آزمون های زبان فرانسه

آزمون های زبان فرانسه به عنوان بهترین معیار سنجش سطح زبانی این کشور به شما کمک می کنند تا بتوانید به اهداف خود نزدیک تر شوید.

امروزه دلایل مختلفی برای یادگیری این زبان وجود دارد، مهاجرت و تحصیل در کشورهای مختلف این انگیزه را به افراد می دهند تا به دنبال یادگیری آن باشند ، چنانچه از علاقه مندان به تحصیل در کشور فرانسه هستید و یا به دلایل علمی و شغلی به یادگیری این زبان نیازمندید ، باید از طریق آزمون های زبان فرانسه که محدود به یک یا دو مورد نبوده سطح خود را مشخص سازید.

آزمون های زبان فرانسه

مشاور مهاجرتی

این آزمون منحصر به زبان فرانسوی نبوده اما یکی از 11 زبان برگزاری آن فرانسوی است و نمره آن مورد قبول اغلب مراکز تحصیلی و سازمان ها می باشد ، در آزمون TELC فرصت خواهید داشت تا حوزه موردنظرتان را انتخاب کرده و در هر سطحی که بخواهید نمره لازم را به دست آورید.

آزمون DALF سطح پیشرفته زبان فرانسوی است که برای شهروندان غیر فرانسوی طراحی شده و دارای مدت اعتبار نامحدود است این آزمون در ایران هم برگزار می شود ، چهار بخش درک مطلب ، درک شنیدار ، نوشتار و گفتار هر یک در 25 سوال دارد که تستی نیست بلکه کتبی و تشریحی است ، نتیجه این آزمون برای تحصیل و یا دریافت اقامت کاربرد دارد. 

آزمون TEF با نام کامل آزمون ارزیابی زبان فرانسه le test d’évaluation de fraçais از جمله آزمون های زبان فرانسه مدت دار است که شما از زمان دریافت مدرک خود می توانید به مدت دو سال از آن استفاده کنید ، سطوح برگزاری این آزمون از A1 تا C2 را شامل شده و 3 بخش اجباری و 2 بخش اختیاری محتوای آن را تشکیل می دهد.

آزمون TCF و آزمون TEF  بسیار به یکدیگر شباهت داشته و از نظر سختی نیز تفاوت چندانی با هم ندارند اما نسبت به آزمون های DALF و DELF آسانتر هستند و به مدت دو سال اعتبار را به متقاضی می دهد و پس از آن منقضی می شود.
سطوح برگزاری از A1 تا C2  است.

چنانچه به دنبال یافتن مراکز معتبر برگزاری آزمون زبان فرانسه هستید با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی تماس حاصل نمایید.

همچنین پیشنهاد می کنیم برای درک بهتر شرایط تحصیل و شناخت سیستم آموزشی فرانسه ، هزینه ها و بورسیه ها مقاله تحصیل در فرانسه را بخوانید.

پخش ویدیو

در فیلم اطلاعات کلی و بسیار مفید در خصوص تمام آزمون های مشهور زبان فرانسه ارائه شده ، روناک از همکاران ما در هلدینگ مهاجرتی رجبی در حدود دو دقیقه کلیات این محتوا را برای شما شرح داد ه است ، پادکست همین ویدئو نیز قابل دانلود است تا بعدا دوباره بتوانید از آن بهره ببرید.

پادکست آزمون های زبان فرانسه​

آزمون DILF در فرانسه

امروزه زبان فرانسه در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان زبان اول و یا دوم صحبت می شود و از آفریقا تا آمریکا می توان مردمانی را به این زبان یافت.

مدرک اولیه و ابتدایی در زبان فرانسه که توسط وزارتخانه ‌های آموزش ملی و عالی این کشور صادر می‌شود و نشان می دهد که شما چهارچوب های لازم رجع زبان‌های اروپایی یا CEFRL را جهت یادگیری زبان فرانسه دارید.

برای شرکت در این آزمون باید حداقل شانزده سال سن داشته باشید و حتما به فرانسه سفر کنید ، در واقع با کسب مدرک آزمون DILF در فرانسه شما برابر با سطح A1 در این زبان خواهید بود.

آزمون DILF در فرانسه

آزمون DALF فرانسه

کشور فرانسه آزمون های متعددی را بر اساس استاندارد 6 سطحی اتحادیه اروپا A1  تا C2 برای ارائه مدرک دیپلم این زبان برگزار می کند که محدودیت سنی نداشته و سطوح مختلفی از مبتدی تا پیشرفته را شامل می شوند ، آزمون DALF فرانسه یکی از معتبرترین آنها بوده و مهارت های چهارگانه را در فرد متقاضی محک می زند.

آزمون Diplôme approfondi de langue française سطح پیشرفته زبان فرانسوی است که برای شهروندان غیر فرانسوی طراحی شده و دارای مدت اعتبار نامحدود است ، برای شرکت در این آزمون می توانید بدون محدودیت زمانی در یک یا دو کشور اقدام نموده و تنها با ارائه مدرک اخذ شده ( از هر یک از مراکز معتبر در سراسر جهان ) خود را واجد شرایط نشان دهید.

با دریافت مدرک سطح C1 و یا C2 یه بالاترین سطح این آزمون رسیده اید که از پاسخ به چهار بخش درک مطلب ، درک شنیدار ، نوشتار و گفتار هر یک در 25 سوال به دست می آید ، دقت داشته باشید که این آزمون چهار گزینه ای نبوده و در هر بخش باید متناسب با نوع سوال به صورت جای خالی و یا کتبی پاسخ دهید.

نتیجه ای ن آزمون برای تحصیل و یا دریافت اقامت کاربرد دارد و در کشورمان ایران نیز برگزار می شود ، فراموش نکنید که از 100 نمره آزمون باید حداقل نمره 50 را برای قبولی به دست آورید.

آزمون DALF فرانسه

مدت زمان آزمون DALF

مدت زمان آزمون DALF در سطح C1:

  • درک مطلب 50 دقیقه
  • درک شنیدار 40 دقیقه
  • نوشتار 150 دقیقه
  • گفتار 30 دقیقه

مدت زمان آزمون DALF در سطح C2:

  • درک شنیداری و گفتاری 30 دقیقه
  • درک مطلب و نوشتار 210 دقیقه

مدرک آزمون DELF فرانسه

مدرک آزمون DELF فرانسه با نام کامل دیپلم مطالعات زبان فرانسه  Diplôme d’études en langue française بدون داشتن مدت اعتبار از سطوح A1 تا B2 را به عنوان یکی از معتبرترین آزمون های زبان فرانسه شامل می شود و شما می توانید نتایج آن را برای کلیه مراکز علمی ، تحصیلی و یا موارد اقامتی قابل استفاده است.

با دریافت این مدرک شما یکی از معتبرترین دیپلم ها را در رزومه کاری خود خواهید داشت و برای دریافت هر سطح باید در آزمون همان سطح شرکت کنید و با توجه به نمره سطح شما مشخص نخواهد شد ، چهار بخش اصلی این آزمون عبارتند از:

  • درک مطلب Compréhension écrite
  • شنیدار Compréhension orale
  • نوشتار Expression écrite
  • گفتار Expression orale

در چهار سطح این آزمون باید به 25 سوال در هر بخش پاسخ دهید و تنها تفاوت در مدت زمان اختصاص یافته به هر مهارت می باشد ، دریافت 50 نمره از حد نصاب 100 قبولی را مشخص نموده و در کشورمان نیز این آزمون برگزار می شود.

این آزمون دسته بندی های متعددی نیز دارد:

  • آزمون دلف ابتدایی DELF Prim : ویژه کودکان  7 تا 12 سال محصل در فرانسه ( یکی از سه سطح 1  ،A1 وA2  )
  • آزمون دلف جونیور DELF Junior: ویژه نوجوانان 13 سال و بالاتر محصل در فرانسه ( سطوح A1 تا B2 )
  • آزمون دلف مدرسه DELF Scolaire : با سطحی پایین تر از دلف جونیور همچنان مخصوص نوجوانان غیر بومی محصل در مدارس و مادام العمر معتبر
  • آزمون دلف حرفه ای : مخصوص افراد شاغل در فرانسه
آزمون TEF زبان فرانسه

آزمون TEF زبان فرانسه

آزمون TEF زبان فرانسه با نام کامل آزمون ارزیابی زبان فرانسه  le test d’évaluation de fraçais از جمله آزمون های زبان فرانسه مدت دار است که شما از زمان دریافت مدرک خود می توانید به مدت دو سال از آن استفاده کنید ، سطوح برگزاری این آزمون از A1 تا C2 را شامل شده و 3 بخش اجباری و 2 بخش اختیاری محتوای آن را تشکیل می دهد.

آزمون TEF برای کسانی که قصد ادامه تحصیل و با مهاجرت به کشورهایی همچون فرانسه و یا کانادا را دارند بسیار کاربرد داشته و متقاضی باید بالای 16 سال سن داشته باشد ، این آزمون مانند به پنج بخش اصلی تقسیم می شود و شما باید به صورت رایانه ای و یا کتبی به سوالات آن پاسخ دهید.

انواع آزمون TEF

آزمون TEF Études : این آزمون که از سال 2004 برگزار می شود مهارت های درک نوشتاری ، شفاهی ، بیان نوشتاری ، واژگان و نحو شما را می سنجد و به کسانی که قصد تحصیل در کشور فرانسه را دارند توصیه می شود.

آزمون TEF Carte de résident : چنانچه به دنبال دریافت اقامت کشور فرانسه هستید می توانید در این آزمون شرکت کرده و سطح A2 را کسب کنید ، البته نتیجه این آزمون می تواند با سطح DELF A2 برابری کند و در صورت داشتن آن دیگر نیازی به شرکت در این آزمون نخواهید داشت.

آزمون TEF CANADA : یکی از معروف ترین آزمون های زبان فرانسه است که برای دریافت اقامت کانادا استفاده می شود ، سطح این آزمون تقریبا با  DELF B2 برابر است و باید از قبل برای آن ثبت نام کنید تا بتوانید جزو ظرفیت محدود آن پذیرفته شوید ، هر چهار مهارت شنیداری ، گفتاری ، نوشتاری و درک مطلب در این آزمون سنجیده شده و 195 دقیقه زمان آن خواهد بود.

آزمون TEF Naturalisation : مناسب دریافت اقامت فرانسه می باشد که توسط وزارت کشور فرانسه به رسمیت شناخته می شود و معادل با سطح B2 است و باید به سوالات چهار بخش درک مطلب ، درک شفاهی ، بیان شفاهی و بیان نوشتاری پاسخ دهید.

آزمون TEF Québec – TEFAQ : که از نام آن مشخص است برای مهاجرت به ایالت کبک کانادا طراحی شده و شما می توانید با کسب نمره مشخص از سطح A1 تا C2 را در آن به دست آورید.

آزمون TCF زبان فرانسوی چیست؟

آزمون TCF زبان فرانسوی چیست؟ آزمون TCF و آزمون TEF از جمله آزمون های زبان فرانسه هستند که بسیار به یکدیگر شباهت داشته و از نظر سختی نیز تفاوت چندانی با هم ندارند اما نسبت به آزمون های DALF و DELF آسانتر هستند ، نام کامل این آزمون دانش زبان فرانسه  Le test de connaissance du françaisمی باشد و به مدت دو سال اعتبار را به متقاضی می دهد و پس از آن منقضی می شود.

سطوح برگزاری از A1  تا  C2 شامل شده و شما باید به 5 بخش شامل 3 بخش اجباری و 2 بخش اختیاری پاسخ دهید ، بخش اجباری شامل درک شنیداری ، درک مطلب و داشتن تسلط بر ساختار های زبانی است ، اما در بخش اختیاری از داوطلبان انتظار می رود تا بتوانند به سوالات نوشتاری و شفاهی پاسخ دهند.

با شرکت در این آزمون شما نمره مشخصی را به دست آورده و با توجه به آن در یکی از سطوح قرار خواهید گرفت ، از این رو نیازی نیست که برای هر سطح آزمون جداگانه ای بدهید و مانند آزمون TEF پنج بخش مختلف را شامل می شود.

انواع آزمون TCF

آزمون TCF DAP : برای تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های فرانسه باید مدرک این آزمون را در صورتی کهDELF B2  یا DALF  نداشته باشید لازم است.

آزمون TCF زبان فرانسوی چیست؟

 آزمون TCF for French nationality : جهت درخواست ملیت فرانسوی از طریق تابعیت و ازدواج باید سطح زبان خود را به وسیله این آزمون نشان دهید که شامل دو بخش اجباری درک شنیداری و گفتاری است.

آزمون  TCF Canada: مهاجرت اقتصادی به کشور کانادا و خارج از ایالت کبک می تواند ا طریق ارائه مدرک زبان آسانتر شود که در چهار بخش اجباری صحبت کردن ، نوشتن ، درک شنیداری و درک مطلب متقاضی را محک می زند.

آزمون TCF for Quebec : صرف نظر از ملیت و زبان مادری برای مهاجرت به ایالت کبک کانادا می توانید از طریق این آزمون اقدام کنید ، اعتبار این آزمون دو سال بوده و نهایت نمره آن از 16 خواهد بود.

آزمون TELC

این آزمون منحصر به زبان فرانسوی نبوده اما یکی از 11 زبان برگزاری آن فرانسوی است و نمره آن مورد قبول اغلب مراکز تحصیلی و سازمان ها می باشد ، در آزمون TELC فرصت خواهید داشت تا حوزه موردنظرتان را انتخاب کرده و در هر سطحی که بخواهید نمره لازم را به دست آورید.

برای اطلاع از میزان هزینه آزمون های زبان فرانسه خوب است که با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی تماس بگیرید تا بتوانید از جزئیات آزمون موردنظرتان مطلع شوید و حتما برای شرکت در هر یک از آزمون های گفته شده به مراکز رسمی برگزار کننده مراجعه کنید.

آزمون TELC

با برخی از دوره های زبان در اقصی نقاط جهان آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه