آمادگی آزمون TestDaf آلمانی

آمادگی آزمون TestDaf آلمانی برای تمامی افرادی که قصد تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان یعنی مراکز آموزشی آلمان را دارند بهترین گزینه است. همان طور که می دانید برای پذیرش در دوره ها باید مدرک زبان ملی این کشور یعنی آلمانی را ارائه دهید، آزمون های معتبر برای این زبان اروپایی با انگلیسی تفاوت داشته و آزمون TestDaf آلمان یکی از معتبرترین آن ها است.

آمادگی آزمون TestDaf آلمانی

نام تست داف مخفف Deutsch als Fremdsprache بوده که هدف آن سنجش تسلط افراد به زبان آلمانی و اعطای مدرک به آن ها است. طرح سوال های آن به صورت بسیار تخصصی انجام شده و در سراسر جهان برای تمامی افراد یکسان است.

 اگر شما نیز قصد مهاجرت به آلمان و دریافت این مدرک زبان را دارید در این مقاله با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی با شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی 40451) همراه شده تا به آمادگی آزمون TestDaf آلمانی برسید.

این مدرک نه تنها برای تحصیل در دانشگاه ها، بلکه برای تمامی روش های مهاجرتی به آلمان که مدرک زبان را از شما درخواست می نمایند کاربرد دارد. 

در میان سایر آزمون های آلمانی زبان، امتحان تست داف آلمان دارای اعتبار بیشتر و شرایطی مناسب تر است. برای این که با اهمیت این مدرک بیشتر آشنا شوید می توانید مقاله تحصیل در آلمان را مطالعه نمایید.

فهرست مطالب

ساختار آزمون تست داف

امتحان TestDaf آلمانی به صورت بسیار دقیق برنامه ریزی شده و هدف آن مورد بررسی قرار دادن مقدار تسلط فرد داوطلب بر این زبان است، بخش های مختلفی که این زبان کاربرد دارد را به صورت جداگانه در آزمون قرار داده است. ساختار آزمون تست داف شامل چهار بخش مختلف درک مطلب، شنیدار، نوشتار و مکالمه می شود.

شما فقط در صورتی می توانید مدرک سطح مورد نظر خود را دریافت نمایید که بتوانید در هر چهار زمینه آمادگی آزمون TestDaf آلمانی را از خود نشان دهید، زیرا نمرات همه آن ها با یکدیگر جمع شده و ارزش آن ها هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد. سبک سوالات هر ساختار با یکدیگر متفاوت بوده که در ادامه به صورت دقیق آن ها را توضیح داده ایم.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در برترین و معتبرترین دانشگاه های آلمان با دریافت مشاوره های حرفه ای از کارشناسان رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شنیداری در آزمون TestDaf آلمان

مهم ترین بخش برای این که بتوانید با سایر افراد آلمانی ارتباط برقرار کنید، این است که بتوانید صحبت آن ها را متوجه شده و درک کنید. به همین دلیل بخش شنیداری نیز یکی از بخش های آزمون TestDaf آلمانی 2024 می باشد که می تواند تاثیر بسیاری را در بخش های دیگر ماین امتحان مانند مکالمه بگذارد.

بخش شنیداری نیز مانند سایر بخش ها از سه فایل صوتی تشکیل شده که مجموعه 25 سوال برای آن در نظر گرفته شده است. این بخش به مدت 40 دقیقه زمان برده و انواع مختلفی از مکالمه ها و یا متن ها را ممکن است در آن قرار دهند. توجه داشته باشید که این فایل ها فقط یک بار پخش می شوند و شما باید به قدری آمادگی آزمون TestDaf آلمانی داشته باشید که بتوانید به تمامی سوالات پاسخ دهید.

اولین سطح سوالات این بخش به صورت تک کلمه ای بوده و دشواری زیادی ندارد، اما با رسیدن به سطوح بعدی کمی دشوار تر شده و در بخش دوم شما باید درست یا غلطی جملات مشخص شده را با توجه به فایل صوتی مشخص کنید. بخشی نهایی و سوم شامل متن های بسیار تخصصی بوده و به همین دلیل دو بار برای متقاضیان پخش خواهد شد.

درک مطلب در آزمون تست داف آلمان

هدف از بخش درک مطلب این است که بتوانید ثابت کنید توانایی خواندن و فهم موضوعات اصلی یک متن به زبان آلمانی را دارید یا خیر. برای دریافت نمرات خوب در این قسمت شما باید بر لغات این زبان و همچنین دستور زبان تسلط کامل داشته باشید.

این بخش از سه متن متفاوت تشکیل شده که موضوع آن ها می تواند هر نوع مطلبی باشد، از علم گرفته تا یک داستان روزمره. 10 سوال مختص به هر متن قرار داده شده است، این متن ها هر سه سطح ارائه شده توسط این آزمون را ارائه داده و هر کدام از آن ها مروبط به یک سطح مشخص می باشد، در ادامه با این سطوح آشنا شده و آمادگی آزمون TestDaf آلمان را به دست خواهید آورد.

مدت زمان در نظر گرفته شده برای پاسخ به هر متن 20 دقیقه و به صورت کلی 60 دقیقه برای آزمون های کاغذی در نظر گرفته شده است. زمان در نظر گرفته شده برای این بخش در بخش آنلاین 55 دقیقه می باشد.

نمایش ویدیو درباره روناک

در ویدئو اطلاعات بسیار مفید در خصوص آزمون TestDaf آلمانی ارائه شده می توانید با مشاهده ویدئو و یا شنیدن پادکست خلاصه ای از این مقاله را دریافت کنید.

پادکست آمادگی آزمون TestDaf آلمانی

مکالمه در آزمون TestDaf آلمان

مهم ترین بخش از امتحان تست داف آلمان مکالمه است، زیرا تسلط واقعی شما را بر این زبان نشان داده و تمامی بخش های قبلی به صورت دقیق تر در آن تکرار خواهند شد. در این بخش شما باید به صورت بداهه بتوانید متن های آلمانی را درست کرده و ارائه دهید. کاربرد اصلی مکالمه در مدت زمان اقامت شما در کشور آلمان و برقراری ارتباط با دیگران می باشد.

این بخش از 7 قسمت مجزا تشکیل شده که هر چقدر جلوتر بروید، سطح سوالات سخت تر خواهد بود. مدت زمان کلی بخش مکالمه 30 دقیقه بوده که در هر قسمت به شما موضوعات و یا موقعیت های مختلفی داده می شود تا بر اساس آن ها متنی تولید کرده و یا با یک فرد دیگر به مکالمه بپردازید.

موضوعات بسیار متغیر بوده و دسته بندی مشخصی ندارند، به همین دلیل باید تسلط و آمادگی آزمون TestDaf آلمانی را برای مکالمه داشته باشید.

زمان ثبت نام و برگزاری امتحان  TestDaf آلمانی

مهم ترین بخش برای آمادگی آزمون TestDaf آلمانی این است که زمان برگزاری آن اطلاع داشته تا بتوانید به درستی برنامه ریزی کرده و مهارت های زبان آلمانی خود را به سطح مورد نیاز برسانید. امتحان تست داف آلمان به تعداد زیادی در سال برگزار می شود تا افراد مشکلی برای دریافت مدرک خود برای دریافت پذیرش و یا اقامت نداشته و در بهترین زمان برای خود اقدام نمایند.

همان طور که اشاره کردیم آزمون کاغذی و مجازی تفاوت هایی با دیگر دارند که علاوه بر نوع، می توان به تاریخ برگزاری آن ها نیز اشاره کرد.

در جدول زیر زمان بندی های مشخص شده برای آزمون TestDaf آلمانی به صورت کاغذی قرار داده شده است، توجه داشته باشید که تاریخ ثبت نام به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد:

تاریخ آزمون مدت زمان ثبت نام
12 مارچ 01.11.2023 - 08.02.2024
16 می 02.01.2024 - 18.04.2024
17 جولای 02.01.2024 - 13.06.2024
15 اکتبر 02.01.2024 - 12.09.2024

زمان ثبت نام و برگزاری امتحان  TestDaf آلمانی به صورت مجازی را برای شما در جدول زیر قرار داده ایم:

زمان آزمون مدت زمان ثبت نام
18 آپریل 02.01.2024 - 09.04.2024
16 ژوئن 02.01.2024 - 27.05.2024
6 آگوست 02.01.2024 - 25.07.2024
17 سپتامبر 02.01.2024 - 05.09.2024
12 نوامبر 02.01.2024 - 30.10.2024

نحوه ثبت نام در آزمون Testdaf

همان طور که گفتیم، آزمون TestDaf آلمان به صورت جهانی در تعداد زیادی از کشورها برگزار می شود، اکنون برای برخی از افراد این سوال ایجاد می شود که چگونه می توان در این آزمون ثبت نام و شرکت کرد؟ سایت رسمی تست داف، دو راه برای شرکت در این آزمون را پیش روی افراد قرار داده است تا با توجه به موقعیت خود بتوانند در آن شرکت نمایند.

راحت ترین روش برای آمادگی آزمون TestDaf آلمانی، شرکت در امتحان مجازی بوده که می توانید به صورت آنلاین در آن شرکت کرده و نیازی به مراجعه به مراکز آموزشی را نداشته باشید. در صورتی که قصد تجربه بهتر این آزمون را دارید می توانید در تاریخ مشخص شده برای ثبت نام در آزمون کاغذی اقدام کنید. ثبت نام هر دو از طریق سایت رسمی تست داف آلمان انجام می شود.

از آن جایی که برای ثبت نام در این آزمون باید هزینه مشخصی را به یورو پرداخت کرد، برخی از افراد ممکن است که دسترسی های لازم را برای پرداخت این هزینه نداشته باشند. به همین منظور موسسات آموزشی در ایران به این افراد در نحوه ثبت نام در آزمون Testdaf کمک و آن ها را راهنمایی می کنند و شما هیچ مشکلی برای ثبت نام خود نخواهید داشت.

نحوه ثبت نام در آزمون Testdaf

سطوح تست داف آلمان

با آشنایی با ساختار امتحان تست داف آلمان متوجه شدید که تمامی سوالات در سه سطح مختلف طرح می شوند که باید با توجه به سطح مورد نظر به سوال ها پاسخ داد. سطوح تست داف آلمان به ترتیب از 3 و 4 و 5 تشکیل شده است که با توجه به روش مهاجرتی شما، سطح درخواستی نیز متفاوت خواهد بود. به همین دلیل ما معادل سطوح تست داف آلمان با زبان های شورای اروپا  (CEF) برای شما قرار داده ایم تا به صورت دقیق تر با ساختار آن ها آشنا شوید.

سطح درخواستی می تواند با توجه به روش نقل مکان شما متفاوت باشد، به عنوان مثال مدرک مورد قبول برای دریافت پذیرش از سوی دانشگاه های این کشور TDN 4 می باشد. توجه داشته باشید که هر چقدر سطح مدرک دریافتی شما بالاتر باشد، شانس بیشتری برای دریافت پذیرش و ویزای خود خواهید داشت.

با ارائه مدرک TDN 5 شما تسلط و مهارت بالای خود را سفارت و دانشگاه نشان داده و دریافت پذیرش شما قطعی خواهد بود. در صورتی که قصد مهاجرت از طریق کار را داشته و نمی دانید که باید کدام سطح از آزمون TestDaf آلمان را ارائه دهید مقاله کار در آلمان را مطالعه کرده و با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تماس حاصل نمایید.

نام سطح معادل آن
TDN 3 سطحی پایین از مدرک زبان
TDN 4 B2
TDN 5 C1

هزینه ثبت نام در تست داف

برای ثبت نام در آزمون TestDaf آلمانی 2024 باید هزینه مشخصی را پرداخت کرده که امکان کاهش آن وجود ندارد. به صورت کلی هزینه ثبت نام در تست داف بسیار به صرفه تر از سایر آزمون ها بوده تا تمامی متقاضیان از سراسر جهان بتوانند در آن ثبت نام کرده و شانس خود را برای دریافت مدرک مورد نظر خود امتحان نمایند.

هزینه ثبت نام در تست داف در آزمون کاغذی گرانتر بوده و در صورتی که قصد صرفه جویی در هزینه های خود را دارید می توانید در آزمون مجازی ثبت نام نمایید. مقدار هزینه تعیین شده برای آزمون ها هر سال به روز رسانی شده و اطلاع از جدیدترین مقدار بسیار مهم بوده می تواند به شما برای آمادگی آزمون TestDaf آلمانی کمک کند.

به صورت کلی هزینه تعیین شده برای ثبت نام در این آزمون در بازه 210 الی 220 یورو قرار داشته و با تماس با کارشناسان این زمینه می توانید از مقدار دقیق آن اطلاع یابید. در صورتی که با هزینه های پیش روی خود آشنایی کامل نداشته و از بابت مقدار آن نگرانی دارید، پیشنهاد می کنیم مقاله هزینه های زندگی در آلمان را مطالعه کرده و مقصد مهاجرتی خود را به صورت دقیق تر انتخاب نمایید.

مدت اعتبار آزمون تست داف

مهم ترین دلیل که باید امتحان تست داف آلمان را از میان سایر آزمون ها انتخاب کرد، مقدار اعتبار آن می باشد. از آن جایی که سطوح سوالات در این آزمون به صورت بسیار حرفه ای انجام می شوند، می توان آن را به عنوان یک آزمون تعیین سطح نیز در نظر گرفته و از نتایج آن اطمینان کامل را داشت.

در صورتی که از پرداخت هزینه برای شرکت در این آزمون شک دارید، باید به اطلاع شما برسانیم که مقدار اعتبار این مدرک زبان به قدری کافی بوده که می توان به وسیله آن پذیرش خود را از سوی دانشگاه مورد نظر و همچنین سفارت دریافت کرد، تنها چیز مورد نیاز این است که بتوانید سطح لازم را در آن کسب نمایید.

از مزایای دیگر می توان به مدت اعتبار آزمون تست داف اشاره کرد که دارای هیچ گونه محدودیت نمی باشد، یعنی شما با دریافت مدرک خود دیگر نیازی به دادن آزمون دوباره با گذشت زمان نداشته و می توانید در هر زمان دلخواه آن را به مراکز مختلف ارائه دهید.

سپیده یگانه از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در وبینار ارائه شده در خصوص تحصیل در آلمان وبیناری ارائه داده که در این بخش به شما تقدیم می کنیم.

اگر به تحصیل در کشور آلمان علاقه دارید این وبینار دو ساعته را از دست ندهید.

آلمان جزو کشورهایی است که شما با داشتن شرایطی خاص می توانید تحصیل رایگان را نیز در آن تجربه کنید! در این زمینه با مشاوران ما صحبت کرده و بهترین تصمیم را بگیرید.

نمایش ویدیو درباره وبینار تحصیل در آلمان
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب برترین مسیر مهاجرتی با دریافت مشاوره های حرفه ای از کارشناسان به روز رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار آمادگی آزمون TestDaf آلمانی

بله، در صورتی که شما دارای آمادگی آزمون TestDaf آلمانی بوده و موفق به دریافت مدرک سطح مورد نیاز شوید می توانید پذیرش خود را دریافت نمایید.

 این آزمون به تعداد زیادی در طول سال برگزار شده که باید با توجه به برنامه مهاجرتی خود برای ثبت نام در بهترین زمان اقدام نمایید.

مدت اعتبار این مدرک نامحدود بوده و شما نیازی به دادن آزمونی دوباره نخواهید داشت.

سطح 5 بالاترین سطح این آزمون بوده که معادل با C1 می باشد.

بله، برای اطمینان از مقدار تسلط شما به این زبان یک بخش شفاهی در نظر گرفته شده که شما در آن به مکالمه به این زبان خواهید پرداخت.

در این مقاله کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شرح موارد لازم برای آمادگی آزمون TestDaf آلمانی  برای شما پرداخته اند. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس بگیرید ، توصیه می کنیم مقاله بهترین رشته های تحصیلی در آلمان را بخوانید تا بتوانید دید بهتری درباره برترین رشته های ارائه شده در دانشگاه های آلمان داشته باشید.

در این قسمت با تجارب مراجعین ما درباره دریافت ویزای کشو آلمان آشنا شوید.

نمایش ویدیو درباره زهرا شعاعی آلمان
نمایش ویدیو درباره امیر حسین علامه آلمان
نمایش ویدیو درباره امیر امیری آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه