خط و زبان مردم فرانسه

خط و زبان مردم فرانسه ، فرانسوی است که یکی از قدیمی ترین زبان ها در جهان است ، هنگام تحصیل در فرانسه اطلاع از زبان این کشور می تواند به شما در درک بهتر مردم کمک کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خط و زبان مردم فرانسه با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این مقاله همراه باشید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به فرانسه را هم بخوانید و با تمامی راه های امن و قانونی مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

فرانسوی یک زبان رومی از خانواده هند و اروپایی است ، این زبان از زبان لاتین مبتذل امپراتوری روم نشات گرفته است ، همانند تمام زبان‌های رومی ، زبان فرانسه از گالو-رومانس ، لاتینی که در گال و به طور خاص در گال شمالی صحبت می شود ، تکامل یافته است.

فرانسوی یک زبان رسمی در 29 کشور در سراسر قاره های مختلف است ، که اکثر آنها اعضای سازمان بین المللی فرانکفونی ، جامعه 84 کشوری هستند که استفاده رسمی یا آموزش زبان فرانسه را به اشتراک می گذارند ؛ زبان فرانسه یکی از شش زبان رسمی مورد استفاده در سازمان ملل است ؛ زبان فرانسوی به عنوان زبان اول در فرانسه صحبت می شود ؛ کانادا ، بلژیک ،  بخش هایی از لوکزامبورگ ، بخش هایی از ایالات متحده و… از زبان فرانسوی استفاده می کنند.

فهرست مطالب
خط و زبان مردم فرانسه

نکات مهم در مورد زبان فرانسه

فرانسوی یک زبان قدیمی است که در سراسر جهان به دلیل پیچیدگی و سختی زیاد شناخته شده است ، اغلب سوالات زیادی در مورد زبان فرانسه و سختی یادگیری آن پرسیده می شود ، در ادامه این مقاله نکات مهم در مورد زبان فرانسه را در اختیار شما قرار می دهیم.

  • زبان فرانسه امروزه چقدر اهمیت دارد؟

زبان فرانسوی ششمین زبان پرگفتار در جهان است که توسط حدود 279 میلیون گویشور صحبت می شود که در این میان 77 میلیون نفر زبان فرانسوی را به عنوان زبان مادری خود دارند ، فرانسوی زبان رسمی 29 کشور است که اکثر آنها مستعمرات سابق آفریقا هستند.

  • آیا برای زندگی در پاریس باید به زبان فرانسه صحبت کرد؟

لازم به ذکر است که فرانسوی ها به طور کلی در زبان های خارجی بد هستند ، با وجود اینکه در برخی موقعیت ها (مثلاً در هتل ها و رستوران ها ، جایی که کارکنان به گردشگران عادت دارند) می توان با صحبت کردن به زبان انگلیسی کنار آمد اما برای برقراری ارتباط در زندگی روزمره خود در پاریس ، لازم است فرانسوی صحبت کنید.

  • شبیه ترین زبان به فرانسوی چیست؟

همانطور که قبلا گفته شد ، فرانسه یک زبان لاتین است ، بنابراین برای یافتن زبان های مشابه ، باید به دنبال زبان هایی با منشاء مشابه مانند اسپانیایی ، ایتالیایی ، پرتغالی و رومانیایی بود ، بنابراین ، افرادی که این زبان‌ها را می‌دانند ، هنگام یادگیری زبان فرانسه ، نسبت به سایر زبان‌ها برتری خواهند داشت.

نکات مهم در مورد زبان فرانسه
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

پیشنهاد بهترین مسیر های یادگیری زبان فرانسه با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان هلدینگ بزرگ رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تاریخ زبان فرانسه ​

History French language

تاریخ زبان فرانسه

خط و زبان مردم فرانسه یک زبان رومی است (به این معنی که اساساً از لاتین مبتذل گرفته شده است ، این زبان که از لهجه های گالو-رمانسی که در شمال فرانسه صحبت می شود تکامل یافته است ، با دانستن تاریخ زبان فرانسه می توانیم به درک بهتری از این زبان برسیم ، اشکال اولیه این زبان شامل فرانسوی باستان ، فرانسوی میانه و فرانسوی مدرن است.

فرانسوی باستان

آغاز خط و زبان مردم فرانسه در گال تحت تأثیر تهاجمات آلمانی ها به این کشور بود ، این تهاجمات بیشترین تأثیر را بر شمال کشور و زبان آنجا گذاشت ؛ شکاف زبانی در سراسر کشور شروع به رشد کرد ؛ جمعیت در شمال به زبان داویل صحبت می کردند در حالی که جمعیت در جنوب به زبان d’oc صحبت می کردند.

 Langue d’oïl به چیزی تبدیل شد که به فرانسوی قدیم معروف است ، دوره فرانسوی قدیم بین قرن‌های 8 و 14 ادامه داشت ، فرانسوی قدیم ویژگی های بسیاری را با لاتین مشترک داشت ، برای مثال ، فرانسوی قدیم از ترتیب‌های مختلف کلمات ممکن مانند لاتین استفاده می‌کرد ، زیرا سیستم موردی داشت که تفاوت بین موضوعات اسمی و غیرموضوع را حفظ می‌کرد، این دوره با تأثیر شدید سوپراستراتی از زبان آلمانی فرانک مشخص شده است.

تا مراحل بعدی ، خط و زبان مردم فرانسه باستان، در کنار اکسیتان قدیم ، بازمانده‌ای از سیستم حروف اسمی قدیمی لاتین را طولانی‌تر از سایر زبان‌های رومی حفظ می‌کرد ؛ اولین شواهد مربوط به آنچه که فرانسوی قدیم شد را می توان در سوگندهای استراسبورگ و توالی سنت اولالیا مشاهده کرد ، در حالی که ادبیات قدیمی فرانسه در قرن یازدهم آغاز شد.

فرانسوی میانه

در فرانسه قدیم گویش‌های بسیاری پدید آمدند ، اما گویش فرانسی لهجه‌ای است که نه تنها ادامه یافت ، بلکه در دوره فرانسوی میانه (قرن 14 تا 17) رشد کرد.

خط و زبان مردم فرانسه مدرن از این گویش فرانسوی رشد کرد ، از نظر دستوری، در طول دوره فرانسوی میانه ، انحراف اسم از بین رفت و شروع به استانداردسازی قواعد کرد ، رابرت استین اولین فرهنگ لغت لاتین-فرانسوی را منتشر کرد که شامل اطلاعاتی در مورد آوایی ، ریشه شناسی و دستور زبان بود ،از نظر سیاسی ، فرمان Villers-Cotterêts (1539) خط و زبان مردم فرانسه را زبان قانون نامید.

با فرانسه بیشتر آشنا شوید ، با هر هدفی که قصد عزیمت به فرانسه را دارید اطلاعات مقالات زیر برایتان مفید است.

فرانسوی مدرن

در طول قرن هفدهم ، فرانسوی جایگزین لاتین به عنوان مهم ترین زبان دیپلماسی و روابط بین الملل شد و این نقش را تقریباً تا اواسط قرن بیستم حفظ کرد ، زمانی که پس از جنگ جهانی دوم ایالات متحده به قدرت جهانی غالب تبدیل شد.

استنلی میسلر از لس آنجلس تایمز گفت که این واقعیت که معاهده ورسای به زبان انگلیسی و همچنین فرانسوی نوشته شده بود "اولین ضربه دیپلماتیک" به این زبان بود ؛ در دوران گراند سیکل (قرن هفدهم) ، فرانسه ، تحت فرمانروایی رهبران قدرتمندی مانند کاردینال ریشلیو و لوئی چهاردهم، از دوره‌ای از شکوفایی و برجستگی در میان کشورهای اروپایی برخوردار بود ، ریشلیو آکادمی فرانسه را برای حفاظت از زبان فرانسه تأسیس کرد ، در اوایل دهه 1800 فرانسوی پاریس به زبان اصلی اشراف در فرانسه تبدیل شد.

نزدیک به آغاز قرن نوزدهم ، دولت فرانسه شروع به دنبال کردن سیاست‌هایی با هدف نهایی از بین بردن بسیاری از اقلیت‌ها و زبان‌های منطقه‌ای رایج در فرانسه کرد ، سپس آموزش عمومی زبان فرانسوی اجباری شد ، در این حین فقط زبان فرانسه تدریس می شد و استفاده از هر زبان دیگر ممنوع بود.

فرانسوی مدرن

توزیع جغرافیایی زبان فرانسوی

توزیع جغرافیایی زبان فرانسوی در چندین قاره است این زبان که توسط 19.71٪ از جمعیت اتحادیه اروپا صحبت می شود ، سومین زبان رایج در اتحادیه اروپا ، پس از انگلیسی و آلمانی و دومین زبان پرتدریس پس از انگلیسی است.

توزیع جغرافیایی زبان فرانسوی

توزیع جغرافیایی زبان فرانسوی

توزیع جغرافیایی زبان فرانسوی در چندین قاره است این زبان که توسط 19.71٪ از جمعیت اتحادیه اروپا صحبت می شود ، سومین زبان رایج در اتحادیه اروپا ، پس از انگلیسی و آلمانی و دومین زبان پرتدریس پس از انگلیسی است ، بر اساس قانون اساسی فرانسه ، فرانسوی از سال 1992 زبان رسمی جمهوری بوده است ، اگرچه فرمان Villers-Cotterêts آن را برای اسناد قانونی در سال 1539 اجباری کرد ، فرانسه استفاده از زبان فرانسه را در نشریات رسمی دولتی ، آموزش عمومی الزامی می کند.

در بلژیک ، فرانسوی در کنار هلندی و آلمانی زبان رسمی در سطح فدرال است ، در سطح منطقه‌ای ، فرانسوی تنها زبان رسمی والونیا (به استثنای بخشی از کانتون‌های شرقی که آلمانی‌زبان هستند) و یکی از دو زبان رسمی - همراه با هلندی - منطقه پایتخت بروکسل است ، اکثریت جمعیت (تقریباً 80 درصد) اغلب به عنوان زبان اصلی آنها صحبت می کنند.

خط و زبان مردم فرانسه یکی از چهار زبان رسمی سوئیس به همراه آلمانی ، ایتالیایی و رومانش است و در قسمت غربی سوئیس به نام روماندی صحبت می شود که ژنو بزرگترین شهر آن است ، تقسیم‌بندی‌های زبانی در سوئیس با زیربخش‌های سیاسی منطبق نیست و برخی از کانتون‌ها دارای وضعیت دو زبانه هستند ، فرانسوی زبان مادری حدود 23٪ از جمعیت سوئیس است و 50٪ از مردم به این زبان صحبت می کنند.

وبینار مهاجرت تحصیلی به فرانسه 

اگر با هدف تحصیل ، به فرانسه میروید ، از شما دعوت می کنیم به وبینار اخذ ویزای تحصیلی فرانسه توجه نمایید ، در این وبینار که توسط هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی و توسط مرجان دارایی ، کارشناس ارشد مهاجرتی این موسسه ارائه شده است پاسخگوی بسیاری از سوالات شما در خصوص تحصیل در دانشگاه های فرانسه است.

همچنین می توانید با درج شماره تماستان در باکس مشاوره رایگان در نوبت دریافت مشاوره تلفنی رایگان ما قرار بگیرید ؛ این فرصت را از دست ندهید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

معرفی معتبر ترین مدارک زبان فرانسه بسته به نوع مهاجرت شما با راهنمایی مشاوران خبره رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

زبان فرانسوی در آفریقا

اکثریت جمعیت فرانسوی زبان جهان در آفریقا زندگی می کنند ، بر اساس برآورد سال 2018 از سازمان بین‌المللی فرانکفونی ، حدود 141 میلیون آفریقایی که در 34 کشور و قلمرو پراکنده شده‌اند ، می‌توانند فرانسوی را به عنوان زبان اول یا دوم صحبت کنند.

این موضوع تعداد شامل افرادی نمی شود که در کشورهای آفریقایی غیرفرانکوفون زندگی می کنند و زبان فرانسه را به عنوان یک زبان خارجی یاد گرفته اند ؛ با توجه به افزایش فرانسوی ها در آفریقا ، انتظار می رود که کل جمعیت فرانسوی زبان در سراسر جهان در سال 2050 به 700 میلیون نفر برسد.

خط و زبان مردم فرانسه سریعترین زبان در حال رشد در این قاره است ؛ زبان فرانسه بیشتر در آفریقا زبان دوم است ، اما در برخی مناطق شهری مانند منطقه ابیجان ، ساحل عاج و در لیبرویل ، گابن ، به زبان اول تبدیل شده است ؛ تنها یک فرانسوی آفریقایی وجود ندارد ، بلکه اشکال متعددی وجود دارد که از طریق تماس با زبان‌های مختلف بومی آفریقایی از هم جدا شده‌اند.

جنوب صحرای آفریقا منطقه ای است که زبان فرانسوی به دلیل گسترش آموزش و رشد سریع جمعیت ، به احتمال زیاد در آن گسترش می یابد ؛ این همچنین جایی است که زبان در سال‌های اخیر بیشترین تکامل را داشته است.

درک برخی از اشکال بومی فرانسوی در آفریقا برای فرانسوی زبانان کشورهای دیگر دشوار است ، اما اشکال نوشتاری این زبان بسیار نزدیک به سایر کشورهای فرانسوی زبان است.

زبان فرانسه در کانادا

زبان فرانسه در کانادا

خط و زبان مردم فرانسه پس از انگلیسی دومین زبان رایج در کانادا است و هر دو زبان رسمی در سطح فدرال هستند ؛ این زبان اول 9.5 میلیون نفر یا 29٪ و زبان دوم برای 2.07 میلیون یا 6٪ از کل جمعیت کانادا است ؛ زبان فرانسه تنها زبان رسمی در استان کبک است که زبان مادری حدود 7 میلیون نفر یا تقریباً 80 درصد (سرشماری 2006) استان است.

حدود 95 درصد از مردم کبک فرانسوی را به عنوان زبان اول یا دوم و برای برخی به عنوان زبان سوم صحبت می کنند ؛ کبک همچنین شهر مونترال را در خود جای داده است که چهارمین شهر بزرگ فرانسوی زبان جهان از نظر تعداد سخنرانان زبان اول است ؛ تنها در نیوبرانزویک ، جایی که حدود یک سوم جمعیت آن فرانسوی زبان هستند ، تصویب می شود.

زبان فرانسه نیز زبان رسمی تمامی مناطق (سرزمین های شمال غربی ، نوناووت و یوکان) است ، از بین این سه ، یوکان بیشترین فرانسوی زبان ها را دارد که کمتر از 4 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند ، علاوه بر این ، در حالی که فرانسوی زبان رسمی در انتاریو نیست ، قانون خدمات زبان فرانسه تضمین می کند که خدمات استانی به این زبان در دسترس است ؛ این قانون برای مناطقی از استان که در آن جوامع فرانسوی زبان قابل توجهی وجود دارد ، مانند انتاریوی شرقی و انتاریوی شمالی اعمال می شود.

زبان فرانسه در  ایالات متحده

خط و زبان مردم فرانسه در ایالات متحده گسترش یافت ، با توجه به اداره سرشماری ایالات متحده (2011)، فرانسوی چهارمین زبان پرتکلم در ایالات متحده پس از انگلیسی ، اسپانیایی و چینی است ، زمانی که همه اشکال فرانسوی با هم در نظر گرفته می شوند و همه لهجه های چینی به طور مشابه ترکیب می شوند ، فرانسوی دومین زبان پرگویش (پس از انگلیسی) در ایالت های مین و ورمونت است.

در لوئیزیانا ، اگر زبان فرانسوی لوئیزیانایی و تمام زبان‌ های کریول مانند هائیتی را شامل شود ، دومین زبان اسپانیایی است ، فرانسوی سومین زبان پرگفتار (پس از انگلیسی و اسپانیایی) در ایالت های کانکتیکات ، رود آیلند و نیوهمپشایر است.

لوئیزیانا خانه بسیاری از گویش های متمایز فرانسوی است که در مجموع به عنوان فرانسوی لوئیزیانایی شناخته می شوند ، فرانسوی نیوانگلند ، که اساساً نوعی از فرانسوی کانادایی است ، در بخش‌هایی از نیوانگلند صحبت می‌شود ، فرانسوی میسوری از لحاظ تاریخی در میسوری و ایلینویز (که قبلا به عنوان لوئیزیانای علیا شناخته می شد) صحبت می شد ، اما امروزه تقریباً منقرض شده است.

فرانسوی همچنین در بخش‌های مجزا در امتداد سواحل خلیج فارس که قبلاً لوئیزیانای سفلی فرانسه بود ، مانند جزیره مون لوئیز ، آلاباما و دلیسل ، می‌سی‌سی‌پی (که زبان‌شناسان تنها در دهه 1990 آن را کشف کردند) زنده ماندند ، اما این گونه‌ های زبان فرانسه به شدت در خطر انقراض هستند یا گمان می‌رود منقرض شده‌اند.

لهجه های زبان فرانسوی

اگرچه لهجه ‌های زبان فرانسوی در هر منطقه متفاوت است ، اما زبان‌آموزان خارجی معمولاً فقط از یک نوع زبان استفاده می‌کنند.

لهجه های مدرن در خط و زبان مردم فرانسه عمدتاً بر اساس جغرافیایی طبقه بندی می شوند و بیشتر آنها فقط در مناطق روستایی باقی می مانند ، والونی که عمدتاً در بلژیک صحبت می‌شود ، از این نظر استثناست که ادبیات گویشی آن از حدود سال 1600 به بعد شکوفا شده است ، سایر گویش‌ها به شرح زیر دسته‌بندی می‌شوند:

  • مرکزی: Francien، Orléanais، Bourbonnais، Champenois
  • شمالی: پیکارد، نورمن شمالی
  • شرقی: Lorrain، Bourguignon (بورگاندی)، Franc-Comtois
  • غربی: نورمن، گالو (در اطراف منطقه سلتیک برتون)، آنژوین، مانسو
  • جنوب غربی: Poitevin، Saintongeais، Angoumois
لهجه های زبان فرانسوی

در خط و زبان مردم فرانسه حداکثر 17 مصوت وجود دارد که همه آنها در هر گویش استفاده نمی شوند: /a/، /ɑ/، /e/، /ɛ/، /ɛː/، /ə/، /i/، /o. /، /ɔ/، /y/، /u/، /œ/، /ø/، به علاوه مصوت های بینی شده /ɑ̃/، /ɛ̃/، /ɔ̃/ و /œ̃/. در فرانسه، حروف صدادار /ɑ/، /ɛː/ و /œ̃/ تمایل دارند با /a/، /ɛ/ و /ɛ̃/ در گفتار بسیاری از مردم جایگزین شوند ، اما تمایز /ɛ̃/ و /œ̃/ است. موجود در فرانسوی مریدیونال در کبک و فرانسه بلژیکی مصوت های /ɑ/، /ə/، /ɛː/ و /œ̃/ وجود دارند.

سیستم نوشتاری زبان فرانسه

سیستم نوشتاری زبان فرانسه

زبان فرانسه با 26 حرف خط اصلی لاتین نوشته می شود که چهار علامت بر روی حروف صدادار (لهجه دور ، لهجه حاد ، لهجه سنگین ظاهر می ‌شود ؛ در سیستم نوشتاری زبان فرانسه املا ، مانند املای انگلیسی، به حفظ قوانین منسوخ تلفظ تمایل دارد ، این عمدتاً به دلیل تغییرات شدید آوایی از دوره فرانسوی قدیم ، بدون تغییر متناظر در املا است ؛ علاوه بر این ، برخی تغییرات آگاهانه برای بازیابی املای لاتین ایجاد شده است.

املای فرانسوی مورفوفونمیک است ؛ در حالی که شامل 130 نمودار است که تنها 36 واج را نشان می دهند ، بسیاری از قوانین املایی آن احتمالاً به دلیل سازگاری در الگوهای تکواژی مانند افزودن پسوندها و پیشوندها است ؛ در زبان فرانسه پیش بینی املای یک کلمه بر اساس صدا ممکن است دشوار باشد ، صامت های پایانی معمولاً ساکت هستند ، به جز زمانی که کلمه زیر با مصوت شروع می شود.

بر اساس نظام واژگانی دستوری فرانسه ، زبان فرانسه دارای یک سلسله مراتب در مقیاس رتبه ای با بند به عنوان رتبه برتر است که پس از آن رتبه گروهی ، رتبه کلمه و رتبه تکواژی قرار می گیرد ، یک بند فرانسوی از گروه ها و کلمات از تکواژها ساخته شده اند.

گرامر فرانسوی دارای چندین ویژگی قابل توجه است ، از جمله:

  • از دست دادن انحرافات لاتین
  • از دست دادن جنسیت خنثی
  • توسعه مقالات دستوری از نمایشگرهای لاتین
  • از دست دادن برخی از زمان های لاتین و ایجاد زمان های جدید از زمان های کمکی.

خط و زبان فرانسه در تحصیلات دانشگاهی

خط و زبان فرانسه در تحصیلات دانشگاهی ، فرانسوی است ، البته این موضوع به رشته تحصیلی و نوع دانشگاه بستگی دارد ؛ بیشتر کلاس ‌ها به زبان فرانسوی تدریس می ‌شوند ، که کار را برای انگلیسی ‌زبانانی که فرانسوی صحبت نمی‌ کنند سخت تر می ‌کند.

با این حال ، بسیاری از مطالعات ، مانند مطالعات با استفاده از زبان انگلیسی (ادبیات و تمدن ، و زبان خارجی کاربردی در اقتصاد) و مدارس بین المللی تجارت و گردشگری بسیاری از کلاس های خود را به زبان انگلیسی تدریس می کنند بنابراین ، تحصیل منحصراً به زبان انگلیسی در حین زندگی در فرانسه امکان پذیر است ، فقط باید مسیر آنها را به درستی انتخاب کرد.

خط و زبان مردم برخی از کشور های اروپایی را با هم مقایسه کنید ، انتخاب شما کدام است؟!

سوالات پر تکرار خط و زبان مردم فرانسه

فرانسوی یک زبان رسمی در 29 کشور در سراسر قاره های مختلف است.

زبان فرانسوی ششمین زبان پرگفتار در جهان است که توسط حدود 279 میلیون گویشور صحبت می شود که در این میان 77 میلیون نفر زبان فرانسوی را به عنوان زبان مادری خود دارند ، فرانسوی زبان رسمی 29 کشور است که اکثر آنها مستعمرات سابق آفریقا هستند.

توزیع جغرافیایی زبان فرانسوی در چندین قاره است این زبان که توسط 19.71٪ از جمعیت اتحادیه اروپا صحبت می شود ، سومین زبان رایج در اتحادیه اروپا ، پس از انگلیسی و آلمانی و دومین زبان پرتدریس پس از انگلیسی است.

زبان فرانسوی پس از انگلیسی دومین زبان رایج در کانادا است و هر دو زبان رسمی در سطح فدرال هستند ؛ این زبان اول 9.5 میلیون نفر یا 29٪ و زبان دوم برای 2.07 میلیون یا 6٪ از کل جمعیت کانادا است ؛ زبان فرانسه تنها زبان رسمی در استان کبک است که زبان مادری حدود 7 میلیون نفر یا تقریباً 80 درصد (سرشماری 2006) استان است.

زبان فرانسه با 26 حرف خط اصلی لاتین نوشته می شود که چهار علامت بر روی حروف صدادار (لهجه دور ، لهجه حاد ، لهجه سنگین ظاهر می ‌شود.

حال که با خط و زبان مردم فرانسه آشنا شدید می توانید با مهاجرت و سرمایه گذاری در فرانسه زندگی ایی رویایی را در رمانتیک ترین کشور دنیا تجربه کنید ، در این راه مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی همراه شما خواهند بود ، برای کسب اطلاعات بیشتر به دو شعبه معتبر تهران و شیراز مراجعه کنید ، همچنین اگر برای تحصیل به فرانسه می روید خوب است مقاله به روز و بسیار کامل تحصیل در فرانسه را بخوانید تا با هزینه ها ، بورسیه ها و سیستم آموزشی این کشور بخوبی آشنا شوید و راه های تحصیل کاملا رایگان در دانشگاه های معتبر آن را بدانید.

در انتها تجربه دوستانی که برای تحصیل در کشور فرانسه اقدام کرده و موفق به دریافت ویزا شده اند را میبیند.

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه