بورسیه های تحصیلی در ایتالیا

بورسیه های تحصیلی در ایتالیا به معنای دریافت کمک هزینه های مالی هستند که می تواند مخارج شما را به طور قابل توجهی پوشش داده و در برخی موارد به صفر برساند.

بدون شک یکی از اصلی ترین دلایل استقبال از مراکز اموزش عالی کشور ایتالیا وجود بروسیه های متنوع است که حتی به برخی از داوطلبان بدون رزومه فرصت می دهد تا شانسی برای تحصیل در رشته دلخواه خود داشته باشند.

بورسیه های تحصیلی ایتالیا انواع مختلفی داشته و موسسات متعددی آن را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهند که شرایط دانشجو در میزان و نحوه دریافت آن بسیار موثر است ، هر ساله دانشجویان ایرانی زیادی موفق به دریافت بورسیه از دانشگاه های مختلف این کشور می شوند که در سال جدید شما عزیزان می توانید یکی از آنها باشید.

شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ضمن بهره مندی از کارشناسان متخصص در حوزه مهاجرت و اخذ بورسیه های تحصیلی ایتالیا به شما کمک می کند تا با قبولی در یکی از بهترین دانشگاه های این کشور کمترین هزینه تحصیل در ایتالیا را نیز بپردازید ، همچنین با مطالعه مقاله تحصیل در ایتالیا با آنچه یک دانشجو برای اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه های ایتالیا بایدبدانید آشنا شوید.

فهرست مطالب
بورسیه های تحصیلی ایتالیا

بورسیه های تحصیلی در ایتالیا موضوع بحث روناک در ویدئو و پادکست ارائه شده در این بخش است در کمتر از دو دقیقه مهمترین موضوعات این مقاله را مبینید و میشنوید ؛ فایل پادکست را می توانید ذخیره کنید تا در زمان بهتری هم بتوانید دوباره به آن کوش دهید.

پادکست بورسیه های تحصیلی در ایتالیا​

نمایش ویدیو درباره بورسیه های تحصیلی در ایتالیا

بورسیه استانی یا DSU ایتالیا

یکی از معروف ترین بورسیه های تحصیلی در ایتالیا بورسیه استانی یا DSU ایتالیا است که توسط آژانس حقوق تحصیل در دانشگاه و یا DIRITTO ALLO STUDIO UNIVERSITARIO به صورت منطقه ای اهدا می شود ، این نوع بورسیه می تواند هزینه های مرتبط با محل اقامت ، وعده های غذایی ، فعالیت های اضافی ( مانند ورزش ، کتاب و غیره ) و از همه مهمتر شهریه دانشگاه را پوشش دهد.

در بورسیه استانی یا DSU ایتالیا تمامی دانشجویانی که برای شرکت در یک برنامه تحصیلی دانشگاهی ثبت نام کرده اند می توانند درخواست دهند ، دقت داشته باشید که نباید در زمینه درخواستی خود دارای مدرک تحصیلی مشابه باشید.

در واقع این بورسیه به سطح درآمد خانوادگی فرد متقاضی بستگی داشته و متقاضیان فارغ از جنسیت و ملیت در صورتی که نشان دهند توانایی ادامه تحصیل در رشته دلخواه خود را ندارند ، می توانند در تمامی مقاطع اعم از کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا از آن بهره مند شوند.

بورسیه استانی یا DSU ایتالیا

در این نوع بورسیه شاخص های مالی برای ارزیابی وضعیت مالی دانشجو صورت می گیرد:

  •  وضعیت مالی معادل که بیش از 23.000 یورو نباشد.
  •  وضعیت دارایی بیش از 50.000 یورو نباشد.

هر دو سقف شاخص ذکر شده در بالا برای رسیدن به بورسیه باید رعایت شود و در صورتی که هر یک از این دو شاخص از سقف های مربوطه فراتر رود ، دانشجویان نمی تواند واجد شرایط دریافت بورسیه استانی به عنوان یکی از مهم ترین بورسیه های تحصیلی ایتالیا شود.

مدارک مورد نیاز بورسیه استانی یا DSU ایتالیا​

DSU / Diritto allo Studio Universitario

مدارک مورد نیاز بورسیه استانی یا DSU ایتالیا

امکان درخواست این بورسیه به صورت سالیانه وجود دارد و کمک هزینه ها برای یک سال معتبر هستند ، از این رو دانشجویان باید درخواست خود را هر سال تکرار کنند ، در اولین سال درخواست ، رتبه بندی فقط درآمد سالانه خانواده را در نظر می گیرد اما برای سال‌ های بعدی شایستگی تحصیلی نیز به آن افزوده می شود.

دانشجویان خارجی باید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت و رسید آن را پرینت گرفته و به همراه سایر مدارک ضمیمه شده به دفتر بورسیه ارسال کنند ، دانشجویان از کشورهای در حال توسعه که نیازمند بورسیه های تحصیلی استالیا هستند ، باید گواهی خود مبنی بر عدم درآمد بالا در خانواده را به تایید سفارت یا کنسولگری کشور مبدا در ایتالیا برسانند که توسط Prefettura در ایتالیا قانونی می شود.

مدارک موردنیاز بورسیه استانی یا DSU ایتالیا عبارتند از:

  •  فرم ارسال درخواست آنلاین چاپ و امضا شده
  •  کپی کارت شناسایی
  •  گذرنامه
  •  اسناد و مدارک ذکر ارزیابی وضعیت مالی و دارایی های دانشجویان خارجی
  •  برای دانش آموزان ناتوان یک کپی از گواهی صادر شده توسط کمیسیون پزشکی که گواهی آن را تأیید می کند.
  •  رونوشت سوابق تحصیلی که تاریخ اولین کنکور را تأیید می کند.
  •  برای دانشجویان غیر مقیم قرارداد اجاره

دقت داشته باشید که پس از ارسال درخواست آنلاین در صورتی که کوچکترین کمبودی در ارسال مدارک وجود داشته باشد ، فرد متقاضی از فهرست حذف می شود ، تمامی مدارک ذکر شده در بالا باید به صورت مهر و موم شده به دفتر DSU ارسال شود.

اگر برای تحصیل به ایتالیا می روید ، اطلاعات زیر را حتما باید بدانید.

شرایط دریافت بورسیه استانی یا DSU ایتالیا

بورسیه های تحصیلی ایتالیا از جمله بورسیه های استانی در هر دانشگاه در موعد مشخصی اعلام و تعیین می شود و شما باید حتما در بازه زمانی اعلام شده مدارک خود را به دانشگاه ارسال کنید ، به صورت کلی در دانشگاه های ایتالیا ثبت نام برای بورسیه از اواخر ماه جولای ( مرداد ماه ) شروع شده و تا اواخر ماه سپتامبر ( شهریور ماه ) اعلام می گردد.

دقت داشته باشید که درخواست های بورسیه تحصیلی یک بار در سال بررسی می شوند و در صورت هرگونه مشکل باید یک سال دیگر منتظر باشید ، بورسیه استانی ایتالیا که به بورسیه جهان سوم نیز مشهور است ، توسط هر استان و موسسات آموزش عالی مدیریت می شود و هر یک شرایط خاص خود را دارند.

از این رو شما باید به سایت های مختص این کار در هر استان مراجعه کرده و از میزان آن مطلع شوید ، در برخی از بورسیه ها علاوه بر شهریه دانشگاه ، تمام هزینه خوابگاه و خوراک و برخی دیگر تا 70% آن پوشش داده می شود ، مبلغ هزینه و موارد تحت پوشش در هر رشته و مقطع متفاوت است و کارشناسان موسسه شما را از تمامی جزئیات در زمینه رشته مورد درخواست تان در اختیارتان قرار می دهد ، معمولا بورسیه های استانی نهایتا تاسقف 6000 یورو به دانشجو تعلق می گیرد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کدام رشته ها در مقطع کارشناسی در ایتالیا بورسیه دارند؟ مشاوران ما پاسخ شما را خواهند گفت.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

انواع بورسیه ها در ایتالیا

به عنوان یک دانشجوی بین المللی هزینه های زندگی و تحصیلی شما به شدت به شهر محل اقامتتان بستگی دارد و مناطقی که ترافیک توریستی بالایی دارند کمی بیشتر از بقیه شهرها هزینه خواهند داشت ، همچنین دانشگاه های خصوصی بسیار بیشتر از همتایان دولتی خود هزینه خواهند گرفت.

با این حال شهریه و هزینه مهاجرت به ایتالیا نباید برای شما مشکل ساز باشد ، زیرا چندین برنامه بورس تحصیلی با هدف کمک به کسانی که توانایی پرداخت هزینه تحصیل خود را ندارند از سوی دانشگاه های این کشور ارائه می شود ، که در ادامه به چند مورد از مهم ترین انواع بورسیه ها در ایتالیا که هر دانشجوی بین المللی مشتاق تحصیل در این کشور باید در نظر بگیرد ، اشاره می کنیم.

بورسیه های دولتی ایتالیا

بورسیه های دولتی ایتالیا برای دانشجویان خارجی از جمله بورسیه های تحصیلی ایتالیا است که توسط وزارت امور خارجه و همکاری های بین المللی برای حمایت از دانشجویان سایر نقاط جهان به ویژه آنهایی که از نظر مالی با مشکل مواجه هستند ، معرفی شده و برای تقویت همکاری های بین المللی در زمینه های مختلف از جمله فنی ، فرهنگی و علمی نیز طراحی شده است.

دانشجویان با توجه به شایستگی تحصیلی ( معمولا در دوره کارشناسی ارشد و دکترا ) شهریه کامل و یا جزئی به همراه کمک هزینه ماهانه 1000 دلار دریافت می کنند که به صورت سه ماه پرداخت می شود.

بورسیه دانشگاه بولونیا

دانشگاه های مختلف ایتالیا نیز به برخی از دانشجویان خود کمک های مالی مبتنی بر موسسه ارائه می دهند ، به عنوان مثال دانشگاه بولونیا به دانشجویانی که معیارهای صلاحیت را دارند ، کمک هزینه تحصیلی اعطا می کند.

همچنین ممکن است برخی از دانشجویان برای تمام سال های تحصیلی برنامه های فعلی خود معافیت کامل شهریه دریافت کنند ، این پیشنهاد فقط در دانشگاه بولونیا برای افرادی که در برنامه های درجه اول ، مجرد یا دوره دوم تحصیل می کنند در دسترس است ، مبلغ این بورسیه می تواند تا 13000 دلار و معافیت از تحصیل را برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به همراه داشته باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

رشته های علوم پزشکی هم در ایتالیا بورسیه می شوند؟ شماره خود را درج کرده و سوالاتتان را بپرسید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بورسیه تعالی بین المللی پادوآ

دانشگاه پادوآ به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌ های ایتالیا بر رشد فعالیت های بین‌المللی خود تاکید داشته و به دلیل همین تاکید زیاد طرح اعطای بیش از 50 مورد از بورسیه های تحصیلی ایتالیا را به دانشجویان مستعد در مقطع لیسانس یا فوق لیسانس ارائه می دهد ، دوره ها به طور کامل به زبان انگلیسی برگزار می شود و از این رو بسیاری از دانشجویان بین المللی برای دریافت این بورسیه تحصیلی اقدام می کنند.

با توجه به تعداد بالای دانشجویان متقاضی رقابت برای این بورس تحصیلی بسیار شدید است و به دلیل گزینش سخت آن دانش آموزانی با بالاترین دستاوردها و سوابق تحصیلی برجسته انتخاب خواهند شد ، برای مقاطع لیسانس، حداکثر مدت این بورسیه تقریباً سه سال است در حالی که حداکثر مدت زمان داوطلبان مدرک کارشناسی ارشد حدود دو سال است.

بورسیه های Regione Veneto

توسط دانشگاه پادوآ بورسیه های Regione Veneto برای دانشجویانی که از خانواده های کم درآمد آمده بودند ، ایجاد شد ، این بورسیه از مقطع کارشناسی تا دکترا را پوشش داده و و شما باید سطح درآمد خانوادگی خود را اثبات کنید.

بورسیه تعالی بین المللی پادوآ

جوایز بین المللی Merit و Bocconi

در این نوع بورسیه دانشجویان دوره کارشماسی و کارشناسی ارشد می توانند از نیمی تا کل شهریه تحصیلی خود معاف شده و تا سقف 15700 دلار را برای هزینه های خود دریافت کنند ، البته گفتنی است که میزان پذیرش افرادی که برای این بورسیه درخواست می کنند بسیار پایین است ، زیرا مبلغ آن بسیار بالا می باشد.

بورسیه های بین المللی Politecnico

در این نوع بورسیه نیز دانشجو می تواند از مقطع کارشناسی تا دکترا از شهریه معاف شده و حتما در یکی از رشته های مهندسی و معماری به تحصیل مشغول باشد.

"اگر خواهان بورسیه تحصیلی در اروپا هستید مقالات زیر را از دست ندهید.

شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی ایتالیا

شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی ایتالیا در هر بورسیه و دانشگاه متفاوت است و شرایط شخصی و تحصیلی تان نقش اصلی را در اخذ نوع بورسیه دارند ، رسیدن به بورسیه های تحصیلی ایتالیا کار دشواری نیست اما نیازمند اقدام به موقع و البته صحیح است تا امکان پذیر گردد.

به صورت کلی چنانچه به دنبال دریافت بورسیه های تحصیلی در ایتالیا هستید باید شرایط زیر را به عنوان اصیلی ترین موارد درنظر داشته باشید:

  •  داشتن ملیت از کشورهای جهان سوم یا در حال توسعه
  •  بیمه درمانی در ایتالیا
  •  اقدام در زمان اعلام شده
  •  ارسال تمامی مدارک به صورت ترجمه شده
  •  قرار گرفتن در حیطه اقتصادی مشخص شده
  •  ترجیحا سن کمتر از 30 سال برای لیسانس و فوق لیسانس
  •  دستاوردهای تحصیلی
  •  انگیزه نامه
  • نمونه کارها (در صورت درخواست)

دقت داشته باشید که تمامی فاکتورهای بالا در یک بورسیه تحصیلی درنظر گرفته نمی شوند و ممکن است از هر دانشجو تنها تعداد محدودی درخواست شود ، به عنوان مثال در بورسیه های استانی تنها ملاک اصلی سطح درآمد خانوادگی فرد است ، اما چنانچه از موارد بالا اغلب آنها را دارا می باشید ، به صورت حتمی می توانید از طریق دریافت مشاوره از کارشناسان موسسه رجبی به یکی از بهترین بورسیه های تحصیلی ایتالیا برسید.

بورسیه های لیسانس در ایتالیا

علاوه بر بورسیه هایی که در بالا به آنها پرداختیم بورسیه های متعددی در این کشور وجود دارند که هر یک می توانند شانس شما برای رسیدن به تحصیلی کم هزینه و یا رایگان در ایتالیا در مقطع لیسانس ترقی شوند ، بورسیه های لیسانس در ایتالیا به دانشجویان با مدرک دیپلم تعلق می گیرد و فراموش نکنید که دریافت حمایت های مالی از سوی دانشگاه در مقطع کارشناسی به مراتب از دوره های دیگر کمتر است.

به عنوان یکی از راهکارهای اصلی به شما توصیه می کنیم تا زبان ایتالیایی را به خوبی فرا بگیرید تا شانس بیشتری در رسیدن به بورسیه های تحصیلی ایتالیا در مقطع لیسانس داشته باشید ، بورسیه های استانی در این مقطع می توانند بسیار مفید و کارآمد باشند.

بورسیه های مقطع ارشد ایتالیا

بورسیه های مقطع ارشد ایتالیا

بورسیه های مقطع ارشد ایتالیا به مراتب از بورسیه های دوره کارشناسی متنوع تر و البته در دسترس تر هستند ، در این مقطع شما با رزومه تحصیلی که در دوره قبل برای خود فراهم ساخته اید ، درخواست حمایت مالی از سوی دانشگاه را کرده و از حمایت های بیشتری نیز برخوردار می شوید.

در مقطع فوق لیسانس دریافت بورسیه حتی در صورت تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد و در صورت موافقت دانشگاه این امکان برایتان وجود خواهد داشت که تا مقطع دکترا بورسیه خود را حفظ کنید ، داشتن معدل بالا به همراه مدرک زبان از اصلی ترین فاکتورها هستند و فراموش نکنید که مقطع کارشناسی ارشد ماهیت پژوهشی داشته و می تواند مبلغی را جهت انجام تحقیقات مازاد بر بورسیه عادی برایتان به ارمغان آورد.

بورسیه های تحصیلی ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد می تواند از 5000 تا 18000 دلار در ماه را برایتان به همراه داشته باشد که شرایط شما تماما میزان آن را مشخص خواهد نمود.

Ph.D. Scholarships Italy

بورسیه های دکترا در ایتالیا

بورسیه های دکترا در ایتالیا ملموس ترین نوع بورسیه در این کشور هستند که به نوعی در اولویت نسبت به تمامی درخواست ها برای دانشجویان بین المللی قرار گرفته اند ، تحصیل دکترا به نوعی می تواند کار در ایتالیا تلقی شود ، زیرا شما با دریافت حقوق به صورت ماهیانه قادر به پرداخت تمامی هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا خواهید بود.

بورسیه های دکترا در ایتالیا​

شهریه دانشگاه ، خوابگاه ، کارت غذا و حتی کارت وسایل حمل و نقل از اصلی ترین موارد تحت پوشش بورسیه های تحصیلی ایتالیا در مقطع دکترا هستند و حتی این امکان برایتان وجود دارد که در صورت انجام تحقیقات در ساعاتی بیشتر از حد مشخص درصد بیشتری نیز به شما اختصاص داده شود.

پروپوزال دوره دترا مهم ترین فاکتور بورسیده دوره تلقی می شود و با آن می توانید بیش از نیمی از امتیاز لازم را به دست آورید ، معدل تحصیلی ، مقالات علمی isiوسایر ژورنالهای داخلی یا خارجی ، تجربه کاری یا پژوهشی مرتبط با رشته تحصیلی ،گواهی نامه های ثبت اختراع ،گواهینامه های کاری مرتبط ، مدرک زبان و عیره همگی از دیگر عوامل مهم هستند.

پوشش دهی بورسیه های تحصیلی ایتالیا در هزینه ها

همانگونه که تاکنون متوجه شده اید ، پوشش دهی بورسیه های تحصیلی ایتالیا در هزینه ها یکسان نبوده و با دریافت بورسیه های تحصیلی در ایتالیا می توانید از 25% تا 100% مخارج خود در این کشور را پوشش دهید ، برخی از بورسیه ها علاوه بر شهریه دانشگاه هزینه خوابگاه را پرداخت کرده و سایر موارد را به عهده دانشجو می گذارند ، در حالی که در برخی دیگر از بورسیه ها در مقطعی مانند دکترا تمامی هزینه ها پوشش داده شده و دانشجو از رفاه کامل برخوردار خواهد بود.

از این رو تلاش برای رسیدن به بهترین بورسیه ممکن می تواند خیال شما را بابت هزینه های زندگی در این کشور آسوده سازد ، گرچه هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا بالا نبوده و شما در صورت عدم پوشش بورسیه می توانید با کارهای پار وقت بخشی از هزینه زندگی خود در این کشور را تامین کنید ، اما خوب است که تنها به امید تامین هزینه ها از طریق کار نباشید و در هنگام مهاجرت حتما پشتوانه مشخصی داشته باشید تا شانس دریافت ویزا را نیز بالا ببرید.

سوالات پر تکرار بورسیه های تحصیلی در ایتالیا

وضعیت مالی دانشجو بیش از 23.000 یورو نباشد و وضعیت دارایی بیش از 50.000 یورو نباشد.

معمولا بورسیه های استانی نهایتا تاسقف 6000 یورو به دانشجو داده می شود.

مبلغ این بورسیه می تواند تا 13000 دلار و معافیت از تحصیل را برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به همراه داشته باشد.

برای مقاطع لیسانس ، حداکثر مدت این بورسیه تقریباً سه سال و برای مدرک کارشناسی ارشد حدود دو سال است.

با کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی تماس بگیرید تا هم از به روزترین بورسیه های تحصیلی آگاه شوید و هم بتوانید در بهترین دانشگاه های این کشور به پذیرش برسید ، مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز اماده پاسخگویی ب تمامی سوالات شما در رابطه با بورسیه های تحصیلی در ایتالیا و سایر موضوعات مربوز به مهاجرت  هستند  ، همچنین مشاوران ما به شما پیشنهاد می دهند که مقاله مهاجرت به ایتالیا که با اخرین اطلاعات روز تحریر شده را بخوانید تا راه های دیگر مهاجرت به این کشور را هم بخوبی بشناسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (73 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه