تحصیل در هنگ کنگ

مشاور روش های مهاجرتی
مشاور روش های مهاجرتی
تحصیل در هنگ کنگ
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

تحصیل در هنگ کنگ دارای شهرت جهانی برای جذب دانشجویان و دانش پژوهان است چراکه به واسطه تحصیل در دانشگاه ها و موسسات این شهر ، می توانید با سایر دانشگاه های برجسته دنیا ارتباط برقرار کنید.

منطقه هنگ کنگ که به عنوان یک ناحیه خود مختار مستقل شناخته می شود ، در بخش ویژه ای از کشور چین قرار گرفته که با تولید ناخالص داخلی قوی و رشد اقتصادی ، توانسته به یکی از مهم ترین مناطق دنیا مبدل شود ؛ این منطقه علاوه بر این که یکی از قدرت های اقتصادی آسیا به شمار می رود ، از مهم ترین مقصدهای مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو نیز می باشد.

در هنگ گنگ فرهنگ و معماری سنتی چینی در امتداد مناظر افسانه ای آسمان خراش های مدرن وضعیت اقتصادی این ناحیه را به خوبی نمایش داده و فرصت های متعددی را در زمینه کار و تجارت پیش رویتان قرار می دهد.

هر فردی که زندگی در هنگ کنگ را انتخاب می کند باید دوره ای از انتقال و چالش را بگذارند چرا که زندگی در آن با سرعت زیادی همراه است و برای دانشجویان تازه وارد در ابتدا مانند تجربه یک گرد باد محسوب می شود.

در این مقاله با ما همراه باشید تا به راهنمایی های شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) اطلاعات مهمی را در رابطه با تحصیل در هنگ کنگ دریابید.

هنگ کنگ میزبان برترین دانشگاه ها

در میان تمامی دانشگاه های هنگ کنگ سه دانشگاه در بین ۵۰ دانشگاه برتر دنیا و سه دانشگاه دیگر در بین ۳۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارند ، با این حال ، آنچه که دانشگاه های این منطقه را نسبت به سایرین متمایز می کند تمرکز آن ها بر روی شما به عنوان یک فرد جویای علم است.

آموزش در این شهر از طریق جنبه هایی مانند خدمات اجتماعی و کلاس های مهارتی ، تلاش می کند تا شما را به فردی تبدیل کند که بتوانید چالش های هیجان انگیزتری فراتر از سالن سخنرانی را پشت سر بگذارید.

هنگ کنگ با ایجاد تنوع در کلیه بخش های تحصیلاتی ، سرمایه گذاری های قابل توجهی را در جهت پرورش فرهنگ ، تحقیقات و نوآوری انجام داده و به یک مرکز بزرگ منطقه ای تبدیل گشته است ؛ این شهر را می توان به عنوان خانه بسیاری از دانشجویان مهاجر برشمرد که محل اجرای برنامه های اجتماعی و کمپ های متعدد نیز هست.

هم چنین تحصیل در این شهر از لحاظ هزینه ها کاملا برایتان به صرفه خواهد بود و نسبت به کشورهای اروپایی و یا سایر مقصدهای برتر جهان مخارج کمتری را پیش رویتان قرار می دهد.

تحصیل در هنگ کنگ

تحصیل رایگان در هنگ کنگ

تمامی کشورهای جهان که سرمایه گذاری های قابل توجهی را در حوزه آموزش خود انجام داده اند ، همواره تلاش می کنند تا با ارائه امکانات بیشتر دانشجویان با استعداد و نخبه را به سمت خود جذب نمایند ، یکی از برجسته ترین این امکانات ارائه بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی متعدد است که به دانشجویان این فرصت را می دهد تا با کمترین هزینه به تحصیل در رشته دل خواهشان بپردازند.

تحصیل رایگان در هنگ کنگ

شرایط تحصیل رایگان را نمی توان برای همه متقاضیان به صورت یکسان درنظر گرفت و قوانین دانشگاه و رزومه تحصیلی فرد نقش اصلی را در اخذ آن ایفا می کنند ، اما معمولا دوره دکترا بیشترین شانس و دوره کارشناسی از کمترین شانس دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه ها برخوردار هستند ، البته هرگز نمی توان شرایطی را به صورت قطعی بیان نمود و بسیاری از داوطلبان دوره کارشناسی میز توانسته اند به صورت رایگان به تحصیل در دانشگاه های هنگ کنگ بپردازند.

در ادامه مقاله در رابطه با انواع بورسیه های تحصیلی در دانشگاه های هنگ کنگ برای شما عزیزان صحبت خواهیم نمود اما فراموش نکنید که وجود یک مشاور و متخصص آگاه به مراحل و شرایط دریافت بورسیه می تواند بسیار به نفع شما تمام شده و به سادگی شما را به تحصیل رایگان در این شهر برساند.

سیستم آموزشی هنگ کنگ

همواره شما عزیزان علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های خارج کشور می خواهید تا ضمن آشنایی با بهترین سیستم آموزشی جهان ، فرصت تحصیل در یکی از آنها را نیز بیابید.

سیستم آموزشی هنگ کنگ

خوب است این مژده را به شما بدهیم که سیستم آموزشی هنگ کنگ در اکثر مقاطع حتی دوره های قبل از دانشگاه نیز در میان برترین ها قرار گرفته و قابلیت رقابت با نظام های آموزشی مطرح جهان را دارد.

نظام آموزشی در سطح بین المللی با توجه به فاکتورهایی همچون وضعیت آموزش در مدارس ابتدایی ، راهنمایی و دبیرستان ، سطح و شرایط تحصیل زنان ، بودجه اختصاص یافته به آموزش ، هوشمند سازی و غیره مورد بررسی قرار می گیرد.

شاید برایتان عجیب باشد که با در نظر گرفتن تمامی این فاکتورها کشورهای شرق آسیا رتبه های نخست را از آن خود کرده و در جایگاه برتری نسبت به کشورهایی همچون آمریکا و یا انگلستان قرار گرفته اند.

در آخرین فهرست منتشر شده هنگ کنگ در رتبه چهار بهترین سیستم های آموزشی دنیا قرار گرفته و اکثر فاکتورهای مهم در سیستم آموزشی موفق را در اختیار محصلین قرار می دهد.

این سیستم به دست آوردن مهارت و شغل مناسب در آینده را تضمین نموده و فرصت تحصیل به زبان های متنوع را در اختیار افراد قرار می دهد ، بیش از 94 درصد ساکنین این شهر باسواد هستند و هر دانش آموز تا پایان دوره تحصیل خود مبلغ کافی را برای به پایان رساندن دوره تحصیلی خود دریافت خواهد کرد.

مقاطع مختلف سیستم آموزشی هنگ کنگ

از آنجایی که شهر هنگ کنگ سالیان طولانی تحت استعمار کشور انگلستان بوده ، نظام آموزشی آن تا حدی زیادی بر اساس آموزش و پرورش این کشور شکل گرفته است ، اما در چند سال گذشته با خروج از استعمار پیشرفت های چشمگیری داشته و دانش آموزان را با بهترین متدها آموزش می دهد.

مدارس به دو صورت دولتی و خصوصی فعال هستند که البته امکانات مدارس خصوصی بیشتر بوده و دانش آموزان احساس راحتی و رفاه بیشتری خواهند داشت ، اغلب مدارس دولتی هنگ کنگ به تحمیل نمودن فشار زیاد به دانش آموزان شهرت دارند و والدین تا حد ممکن فرزندان خود را در مدارس خصوصی که به سیستم تحصیلی غرب بیشتر شباهت دارند ثبت نام می کنند.

تا قبل از دریافت مدرک دیپلم دانش آموزان باید 12 سال تحصیل را پشت سر گذاشته و از سن 6 تا 18 سالگی را در مدارس بگذرانند ، تمامی این مقاطع در مدارس دولتی رایگان است و دولت یا مراکز مذهبی مسئول اداره کلیه مدارس می باشند.

تحصیلات تا سن 15 سالگی برای دانش آموزان شکل اجباری داشته و سه سال پس از آن مخصوص افرادی ست که به دنبال مدرک دیپلم و ورود به مراکز آموزش عالی هستند.

طول هر دوره تحصیلی در مدارس هنگ کنگ به شرح زیر است:

  • مهدکودک از سن 3 تا 6 سال
  • دوره ابتدایی از سن 6 تا 12 سال
  • دوره اول متوسطه از سن 13 تا 15 سال
  • دوره دوم متوسطه از سن 16 تا 18 سال

محتوای آموزشی مدارس هنگ کنگ

به طور کلی والدین می توانند فرزندان خود را به صورت دلخواه در مهدکودک ها ثبت نام کنند و هیچ اجباری برای گذراندن آن وجود ندارد ، در مهدکودک ها هیچ گونه آموزش خاص و اجباری وجود نداشته و کودکان تنها مهارت های اولیه زندگی را یاد می گیرند.

در برنامه های آموزشی مدارس ابتدایی نیز دانش آموزان می توانند صبح ها ، عصرها و یا کل روز را به تحصیل بپردازند که به برنامه مدرسه بستگی دارد ، اغلب مدارسی که دارای دانش آموزان زیادی هستند برنامه آموزشی را به دو شیفت صبح و عصرها تقسیم می کنند.

دو دوره بعد که شامل دروس پایه و تخصصی رشته انتخابی دانش آموزان است ، زبان انگلیسی به عنوان یک رکن اساسی در سیستم تحصیلی مورد استفاده قرار گرفته و والدین کاملا از روند تحصیلی فرزندانان مطلع خواهند شد ، معمولا اغلب مدارس هر دو مقطع متوسطه را به دانش آموزان ارائه می دهند و آنها دغدغه عوض کردن مدرسه خود را نخواهند داشت.

دروسی مانند تاریخ ، زیست ، ریاضیات ، زبان چینی و انگلیسی جزو دروس اصلی متوسطه بوده و نهایتا در پایان هر سه سال با گذراندن امتحانات نهایی که به دو صورت شفاهی و کتبی برگزار می شوند ، مدرک قبولی را به دست خواهند آورد ، نمرات دوره متوسطه دوم به دلیل آنکه مقدمه ورود به دانشگاه به شمار می رود ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سیستم آموزشی دانشگاه های هنگ کنگ

در قسمت های قبلی در رابطه با جایگاه و رتبه دانشگاه های هنگ کنگ برای شما عزیزان صحبت نمودیم و دریافتیم که تحصیل در هگ کنگ می تواند ورق برنده شما در زندگی باشد ، اما چنانچه بخواهید به تحصیل در هر یک از مراکز آموزشی این کشور مشغول شوید باید از تمامی اطلاعات موردنیاز در این زمینه مطلع گردید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

تقریبا در حدود 20 دانشگاه معتبر برای تحصیل در هنگ کنگ وجود دارد که 8 مورد از آنها توسط دولت تامین بودجه می شوند و زبان انگلیسی نیز در آنها برای تدریس استفاده می شود که مزیتی برتر نسبت به دانشگاه های دولتی سایر کشورهای جهان است.

به جز رشته های علوم پزشکی اکثر رشته های دانشگاهی در سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود و شرط رسیدن به پذیرش در هر یک از این دوره ها متفاوت است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

طیف وسیعی از رشته های مختلف با همکاری سایر دانشگاه های جهان در هنگ کنگ قابل دسترسی ست و طرح جذب ویژه دانشجویان دوره دکترا از طلایی ترین این فرصت ها به شمار می رود .

تحصیل در دانشگاه های هنگ کنگ بیشتر به دلیل وجود امکانات به روز و هم چنین ارتباط قوی که با مراکز برتر جهان دارد بسیار مورد توجه قرار می گیرد و دانشجویان از تمامی مقاطع توانایی مهاجرت و اشتغال به کشورهای مطرح جهان را از مراکز علمی این منطقه خواهند داشت ، برای مقایسه بهتر ، باید بتوانید در خصوص تحصیل در سایر کشور ها نیز اطلاعات جامعی به دست آورید ، پیشنهاد ما ، مطالعه مقالات سایت و دریافت مشاوره است ، مقالاتی چون تحصیل در آلمان می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

تحصیل در هنگ کنگ با مدرک دیپلم

موسسات آموزش عالی هنگ کنگ از استقلال زیادی در پذیرش دانشجو برخوردارند و از این رو شرایط پذیرش دانشگاه ها می تواند از موسسه ای به موسسه دیگر دیگر متفاوت باشد ، اکثر موسسات برتر هنگ کنگ تصمیم گیری درمورد پذیرش دانشجو را عمدتا بر اساس شایستگی های فردی ( دستاوردهای آکادمیک و غیرآکامیک ) تعیین نموده و متقاضیان را برای شرکت در مصاحبه دعوت می کنند تا عملکرد آنها را به صورت حضوری نیز محک بزنند.

تحصیل در هنگ کنگ با مدرک دیپلم

تحصیل در دانشگاه های هنگ کنگ مانند سایر مراکز دانشگاهی در سطح جهان از مقطع کارشناسی با ارائه مدرک دیپلم آغاز می شود ، شما برای ورود به این مقطع باید تحصیلات دبیرستان خود را به پایان رسانده باشید و در آزمون های استعدادیابی کشور خود نتایج رضایت بخشی را ( به عنوان مثال سطح A ، مدرک لیسانس بین المللی ، SAT و غیره ) کسب کرده باشید.

متقاضیانی که یک مدرک تحصیلی بالاتر از دیپلم داشته باشند ، شرایط بهتری در پذیرش دانشگاه خواهند داشت و در صورت مرتبط بودن مدرک با رشته انتخابی ممکن است نیازی به پشت سر گذاشتن دوره های پیش نیاز و یا معادل سازی نداشته باشید.

به عنوان مثال در دانشکده های حقوق که تنها یک رشته ارائه می شود ، دانشجویان به طور مستقیم در سال اول در رشته تحصیلی اصلی مشغول تحصیل می شوند ، اما در دانشکده های دیگر مانند علوم مهندسی ، دانشجو در یک رشته فرعی پذیرفته و بعد از یک سال وارد رشته اصلی می شود.

دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در هنگ کنگ

کسانی که مدرک دیپلم خود را به دانشگاه ارائه می دهند با پشت سر گذاشتن شرایط پیش نیاز دانشگاه به دوره کارشناسی و یا لیسانس راه می یابند ، طول این مقطع تحصیلی با توجه به رشته ای که انتخاب می کنید متغیر است و می تواند از سه سال در رشته های هنر تا 5 یا 6 سال در رشته های علوم پزشکی زمان برد.

در این مقطع دانشجویان علوم پایه رشته خود را فرا گرفته و در صورت ادامه تحصیل در مقاطع بعدی به تکمیل دانش یاد گرفته در این دوره می پردازند.

دانشجویانی دوره لیسانس در ترم آخر خود با ارائه یک طرح و یا پایان نامه موفق به فارغ التحصیلی و دریافت مدرک خود شده و می توانند به بازار کار وارد و یا به ادامه تحصیل بپردازند ، دانشگاه های هنگ کنگ اهمیت ویژه ای برای تحصیلات تکمیلی قائل بوده و به دانشجویان با استعداد کارشناسی ارشد و دکترا بهترین امکانات موجود خود را ارائه می دهند.

دوره بعدی تحصیل در دانشگاه های هنگ کنگ مقطع کارشناسی ارشد است که معمولا یک تا دو سال طول کشیده و یک دوره کاملا پژوهشی ست ، اگرچه دانشجویان واحدهایی را سر کلاس درس پاس می کنند اما مبنای این مقطع کاملا بر اساس تحقیق در حوزه تخصصی رشته تحصیلی بوده و اهمیت بسیار زیادی در راه یافتن به دوره دکترا دارد ، البته در برخی از رشته ها دانشجویان با اتمام دوره کارشناسی خود به انجام تحقیقات مختلف پرداخته و مستقیما به دکترا وارد می شوند.

تحصیل دکترا در هنگ کنگ

اگرچه هنگ کنگ یک منطقه کوچک در کشور چین است اما دانشگاه های آن در زمینه های مختلف تحصیلی زادگاه علم و دانش هستند و علاقه مندان زیادی برای تحصیل دکترا در رشته هایی همچون تکنولوژی راهی این کشور می شوند ، دریافتیم که مراکز آموزشی این کشور همانند انگلیس هستند و دانشجویان برای پذیرش در هر مقطع باید مدرک تحصیلی دوره قبل را ارائه دهند.

تحصیل دکترا در هنگ کنگ

جهت قبولی در دوره دکترا دانشگاه های هنگ کنگ باید به عنوان اولین پیش نیاز مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مرتبط ارائه داده و تقاضای پذیرش از دانشگاه را داشته باشید.

از آنجا که دوره دکترا در برترین دانشگاه های هنگ کنگ ارائه می شوند ، دانشجویان باید بهترین رزومه تحصیلی را از خود ارائه دهند تا بتوانند در میان پروندهای مختلف از کشورهای متعدد شانس خود را بالا برند البته وجود یک راهنما و مشاور متخصص در زمینه مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی می تواند بسیار راهگشای شما عزیزان باشد.

هنگام بررسی درخواست پذیرش شما آنچه که بسیار مورد توجه هیئت علمی دانشگاه قرار می گیرد ، تحقیقات و پژوهش هایی است که در سطح بین الملل در رشته تحصیلی خود انجام داده اید البته فاکتورهای دیگری همچون معدل و تسلط زبانی نیز از اهمیت خاص خود برخوردار هستند اما وجود مقاله و سایر کارهای تحقیقاتی نشان از علاقه ، استعداد و شایستگی شما برای ورود به عالی ترین دوره تحصیلات تکمیلی خواهد بود.

محتوای دوره دکترا در هنگ کنگ

در برنامه دکترا دانشجویان باید اکثر زمان خود را به تحقیق در رابطه با پایان نامه خود پرداخته و در نهایت از آن دفاع کنند ، با توجه به رشته های دانشگاهی موجود در هنگ کنگ دانشجویان از سه تا پنج سال را مشغول پشت سر گذاشتن این مقطع به صورت تمام وقت هستند و با انتخاب تحصیل به صورت پاره وقت مدت زمان بیشتری درگیر تحصیل خواهند بود.

در برخی از دانشگاه ها دانشجویان مجبور به پشت سر گذاشتن واحد و یا دوره های آموزشی اجباری می باشند که با توجه به رزومه تحصیلی شان و شرایط دانشگاه مورد نظر مشخص می گردد . تمامی دانشجویان با ارائه پایان نامه و دریافت قبولی از هیئت علمی دانشگاه فارغ التحصیل می شوند و دقت داشته باشید که انتخاب استاد راهنما از حساس ترین مراحل است.

استاد راهنما در اصلی ترین قدم های تحصیل دکترای شما نقش دارد ، تاییدیه پذیرش ، دریافت بورسیه تحصیلی و راهنمایی در طول انجام پایان نامه همه از اختیارات استاد راهنما است و عاقلانه ترین کار آن است که شما قبل از هرگونه اقدام ابتدا تمامی اساتید مرتبط با رشته تحصیلی تان را در دانشگاه مقصد بررسی نمایید ، تا علاوه بر بهره مندی از تمامی این مزایا بتوانید رابطه خوب و دوستانه ای را نیز با او داشته باشید.

اگر تصمیم خود را برای تحصیل در مقطع دکترا گرفته اید ، دانشگاه های کانادا نیز می توانند جزو گزینه های شما باشند چراکه با ارائه بورسیه های عالی برای مقطع دکترا هزینه تحصیل را برای شما به حداقل خواهد رساند ؛ مقاله تحصیل در کانادا را بخوانید.

تحصیل علوم پزشکی در هنگ کنگ

رشته های علوم پزشکی همچون پزشکی و دندانپزشکی از اصلی ترین رشته های درخواستی در دانشگاه های هنگ کنگ هستند که آینده روشنی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

علوم پزشکی در دانشگاه های این کشور شش سال و دندانپزشکی به صورت میانگین 5 سال تحصیلی زمان می برد و اصلی ترین پیش نیاز انها ارائه مدرک دیپلم است ، با توجه به ظرفیت محدودی که برای پذیرش دانشجویان در دانشگاه های هنگ کنگ وجود دارد ، اغلب دانشجویان تحصیل در دانشگاه های خصوصی را انتخاب می کنند که البته هزینه بالایی را می طلبد.

جهت دریافت اطلاعات در رابطه با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ می توانید به مقاله مرتبط در سایت مراجعه و یا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تحصیل مهندسی در هنگ کنگ

از جمله رشته های تحصیلی که می توان هنگ کنگ را به عنوان مقصد اصلی آن معرفی کرد ، رشته های علوم مهندسی با گرایش های مختلف است ، دانشگاه های برتر در این منطقه ادعا دارند که دانشجویان از وجود اساتید برتر از سراسر جهان بهره مند گشته و در طول تحصیل تمامی مهارت های لازم جهت اشتغال را به دست خواهند آورد.

تحصیل مهندسی در هنگ کنگ

تمامی دانشگاه های هنگ کنگ فارغ از رشته تحصیلی دانشجو محور بوده و دانشجویان بخش مهمی از برنامه آموزش و تحصیل خود را تشکیل می دهند.

در دانشگاه های این منطقه می توان رشته هایی همچون مهندسی برق ، مهندسی IT ، مهندسی الکترونیک ، مهندسی فیزیک و غیره را مشاهده کرد که هر یک در زمینه مهندسی مهارت های خاصی را آموزش می دهند.

دانشکده های علوم مهندسی این ادعا را دارند که برنامه درسی شان نه تنها مطابق با سیستم آموزشی هنگ کنگ بلکه منطبق با دانشگاه های معتبر در بیش از 20 کشور دنیا از جمله استرالیا ، کانادا ، انگلستان ، نیوزلند و غیره تدوین شده و همین امر دانشجویان را در حوزه بین المللی کاملا توانا تربیت می نماید.

خوب است بدانید که دانشگاه های علوم مهندسی هنگ کنگ همان دانشگاه های با رتبه جهانی این منطقه هستند که حتی از کشورهای اروپایی خواهان تحصیل در آنها می باشند.

البته اگر علاقه مند به رشته های مهندس همچون هوا فضا و یا مهندسی نفت هستید ، می توانید به روسیه هم فکر کنید ، مقاله تحصیل در روسیه ، قطعاً به شما کمک خواهد کرد.

محتوای علوم مهندسی در هنگ کنگ

دانشجویان در هر یک از رشته های مهندسی باید تحصیلات خود را از دوره کارشناسی آغاز کنند که در سال اول تمامی قوانین پایه و مقدماتی به آنها آموزش داده می شود ، در سه سال بعد دانش آموزان به کارگاه های مختلف وارد شده و تلاش می کنند تا علاوه بر توانایی های مرتبط با رشته تحصیلی شان در سایر جنبه ها نیز خود را ارتقا بخشند.

علاوه بر واحدهای عملی موجود در واحدهای درسی دانشگاه ، دانشجویان می تواند با فرصت های شغلی که در ایام تعطیل و تابستان ها در شرکت و کارخانه های مختلف وجود دارد ، تجربه های بیشتری کسب کنند.

خوب است این مژده را به شما عزیزان بدهیم که با داشتن اختراعات و طرح های پژوهشی می توانید در مقاطع تحصیلات تکمیلی به بورسیه های قابل توجه خوبی دست یابید ، این منطقه به دلیل جایگاه اقتصادی که دارد از تمامی ایده های جدید و نوین به خوبی استقبال نموده و هم چنین به افراد شاغل در این حوزه نیز حقوق و مزایای خوبی را پرداخت می کند ، شما علاوه بر تحصیل هر یک از رشته های مهندسی می توانید به داشتن شغلی ایده آل نیز امیدوار باشید.

اگر به تحصیل رشته های مهندسی علاقه مندید ، می توانید دانشگاه های کشورهای روسیه و انگلستان را نیز بررسی کنید ، برای این کار پیشنهاد می کنیم ، مقاله تحصیل در روسیه را بخوانید.

تحصیل به انگلیسی در هنگ کنگ

زبان کانتونی که یکی از گونه های زبان های چینی است در میان مردم هنگ کنگ رواج دارد ، اما نکته قابل توجه در رابطه با مردم این شهر وجود زبان انگلیسی به صورت رایج در میانشان است.

تحصیل به انگلیسی در هنگ کنگ

اغلب مردم ساکن در هنگ کنگ به زبان انگلیسی تسلط دارند و شما می توانید برای برقراری ارتباط روزانه نیز از این زبان استفاده کنید ، از این رو زبان انگلیسی در اغلب دانشگاه ها حتی دانشگاه های دولتی رواج داشته و شما قادر خواهید بود تا در تمامی مقاطع و رشته ها آن را به عنوان زبان تحصیل خود انتخاب کنید.

داشتن مدرک بین المللی زبان همچون آیلتس و یا تافل در هنگام پذیرش بسیار مهم است و دانشجویانی که در سطح مطلوب نیستند ، می توانند با پشت سر گذاشتن دوره های مشخص به سطح دلخواه برسند.

امکان سپری نمودن این دوره ها هم در داخل کشورمان ایران و هم هنگ کنگ وجود دارد که انتخاب دوره های داخل می تواند انتخاب بهتر و کم هزینه تری به شمار رود.

دقت کنید که امکان تحصیل به زبان چینی نیز برای دانشجویان وجود دارد و دوره های زیادی برای یادگیری این زبان برگزار می شود اما به دلیل سختی این زبان تمام دانشجویان بین المللی زبان انگلیسی را برای تحصیل انتخاب می کنند ، یادگیری زبان چینی نیز مزیت های خاص خود را به همراه دارد و می تواند به شما در ایجاد یکپارچگی بهتر کمک کند تا از اقامت خود بیشترین بهره را ببرید.

اهمیت یادگیری زبان چینی

باید این نکته را به شما عزیزان متذکر شویم که در صورتی که سه سال اخیر تحصیل خود را به زبان انگلیسی پشت سر گذاشته باشید و یا زبان مادری تان انگلیسی باشد ، از ارائه مدرک زبان معاف خواهید بود ، اما با وجود کاربرد فراوان زبان انگلیسی در میان مردم هنگ کنگ ، بهتر است که جهت داشتن ارتباطی هرچند آسانتر با مردم این منطقه تنها به دانش زبان انگلیسی بسنده نکنید و گام هایی هر چند کوچک را برای یادگیری زبان چینی بردارید.

زبان کانتونی مانند هر یک از زبان های دیگر دنیا دارای قوانین مخصوص به خود است که برای دانشجویان ایرانی تنها به علت عدم آشنایی بسیار سخت و دشوار جلوه داده شده است ، علاوه بر این در برخی از دانشگاه ها همچنان تعدادی از رشته های تحصیلی همچنان به زبان بومی تدریس می شوند و شاید شما حتی برای تحصیل ملزم به یادگیری آن شوید ، با سپری کردن دوره های فشرده در هنگ کنگ قادر خواهید بود در مدت کوتاهی به این زبان صحبت کنید.

دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم در هنگ کنگ

اطلاع از فهرست دقیق دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل در کشورهای مختلف جهان همچون هنگ کنگ هستند از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، دانشجویانی که با آگاهی از رتبه و جایگاه دانشگاه مورد نظر خود اقدام به تحصیل می کنند از اتلاف هرگونه زمان و هزینه جلوگیری نموده و با خیالی آسوده به تحصیل مشغول می شوند.

دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم در هنگ کنگ

هر ساله وزارت علوم کشورمان فهرستی را از معتبرترین دانشگاه های جهان منتشر می کند تا افرادی که به دنبال پذیرش در دانشگاه های خارج کشور هستند بتوانند با مراجعه به این فهرست در دانشگاه های مورد تایید به تحصیل بپردازند ، اهمیت این فهرست برای افرادی که قصد بازگشت به کشور پس از اتمام تحصیل را دارند بسیار زیاد است ، زیرا پس از بازگشت به کشور با مشکل عدم تایید مدرک مواجه نخواهند شد.

در میان کلیه مراکز دانشگاهی هنگ کنگ کی توان نام 5 دانشگاه را در دسته ممتاز و نام یک دانشگاه دیگر را در دسته خوب دید که به شرح زیر هستند:

  • دانشگاه شهر هنگ کنگ
  • دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ
  • دانشگاه علوم و تکنولوژی هنگ کنگ
  • دانشگاه چینی هنگ کنگ
  • دانشگاه هنگ کنگ

و دانشگاه قرار گرفته در دسته خوب نیز Hong Kong Baptist University نام دارد.

بورسیه تحصیلی در هنگ کنگ

با داشتن رزومه و البته کارنامه درخشان تحصیلی می توانید در هنگ کنگ یکی از برترین مقصدهای شرق آسیا و جهان به راحتی به تحصیل در رشته و مقطع دلخواه خود مشغول شوید ، بورسیه های تحصیلی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید هزینه تحصیل و گاها زندگی خود را به طور قابل توجهی کاهش داده و با حداقل مخارج دوران تحصیل خود را سپری کنید.

بورسیه در هنگ کنگ

هر دانشگاه شرایط خاص خود را برای بورسیه کردن دانشجو اعلام می کند و علاقه مندان باید با مراجعه به سایت هر دانشگاه از جزئیات دقیق در این زمینه مطلع شوند ، اما به صورت کلی می توان گفت که دانشجویان مقطع دکترا و کسانی که به دنبال انجام طرح های پژوهشی هستند از حمایت ویژه مراکز دانشگاهی هنگ کنگ برخوردار شده و شانس خوبی در حمایت کامل مخارج خواهند داشت.

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد نیز با ارائه معدل بالا و رزومه قوی می توانند به بورسیه دست یابند که البته مانند دوره دکترا جامع و متعدد نخواهد بود ، در هنگام اعطای بورسیه های تحصیلی سن دانشجو درنظر گرفته می شود و برخی از این بورسیه ها تنها برای دانشجویان بین المللی در دسترس بوده و برخی دیگر به صورت رقابتی میان دانشجویان داخل و خارج هنگ کنگ وجود دارد.

جهت دریافت بورسیه باید به صورت تمام وقت به تحصیل مشغول باشید و در زمینه ساعات کاری دچار محدودیت خواهید شد.

برخی از بورسیه های تحصیلی هنگ کنگ

با اجرای طرح جدید سیستم آموزشی در هنگ کنگ برخی از دانشگاه ها با حمایت های صندوق اعتبار موسسات آموزش عالی ، دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی را نیز تا سقف 10000 دلار آمریکا مورد حمایت قرار می دهند که باعث محبوبیت هرچه بیشتر دانشگاه های این شهر شده است.

گرچه هر دانشگاه و مقطع شرایط خاص خود را در ارائه بورسیه تحصیلی دارد ، اما فراموش نکنید که فاکتورهایی همچون تسلط زبانی ، معدل بالا و داشتن پژوهش و تحقیقات مرتبط از مهم ترین الزامات رسیدن به بورسیه تحصیلی هستند و دانشگاه ها زمانی که شما را پر تلاش و با استعداد در رشته تحصیلی تان ببینند مشتاق به حمایت از ایده ها و آیندتان خواهند بود.

بورسیه های مهم دولتی شامل این موارد است :

  • بورس تحصیلی دولتی ویژه منطقه اداری هنگ کنگ که دانشجویان غیر بومی را در سال به ارزش HK$ 80000 حدود ( ۱۰،۳۰۰ دلار آمریکا ) ارائه می دهد.
  • بورس Self-financing Post-secondary Education ، که از کسانی که در سطوح اولیه تحصیل می کنند حمایت می کند.
  • کمک هزینه تحصیلی دانشجویان بین المللی دکترای بین المللی هنگ کنگ ، که از طریق کمک مالی سالانه ۲۴۰،۰۰۰ HK$ ( تقریبا ۳۰،۰۰۰ دلار آمریکا ) و کمک هزینه سفرهای کنفرانس و تحقیقاتی به ارزش ۱۰،۰۰۰ HK$ ( حدود ۱۳۰۰ دلار آمریکا ) تا سه سال به صورت سالانه به دانشجویان بورس می دهد.

بهترین دانشگاه های هنگ کنگ

برخی از دانشگاه های هنگ کنگ را می توان در سطح جهان صاحب نام دانست که شما عزیزان می توانید با فراهم کردن تمامی موارد اقدام به ثبت نام کنید ، در ادامه به بهترین دانشگاه های هنگ کنگ اشاره خواهیم کرد که طبق آخرین رتبه بندی QS دانشگاه هنگ کنگ در رتبه 22 ، دانشگاه علوم و تکنولوژی هنگ کنگ در رتبه 27 و دانشگاه پلی تکنیک در رتبه 75 قرار گرفته اند.

بهترین دانشگاه های هنگ کنگ

دانشگاه هنگ کنگ

در دل جزیره هنگ کنگ یکی از بهترین دانشگاه های کشور چین به نام دانشگاه هنگ کنگ وجود دارد که به عنوان یکی از قدیمی ترن مراکز پژوهش در جهان نیز شناخته می شود ، این دانشگاه که در سال ۱۹۹۲ افتتاح شده ، در تمامی مقاطع تحصیلی و رشته های علوم انسانی ، علوم تجربی ، پزشکی و بهداشت ، علوم فناوری ، مهندسی و غیره دانشجو می پذیرد.

این دانشگاه در ۶ رشته مختلف جزو ده دانشگاه برتر دنیا و آسیا شناخته می شود و همواره در بالا بردن این رتبه تلاش های جدی می نماید.

دانشگاه هنگ کنگ بیشترین بودجه تحقیقاتی را در میان کلیه مراکز آموزشی دریافت نموده و در زمینه علوم مختلف پژوهش های گسترده ای را انجام می دهد ، دانشجویان این دانشگاه از تمامی خدمات رفاهی و علمی برخوردار هستند و در برخی از رشته ها در صورتی که از پیش زمینه علمی خوبی برخوردار باشید می توانید در میزان شهریه پرداختی تخفیف گرفته و یا بورسیه تحصیلی نیز دریافت کنید.

دانشگاه علوم و تکنولوژی هنگ کنگ

از این دانشگاه می توان به عنوان یک دانشگاه جوان و پویا در کشور چین و شهر هنگ کنگ نام برد که تمامی دروس به زبان انگلیسی در آن تدریس شده و به عنان یکی از بهترین گزینه های ممکن به متقاضیان تحصیل در هنگ کنگ پیشنهاد می شود ، اعضای هیئت علمی بخش های مختلف ، متشکل از افراد با مدرک دکترا از دانشگاه های برجسته دنیا هستند که باعث می شود دانشجویان با شیوه های مختلف آموزشی در سراسر دنیا آشنا شوند.

این دانشگاه که در سال ۱۹۹۱ تاسیس شده است ، پیشرفت بسیار سریعی از خود نشان داده و توانسته در میان ده دانشگاه برتر آسیا نیز قرار گیرد ، در حال حاضر چهار دانشکده اصلی علوم ، مهندسی ، کسب و کار و مدیریت ، علوم انسانی و علوم اجتماعی بخش های این دانشگاه را می سازند و حدود صد و یازده نفر از اساتید آن در سطح جهان مطرح هستند.

همچنین این دانشگاه در میان ۵۰ دانشگاه برتر جهان برای رشته های مختلف از جمله علوم کامپیوتر ، کسب و کار و مدیریت ، حسابداری و مالی ، مهندسی عمران و ساخت و ساز ، آمار ، مهندسی برق ، اقتصاد ، شیمی ، مهندسی شیمی ، علوم مواد ، مهندسی مکانیک و ریاضیات قرار دارد.

دانشگاه چینی هنگ کنگ

دانشگاه چینی یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در هنگ کنگ است که در سال ۱۹۳۶ با کمک اهدایی قوه مقننه با سه پردیس فعالیت خود را آغاز و اکنون نه پردیس و هشت دانشکده متفاوت دارد.

دو زبان انگلیسی و چینی در این دانشگاه برای تدریس دروس مختلف استفاده می شود و تنها دانشگاه هنگ کنگ است که برندگان جایزه نوبل در آن به فعالیت مشغول هستند ، از نکات قابل توجه در رابطه با این دانشگاه به عنوان دومین دانشگاه با قدمت هنگ کنگ ، اعطا مدرک دیپلم در کنار لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا می باشد و دانشجویان می توانند در تمامی زمینه ها به تحصیل مشغول شوند.

دانشگاه شهر هنگ کنگ

طبق آخرین آمار بیش از ۱۸۰۰۰ دانشجو در دانشگاه شهر هنگ کنگ به تحصیل مشغول هستند که بیش از ۵۰۰۰ نفر از آنها بین المللی و از کشور های مختلف می باشند ، این دانشگاه با داشتن کادر علمی و امکانات مناسب در سطح جهانی و ملی رتبه خوبی را از آن خود نموده شعبه مرکزی آن در انگلستان قرار دارد.

دانشگاه شهر هنگ کنگ به عنوان چهارمین دانشگاه کشور چین تحصیل به زبان های مختلفی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد که تحصیل به زبان چینی هزینه کمتر و انتخاب زبان انگلیسی شهریه بیشتری را باید پرداخت کرد ، با انتخاب این دانشگاه خوابگاه و کلیه امکانات رفاهی به دانشجویان ارائه می شود و از این بابت نگرانی نخواهید داشت.

دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ

قدمت این دانشگاه که بیش از ۵۰ سال است با تاسیس ساختمان جدید و معماری مدرن توجه بسیاری را به خود جلب کرده و شیوه های تدریس ، مدرن و مطابق با آخرین متد های آموزشی می باشد ، ساختمان جدید دانشگاه Hong Kong Polytechnic توسط معمار ساختار شکن زاها حدید با طرحی بسیار زیبا با ۱۵ طبقه طراحی شده و پاسخگوی بیش از ۱۸۰۰ دانشجو می باشد.

تحصیل در این دانشگاه به گونه ای ست که دانشجویان را به تحقیق و پژوهش در رشته خود تشویق نموده و ارتقا سطح علمی اجتماع و لمس تکنولوژی در تمام جنبه های زندگی را هدف خود قرار داده است ، آخرین رتبه جهانی دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ در میان تمامی دانشگاه ها ۹۵ بوده و از برترین ها در آسیا نیز شناخته می شود.

با نگاهی به رتبه بندی دانشگاه های جهانی ( QS ) بر اساس رشته تحصیلی ، متوجه خواهید شد دانشگاه های هنگ کنگ اغلب در زمینه های فنی و مهندسی در دنیا مطرح هستند ، برای مثال ، دانشگاه هنگ کنگ برای ۴۶ رشته در سطح بین المللی مشهور بوده و در بسیاری از این رشته ها در بین ۵۰ کشور اول جهان قرار دارد.

از برترین این رتبه ها ، رتبه ی اول در جهان برای دندانپزشکی ، رتبه هفت برای آموزش و پرورش و نهم برای مهندسی عمران و ساخت و ساز!

شرایط پذیرش دانشگاه های هنگ کنگ

الزامات ورودی و شرایط پذیرش دانشگاه های هنگ کنگ در بین موسسات و دانشگاه ها متفاوت است اما در اکثر موارد متقاضیان در درجه اول بر اساس ماهیت تحصیلات و پیشرفت تحصیلی خود تا به امروز در نظر گرفته می شوند ، اکثر دانشگاه ها انجام مصاحبه را به عنوان بخشی از این فرآیند در نظر می گیرند.

به عنوان مثال ، دانشگاه چینی هنگ کنگ برای پذیرش در مقطع کارشناسی مستلزم آن است که متقاضی کپی مدارک دوره متوسطه خود را ارسال کند ، و برای پذیرش مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان باید ثابت کند که حداقل یک سال را در یک دانشگاه معتبر تحصیل کرده یا حداقل یک سال تحصیل در رشته مرتبط با رشته درخواستی خود را دارد.

سال تحصیلی در هنگ کنگ از دو ترم تشکیل شده است که یکی از اوایل سپتامبر تا اواخر ماه دسامبر و دومی از اواسط ماه ژانویه تا ماه مه ارائه می گردد ، بعضی از دانشگاه ها در اواسط سال نیز دانشجو می پذیرند ، به عنوان مثال ، دانشگاه هنگ کنگ برنامه های کاربردی را از یک سال قبل از تاریخ شروع پیشنهادی خود می پذیرد ، و در پایان ماه دسامبر نیز برای شروع در ماه سپتامبر سال بعد ، درخواست ها را قبول می کند ، درخواست های اولیه از ماه فوریه پذیرفته می شود ، و مهلت ارسال مدارک مورد نیاز در اواسط ماه اوت است.

ویزای تحصیلی هنگ کنگ

تمامی دانشگاه هایی که در بالا راجع به آن ها صحبت نمودیم نیازمند دریافت ویزای دانشجویی هستند ، به طور کلی ، دانشجویان خارجی به حامیان آشنا به امور بین المللی نیاز دارند که بتوانند از طریق موسسات مهاجرتی آنها را برای دریافت ویزا راهنمایی کنند ، البته ناگفته نماند که شما خود به تنهایی هم می توانید از طریق سایت های اداره مهاجرت کشور مورد نظر شرایط و مدارک لازم را تهیه نمایید اما بهتر است از یک موسسه مهاجرتی معتبر مانند موسسه رجبی کمک بگیرید تا با مشکل ریجکت شدن و یا رد پرونده مواجه نشوید.

تمامی دانشگاه هایی که در بالا راجع به آن ها صحبت نمودیم نیازمند دریافت ویزای دانشجویی هستند ، به طور کلی ، دانشجویان خارجی به حامیان آشنا به امور بین المللی نیاز دارند که بتوانند از طریق موسسات مهاجرتی آنها را برای دریافت ویزا راهنمایی کنند ، البته ناگفته نماند که شما خود به تنهایی هم می توانید از طریق سایت های اداره مهاجرت کشور مورد نظر شرایط و مدارک لازم را تهیه نمایید اما بهتر است از یک موسسه مهاجرتی معتبر مانند موسسه رجبی کمک بگیرید تا با مشکل ریجکت شدن و یا رد پرونده مواجه نشوید. رسیدن به پذیرش در هر یک از مراکز علمی هنگ کنگ حامی و دلیل اصلی شما برای درخواست ویزای دانشجویی این شهر خواهد بود ، افراد با شرایط زیر می توانند درخواست ویزای تحصیلی هنگ کنگ را داشته باشند: •	برنامه تحصیلی موردنظرشان بیش از 6 ماه طول بکشد. •	هیچ گونه سابقه کیفری و یا جنایی نداشته باشد. •	شرایط لازم مانند سند مسافرتی معتبر ، بلیط بازگشت به کشور محل اقامت و یا سند شهروندی هنک کنگ را داشته باشد. •	مدت زمان مطالعات کوتاه مدت نباید بیش از ۱۸۰ روز در هر دوره ۱۲ ماهه باشد. •	دانشجویان می توانند برای همسر و اطفال زیر هجده سال خود نیز درخواست ویزای تحصیلی بدهند. •	افراد در هر سنی از کودکان 6 سال به بالا می توانند همراه خانواده شان ویزای تحصیل در مدارس دوره ابتدایی و یا متوسطه را دریافت نمایند. مدارک موردنیاز ویزای تحصیل هنگ کنگ دقت داشته باشید که ویزای دانشجویی هر برنامه بر اساس شایستگی های فردی تعیین می شود اما قبل از هرگونه اقدام و یا ارسال درخواست ، تمامی موارد گفته شده در بالا را باید درنظر بگیرید ، همچنین ممکن است این معیارهای از هر زمان به زمان دیگر تغییر کند. علاوه بر این توافق بین سرزمین اصلی چین و منطقه خودمختار هنگ کنگ در مورد امتیاز متقابل جهت تحصیل در چین ( مقطع دیپلم ، کارشناسی و یا بالاتر ) به رسمیت شناخته نمی شود ، برای مثال دانشجویان مدیترانه در سرزمین اصلی چین محدودیتی برای شرکت در برنامه های تحصیلی بومی چین ندارند اما این دانشجویان نمی توانند بدون ویزای تحصیلی هنک کنگ به تحصیل در این منطقه بپردازند. مدارک اصلی مورد نیاز ویزا : •	فرم تکمیل و امضا شده توسط متقاضی •	ترجمه مدارک تحصیلی مقطع پیشین همراه ترجمه انگلیسی •	فرم تکمیل و امضا شده توسط اسپانسر ( که به طور معمول توسط دانشگاه شما تنظیم می شود ) •	فتوکپی کارت شناسایی و یا گذرنامه •	یک قطعه عکس •	فتوکپی نامه پذیرش از موسسه آموزش و پرورش و یا دانشگاه در هنگ کنگ •	شواهدی از وضعیت مالی ؛ شما حداقل باید مبلغ ۳۰ میلیون تومان با گردش مالی ۶ ماه به بالا در حسابتان داشته باشید. بیشترین ویزا های تحصیلی در دانشگاه های هنگ کنگ باید به صورت سالانه تمدید شود ، به یاد داشته باشید برای انجام این کار باید حداقل چهار هفته قبل از تاریخ انقضای ویزا اقدام کنید. مدت زمان صدور ویزای تحصیلی هنگ کنگ اداره مهاجرت هنگ کنگ تا زمانی که تمام اسناد و اطلاعات مورد نیاز را دریافت نکرده باشد قادر به شروع پردازش درخواست نمی باشد ، به طور معمول شش هفته پس از دریافت تمام اسناد مورد نیاز طول می کشد تا پرونده درخواست ویزای تحصیلی هنک کنگ به نتیجه برسد اما گاها می تواند تا دو ماه نیز طول بکشد. تمامی برنامه ها توسط اداره مهاجرت پردازش و تعیین می شوند ، لذا از ارسال درخواست ها ی پی در پی در مورد پیشرفت برنامه خودداری کنید مگر اینکه مطلقا لازم باشد ، زیرا ممکن است این اقدامات پی در پی پردازش درخواست شما را به تاخیر بیاندازد. تصویب برنامه ها کاملا اختیاری و در معرض تغییر در سیاست های دولت است ، حتی اگر برنامه مطابق با تمام معیارهای واجد شرایط باشد مدیر مهاجرت اختیار مطلق برای رد هر گونه درخواست را دارد. دقت داشته باشید مطالعاتی که به صورت نیمه وقت تدریس می شود ، صرفا برای دانشجویان بومی هنگ کنگ ، ماکائو و یا چین می باشد و دانشجویان کشوری مثل ایران واجد شرایط تحصیلات نیمه وقت نیستند. هیچ محدودیتی برای اسپانسر های مالی وجود ندارد و اسپانسرها قادر به حمایت از افراد تحت حمایت خود برای تحصیل در هنگ کنگ هستند ، اگر کسی اسپانسر مالی شما است ، باید اعلامیه ای مبنی بر حمایت مالی از هزینه های تحصیل و زندگی شما مانند تعهد نامه رزرو و یا اجاره مسکن و همچنین وضعیت مالی خودش با ضمانت حداقل ۲۰ میلیون تومان ارائه دهد.

رسیدن به پذیرش در هر یک از مراکز علمی هنگ کنگ حامی و دلیل اصلی شما برای درخواست ویزای دانشجویی این شهر خواهد بود ، افراد با شرایط زیر می توانند درخواست ویزای تحصیلی هنگ کنگ را داشته باشند:

  • برنامه تحصیلی موردنظرشان بیش از 6 ماه طول بکشد.
  • هیچ گونه سابقه کیفری و یا جنایی نداشته باشد.
  • شرایط لازم مانند سند مسافرتی معتبر ، بلیط بازگشت به کشور محل اقامت و یا سند شهروندی هنک کنگ را داشته باشد.
  • مدت زمان مطالعات کوتاه مدت نباید بیش از ۱۸۰ روز در هر دوره ۱۲ ماهه باشد.
  • دانشجویان می توانند برای همسر و اطفال زیر هجده سال خود نیز درخواست ویزای تحصیلی بدهند.
  • افراد در هر سنی از کودکان 6 سال به بالا می توانند همراه خانواده شان ویزای تحصیل در مدارس دوره ابتدایی و یا متوسطه را دریافت نمایند.

مدارک موردنیاز ویزای تحصیل هنگ کنگ

دقت داشته باشید که ویزای دانشجویی هر برنامه بر اساس شایستگی های فردی تعیین می شود اما قبل از هرگونه اقدام و یا ارسال درخواست ، تمامی موارد گفته شده در بالا را باید درنظر بگیرید ، همچنین ممکن است این معیارهای از هر زمان به زمان دیگر تغییر کند.

علاوه بر این توافق بین سرزمین اصلی چین و منطقه خودمختار هنگ کنگ در مورد امتیاز متقابل جهت تحصیل در چین ( مقطع دیپلم ، کارشناسی و یا بالاتر ) به رسمیت شناخته نمی شود ، برای مثال دانشجویان مدیترانه در سرزمین اصلی چین محدودیتی برای شرکت در برنامه های تحصیلی بومی چین ندارند اما این دانشجویان نمی توانند بدون ویزای تحصیلی هنک کنگ به تحصیل در این منطقه بپردازند.

اگر به تحصیل در آسیا علاقه مندید ، می توانید مقاله تحصیل در چین را بخوانید ، تمام نکات کاربردی از جمله هزینه تحصیل ، شرایط کاره پاره وقت ، بهترین شهر ها برای تحصیل و سایر موارد مربوط به مهاجرت تحصیلی به چین را در آن مقاله توضیح داده ایم.

مدارک اصلی مورد نیاز ویزا :

  • فرم تکمیل و امضا شده توسط متقاضی
  • ترجمه مدارک تحصیلی مقطع پیشین همراه ترجمه انگلیسی
  • فرم تکمیل و امضا شده توسط اسپانسر ( که به طور معمول توسط دانشگاه شما تنظیم می شود )
  • فتوکپی کارت شناسایی و یا گذرنامه
  • یک قطعه عکس
  • فتوکپی نامه پذیرش از موسسه آموزش و پرورش و یا دانشگاه در هنگ کنگ
  • شواهدی از وضعیت مالی ؛ شما حداقل باید مبلغ ۳۰ میلیون تومان با گردش مالی ۶ ماه به بالا در حسابتان داشته باشید.

بیشترین ویزا های تحصیلی در دانشگاه های هنگ کنگ باید به صورت سالانه تمدید شود ، به یاد داشته باشید برای انجام این کار باید حداقل چهار هفته قبل از تاریخ انقضای ویزا اقدام کنید.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی هنگ کنگ

اداره مهاجرت هنگ کنگ تا زمانی که تمام اسناد و اطلاعات مورد نیاز را دریافت نکرده باشد قادر به شروع پردازش درخواست نمی باشد ، به طور معمول شش هفته پس از دریافت تمام اسناد مورد نیاز طول می کشد تا پرونده درخواست ویزای تحصیلی هنک کنگ به نتیجه برسد اما گاها می تواند تا دو ماه نیز طول بکشد.

تمامی برنامه ها توسط اداره مهاجرت پردازش و تعیین می شوند ، لذا از ارسال درخواست ها ی پی در پی در مورد پیشرفت برنامه خودداری کنید مگر اینکه مطلقا لازم باشد ، زیرا ممکن است این اقدامات پی در پی پردازش درخواست شما را به تاخیر بیاندازد.

تصویب برنامه ها کاملا اختیاری و در معرض تغییر در سیاست های دولت است ، حتی اگر برنامه مطابق با تمام معیارهای واجد شرایط باشد مدیر مهاجرت اختیار مطلق برای رد هر گونه درخواست را دارد.

دقت داشته باشید مطالعاتی که به صورت نیمه وقت تدریس می شود ، صرفا برای دانشجویان بومی هنگ کنگ ، ماکائو و یا چین می باشد و دانشجویان کشوری مثل ایران واجد شرایط تحصیلات نیمه وقت نیستند.

هیچ محدودیتی برای اسپانسر های مالی وجود ندارد و اسپانسرها قادر به حمایت از افراد تحت حمایت خود برای تحصیل در هنگ کنگ هستند ، اگر کسی اسپانسر مالی شما است ، باید اعلامیه ای مبنی بر حمایت مالی از هزینه های تحصیل و زندگی شما مانند تعهد نامه رزرو و یا اجاره مسکن و همچنین وضعیت مالی خودش با ضمانت حداقل ۲۰ میلیون تومان ارائه دهد.

بهترین شهرهای هنگ کنگ برای تحصیل

شهر هنگ کنگ که منطقه ویژه و مستقلی در کشور چین است ، در زبان چینی کانتونی به معنای بندر خوشبو می باشد ، این شهر مدرن و زیبا یکی از مقصدهای اصلی گردشگری در دنیا و حتی خود چینی ها به شمار می رود و گردشگران از سراسر جهان را به سمت خود می کشاند.

این شهر که تا سال 1977 زیر سایه استعمار انگلستان قرار داشت و به همین دلیل شما می توانید در هر گوشه و کنار این شهر نشانه هایی از انگلیسی ها را ببینید.

ساختمان های شهر طراحی انگلیسی را تداعی نموده و مردم به این زبان به خوبی مسلط هستند ، آنچه که در رابطه با شهر هنگ کنگ بسیار قابل توجه است سیر سریع تحول و پیشرفت این شهر است که توانسته به یک بخش مالی پر قدرت و یکی از چهار ببر آسیا در کنار کره جنوبی ، سنگاپور و تایوان مبدل شود ، بانک های معتبر بسیاری در این شهر شعبه دارند و همانگونه که تا اینجای مقاله دریافتیم برترین دانشگاه های جهان نیز در این منطقه قرار دارند.

بخش قابل توجهی از صادرات چین از این منطقه به سراسر جهان صورت می پذیرد و دارای استقلال حقوقی و سیاسی قابل توجهی ست ، هنگ کنگ به معنای واقعی یک کلان شهر است که بیشترین آسمان خراش های دنیا را در خود جای داده است.

هزینه های تحصیل در هنگ کنگ

شرایط تحصیل در دانشگاه های هنگ کنگ در هر دانشگاه با دیگری متفاوت است و به همین دلیل شهریه پرداختی نیز می تواند در هر دانشگاه تغییر یابد . بنابراین شما همیشه باید برنامه و دانشگاه مورد نظر خود را بررسی کنید تا در مورد هزینه های تحصیلی خاص اطلاع داشته باشید.

هزینه های تحصیل در هنگ کنگ

دانشجویانی که درخواست تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند باید به مدت چهار سال هزینه ای در حدود بین ۱۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ دلار در سال را پرداخت کنند ، این هزینه برای مقطع کارشناسی ارشد می تواند تا 45000 دلار در سال نیز برسد که البته اغلب دانشجویان این مقطع به بورسیه تحصیلی رسیده و بخشی از هزینه های خود را دریافت می کنند.

دانشجویان دوره دکترا در هنگام تحصیل در این کشور شاغل محسوب می شوند و نگرانی بابت مخارج تحصیلی خود نخواهند داشت.

در صورتی که دانشجویان موفق به دریافت بورسیه از سوی دانشگاه نشوند باید هزینه تحصیل را پرداخت کنند که در حدود مبلغ گفته شده در بالا است و میزان دقیق آن را کارشناسان ما با توجه به رشته تحصیلی شما در اختیارتان قرار می دهند.

دقت کنید که بیشترین هزینه های تحصیل در هنک کنگ به رشته هایی مانند پزشکی و دندانپزشکی اختصاص دارد.

فراموش نکنید که هزینه های تحصیل در هنک کنگ مواردی مانند ترجمه مدارک و یا آزمون های ورودی را نیز شامل شده و پیشنهاد می شود در حدود ۱۰۰۰ دلار را برای این گونه مخارج جانبی اختصاص دهید.

هزینه زندگی در هنگ کنگ

دانستن هزینه زندگی در کنار مخارج زندگی الزامی است و هر فرد دانشجو باید از هزینه های زندگی مانند مخارج خوابگاه ، خوراک ، حمل و نقل و بیمه اطلاع داشته باشد تا با مشکلی در این شهر مواجه نشود.

هنگ کنگ جای ارزانی برای زندگی نیست و هزینه زندگی می تواند با لندن یا نیویورک یکسان باشد ، اما دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در هنگ کنگ هستند می توانند از تخفیف های گوناگون برای اقامت خود در هنگ کنگ استفاده کنند.

موارد خاصی نظیر حمل و نقل ، ارتباطات راه دور و مراقبت های بهداشتی به طور قابل توجهی کمتر از اروپا یا آمریکای شمالی است.

هزینه زندگی دانشجویی در هنگ کنگ می تواند از 1500 دلار در ماه آغاز می شود که با اجاره مسکن می تواند به مبالغ بسیار بالاتری برسد.

هم چنین برای تحصیل در هنگ کنگ شما باید در هنگام ثبت نام و یا دریافت ویزای تحصیلی هزینه مربوط به هر کدام را به صورت جداگانه پرداخت کنید . سفارت در هنگام بررسی مدارک شما جهت صدور ویزا مبلغ ۷۰ تا ۱۰۰ دلار را از شما دریافت خواهد کرد.

بیمه دانشجویی در هنگ کنگ

از آنجا که تمامی افراد مهاجر از جمله دانشجویان در تمامی کشورهای دنیا به خدمات بهداشتی و درمانی نیاز دارند ، هنگ کنگ بیمه درمانی را برای تمامی دانشجویان اجباری نموده و دانشجویان باید در هنگام ورود تحت حمایت یک شرکت بیمه باشند.

بیمه دانشجویی در هنگ کنگ

شما به عنوان یک دانشجو باید در هنگام ثبت نام در دانشگاه یک شرکت بیمه را انتخاب نموده و با بررسی دقیق خدمات درخواست خود را مبنی بر تحت پوشش قرار گرفتن ارائه دهید.

معمولا دانشجویانی که برای دوره هایی کمتر از شش ماه به هنگ کنگ وارد می شوند نیازی به دریافت بیمه هایی با گسترده و متنوع نخواهند داشت ، اما دانشجویان با دوره های تحصیلی طولانی مدت و بیش از شش ماه باید به صورت جدی دریافت بیمه را دنبال کنند ، بیمه هایی که دانشجویان می توانند تحت پوشش آن قرار گیرند به سه دسته کلی تقسیم می شود:

  • بیمه مسافرت : برای دانشجویان با مدت اقامت کمتر از شش ماه مناسب است.
  • بیمه اورژانسی : همانگونه که از نام آم مشخص است دانشجویان در این بیمه تنها درمان های اروژانسی را دریافت می کنند و به دلیل هزینه مناسب انتخاب بسیاری از دانشجویان است.
  • بیمه بهداشتی دانشجویی : بیمه درمانی که به صورت دائم مخارج درمانی شما را تحت پوشش قرار می دهد و توصیه ما به شما برای زندگی در هنگ کنگ است.

شرایط بیمه شدن در هنگ کنگ

بیمه دانشجویی در دانشگاه های هنگ کنگ اغلب به عهده دانشجویان است و در موارد اندکی در صورت دریافت بورسیه تحصیلی ، هزینه آن به دانشجو پرداخت می شود ، شرکت های بیمه خصوصی متعددی وجود دارند که دانشجویان با مراجعه به آنها می توانند خدمات درمانی خود را افزایش دهند.

در شرکت های خصوصی به دانشجو این فرصت داده می شود تا خدمات درمانی مورد نیاز خود را به صورت جزئی ترین شکل ممکن انتخاب نموده و حتی پزشک درمان خود را انتخاب کند.

جهت دریافت بیمه دانشجویی باید حتما دانشجو بودن خود در یکی از مراکز دانشگاهی هنگ کنگ را اثبات نموده و از همان روز نخست ورود به این شهر تا آخرین ماه تحصیل ، حق بیمه خود را پرداخت نمایید ، بیمه دانشجویی هنگ کنگ یک هزینه ثابت دارد و شما در طول تحصیل با افزیاش و یا کاهش آن مواجه نخواهید شد.

در صورتی که دارای بیماری خاصی هستید و یا باید داروی خاصی را مصرف کنید ، در هنگام انتخاب بیمه درمانی خود بسشیار دقت کنید که موارد موردنظرتان را پوشش داده و شما را در مدت اقامت در هنگ کنگ با مشکل مواجه نسازد ، در برخی موارد شرکت های بیمه در هنگ کنگ دارای قرادادهایی با شرکت های بیمه داخل کشور هستند که می توانید با بررسی های لازم شرایط پوشش بیمه خود را تغییر دهید.

كار پاره وقت دانشجويی در هنگ کنگ

مهاجرت به سایر کشورهای جهان همچون هنگ کنگ با هزینه های مختلفی همراه است و به خصوص دانشجویان که اغلب توسط خانوادهای خود تامین می شوند ، به دنبال راهی جهت کمک به تامین این هزینه ها هستند.

كار پاره وقت دانشجويی در هنگ کنگ

کار در شهر هنگ کنگ و کشور چین که دارای جمعیت زیادی هستند به سادگی سایر کشورها نبوده و دارای شرایط خاصی ست ، دانشجویانی که به دنبال کار در شهر هنگ کنگ هستند باید از شرایط کار دانشجویی اطلاعات کافی را داشته باشند و به امید تامین مخارج خود از این راه اقدام به مهاجرت نکنند.

کار دانشجویی در هنگ کنگ بدین صورت است که دانشجویان تا چند سال گذشته نمی توانستند در مشاغلی که توسط کافرمایی غیر از دانشگاه به آنها ارائه می شد به کار مشغول شوند اما در سال های اخیر فرصت کار برای دانشجویان تا حدود 20 ساعت در هفته مجاز اعلام شده است.

در برخی موارد نیز کارفرمایان با دانشگاه به توافق رسیده و با استخدام دانشجویان کار به صورت پاره وقت را برای آنها ممکن می سازند ، کار دانشجویی دارای شاخصه خاصی نبوده و دانشجو با توجه به مهارت و توانایی های خود می تواند در هر یک از کارهایی که مناسب می بیند مشغول شود ، در مواردی مانند کارآموزی که دانشجو ملزم به شرکت در آنها و کسب تجربه و مهارت مورد نیاز است ، کار کردن هیچ محدودیت قانونی ندارد.

مشاغل دانشجویی در هنگ کنگ

برای یافتن کار دانشجویی شما باید به زبان چینی مسلط باشید و هر چه رزومه قوی تری ارائه دهید ، شغل بهتری خواهید یافت ، در هنگام تقاضا باید بالای هجده سال سن و ویزای دانشجوی معتبر داشته باشید و هم چنین کاملا از قوانین کارفرما و محیط کاری خود پیروی کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

در صورتی که بخواهید بیش از ساعات مجاز دانشگاه به کار مشغول شوید و یا الزامات شغلی تعیین شده را رعایت نکنید به روند تحصیلی خود آسیب وارد نموده و حتی امکان ابطال مجوز کار برایتان به وجود می آید.

جهت کاریابی می توانید در وب سایت هایی که مخصوص این کار هستند ثبت نام کنید و مهارت زبان چینی خود را تا حد ممکن بالا ببرید ، آموزش و تدریس از بهترین کارهای پاره وقتی ست که می توانید به آن مشغول شوید زیرا تقاضای بالایی در میان مردم هنگ کنگ داشته و درآمد خوبی نیز دارد.

چنانچه بسیار مشتاق به کار دانشجویی هستید خوب است که در سطح شهر و تمامی نقاط به دنبال کار باشید و از تمامی فرصت های ممکن جهت یافتن کار استفاده کنید.

کار دانشجویی به صورت کارآموزی در هنگ کنگ

تمامی دانشجویان محصل در هنگ کنگ ممکن است در طول دوره دانشگاه خود نیاز به یادگیری مهارت و توانایی های مرتبط با رشته تحصیلی شان باشند ، از این رو می توانند در دوره های کارآموزی که با برنامه درسی شان مطابقت دارد شرکت نمایند که مدت زمان آن با توجه به برنامه دانشگاه و موسسه مرتبط مشخص می گردد.

در برخی موارد دانشجویان می توانند از دوره کارآموزی درآمد داشته و از کارفرمای خود حقوق ساعتی دریافت کنند و البته در برخی موارد این کارآموزی جزو واحدهای درسی بوده و دانشجویان تنها موظف به پشت سر گذاشتن آن بدون هیچ گونه دریافتی هستند.

برخی از رشته های دانشگاهی در هنگ کنگ تا چهارسال کارآموزی همزمان با تحصیل را شامل می شوند که شرایط آن به توسط موسسات مرتبط و دانشکده مشخص می شوند.

سازمان هایی نیز در این شهر فعال هستند که با درنظر گرفتن تمامی شرایط فرصت های طلایی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند که تجربه واقعی کار و زندگی را به دانشجویان با قرار گرفتن در فضاهای بین المللی و جهانی فراهم می سازند و شما با جستجوی دقیق و کمک افراد خبره در این زمینه می توانید به راحتی به آنها دست یابید.

مشاغل تابستانی در هنگ کنگ

در طول تابستان که دانشجویان به تحصیل مشغول نیستند ، این اجازه به آنها داده می شود تا بتوانند به صورت تمام وقت در هنگ کنگ کار کنند ، در تابستان دانشجویان آزاد هستند تا حتی تمامی ساعات خود را با کار بگذرانند و درآمد بیشتری نسبت به سایر ماه های سال داشته باشند.

دقت کنید که هزینه زندگی و تحصیل در هنگ کنگ اصلا قابل مقایسه با درآمد دانشجویی نیست و با توجه به جمعیتی که در این شهر ساکن هستند کاریابی کمی سخت و دشوار است ، بنابراین از توانایی خانواده خود جهت تامین کلیه مخارج مطمئن شوید و سپس اقدام به مهاجرت نمایید.

خوابگاه دانشجویی در هنگ کنگ

مناطقی همچون هنگ کنگ که به دنبال جذب دانشجویان بین المللی هستند همواره تلاش می کنند تا با ارائه امکانات مناسب این دانشجویان را علاقه مند و مشتاق به سکونت در خود نمایند ، یکی از مهم ترین این امکانات خوابگاه های دانشجویی ست که از اهمیت ویژه ای برای دانشجویان برخوردار بوده و در انتخاب مقصد تحصیلی بسیار برایشان حائز اهمیت است.

خوابگاه در هنگ کنگ

دانشجویان محصل در هنگ کنگ می توانند در خوابگاه هایی که در محوطه دانشگاه وجود دارند ساکن شده و یا به صورت مستقل آپارتمان اجاره کنند اما سکونت در خوابگاه انتخاب عاقلانه تری برای دانشجویان است زیرا هم هزینه کمتری برای آنها به همراه دارد و هم فرصت تجربه زندگی جدید را نیز به آنها می بخشد.

با سکونت در خوابگاه علاوه بر اینکه مهارت زبانی تان به سرعت رشد خواهد کرد ، با افراد از کشورها و فرهنگ های مختلف آشنا شده و راحت تر می توانید با محیط جدید زندگی خود سازگار شوید.

خوابگاه دانشگاه های هنگ کنگ در وضعیت مطلوبی قرار داشته و دانشجویان با رعایت قوانین می توانند دوران سکونت خوبی را در آنها سپری کنند ، چنانچه علاقه مند به زندگی خوابگاه هستید باید درخواست خود را در هنگام ثبت نام به دانشگاه ارائه داده و در صف رزرو قرار گیرید ، هزینه خوابگاه و یا محل سکونت مهم ترین بخش هزینه زندگی دانشجویی ست که سبک زندگی می تواند بر آن تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

امکانات خوابگاه های دانشجویی در هنگ کنگ

اغلب اتاق خوابگاه های موجود در هنگ کنگ از یک تا هشت نفر را شامل می شوند و در برخی موارد اتاق های لوکس نیز برای افراد متقاضی وجود دارد ، در اتاق خوابگاه ها آشپزخانه به صورت مستقل وجود ندارد و معمولا در انتهای راهرو و یا هر طبقه یک آشپزخانه قرار گرفته است ، اما از جمله امکاناتی که در هر اتاق به صورت مناسب وجود دارد می توان به کمد ، سیستم تهویه و خنک کننده ، اینترنت و کمد لباس اشاره کرد.

معمولا خوابگاه هایی که در خارج از دانشگاه قرار دارند به صورت خصوصی اداره شده و امکانات بیشتری را در اختیار دانشجویان قرار می دهند ، به عنوان مثال به پرداخت هزینه بیشتر می توانید امکاناتی همچون باشگاه ، استخر و غیره داشته باشید.

اجاره آپارتمان در هنگ کنگ

در رابطه با هزینه سکونت و زندگی در هنگ کنگ نباید فراموش کنید که این شهر یکی از گرانترین شهرهای دنیا است و در صورتی که بخواهید به صورت مستقل آپارتمان اجاره کنید ، میزان هزینه های شما به صورت چشمگیری افزایش خواهد یافت.

اجاره بهای آپارتمان با توجه به موقعیت و محل متفاوت است و بسیاری از دانشجویان برای کاهش میزان اجاره بها به صورت مشترک و با چند دانشجوی دیگر منزل موردنظر را اجاره می کنند ، در بسیاری از موارد دانشگاه ها برای دانشجویانی که موفق به سکونت در خوابگاه نشده اند گزینه های مناسبی را معرفی می کند که مقرون به صرفه تر هستند و شما می توانید با مراجع به سایت دانشگاه از آنها مطلع شوید.

هزینه خوابگاه یا مسکن در هنگ کنگ

اگر دانشجو برای اقامت در یک خوابگاه دانشجویی متعلق به دانشگاه برنامه ریزی داشته باشد بایستی بین ۹۰۰۰۰ HK$ و ۲۶۵۰۰۰ HK$ به صورت سالانه معادل ( ۱۹۰۰ تا ۵۸۰۰ دلار ) هزینه کند و این هزینه برای یک آپارتمان یک خوابه اجاره خصوصی ، بین ۱۵۰۰۰ – ۴۵۰۰۰ HK$ در سال ( ۱۹۰۰ تا ۵۸۰۰ دلار آمریکا ) می رسد ، در شهر هنگ کنگ هزینه های اضافی زندگی حدود 400 دلار آمریکا در سال تخمین زده می شود.

نکات مهم تحصیل در هنگ کنگ

  • معمولا اداره مهاجرت تمایل دارد جزئیات مربوط به محل اقامت را بداند ، بنابراین بهتر است قبل از این هم از طریق دانشگاه یا به طور مستقل ترتیب این موضوع را بدهید.
  • نمره آیلتس شما برای مدت دو سال از تاریخ تست معتبر است و بنابراین متقاضیان باید اطمینان حاصل کنند که هنوز هم تا تاریخ درخواست مدرکشان دارای اعتبار است.
  • اهمیت بررسی دقیق هزینه زندگی و تحصیل در هنگ کنگ به حدی است که افراد متناسب با بودجه ای که برای تحصیل خود اختصاص داده اند اقدام به انتخاب کشور می کنند و چنانچه سرمایه شما تامین کننده هزینه های تحصیل در هنگ کنگ نباشد باید کشوری دیگر را انتخاب کنید.
  • به شما توصیه می شود اطلاعات ارائه شده در مورد روند کار دانشگاه را با دقت مطالعه کرده و هنگامی که محل تحصیل و رشته ی شما در دانشگاه هنگ کنگ مشخص شد ، دانشگاه باید یک اسپانسر محلی برای درخواست ویزا شما را ترتیب دهد.
  • سفارت در هنگام صدور ویزا تنها در صورتی که از پشتوانه مالی کافی برخوردار باشید به شما ویزای تحصیلی هنگ کنگ اعطا خواهد کرد.
  • هنگامی که ویزای شما تایید شده است می توانید لیست شغل هایی که می توانید در هنگ کنگ داشته باشید را دریافت کنید.

مزایا و معایب تحصیل در هنگ کنگ

تا به اینجای مقاله با تحصیل در هنگ کنگ به خوبی آشنا شدید و دریافتید که تحصیل در این کشور مزایای بی شماری به همراه دارد ، هنگ کنگ یکی از کشور های بسیار پیشرفته در جهان است که همچنان بر فرهنگ و باورهای قدیمی اش پایبند می باشد ، اما چنانچه بخواهیم به صورت کلی هنگ کنگ را به عنوان مقصد اصلی تحصیل درنظر بگیریم باید همراه با مزایا ، معایب ان را بشناسیم تا به درست ترین انتخاب دست یابیم.

مزایا و معایب تحصیل در هنگ کنگ

تحصیل در رشته های گوناگون در دانشگاه های هنگ کنگ امکان پذیر است و دانشجویان مطابق با علاقه خود می توانند یکی از آنها را انتخاب کنند ، تکنولوژی و نوآوری در این شهر هفت میلیون نفری در بالاترین حد قرار گرفته و مردمانش برخورد خوبی با افراد خارجی دارند ، شهریه دانشگاه های هنگ کنگ در مقایسه با کشور هایی مثل انگلستان پایین است و علاوه بر این دانشگاه های هنگ کنگ کمک هزینه و بورسیه های تحصیلی خوبی به دانشجویان خود می دهند.

همچنین هنگ کنگ دارای یک سیستم حمل و نقل بین المللی است که باعث می شود تا بتوانید خیلی راحت به هر جایی سفر کنید ، سیستم حمل و نقل عمومی مقرون به صرفه و به طور منظم توسط ۹۰ درصد مردم محلی استفاده می شود ، تعداد ۴ برج از ۱۵ برج معروف دنیا در این شهر قرار گرفته و دارای بندرگاه های عمیق و طبیعی زیادی نیز می باشد ، در این شهر آزادی مذهبی به حد بالایی وجود دارد.

معایب تحصیل در هنگ کنگ

با انتخاب هنگ کنگ به عنوان مقصد تحصیلی ، شما در یکی از مرفه ترین شهرهای آسیا ساکن می شوید که برخی از مردم آن زندگی با سطح بسیار بالایی را تجربه می کنند ، اگرچه شما به عنوان یک دانشجو شاید بتوانید مخارج خود را تا حد ممکن کنترل نمایید ، اما همین امر می تواند سطح توقع شما را از زندگی بالا برده و یا حتی برای داشتن تفریحات مورد علاقه خود متحمل هزینه های بالا شوید.

علاوه بر این اگرچه در هنگ کنگ زبان انگلیسی به طور رسمی به عنوان یکی از دو زبان رسمی شناخته شده و اغلب مردم در این شهر می توانند حداقل انگلیسی پایه را صحبت می کنند ، اما فرامش نکنید که شما در حال مهاجرت به بخشی از کشور چین هستید که زبان چینی با گویش های مختلف ( کانتونی در هنگ کنگ ) حرف اول را در آن می زند.

علاوه بر این گرچه این شهر تلاش می کند تا زبان انگلیسی را به دلیل اهمیت آن در جامعه جهانی حفظ کند ، اما در حال پر رنگ کردن زبان بومی در میان نسل جوان است تا بتواند فرهنگ و قدمت خود را پس از رهایی از استعمار مجددا زنده نماید ، بنابراین باید زبان چینی را از همان ابتدای این کشور در الویت قرار داده و نسبت به یادگیری آن اقدام کنید.

موسسات اعزام دانشجو به هنگ کنگ

مهاجرت به خارج از کشور یکی از مهم ترین انتخاب های زندگی است که هم مسیر زندگی فرد را به طور کلی تغییر داده و هم صرف انرژی و هزینه قابل توجهی را می طلبد ، از این رو باید تمامی گام ها را از همان ابتدا به صورت صحیح و با آگاهی کامل برداشت تا از هرگونه ضرر و یا پشیمانی جلوگیری شود.

موسسات اعزام دانشجو به هنگ کنگ

با توجه به اهمیت و البته قوانین خاصی که در رابطه با مهاجرت تحصیلی وجود دارد اغلب علاقه مندان نیاز به یک مشاور و راهنما را در کنار خود احساس می کنند که در انتخاب این مشاور نباید به هر کسی اعتماد نمود.

به عنوان مثال مراجعه به موسسات اعزام دانشجو می تواند تنها شما را در پذیرش سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا راهنمایی نماید و اجازه مشاوره و اقدام در زمینه هایی مانند دوره های کالج ، زبان ، پادفک و غیره را ندارند.

این موسسات در حوزه فعالیت خود دارای محدودیت های متعددی هستند و نمی توانند پاسخگوی تمامی سوالات و نیازهای شما باشند ، آنها تنها در رابطه با تعداد محدودی کشور دارای مجوز بوده و تنها برای دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم اقدام می نمایند ، در حالی که موسسات مهاجرتی هیچ یک از این مشکلات را نداشته و می توانند در کلیه امور مهاجرتی و اخذ ویزا همراه شما عزیزان باشند.

اقدامات ما در موسسه رجبی

در موسسه رجبی شما عزیزان می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را در کلیه امور مرتبط با مهاجرت از جمله مهاجرت تحصیلی را از صفر تا صد به صورت دقیق دریافت نموده و با راهنمایی های مشاورین متخصص در این امر به راحتی به هدف خود دست یابید.

موسسه رجبی قادر به اخذ پذیرش در هر یک از دانشگاه های جهان برای شما عزیزان بوده و از گام اول تا زمان رسیدن به شغل و اقامت در کشور موردنظر را همراهتان خواهد بود.

تمامی فعالیت های ما در موسسه به صورت کاملا قانونی انجام گرفته و قادر خواهیم بود تا در رابطه با تحصیل در هنگ کنگ و یا هر یک از کشورهای جهان شما عزیزان را راهنمایی و یاری نماییم ، در صورت وجود هرگونه سوال و یا نیاز به دریافت اطلاعات با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید.

سوالات پر تکرار تحصیل در هنگ کنگ

تلاش کردیم اطلاعاتی جامع و کاربردی را برای علاقه مندان تحصیل در هنگ کنگ ارائه دهیم ، برای پرسیدن سوالات خود و سنجیدن شرایط بر طبق قوانین مهاجرات هنگ کنگ علاوه بر امکان تماس تلفنی و دریافت مشاوره رایگان ، می توانید از قسمت دیدگاه های سایت استفاده کرده و در همان روز به جواب خود برسید ؛ اما پیش از آن ، سوال و جواب های زیر را هم بخوانید.

می خواهم در رشته دندانپزشکی در خارج از کشور تحصیل کنم برترین کشور در این رشته کدام است؟

هنگ کنگ رتبه برتر در دندانپزشکی را در دنیا دارد.

می خواهم برای تحصیل در هنگ کنگ اقدام کنم ، آیا می توانم برای همسرم هم اقدام کنم؟

در هنگ کنگ ، دانشجویان می توانند برای همسر و اطفال زیر هجده سال خود نیز درخواست ویزای تحصیلی بدهند.

آیا دانشگاه های هنگ کنگ مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟

در لیست منتشر شده از سوی وزارت علوم ایران ، در میان کلیه مراکز دانشگاهی هنگ کنگ می توان نام 5 دانشگاه را در دسته ممتاز و نام یک دانشگاه دیگر را در دسته خوب دید که به شرح زیر هستند: دانشگاه شهر هنگ کنگ دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ دانشگاه علوم و تکنولوژی هنگ کنگ دانشگاه چینی هنگ کنگ دانشگاه هنگ کنگ

برای تحصیل در هنگ کنگ و گرفتن پذیرش ، نیاز به ارائه ایلتس و تافل دارم ؟

داشتن مدرک بین المللی زبان همچون آیلتس و یا تافل در هنگام پذیرش بسیار مهم است و دانشجویانی که در سطح مطلوب نیستند ، می توانند با پشت سر گذاشتن دوره های مشخص به سطح دلخواه برسند.

آیا می توانم با مردم هنگ کنگ انگلیسی صحبت کنم ؟

اغلب مردم ساکن در هنگ کنگ به زبان انگلیسی تسلط دارند و شما می توانید برای برقراری ارتباط روزانه نیز از این زبان استفاده کنید.

آیا در هنگ کنگ می توان مستقیما از کارشناسی به دکترا رفت ؟

بله ، در صورتیکه رزومه عالی داشته باشید و تحقیقات بسیاری در زمینه رشته خود انجام داده باشید این امکان وجود خواهد داشت.

برای اثبات تمکن مالی برای اخذ پذیرش و تحصیل در هنگ کنگ چه مقدار پول نیاز دارم؟

برای اثبات تمکن ، شما حداقل باید مبلغ ۳۰ میلیون تومان با گردش مالی ۶ ماه به بالا در حسابتان داشته باشید.

هزینه تحصیل در هنگ کنگ چقدر است؟

دانشجویانی که درخواست تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند باید به مدت چهار سال هزینه ای در حدود بین ۱۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ دلار در سال را پرداخت کنند

هزینه تحصیل در هنگ کنگ در مقطع کارشناسی ارشد چقدر است؟

برای مقطع کارشناسی ارشد تا 45000 دلار در سال هزینه خواهید داشت که البته اغلب دانشجویان این مقطع به بورسیه تحصیلی رسیده و بخشی از هزینه های خود را دریافت می کنند.

هزینه تحصیل دکترا در هنگ کنگ چه میزان است؟

دانشجویان دوره دکترا در هنگام تحصیل در این کشور شاغل محسوب می شوند و نگرانی بابت مخارج تحصیلی خود نخواهند داشت

مشاوران و کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در دفاتر تهران و شیراز آماده اند تا در خصوص تحصیل در هنگ کنگ و سایر کشورها ، به طور کامل شما را راهنمایی نمایند ، مشاوره تلفنی رایگان است و می تواند برای شما بسیار مفید باشد ؛ ضمن اینکه مقالات به روز و جامعی در سایت وجود دارد که می توانید با مطالعه آن ها اطلاعات خود را افزایش دهید و به آگاهی برسید ، مقاله تحصیل در خارج از کشور ، دیدی کلی از شرایط کشورهای مختلف به شما خواهد داد ، به مطالعه این مقاله دعوتید.

Rate this post

2 دیدگاه در “تحصیل در هنگ کنگ

  1. محمد نیک بخت گفت:

    سلام پرداخت شهریه دانشگاه قبل از ورود به ان کشور الزامی هست
    مثلا برای کارشناسی هزینه چهار سال را قبل از ورود به ان کشور پرداخت کنیم؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      نحوه پرداخت شهریه در هر دانشگاه و کشوری ممکن است متفاوت باشد ولی به صورت کلی هزینه یک ترم یا نهایتا یک سال اول را در ابتدا باید بپردازید .

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه