد ، بله درست است تحصیل مهندسی مکانیک در سوئیس یکی از بهترین و مناسب ترین فرصت های تحصیل در خارج از کشورمان برای هر دانشجویی محسوب می شود.

این امر می تواند آینده ای بسیار درخشان و روشن را پیش پای شما گذاشته و در نهایت منجر به زندگی در یکی از بهترین کشورهای حال حاضر جهان شود . البته توجه داشته باشید که دست یابی به این امر مهم نیاز به استفاده از تجربه و راهنمایی های افراد با تجربه و متخصص در این زمینه دارد که شما می توانید از طریق ارتباط با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی از تجارب و اطلاعات آنان بهره لازم و کافی را ببرید ؛ در ادامه این قسمت برخی از مهم ترین مزایای تحصیل مهندسی مکانیک در سوئیس را برای شما جمع آوری کرده ایم که مشاهده خواهید نمود.

مزایا

  • تحصیل در دانشگاه های معتبر و سرشناس جهان در رشته مهندسی مکانیک
  • مدارک قابل قبول و معتبر در تمامی کشورهای جهان
  • بازار کار فراهم برای فارغ التحصیلان این رشته در سوئیس و دیگر کشورهای جهان
  • درآمد مناسب و رو به بالای متخصصین این حوزه در سوئیس
  • امکان دست یابی به اقامت این کشور و زندگی در آن
  • امکان تحصیل به 4 زبان بین المللی در دانشگاه های مختلف
  • تحصیل تحت نظر اساتید بزرگ و معتبر این رشته
  • امکان بهره مندی از بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان واجد شرایط
  • امنیت بالای جانی و مالی در این کشور
  • فرهنگ بالای مردم و نبود نژاد پرستی و توهین به دانشجویان خارجی

معایب

  • ارائه کم و محدود این رشته به زبان انگلیسی
  • یادگیری و آموزش زبان های فرانسوی ، آلمانی و ایتالیایی سخت و مشکل است.
  • پذیرش و ثبت نام در دانشگاه های سوئیس کمی مشکل و رقابتی است.
بازارکار سوئیس پس از تحصیل مهندسی مکانیک

بازارکار سوئیس پس از تحصیل مهندسی مکانیک

همواره دانشجویان در سال آخر خود نگران یافتن شغل پس از دریافت مدرک هستند که این موضوع برای دانشجویان خارجی که در صورت نیافتن شغل مناسب باید کشور محل تحصیل خود را ترک کنند ، بسیار شدیدتر و سخت تر است . اما خوشبختانه بازارکار سوئیس پس از تحصیل مهندسی مکانیک مناسب و قابل قبول است و با کمی تلاش و جستجو می توان کار مناسبی را پیدا کرد.

البته هرچه مدرک تحصیلیتان بالاتر باشد و به زبان خارجی مسلط تر باشید یقینا شانس بیش تری در یافتن کار خواهید داشت . همچنین لازم است بدانید که پس از اتمام تحصیل مهندسی مکانیک در سوئیس و دریافت مدرک تنها 6 ماه دیگر اجازه اقامت در این کشور را جهت یافتن شغل خواهید داشت که در صورت عدم یافتن شغل باید این کشور را ترک کنید.

طبق آخرین آمار درآمد یک مهندس مکانیک در سوئیس به طور متوسط 10 هزار دلار در ماه است که می تواند از حداقل 4 هزار دلار آغاز و حتی تا 16 هزار دلار نیز افزایش یابد که به مدرک و تجربه وی بستگی بسیاری خواهد داشت . البته نباید فراموش کرد که با داشتن مدرک از دانشگاه های سوئیس شما می توانید در دیگر کشورهای اروپایی نیز شغل مناسب خود را بیابید.

سوالات پر تکرار تحصیل مهندسی مکانیک در سوئیس

  • دانشکده مکانیک موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ
  • دانشگده مکانیک موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان
  • مهندسی مکانیک در دانشگاه برن

تحصیل مهندسی مکانیک در سوئیس در دانشگاه های دولتی از 3 هزار دلار تا 15 هزار دلار با توجه به دانشگاه و مقطع هزینه دارد و در دانشگاه های خصوص این میزان از 15 هزار دلار تا 80 هزار دلار هزینه را در پی خواهد داشت.

سوئیس دارای 4 زبان رسمی آلمانی ، فرانسوی ، ایتالیایی و رومانیایی می باشد و مردم این کشور در هر منطقه به یکی از این زبان ها صحبت می کنند . همچنین دانشگاه ها نیز هرکدام با توجه به منطقه ای که واقع شده اند به یکی از این زبان یا بیش تر رشته مهندسی مکانیک را به دانشجویان ارائه می دهند.

  • لیسانس مهندسی مکانیک
  • لیسانس میکروتکنولوژی
  • لیسانس مهندسی خودرو
  • مهندسی پزشکی و مکانیک سیالات

درآمد یک مهندس مکانیک در سوئیس به طور متوسط 10 هزار دلار در ماه است که می تواند از حداقل 4 هزار دلار آغاز و حتی تا 16 هزار دلار نیز افزایش یابد.

این مطلب توسط کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی جهت معرفی و آشنایی بیش تر شما عزیزان با تحصیل مهندسی مکانیک در سوئیس تهیه شده است ، برای کسب اطلاعات بیش تر با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به سوئیس را نیز در کنار این  محتوامطالعه کنید تا با تمامی شیوه های امن و قانونی مهاجرت به این کشور بیشتر آشنا شوید.

با برخی دیگر از رشته های مهندسی در کشورهای اروپایی از طریق مطالعه مقالات زیر آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه