تحصیل دکترا در آلمان

تحصیل دکترا در آلمان آرزوی دانشجویان بسیاری از سراسر جهان می باشد؛ آنها دستیابی به این هدف را به خودی خود یک موفقیت مثال زدنی می دانند که در آینده می تواند تضمین کننده یک زندگی و شغل خوب و عالی در هر نقطه از جهان برای آنان باشد. قطعا تحصیل دکترا در دانشگاه های آلمان انتخابی بسیار تاثیر گذار در آینده حرفه ای شما خواهد بود ، اخذ مدارک معتبر بین المللی که می تواند راهگشای کاریابی و زندگی مرفه برای شما و خانواده تان باشید با ما همراه باشید تا با تمام جزئیات تحصیل بالاترین مقطع تحصیلی در دانشگاه های آلمان آشنا شوید.

تحصیل دکترا در آلمان

تحصیل دکتری در آلمان نیازمند ارائه مدارک و داشتن شرایطی خاص و منحصر بفرد است که در ادامه کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 ( موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451 ) شما را با آن ها آشنا خواهند کرد ، توصیه می کنیم در کنار این محتوا مقاله تحصیل در آلمان را نیز بخوانید تا با شرایط و هزینه های تحصیل در این کشور بیشتر آشنا شوید.

دانشگاه های کشور آلمان را می توان در زمره معتبرترین دانشگاه های جهان در نظر گرفت که کیفیت آموزش و ارائه مقطع دکترا در آن ها بسیار بالا و عالی می باشد و دریافت مدرک از هر مرکز آموزشی در تمام اروپا و جهان معتبر بوده و می تواند آینده ای درخشان را برایتان رقم بزند. دانشجویان قادر هستند تا در رشته های مختلف و بسیاری به تحصیل دکتری در آلمان بپردازند که از مزیت های بزرگ تحصیل در این کشور است.

به طور کلی مهاجرت و شروع تحصیل دکترا در آلمان نیاز به مطالعه و کسب اطلاعات وسیعی دارد تا بتوانید از شرایط مورد نیاز این امر به طور کامل مطلع شوید و یک تحصیل و اخذ مدرک بسیار موفق و دلچسب را تجربه نمایید.

فهرست مطالب

 شرایط تحصیل مقطع دکترا آلمان

همانطور که مطلع هستید برای تحصیل دکترا در آلمان 2024 باید دارای شرایط و مدارکی خاصی باشید تا بتوانید پذیرش دانشگاه های این کشور را به دست آورده و به تحصیل در این مقطع مشغول شوید . یکی از مهم ترین شرایط تحصیل دکتری در آلمان داشتن مدرک دوره کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر کشورمان در رشته مربوطه است که باید به همراه مدرک دوره لیسانس و ریز نمرات این مقاطع با ترجمه کامل و معتبر به دانشگاه ارائه شوید.

ضمن اینکه داشتن مدرک زبان و تسلط به زبان آلمانی یا انگلیسی نیز از دیگر پیش نیازهای مهم در پذیرش و ثبت نام مقاطع دکترا در این کشور می باشد و امتیاز بالایی برای پذیرش به خود اختصاص داده است. با اینکه باید دقت داشته باشید که اکثر مقاطع دکترای آلمان به زبان انگلیسی ارائه می شوند و حتی در صورت تحصیل به زبان آلمانی نیز شما باید از تسلط کافی در زبان انگلیسی نیز برخوردار باشید.

اما یکی از مهم ترین و اصلی ترین  شرایط تحصیل مقطع دکترا آلمان ارائه رزومه قوی و تکمیل می باشد، یک رزومه قوی شامل تحقیقات و پژوهش بین المللی می شود حالا هرچه تعداد آن بیشتر باشد یقینا تاثیر بسیاری خواهد گذاشت. داشتن توصیه نامه از اساتید و یا دانشگاه پیشین خود، ارائه یک انگیزنامه پر محتوا و قوی نیز در پذیرش این مقطع تاثیر بسزایی خواهند داشت.

نام دانشگاه Name رتبه جهانی
دانشگاه فنی مونیخ Technical University of Munich 49
دانشگاه ماکسیمیلیانس مونیخ Ludwig-Maximilians-Universität München 59
دانشگاه هایلدبرگ Heidelberg University 65
دانشگاه آزاد برلین Free University of Berlin 118
دانشگاه هومبولت برلین Humboldt-Universität zu Berlin 131
دانشگاه آخن RWTH Aachen University 147
دانشگاه فرایبورگ University of Freiburg 189

روش های تحصیل دکترا در آلمان 2024

آلمان یکی از کشورهای پیشرفته با سیستم آموزشی بسیار استاندارد و مدرن است و تحصیل دکترا در آلمان نیز یکی از بهترین ها در میان کشورهای جهان تلقی می شود شاید جالب باشد که بدانید در آلمان فقط به یک صورت مقطع دکترا ارائه نمی شود و روش های تحصیل دکترا در آلمان 2024 به دو دسته دکترای ساختار یافته و دکترای سنتی تقسیم می شوند.

دکترای سنتی اولین و قدیمی ترین نوع ارائه مقطع دکترا در جهان بوده و در اکثر کشورها نیز این روش فقط هنوز ارائه می شود ؛ در این روش شما یک پروژه تحقیقاتی انتخاب کرده و آن را به طور مستقل با راهنمایی یک ناظر متخصص یا استاد راهنما انجام خواهید داد ؛ برای تحصیل در دوره دکترای سنتی دانشجویان می‌توانند تحقیقات خود را در یک دانشگاه یا سازمان غیردانشگاهی و حتی در یک شرکت آلمانی انجام داده و به نتیجه ایده آل برسند.

در دوره دکترای ساختار یافته گروهی از دانشجویان توسط گروهی از ناظران هدایت و راهنمایی می شوند و ممکن است چند دانشجو یک موضوع تحقیقاتی را به نتیجه برسانند ؛ در این دوره ها دانشجویان علاوه بر پایان نامه باید دوره هایی تکمیلی را نیز پشت سر بگذارند و با برخی از موسسات مربوطه نیز همکاری نمایند البته لازم به ذکر است که این روش یک دوره بین الملیی بوده و فقط به زبان انگلیسی ارائه می شود.

روش های تحصیل دکترا در آلمان
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل بالاترین مقاطع دانشگاهی در برترین دانشگاه های جهان با راهنمایی مشاوران خبره رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شروع ترم تحصیلی دکترا آلمان

شروع ترم تحصیلی دکترا آلمان به طور معمول در یکی از ماه های اکتبر ، فوریه یا ژانویه است، اما هر مرکز تحصیلی حال خصوصی یا دولتی با توجه به تقویم کاری خود زمان مختص به خود را در نظر می گیرد که به دانشجویان اعلام می شود  پس دلیلی بر هم زمان بودن تمامی مراکز یا رشته ها وجود  ندارد.

پس برای تحصیل دکتری در آلمان باید تمامی مراکز و دانشگاه های ارائه کننده رشته تحصیلی خود را که مد نظر دارید به طور مداوم بررسی نمایید تا با اعلام زمان پذیرش و ثبت نام بتوانید مدارک خود را ارسال نمایید و یا می توانید از طریق تماس با کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی از زمان شروع ترم و زمان ارسال مدارک و ثبت نام در هریک از دانشگاه های آلمان در مقطع دکترا به طور کامل و با جزئیات دقیق آگاه شوید.

لازم به ذکر است که بهترین مرجع برای اطلاع از این امر سایت های هر دانشگاه می باشد که می تواند اطلاعات دقیق و روشنی را در دسترس شما قرار دهد و توضیحات کاملی را به شما ارائه نماید ؛ دقت داشته باشید که در بازه زمانی مناسبی پیش از شروع ترم اقدام به ارسال مدارک و ثبت درخواست خود کنید تا با کمبود وقت مواجه نشده و پذیرش تان کنسل نگردد.

استاد راهنما برای دکتری آلمان

استاد راهنما برای دکتری آلمان

یافتن استاد راهنما برای دکتری آلمان مهم ترین بخش از  تحصیل در مقطع دکتری در آلمان است که به نوعی برابر با پذیرش و قبولی شما جهت تحصیل این رشته است ، شما باید ابتدا تمامی دانشگاه های این کشور را بررسی نموده و مراکزی که رشته شما را ارائه می دهند مشخص نمایید ، در ادامه باید از طریق مکاتبه با دانشگاه یا از طریق سایت و یا هر روش دیگری اساتیدی که حاضر به پذیرفتن دانشجوی خارجی در مقطع دکترا هستند  را بیابید.

در ادامه شما باید با بررسی حیطه تخصص و تجربه اساتید مربوطه و مقالات و زمینه های تحقیقاتی و فعالیتی آنان ، افرادی که به زمینه تحقیق شما مربوط و دارای تجارب و سوابق کافی بوده و قادر به همراهی شما در امر تحقیقات دکترایتان خواهند بود را بیابید ، سپس با ارسال رزومه ، سوابق ، مقالات ، انگیزه نامه ، مدرک زبان و غیره به استاد مورد نظرتان از وی تقاضای پذیرش نمایید.

دقت داشته باشید که شما جهت دستیابی به این هدف ممکن است که مجبور شوید به اساتید و مراکز بسیاری و به تعداد زیاد درخواست ارسال کنید تا در نهایت یکی از آن ها مورد قبول واقع شود ، پس انتظار دریافت جواب مثبت دراولین درخواست را نداشته باشید و با دریافت جواب منفی نیز نا امید نشوید و به کار خود ادامه دهید ، با دریافت جواب مثبت شما می توانید برای ثبت نام در دانشگاه و اخذ ویزای تحصیلی خود اقدام کنید.

شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا

ممکن است دانشجویانی که قصد تحصیل دکترا در آلمان را دارند ، متاهل بوده و حتی دارای فرزند باشند و بخواهند در مدت اقامت خود در آلمان آنان را نیز در کنار خود داشته و با یکدیگر زندگی کنند ، خوشبختانه دانشجویان دکترا می توانند همسر، فرزندان زیر 18 سال و پدر یا مادر خود را به عنوان همراه خود در حین تحصیل به این کشور ببرند.

البته باید برای این کار برخی شرایط را هم فراهم آورند که یکی از مهم ترین آنان یادگیری زبان آلمانی تا سطح C1 می باشد ، دانشجویان می توانند پس از ورود به آلمان و شروع به تحصیل برای دریافت ویزای همراه دانشجویی در این کشور اقدام نمایند و خانواده خود که واجد شرایط باشند را به این کشور بیاورند.

از دیگر شرایط مهم داشتن تمکن مالی لازم جهت پوشش هزینه های اقامتی همراهان می باشد که باید به صورت مبلغی در حساب دانشجو در این کشور موجود باشد ، همچنین باید مکانی را جهت اقامت حال از طریقه اجاره یا خرید ملک نیز در این کشور تهیه کنید تا ویزا برای همراهان شما صادر شود.

جهت اطلاع از جزئیات و شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا در کشور آلمان می توانید با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تماس حاصل نمایید و اطلاعات لازم را به دست آورید.

میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا آلمان

میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا آلمان

تحصیل دکتری در آلمان معمولا به صورتی است که دانشجویان می توانند به عنوان دستیار پژوهشی و یا دستیار آموزشی در دانشگاه محل تحصیل خود به کار مشغول شوند  با انجام این نوع کار به طور معمول ماهانه می توان از1000 تا 2500 یورو درآمد را کسب کرد ، این نوع مشاغل در دانشگاه علاوه بر منفعت مالی بر تجربه و دانش فرد نیز تاثیرات مثبتی می گذارند.

میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا آلمان در حین تحصیل شاید بالا نباشد اما پس از دریافت مدرک یقینا متفاوت شده و افزایش می یابد ، ضمنا دانشجویان قادر هستند که در خارج از دانشگاه نیز به کار مشغول شوند و درآمد کسب کنند ، آنان مجاز هستند تا سالانه 120 روز تمام وقت و یا 240 روز نیمه وقت به کار مشغول شوند ، هزینه های زندگی در آلمان را نیزدر مقاله لینک شده بخوانید.

دقت کنید که میزان حقوق مشاغل دانشجویی کمترین حالت ممکن است و نباید توقع درآمد بالایی را داشته باشید ، که در حال حاضر در آلمان به دانشجویان ساعتی 12 یورو پرداخت می شود ، همچنین دانشجویانی که کمتر از 450 یورو ماهانه درآمد دارند معاف از مالیات بردرآمد هستند. مقاله کار دانشجویی در آلمان را بخوانید تا با جزئیات این موضوع هم آشنا شوید.

کار و اقامت بعد از دکتری آلمان

کشور آلمان در حال حاضر یکی از 5 قدرت اقتصادی جهان شناخته می شود نررخ بیکاری بسیار پایینی دارد، به همین خاطر فرصت های شغلی در این کشور بسیار بوده و افراد به خصوص افراد تحصیل کرده به راحتی قادر به یافتن شغل مورد علاقه خود می باشند ، به طور قطع کسانی که به تحصیل دکترا در آلمان  پرداخته اند ، پس از تحصیل به راحتی می توانند شغلی مناسب با درآمدی بالا را بیابند.

دریافت کار و اقامت بعد از دکتری آلمان هدف اکثر دانشجویان می باشد ، به همین خاطر دولت این کشور پس از دریافت مدرک مدت 1 سال به فرد فارغ التحصیل اجازه می دهد که در آلمان به جستجوی کار بپردازد ، بعد از یافتن شغل مناسب و استخدام در آن، ویزای تحصیلی شما به ویزای کار تغییر کرده و در صورت ادامه روند کاری قابل تمدید می باشد.

در نهایت چنان چه بتوانید به مدت 5 سال در این کشور اقامت کرده و بیمه و مالیات خود را بپردازید ، مجاز به دریافت اقامت دائم می شوید ، البته اگر درآمدی بالا داشته باشید که بتوانید بلوکارت آلمان را دریافت نمایید بسیار زودتر مجاز به اخذ اقامت دائم می شوید ، جهت اطلاع دقیق از شرایط اخذ بلو کارت و دریافت اقامت در حین کار به مقاله کار در آلمان در سایت موسسه رجبی مراجعه فرمایید.

بسیاری از مراجعین ما به دنبال ادامه تحصیل در دانشگاه های آلمان هستند ، تحصیل در این دانشگاه ها می تواند آینده درخشانی را برای هر دانشجو ترسیم کند ، اما این انتخابی است که می تواند بسیار ارزان و حتی رایگان باشد و یا بسیار گران و پیچیده!

با تحقیق و سپس اعتماد به کارشناسان و مدیران اگاه هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی برترین شیوه های مهاجرت تحصیلی را تجربه کنید.

تصاویر ارائه شده در این بخش ، تنها گوشه ای از ویزاهای دریافت شده از کشور آلمان برای تحصیل مراجعین ما بوده است.

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با درج شماره تماس خود منتظر تماس تلفنی کارشناسان خبره رجبی باشید، سوالات خود را آماده کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مزایای اخذ مدرک دکترا از آلمان

به جرات می توانیم بگوییم که یافتن عیب و یا ایراد در تحصیل دکترا در آلمان بسیار سخت است زیرا این اقدام و دست یابی به آن فقط برای هر فردی نتایج مناسب و ایده آل کننده ای را به ارمغان می آورد که تعداد آن بسیار است.

دانشجویان بسیاری از سراسر جهان آرزوی تحصیل دکترا در آلمان را دارند و قبولی و پذیرش در آن را به تنهایی یک موفقیت بزرگ تلقی می کنند.

در انتهای مقاله برخی از مهم ترین مزایای اخذ مدرک دکترا از آلمان را برایتان شرح خواهیم داد:

  • تحصیل رایگان و یا بسیار ارزان در این مقطع در آلمان
  • تحصیل و اخذ مدرک از دانشگاه های معتبر و بزرگ جهان
  • هزینه های مناسب و مقرون به صرفه تحصیل و زندگی در این کشور
  • اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان واجد شرایط
  • تحصیل و فعالیت زیر نظر اساتید برتر و بسیار خبره
  • آشنایی با زبان آلمانی یکی از زبان های پر گویشور جهان
  • امکان تحصیل به زبان آلمانی و انگلیسی
  • بازار کار بسیار فراهم پس از اخذ مدرک
  • درآمد بالا و بسیار مناسب دارندگان مدرک دکترا در آلمان

سوالات پر تکرار تحصیل دکترا در آلمان

  • تحصیل رایگان و یا بسیار ارزان در این مقطع در آلمان
  • تحصیل و اخذ مدرک از دانشگاه های معتبر و بزرگ جهان
  • هزینه های مناسب و مقرون به صرفه تحصیل و زندگی در این کشور
  • اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان واجد شرایط
  • تحصیل و فعالیت زیر نظر اساتید برتر و بسیار خبره
  • آشنایی با زبان آلمانی یکی از زبان های پر گویشور جهان
  • امکان تحصیل به زبان آلمانی و انگلیسی
  • بازار کار بسیار فراهم پس از اخذ مدرک
  • درآمد بالا و بسیار مناسب دارندگان مدرک دکترا در آلمان

تحصیل دکترا در آلمان معمولا به صورتی است که دانشجویان می توانند به عنوان دستیار پژوهشی و یا دستیار آموزشی در دانشگاه محل تحصیل خود به کار مشغول شوند و با توجه به ساعت کارکرد خود حقوق دریافت نمایند ، با انجام این نوع کار به طور معمول ماهانه می توان از1000 تا 2500 یورو درآمد را کسب کرد.

بله ، آنان مجاز هستند تا سالانه 120 روز تمام وقت و یا 240 روز نیمه وقت به کار مشغول شوند.

بله ، دانشجویان دکترا می توانند همسر ، فرزندان زیر 18 سال و پدر یا مادر خود را به عنوان همراه خود در حین تحصیل به این کشور ببرند.

  • دانشگاه فنی مونیخ
  • دانشگاه ماکسیمیلیانس مونیخ
  • دانشگاه هایلدبرگ
  • دانشگاه آزاد برلین
  • دانشگاه هومبولت برلین
  • دانشگاه آخن
  • دانشگاه فرایبورگ

اگر دارای ابهام یا سوالی در رابطه با تحصیل دکترا در آلمان هستید با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی ارتباط برقرار نمایید تا به صورت تلفنی و یا حضوری در دفاتر مرکزی و غرب تهران یا دفتر شیراز بتوانید از مشاوره ها و راهنمایی های آنان به صورت رایگان بهره مند شوید ف همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به آلمان را بخوانید و با تمام راه و روش های مهاجرت قانونی به این کشور هم آشنا شوید.

در انتها تجربه دوستانی که برای کشور آلمان اقدام کرده اند را با شما به اشتراک می گذاریم.

نمایش ویدیو درباره امیر حسین علامه آلمان
نمایش ویدیو درباره حمید رضا خوشوقتی آلمان
نمایش ویدیو درباره زهرا شعاعی آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه