تحصیل در دانشگاه فرای برلین آلمان

تحصیل در دانشگاه فرای برلین آلمان (Freie Universität Berlin) ، از دانشگاه های مهم آلمان قطعا گزینه بسیار خوبی برای ادامه تحصیل خواهد بود ، این مقاله در رابطه با شناخت همین دانشگاه ارائه شده و تهیه کنندگان آن مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) هستند.

دانشگاه فرای برلین آلمان سال 1984 میلادی بواسطه خیرین تاسیس شده است ، شعار این دانشگاه درستی ، عدالت و آزادی است که به نام دانشگاه اشاره دارد (فرای در زبان آلمانی به معنی آزادی است).

دانشگاه فرای برلین سه بار در رقابت عالی دولت آلمان برای دانشگاه ها شرکت کرده و در نتیجه آخرین رقابت ، به عنوان بخشی از اتحادیه دانشگاه برلین ، که متشکل از دانشگاه آزاد برلین ، دانشگاه هومبولت زو برلین ، دانشگاه فنی برلین است ، بودجه بلندمدت دریافت می کند.

این تنها دانشگاه در برلین و یکی از شش دانشگاه در سراسر کشور بود که در هر دو دوره مسابقه قبلی ، ابتکار عالی آلمان ، در سال‌های 2006/2007 و 2012 به عنوان دانشگاه عالی شناخته شد.

احتمالا با مطالعه همین بخش ابتدایی ، کنجکاو شده اید که اطلاعات بیشتری درباره این دانشگاه عظیم کسب کنید.

مشاوران هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی اینجا هستند تا اطلاعات کامل را خدمت عزیزان علاقه مند به مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل و ورود به این دانشگاه بیان کنند ، همچنین شما می توانید با مطالعه مقاله ای که پیشتر به شما تقدیم شده و بطور مفصل و کامل ، تحصیل در آلمان را بررسی و تحلیل کرده ، با چگونگی اخذ پذیرش ، آزمون ها ، هزینه ها ، برترین دانشگاه ها و بسیاری موارد دیگر آشنا شوید.

نکته : برای مرور و مطالعه راحت تر این مقاله از بخش فهرست مطالب بهره مند شوید ؛ با انتخاب و کلیک بر روی هر عنوان ، مطالب همان عنوان قابل مشاهده خواهد بود ، ضمناً می توانید شماره تماس خود را در باکس کرم رنگ درج کرده و منتظر تماس رایگان مشاوران ما باشید.

فهرست مطالب
تحصیل در دانشگاه فرای برلین آلمان

فعالیت های تحقیقاتی دانشگاه فرای برلین آلمان

دانشگاه Freie Universität (FU) تأسیس خود را مدیون حمایت های بین المللی است و انگیزه های بین المللی از آن زمان تاکنون فعالیت های تحقیقاتی و زندگی دانشجویی دانشگاه را شکل داده است.
این دانشگاه برای دانشمندان جوان زمینه های تحصیل و پژوهش فراهم می کند و پشتیبانی عالی از آنها دارد ، در این دانشگاه تحقیقات در ساختارهای مختلفی از جمله حوزه های تمرکز بین رشته ای ، مراکز تحقیقاتی مشترک و مراکز تحقیقاتی سازماندهی شده اند.

در سال 2003 فعالیت های تحقیقاتی دانشگاه فرای برلین آلمان توسعه زیادی پیدا کرد؛ به گونه ای که تعدادی از ساختمان های قدیمی تخریب و به جای آن کتابخانه عظیمی برای دانشگاه احداث گردید ، بخش واژه شناسی کتابخانه این دانشگاه از برترین های جهان است.

امروزه ، دانشگاه فرای برلین تقریباً 100 مشارکت در سطح دانشگاه ، همراه با حدود 330 مشارکت دانشگاهی در شبکه تبادل علمی اراسموس و حدوداً 45 مشارکت مؤسسه ای دارد.

رتبه بندی بین المللی #83
رتبه بندی آموزش عالی تایمز #127
رتبه بندی کشوری #1
رتبه بندی هومبولت #5

هر سال ، حدود 600 محقق و دانشمند بین المللی در انواع فعالیت های آموزشی و تحقیقاتی در دانشگاه فرای برلین شرکت می کنند؛ یکی از پیشرفت‌های پیشگامانه که نشان می‌دهد دانشگاه چگونه همکاری‌های بین‌المللی را به سطح بعدی می‌برد ، پنج دفتر ارتباط بین‌المللی دانشگاه فرای است که از سال 2007 در پکن ، قاهره ، مسکو ، دهلی نو و سائوپائولو تأسیس شدند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب برترین دانشگاه های آلمان با راهنمایی متخصصین اعزام دانشجو در هلدینگ مهاجرتی رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

پردیس Dahlem دانشکده های: حقوق ، تاریخ ، علوم اجتماعی ، علوم انسانی ، اقتصاد ، تجارت ، علوم سیاسی ، شیمی ، فیزیک و زیست شناسی.
پردیس Lankwitz دانشکده های: علوم فضا ، علوم زمین شناسی ، علوم جغرافیا ، موسسه هواشناسی و اداره بایگانی.
پردیس بنجامین فرانکلین دانشکده بزرگ پزشکی حاصل ادغام دانشگاه هومبولت و دانشگاه فرای برلین
پردیس دوپل بخش های کمکی گروه پزشکی و دامپزشکی

Faculties Frei Berlin, Germany

دانشکده های دانشگاه فرای برلین آلمان

دانشکده های دانشگاه فرای برلین آلمان ، در قالب 4 پردیس بزرگ طراحی شده است که هر کدام دارای چندین دپارتمان می باشد ، برای اطلاع بهتر جدول زیر را ببینید.

علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه های آلمان ، با مراجعه به مقالات زیر می توانند اطلاعات بسیار مفید و به روزی دریافت کنند.

لیست دپارتمان های دانشگاه فرای برلین هم به شرح زیر است :

گروه زیست شناسی ، شیمی و داروسازی گروه آموزشی و روانشناسی گروه علوم زمین گروه تاریخ و مطالعات فرهنگی گروه حقوق گروه ریاضی و علوم کامپیوتر
گروه فلسفه و علوم انسانی گروه فیزیک گروه علوم سیاسی و اجتماعی گروه دامپزشکی دانشکده بازرگانی و اقتصاد دانشکده پزشکی

Fields and programs 

رشته و برنامه های تحصیلی دانشگاه فرای برلین

در مجموع 230 رشته و برنامه های تحصیلی دانشگاه فرای برلین در هر سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا در دسترس متقاضیان تحصیل در دانشگاه فرای برلین آلمان است که در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، پرستاری ، بهداشت ، حقوق ، تجارت ، اقتصاد ، هنر ، علوم اجتماعی ، مطالعات فرهنگی ، زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک ، مهندسی و فناوری ، ریاضی و زبان تحصیل می کنند ، تعداد کل دانشجویان بالغ بر 30000 دانشجو است که 13 درصد از کرسی ها در برنامه های کارشناسی و 28 درصد در برنامه های کارشناسی ارشد را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

رشته و برنامه های تحصیلی دانشگاه فرای برلین​

از فارغ التحصیلان مشهور این دانشگاه می توان به فیزیکدان برجسته شوچنگ ژانگ ، یورگن کوکا و مایکل استورمر مورخان مشهور آلمانی ، ولفگانگ بکر کارگردان مشهور آلمانی ، مایکل روس فیلمساز مشهور و همچنین هارتمورت زینسر دانشمند مشهور مطالعات دینی آلمان اشاره کرد.

علاوه بر این ، اینگبورگ گرول نماینده پارلمان اروپا ، ماریو لازرنا پینزون موسس دانشگاه لس آند بوگوتا و کلاوس واروریت شهردار سابق برلین هم از فارغ التحصیلان برجسته ای هستند که قبلا تحصیل در دانشگاه فرای برلین آلمان را انتخاب کرده بودند.

درخواست برای تحصیل در دانشگاه فرای برلین آلمان

درخواست برای تحصیل در دانشگاه فرای برلین آلمان باید از طریق پورتال uni-assist به دانشگاه فرای برلین ارسال شود ، هزینه درخواست 10 یورو است و مدارک زیر مورد نیاز می باشد:

  •  کلیه مدارک تحصیلی
  • ترجمه رسمی گواهینامه ها (به زبان انگلیسی یا آلمانی)
  •  مدرک مهارت زبان آلمانی
  •  مدرک مهارت زبان انگلیسی
  • بیانیه ای از هدف
  • توضیح کتبی درخواست تحصیلی دوم (برای متقاضیان درجه دو).
  • رزومه (در صورت نیاز)
  •  توصیه نامه ها.
  • مدارک ضمانت مالی.
زبان تحصیل در دانشگاه فرای برلین آلمان​

Language study Frei University of Berlin

زبان تحصیل در دانشگاه فرای برلین آلمان

زبان تحصیل در دانشگاه فرای برلین آلمان​ چیست؟ اغلب رشته های دانشگاه فرای برلین ، به زبان آلمانی تدریس می شود اما برخی از برنامه های کارشناسی ارشد که به طور مشترک توسط چندین دانشگاه (از جمله دانشگاه فرای برلین) ارائه می شوند ، به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند و در نتیجه ، پذیرش در این برنامه ها نیازی به مدرک مهارت آلمانی ندارد ، دانشجویان بین المللی باید با توجه به رشته ای که برای آن درخواست می کنند ، به همراه سایر مدارک لازم در زمان درخواست ، مهارت زبان خود را به زبان آلمانی یا انگلیسی نشان دهند.

الزامات زبان آلمانی

الزامات زبان آلمانی در سطح بالا یک پیش شرط ضروری برای تحصیل در دانشگاه فرای برلین آلمان است.

فقط اگر در یک برنامه تبادل شرکت می کنید ، اگر می خواهید در یک برنامه تحصیلی که به زبان انگلیسی تدریس می شود ثبت نام کنید یا اگر تأییدیه مناسبی از کمیته دکتری مسئول پروژه دکتری خود داشته باشید ، نیازی به مهارت های زبان آلمانی ندارید.

برای ثبت نام باید مهارت های زبان آلمانی را با ارائه یکی از گواهی های ذکر شده در زیر ثابت کنید:

  •  گواهی Deutsche Philologie برای ثبت نام در برنامه لیسانس
  •  گواهی Deutschsprachige Literatur یا TestDaF با سطح 5 برای ثبت نام در برنامه کارشناسی ارشد
  •  DSH (آزمون زبان آلمانی برای ورود به دانشگاه) در سطح 2 و 3
  •  دانشگاه Telc C 1، گواهی C 2 از موسسه گوته
  •  دیپلم زبان آلمانی کنفرانس وزرای آموزش و پرورش – سطح دوم (DSD II)
  •  آزمون سنجش کالج مقدماتی (آزمون ارزشیابی کالج مقدماتی)
  •  TestDaF با حداقل سطح 4 در هر چهار قسمت

اگر نمی توانید هیچ یک از مدارک ذکر شده در بالا را هنگام درخواست ارسال کنید ، در صورت پذیرش در آزمون زبان آلمانی DSH در دانشگاه فرای برلین دعوت خواهید شد.

برنامه های انگلیسی دانشگاه فرای برلین آلمان

در جدول زیر برنامه های انگلیسی دانشگاه فرای برلین بیان شده است:

مطالعات آمریکای شمالی (لیسانس) مطالعات آمریکای شمالی (کارشناسی ارشد)
باستان شناسی جهان باستان (کارشناسی ارشد) تحقیقات دارویی (کارشناسی ارشد)
بیوشیمی (کارشناسی ارشد) فیزیک (کارشناسی ارشد)
بیوانفورماتیک (کارشناسی ارشد) علوم سیاره‌ای و اکتشافات فضایی (کارشناسی ارشد علوم) (به شرط تایید اداره سنای برلین)
شیمی (کارشناسی ارشد) علوم پلیمر (کارشناسی ارشد)
علوم اعصاب شناختی (کارشناس ارشد علوم) جامعه شناسی - انجمن های اروپایی (کارشناسی ارشد)
علوم محاسباتی (کارشناسی ارشد) کارشناس ارشد اجرایی بازاریابی تجاری چین-اروپا
مطالعات میان رشته ای خاورمیانه (کارشناسی ارشد) حقوق تجارت ، رقابت و مقررات اروپایی و بین المللی (کارشناسی ارشد حقوق و تجارت)
مطالعات انگلیسی: ادبیات، زبان، فرهنگ (کارشناسی ارشد) بهداشت بین المللی (کارشناسی ارشد علوم)
تاریخ جهانی (کارشناسی ارشد) علوم اعصاب پزشکی (کارشناسی ارشد)
علم داده (کارشناسی ارشد علوم) پزشکی مولکولی (کارشناسی ارشد)
ایران شناسی (کارشناسی ارشد) ریاضی (کارشناسی ارشد)

الزامات زبان انگلیسی

الزامات زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه فرای برلین آلمان برای مقطع فوق لیسانس در جدول زیر آورده شده است.

آزمون نمره مورد نیاز
آیلتس 4.0، 4.5، 5.0
امتحانات کمبریج B1 مقدماتی (PET قبلی) ، B2 First FCE) قبلی) ، C1 Advanced و C2.
تافل iBT (71-43) ، PBT (542-460)، ITP (542-460)
Zertifikat Telc B1
TOEIC 180-170
CEFR B2

مدرک ورود به دانشگاه برای یک برنامه تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی به طور کلی به عنوان مدرکی برای تسلط به زبان انگلیسی در سطوح B1 CEFR و B2 CEFR در نظر گرفته می شود ، اینها باید همراه با درخواست ارسال شوند.

الزامات زبان انگلیسی دانشگاه فرای برلین در سخت ترین حالت سطح آیلتس 7.5 (برای 3 برنامه) ، تافل 110 (برای یک برنامه) و سطح C2 CPE (برای 12 برنامه) تعیین شده است ، به عنوان مثال؛ برای تحصیل در PhD مطالعات آمریکای شمالی ، نمره آیلتس 7 و تافل 100 مورد نیاز است.

دانشگاه های مختلف آلمان را بشناسید ، شرایط و علاقه مندی خود را در نظر بگیرید و مشورت با مشاوران حرفه ای رجبی را از دست ندهید.

بورسیه های تحصیلی در دانشگاه فرای برلین آلمان

دانشگاه فرای برلین برای کاهش هزینه های تحصیل و زندگی و کاهش بار مالی به دانشجویان بین المللی بورسیه می دهد که بسیاری از آنها اختصاصی برای یک کشور و ملیت مانند استرالیا و آمریکا هستند.

بورسیه تحصیلی Deutschlandstipendium به دانشجویان دانشگاه فرای برلین از همه کشورها و تمام بخش‌های جامعه اجازه می‌دهد تا به طور کامل روی تحصیلات خود تمرکز کنند.

این برنامه از دانشجویان مستعد با 300 یورو در ماه حمایت می کند ، نیمی از این مبلغ توسط دولت فدرال و نیم دیگر توسط یک اسپانسر خصوصی اهدا می شود.

الزامات اخذ بورسیه برای تحصیل در دانشگاه فرای برلین آلمان شامل؛ ثبت نام در دانشگاه فرای برلین در زمان استاندارد برای اخذ مدرک در طول دوره تامین مالی و داشتن نامه پذیرش برای شروع یک برنامه تحصیلی در این دانشگاه است. 

طیف پشتیبانی بورسیه های تحصیلی در دانشگاه فرای برلین آلمان تا 300 یورو در ماه برای حداقل دو ترم است که از ماه اکتبر شروع می شود و امکان تمدید وجود دارد.

توجه داشته باشید که بورسیه های تحصیلی همیشه برای ترم زمستان اعطا می شود ، امکان شروع برنامه بورسیه تحصیلی در ترم تابستان وجود ندارد ، همچنین درخواست ها باید به صورت الکترونیکی و با استفاده از سامانه درخواست آنلاین ارسال شوند.

اطلاعات دقیق در مورد بودجه برای دانشجویان بین المللی در آلمان را می توان از پایگاه داده خدمات تبادل علمی آلمان دریافت کرد.

تحصیل دکترا در دانشگاه فرای برلین آلمان

تحصیل دکترا در دانشگاه فرای برلین آلمان

دانشگاه فرای برلین با تأسیس DRS ، زمینه جدیدی را در زمینه تحصیلات تکمیلی در آلمان با هدف ارائه بهترین شرایط ممکن برای دانش پژوهان و دانشمندان جوان برای پیشرفت تحصیلی آنها ، ایجاد کرد.

مدرسه تحقیقاتی Dahlem (DRS) در دانشگاه فرای برلین چارچوبی را ارائه می دهد که شامل طیف وسیعی از برنامه های دکترای ساختار یافته برجسته است.

در DRS ، برای حمایت از تحصیل دکترا در دانشگاه فرای برلین آلمان و دانشجویان فوق‌دکتری جهت تحصیل در دانشگاه فرای برلین آلمان ستراتژی‌هایی انجام می شود ، تحقیقات در اتحادیه‌های بین‌رشته‌ای و بین‌المللی تقویت می‌شود و مدارس تحصیلات تکمیلی و گروه‌های آموزشی پژوهشی در کنار طرح‌های جدید حمایت می‌شوند.

لازم به ذکر است که به دلیل محدودیت های فعلی دوره های آموزشی دانشکده پژوهش دهلم عمدتاً به صورت آنلاین برگزار می شود ، ساعات اداری و مشاوره فقط از طریق پست الکترونیکی ، تلفنی یا تصویری امکان پذیر است.

فلوشیپ های دوره PhD علوم انسانی

مرکز علوم انسانی Dahlem از طریق فلوشیپ های دوره PhD علوم انسانی از دانش پژوهان جوانتر حمایت می کند ، این مؤسسه به عنوان مؤسسه میزبان برای محققان اولیه شغلی در دریافت کمک هزینه های تحقیقاتی (فلوشیپ) از مؤسساتی مانند بنیاد الکساندر هومبولت و شورای انجمن های دانش آموخته آمریکا عمل می کند.

دانش پژوهان علوم انسانی که علاقه مند به ارتباط با مرکز علوم انسانی Dahlem هستند ، می توانند با مدیر عامل DHC تماس بگیرند و یک CV یا پیشینه تحصیلی و همچنین شرح کوتاه پروژه را ارسال کنند.

شرط لازم برای ارتباط با DHC، تطابق مناسب علایق تحقیقاتی با یک استاد از اعضای DHC یا با استاد دیگری از گروه‌های علوم انسانی در دانشگاه Freie Universität است که باید با او رابطه کاری ایجاد شود ، همراهان فعلی در این مسیر دکتر متیو دی. موریسون و دکتر فلوریان فوکس هستند.

ثبت نام در دوره PhD دانشگاه فرای برلین

ثبت نام در دوره PhD دانشگاه فرای برلین ، به صورت آنلاین ظرف یک ماه پس از صدور پذیرش در دوره دکتری امکان پذیر است ، سپس آن را از طریق پست الکترونیکی با مدارک ذکر شده در زیر ارسال کنید.

اگر بین جولای و دسامبر در برنامه دکتری/ PhD پذیرفته شده اید ، می توانید برای ثبت نام برای ترم زمستانی اقدام کنید ، اگر پذیرش خود را بین ژانویه و ژوئن دریافت کرده اید ، می توانید برای یک ترم تابستانی درخواست ثبت نام کنید.

یک کپی از مدارک تحصیلی یا گواهینامه های قبلی ، همراه با ترجمه رسمی مدارک
یک کپی از مدرک شناسایی معتبر (گذرنامه یا شناسنامه)
یک کپی از صورت‌حساب بانکی یا کوپن انتقال شما که پرداخت هزینه‌های ترم و مشارکت و همچنین هزینه‌های کارت حمل و نقل شما را تأیید می‌کند ، در صورت انتقال وجه از خارج از کشور ، باید کارمزدهای بانکی مربوطه را نیز واریز کنید.

پس از برآورده شدن همه الزامات ، از جمله تأیید پرداخت کامل تمام هزینه‌ها و کمک‌های مالی به دانشگاه ، ثبت‌نام شما برای تحصیل در دانشگاه فرای برلین آلمان در مقطع دکترا نهایی می‌شود.

تحصیل رشته های مهندسی در دانشگاه فرای برلین

در لیست دپارتمان ها، هیچ دپارتمان یا دانشکده مجزایی که اختصاصی برای تحصیل رشته های مهندسی در دانشگاه فرای برلین ، دیده نمی شود و فقط برخی از رشته های مهندسی در سایر دپارتمان ها تدریس می شود.

طبق جستجوی مشاوران رجبی در وب سایت رسمی دانشگاه مبنی بر تحصیل رشته های مهندسی در دانشگاه فرای برلین ، چندین برنامه در مقطع فوق لیسانس به زبان انگلیسی ارائه می شود که در زیر به انها اشره شده است:

در گروه مهندسی و تکنولوژی یک برنامه با عنوان علوم سیاره ای و اکتشافات فضایی برای ادامه تحصیل دانشجویان بین المللی ارائه می شود.

در گروه کامپیوتر و علوم کارشناسی ارشد بیوانفورماتیک ، کارشناسی ارشد علوم محاسباتی ، کارشناسی ارشد علم داده (Data Science) و کارشناسی ارشد تحقیقات محیطی جغرافیایی قرار دارد.

دوره های فوق لیسانس 2 ساله و تمام وقت است و از نظر پرداخت شهریه رایگان محسوب می شود.

تحصیل رشته های مهندسی در دانشگاه فرای برلین

 اعتماد شما به موسسه مهاجرتی رجبی سرمایه ما در سالهای فعالیتمان بوده و هست ؛ تصاویری که مشاهده می کنید بخش کوچکی از موفقیت ما برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان برای کلاینت ها در یک دوره زمانی کوتاه بوده است ، با تعداد بیشتری از پرونده های موفق ما در بخش ” ما تا حالا چیکار کردیم؟”  آشنا شوید.

شاید بزودی عکس ویزای شما هم به سایت ما افزوده شود.

تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه فرای برلین

تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه فرای برلین ، در سال های قبل امکان پذیر نبود اما از ترم زمستان سال تحصیلی 2020/2021 ، دانشکده پزشکی فرای برلین مدرک لیسانس در رشته پرستاری را راه اندازی کرد ، هدف این دوره جدید آماده سازی دانشجویان برای نقش های پرستاری عمومی است که نیاز به نگرش حرفه ای و توانایی کار مستقل دارند.

پس از 7 ترم تحصیل ، دانشجویان به متخصصان پرستاری واجد شرایط و دارای مجوز تبدیل می شوند و همچنین عنوان علمی "لیسانس علوم BSc" را کسب می کنند ؛ مدرک پرستاری جدید دانشکده پزشکی فرای برلین- Charité در مجموع 60 صندلی در سال ارائه می دهد ، ثبت نام و ثبت نام مجدد دانشجو هر سال یکبار و در شروع ترم زمستانی انجام می شود.

به منظور کسب جایگاه در دوره لیسانس علوم پرستاری در دانشگاه فرای برلین ، متقاضیان باید مدارک ورود به دانشگاه قابل اجرا در برلین را کسب کرده باشند ، هزینه های معمول ترم هم برای دانشجویان اعمال می شود ؛ درخواست برای برنامه کارشناسی پرستاری می تواند بین 1 جولای و 20 آگوست هر سال ارسال شود ، درخواست ها باید به دفتر امور دانشجویی ارسال شود.

تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه فرای برلین
تحصیل پزشکی در دانشگاه فرای برلین آلمان

تحصیل پزشکی در دانشگاه فرای برلین آلمان

مجلس نمایندگان شهر و ایالت برلین قانون موقتی را به منظور تغییر ساختار پزشکی دانشگاه در برلین تصویب کرد که در 1 ژوئن 2003 به اجرا درآمد؛ طبق این قانون گروه پزشکی در دانشگاه فرای برلین و دانشکده پزشکی در دانشگاه هومبولت زو برلین در یک شرکت مشترک جدید به نام Charité متحد شدند.

سازمان جدید شامل کلیه حوزه های مسئولیت تحقیق و تدریس در رشته های پزشکی و دندانپزشکی است که قبلاً تحت پوشش گروه های مربوطه در دو دانشگاه بوده است ؛ تقریباً 9030 دانشجو در حال حاضر در دوره های تحصیلی در Charité – Universitätsmedizin برلین ثبت نام کرده اند ، تحصیل پزشکی جمعا 12 ترم طول می کشد و به زبان آلمانی تدریس می شود.

Charité اکنون یک مدرک لیسانس در علوم بهداشتی و یازده مدرک کارشناسی ارشد را نیز ارائه می دهد که دانشجویان را برای نقش های مدیریتی در بخش مراقبت های بهداشتی آماده می کند ، دانشکده پزشکی دانشگاه فرای برلین ، برنامه های فوق لیسانس سلامت عمومی ، آموزش حرفه های بهداشتی ، اپیدمیولوژی کاربردی ، علوم اعصاب پزشکی و پزشکی کاربردی را هم برای علاقه مندان تحصیل در دانشگاه فرای برلین آلمان ارائه می دهد.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه فرای برلین آلمان

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه فرای برلین آلمان ، یک انتخاب بسیار عالی است؛ برنامه دوره مطابق با مقررات صدور مجوز برای دندانپزشکان اجرا می شود ، این برنامه که شامل 10 ترم است ، به دو بخش پیش بالینی (5 ترم) و دندانپزشکی بالینی (5 ترم) تقسیم می شود ، تدریس به زبان آلمانی است.

به عنوان بخشی از آموزش بالینی ، دانش آموزان تحت نظارت متخصصان قرار می گیرند و فعالانه در درمان بیماران شرکت می کنند.

گزینه های دوره ارائه شده از آناتومی میکروسکوپی تا تکنیک های جراحی را شامل می شود ، دانش آموزان ملزم به گذراندن امتحانات مقدماتی در رشته های علوم و دندانپزشکی در قسمت اول دوره هستند و بخش دوم زمانی به پایان می رسد که دانشجویان در آزمون مجوز دندانپزشکی (Staatsexamen) شرکت می کنند.

روش های مختلفی برای یافتن دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان وجود دارد که یکی از مطمئن ترین آنها مراجعه و جستجو در وب سایت DAAD است و در ادامه ما به برخی از دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان که مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران هستند اشاره می کنیم و شما می توانید جهت یافتن گزینه های بیشتر با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمایید.

تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه فرای برلین

تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه فرای برلین

تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه فرای برلین ، یکی از پویاترین و موفق‌ترین گروه‌های پژوهشگری در اروپا محسوب می‌شود؛ واحد دانشگاهی به صراحت بر حوزه مطالعات مالی متمرکز است که در آن محققان در مورد مسائل مربوط به سیاست های جاری ، مالیات ها ، مقررات و سیاست های بازار کار بحث می کنند.

این تمرکز که تا حدی به دلیل نزدیکی فیزیکی دانشگاه به مرکز سیاسی آلمان تحریک می‌شود ، نشان‌دهنده ویژگی خاصی در چشم‌انداز تحقیقات اقتصاد است.

یکی دیگر از حوزه های مرکزی ، اقتصاد خرد کاربردی است که به حاکمیت بازارها و سازمان ها توجه می کند ، محققان در این زمینه به ویژه بر روی کاربردهای اقتصاد خرد و نظریه بازی در حوزه‌های اقتصاد صنعتی ، اقتصاد اطلاعات و نظریه قرارداد تمرکز دارند.

محققانی که در حوزه سیاست اقتصادی در واحد دانشگاهی کار می کنند ، در حالی که طراحی بدنه های مسئول سیاست پولی را نیز مطالعه می کنند ، سنت دیرینه برلین را به عنوان مرکز اقتصاد کلان پولی ادامه می دهند و به حوزه های اتحادیه اقتصادی و پولی اروپا (EMU) توجه ویژه ای می کنند.

شهریه رشته های مختلف دانشگاه فرای برلین

دانشگاه فرای برلین به این دلیل که یک دانشگاه دولتی است معمولا به جز برنامه های آموزش مداوم هیچ شهریه ای دریافت نمی کند ، بلکه به اصطلاح “Semestergebühren und -beiträge” به معنی هزینه ها و کمک ها نامیده می شود ، مبنای قانونی برای دریافت این هزینه ها و مشارکت ها را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

مبلغ قابل پرداخت شهریه رشته های مختلف دانشگاه فرای برلین ترم زمستان 2022/23 در مجموع 242,99 € است:

  • 50.00 € هزینه ثبت نام
  • 54.09 € کمک ترم به خدمات پشتیبانی دانشجویی “stuierendenWERK BERLIN”
  •  10.00 یورو کمک به دولت دانشجویی (Studierendenschaft)
  •  سهم بلیط حمل و نقل 128،90 یورو

برای پرداخت های عقب افتاده ، هزینه پرداخت تاخیر اضافی 19.94 € (Säumnisgebühr) دریافت می شود ، لطفاً هنگام انتقال کارمزد از خارج از کشور ، هزینه ها و هزینه های تراکنش اضافی را در نظر بگیرید.

خوابگاه های دانشگاه فرای برلین آلمان

دانشگاه فرای برلین آلمان ، برای همه دانشجویان و همچنین دانش پژوهان بین المللی بازدید کننده از دانشگاه فرای برلین ، محل اقامت ترتیب می دهد؛ این دانشگاه تعداد مشخصی خوابگاه دارد که می توانید از طریق وب سایت اختصاصی خوابگاه های دانشگاه فرای برلین آلمان ثبت نام کنید.

لطفا توجه داشته باشید: تعداد مکان ها محدود است و توزیع بر اساس اصل "اولین حضور در اولویت" است ، وقتی همه گزینه ها به طور کامل رزرو شدند ، ثبت نام بسته می شود.

مقامات همچنین یک نقطه تماس برای اسکان دانش پژوهان بین المللی ارائه می دهند که می توانید از طریق وب سایت ثبت نام کنید.

علاوه بر این ، دانشگاه فرای برلین آلمان محل اقامت موقت و رایگان را برای دانش پژوهان و دانشجویان پناهنده اوکراینی که به FUB وابسته هستند ، جمع آوری و ارائه می کند.

از طریق مشاوره با مشاوران رجبی ، نکات مفیدی در مورد پیدا کردن آپارتمان در برلین و سوالات متداول دیگر پیدا خواهید کرد.

خوابگاه های دانشگاه فرای برلین آلمان

موقعیت مکانی دانشگاه فرای برلین در آلمان

جهت اطلاعات تکمیلی علاقه مندان تحصیل در دانشگاه فرای برلین آلمان ، موقعیت مکانی دانشگاه فرای برلین آلمان در زیر ذکر شده است:

آلمان ، برلین 14195، خیابان Kaiserswerther 16-18

دسترسی فرودگاه ، قطار ، تاکسی به دانشگاه فرای برلین آلمان

دسترسی فرودگاه ، قطار ، تاکسی به دانشگاه فرای برلین آلمان از چه راه هایی ممکن است؟  6 راه برای رفتن از فرودگاه براندنبورگ برلین (BER) به دانشگاه فرای برلین با قطار ، اتوبوس ، تاکسی ، ماشین یا ماشین شهری وجود دارد.

هزینه سفر با قطار 9 تا 26 دلار است و در مدت زمان 51 دقیقه به دانشگاه می رسد.

اتوبوس ارزان ترین گزینه است؛ یک ساعت و بیست دقیقه را با 5 تا 7 دلار هزینه از فرودگاه برلین تا دانشگاه فرای برلین را طی می کند.

رانندگی با ماشین شخصی و یا تاکسی هم 30 دقیقه زمان می برد.

بهترین پیشنهاد این است که با قطار از Flughafen BER – ترمینال 1-2 به S Ostkreuz Bhf و سپس با قطار از S Ostkreuz Bhf به S+U Heidelberger Platz بروید.

و یا با اتوبوس از Flughafen BER – ترمینال 1-2 به Alt-Buckow بروید و سپس با اتوبوس بعدی از Alt-Buckow به Hittorfstr بروید.

شما همچنین می توانید نیمی از راه را با قطار (3 تا 4 دلار در 56 دقیقه) و نیمی از راه را با اتوبوس (3 تا 4 دلار) طی کنید.

وبینار تحصیل در آلمان از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی

سپیده یگانه با نام هنری روناک که در صفحات مجازی و وب سایت ما با ایشان آشنا هستید ، وبینار تحصیل در آلمان را به شما ارائه داده ، دیدن این وبینار به شما کمک می کند تا از تجارب کارشناسان ارشد ما در موسسه رجبی که حاصل سال ها تحصیل ، تجربه و دانش است بهره مند شوید.

نظرات و سوالات خود را در بخش دیدگاه ها در پایین همین صفحه درج کنید تا مشاوران ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند ، ضمنا همکاران ما در دفاتر فعال موسسه در شهر های تهران و شیراز آماده ارائه خدمات مشاوره ای به صورت حضوری و غیر حضوری به همه هموطنان هستند.

سوالات پر تکرار تحصیل در دانشگاه فرای برلین آلمان

رتبه بندی بین المللی #83
رتبه بندی آموزش عالی تایمز #127
رتبه بندی کشوری #1
رتبه بندی هومبولت #5

اغلب رشته های دانشگاه فرای برلین ، به زبان آلمانی تدریس می شود اما برخی از برنامه های کارشناسی ارشد که به طور مشترک توسط چندین دانشگاه (از جمله دانشگاه فرای برلین) ارائه می شوند ، به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند و در نتیجه ، پذیرش در این برنامه ها نیازی به مدرک مهارت آلمانی ندارد.

بله ، بورسیه تحصیلی Deutschlandstipendium به دانشجویان دانشگاه فرای برلین ارائه می شود ، مبلغ این بورسیه 300 یورو در ماه است.

بله دانشکده پزشکی دانشگاه فرای برلین ، برنامه های فوق لیسانس سلامت عمومی ، آموزش حرفه های بهداشتی ، اپیدمیولوژی کاربردی ، علوم اعصاب پزشکی و پزشکی کاربردی را ارائه می دهد.

مبلغ قابل پرداخت برای ترم زمستان 2022/23 در مجموع 242,99 € است.

بله ، دانشگاه فرای برلین آلمان ، برای همه دانشجویان محل اقامت ترتیب می دهد که از طریق وب سایت دانشگاه قابل رزرو است.

آنچه در این صفحه از جزییات تحصیل در دانشگاه فرای برلین آلمان مطالعه کردید ، توسط مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی تهیه شده بود ، امیدواریم که مطالب آن برای درک کامل موضوع مفید واقع شود ، در صورت نیاز به آگاهی های بیشتر می توانید با همکاران ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید ، همچنین می توانید با مطالعه سایر مقالات سایت مانند مقاله مهاجرت به آلمان اطلاعات خود را تکمیل و به روز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه