بهترین رشته های تحصیلی در آلمان

بهترین رشته های تحصیلی در آلمان کدامند؟ می توان گفت آلمان تمام رشته های مورد علاقه شما را در برترین و معتبرترین دانشگاه های خود ارائه داده است و شما می توانید در تمام مقاطع در این رشته ها تحصیل کنید. در این مقاله میخواهیم بررسی کنیم که کدام رشته های در آلمان محبوبیت بیشتری داشته و از دید دانشجویان و البته از منظر بازار های کاری این کشور پر طرفدارتر هستند؛ با ما همراه باشید.

بهترین رشته های تحصیلی در آلمان

دانشگاه های آلمان از برترین و با کیفیت ترین دانشگاه های جهان شناخته می شوند و تحصیل در آن ها شما را به مدارکی بسیار معتبر خواهد رساند. اما این که در چه رشته ای تحصیل کنید، بسیار بر روی آینده شغلی و درآمد شما تاثیر گذار می باشد.

انتخاب رشته تحصیلی اهمیت بسیار بالایی دارد، چون آینده شغلی تان در گرو رشته ای است که در آن تحصیل می نمایید. همه رشته های تحصیلی در آلمان دارای بازار شغلی و فرصت های کاری یکسان و یا درآمدی شبیه به هم نیستند. به همین خاطر معمولا مشاغلی که در آینده شما را به درآمدهای بالاتر و فعالیت هایی آسان تر در کنار جایگاه اجتماعی ارزشمندتر می رسانند، دارای متقاضیان بیش تری بوده و پذیرش در آن ها رقابتی تر و سخت تر خواهد بود.

یکی از مهم ترین عواملی که در انتخاب رشته تحصیلی در آلمان باید مدنظر قرار دهید، شرایط کار در آلمان می باشد که در مقاله مربوطه تمامی جزئیات و اطلاعات لازم درباره آن را شرح داده ایم. در ادامه این مطلب نیز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )همراه شوید تا با بهترین رشته های تحصیلی در آلمان بهتر و کامل تر آشنا شوید.

فهرست مطالب

توصیه می کنیم در ابتدا محتوای ویدئویی مقابل از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی که توسط روناک ارائه می شود را ببینید و بشنوید تا با بهترین رشته های تحصیلی در آلمان بخوبی آشنا شوید ، پادکست همین ویدئو هم در زیر ارائه شده که امکان دانلود را هم دارد ، اگر وقت مطالعه کامل مقاله را ندارید با دیدن و شنیدن فایل های موجود با مهمترین موضوعات این مقاله آشنا خواهید شد.

پادکست بهترین رشته های تحصیلی در آلمان ​

نمایش ویدیو درباره بهترین رشته های تحصیلی در آلمان

بهترین رشته های تحصیلی در آلمان برای لیسانس

اولین مقطع دانشگاهی که پس از پایان تحصیلات دوره دبیرستان و دریافت دیپلم می توانید برای آن ها در کشور آلمان اقدام نمایید، دوره کارشناسی یا همان لیسانس است. دانشگاه های کشور آلمان از برترین و معتبرترین مراکز آموزشی در جهان شناخته می شوند که دریافت مدرک از آن ها می تواند در تمامی کشورهای جهان مورد قبول واقع شود و فرصت های شغلی بسیار خوبی را هم پیش روی شما قرار دهد.

انتخاب رشته در این دوره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا شما مابین 3 تا 4 سال از عمر خود را باید به یادگیری و آموزش در رشته مربوطه صرف کنید و اگر علاقه ای به حوزه مربوطه نداشته باشید، قطعا به نتایج مطلوب دست پیدا نمی کنید. علاوه بر این حتی اگر شما آینده ای مناسب را نتوانید در حین تحصیل برای رشته خود متصور شوید، قطعا بر روی یادگیری و پستانسیل شما تاثیر گذار خواهد بود.

ضمن این که نباید فراموش کنیم، که اگر قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را نیز داشته باشید، قطعا با مشکلاتی مواجه خواهید شد. به همین خاطر باید تمامی بهترین رشته های تحصیلی در آلمان برای لیسانس را از تمامی جوانب و زوایا مورد بررسی قرار دهید. شما باید بهترین رشته های تحصیلی در آلمان را از لحاظ درآمد، بازار کار و فرصت کاری، جایگاه اجتماعی، سختی و آسانی کار، علاقه و سایر جوانب بررسی و تحلیل کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته مورد علاقه شما در برترین دانشگاه های آلمان، گاهی بدون آزمون گاهی رایگان ؛ مشاوره بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

لیست برترین رشته های تحصیلی دوره لیسانس در آلمان

باید به این نکته نیز اشاره کنیم، که شرایط کاری در آلمان برای تمامی حوزه ها و رشته ها فراهم است، البته یقینا تفاوت هایی وجود دارد که گاها کاملا چشمگیر هستند. اما علاقه و استعداد خود را نیز نباید بی تاثیری در موفقیت و آینده خود بدانید. در ادامه لیست برترین رشته های تحصیلی دوره لیسانس در آلمان را به همراه برترین دانشگاه های ارائه کننده ان مقطع برای شما نام خواهیم برد:

نام رشته مدت زمان تحصیل نام رشته مدت زمان تحصیل
دانشگاه فنی مونیخ 37 لیسانس اقتصاد 3 سال
دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ 54 مهندسی مکانیک 4 سال
دانشگاه هایدلبرگ 87 لیسانس علوم کامپیوتر 3 سال
دانشگاه آزاد برلین 98 مهندسی پزشکی 4 سال
دانشگاه RWTH آخن 106 سیستم های مکاترونیک کاربردی 3 سال
موسسه فناوری کارلسروهه (KIT) 119 مهندسی شیمی 4 سسال
دانشگاه هومبولت برلین 120 لیسانس مهندسی سیستم های اطلاعات 3 سال
دانشگاه فنی برلین 154 مهندسی خودرو 4 سال
دانشگاه آلبرت لودویگ فرایبورگ 192 لیسانس روابط بین الملل 3 سال
دانشگاه هامبورگ 205 مهندسی برق 4 سال
دانشگاه توبینگن 213 مهندسی رایانه 4 سال
دانشگاه گوتینگن 232 لیسانس مدیریت بازرگانی 3 سال
دانشگاه فنی دارمشتات 246 مهندسی آی تی 4 سال
دانشگاه صنعتی درسدن 246 مهندسی هسته ای 4 سال

پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در آلمان

شاید جالب باشد بدانید که همه ساله چند صد هزار نفر متقاضی ورود به دانشگاه های آلمان هستند که برخی در این بین موفق به این امر می شوند. همواره برخی از رشته های تحصیلی از سوی متقاضیان با میزان علاقه و درخواست بیش تری مواجه می شود و معمولا باعث می شود که پذیرش در این رشته ها رقابتی تر شده و دستیابی به آن ها کمی سخت تر شود.

به طور کلی پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در آلمان شامل رشته های تحصیلی مهندسی، دندانپزشکی و داروسازی، مدیریت، علوم اجتماعی، ارتباطات، کامپیوتر، مهندسی نرم افزار و سخت افزار، رشته های هنری و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی می شود.

پرطرفدارترین رشته های تحصیلی ایرانی ها در آلمان را باید اکثر رشته های پزشکی و دندانپزشکی، داروسازی و تمامی رشته های پیراپزشکی، رشته های مهندسی و حوزه کامپیوتر و آی تی معرفی کنیم.

قطعا دلایلی باعث این میزان علاقه و میل جهت ورود به این رشته ها شده است که در ادامه با آن ها بهتر آشنا می شویم. اما با این که تمامی رشته های تحصیلی در دانشگاه های آلمانی بسیار مناسب و با کیفیت هستند، بهترین رشته های تحصیل در آلمان برای ایرانی ها می تواند شامل رشته های پزشکی و تمامی گرایشات آن و رشته های مهندسی و علوم انسانی باشند.

چون دانشگاه های آلمان در این رشته ها بسیار با کیفیت و معتبر هستند و پس از فارغ التحصیلی بسیار سریع و راحت تر از مابقی رشته ها می توان وارد بازار کار شد.

پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در آلمان

بهترین رشته های علوم انسانی در آلمان

هر ساله دانشجویان خارجی بسیاری جهت تحصیل رشته های علوم انسانی وارد دانشگاه های آلمان می شوند که این فرصتی بسیار عالی برای رسیدن به مدارکی بسیار معتبر از دانشگاه های مطرح این کشور است. با این که رشته های علوم انسانی در مقابل رشته های مهندسی و پزشکی آلمان از شهرت بالایی برخوردار نیستند. این باعث ایجاد رقابت کمتر و درنتیجه دسترسی مناسب تر و راحت تر آن در مقایسه با آن رشته ها شده است.

علاوه بر این تحصیل رشته های علوم انسانی برای ایرانی ها در آلمان نظیر حقوق، روانشناسی، مدیریت و غیره می تواند به مشاغل بسیار پر درآمدی در این کشور ختم شده و افراد را نیز از یک جایگاه اجتماعی بسیار بالایی برخوردار سازد. در ادامه این بخش چندی از بهترین رشته های تحصیلی در آلمان در گروه علوم انسانی را شرح خواهیم داد.

رشته حقوق از بهترین های علوم انسانی در آلمان

از آن جایی باید بگوییم رشته حقوق از بهترین رشته های علوم انسانی در آلمان است، که اکثر فارغ التحصیلان این حوزه در آینده شغلی خود می توانند به درآمد های بالایی دست پیدا کنند. متوسط درآمد وکلا و قضات در آلمان حدود 85 هزار یورو در سال است که این افراد را در ردیف مشاغل پر درآمد قرار می دهد.

افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته حقوق را در آلمان دارند باید خود را برای دوران تحصیل سخت و پرکاری آماده نمایند. البته باید تذکر داد که پذیرش برای تحصیل در برترین رشته های گروه انسانی در آلمان بسیار رقابتی است و دانشگاه ها معمولا ظرفیت های بالایی را برای این رشته در نظر نمی گیرند.

رشته اقتصاد از بهترین رشته های علوم انسانی

تحصیل رشته اقتصاد از بهترین رشته های علوم انسانی در آلمان شناخته می شود و مجموعه ای گسترده از گرایش های تحصیلی را تحت پوشش قرار می دهد که فارغ التحصیلان بر اساس علاقه و مهارت های خود می توانند مشاغل مرتبط با آن را دنبال نمایند. 

مشاغلی همچون کارآفرینی، مدیر فروش، تحلیل گران مالی و غیره که می توانند در میان مشاغل پر درآمد در آلمان قرار بگیرند.

رشته روانشناسی از بهترین رشته های علوم انسانی در آلمان

قطعا باید رشته روانشناسی از بهترین رشته های علوم انسانی در آلمان معرفی شود، چون باتوجه به شرایط اجتماعی و همچنین زندگی روزمره در این کشور پیش بینی می شود که طی سالیان آینده به تعداد روانشناسان بالایی در این کشور نیاز باشد. روانشناسان می توانند در آلمان سالانه درآمدی در حدود 80 هزار یورو را به دست آورند.

علاوه بر این باتوجه به جمعیت رو به پیری که آلمان در حال تجربه است، قطعا می توان آینده این شغل را در این کشور مناسب در نظر گرفت. اما در ادامه دیگر رشته های زیر گروه علوم انسانی در آلمان که تحصیل در آن ها توصیه می شود و دریافت مدرک در آنان می تواند آینده ای مناسب برای افراد رقم بزند را مشاهده می کنید:

نام رشته تحصیلی متوسط درآمد با کسب مدرک لیسانس
اقتصاد 48 هزار یورو
علوم سیاسی اجتماعی 41 هزار یورو
علوم تربیتی 39 هزار یورو
مدیریت 49 هزار یورو
جامعه شناسی 34 هزار یورو
زبان شناسی 31 هزار یورو

رشته های معروف فنی مهندسی در آلمان

کشور آلمان یکی از برترین مقاصد جهان برای تحصیل رشته های مهندسی معرفی می شود، حتی بسیاری مبدا و سرآغاز مهندسی را کشور آلمان می دانند. البته شاید یکی از دلایل اصلی این امر تربیت مهندسان شایسته و بسیار مطرحی است که از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل شده اند. اکثر دانشگاه های مهندسی آلمان بسیار معتبر هستند و برخی حتی در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

علاوه بر این باتوجه به اینکه کشور آلمان یکی از بزرگ ترین اقتصاد های جهان را داشته که بخش اصلی و عظیم آن نیز بر دوش صنعت تولید است، کاملا واضح بوده که در این صنایع نیاز بالایی به مهندسان در تخصص های مختلف خواهد بود. این باعث می شود که آینده شغلی شما پس از تحصیل در این رشته ها فراهم و در دسترس باشد.

خوشبختانه رشته های معروف فنی مهندسی در آلمان تدریس می شوند و شما می توانید در آن ثبت نام نمایید. در ادامه این بخش برخی از مهم ترین و بهترین رشته های تحصیلی در آلمان برای رشته های فنی مهندسی را شرحی مختصر خواهیم داد.

رشته های معروف فنی مهندسی در آلمان

رشته مهندسی مکانیک در آلمان

تحصیل رشته مهندسی مکانیک در آلمان یک برنامه حرفه ای شامل طراحی، آزمایش، برنامه ریزی و نظارت بر پروژه‌ در صنایع مختلف را شامل می شود، که علاوه بر بالا بردن مهارت های فنی دانشجویان به آنان طراحی و اجرای انواع موتورهای الکتریکی، اتومبیل، هواپیما و سایر وسایل نقلیه سنگین می آموزد.

علاوه بر این رشته مهندسی مکانیک دارای گرایشات بسیار متنوع و مناسبی است که در دنیای امروز بسیار کارآمد و مورد نیاز هستند، گرایشاتی نظیر: رباتیک، دینامیک سیالات، فناوری نانو، مهندسی خودرو، مهندسی قدرت، مکاترونیک و غیره. با تحصیل رشته مکانیک در آلمان  به راحتی می توانید در شرکت ها و صنایع فراوان این کشور شاغل شده و متوسط درآمدی 45 هزار یورویی را در سال کسب نماید.

رشته مهندسی عمران از رشته های معروف فنی مهندسی در آلمان

رشته مهندسی عمران یکی از بهترین رشته های تحصیلی در آلمان است که دانشجویان را با زمینه طراحی، ساخت و نگهداری زیرساخت ها آماده می کند. دانشجویان در این رشته از طریق کارآموزی و بررسی های میدانی نیز تجربه عملی بسیاری کسب می کنند.

مهندسی عمران یکی از رشته های مهندسی است که با ایجاد سازه های غیرنظامی از مفهوم سازی تا ساخت و نگهداری سروکار دارد. آلمان یکی از بهترین مقصدها برای تحصیل در این رشته برای دانشجویان بین‌المللی است و سیستم آموزش عالی با کیفیت بالایی دارد. مهندسان عمران در آلمان به طور متوسط سالانه 45 هزار یورو درآمد خواهند داشت.

مهندسی کامپیوتر از رشته های معروف در آلمان

دنیای کامپیوتر امروز یکی از زمینه هایی است که روز به روز نقش پر رنگ تری را در زندگی انسان ها پیدا می کند و طراحی، ساخت، برنامه نویسی و پشتیبانی از این تولیدات کامپیوتری نیازمند متخصصینی در این حوزه می باشد . به همین خاطر رشته مهندسی کامپیوتر از رشته های معروف فنی مهندسی در آلمان است که متقاضیان بسیاری نیز دارد.

تحصیل در رشته های کامپیوتر را می توان یک علم و زبان بین المللی و یکسان در تمامی کشورها در نظر گرفت که دریافت مدک از دانشگاه های معتبری همچون آلمان می تواند زمینه اشتغال در هرکجای دنیا را برای شما فراهم سازد. این رشته نیز قطعا روز به روز در المان پیشرفت چشمگیری خواهد داشت و نیاز به متخصصین آن روز به روز بیش تر خواهد شد.

البته رشته های فنی مهندسی در آلمان فقط معطوف به همین مواردی که نام بردیم نمی شود، در جدول زیر دیگر رشته های مهندسی که تحصیل آن ها در آلمان بسیار پیشنهاد می شود را نیز نام خواهیم برد:

رشته تحصیلی متوسط درآمد با کسب مدرک لیسانس
مهندسی معماری 38 هزار یورو
مهندسی برق 34 هزار یورو
مهندسی رباتیک 41 هزار یورو
مهندسی پزشکی 39 هزار یورو
مهندسی شیمی 35 هزار یورو
مهندسی هوا و فضا 40 هزار یورو

رشته های پرطرفدار گروه پزشکی در آلمان

قطعا زیر گروه پزشکی را باید حتما به عنوان یکی از بهترین رشته های تحصیلی در آلمان در نظر گرفت. عوامل مختلفی همچون درآمدهای بسیار بالا، جایگاه و شان اجتماعی بسیار بالای متخصصین این حوزه باعث شده که رشته های پزشکی همواره از پر متقاضی ترین رشته های دانشگاهی میان دانشجویان خارجی و داخلی لقب بگیرد.

نه تنها در آلمان بلکه در اکثر کشورهای جهان رشته های پزشکی دارای بیش ترین تعداد متقاضیان هستند که این امر پذیرش در این رشته ها را بسیار رقابتی و حتی در برخی موارد بسیار سخت نموده است. اما باید این موضوع را نیز مدنظر قرار داد که با اخذ مدرک در این رشته ها به نوعی آینده شغلی و مالی خود را تضمین خواهید کرد.

یکی دیگر از دلایلی که تحصیل در رشته های پرطرفدار گروه پزشکی در آلمان را معقولانه می سازد، میزان نیاز بسیاری است که این کشور به متخصصین مختلف در رشته های پزشکی و پیراپزشکی در سال های آینده دارد. حتی طی سال های گذشته آلمان بسیاری از پزشکان، پرستاران و دیگر متخصصین حوزه پزشکی را از دیگر کشورها جذب کرده و همچنان هم به این کار ادامه می دهد.

پس اگر شرایط و علاقه لازم جهت تحصیل در رشته های پزشکی در آلمان را دارید، این رشته ها یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید برای رسیدن به یک آینده بسیار خوب مدنظر قرار دهید. در ادامه برخی از این رشته ها را می شناسیم.

رشته های پرطرفدار گروه پزشکی در آلمان

تحصیل پزشکی عمومی در آلمان

قطعا پزشکی عمومی از رشته های پرطرفدار گروه پزشکی در آلمان است که متقاضیان بسیاری دارد و رسیدن به آن نیز نیازمند ارائه یک رزومه و سوابق تحصیلی قوی دارد. ضمن این که باید بتوانید در آزمون ورودی این رشته در دانشگاه های مختلف نیز موفق به اخذ نمره قبولی شوید.

اما شما با تحصیل در رشته پزشکی فورا می توانید وارد بازار کار شده و در زمره درآمدهای بالا قرار بگیرید که با کسب تجربه و سابقه کار افزایش می یابد. ضمن این که اگر بتوانید در مقاطع بالاتر تحصیل نموده و تخصص خاصی را به دست آورید، قطعا افزایش درآمد بسیار بالایی را تجربه می نمایید.

پزشکان در آلمان به طور حداقل سالانه می توانند 42 هزار یورو درآمد داشته باشند که این مقدار برابر با متوسط درآمد اکثر رشته های دانشگاهی این کشور است و می تواند برای متخصصین و جراحان تا سالانه 180 هزار یورو نیز برسد. طبق آمار توسط درآمد پزشکان در آلمان 105 هزار یورو است.

دندانپزشکی از رشته های پرطرفدار در آلمان​

دندانپزشکی از رشته های پرطرفدار در آلمان

دندانپزشکی از رشته های پرطرفدار گروه پزشکی در آلمان است که در برخی از سال ها میزان متقاضیان بیش تری نیز برای تحصیل در آن درخواست خود را ثبت نموده اند. این رشته به نسبت رشته پزشکی کم کوتاه تر بوده و به سختی و مشکلی رشته های پزشکی نمی باشد. این موضوع در کنار موضوع درآمد بالای آن باعث علاقه دانشجویان بسیاری جهت تحصیل در آن شده است. دندانپزشکان در حالت عمومی می توانند درآمد بالاتری نسبت به پزشکان عمومی کسب کنند، اما قطعا متخصصان و جراحان درآمد بالاتری از دندانپزشکان کسب خواهند کرد. دقت داشته باشید که برای تحصیل رشته دندانپزشکی نیاز به تلاش بالایی خواهید داشت و رقبایتان نیز با حداکثر آمادگی برای رسیدن به این فرصت اقدام می کنند. به طور متوسط دندانپزشکان در المان درآمدی 100 هزار یورویی کسب می کنند.

پرستاری از رشته های پرطرفدار گروه پزشکی در آلمان

یکی از کشورهایی که طی چند سال گذشته با کمبود شدید پرستار مواجه بوده است، کشور آلمان است. به همین خاطر دانشگاه های این کشور از تمامی متقاضیان تحصیل این رشته استقبال می کنند. دقت داشته باشید که شاید پذیرش و قبولی در رشته پرستاری در آلمان ساده تر از رشته های پزشکی و دندانپزشکی باشد، اما همچنان پذیرش در آن رقابتی است.

پرستاری از رشته های پرطرفدار گروه پزشکی در آلمان معرفی می شود که می توانند درآمدهای خوبی و مناسبی نیز به دست آورند. دانشگاه های آلمان نیز از دانشگاه های برتر و بسیار معتبر جهت ارائه و آموزش رشته پرستاری در جهان شناخته می شوند که اخذ مدرک از آن ها در تمامی کشورهای جهان مورد قبول واقع می شود.

پرستاران در آلمان سالانه حداقل می توانند 32 هزار یورو درآمد داشته باشند که میزان تحصیلات بیش تر و همچنین تجربه و سابقه کاری تاثیر بسیار زیادی بر درآمد آن ها می گذارد. در ادامه بهترین رشته های تحصیلی در آلمان از زیر گروه رشته پزشکی و درآمد آن ها را نام می بریم:

نام رشته متوسط درآمد سالانه
داروسازی 62 هزار یورو
فیزیوتراپی 84 هزار یورو
جراح عمومی 130 هزار یورو
عصب شناسی 133 هزار یورو
چشم پزشکی 84 هزار یورو
ارتوپدی 180 هزار یورو

تحصیل رشته های محبوب گروه هنر در آلمان

تحصیل رشته های محبوب گروه هنر در آلمان می تواند شما را یک دانش و تجربه بسیار عالی و بالا در کنار یک مدرک بسیار معتبر و مطرح برخوردار سازد. دانشگاه های کشور آلمان از تنوع بسیار بالایی در رشته های زیر گروه هنر برخوردار هستند که تحصیل در هرکدام از آن ها می تواند آینده بسیار روشنی را برای شما رقم بزند.

به خصوص در دنیای امروز که اهمیت بسیار بالایی به هنر و هنرمندان داده می شود و آثار آنان مورد توجه قرار می گیرد. در حال حاضر دانشگاه هایی که در آلمان رشته های مختلف هنر را مورد تدریس قرار می دهند، بسیار دانشگاه های برجسته ای بوده و هریک از آنان هنرمندان معتبری را در گروه های مختلف به دنیای هنر جهان معرفی کرده اند.

ضمن اینکه در برخی از این رشته ها ترکیب و تلفیقی نیز با دنیای کامپیوتر و دیجیتال صورت گرفته و یک بعد جدید و متفاوت را به دنیا معرفی می کند. از بهترین رشته های تحصیلی در آلمان از گروه هنر می توان به رشته های عکاسی، نقاشی، گرافیک، ساخت انیمیشن، تصویر سازی، سینما، مجسمه سازی و موسیقی اشاره کرد.

تحصیل رشته های محبوب گروه هنر در آلمان

گرافیک از رشته های محبوب هنری در آلمان

آلمان کشوری ایده‌آل برای پرورش و کسب مهارت های لازم در حوزه طراحی گرافیک است. با توجه به این‌ که این کشور هم‌ اکنون دستخوش موج دیجیتالی شدن قرار دارد، گرافیست ها به واسطه یادگیری ایده های اصلی نهفته در این موج از مزیتی رقابتی برخوردار خواهند شد.

دانشگاه های آلمان به خاطر آموزش و پژوهش های استاندارد و محیط های دانشگاهی پذیرا و بسیار مطلوبی که دارا هستند، همواره در میان دانشگاه های برتر جهان جهت تحصیل رشته گرافیک قرار می گیرند. گرافیک از رشته های محبوب گروه هنر در آلمان شناخته می شود که یک انتخاب بسیار صحیح و آینده نگرانه تلقی می شود.

رشته طراحی مد در دانشگاه های آلمان

طراحی مد از رشته های محبوب گروه هنر در آلمان معرفی می شود، چون شما علاوه بر تحصیل این رشته در دانشگاه هایی بسیار مدرن و با کیفیت در مرکز دنیای مد جهان نیز قرار گرفته اید. آلمان کشور است که تحت تاثیر مد از فرانسه و ایتالیا خود به یک نوع نوین و بسیار متفاوت اما جذاب و زیبا از دنیای مد رسیده است.

شما نحوه طراحی، تولید و عرضه اکسسوری ها و لباس ها در دانشگاه های آلمان را فرا خواهید گرفت و می آموزید که چگونه اصول هنرمندانه و گرافیک کاربردی را با هم تلفیق نموده تا ایده خود را به محصولی جذاب و چشمگیر تبدیل نمایید. البته رشته طراحی مد شامل گرایش هایی نظیر طراحی لباس، طراحی کفش و پاپوش و طراحی اکسسوری نیز می شود.

ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در کنار شما هستیم تا مسیر مهاجرت را با آرامش و در کمترین زمان ممکن طی کنید.

اگر به بخش ما تا حالا چیکار کردیم از منوهای بالای سایت سری بزنید می توانید با تجارب مراجعین ما آشنا شوید که چگونه ناباورانه در کمترین زمان ممکن به ویزاهای خود رسیده اند و از آشنایی شان با موسسه رجبی تا دریافت ویزا برای شما می گویند.

در ویدئوی ارائه شده برخی از ویزاهای کشور آلمان را میبینید که برای کلاینت های موسسه رجبی ارسال شده است.

نمایش ویدیو درباره ویزاهای-کشور-آلمان
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

رشته مورد علاقه تان چیست ؟ مشاوران ما شرایط خاص شما را در نظر گرفته و بهترین راه را نشان خواهند داد.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

عکاسی از رشته های محبوب گروه هنر در آلمان

امروزه رشته عکاسی یکی از رشته های دنیای هنر می باشد که متقاضیان بسیاری علاقمند به تحصیل آکادمیک در این رشته و یادگیری اصولی و علمی آن هستند. شاید در نگاه اول رشته عکاسی چندان متنوع و خاص به نظر نیاید، اما جالب است بدانید که این رشته را می توان در مقاطع تکمیلی در گرایش هایی نظیر: عکاس مد، دستیار تولید استودیو، مدیر عکاسی، عکاس محصولات غذایی، طراح برند، تولیدکننده محتوی عکس و ویدیو و عکاس محصول فرا گرفت.

عکاسی از رشته های محبوب گروه هنر در آلمان است که دانشگاه های مطرح و معتبر این کشور به آموزش و تدریس آن می پردازند. امروزه این رشته در مشاغل مهمی مورد استفاده قرار می گیرد و حرفه ها و صنایع بسیاری نیازمند استفاده از عکاسان حرفه ای جهت ساخت پروژه های خود و یا معرفی و محصولات خود می باشند.

یک عکاس با مدرک لیسانس سالانه به طور متوسط می تواند 35 هزار یورو در آلمان درآمد داشته باشد. البته رشته هنر فقط به همین مواردی که گفتیم خلاصه نمی شود در ادامه به برخی دیگر از بهترین رشته های گروه هنر و متوسط درآمد قابل کسب از طریق آن ها در المان اشاره خواهیم کرد:

نام رشته متوسط درآمد سالانه
نقاشی 25 هزار یورو
ساخت انیمیشن 37 هزار یورو
تصویر سازی 32 هزار یورو
مجسمه سازی 34 هزار یورو
موسیقی (آهنگساز) 33 هزار یورو

بهترین رشته های تحصیلی در آلمان برای مهاجرت

تا این بخش از مقاله شما عزیزان را با بهترین رشته های تحصیلی در آلمان در گروه های تحصیلی مختلف آشنا ساختیم و توضیحات مختصری را نیز ارائه نمودیم. اما قطعا دانشجویان خارجی متفاوت از دانشجویان داخلی آلمان به امر تحصیل خود نگاه می کنند و تلاش دارند تا بتوانند در رشته هایی تحصیل کنند که از طریق آن ها یک زندگی راحت و درآمدی خوب را برای خود فراهم آورند.

به همین خاطر معمولا بهترین رشته های تحصیلی در آلمان برای مهاجرت را باید رشته های گروه پزشکی، فنی مهندسی و حقوق معرفی کنیم که اکثر مشاغل پردرآمد و دارای فرصت کاری زیاد و همچنین شرایط و محیط کاری خوب در دسته این رشته های تحصیلی قرار گرفته اند. البته قطعا این شاخه ها دارای متقاضیان بسیاری نیز بوده و اکثر دانشجویان مایل به تحصیل در این رشته ها هستند.

پس برای این که بتوانید در این رشته های تحصیلی معتبر و با کیفیت در آلمان پذیرفته شوید، حتما با متخصصین و مشاورین این حوزه مشورت داشته و شرایط و مدارک خود را بررسی حرفه ای نمایید تا بتوانید جهت پذیرش در بهترین رشته های تحصیلی ممکن اقدام نمایید.

اگر در حال تصمیم گیری برای تحصیل در دانشگاه های آلمان هستید، مقالات زیر را هم بخوانید.

سوالات پر تکرار بهترین رشته های تحصیلی در آلمان

 در حال حاضر بهترین رشته های تحصیلی در آلمان در گروه پزشکی شامل: پزشکی عمومی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی، ارتوپدی، فیزیوتراپی، جراحی عمومی و چشم پزشکی می شود.

بله، کشور آلمان یکی از بهترین مقاصد جهان برای تحصیل رشته های فنی مهندسی می باشد چون دارای دانشگاه های معتبری بوده و فرصت های کاری بسیاری در این حوزه وجود دارد.

برای تحصیل در سال 2024 دانشگاه فنی مونیخ به عنوان برترین دانشگاه آلمان با رتبه 37 در جهان شناخته می شود.

 به طور کلی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و پیراپزشکی از بیش ترین درآمدها در میان رشته های تحصیلی مختلف در آلمان برخوردار هستند.

 بله، وکل و قضات همواره در زمره بالاترین درآمدها درکشور آلمان قرار داشته اند.

در گروه هنر در دانشگاه های آلمان رشته های گرافیک، طراحی مد، عکاسی، نقاشی، سینما، ساخت انیممیسن و غیره از برترین رشته های تحصیلی می باشند.

 بله، کشور المان از کمبود بسیاری در حوزه پزشکی و پرستاری رنج می بر و پیش بینی می شود طی سال های آینده حتی مقدار این نیاز افزایش یابد.

تیم مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و دفتر شیراز آماده ارائه راهنمایی و مشاوره در رابطه با بهترین رشته های تحصیلی در آلمان و اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور به شما عزیزان هستند. ضمنا مقاله تحصیل در آلمان را نیز مطالعه نموده تا شرایط و جزئیات کامل این امر را بشناسید.

تجارب سه نفر از مراجعین رجبی که موفق به اخذ ویزای تحصیلی آلمان شده اند را ببینید و بشنوید.

پخش ویدیو
نمایش ویدیو درباره علیرضا عبدالهی آلمان
نمایش ویدیو درباره امیر حسین علامه آلمان

2 دیدگاه در “بهترین رشته های تحصیلی در آلمان

  1. بهترین رشته های تحصیلی در آلمان مریم گفت:

    سلام .خسته نباشید. 26ساله هستم کاردانی مدیریت بازرگانی. دیپلم تجربی دارم با معدل18. ۱.آیا امکان گرفتن پذیرش تحصیلی برای رشته های علوم پایه آلمان هست؟ ۲.طول تحصیل بازار کار به چه صورت خواهد بود؟ ۳.چه پیش درآمد هایی برای دریافت این پوزیشن لازم هست؟

    1. بهترین رشته های تحصیلی در آلمان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام
      با توجه به سن و گپ تحصیلی تان زیاد توصیه نمیکنیم برای آلمان اپلای کنید چون احتمال ریجکتی وجود دارد و بهتر است برای کشورهای دیگری اقدام کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه