آزمون ورودی دانشگاه سگد مجارستان

آزمون ورودی دانشگاه سگد مجارستان در رشته های مختلف یکی از مهمترین مواردی است که علاقمندان به تحصیل در این دانشگاه باید در رابطه با این آزمون ، شرایط ، توضیحات و جزئیات آن اطلاع کاملی را به دست آورده تا قادر به قبولی در آن و پذیرش در دانشگاه شوند.

آزمون ورودی دانشگاه سگد مجارستان

مشاور مهاجرتی

امکان اخذ آزمون ورودی دانشگاه سگد مجارستان در نقاط مختلف اروپا ، آسیا ، آفریقا و ایالات متحده بین ماه مارس تا جولای نیز وجود دارد دقت داشته باشید که قطعا و همواره در همه جا و خارج از مجارستان آزمون برگزار نمی شود و شما باید درخواست خود را هنگام ثبت نام برای شرکت در آزمون ارسال نمایید که در صورت امکان به شما اطلاع داده شده که در مکان مورد درخواستی امکان برگزاری و اخذ آزمون وجود دارد یا خیر.

اگر فقط برای برنامه های فیزیوتراپی و پرستاری درخواست می دهید و قصد شرکت در این رشته ها را دارید ، امتحان ورودی فقط ارزیابی مهارت زبان انگلیسی شما را شامل می شود

دانشگاه سگد یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در شهر سگد مجارستان است که در سال 1581 به عنوان آکادمی یسوعی کولوزوار در کلوژ – ناپوکای کنونی تأسیس شد و در سال 1872 توسط امپراتور فرانتس جوزف اول به عنوان یک دانشگاه مجددا تأسیس شد ، این دانشگاه در سال 1921 به سگد منتقل شد و آن را به یکی از قدیمی ترین دانشگاه های تحقیقاتی مجارستان تبدیل کرد.

مراحل پذیرش سگد

مراحل پذیرش سگد

در مجارستان دانشگاه سگد در طول قرن بیستم تغییرات زیادی را پشت سر گذاشت و در نهایت به دانشگاه‌های مستقل مجزا تقسیم شد که دانشگاه فعلی سگد در سال 2000 تشکیل شد و از دوازده دانشکده تشکیل دهنده و 19 دانشکده دکترا تشکیل شده است که از طیف وسیعی از گروه ها و گروه های تحقیقاتی تشکیل شده است.

تحصیلات عالی در مجارستان غیر اجباری است و پذیرش انتخابی است به همین خاطر در برخی از برنامه ها ، دانش آموزان باید یک امتحان عملی یا یک آزمون را بگذرانند تا مجاز به حضور در دانشگاه شوند ؛ همچنین در حال حاضر این دانشگاه 21 هزار دانشجو دارد که در مجموع در 134 رشته تحصیل می کنند و این مرکز برنامه تحصیلی تمام وقت در سطوح لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد.

مراحل پذیرش سگد بدین ترتیب است که دانشجویان بین‌المللی برای ثبت نام و پذیرش در این دانشگاه باید در ابتدا مدارک مورد نیاز به همراه فرم درخواست پذیرش و ثبت نام را به صورت آنلاین ارسال کنند ، آن ها باید اسنادی را بارگذاری کنند که پیشینه تحصیلی ، مهارت زبان و سلامت عمومی آنها را تأیید کند ؛ ضمن اینکه فرآیند درخواست در سگد بر اساس دانشکده متفاوت است و دانشجویان بالقوه ممکن است نیاز به ارسال نامه های انگیزشی یا قبولی در مصاحبه امتحان آنلاین را نیز داشته باشند.

پس از ارسال مدارک باید در آزمون ورودی و پذیرش شرکت کنید که بر اساس آن علاوه بر قبولی میزان شهریه شما نیز مشخص می شود بدین صورت که شهریه عموماً توسط دولت تامین می شود و متقاضیان باید تصمیم بگیرند که آیا مایلند برنامه دولتی را انتخاب کنند که برای آن به امتیاز بیشتری نیاز دارند و یا برنامه‌ای که خود تأمین مالی اش را قبول می کنند ، در آخر نیز شاید نیازشرکت در یک مصاحبه حضوری یا آنلاین نیز باشد.

آزمون های ورودی دانشگاه سگد در رشته های مختلف

این دانشگاه بیش از 70 برنامه تحصیلی تمام وقت بین المللی را در مقاطع لیسانس ، کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی و همچنین آلمانی و فرانسوی را به دانشجویان ارائه می دهد و در حال حاضر بیش از 4500 دانشجوی بین المللی از 130 کشور جهان در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

باید بگوییم که آزمون ورودی دانشگاه سگد مجارستان برای هر رشته تحصیلی متفاوت است و در این آزمون ها با توجه به دروس اصلی و پایه هر رشته از دانشجویان آزمون اخذ می شود ، البته این موضوع بدین معنی نیست که مدارک تحصیلی پیشین متقاضیان و به طور کلی تر رزومه آنان از اهمیت خارج می شود ؛ بلکه در اولین قدم شما باید مدارک و حداقل شرایط لازم برای ورود و جذب در این دانشگاه را ارائه نمایید تا در ادامه مجاز به شرکت در آزمون شوید.

شما عزیزان می توانید با مطالعه مقالات سایت در زمینه تحصیل رشته های مختلف در مجارستان به طور کامل و دقیق با جزئیات لازم برای تحصیل در هر رشته تحصیلی آشنا شوید ؛ در ادامه این مطلب نیز به آزمون های ورودی دانشگاه سگد در رشته های مختلف خواهیم پرداخت.

دعوت می کنیم مقاله تحصیل در مجارستان را بخوانید و اطلاعات خود را به روز و تکمیل کنید.

آزمون ورودی دانشگاه سگد مجارستان برای رشته پزشکی

آزمون ورودی دانشگاه سگد مجارستان برای رشته پزشکی

آزمون ورودی دانشگاه سگد مجارستان برای رشته پزشکی به چه صورت است؟ متقاضیان مجاز به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه سگد مجارستان باید حداکثر دو آزمون را در طول یک دوره با موفقیت پشت سر بگذارند ، آزمون ورودی شامل یک بخش کتبی و شفاهی در دروس زیست شناسی ، شیمی ( شامل شیمی آلی ، شیمی معدنی و بیوشیمی ) و زبان انگلیسی است ( در صورت برگزاری امتحانات توسط اداره پذیرش ، دانشگاه فیزیک سگد ممکن است به جای شیمی انتخاب شود ).

عدم حضور در کنکور بدون انصراف قبلی برای متقاضی یک فرصت آزمون و امتحان بدون نتیجه مطلوب به ثبت خواهد رسید.

مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان پیش تر در همین سایت به شما تقدیم شده است.

بخش نوشتاری آزمون سگد

 بخش نوشتاری آزمون ورودی دانشگاه سگد مجارستان برای رشته پزشکی شامل موارد زیر می شود:

  • این آزمون در پلت فرم تست آنلاین دانشگاه Coospace انجام می شود و از طریق اپلیکیشن زوم پیگیری خواهد شد.
  • آزمون محدودیت زمانی دارد و متقاضیان 80 دقیقه برای تکمیل آن فرصت خواهند داشت که هیچ محدودیت زمانی برای سؤال وجود ندارد و شما در هر زمان فقط یک سؤال را مشاهده خواهید کرد.
  • هر آزمون شامل سه بخش است : 20 سوال زیست شناسی چند گزینه ای ، 20 سوال شیمی چند گزینه ای ، 20 سوال زبان انگلیسی (انگلیسی عمومی و پزشکی).

لازم به ذکر است که سوالات چند گزینه ای هستند و شما باید یک پاسخ از بین 4-5 گزینه ارائه شده برای هر سوال را انتخاب کنید و وقتی پاسخ را انتخاب کردید ؛ می توانید به سؤال بعدی بروید ، دقت کنید که رفتن به سؤال بعدی فقط امکان پذیر است و حرکت به عقب و به سؤال قبلی امکان پذیر نیست ، همچنین تنها در صورتی امکان دارد که به سؤال بعدی بروید که پاسخی را انتخاب کرده باشید.

بخش نوشتاری آزمون سگد

گزینه «بدون پاسخ» را نمی توان انتخاب کرد و چنین گزینه ای وجود ندارد ، سیستم از شما می‌خواهد که هر بار که می‌خواهید با سؤالات پیش بروید روی «OK» کلیک کنید ، هر پاسخ صحیح معادل 1 امتیاز است و در صورت پاسخ اشتباه هیچ امتیازی کسر نخواهد شدو نمره منفی وجود ندارد.

دقت کنید که برای تکمیل آزمون شیمی به جدول تناوبی و ماشین حساب نیاز دارید ، لطفاً قبل از شروع آزمون آن ها را آماده کنید.

بخش شفاهی آزمون

بخش شفاهی آزمون

بخش شفاهی آزمون توسط استاد دانشگاه و از طریق مصاحبه تصویری با وی از طریق اپلیکیشن زوم انجام می شود و نزدیک به 20 دقیقه به طول خواهد انجامید ، لطفاً توجه داشته باشید که مصاحبه ممکن است توسط ممتحن شفاهی ضبط شود.

پس از گفتگو در مورد مسائل عمومی ، 2 سوال در زیست شناسی و 2 سوال در شیمی و 2 سوال هم در زبان انگلیسی از شما پرسیده می شود ، ضمن اینکه برنامه زمانبندی آزمون شفاهی پس از آزمون کتبی اعلام خواهد شد ، توصیه می کنیم برای مصاحبه در یک محیط آرام و خلوت حضور داشته باشید و لباس رسمی بپوشید چون تاثیر مثبتی بر روی محاصبه کننده خواهد داشت.

شرایط ویژه برای متقاضیان رشته فیزیوتراپی و پرستاری

توجه داشته باشید اگر فقط برای برنامه های فیزیوتراپی و پرستاری درخواست می دهید و قصد شرکت در این رشته ها را دارید ، امتحان ورودی فقط ارزیابی مهارت زبان انگلیسی شما را شامل می شود اما در صورت درخواست موازی برای برنامه های پزشکی عمومی ، دندانپزشکی یا داروسازی باید در آزمون ورودی عادی ( همین آزمون معرفی شده ) شرکت کنید.

دعوت می کنیم مقاله تحصیل رشته پرستاری در مجارستان را بخوانید و با هزینه های تحصیل و برترین دانشگاهها در این رشته آشنا شوید.

نکات و موارد لازم برای آزمون ورودی دانشگاه سگد مجارستان

برای شرکت در آزمون ورودی دانشگاه سگد مجارستان مانند همه جای دنیا باید شرایط و موارد امنیتی و خاصی را فراهم و اجرا نمایید که به شرح زیر می باشند:

  • هویت متقاضی قبل از آزمون بررسی می شود ، بنابراین لطفاً مطمئن شوید که گذرنامه / کارت شناسایی خود را در دست دارید.
  • لطفا برنامه آزمون کتبی و شفاهی را رعایت کنید ؛ در صورت ورود دیرهنگام به هر پلتفرم یا هر بخشی از آزمون متقاضیان نمی توانند در آزمون شرکت کنند.
  • برای هر دو بخش کتبی و شفاهی آزمون ، متقاضیان باید از دو دستگاه فنی استفاده کنند: اولی بستر واقعی آزمون بوده و دومی در خدمت نظارت است لطفا دقت کنید که دوربین دستگاه دوم به گونه ای تنظیم شده باشد که هم متقاضی و هم صفحه نمایش دستگاه اول به وضوح قابل مشاهده باشند.
  • استفاده از هرگونه وسیله فنی دیگر ( هدست ، گوشی ، ساعت هوشمند ، دستیار دیجیتال شخصی و غیره) اکیدا ممنوع است.
  • متقاضی باید در تمام مدت معاینه در اتاق تنها باشد.

هرگونه تخلف از روال فوق ممکن است منجر به ابطال نمرات شما ، اخراج توسط کارکنان مرکز آزمون یا محرومیت از امتحانات بعدی شود ، عدم ورود به جلسه ZOOM مورد نیاز هنگام شرکت در آزمون کتبی در Coospace یقینا منجر به یک آزمون نامعتبر می شود.

نکات و موارد لازم برای آزمون ورودی دانشگاه سگد مجارستان

وبینار تحصیل در کشور مجارستان

در این وبینار که زهرا مجلسی کارشناسی ارشد مهاجرتی از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ارائه داده ، آخرین اطلاعات و نکات لازم برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان در دانشگاه ها و کالج ها مرور شده است ؛ مدت زمان این وبینار یک ساعت و 45 دقیقه است که می تواند برای شما بسیار مفید و جالب باشد.

ضمناً می توانید با درج نام و شماره تماس خود در باکس مشاوره رایگان در لیست مشاوران ما برای ارائه خدمات رایگان مشاوره ای قرار بگیرید ؛ ما شرایط اولیه شما برای مهاجرت تحصیلی به مجارستان را رایگان بررسی می کنیم.

نمایش ویدیو درباره وبینار تحصیل در مجارستان

برگزاری آزمون ورودی دانشگاه سگد مجارستان در سایر کشورها

برگزاری آزمون ورودی دانشگاه سگد مجارستان در سایر کشورها نیز امکان پذیر است ، امتحانات ورودی به طور معمول و همواره به یقین در مجارستان برگزار می شود ، البته به طور مثال دوران همه گیری بیماری کرونا   تمامی آزمون ها به صورت آنلاین برگزار میشد و در آینده نیز ممکن است به دلایل مختلفی فرد متقاضی مجبور یا خواهان شرکت در آزمون به صورت آنلاین شود.

اما خوشبختانه امکان اخذ آزمون ورودی دانشگاه سگد مجارستان در نقاط مختلف اروپا ، آسیا ، آفریقا و ایالات متحده بین ماه مارس تا جولای نیز وجود دارد دقت داشته باشید که قطعا و همواره در همه جا و خارج از مجارستان آزمون برگزار نمی شود و شما باید درخواست خود را هنگام ثبت نام برای شرکت در آزمون ارسال نمایید که در صورت امکان به شما اطلاع داده شده که در مکان مورد درخواستی امکان برگزاری و اخذ آزمون وجود دارد یا خیر

برگزاری آزمون ورودی دانشگاه سگد مجارستان در سایر کشورها

سوالات پر تکرار آزمون ورودی دانشگاه سگد مجارستان​

هر آزمون شامل سه بخش است : 20 سوال زیست شناسی چند گزینه ای ، 20 سوال شیمی چند گزینه ای ، 20 سوال زبان انگلیسی (انگلیسی عمومی و پزشکی).

مراحل پذیرش سگد بدین ترتیب است که دانشجویان بین‌المللی برای ثبت نام و پذیرش در این دانشگاه باید در ابتدا مدارک مورد نیاز به همراه فرم درخواست پذیرش و ثبت نام را به صورت آنلاین ارسال کنند ، آن ها باید اسنادی را بارگذاری کنند که پیشینه تحصیلی ، مهارت زبان و سلامت عمومی آنها را تأیید کند ؛ ضمن اینکه فرآیند درخواست در سگد بر اساس دانشکده متفاوت است و دانشجویان بالقوه ممکن است نیاز به ارسال نامه های انگیزشی یا قبولی در مصاحبه امتحان آنلاین را نیز داشته باشند.

بخش شفاهی آزمون توسط استاد دانشگاه و از طریق مصاحبه تصویری با وی از طریق اپلیکیشن زوم انجام می شود و نزدیک به 20 دقیقه به طول خواهد انجامید ، پس از گفتگو در مورد مسائل عمومی ، 2 سوال در زیست شناسی و 2 سوال در شیمی و 2 سوال هم در زبان انگلیسی از شما پرسیده می شود

اگر به تحصیل در دانشگاه های مجارستان علاقه مندید ، مطالعه مقالات زیر را پیشنهاد می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه