خوابگاه های دانشجویی کشور آلمان

خوابگاه های دانشجویی کشور آلمان راهی آسان برای اقامتی امن و مقرون به صرفه است و به شما کمک می کند که حین اقامتتان در این کشور نگرانی ای در مورد مکان زندگی نداشته باشید. چنانچه شما نیز قصد تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های این کشور را دارید اما هنوز مکانی را برای زندگی انتخاب نکرده اید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. 

خوابگاه های دانشجویی کشور آلمان

خوابگاه ها در آلمان توسط studentenwerk، یک سازمان غیر انتفاعی ارائه دهنده خدمات حمایتی اجتماعی، مالی و فرهنگی به دانشجویان، ارائه می شود. این خوابگاه ها به عنوان مقرون به صرفه ترین نوع اقامت شناخته شده و امروزه بیش از 40 درصد دانشجویانی این کشور، اقامت در خوابگاه را انتخاب می کنند. 

چنانچه شما نیز قصد زندگی و مهاجرت به کشور آلمان را دارید، توصیه می کنیم برای آشنایی با شرایط و تحصیل در این کشور از طریق راه های ارتباطی با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) در تماس باشید.

دانشجویان حین زندگی در خوابگاه های دانشجویی در آلمان باید به صورت مشترک در کنار دیگر دانشجویان زندگی کنند تمامی خوابگاه ها حمام، آشپزخانه و فضاهای مشترک دارند. 

اکثر خوابگاه ها کاملا مبله هستند و بدین ترتیب دانشجویان نگرانی ای در مورد خرید وسایل نخواهند داشت. چنانچه قصد تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارید، برای اطلاع از نحوه اخذ پذیرش و شروع روند مهاجرتتان به مقاله تحصیل در آلمان مراجعه فرمایید.

فهرست مطالب

انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در آلمان

گزینه های اقامتی موجود در کشور آلمان به دو نوع کلی خوابگاه های دانشجویی و اقامتگاه های خصوصی تقسیم می شود که اقامتگاه خصوصی نیز خود شامل دو گزینه جذاب خانه های مشترک و خانه های مستقل می شود. آشنایی با انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در آلمان به شما کمک می کند که دیدی گسترده تر از گزینه های اقامتی خود در این کشور داشته باشید و بهترین مورد را برای خود انتخاب کنید.

خوابگاه های دانشجویی کشور آلمان توسط خدمات دانشجویی محلی یا خود دانشگاه ها اداره می شوند.  این خوابگاه ها معمولا اتاق های یک نفره یا مشترک ارائه می دهند که امکاناتی مانند حمام، آشپزخانه و اتاق های مشترک دارند. سالن های اقامتی در آلمان مقرون به صرفه و بسیار محبوب هستند و اغلب ورود به آن ها بسیار دشوار می باشد.

یکی دیگر از انواع اسکان دانشجویی، مسکن های خصوصی هستند که توسط صاحبخانه یا آژانس های خصوصی ارائه می شوند. این نوع از گزینه های اقامتی حریم خصوصی، راحتی و انعطاف پذیری بالاتری داشته اما در مقابل آن هزینه ها و مسئولیت های بیشتری را برای دانشجویان به همراه دارند.

دانشجویان در این نوع از اقامت باید ودیعه، هزینه کمیسیون و قبوض مختلف بپردازند و همچنین ممکن است مجبور شوند خودشان امکانات لازم خانه نظیر لوازم خانگی را تهیه کنند. در نهایت یکی از گزینه های محبوب اقامتی زندگی با یک خانواده آلمانی می باشد که این مورد نیز هزینه های مقرون به صرفه ای دارد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در بهترین شرایط و امکانات در آلمان با اعتماد به کارشناسان حرفه ای رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آپارتمان مشترک یا WG در آلمان

آپارتمان مشترک یا WG در آلمان یکی از محبوب ترین گزینه های اقامتی برای دانشجویان بین المللی به شمار می رود. در این نوع از خوابگاه دانشجویی در آلمان، گروهی از دانشجویان به صورت خصوصی آپارتمانی را اجازه می کنند و می توانند در آن آپارتمان، اتاق خصوصی خود را داشته اما دیگر قسمت های مهم مانند آشپزخانه، حمام و برخی فضاهای نشیمن را به اشتراک بگذارند.

در حال حاضر آپارتمان های بسیار متنوعی در کشور آلمان وجود دارند که دارای ابعاد و تعداد اتاق خواب های مختلف هستند. گروهی از دانشجویان می توانند به صورت مشترک و بر اساس میزان بودجه و ترجیحات خود یک آپارتمان را اجاره کرده و در هزینه ها و مسئولیت های خانه شریک شوند. این مورد نسبت به خوابگاه های دانشجویی کشور آلمان استقلال بیشتری را برای دانشجویان به همراه دارد و همچنین نسبت به اجاره یک خانه به تنهایی، هزینه های کم تری را به دانشجویان تحمیل می کند.

همچنین آپارتمان های مشترک به راحتی در دسترس هستند و در این نوع اقامت شما می توانید در کنار دوستان خود زندگی کرده و وقت بگذرانید و فرصت گسترش زبان آلمانی و توسعه درس های خود را دارید. با این حال امنیت آپارتمان های اشتراکی کم است و معمولا این اقامتگاه ها دور از دانشگاه ها قرار دارند به همین دلیل دانشجویان باید هزینه های بیشتری را برای حمل و نقل در نظر بگیرند.  

آپارتمان مشترک یا WG در آلمان

اقامت در خانه های وٌگ در آلمان

اقامت در خانه های وٌگ در آلمان گزینه ی جذاب دیگری برای دانشجویان بین المللی می باشد. در این نوع اقامت دانشجو در خوابگاه خصوصی یک اتاق اجاره کرده و در آن زندگی می کند. طبق اطلاعات به دست آمده خوابگاه های دانشجویی عمومی در این کشور بسیار محدود هستند و اغلب لیست های انتظار بسیار طولانی ای دارند، به همین دلیل خوابگاه های خصوصی توسط سازمان های غیرانتفاعی، کلیساها، بنیادها یا شرکت های خصوصی ایجاد شده اند.

این خوابگاه دانشجویی در آلمان اتاق های مبله با امکانات مشترک مانند آشپزخانه، حمام، اتاق های خشکشویی هستند و فضاهای مشترک مانند اتاق استراحت یا مطالعه را به دانشجویان ارائه می دهد. در این نوع خوابگاه نیز چندین دانشجو با یکدیگر زندگی می کنند اما استقلال نسبت به آپارتمان های WGکم تر است زیرا خوابگاه های خصوصی ممکن است برخی قوانین داشته باشند.

از طرفی طبق شرایط زندگی در خوابگاه های آلمان دانشجویان باید برخی هزینه ها مانند هزینه قبوض و هزینه تعمیر و نگهداری اتاق را خودشان پرداخت کنند در صورتی که در خوابگاه های عمومی این هزینه ها بر روی اجاره حساب می شود.

هزینه های اسکان دانشجویی در آلمان

هزینه های اسکان دانشجویی در آلمان با توجه به عوامل مختلف مانند شهر محل سکونت، نوع اقامتگاه و.. تعیین می شود. به طور کل هزینه خوابگاه های دانشجویی در آلمان می تواند از 850 تا 1200 یورو در ماه متغیر باشد. ارزان ترین گزینه ی اقامتی برای دانشجویان بین المللی، خوابگاه های عمومی می باشد.

هزینه خوابگاه دانشگاه های آلمان حدود 250 تا 400 یورو برای دانشجویان بین المللی در این کشور می باشد. پس از آن خوابگاه های خصوصی وجود دارند که هزینه های بالاتری داشته و حدودا 300 تا 700 یورو برای دانشجویان هزینه دارند. با توجه به اینکه هزینه اقامتی دانشجویان در آلمان در آپارتمان های WG بین چندین دانشجو تقسیم می شود هزینه ها نسبت به اجاره انفرادی خانه مقرون به صرفه تر است. امروزه دانشجویان در این گزینه اقامتی باید حدودا 350 یورو در ماه هزینه بپردازند.

نوع آپارتمان برلین هامبورگ مونیخ فرانکفورت اشتوتگارت
آپارتمان 1 خوابه (مرکز شهر) 925 963 1,311 1,049 928
آپارتمان 1 خوابه (اطراف شهر) 657 681 1,004 808 765
آپارتمان 3 خوابه (مرکز شهر) 1,836 1,825 2,290 2,015 1,704
آپارتمان 3 خوابه (اطراف شهر) 1,241 1,351 1,756 1,413 1,277

هزینه خوابگاه های خصوصی در آلمان

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن بسیاری از دانشجویان بین المللی را به خود مشغول کند این است که هزینه خوابگاه های خصوصی در آلمان چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت امروزه هزینه های اجاره اتاق در خوابگاه های خصوصی با توجه به امکانات موجود در خوابگاه و همچنین شهر تعیین می شود.

طبق اطلاعات به دست آمده امروزه متوسط اجاره ماهانه یک خوابگاه خصوصی در شهر برلین حدودا 400 یورو در ماه است از طرفی هزینه های اجاره اتاق در یک خوابگاه در شهر هامبورگ می تواند تا 450 یورو در ماه برسد. خوابگاه های خصوصی موجود در شهر مونیخ هزینه های بالاتری داشته و دانشجویان به صورت متوسط برای اجاره اتاق در خوابگاه های این شهر باید هزینه ای معادل 500 یورو یا بیشتر بپردازند.

شهر فرانکفورت نیز برخی خوابگاه های خصوصی باکیفیت را در خود جای داده است و امروزه هزینه خوابگاه دانشجویی در آلمان و در این شهر حدودا 450 یورو می باشد. در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که این هزینه ها ممکن است با توجه به نوع خوابگاه، امکانات و دیگر شرایط تغییر کند لذا حتما اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ها را در سایت مربوط به خوابگاه مورد نظرتان مشاهده فرمایید.

هزینه خوابگاه های خصوصی در آلمان

هزینه خوابگاه های دولتی آلمان

در حال حاضر هزینه خوابگاه های دولتی آلمان بسیار مقرون به صرفه می باشد و این گزینه  اقامتی به عنوان مقرون به صرفه ترین و ارزان ترین مورد برای دانشجویان شناخته می شود. 

طبق اطلاعات به دست آمده امروزه خوابگاه های عمومی در این کشور حدودا 200 تا 400 یورو در ماه برای دانشجویان هزینه دارند اما این هزینه می تواند با توجه به شهر و امکانات خوابگاه متفاوت باشد. 

شما می توانید در جدول، برخی از هزینه های اجاره خوابگاه دانشجویی در آلمان در شهرهای مختلف را مشاهده فرمایید.

شهر هزینه متوسط به یورو
برلین 200 - 300
هامبورگ 250 - 350
مونیخ 300 - 400
فرانکفورت 250 - 350

از طرفی باید به این نکته اشاره کنیم که نه تنها هزینه های اجاره این نوع از خوابگاه های دانشجویی کشور آلمان مقرون به صرفه تر است، بلکه دانشجویان با زندگی در خوابگاه های عمومی نیازی به پرداخت هزینه های قبوض و اینترنت را ندارند و در اکثر خوابگاه ها این هزینه ها به همراه اجاره در نظر گرفته می شود.

در نهایت باید گفت که با توجه به اینکه خوابگاه های دانشجویی در محوطه دانشگاه یا در زندگی دانشگاه قرار دارند، هزینه های حمل و نقل دانشجویان نیز بسیار کاهش پیدا می کند لذا به طور کلی این نوع اقامت دانشجویی بهترین و مقرون به صرفه ترین مورد می باشد.

پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در آلمان

در دنیای امروزه پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در آلمان کار خیلی سختی نیست و هر دانشجو می تواند از طرق مختلف گزینه های اقامتی را مشاهده کرده و بهترین مورد را با توجه به شرایط و ترجیحات خود انتخاب کند.

اولین و بهترین راه برای پیدا کردن اقامتگاه در این کشور تماس مستقیم با اتحادیه های دانشجویی محلی Studentenwerk آلمان می باشد. این اتحادیه ها در اکثر شهرها وجود دارند و مسئول رسیدگی به درخواست های دانشجویان برای خوابگاه دانشجویی در آلمان می باشند. یکی دیگر از روش های عالی برای پیدا کردن اقامتگاه در این کشور تابلوهای اعلانات و دفتر بین المللی دانشگاه است و شما می توانید از طریق تماس یا مراجعه به دانشگاه گزینه های اقامت خصوصی و عمومی موجود در دانشگاه را بررسی کنید.

استفاده از بستر های نرم افزاری و روش های آنلاین نیز یکی از محبوب ترین گزینه ها برای یافتن خوابگاه های دانشجویی کشور آلمان می باشد. موتور های جستجوگر بسیار قوی و متنوعی وجود دارند که انواع خوابگاه ها و گزینه های اقامت خصوصی مانند آپارتمان ها را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. از مهم ترین این وب سایت ها می توان به HousingAnywhere، UniPlaces، Amber Student و…. اشاره کرد.

در نهایت یکی از گزینه های راحت و مطمئن برای دانشجویان بین المللی استفاده از آژانس های اجاره مسکن یا real estate ها می باشد. شما می توانید با پرداخت هزینه و از طریق مشاورین این آژانس ها در کوتاه ترین مدت زمان ممکن خانه و اقامتگاه مورد نظرتان را پیدا کنید.

رزرو خوابگاه دانشجویی در آلمان

طبق اطلاعات به دست آمده دانشجویان به منظور رزرو خوابگاه دانشجویی در آلمان باید از طریق Studentenwerk، درخواست دهند. دانشجویان باید ابتدا به وب سایت این سازمان وارد شده و از طریق انتخاب منطقه یا شهر مورد نظرشان گزینه اقامتی را انتخاب کرده و در گام بعدی فرم درخواست را با مشخصات شخصی، برنامه تحصیلی، خوابگاه ترجیحی و تاریخ مهاجرت پر کنند.

بر اساس شرایط زندگی در خوابگاه های آلمان دانشجویان باید در این سایت مدارک لازم مانند کپی پاسپورت، تاییدیه ثبت نام از دانشگاه، مدرک درآمد یا بورسیه تحصیلی و گواهی بیمه سلامت را آپلود کنند و سپس منظور نتیجه باشند. این سازمان درخواست های مختلف را بررسی کرده و در صورتی که مکانی برای شما موجود باشد و با ترجیحات شما مطابقت داشته باشند، پیشنهاد اقامت برای شما ارسال می شود.

لازم به ذکر است که رزرو خوابگاه از طریق این سایت بسیار دشوار است و معمولا صف های درخواست طولانی می باشد. به همین دلیل دانشجویانی که موفق نشدند از طریق این سایت خوابگاه مورد نظرشان را پیدا کنند می توانند از پلتفرم های دیگری مانند Gesucht، Studenten-WG یا ImmobilienScout24 برای جستجوی خوابگاه های دانشجویی کشور آلمان و تماس مستقیم با صاحبخانه یا مستاجر استفاده کنند.

رزرو خوابگاه دانشجویی در آلمان

مراحل دریافت خوابگاه دانشجویی در آلمان

مراحل دریافت خوابگاه دانشجویی در آلمان بسیار ساده است و دانشجویان به منظور یافتن بهترین محل اقامت دانشجویی در این کشور باید چندین مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارند. در اولین قدم دانشجویان باید تحقیقات کاملی در مورد خوابگاه های دانشجویی کشور آلمان داشته باشند و با توجه به نوع شخصیت خود، بودجه و ترجیحات، بهترین گزینه را برای اقامت انتخاب کنند.

در گام بعدی دانشجویان باید به صورت آنلاین خوابگاه مد نظرشان در این کشور را رزرو کنند و علاوه بر این، نوع اتاق مورد نظرشان در آن خوابگاه را انتخاب کنند. در مرحله بعدی دانشجویان باید مدارک خود را و اطلاعات تماس را ارائه دهند و منتظر تأیید رزرو خود از طریق ایمیل یا دیگر روش های اطلاع رسانی باشند.

هنگامی که دانشجویان تاییدیه رزرو را دریافت کردند می توانند در تاریخ تعیین شده برای ورود، در ساعات مشخص شده در پذیرش خوابگاه حضور پیدا کنند و مراحل آخر مانند پرداخت را انجام دهند و اتاق خود در خوابگاه دانشجویی در آلمان را دریافت کنند.

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در آلمان

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در آلمان

امروزه خوابگاه ها و اجاره های خصوصی دو نوع اصلی اقامت دانشجویی در این کشور است و سوالی که اکثر دانشجویان با آن درگیر هستند این می باشد که تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در آلمان چیست؟ و کدام مورد برای من مناسب تر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که این دو روش اقامتی هر دو مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند و برای افراد با شخصیت های متفاوت مناسب می باشند.

طبق اطلاعات به دست آمده خانه ها و آپارتمان های خصوصی دارای استقلال بیشتری هستند. با توجه به اینکه دانشجویان به صورت تنهایی یا گروهی این نوع اقامتگاه را با هم اجاره می کنند، معمولا استقلال و آزادی عمل در آن ها بیشتر است. در مقابل آن ها خوابگاه ها توسط برخی افراد اداره می شوند و قوانین و مقررات سخت گیرانه ای دارند.

یکی دیگر از تفاوت های اصلی خوابگاه دانشجویی در آلمان با خانه ها، میزان فضا و حریم خصوصی افراد می باشد. خانه ها حریم خصوصی بیشتری داشته اما در خوابگاه ها ممکن است چندین دانشجو با هم در یک اتاق زندگی کنند.

همچنین هزینه های اجاره خانه نسبت به خوابگاه بیشتر است  و خوابگاه ها به عنوان گزینه های اقامتی مقرون به صرفه ای شناخته می شوند. در نهایت باید گفت با توجه به اینکه خوابگاه های دانشجویی کشور آلمان توسط برخی افراد و سازمان ها اداره می شوند، میزان امنیت خوابگاه ها نسبت به خانه بیشتر است.

یکی از فعالیت های ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی اخذ ویزای تحصیلی برای مراجعین است.

در ویدئوی ارائه شده ویزاهای تحصیلی آلمان را میبینید که درمدت زمان کوتاهی برای کلاینت ها رجبی اخذ شده است.

شما هم می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در تماس باشید و با دریافت مشاوره رایگان اولیه و مشاوره های تخصصی بعدی در اسرع وقت ویزای تحصیلی خود را دریافت نمایید.

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در برترین دانشگاه های آلمان بصورت رایگان هم امکان پذیر است ، مشاوره بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

امکانات خوابگاه های دانشجویی آلمان

امکانات خوابگاه های دانشجویی آلمان اصولا با توجه به نوع خوابگاه و اقامتگاه تعیین می شود با این حال برخی از امکانات موجود در بیشتر خوابگاه های این کشور یکسان می باشد. امروزه اکثر خوابگاه های دانشجویی به صورت کامل مبله هستند و دارای امکاناتی نظیر تخت خواب، میز، صندلی، کمد و یخچال می باشد. همچنین برخی از خوابگاه های این کشور امکاناتی نظیر روتختی و ملحفه، حوله و ظروف آشپزخانه را ارائه می دهند اما در برخی از خوابگاه ها دانشجویان خودشان باید این موارد را خریداری کنند.

یکی دیگر از امکانات مهم خوابگاه دانشجویی در آلمان مواردی مانند حمام، آشپزخانه، اتاق لباسشویی، اتاق مشترک برای مطالعه یا نشیمن می باشد و برخی از خوابگاه ها کافه تریا، باشگاه ورزشی، کتابخانه و دیگر امکانات لوکس را در اختیار دانشجویان قرار می دهند.

امروزه دانشجویان در اکثر خوابگاه ها می توانند به راحتی به اینترنت دسترسی داشته باشند اما در برخی خوابگاه ها ممکن است دسترسی دانشجویان بر اساس پهنای باند یا سرعت محدود شود یا خوابگاه های دانشجویی کشور آلمان از دانشجویان برای این مورد هزینه هایی را دریافت کنند.

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که در کنار تمامی امکانات، اکثر خوابگاه ها یک مدیر و سرایدار دارند که مسئولیت حفاظت و نگهداری ساختمان را بر عهده دارد. همچنین برخی خوابگاه های موجود در این کشور دوربین های امنیتی، قفل، زنگ هشدار یا کپسول آتش نشانی نیز می باشند.

امکان زندگی با خانواده آلمانی

امکان زندگی با خانواده آلمانی یکی از راه های بسیار جذاب برای دانشجویان بین المللی است که با هزینه های مقرون به صرفه اقامتگاهی امن و راحت پیدا کنند. این گزینه ی اقامتی مختص دانشجویان بالای 18 سال است و علاقمندان می توانند در خانه یک فرد آلمانی یک اتاق خواب اجاره کنند.

امروزه دانشجویان می توانند به صورت خصوصی یا مشترک یک اتاق خواب در خانه فرد آلمانی اجاره کنند. خانواده میزبان مواردی مانند غذا، اینترنت و دسترسی به قسمت های مشترک را برای دانش جویان فراهم می کنند و در مقابل انتظار دارند که دانشجو به قوانین خانه احترام بگذارد و در برخی کارها کمک کند.

دانشجویان می توانند حین زندگی با خانواده آلمانی در فعالیت های خانوادگی شرکت کنند و از نزدیک با فرهنگ آلمان آشنا شوند. آن ها همچنین می توانند با اقامت در این نوع خانه ها  و خوابگاه های دانشجویی کشور آلمان تا حد زیادی مهارت های زبان آلمانی خود را گسترش دهند.

امکان زندگی با خانواده آلمانی

امکانات و مسئولیت های موجود در خانه و این نوع اقامتگاه با توجه به نوع اقامتگاه تعیین می شود و بهتر است تمامی موارد را پیش از امضای قرارداد بررسی کنید. در نهایت باید گفت دانشجویان باید در انتخاب خانواده نهایت وسواس و دقت را به خرج دهند تا خانواده ای مناسب را انتخاب کنند.

محله های مناسب اسکان دانشجویی در برلین   

برلین پایتخت آلمان و یکی از محبوب ترین شهرهای این کشور برای زندگی می باشد. امروزه تعداد زیادی محله و منطقه در این کشور وجود دارد و گاهاً انتخاب بهترین مکان برای انتخاب سخت و دشوار می باشد. محله های مناسب اسکان دانشجویی در برلین، معمولا مکان هایی هستند که به دانشگاه ها نزدیک تر می باشند و هزینه ای زندگی مقرون به صرفه ای دارند. با این حال امروزه هزینه خوابگاه های برلین آلمان گران تر از سایر شهرهای موجود در کشور می باشد.        

کروزبرگ یکی از بهترین محله های موجود در این شهر است که مقر اقامتگاه های دانشجویی در شهر برلین می باشد. این محله مقرون به صرفه، امن و پر جنب و جوش می باشد و بسیاری از کافه ها و رستوران ها را در خود جای داده است. کروزبرگ شبکه حمل و نقل عمومی بسیار کارآمدی دارد و برای دانشجویان کالج ماکرومدیا، آکادمی طراحی برلین و ESMOD برلین بهترین گزینه می باشد زیرا برخی از خوابگاه دانشجویی در آلمان را در خود جای داده است.

یکی دیگر از محله های عالی محله میت (Mitte) می باشد. این محله برای دانشجویان علاقمند به جاذبه هایی مانند موزه ها، گالری ها و مکان های دیدنی گزینه ای عالی می باشد و ترکیب از ساختمان های مدرن و تاریخی را به دانشجویان ارائه می دهد. امروزه اکثر دانشجویانی که در دانشگاه هومبولت مشغول به تحصیل هستند، خوابگاه های دانشجویی در برلین در محله میت را برای زندگی انتخاب می کنند.

مناطق اسکان دانشجویی در هامبورگ

مناطق اسکان دانشجویی در هامبورگ

هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان و مکانی عالی برای زندگی است و به عنوان یکی از شیک ‌ترین، جالب ‌ترین و پر جنب و جوش ‌ترین شهرهای این کشور شناخته می شود. امروزه یکی از بهترین مناطق اسکان دانشجویی در هامبورگ سنت پائولی می باشد که جزو مناطق مدرن این شهر می باشد و فضایی پر جنب و جوش و تنوع فرهنگی را به دانشجویان هدیه می دهد. همچنین این محله به مرکز شهر نزدیک است و سیستم حمل و نقل بسیار خوبی دارد.

یکی دیگر از محله هایی که تعداد زیادی از خوابگاه های دانشجویی در هامبورگ را در خود جای داده است، محله ایمسبوتل ((Eimsbüttel می باشد. این منطقه به دلیل مجاورت با دانشگاه هامبورگ بین دانشجویان بسیار محبوب می باشد و ترکیبی از ساختمان های قدیمی و مدرن، رستوران ها و مغازه های مختلف را به دانشجویان ارائه می دهد.

یکی از محله های مقرون به صرفه این شهر برای دانشجویان بین المللی مناطق آلتونا و اوتنسن می باشند که فضایی زیبا و چند فرهنگی را به دانشجویان ارائه می دهند. امروزه تعداد اقامتگاه های دانشجویی در هامبورگ و در این منطقه فراوان است و دانشجویان می توانند از بین خانه های تاریخی تا آپارتمان های مدرن یک مورد را انتخاب کنند. در نهایت باید گفت محله اولنهورست (Uhlenhorst) نیز گزینه ای جذاب برای دانشجویان بین المللی است و هزینه خوابگاه ها در هامبورگ و در این منطقه بسیار مقرون به صرفه می باشد.

 

مناطق اسکان دانشجویی شهر مونیخ

مونیخ سومین شهر مهم این کشور و مقر برخی از مهم ترین دانشگاه های این کشور می باشد. امروزه هزینه های خوابگاه ها در مونیخ نسبتا گران قیمت هستند اما هزینه ها می تواند با توجه به محله اقامتتان در این شهر تغییر کند. یکی از بهترین مناطق اسکان دانشجویی در مونیخ برای زندگی وست اند می باشد که جزو پر جمعیت ترین محله های شهر است و خوابگاه ها و گزینه های اقامتی بسیار زیادی با قیمت های مقرون به صرفه را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

یکی دیگر از مناطق اسکان دانشجویی شهر مونیخ هارلاچینگ است که محله ای شیک می باشد و به عنوان گزینه ای ایده آل برای دانشجویان و خانواده ها به شمار می رود. این محله در نزدیکی رودخانه ایسار و جنگل پرلاچر واقع شده و علاوه خوابگاه های دانشجویی، فرصت های تفریحی بسیار زیادی را به ساکنین خود ارائه می دهد.

یکی دیگر از اقامتگاه های دانشجویی در مونیخ آلمان محله ترودرینگ می باشد که بسیاری از دانشجویان، متخصصان جوان و خانواده ها را در خود جای داده و فضایی آرام و دوستانه را به ساکنین ارائه می دهد. علاوه بر وجود خوابگاه های دانشجویی کشور آلمان در این محله، دسترسی به حمل و نقل عمومی نیز بسیار عالی است و انواع خطوط اتوبوس و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی و خصوصی در این محله وجود دارد که می تواند شما را در کمترین زمان به مرکز شهر یا سایر نقاط مونیخ برساند.

مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور آلمان

مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور آلمان بسیار زیاد است و دانشجویان با انتخاب این گزینه اقامتی می توانند از مزیت های بسیاری زیادی بهرمند شوند. یکی از مهم ترین مزایا مکان دسترسی به خوابگاه و اقامتگاهی مقرون به صرفه می باشد. همچنین این خوابگاه ها معمولا در نزدیکی محوطه دانشگاه ها قرار دارند و دانشجویان می توانند با انتخاب آن ها در هزینه های حمل و نقل و همچنین زمان خود صرفه جویی کنند.

یکی دیگر از امکانات و مزایای مهم زندگی در خوابگاه دانشجویی در آلمان امکان گسترش مهارت های زبانی و زندگی اجتماعی دانشجویان می باشد زیرا دانشجویان با انتخاب این خوابگاه ها باید در کنار دانشجویان دیگری از سراسر جهان زندگی کنند و می توانند ارتباطات و دوستی هایی ایجاد کنند که تا آخر عمر ماندگار است. در نهایت باید گفت خوابگاه ها امنیت بسیار بالای دارند و معمولا توسط یک مدیر اداره می شوند.

بنابراین اگر قرار باشد در آلمان زندگی و کار کنید بهتر است به یادگیری زبان آلمانی در طول تحصیل اهمیت بدهید ، شرایط کار در آلمان را در مقاله دیگری بطور کامل و جامع بررسی کرده ایم، به خواندن این مقاله دعوتید.

سوالات پر تکرار خوابگاه های دانشجویی کشور آلمان

یکی از مهم ترین مزایا مکان دسترسی به خوابگاه و اقامتگاهی مقرون به صرفه می باشد. همچنین این خوابگاه ها معمولا در نزدیکی محوطه دانشگاه ها قرار دارند و دانشجویان می توانند با انتخاب آن ها در هزینه های حمل و نقل و همچنین زمان خود صرفه جویی کنند.

امروزه هزینه ها می تواند از 850 تا 1200 یورو در ماه متغیر باشد و ارزان ترین گزینه ی اقامتی برای دانشجویان بین المللی، خوابگاه های عمومی می باشد.

هزینه اجاره خانه می تواند با توجه به ابعاد، شهر، محله و… بین 600 تا 1700 یورو در ماه باشد.

اولین و بهترین راه برای پیدا کردن اقامتگاه در این کشور تماس مستقیم با اتحادیه های دانشجویی محلی Studentenwerk آلمان می باشد. این اتحادیه ها در اکثر شهرها وجود دارند و مسئول رسیدگی به درخواست های دانشجویان برای خوابگاه دانشجویی در آلمان می باشد.

کروزبرگ یکی از بهترین محله های موجود در این شهر است که مقر اقامتگاه های دانشجویی در شهر برلین می باشد. این محله مقرون به صرفه، امن و پر جنب و جوش می باشد و بسیاری از کافه ها و رستوران ها را در خود جای داده است. کروزبرگ شبکه حمل و نقل عمومی بسیار کارآمدی دارد و برای دانشجویان کالج ماکرومدیا، آکادمی طراحی برلین و ESMOD برلین بهترین گزینه می باشد زیرا برخی از خوابگاه دانشجویی در آلمان را در خود جای داده است.

چنانچه شما نیز قصد تحصیل در این کشور و زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور آلمان دارید، توصیه می کنیم همین حالا از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید و اولین قدم به سوی زندگی رویاییتان را بردارید. شما همچنین می توانید برای اطلاع از دیگر روش های مهاجرتی و اطلاع از شرایط، الزامات و هزینه های هر روش به مقاله مهاجرت به آلمان مراجعه فرمایید.

در این بخش تجربه دوستانی که برای کشور آلمان اقدام کرده اند و موفق به دریافت ویزای تحصیلی شده اند را می بینید.

نمایش ویدیو درباره حمید رضا خوشوقتی آلمان
نمایش ویدیو درباره امیر حسین علامه آلمان
نمایش ویدیو درباره علیرضا عبدالهی آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه