اجازه کار پاره وقت دانشجویی در آلمان

اجازه کار پاره وقت دانشجویی در آلمان می تواند فرصتی عالی برای تامین بخشی از هزینه های زندگی دانشجویی ، یادگیری زبان و فرهنگ مردم آلمان و  و ساختن جایگاه اجتماعی مناسب برای آینده باشد. قطعا یکی از مهمترین دغدغه های یک دانشجو و خانواده او هزینه های تحصیل است، اینکه آیا هزینه تحصیل را می توان با کار دانشجویی پوشش داد یا خیر و چگونه می توان در کشور مقصد کاری با درآمد مناسب داشت که با ساعات کم بتواند بخشی از هزینه های دانشجویی را جبران کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا این موضوع مهم را بررسی کنیم.

اجازه کار پاره وقت دانشجویی در آلمان

آلمان با داشتن بازار اقتصادی فعال و به عنوان قدرتمند ترین ، سرمایه دارترین و پیشرفته ترین کشور در اتحادیه اروپا می تواند گزینه بسیار جذابی برای دانشجویان باشد.

این کشور که یکی از پایین ترین آمارهای بیکاری را به خود اختصاص داده برای افراد با استعدادهای متنوع زمینه شغلی فراهم می سازد و شما از این بابت هیچ گونه نگرانی نخواهید داشت.

چنانچه از علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه های آلمان هستید و تمایل دارید شرایط کار دانشجویی در آلمان را به خوبی بررسی کنید ، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بدانید که دانشجویان بین المللی در آلمان که از کشورهای خارج اتحادیه اروپا به این کشور وارد شده اند چگونه می توانند به کار پاره وقت پرداخته و درآمد کار دانشجویی در آلمان چقدر خواهد بود ، مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در دفاتر تهران و شیراز نیز پاسخگوی تمامی سوالات شما هستند.

پیشتر در همین سایت مقاله تحصیل در آلمان هم به شما تقدیم شده که اطلاعات کامل و به روز را به علاقه مندان خواهد داد ، قطعاً ، بسیاری از سوالات و ابهامات شما با مطالعه مقاله لینک شده پاسخ داده خواهد شد.

فهرست مطالب

تامین هزینه تحصیل با کار دانشجویی

شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در هر کشوری که به پذیرش تحصیلی برسید باید از پشتوانه مالی کافی برخوردار باشید و کار دانشجویی را به عنوان منبع اصلی تامین مالی درنظر نگیرید چرا که این گونه اصلا موفق به دریافت ویزا و یا داشتن زندگی دانشجویی در کشور مقصد نخواهید شد.

صرف نظر از درنظر گرفتن میزان شهریه دانشگاهی در آلمان که در دانشگاه های دولتی محدود به هزینه ثبت نام ( در صورت انتخاب زبان آلمانی ) و در دانشگاه های خصوصی به خصوص رشته های پزشکی بسیار بالاتر است ، تمامی دانشجویان باید هزینه های زندگی خود از قبیل خوابگاه ، خوراک ، پوشاک و غیره را پرداخت کنند.

اما تامین هزینه تحصیل با کار دانشجویی خصوصا در ابتدای مسیر تحصیل می تواند دشوار و چالش برانگیز باشد به ویژه که شما هنوز با زبان و فرهنگ مردم آشنا نیستید و احتمالا روابط خوبی هم برای یافتن کارهای پردرآمد ندارید بنابراین توصیه می کنیم که برای تامین مخارج زندگی دانشجویی آلمان در سال اول پوشش کامل درآمد کار دانشجویی آلمان را در نظر نداشته باشید.

در ادامه با ما همراه باشید تا بدانید چه مقدار از هزینه های دانشجویی را می توانید با این درآمد پوشش دهید و بهترین مشاغل کدامند ، ضمنا توصیه می کنیم مقاله کار در آلمان را در کنار این مقاله بخوانید و با قوانین کاری و برترین مشاغل این کشور آشنا شوید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

چقدر از هزینه های تحصیل را می توان با کار دانشجویی پوشش داد؟ مشاوره رایگان بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

لزوم داشتن کار دانشجویی در هنگام تحصیل

به طور کلی در سراسر جهان شاید 40 درصد دانشجویان بتوانند با پشتوانه مالی پدر و مادر به تحصیل بپردازند و 60 درصد دیگر مجبور هستند به طرق دیگر مانند استفاده از بورسیه ، وام های دانشجویی و یا کار دانشجویی ، هزینه های تحصیل شان را بپردازند.

معمولا دانشجویان و والدین آنها راحت تر می توانند هزینه تحصیل در کشور خودشان را تامین کنند اما ، در کشورهای خارجی تامین این هزینه ها خصوصا در شرایطی مانند شرایط فعلی کشور خودمان ، با وجود سختی های مربوط به تبدیل ارز و ارسال آن به کشور مقصد ، مقداری مشکل شده است.

به همین دلیل دانشجویان بین المللی تقریبا نود درصدشان همزمان با تحصیل به یک کار جانبی نیز مشغول هستند و در آلمان نیز دو سوم دانشجویان در کنار تحصیل کار می کنند.

هنگامی که از لزوم داشتن کار دانشجویی در هنگام تحصیل صحبت می کنیم اغلب جنبه های مالی و داشتن درآمد آن در ذهنمان تداعی می شود در حالی که کار دانشجویی در آلمان علاوه بر تامین بخشی از هزینه ها به کسب تجربه و تقویت رزومه کاری فرد بسیار کمک می کند.

لزوم داشتن کار دانشجویی در هنگام تحصیل

اجازه کار پاره وقت دانشجویی در آلمان حین تحصیل

اگر به دنبال کار دانشجویی در آلمان هستید ، بسته به اینکه اهل کجایید شرایط مختلفی وجود دارد:

  • دانشجویان اتحادیه / منطقه اقتصادی اروپا ( EU / EEA ) و همچنین دانشجویان ایسلند ، لیختن اشتاین ، نروژ یا سوئیس از حقوق مشابهی با دانشجویان آلمانی برخوردار هستند و به بازار کار آلمان دسترسی آزاد دارند ، این دانشجویان اجازه کار پاره وقت دانشجویی در آلمان حین تحصیل را به مدت 20 ساعت در هفته دارند ، اما اگر از این مقدار فراتر روند ، باید به سیستم تامین اجتماعی آلمان پرداخت گردد و ممکن است تاثیر منفی بر تحصیل شان داشته باشد.
  • دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا EEA می توانند در کنار تحصیل به مدت 120 روز کامل یا 240 نیم روز در سال کار کنند ، همچنین اگر شغلی به عنوان دستیار دانشجو یا دستیار پژوهشی در دانشگاه خود انتخاب کنند ، معمولاً جزو شغل حساب نمی شود و باید به اداره ثبت مهاجرین اطلاع دهند ، برای آگاهی از شرایط کار دانشجویی در آلمان و دریافت پیشنهادات شغلی باید به آژانس اشتغال فدرال و دفتر امور خارجه درخواست داده و مجوز قانونی دریافت نمایید که معمولا در رابطه با مشاغلی که نیاز به مجوز دارند با توجه به بازار کار در منطقه تحصیل فرد مجوز اعطا می شود.
اجازه کار حین تحصیل در آلمان

شرایط کار دانشجویی آلمان

اگر فرد در دوره آمادگی پیش نیاز یا دوره زبان ثبت نام کند اجازه کار پاره وقت دانشجویی در آلمان  را نخواهد داشت و تنها فردی که در دوره های بدون سخنرانی ثبت نام می کند مجاز به کار پاره وقت در این کشور است.

اگر در طول تعطیلات ترمی خود نیز یک دوره کارآموزی را حتی بدون دستمزد بگذرانید ، یک کار عادی محسوب می شود ، بدان معنا که هر روز کارآموزی از اعتبار 120 روزه کم می شود ، اما در مقابل دوره های کارآموزی اجباری که برای دوره تحصیلی مورد نیاز است ، جزو محدودیت ها محسوب نمی شود ، توجه داشته باشید که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا مجاز به کار دانشجویی آلمان به صورت خوداشتغالی یا آزاد نیستند.

توجه داشته باشید کار بیش از ۲۰ ساعت در هفته به طور کلی توصیه نمی شود چرا که نه تنها مخالف بسیاری از قوانین تحصیلی آلمان است ، بلکه شما را به پرداخت بیمه درمانی ، بیکاری و همچنین بیمه مراقبت پرستاری ملزم می کند ، دقت داشته باشید اگر می خواهید بیش از ساعات مجاز کار کنید ، باید از آژانس کاریابی محلی ( Agentur für Arbeit ) و اداره ثبت نام خارجی ها ( Ausländerbehörde) اجازه بگیرید ، دانشجویان دوره زبان دانشجویان بین المللی که در حال گذراندن دوره زبان یا دوره مقدماتی هستند ، فقط مجاز به کار ( در طول دوره های تعطیلی ) با مجوز آژانس کار فدرال و اداره مهاجرت هستند.

میزان درآمد کار دانشجویی آلمان 2024

میزان درآمد کار دانشجویی آلمان 2024 می تواند تا 450 یورو (491 دلار آمریکا ) در ماه بدون کسر مالیات باشد ، اگر بیشتر از این درآمد داشته باشید ، یک شماره مالیات بر درآمد دریافت خواهید کرد و به طور خودکار از حقوق خود کسر مالیات خواهید داشت ، برخی از کارفرمایان ممکن است علیرغم درآمد کم مالیات بر درآمد را کسر کنند ، اما شما می‌توانید پس از ارسال صورت‌ حساب مالیات بر درآمد خود آن را پس بگیرید.

حداقل دستمزد کار دانشجویی در آلمان در حال حاضر 9.19 یورو در ساعت است و هر دو سال یک بار به روز می شود ، دستمزد تا حد زیادی به مهارت و همچنین صنعتی که در آن مشغول به کار هستید و همچنین به بازار کار منطقه ای بستگی دارد.

در صنایعی مانند تولید ، مؤسسات دانشگاهی و همچنین نمایشگاه‌ های تجاری دستمزد ساعتی معمولاً بالاتر از حداقل دستمزد است.علاوه بر فرصت های شغلی ، معمولا دستمزد در شهرهای بزرگ و کسانی که در بهترین دانشگاه های کشور آلمان تحصیل می کنند نیز بالاتر می باشد گرچه میانگین هزینه های زندگی نیز بالاتر است ، در ادامه در آمد برخی مشاغل دانشجویی در آلمان را خواهید دید.

مشاغل دانشجویی در آلمان دستمزد
دستیار پژوهشی در دانشگاه ۱۱ تا ۱۲ یورو برای هر ساعت
دستیار دفتر ۱۲ یورو برای هر ساعت
 مدرس زبان انگلیسی یا هر زبان دیگر ۱۲ تا ۱۵ یورو برای هر ساعت
 کار در رستوان ۷ یورو در هر ساعت
 دستیار فروش در فروشگاه ها ۹ یورو برای هر ساعت
 پرستار کودک ۱۰ تا ۱۵ یورو برای هر ساعت
مامور مرکز تلفن ۱۵ یورو برای هر ساعت
 مصاحبه کننده میدانی ۱۸ تا ۲۰ یورو برای هر ساعت
 پیک موتوری ۱۱ یورو برای هر ساعت

انواع کارهای دانشجویی در بازار کار آلمان

در آلمان دانشجویان بین‌المللی می توانند در طیف گسترده‌ای از صنایع کار پاره وقت پیدا کنند.

از انتظار در بارها یا بایگانی مدارک در دفاتر گرفته تا کار در دانشگاه به عنوان دستیار علمی ، با وجود گزینه های متعدد خوب است که کار دانشجویی در آلمان را مرتبط با رشته تان انتخاب کنید ، برخی از رایج ترین انواع کارهای دانشجویی در بازار کار آلمان عبارتند از:

جدول کارهای دانشجویی در آلمان
دستیاران تحصیلی  ناظر کتابخانه
پژوهشگر ادبیات   دستیار آموزشی
 پیشخدمت    نمایشگاه تجاری
پیک  پرستار بچه
 متصدی و صندوقدار بار  تشکیل اسناد اداری
 رسانه ( دانشجویان روزنامه نگاری )  تدریس خصوصی دانشجویان در تربیت معلم

کارفرماهای محبوب دانشجویان در آلمان

کار دانشجویی در آلمان با تنوع بسیار بالایی رو به رو است و دانشجویان فرصت یافتن کار در زمینه علاقه و تحصیلی شان را دارند اما برخی از کارفرمایان می توانند دلیل ادامه و یا انصراف از شغل موردنظر باشند ، کارفرماهای محبوب دانشجویان در آلمان به یک مورد خلاصه نشده و می توان در هر شهر و حیطه کاری در آلمان دانشجویان راضی و یا ناراضی یافت.

شرایط کار دانشجویی در آلمان به همراه خصوصیت های فردی و هر آنچه به عنوان اولویت در زندگی شما تاثیر می گذارد ، همگی می توانند در اجازه کار پاره وقت دانشجویی در آلمان و روند قرارداد با کارفرما تاثیر گذار باشند ، اما معمولا دانشجویانی که در زمینه های زیر به کار مشغول می شوند از کارفرمایان خود بسیار راضی هستند:

  •  دستیار آموزشی
  •  دستیار تولید
  •  کارآموزی در شرکت های خصوصی
  •  علوم کامپیوتر
کارفرماهای محبوب دانشجویان در آلمان

نحوه پیدا کردن کار دانشجویی

تقریباً دو سوم دانشجویان در آلمان در طول تحصیل خود کار دانشجویی در آلمان را تجربه می کنند ، چیزی که برای آنها درآمد اضافی و فرصتی برای افزایش مهارت ها و دانش خود فراهم می کند ، اما شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی می توانید در زمینه های مختلفی به دنبال کار بگردید.

در آلمان کارهای فنی و تحقیقاتی از فرصت ها و مزایای بسیار خوبی برخوردار هستند و به افراد علاقه مند کار در این کشور توصیه می شود که قبل از مهاجرت مدارک فنی حرفه ای ، هنری و یا مقالات علمی – تحقیقاتی بین المللی با خود داشته باشند و یا در یک حوزه مهارت های تخصصی را فرا بگیرند تا بتوانند راحت تر در بازار کار جذب شوند.

یکی دیگر از توانایی هایی که در یافتن کار دانشجویی در آلمان نقش بسزایی دارد میزان آشنایی شما به زبان آلمانی است چرا که شما نیاز به تعامل با دیگر افراد جامعه دارید و باید به درستی با دیگران مانند ارباب رجوع ، کار فرما و همکاران ارتباط برقرار کنید.

به طور معمول اجازه کار دانشجویی در آلمان بیشتر به دانش جویانی که در مناطقی با نرخ بیکاری پایین زندگی می‌کنند اعطا می‌شود.

نحوه پیدا کردن کار دانشجویی

نحوه پیدا کردن کار دانشجویی می تواند از روش های زیر انجام شود:

  •  تابلوی اعلانات دانشگاه
  • مراکز شغلی دانشگاهی
  •  پورتال های شغلی آنلاین
  •  دوستان و دانش آموزان
شهرهای آلمان مناسب کار دانشجویی​

شهرهای آلمان مناسب کار دانشجویی​

آلمان را می توان به درستی سرزمین فانتزی یک دانشجو نامید ، شهرهای آلمان دارای تعداد زیادی شرکت های نوآورانه با فناوری پیشرفته هستند و صنعتی شدن سریع آن باعث افزایش تعداد مشاغل موجود شده است ، از این رو سالانه علاوه بر دانشجویان افراد زیادی با انگیزه کار دانشجویی در آلمان به شهرهای مختلف این کشور سفر می کنند که البته هر یک در زمینه ای قوی بوده و باید با توجه به مهارت به عنوان مقصد انتخاب شوند.

شهرهای آلمان مناسب کار دانشجویی زیاد هستند اما چنانچه یکی از هدف های اصلی شما از مهاجرت به این کشور کار می باشد بهتر است بیشتر در شهرهای زیر جستجو کنید:

  •  مونیخ
  •  برلین
  • اشتوتگارت
  •  فرانکفورت
  •  درسدن
  •  آخن
 هامبورگ
  •  کلن
  •  لایپزیگ

مزایا و معایب کار دانشجویی در آلمان

مزایا و معایب کار دانشجویی در آلمان چیست؟ آلمان شهرهای بزرگی همچون برلین ( پایتخت ) ، فرانکفورت ، هامبورگ و مونیخ را در خود جای داده که از لحاظ تکنولوژی و صنعت در جهان مشهور بوده و هر یک مملو از فرصت های شغلی متعدد هستند و یک دانشجوی باهوش از بدو ورود خود به آلمان از امکانات موجود در هر یک از این شهرها برای ساختن آینده شغلی و زندگی ایده آل استفاده می کند.

با وجود جذب مهاجران فراوان تلاش اصلی کشور آلمان بر آن است که نیروی با استعداد و جوان را از سراسر دنیا برای تحصیل دعوت نموده و فرصت های شغلی موجود در کشورش را با افراد تحصیل کرده پر کند ، به همین دلیل شرایط مهاجرت تحصیلی به آلمان برای جوانان امروزی بسیار راحت تر از گذشته است.

البته مدنظر داشته باشید که دانشجویان عضو اتحادیه اروپا در هر صورت نسبت به دانشجویان غیر اروپایی ارجحیت دارند با این حال ، طبق نظرسنجی ها دانشجویان دیگر کشورها از جمله دانشجویان ایرانی نیز از شرایط کار دانشجویی در آلمان رضایت دارند.

مزایا و معایب کار دانشجویی در آلمان

بر کسی پوشیده نیست که برخی از کشورها از نظر تحصیل و کار محبوب تر از سایرین هستند ، بنابراین اگر قصد دارید تحصیل در دانشگاه های کشور آلمان را تجربه کنید ، حتما کار همزمان با تحصیل در این کشور را جدی بگیرید ، مزایا و معایب کار دانشجویی در آلمان به شرح زیرند : 

مزایا : 

  • تجربه اقتصاد قوی
  •  داشتن درآمد مناسب
  •  کسب تجربه
  •  یادگیری زبان آلمانی در چشم بهم زدنی
  • اخذ ویزای کار آلمان از طریق کار دانشجویی

( بسیاری از دانشجویان با کار در محیط های مرتبط با رشته تحصیلی شان و یا ارتباط با کارفرمایان خود این شرایط را ایجاد می کنند که پس از اتمام تحصیل در دانشگاه ، کارشان را به صورت تمام وقت در همان شغل انجام دهند) 

تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تیمی آگاه ، دلسوز و قابل اعتماد هستند ، مراجعینی که با تحقیق و بررسی کامل به ما مراجعه کرده و به دانش ، مهاجرت و تجربه ما تکیه می کنند ، فارغ  از چالش های مسیر مهاجرت ، با آرامش و امنیت به مقصد خود می رسند.

ما حتی در مقصد هم شما را تنها نمیگذاریم و پشتیبان شما در رسیدن به اهدافتان هستیم.

اگر قصد دارید مهاجرت تحصیلی به آلمان را با بهترین شرایط تجربه کنید حتما وبینار ارائه شده در این بخش را ببینید. اجازه کار پاره وقت دانشجویی در آلمان را نیز بررسی کرده ایم.

همچنین می توانید با تکمیل فرم زیر یک جلسه مشاوره تلفنی رایگان با مشاوران ما داشته باشید و شرایط اولیه خود برای مهاجرت را بررسی کنید ؛ این فرصت بی نظیر را از دست ندهید!

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای رسیدن به هدف متناسب با شرایط خود، مشاوره مجانی دریافت کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

معایب : 

  • عدم وجود بیمه در کار دانشجویی آلمان

در بررسی شرایط اجازه کار پاره وقت دانشجویی در آلمان  متاسفانه باید به آگاهی شما برسانیم که دانشجویان معمولا از انجام کارهای دارای شرایط بیمه ای محروم هستند در واقع هیچ کارفرمایی دانشجویان را بیمه نمی کند فقط نهایت بهره وری شما از کار دانشجویی ، دریافت حقوق بیشتر از سوی کارفرمایان می باشد که آن هم در صورتی امکان پذیر است که کارفرما از انجام کار و مسئولیت پذیری شما رضایت کامل داشته باشد ، با این وجود ، ما به عنوان مشاوران بین المللی ، به شما اطمینان می دهیم که از بابت خدمات بیمه در آلمان نگرانی نداشته باشید زیرا ، اتحادیه اروپا خدمات بیمه ای خوب با قیمت مناسب را برای دانشجویان ارائه می دهد.

  • مالیات کار دانشجویی در آلمان

با اینکه دولت آلمان در مورد اجرای این قوانین برای دانشجویان بین المللی ، بسیار نرمش و مدارا به عمل می آورد اما دانشجویانی که تا سقف 450 یورو در ماه در آمد داشته باشند از پرداخت مالیات معاف هستند و دانشجویان با درآمد بالاتر از این مبلغ باید مالیات بپردازند ؛ گفتنی است که میزان مالیاتی که از این دسته از دانشجویان اخذ می گردد بسیار پایین است و حتی پس از اتمام تحصیل آنها اگر دولت بداند که به دلیل پرداخت مالیات دچار مشکل شده اند ، طبق قانون باز پس دهی مالیات ، مبلغ اخذ شده را به آنها باز می گرداند!

سوالات پر تکرار کار دانشجویی در آلمان

میزان درآمد کار دانشجویی آلمان می تواند تا 450 یورو (491 دلار آمریکا ) در ماه بدون کسر مالیات باشد ، اگر بیشتر از این درآمد داشته باشید ، یک شماره مالیات بر درآمد دریافت خواهید کرد و به طور خودکار از حقوق خود کسر مالیات خواهید داشت

متاسفانه باید به آگاهی شما برسانیم که دانشجویان معمولا از انجام کارهای دارای شرایط بیمه ای محروم هستند در واقع هیچ کارفرمایی دانشجویان را بیمه نمی کند فقط نهایت بهره وری شما از کار دانشجویی ، دریافت حقوق بیشتر از سوی کارفرمایان می باشد که آن هم در صورتی امکان پذیر است که کارفرما از انجام کار و مسئولیت پذیری شما رضایت کامل داشته باشد ، با این وجود ، ما به عنوان مشاوران بین المللی ، به شما اطمینان می دهیم که از بابت خدمات بیمه در آلمان نگرانی نداشته باشید زیرا ، اتحادیه اروپا خدمات بیمه ای خوب با قیمت مناسب را برای دانشجویان ارائه می دهد.

  •  مونیخ
  •  برلین
  • اشتوتگارت
  •  فرانکفورت
  •  درسدن

نحوه پیدا کردن کار دانشجویی می تواند از روش های زیر انجام شود:

  •  تابلوی اعلانات دانشگاه
  •  مراکز شغلی دانشگاهی
  •  پورتال های شغلی آنلاین
  •  دوستان و دانش آموزان

دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا EEA می توانند در کنار تحصیل به مدت 120 روز کامل یا 240 نیم روز در سال کار کنند.

در صورتی که به دنبال اجازه کار پاره وقت دانشجویی در آلمان هستید و به دنبال اطلاعات به روز در این زمینه می گردید با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی تماس گرفته مشاوره رایگان دریافت کنید ، کارشناسان ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و همچنین دفتر شیراز آماده ارائه خدمات مشاوره حضوری و غیر حضوری هستند ، همچنین چنانچه می خواهید به آلمان مهاجرت کنید و شرایط تحصیل برایتان فراهم نیست ، با مطالعه مقاله مهاجرت به آلمان با سایر روش های امن و قانونی مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

در انتها تجربه چند نفر از کلاینت ها را مشاهده کرده و برای دیدن باقی فیلم ها به بخش "ما تا حالا چیکار کردیم؟" بروید.

نمایش ویدیو درباره امیر حسین علامه آلمان
نمایش ویدیو درباره حمید رضا خوشوقتی آلمان
نمایش ویدیو درباره علیرضا عبدالهی آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (57 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه