تحصیل در لیتوانی

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
تحصیل در لیتوانی
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

تحصیل در لیتوانی به دلیل شهریه های دانشگاهی منصفانه و اغلب مقرون به صرفه ، فرهنگ خاص و بالای این کشور و اعتبار دانشگاه های آن محبوب بسیاری از دانشجویان جهان است.

کشور کوچک بالتیک لیتوانی به دلیل دریاچه ها و جنگل های بکر ، خط ساحلی زیبا و شهرهای پر رونق شهرت دارد ، پایتخت این کشور ویلنیوس به دلیل جاذبه های تاریخی و فرهنگی غنی مشهور است و معتبرترین کالج های لیتوانی را در خود جای داده است.

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ، در این محتوا بر آن شده اند تا جهت آگاهی اولیه خوانندگان عزیز ، مطالب مهم در باره تحصیل در لیتوانی را به اختصار توضیح دهند و پس از آن در مراجعه تلفنی یا حضوری به ذکر مطالب گسترده تر بپردازند ، بنابراین تا پایان مطلب با مشاوران ما همراه باشید.

ضمناً اگر به تازگی تصمیم گرفته اید که برای مهاجرت تحصیلی اقدام کنید ، می توانید از مقاله سودمند تحصیل در خارج از کشور ، در همین سایت استفاده کرده و با مطالعه آن ، اطلاعاتی کلی از کشورهایی که بیشتر مد نظر دانشجویان بین المللی هستند بدست آورید.

چشم اندازهای جذاب لیتوانی برای دانشجویان بین الملل

دانشجویان علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور در لیتوانی متوجه می شوند که این کشور هم دارای موسسات آموزش عالی دولتی و هم خصوصی است ، اقتصاد و فرهنگ متمایز لیتوانی این گزینه را برای دانشجویانی که علاقه مند به ادامه تحصیل در یک کشور پر جنب و جوش هستند ، ایجاد می کند.

معماری خیره کننده ، مناظر طبیعی زیبا و مردمان صمیمی در لیتوانی ، توجه عمده دانش آموزان علاقه مند به تحصیل در اروپای شرقی را به خود جلب می کنند ، این دانشجویان برای دریافت مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد ممکن است در کالج ها و دانشگاه های کشور حضور داشته باشند.

جمعیت متنوع دانشجویی در لیتوانی

لیتوانی بیش از 30 کالج و دانشگاه علمی کاربردی دارد که مدارک آن در سراسر جهان شناخته شده است.

بیشتر دانشجویان بین المللی در لیتوانی از کشورهای دیگر اروپا استقبال می کنند ، اما دانشجویان ایالات متحده ، کانادا ، استرالیا و ژاپن نیز تحصیل در دانشگاه های برتر این کشور را انتخاب کرده اند.

نگرانی دانشجویان از آموزش زبان لیتوانیایی

برخی از دانشجویان ممکن است نگران تسلط به زبان لیتوانیایی باشند ، اما بسیاری از دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد به دو زبان لیتوانیایی و انگلیسی ارائه می شود و علاوه بر این ، بسیاری از کالج های کشور طیف گسترده ای از برنامه ها و دوره های مدرک معتبر اتحادیه اروپا را دارند.

برخی از محبوب ترین برنامه های مدرک کشور در زمینه های تجارت بین المللی ، بازاریابی ، حقوق ، آموزش و مهندسی است.

مشاوران موسسه رجبی در این محتوا به ذکر عناوین کلیدی درباره تحصیل در کشور لیتوانی پرداخته اند ، لطفا ادامه مطلب را مطالعه و پس از آن با ما در تماس باشید ، مشاوران ما جدیدترین و به روزترین اطلاعات تحصیلی را در مورد هر کشوری که مد نظر شما باشد ، جستجو می کنند و بهترین گزینه ها را به شما معرفی می کنند در همین راستا می توانید سایر مقالات سایت مانند تحصیل درآلمان ، فرانسه ، ترکیه و سایر کشورها را هم مطالعه نمایید.

تحصیل در لیتوانی

سیستم آموزشی لیتوانی

تحصیل در لیتوانی از سن 7 تا 16 سالگی بصورت رایگان و اجباری است ، سیستم آموزشی به سه بخش آموزش ابتدایی ، متوسطه و عالی تقسیم می شود ، پس از 10 سال تحصیل ، دانش آموزان می توانند دو سال آخر را ادامه دهند یا وارد کالج های دوره متوسطه حرفه ای یا آموزشگاه های آموزش دستی شوند ، در این مدارس آنها می توانند هم تحصیلات متوسطه و هم مدارک لازم برای کار را بدست آورند.

سیستم آموزشی لیتوانی

سال تحصیلی در لیتوانی از اول سپتامبر آغاز می شود و به مدت نه ماه ادامه دارد ، هر کلاس دارای کلاس مخصوص به خود با امکانات ویژه برای فیزیک ، شیمی ، زیست شناسی ، هنر و غیره است.

مدارس بین المللی در لیتوانی

در لیتوانی تعدادی از محبوب ترین مدارس بین المللی و دو زبانه برای مهاجران را با اطلاعات هزینه پیدا خواهید کرد ، اینها شامل مدارس مهد کودک ، دبستان و متوسطه (دبیرستان) برای یافتن مدرسه مناسب برای آماده سازی برای دوره لیسانس بین المللی و سایر اعتبار سنجی در لیتوانی است.

معمولاً جمعیت محلی و همچنین یک مجموعه دانش آموزی بین المللی وجود دارد ، مدارس ممکن است از یک مدل برنامه درسی از ایالات متحده ، انگلستان ، فرانسه و غیره پیروی کنند.

آموزش ابتدایی ممکن است به هر زبانی باشد (و چندین زبان معمولاً آموزش داده می شود) ، اما معمولاً به زبان انگلیسی است ، مدارس همچنین اعتبارنامه پذیرفته شده بین المللی مانند لیسانس بین المللی را ارائه می دهند.

مراحل پذیرش و ثبت نام از مدرسه ای به مدرسه دیگر متفاوت است ، فضا اغلب محدود است و ممکن است دانش آموزان بر اساس ملیت ترجیح داده شوند.

شهریه براساس استانداردهای محلی گران است ، اما استانداردهای بالایی را برای یادگیری ارائه می دهد ، دارای کلاس های کوچکتر ، امکانات درجه یک و فوق برنامه است ، امکانات شبانه روزی در برخی از مدارس وجود دارد ، اما بیشتر آنها فقط کلاسهای روزانه را برگزار می کنند.

آموزش عالی در لیتوانی

لیتوانی یک سنت دیرینه در آموزش عالی دارد و یک فضای گرم را برای خارجی ها فراهم می کند ، طیف گسترده ای از دانشگاه ها و مدارس علمی کاربردی لیتوانیایی بیش از 350 برنامه تحصیلی را که به زبان انگلیسی تدریس می شود ، ارائه می دهند که دانشجویان خارجی می توانند انتخاب کنند.

مدارک آموزش عالی در سه دوره ارائه می شود:

  • کارشناسی (کارشناسی)
  • تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد) و / یا تخصصی
  • تحصیلات تکمیلی (دکترا ؛ اقامت ؛ تحصیلات تکمیلی در هنر)

هر سه درجه در دانشگاه ها ارائه می شود ، در حالی که مدرک کارشناسی و صلاحیت های حرفه ای را می توان در مدارس علمی کاربردی نیز دریافت کرد.

انواع تحصیلات عالی در لیتوانی

دو نوع موسسه آموزش عالی در لیتوانی وجود دارد : دانشگاه ها و کالج ها. در موسسات از نوع دانشگاه (akademija ؛ seminarija ؛ aukštojoji mokykloja) ، مطالعات در سطح دانشگاه غالب است.

در کالج ها ، مطالعات سطح غیر دانشگاهی غالب است ، موسسات آموزش عالی می توانند دو نوع باشند: دولتی و غیر دولتی.

موسسات آموزش عالی غیردولتی می توانند طبق مجوز صادر شده توسط دولت ، عمل خود را انجام دهند ، مدارک تحصیلی عالی را فقط می توان در موسسات آموزش عالی کسب کرد.

کیفیت برنامه ها و همچنین فعالیت های آموزشی و علمی موسسات آموزش عالی بصورت دوره ای توسط مرکز سنجش کیفیت در آموزش عالی ارزیابی می شود.

جهت دسترسی به اطلاعات کامل و دقیقتر درباره سیستم آموزشی لیتوانی ، توصیه می کنیم با مشاوران موسسه رجبی تماس بگیرید ، آنها از تمامی جزییات آگاهی کامل دارند و می توانند راهنمایان ایده آل شما باشند.

تحصیل در لیتوانی با مدرک دیپلم

تحصیل در لیتوانی با مقطع دیپلم ، در مقطع کارشناسی یا لیسانس امکانپذیر است ، تحصیل در مقطع کارشناسی بر آموزش مهارتهای لازم به دانشجویان جهت استفاده از دانش خود به روشی عملی متمرکز هستند.

تحصیل در لیتوانی با مدرک دیپلم

بنابراین ، دانشجویان می توانند اقدامات آموزشی ، حرفه ای یا علمی را به صورت محلی و بین المللی انجام دهند ، در این بخش اطلاعات اولیه از تحصیل در لیتوانی با مدرک دیپلم را به همراهی مشاوران موسسه رجبی مطالعه خواهید کرد.

مقطع کارشناسی توسط دانشگاه ها و کالج های سراسر جهان ارائه می شود ، که مدت زمان تحصیل در یک مقطع کارشناسی برنامه ای سه تا چهار ساله است ، در لیتوانی ، یک لیسانس سه ساله به عنوان لیسانس پایه یا کارشناسی اولیه شناخته می شود ، در حالی که لیسانس چهار ساله به عنوان لیسانس ممتاز شناخته می شود.

لازم به ذکر است که برخی رشته های دانشگاهی مانند پزشکی ، دندانپزشکی و معماری در دانشگاه های لیتوانی تدریس می شوند که مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در آن به صورت پیوسته است و در حدود 5 تا 6 سال به طول می انجامد.

جایگاه زبان لیتوانیایی در تحصیل با مدرک دیپلم

متقاضیان عزیز باید به این نکته توجه داشته باشند که تعداد کثیری از برنامه های تحصیلی با مدرک دیپلم در لیتوانی ، به زبان لیتوانیایی برگزار می شود و در ضمن افرادی که بتوانند به این زبان تحصیل کنند از مزیت های شهریه کمتر یا تحصیل رایگان بهره مند خواهند شد.

افرادی که بخواهند به زبان انگلیسی در مقطع لیسانس در لیتوانی تحصیل کنند ، ناچار به پرداخت هزینه های بیشتر هستند.

دانشگاه های ارائه کننده برنامه های برجسته کارشناسی در لیتوانی

بازاریابی ، حقوق تجارت بین الملل ، مدیریت گردشگری و مهمان نوازی ، مددکاری اجتماعی ، علوم سیاسی ، آموزش ، مهندسی مکانیک ، معماری ، IT ، مهندسی بنادر دریایی و فلسفه فقط چند مورد از لیست طولانی گزینه های تحصیلات کارشناسی در لیتوانی هستند.

بهترین دانشگاه هایی که برنامه های کارشناسی را ارائه می دهند شامل دانشگاه ویلنیوس ، دانشگاه فنی ویلنیوس گدیمیناس ، دانشگاه صنعتی کائوناس ، و دانشگاه ویتاوتاس مگنوس می شود.

مراحل مورد نیاز برای کارشناسی

اکثر دانشگاه ها در ماه ژوئن برای دریافت تا ماه سپتامبر مهلت دارند ، اما به دانشجویان بین المللی توصیه می شود که هرچه زودتر اقدام کنند تا زمان بیشتری را برای کار در مورد جزئیات بگذارند.

سه مرحله زیر برای ثبت نام در دانشگاه های لیتوانی در مقطع کارشناسی لازم است:

ابتدا باید مدارک تحصیلی خود را در جمهوری لیتوانی به رسمیت بشناسانید ، ارزیابی و به رسمیت شناختن گواهینامه های ترک تحصیلات خارجی و مدارک تحصیلی عالی بر این اساس توسط مرکز ارزیابی کیفیت در آموزش عالی لیتوانیایی (CQAHE) انجام می شود.

پس از به رسمیت شناختن مدارک خود ، می توانید به یک دانشگاه درخواست دهید (بیشتر اوقات می توان آن را به صورت آنلاین انجام داد).

اسناد لازم در دانشگاه های لیتوانی برای مقطع کارشناسی

در اینجا اسنادی آورده شده است که در هنگام درخواست دانشگاه برای کارشناسی باید توسط دانشجو ارائه شود:

  • اسکن دیپلم شما (دبیرستان )
  • متن / سوابق دوره های قبلی شما
  • اسکن گذرنامه و / یا شناسنامه شما
  • CV
  • مدرک زبان لیتوانیایی یا زبان انگلیسی
  • مدارک بورسیه یا بودجه
  • توصیه نامه ها (2 یا 3)

ثبت نام در دوره های کارشناسی بر اساس رقابت ، با موفقیت در تحصیلات عالی ، موفقیت های تحصیلی و نتایج آزمون های ورودی (در مواردی که آن امتحانات سازمان یافته است) و سایر معیارهای تدوین شده توسط MRU در نظر گرفته می شود.

تحصیل رایگان در لیتوانی

تعداد بی شماری از دانشگاه ها در اروپا هستند که تحصیل رایگان یا تحصیل با شهریه پایین را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند ، جهت برخورداری از شرایط تحصیل رایگان در لیتوانی ملیت شما دارای اهمیت است ، چنانچه متقاضی از اتباع اتحادیه اروپا باشد ، شرایط تحصیل رایگان با کسی که از اتباع غیر اتحادیه اروپا باشد ، تفاوت زیادی خواهد داشت.

تحصیل رایگان در لیتوانی

اتباع اتحادیه اروپا از تمامی شرایط تحصیل رایگان در لیتوانی بهره می برند ، در حالیکه اتباع خارج از اتحادیه اروپا ، یا باید بورسیه تحصیلی دریافت کرده باشند و یا اینکه در دانشگاه های ارزان تر لیتوانی مورد پذیرش قرار گرفته باشند ، در ادامه دانشگاه های ارزان در لیتوانی برای دانشجویان بین المللی معرفی می شود.

لذا توجه به این نکته ضروری است که برای خارجی ها تحصیل در لیتوانی دارای هزینه بوده و تحصیل رایگان در لیتوانی معنایی ندارد ، مگر با شرایطی که گفته شد بتوان هزینه ها رو کاهش داد.

این شرایط برای تمامی مقاطع و رشته ها به غیر از دکترا وجود دارد و فقط متقاضیان مقطع دکترا با بدست آوردن پوزیشن می توانند حقوق نیز دریافت کنند.

آکادمی کشاورزی دانشگاه (VMU) ارزان ترین در لیتوانی

این دانشگاه نتیجه پیوند سال 2019 دانشگاه Aleksandras Stulginskis و دانشگاه علوم تربیتی لیتوانی است ، با این کار ، دانشگاه دامنه خود را در رشته های کشاورزی ، پزشکی ، علوم انسانی ، اجتماعی و علوم فیزیکی گسترش داده است ،VMU ارزان ترین دانشگاه لیتوانی برای دانشجویان بین المللی است.

این دانشگاه 19 مدرک کارشناسی ارائه می دهد که گران ترین آنها تولید موسیقی و هنرهای نمایشی است ، در مجموع 26 برنامه کارشناسی ارشد نیز برای متقاضیان تحصیلات تکمیلی وجود دارد ، برخلاف سایر دانشگاه ها ، VMU برای همه متقاضیان خود نیاز به مصاحبه دارد.

معرفی یک دانشگاه ورزش ارزان در لیتوانیایی

دانشگاه ورزشی لیتوانی یک موسسه عمومی تخصصی است که در کاوناس ، لیتوانی مستقر است ، در سال 1934 به عنوان دوره های عالی تربیت بدنی تاسیس شد و بسیاری از مربیان ، معلمان ، متخصصان و مدیران ورزشی را تولید کرده است.

این دانشگاه 4 برنامه کارشناسی را در فعالیت های بدنی و سبک زندگی ، مربیگری ورزشی ، فیزیوتراپی و مدیریت ورزش و گردشگری ارائه می دهد ، 7 مدرک کارشناسی ارشد در فعالیت های بدنی و سلامت عمومی ، جهانگردی ، فیزیوتراپی ، مربیگری بسکتبال ، تجزیه و تحلیل عملکرد ورزشی ، فیزیولوژی ورزشی و فعالیت بدنی سازگار وجود دارد.

دانشگاه Mykolas Romeris با شهریه مقرون به صرفه

دانشگاه Mykolas Romeris یک موسسه آموزشی بزرگ است که دارای پردیس هایی در ویلنیوس و کائوناس است ، این دانشگاه به نام دانشمند حقوق Mykolas Romeris نامگذاری شد و در سال 1991 به یک دانشگاه دولتی تبدیل شد.

برای درخواست ، متقاضیان خارجی باید دیپلم دبیرستان (و کارنامه دانشگاه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی) و نتایج آزمون مهارت انگلیسی خود را ارائه دهند.

این دانشگاه ارزان در لیتوانی مدرک کارشناسی ارتباطات ، انگلیسی ، مالی ، بازرگانی ، انفورماتیک ، روانشناسی ، مددکاری اجتماعی و جهانگردی را ارائه می دهد. این پیشنهادات فارغ التحصیلان بیشتری دارد ، از جمله مدرک کارشناسی ارشد در مدیریت بازرگانی ، حقوق ، سیاست ، مدیریت عمومی و غیره.

تحصیل ارزان تر در دانشگاه Šiauliai

دانشگاه Šiauliai در سال 1997 تاسیس شد ، یک دانشگاه دولتی در چهارمین شهر بزرگ لیتوانی است ، این نتیجه ادغام بین موسسه آموزشی Šiauliai و دانشکده پلی تکنیک Šiauliai است.

این دانشگاه 4 مدرک کارشناسی را ارائه می دهد : اقتصاد ، مدیریت بازرگانی ، مهندسی نرم افزار و آموزش موسیقی. 6 برنامه کارشناسی ارشد و 2 برنامه دیگر با هماهنگی دانشگاه Pardubice ، جمهوری چک و دانشگاه آزاد اوکراین وجود دارد.

متقاضیان به غیر از گواهینامه معمول دبیرستان یا دانشگاه ، همچنین باید یک شرح حال ، انگیزه نامه و اثبات سابقه کار را ذکر کنند ، تا چند مورد ذکر شود.

تحصیل به زبان انگلیسی در لیتوانی

این کشور به عنوان یکی از کشورهای مدرن اروپا ، یکی از مکانهایی است که انگلیسی به طور گسترده ای در بین جوان ها صحبت می شود ، اما بیایید با هم بررسی کنیم که آیا دانشگاه های لیتوانی دوره هایی به زبان انگلیسی ارائه می دهند؟

تحصیل به زبان انگلیسی در لیتوانی

جواب این سوال بله است ، در حدود 350 برنامه درسی در لیتوانی وجود دارد که به زبان انگلیسی تدریس می شوند ، اگرچه برخی برنامه ها به زبان محلی لیتوانیایی ارائه می شود ، اما بیشتر برنامه ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند ، برخی از دانشگاه ها به زبان روسی و لهستانی نیز تدریس می کنند.

توجه داشته باشید که بیشتر برنامه های زبان انگلیسی برای مقاطع تحصیلات تکمیلی می باشد و مقطع کارشناسی بیشترین ارائه در زبان بومی را دارد.

البته تحصیل رشته های پزشکی نیز به زبان انگلیسی در دانشگاه ها ارائه می شود که پرتقاضا بوده و متقاضیان می توانند دوره های آمادگی لازم را در کشورهایی مانند مجارستان پشت بگذارند.

نحوه تدریس برنامه های انگلیسی لیتوانی

همه 350+ برنامه تحصیلی انگلیسی تدریس شده در لیتوانی با توجه به سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) ارزیابی می شوند و با 60 اعتبار ECTS هر سال تحصیل ادامه می یابد ، مدارک دانشگاهی در سه دوره ارائه می شود ، هر دو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در لیتوانی اغلب به دو زبان لیتوانیایی و انگلیسی ارائه می شوند.

در حال حاضر ، کالج ها و دانشگاه های لیتوانی صدها کلاس به زبان انگلیسی ارائه می دهند که بیشتر رشته های تحصیلی را در بر می گیرد ، دانشجویان بین المللی باید با کالج انتخابی خود مشورت کنند تا تعیین کنند چه دوره هایی به زبان انگلیسی ارائه می شود.

یکی از گزینه هایی که برای کسب صلاحیت تخصصی حرفه ای پیش روی شما قرار دارد برنامه های مطالعه مجتمع است ، این برنامه ها ترکیبی از تحصیلات دانشگاهی در چرخه اول و دوم است ، به فارغ التحصیلان موفق یک مدرک کارشناسی ارشد اعطا می شود که گواهی بر وضعیت مدرک کارشناسی ارشد آنها است.

برنامه های اتحادیه اروپا ، مانند اراسموس (آموزش عالی) و کامنیوس (برای معلمان آینده) نیز در لیتوانی اجرا می شود ، IAESTE ، یک انجمن غیر انتفاعی بین المللی است که یک برنامه مبادله ای برای دانشجویان در دانشگاه های فنی اجرا می کند ، که شامل دانشجویان 86 کشور و بیش از شش هزار شرکت در سراسر جهان است ، در لیتوانی ، دانشگاه صنعتی Kaunas به عنوان نماینده فعالیت می کند.

دانشگاههایی برای تحصیل انگلیسی در لیتوانی

موارد زیر بهترین دانشگاه های لیتوانی است که مدارک انگلیسی تدریس می کنند:

  • دانشگاه ویلنیوس
  • دانشگاه فنی ویلنیوس گدیمیناس
  • دانشگاه صنعتی کائوناس
  • دانشگاه ویتاوتاس مگنوس

تحصیل رشته تجارت به زبان انگلیسی در لیتوانی

لیتوانی دانشجویان بسیاری را که علاقه مند به کسب مدرک تجاری از برنامه های مختلف آن هستند ، جذب می کند و یکی از رشته هایی که متقاضان بسیاری دارد ، رشته تجارت می باشد ، برخی از مشهورترین مدارس تجاری کشور عبارتند از:

  • دانشکده تجارت در دانشگاه ویلنیوس
  • دانشکده اقتصاد و تجارت در دانشگاه کائوناس
  • موسسه مدیریت بالتیک در دانشگاه Vytautus Magnus
  • دانشگاه Mykolas Rameris

جهت ورود به هر کدام از برنامه های انگلیسی در لیتوانی ، ابتدا باید مدارک تحصیلی خود را در جمهوری لیتوانی به رسمیت بشناسید ، اکثر دانشگاه ها در ماه ژوئن برای دریافت ماه سپتامبر مهلت دارند ، اما به دانشجویان بین المللی توصیه می شود که هرچه زودتر اقدام کنند تا زمان بیشتری را برای کار در مورد جزئیات بگذارند ، مشاوران موسسه رجبی جهت ارائه خدمات و کمک به شما در انجام مراحل پذیرش آمادگی کامل دارند و همکاری خود را اعلام می دارند.

تحصیل مهندسی در لیتوانی

ماهیت میان رشته ای علوم مهندسی در دانشگاه ها ، دانشجویان را قادر می سازد تا طیف گسترده ای از مهارت های قابل انتقال را توسعه دهند : دانشجویان در دانشگاه های لیتوانی قادر به حل مشکلات مهندسی از طریق آزمایش های آزمایشگاهی ، شبیه سازی عددی و تجزیه و تحلیل نتایج در سه زمینه اصلی دوره هستند.

تحصیل مهندسی در لیتوانی

در ادامه یک راهنمای کوچک درباره تحصیل مهندسی در لیتوانی پیش رو دارید که توسط مشاوران موسسه رجبی به نگارش درآمده است ، ابتدا مطالعه کنید و سپس با مشاوران ما تماس بگیرید.

نگاهی بر قابلیت های فارغ التحصیلان مهندسی در لیتوانی

فارغ التحصیلان علوم مهندسی از دانشگاه های لیتوانی بسیار مورد توجه شرکت های چند ملیتی ، شرکت های بزرگ بین المللی ، صنایع خصوصی و دولتی هستند که به دنبال متخصصان جوان با مهارت های عملیاتی عالی ، استفاده روان از زبان انگلیسی هستند.

فارغ التحصیلان علوم مهندسی در لیتوانی مهارت های اساسی در مهندسی صنایع و مهندسی اطلاعات دارند که برای برنامه هایی مانند مکانیک ، انرژی و الکترونیک آماده می شوند ، آنها در درجه اول می توانند با اصطلاحات مکانیکی و الکترونیکی آشنایی کامل داشته باشند ، بدون اینکه از جنبه های مربوط به مدیریت ، انرژی و فناوری اطلاعات غافل شوند.

برنامه های کاربردی حرفه ای احتمالی در دانشگاه های لیتوانی عبارتند از : طراحی مکانیکی به کمک کامپیوتر ، الکترونیک ، ترمو مکانیک ، الکترومکانیک ، مدیریت و کنترل کارخانه ، تولید کالا و خدمات در صنایع الکترومکانیکی و تولید و مدیریت انرژی ، شرکت های فنی و تجاری ، مدیریت نوآوری و زنجیره تامین.

معرفی برخی مدارس فنی لیتوانی

لیتوانی به عنوان کشوری که به سرعت در حال مدرنیزه شدن است ، در موسسات مختلف آموزش عالی و مدارس ویژه طراحی آموزش فنی ، در زمینه هایی مانند مهندسی ، IT ، معماری و سایر جنبه های فناوری پیشرفت می کند ، برخی از بهترین مدارس فنی لیتوانی عبارتند از:

  • دانشگاه صنعتی کائوناس
  • دانشگاه فنی ویلنیوس گدیمینوس
  • دانشکده فناوری و طراحی ویلنیوس

تحصیل مهندسی مکانیک در لیتوانی

لیسانس های مهندسی مکانیک در لیتوانی مقاطع بین رشته ای هستند که به دانشجویان می آموزند چگونه با استفاده از تجزیه و تحلیل و طراحی به کمک کامپیوتر ، دستگاه ها و سیستم های مکانیکی و حرارتی را طراحی یا بهبود دهند.

دانشکده های مهندسی به دانشجویان می آموزند که چگونه برای ایجاد فرآیندها و محصولات جدید ، از طراحی اجزای کوچک گرفته تا کارخانه ها ، ماشین آلات یا وسایل نقلیه بسیار بزرگ ، راه حل های جدید پیدا کنند.

مشاغل مرتبط با مهندسی مکانیک در لیتوانی

فارغ التحصیلان لیسانس مهندسی مکانیک لیتوانی می توانند در زمینه توسعه فناوری های جدید در حمل و نقل ، هوا فضا ، بهداشت (مانند زیست پزشکی یا دندانپزشکی) ، ساخت و ساز و رباتیک کار کنند ، روند اخیر مهندسی مکانیک ، افزایش تقاضا برای اتوماسیون و خانه های هوشمند ، اتومبیل ها و دستگاه ها است ، تحقیقات و طراحی در فناوری نانو نیز باعث می شود داستان علمی تخیلی به یک واقعیت علمی تبدیل شود.

علاوه بر طراحی ماشین آلات ، بخشی از مسئولیت های شما به عنوان یک مهندس مکانیک آینده شامل محاسبه هزینه ها و مهلت های پروژه ، نوشتن کتابچه های راهنمای فنی و به روزرسانی و پیشرفت فن آوری های جدید است.

تحصیل در رشته مهندسی عمران

مهندسی عمران و ساخت و ساز ، با طراحی ، ساخت و نگهداری زیرساختهایی که روزانه به آنها متکی هستیم ، سروکار دارد : ساختمانها ، جاده ها ، پل ها ، سیستم های آب و انرژی ، شبکه های زباله و بسیاری دیگر ؛ افرادی که در مهندسی عمران و ساخت و ساز کار می کنند باید برنامه ها و ساختارها را تطبیق دهند و برای مشکلات پیچیده ای مانند افزایش جمعیت انسانی یا بلایای طبیعی راه حل پیدا کنند.

در دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد در مهندسی عمران در لیتوانی ، شما یاد خواهید گرفت که چگونه استانداردهای ایمنی ساخت و ساز و همچنین مقررات ساختمان را دنبال کنید ، شما خواهید آموخت که چگونه پروژه های ساختمانی را مدیریت کنید ، همه محاسبات را انجام دهید و در صورت لزوم تنظیماتی را انجام دهید.

سایر جنبه های مهم ساختمانی که باید به خاطر بسپارید عبارتند از : تأثیرات محیطی ، دوام و استفاده از مصالح ساختمانی مناسب برای پروژه هایی که روی آنها کار خواهید کرد.

مشاغل مرتبط با مهندسی عمران در لیتوانی

در لیتوانی شما قادر خواهید بود از بین دو مسیر شغلی عمومی یا کار در یک دفتر یکی را انتخاب کنید ، با انتخاب شغل عمومی ، با پروژه های طراحی ، درخواست و ملاقات با مشتری برخورد می کنید ، و کار های عملی بیشتری انجام می دهید و مستقیماً در پروژه های ساختمانی کار می کنید.

اگر کار در یک سایت ساختمانی برای شما جذاب به نظر برسد ، این شانس را خواهید داشت که عضوی ارزشمند در تیمی باشید که طرحی را روی یک کاغذ بکشد و آن را به واقعیت تبدیل کند.

دانشجویانی که با مدرک مهندسی عمران و ساخت و ساز در لیتوانی فارغ التحصیل می شوند ، می توانند در بخش دولتی یا خصوصی کار کنند ، در اینجا برخی از مشاغل محبوب افراد ذکر شده است ، که شامل مهندس ساخت و ساز ، مهندس سازه ، مهندس منابع آب و نقشه بردار کنترل ساختمان می شود ، با مشاوران موسسه رجبی همراه باشید تا اطلاعات جامع و دقیق تر از دیگر شاخه های مهندسی در لیتوانی را در اختیار شما قرار دهند.

اگر شما به طور خاص به تحصیل رشته های مهندسی علاقه دارید مطالعه مقاله تحصیل در روسیه را از دست ندهید چراکه در برخی از دانشگاه های این کشور در رشته های مهندسی ،  در جهان نامی هستند. 

دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم در لیتوانی

وزارت علوم ایران دانشگاه های خارجی را به دسته های عالی ( گروه الف) ، خوب (گروه ب) ، متوسط (گروه ج) و ضعیف (گروه د) تقسیم می کند و سالانه لیست جدیدی مبنی بر بازبینی و ارزیابی سطح علمی دانشگاه ها ارائه می دهد ، مشاوران موسسه رجبی در این صفحه امکان مطالعه دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در لیتوانی را برای علاقه مندان تحصیل در این کشور فراهم کرده اند.

دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم در لیتوانی

دانشگاه های مورد تایید لیتوانی در وزارت علوم ایران بعد از سپتامبر 2020 به قرار زیر است؛

گروه ب (خوب)

  • دانشگاه صنعتی کائوناس
  • دانشگاه فنی ویلنیوس گدیمیناس
  • دانشگاه ویلنیوس
  • دانشگاه ویتاوتاس مگنوس

گروه ج (متوسط)

  • دانشگاه کلایپدا
  • دانشگاه Mykolas Romeris
  • دانشگاه سیائولیایی

در ادامه محتوا در مبحث مربوط به بهترین دانشگاه های لیتوانی ، اطلاعات بیشتری درباره این دانشگاه ها کسب خواهید کرد ، بنابراین با مشاوران موسسه رجبی همراه باشید.

تحصیل دکترا در لیتوانی

مطالعات سطح سوم (PhD) در لیتوانی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و محققان می باشد ، هدف از تحصیل در مقطع دکترا در لیتوانی تربیت دانشمندانی است که توانایی انجام تحقیقات علمی مستقل و توسعه تجربی و همچنین حل مشکلات علمی را داشته باشند.

تحصیل دکترا در لیتوانی

مطالعات دکترا در دانشگاه ویلنیوس بسیار محبوب است ، هر ساله مسابقه ای برای پذیرش در مقطع دکترا در این شهر برگزار می شود ، مطالعات دکترا در دانشگاه ویلنیوس به سمت کیفیت تحصیل ، زمان بندی انعطاف پذیر روند مطالعه و ایجاد فضای مناسب دانشگاهی پیش می رود.

هر ساله پایه تجربی در کلیه موسسات دانشگاه ویلنیوس تجدید می شود ، بنابراین دانشجویان دکتری شرایط بهتری را برای انجام تحقیقات علمی فراهم می کنند ، دانشجویان دکترا نیز با شرکت در رویدادهای بین المللی ، پروژه های دانشگاهی و انجام کارهای آموزشی ، دانش خود را در کارگاه های مختلف افزایش می دهند.

زمینه های مطالعات دکترا در لیتوانی

مطالعات دکترا به طور مشترک با 18 موسسه شریک در لیتوانی و خارج از کشور ارائه می شود ، در حال حاضر ، دانشگاه Vytautas Magnus مطالعات دکترا را در 5 زمینه علمی و 23 رشته علمی ارائه می دهد که شامل موارد زیر می شود :

  • علوم انسانی : قوم شناسی ، فلسفه ، تاریخ و باستان شناسی ، نقد هنر ، الهیات ؛
  • علوم اجتماعی : علوم تربیتی ، اقتصاد ، علوم سیاسی ، روانشناسی ، جامعه شناسی ، حقوق ، مدیریت
  • علوم طبیعی : بیوفیزیک ، زیست شناسی ، اکولوژی و علوم محیطی ، بیوشیمی ، انفورماتیک ؛
  • علوم کشاورزی : زراعت ، جنگلداری ؛
  • علوم فنی : مهندسی محیط زیست ، مهندسی مکانیک ، مهندسی حمل و نقل.

شرایط پذیرش برای دکترا در لیتوانی

دو نوع تحصیلات دکتری در طول زمان و دشواری متفاوت در VMU در دسترس است : تمام وقت (4 سال) و نیمه وقت (6 سال).

معیارهای انتخاب افراد برای دکترا در لیتوانی بطوریست که ، افراد بر اساس یک سنجش آزاد در مقطع دکترا پذیرفته می شوند ، رقابت برای پذیرش در مقطع دکترا هر ساله یک بار – در ژوئن یا سپتامبر (بستگی به رشته علوم دارد) انجام می شود که مهمترین معیارها عبارتند از:

انتشار یا پذیرش انتشار علمی ، پروژه تحقیق علمی که جزئیات آنچه متقاضی قصد دارد در طول تحصیل خود تحقیق کند را بیان می کند ؛ که باید حدود 5 تا 12 صفحه باشد ، معدل نمره دیپلم کارشناسی ارشد ، میانگین نمره دیپلم کارشناسی ارشد ، مصاحبه انگیزشی که همه متقاضیان باید در آن شرکت کنند (زندگی یا از طریق اینترنت) ؛ که معمولاً در پایان ماه ژوئن یا اواسط سپتامبر انجام می شود (بستگی به حوزه علمی دارد).

مدارک مورد نیاز برای دکترا در لیتوانی

مدارک مورد نیاز برای دکترا در لیتوانی شامل دیپلم کارشناسی ارشد یا صلاحیت کافی برای آن ، یا ضمیمه آن ؛ ترجمه محضری دیپلم کارشناسی ارشد و مکمل آن به زبان لیتوانیایی ؛ سندی برای شناسایی صلاحیت کسب شده در خارج از کشور که توسط مرکز ارزیابی کیفیت در آموزش عالی لیتوانی صادر شده است ؛ 2 توصیه نامه ؛ رزومه ؛ انتشارات علمی (در صورت وجود) و نسخه های آن ؛ پروژه تحقیقات علمی ؛ و کپی سند شناسه ، می شود.

شهریه تحصیل دکترا در لیتوانی

هزینه های تحصیل در تمام زمینه های علمی عبارتند از ، 10646 یورو در سال برای تحصیلات تمام وقت و 7097 یورو در سال برای مطالعات نیمه وقت.

برای دانشجویان با انگیزه ، بورسیه تحصیلی بسته به شرایط خاص با ارائه ی نامه انگیزشی که شرایط ارائه بورس تحصیلی را توضیح می دهد ، ارائه می شود.

الزامات در طول تحصیل به گونه ای است که ، فرد باید این شرایط را اجرا کند : تقریباً گرفتن 5 واحد (30 ECTS) ، نوشتن و انتشار حداقل 2 مقاله علمی ، شرکت در حداقل 2 کنفرانس (یکی باید بین المللی باشد) و نوشتن پایان نامه.

در قسمت بعد که مربوط به بورسیه های تحصیلی لیتوانی است ، اطلاعات کاملتر از شرایط اعطای بورسیه در مقطع دکترا را مطالعه خواهید کرد ، اما اگر مایل هستید از دیگر جزییات تحصیل دکترا در لیتوانی اطلاع داشته باشید ، باید به مشاوران موسسه رجبی مراجعه کنید و یا مقالات سایت را مطالعه کنید مثلا در مقاله تحصیل در کانادا ، مطالب به روز و مفیدی در خصوص بورسیه های تحصیلی مقطع دکترا بیان شده است.

بورسیه های تحصیلی در لیتوانی

متقاضیان تحصیل در لیتوانی برای تأمین بودجه تحصیلات خود می توانند برای بورسیه تحصیلی اقدام کنند ، دانشجویان در همه زمینه ها ، مدرسین و محققان کشورهای خارجی واجد شرایط هستند می توانند برای بورس های تحصیلی زیر درخواست دهند.

بورسیه های تحصیلی در لیتوانی

در طول تحصیل ، دانشجویان همچنین می توانند بورسیه های تشویقی برای بهترین عملکرد در واحد دانشگاهی دریافت کنند ؛ در ادامه می خواهیم به مهمترین بورسیه های کشور لیتوانی بپردازیم.

بورس تحصیلی بین المللی KAS 2021

این بورس تحصیلی هر ساله به دانشجویانی تعلق می گیرد که نتایج برجسته ای در تحصیل خود نشان دهند ، بورس تحصیلی KAS به دانشجویان تحصیلات تکمیلی اعطا می شود که در یک برنامه تحصیلات تکمیلی و در برنامه KAS شرکت می کنند ، این بورس تحصیلی سالانه دو بار در تاریخ 1 ژوئن و 1 دسامبر قابل دریافت هست.

این بورسیه استاد ها ، کورس ها ، و دوره های لیسانس را پشتیبانی می کند و هر دانشجوی کارشناسی ارشد و کارشناسی می تواند این بورسیه را درخواست دهد ، و تا سقف هزینه ی 1500 دلار را پوشش می دهد و تا 1 دسامبر 2021 قابل استفاده است.

شرایط پذیرفته شدن در این بورسیه بطوریست که ، همه متقاضیان باید نمرات قابل قبولی را کسب کرده باشند ، با استفاده از برنامه KAS به یک برنامه تحصیلات تکمیلی مراجعه کنند ، با یک برنامه در یک کالج یا دانشگاه شرکت کنند ، متقاضیان باید دانشجویی باشند که به صورت تمام وقت برای تحصیل در دانشگاه ثبت نام کرده است.

برای درخواست بورسیهKAS باید ، درخواست بورس تحصیلی KAS را تکمیل و ارسال کنید ، مقاله بورس تحصیلی را در بخش اسناد بارگذاری کنید ، بارگذاری CV / رزومه (اختیاری) ، متن های غیررسمی را در بخش تاریخچه علمی بارگذاری کنید ، گزارش ریز نمرات GRE یا GMAT (اختیاری) را به آزمایشات استاندارد در بخش تاریخچه علمی ارسال کنید.

بورس تحصیلی InvestoRunner

Optimizee Group Sweden AB شرکتی است که InvestoRunner.com در پشت سر آن سایت مقایسه ای برای بازار سهام است که از پاییز سال 2020 ، بورس تحصیلی InvestoRunner خود را با مبلغ 500 دلار در هر ترم توزیع می کند.

این بورسیه قصد دارد دانش را در صنعت و در چندین زمینه افزایش دهد ، به همین دلیل برای کمک مالی به دانشجویان ، بورس تحصیلی خود را ارائه می دهد ، بطوریکه از کلیه دانشجویان ، بدون توجه به دانشگاه و دانشکده استقبال می شود.

برای شایستگی دریافت این بورسیه ، شما باید دانشجوی دانشگاه یا کالج باشید ، یک پایان نامه کارشناسی ارشد یا تحصیل در خارج از کشور داشته باشید ، مقاله یا تحصیلات شما در خارج از کشور شامل یک چشم انداز اقتصادی باشد.

برای درخواست این بورسیه ، شما باید درخواست خود را به investorunner.com ارسال کنید یا از این فرم که شامل نام و نام خانوادگی ، مدرسه و آموزش ، معرفی نامه ی کوتاه درباره ی شما ، پایان نامه ، شرح و خلاصه کارشناسی ارشد ، مدرک تحصیل در خارج از کشور و شرح تحصیلات استفاده کنید و بورس تحصیلی را وارد کنید.

بورس های تحصیلی بین المللی KSS و CouponsXDeals

اکثر شرایط بورسیه KSS مانند KAS اما تنها تفاوت این بورسیه با KAS زمان آن است که تا 31 اکتبر 2021 قابل استفاده است.

شرایط دریافت بورسیه CouponsXDeals به طوریست که ، متقاضیان باید در سال تحصیلی پاییز 2020 در یک کالج یا دانشگاه شرکت کنند ، از متقاضی خواسته می شود قبل از دریافت مدرک قبولی خود ، یک کارت شناسایی معتبر دانشجویی ، کارنامه یا مدارک دیگر برای ثبت نام ارائه دهد.

این بورس تحصیلی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی یا دانشجویان دبیرستانی که به کالج وارد می شوند پذیرفته نیست ، فقط دانشجویان سال سوم و چهارم می توانند برای این بورس تحصیلی اقدام کنند.

در زمان ارسال باید معدل حداقل 3.2 داشته باشد ، شما باید نام ، ایمیل دانشگاه ، سال فارغ التحصیلی هدف و نام موسسه دانشگاهی خود را در زمان ارسال در خواست برای بورسیه ارائه دهید.

همه درخواست ها باید تا 31 دسامبر 2020 و در ساعت 11:59 PM ارسال شوند ، این بورسیه ، تا سقف هزینه ی 3000 دلار را پوشش می دهد و تا 31 دسامبر 2021 قابل استفاده است.

در پایان اینکه دانشجویان علاقه مند باید به موسسه آموزش عالی ویژه مورد نظر خود مراجعه کنند تا دریابند که بودجه برای تحصیلاتشان در دسترس است یا خیر ، مشاوران موسسه رجبی ، در این مورد راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

كار پاره وقت دانشجويی در لیتوانی

لیتوانی پیشنهادات شغلی زیادی را برای دانشجویان ارائه می دهد ، شما می توانید با کار به صورت نیمه وقت در حین تحصیل به پرداخت هزینه تحصیل خود کمک کنید ، دانشجویان بین المللی حق دارند در حالی که در لیتوانی تحصیل می کنند در یک موسسه برای کار ثبت نام کنند.

ویزای تحصیلی لیتوانی

برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا داشتن مجوز اقامت معتبر اجباری است ، حق کار برای همه دانشجویان اعمال می شود ، از جمله کسانی که برای اولین بار در لیتوانی هستند ، کسانی که در سال اول برنامه دانشگاهی ثبت نام می کنند و کسانی که تمام وقت در یک آموزشگاه زبان ثبت نام می کنند ، در طول تحصیل ، 20 ساعت کار مجاز است و همچنین 3 ماه کار تمام وقت در تعطیلات ؛ کار تمام وقت برای دارندگان کارت اقامت ، مجاز است.

قوانین کار دانشجویی برای دانشجویان بین المللی

برای شهروندان اتحادیه اروپا روند استخدام در لیتوانی کاملاً ساده است ، اما افرادی که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا وارد می شوند باید مراحل خاصی را طی کنند.

بعداً ، اگر اشتغال در لیتوانی ادامه یابد ، فارغ التحصیلان باید به موقع برای تمدید مجوز اقامت موقت خود به دلیل قرارداد کار و گرفتن اجازه کار از دفتر خدمات محلی استخدام ، اقدام کنند.

پس از فارغ التحصیلی ، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا می توانند به مدت 12 ماه اضافی برای جستجوی کار و اهداف خود اشتغالی مجوز اقامت موقت را درخواست کنند ، در طول این 12 ماه اضافی هیچ اجازه کار اضافی از فارغ التحصیلان اخیر لازم نیست.

مکان هایی برای کار دانشجویی در لیتوانی

فرصتهای زیادی وجود دارد که دانشجویان می توانند به راحتی از آنها استفاده کنند ، دانشجویان می توانند فرصت های شغلی پاره وقت را در محل دانشگاه خود جستجو کنند.

گزینه هایی مانند کار در کافه تریا ، کتابخانه ، پشتیبانی از بخش اداری برای دانشجویان در دسترس است ، علاوه بر این ، می توان برای صرفه جویی در وقت ، به دنبال مشاغل نزدیک کالج ها یا محل اقامت بود.

دانشجویان می توانند با همسالان خود که در حال کار هستند بحث کنند و به همان مکان بپیوندند ، استخدام نیمه وقت یکی از بهترین گزینه های موجود برای دانشجویان است ، زیرا تجربه و پشتیبانی مالی زیادی را در اختیار شما قرار می دهد.

چند گزینه ای که دانشجویان می توانند در خارج از محل دانشگاه خود استفاده کنند ، کار در پارک تفریحی ، فروشگاه های مواد غذایی ، مراکز خرید ، نمایشگاه ها ، رستوران ها ، پمپ های سوخت ، یا حتی کار در خانه و غیره است.

مکان های مختلفی وجود دارد که دانشجویان می توانند در آن استخدام شوند ، برخی از آنها به شرح زیر است:

صنایع منسوجات ، پوشاک ، ماشین آلات صنعتی و کشاورزی ، فرآوری روغن ، فرآوری مواد غذایی ، قطعات الکترونیکی.

شرکت های بزرگی مانند Barclays ، Coca Cola ، HP ، IKEA ، Mars ، Microsoft ، Omnitel ، Philip Morris ، Saab ، Western Union.

خدمات بیمه دانشجویی در لیتوانی

بیمه درمانی دانشجویان بین المللی لیتوانی از جمله الزاماتی است که هر متقاضی باید از آن آگاهی داشته باشد ، در این بخش مشاوران موسسه رجبی جهت آشنایی اولیه متقاضیان تحصیل در لیتوانی ، به مطالب کلیدی در این باب اشاره کرده اند ، برای کسب اطلاعات جامع توصیه می شود که با آنها تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان آنها بهره مند شوید.

خدمات بیمه دانشجویی در لیتوانی

سیستم بیمه درمانی لیتوانی

مانند بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی ، لیتوانی سیستم بیمه درمانی اجباری را ایجاد کرده است ، به این معنی که ساکنان لیتوانی موظف به دریافت پوشش بیمه درمانی هستند (یعنی پرداخت سهم بیمه درمانی اجباری).

سیستم بیمه درمانی لیتوانی بر اساس اصول همبستگی و جهانی بودن است ، اصل جهانی بودن به عنوان ترتیبی در نظر گرفته می شود که کلیه شهروندان جمهوری لیتوانی و اتباع خارجی که به طور دائم در لیتوانی اقامت دارند و همچنین اتباع خارجی که به طور موقت در این کشور اقامت دارند و به طور قانونی شاغل هستند ، موظف به پرداخت اجباری بیمه درمانی می شود.

در مورد بیمه شدگان ، دولت خدمات بهداشتی درمانی را که توسط صندوق بیمه درمانی اجباری (CHIF) جبران می شود ، تضمین می کند.

ضرورت انجام کارهای بیمه دانشجویی لیتوانی

بیمه درمانی دانشجویان بین المللی لیتوانی در طول تحصیلات خود در لیتوانی ، شما را برای درمان های پزشکی ضروری در موارد بیماری و حوادث تحت پوشش قرار می دهد ، کمک 24/7 شامل جستجو و نجات و بازگشت به کشور خود می باشد.

بیمه درمانی دانشجویی یکی از الزامات اجباری برای همه دانشجویان بین المللی در دانشگاهی مانند Vytautas Magnus (VMU) است که باید توسط دانشجو قبل از ورود سازماندهی شود (VMU بیمه درمانی دانشجویان را تأمین نمی کند).

انواع بیمه مراقبتی دانشجویان در لیتوانی

دو نوع بیمه درمانی در موسسات مراقبت های بهداشتی لیتوانی وجود دارد:

  • کارت بیمه سلامت اروپا
  • بیمه سلامت خصوصی

دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا نیازی به بیمه درمانی خاصی ندارند. کارت بیمه سلامت اروپا (EHIC) که تأیید می کند دانشجو دارای بیمه درمانی اتحادیه اروپا است در لیتوانی معتبر است.

دانشجویان از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا که متقاضی ویزا هستند باید به اداره مهاجرت ثابت کنند که بیمه درمانی معتبری دارند.

بیمه درمانی خصوصی باید در کل دوره تحصیل معتبر باشد ، باید در منطقه شینگن و یا در سراسر جهان معتبر باشد ، باید کلیه هزینه هایی را که ممکن است در ارتباط با بازگشت به دلایل پزشکی ، مراقبت های پزشکی فوری ، معالجه اضطراری در بیمارستان یا مرگ در طول اقامت ایجاد شود ، پوشش دهد.

حداقل پوشش بیمه درمانی خصوصی نباید از 30.000،00 یورو کمتر باشد ، پوشش باید به EUR یا USD نشان داده شود و تمامی اسناد باید به زبان انگلیسی باشد.

دریافت یا تمدید پوشش بیمه درمانی در لیتوانی

دانشجویان بین المللی که در هنگام حضور در لیتوانی نیاز به دریافت یا تمدید بیمه درمانی خود دارند ، می توانند به یکی از این شرکتها مراجعه کنند:

  • Gjensidige
  • Lietuvos draudimas
  • ERGO

میزان پوشش بیمه های مراقبت های بهداشتی دانشجویی لیتوانی

در دانشگاه های لیتوانی در صورت بروز مشکلات ناگهانی سلامتی یا دردهای جزئی ، ممکن است در ساعات کار با پزشک کمک های اولیه مشورت شود ، پزشک دارو تجویز می کند یا شما را به پزشک دیگری ارجاع می دهد.

در موارد تصادف یا اورژانس ، واحد کمک های اولیه (Skubios pagalbos skyrius) در بیمارستان دانشگاه کائوناس کمک های اولیه را به خارجی ها ارائه می دهد – شماره تلفن اضطراری 112 است.

لطفا به موارد اساسی که باید در بیمه نامه شما ذکر شود توجه کنید:

  • تضمین پوشش هزینه ها و هزینه های کمک های پزشکی فوری
  • بازپرداخت هزینه هایی که ممکن است به دلیل بازگشت فرد خارجی به یک کشور خارجی به دلایل بهداشتی (حمل و نقل ، از جمله همراهی یک متخصص مراقبت های بهداشتی شخصی) ایجاد شود.

مبلغ و مدت قرار داد بیمه درمانی لیتوانی

  • مبلغ قرارداد بیمه درمانی (حداقل 30000 یورو متقاضی ویزای ملی D ، مبلغ بیمه شده – 6000 یورو برای درخواست مجوز اقامت موقت).
  • مدت قرارداد بیمه درمانی (حداقل تا پایان دوره تحصیل) ؛
  • حوادث غیر بیمه شده (خطرات تحت پوشش نیستند).

خوابگاه های دانشجویی لیتوانی

زندگی دانشجویی معمولا با زندگی خوابگاهی مانوس است و تعداد زیادی از دانشجویان که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند ، به دنبال کسب اطلاعات دقیق در مورد امکانات خوابگاهی دانشگاه مورد نظر هستند ، بر همین اساس ، مشاوران موسسه رجبی در اینجا به ذکر اطلاعاتی پیرامون خوابگاه های دانشجویی کشور لیتوانی پرداخته اند.

خوابگاه های دانشجویی لیتوانی

سالن های اقامت دانشجویی در لیتوانی

همه دانشگاه های لیتوانی فرصت زندگی در سالن محل اقامت را ارائه می دهند ، برخی از تالارهای محل اقامت در نزدیکی دانشگاه ها واقع شده اند ، برخی دیگر – در فاصله دورتر ، بنابراین برای رفتن به دانشگاه مجبور به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی هستید ، بیشتر سالنهای محل سکونت بازسازی و به وسایل مدرن و اینترنت مجهز شده اند.

معمولاً ساکنان سالن دوش ها و فضای آشپزخانه مشترک دارند ، دانش آموزان اتاق خود را با یکی دو اتاق دیگر تقسیم می کنند و این با هزینه نسبتاً پایین زندگی جبران می شود.

بعلاوه ، زندگی در یک خوابگاه مشترک بخشی از تجربه دانشجویی است ، انتظار می رود اجاره این سالن ها در حدود 50-100 یورو در ماه باشد.

امکانات خوابگاه های لیتوانی

اتاق ها با تختخواب ، کمد لباس ، میز و صندلی میز تحریر مجهز شده اند ، همچنین مجهز به یخچال ، مایکروویو و آبمیوه گیری هستند ، دانشجو نیازی به آوردن ملافه ندارد زیرا در خوابگاه آن را تهیه می کند ، اما اداره خوابگاه حوله تهیه نمی کند.

دانشجو همچنین باید هنگام ورود لوازم آشپزخانه (ظروف تخت ، لیوان ، بشقاب و غیره) را بخرد ، در بیشتر موارد ، همه اتاقها به اینترنت متصل نیستند و رایانه هم وجود ندارد ، بنابراین دانشجو مجبور است کامپیوتر خود را بیاورد یا هنگام ورود به دانشگاه های بزرگ آن را اجاره کند.

محل اقامت خصوصی در لیتوانی

محل اقامت مشترک لازم نیست تنها گزینه باشد ، شما همیشه می توانید یک آپارتمان اجاره کنید یا در یک آپارتمان مشترک با دانشجویان دیگر زندگی کنید ، در اینجا باید انتظار داشته باشید که مبلغ بیشتری در ماه بپردازید.

قیمت اجاره یک آپارتمان از منطقه ای به منطقه دیگر به میزان قابل توجهی متفاوت است و به تعداد اتاق ، شرایط زندگی ، مدت اجاره و غیره بستگی دارد ، برای اجاره یک آپارتمان 1-2 اتاقه ممکن است از 130 تا 300 یورو در ماه یا بیشتر هزینه کنید ، به علاوه خدمات عمومی مالک معمولاً می خواهد سه ماه یا بیشتر پیش پرداخت را دریافت کند.

روش درخواست برای خوابگاه در لیتوانی

برای درخواست محل اقامت در خوابگاه دانشجویان لیتوانی ، لطفاً فرم درخواست اقامت را به همراه سایر اسناد درخواست ارسال کنید ، اقامت در بخش خصوصی نیز در دسترس است ، اما دفتر روابط بین الملل در یافتن مسکن و معامله با صاحب آن ، به عنوان واسط عمل نمی کند.

پس حتما از دانشگاه منتخب خود در مورد شرایط محل اقامت خود ، برنامه های اتاق یک سالن ، قیمت ها و قوانین قبل از ورود خود مطلع شوید.

بهترین دانشگاه های لیتوانی

بیشتر کالج ها و دانشگاه های برتر لیتوانی را می توان در شهرهای بزرگ آن مانند ویلنیوس یافت ، بسیاری از این مدارس برنامه های ویژه ای دارند که برای دانشجویان بین المللی طراحی شده است.

بهترین دانشگاه های لیتوانی

گزینه هایی از بهترین دانشگاه لیتوانی برای سال 2020/2021

اگرچه لیتوانی یکی از کوچکترین کشورهای اروپا است ، با جمعیتی کمتر از 3 میلیون نفر ، بیش از 30 دانشگاه وجود دارد که برنامه های مدرک انگلیسی زبان را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

تعداد معدودی از دانشگاه های لیتوانی موقعیت های ارزشمندی در رتبه بندی جهانی کسب می کنند ، در میان برترین ها ، معمولاً دانشگاه ویلنیوس و دانشگاه فنی ویلنیوس گدیمیناس (در پایتخت کشور) و دانشگاه جوان و مدرن فناوری کائوناس (در دومین شهر بزرگ لیتوانی) را می یابید.

دانشگاه ویلنیوس

بزرگترین دانشگاه لیتوانی و قدیمی ترین دانشگاه در سه کشور بالتیک (لیتوانی ، لتونی و استونی) ، دانشگاه ویلنیوس در حال حاضر دارای 481-490 در جهان و 21 در منطقه EECA است ، دانشگاه ویلنیوس در سال 1579 تاسیس شد ، این دانشگاه مدتها دانشجویان خارجی را به برنامه های تحصیلی خود مانند پزشکی ، حقوق ، تاریخ و فیزیک جذب کرده است و هم اکنون حدود 20900 دانشجو از جمله تقریباً 1250 دانشجوی بین المللی ثبت نام کرده است.

دانشگاه ویلنیوش بیش از 150 توافق نامه دو جانبه با موسسات شریک دارد و در برنامه تبادل اراسموس+ شرکت می کند.

دانشگاه فنی کائوناس

KTU یک دانشگاه پیشرو در لیتوانی است که طیف گسترده ای از مطالعات را ارائه می دهد و روابط تجاری بالایی با دیگر ارگان ها دارد ، این دانشگاه مطالعات مهندسی ، فن آوری ها ، علوم فیزیکی و اجتماعی ، علوم انسانی و هنر را ارائه می دهد.

گروه های تحقیقاتی که در KTU کار می کنند با انجام تحقیقات میان رشته ای پیشرفته در مورد مهمترین سوالات زمان فعلی ، به دانش علمی جهانی کمک می کنند.

توسعه ایده های علمی لیتوانیایی در اولین دانشکده فنی آموزش عالی مستقل لیتوانیایی با عنوان موسسه پلی تکنیک کائونانس یا KPI ادامه یافت ،این آزمایشگاه به دلیل آزمایشگاه های سونوگرافی و ویبروتنیک و تحقیقات علمی منسوجات مشهور بود.

این دانشگاه همچنان به دنبال مشارکت پایدار علم ، تجارت و صنعت ، توسعه و پیاده سازی ایده های جدید ، نوآوری ها و اختراعات است.

دانشگاه فنی ویلنیوس گدیمیناس

دانشگاه فنی ویلنیوس گدیمیناس نیز در ویلنیوس واقع شده است و دارای رتبه 701 + در جهان و 43مین در EECA است ، این دانشگاه در سال 1956 تاسیس شد و یکی از بزرگترین دانشگاههای دولتی لیتوانی است و به دلیل تخصص در آموزش فنی و مهندسی ، با نگاهی نوآورانه و بین المللی شناخته شده است.

این دانشگاه در سیستم رتبه بندی QS Stars (یک سرویس انتخاب برای دانشگاه ها) با کسب حداکثر پنج ستاره برای تدریس ، امکانات و نوآوری ، رتبه سه ستاره دریافت کرده است.

دانشگاه ویتاوتاس مگنوس

دانشگاه Vytautas Magnus نیز در شهر کائوناس واقع شده است و دارای رتبه 701+ در جهان و 77مین در EECA در 2016-2017 است ، دانشگاه Vytautas Magnus در سال 1922 تاسیس شد (و مجدداً در سال 1989 تاسیس شد) ، اولین دانشگاه لیتوانیایی بود که برنامه های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا را توسعه داد و تنها دانشگاه در کشور است که دارای تمرکز هنرهای لیبرال است.

نحوه ورود به دانشگاه ها و کالج های لیتوانی

ثبت نام در دانشگاه ها و کالج های لیتوانی عمدتاً بر اساس آزمون های ملی سالانه لیتوانی (مه-ژوئن) است که توسط سالن های ورزشی فارغ التحصیل آن سال انجام می شود.

هر دانشجوی بالقوه ممکن است یکی از 14 آزمون موضوعی را انتخاب کند که در آن شرکت کند ، در حالی که هر برنامه تحصیلی دارای مجموعه ای از پیش تعیین شده از نتایج آزمون ملی است که هنگام پذیرش در نظر گرفته می شود.

برای آمادگی در آزمون های ملی بسیاری از دانشجویان یک یا دو سال قبل معلم خصوصی استخدام می کنند. دانشجویان خارجی ممکن است بدون شرکت در آزمون های ملی هزینه کامل را پرداخت کرده و در دانشگاه ها ثبت نام کنند.

در لیتوانی ، بیشتر جوانان در دانشگاه های دولتی تحصیل می کنند که تعداد زیادی از آنها وجود دارد ، دانشگاه ویلنیوس قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه است اما برخی دیگر با موفقیت در زمینه های خاص (دانشگاه Mykolas Romeris در علوم اجتماعی ، دانشگاه فناوری Kaunas در علوم فنی ، دانشگاه علوم پزشکی لیتوانی در علوم پزشکی) به رقابت می پردازند.

روند درخواست تحصیل در دانشگاه های لیتوانی

برای درخواست پذیرش در دانشگاه های لیتوانی ، دو روش درخواست وجود دارد :

اگر شهروند لیتوانی ، کشور اتحادیه اروپا یا EEA هستید ، باید فرم درخواست پذیرش عمومی را پر کنید (قابل دسترسی در وب سایت LAMA BPO).

اگر شهروند کشور غیر اتحادیه اروپا و غیر EEA هستید ، باید مستقیماً به دانشگاه یا کالج منتخب تان مراجعه کنید ، تشخيص اسناد و تشخيص معادل موضوع ممكن است حداكثر يك ماه يا بيشتر طول بكشد ، مشاوران موسسه رجبی ، با تخصص و تجربه ای که دارند ، قادر به همکاری عالمانه و صمیمانه جهت انجام مراحل فوق هستند ، پس فراموش نکنید که پس از مطالعه این محتوا ، حتما با آنها تماس بگیرید.

شرایط پذیرش دانشگاه های لیتوانی

هر دانشگاه یک موسسه جداگانه است ، بنابراین هر یک مجموعه ای از شرایط مختلف را دارند ، مراحل اولیه درخواست آسان است ، ابتدا باید یک برنامه مطالعاتی را انتخاب کنید ، سپس باید پیشینه دانشگاهی خود را ارسال کنید.

برای انجام کاملتر این برنامه باید مستقیماً با دانشگاه ارائه دهنده آن برنامه تماس بگیرید ، در اینجا اسنادی آورده شده است که معمولا در هنگام درخواست دانشگاه انتخاب خود از متقاضی درخواست می شود:

  • اسکن دیپلم شما (دبیرستان یا لیسانس)
  • متن یا سوابق دوره های قبلی شما
  • اسکن گذرنامه و یا شناسنامه شما
  • CV شما
  • نمرات آزمون

اگر متقاضی درخواست و شهریه تحصیلات بین المللی را پرداخت کند ، اما توضیح منطقی وجود دارد که چرا متقاضی نمی تواند برای تحصیل در دانشگاه Klaipėda بیاید ، شهریه متقاضی پس داده می شود ، اما هزینه درخواست مسترد نمی شود ، اطلاعات بیشتر را از مشاوران موسسه رجبی بخواهید.

بهترین شهرهای لیتوانی برای تحصیل

لیتوانی که در شمال اروپا و در دریای بالتیک واقع شده است ، ترکیبی بی نظیر از تأثیرات چند فرهنگی ، با گذشته ای پیچیده و شهرهای دانشجویی جهان ، وطنی مدرن را ارائه می دهد.

بدون شک اطلاع از شرایط شهری محل تحصیل می تواند در انتخاب شما تاثیر گذار باشد ، چرا که فضای محیطی ، دسترسی به امکانات رفاهی ، آشنایی مردم به زبان انگلیسی و موارد دیگر برای دانشجوی خارجی اهمیت دارد.

اگر می خواهید در لیتوانی تحصیل کنید؟ برای اطلاعات بیشتر در مورد شهرهای دانشجویی این کشور با ما همراه باشید تا ذهنیت مناسبی نسبت به شهرهای این کشور اروپایی بدست بیارید.

بهترین شهرهای لیتوانی برای تحصیل

معرفی شهر دانشجویی ویلنیوس در لیتوانی

ویلنیوس پایتخت لیتوانی و بزرگترین شهر آن ، در جنوب شرقی لیتوانی است و دومین شهر بزرگ در کشورهای بالتیک است ، این شهر محل مقر دولت ملی لیتوانی و شهرداری منطقه ویلنیوس است ، همچنین طبق مطالعات GaWC ویلنیوس به عنوان یک شهر جهانی گاما طبقه بندی می شود.

این شهر دانشگاه های زیادی دارد ، دانشگاه ویلنیوس در رتبه بندی دانشگاه های QS در میان 500 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است ، همچنین چند دانشگاه خصوصی مانند دانشگاه مدیریت و اقتصاد ISM ، دانشگاه علوم انسانی اروپا و دانشگاه Kazimieras Simonavičius وجود دارد.

مدارس عالی تخصصی با وضعیت دانشگاهی شامل آکادمی نظامی ژنرال جوناس Žemaitis لیتوانی ، آکادمی موسیقی و تئاتر لیتوانی و آکادمی هنر ویلنیوس هستند.

علاوه بر این ، چندین کالج نیز در ویلنیوس وجود دارد که از جمله ی آن ها شامل کالج ویلنیوس ، کالج فناوری و طراحی ویلنیوس و دانشکده بین المللی حقوق و تجارت و سایر کالاها می شود و بنابراین ویلنیوس مقصد مطالعاتی ایده آل شما در لیتوانی خواهد بود.

تحصیل در شهر کائوناس ، لیتوانی

کاوناس دومین شهر بزرگ لیتوانی پس از ویلنیوس و مرکز مهم زندگی اقتصادی ، دانشگاهی و فرهنگی لیتوانیایی است ، کاوناس به عنوان اولین شهر در اروپای مرکزی و شرقی نامگذاری شده که به عنوان یک شهر طراحی یونسکو طراحی شده است ، همچنین كاوناس به همراه Esch-sur-Alzette ، لوگزامبورگ ، برای سال 2022 به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شده است.

از كاوناس غالباً به عنوان شهر دانشجویان یاد می شود ، بطوریکه حدود 50،000 دانشجو در دانشگاه های آن ثبت نام کرده اند.

در سال 1922 در این شهر دانشگاه Vytautas Magnus به عنوان دانشگاه لیتوانی تاسیس شد و در سال 1930 به Vytautas Magnus تغییر نام داد.

دانشگاه و کالج علمی کاربردی Kaunas ، دانشگاه علوم بهداشتی لیتوانی ، دانشگاه فناوری کائوناس ( بزرگترین دانشگاه فنی در کشورهای بالتیک ) ، دانشگاه ورزش لیتوانیایی ، دانشگاه الکساندراس استولگینسکیس ، دانشگاه ویلنیوس دانشکده علوم انسانی کاوناس ، دانشکده امنیت عمومی دانشگاه Mykolas Romeris ، آکادمی هنر ویلنیوس و دانشکده هنر کائوناس ، از دیگر مراکز علمی در شهر کائوناس هستند.

كائوناس همچنین كتابخانه های بی شماری دارد ، مهمترین آنها کتابخانه عمومی شهرستان کائوناس است ، این کتابخانه در سال 1919 به عنوان کتابخانه مرکزی لیتوانی تاسیس شد ، که بخشی از مجموعه آن در سال 1963 به کتابخانه ملی Martynas Mažvydas لیتوانی منتقل شد ، اکنون کتابخانه عمومی شهرستان کائوناس بیش از 2.2 میلیون جلد مجموعه در اختیار دارد و به عنوان کتابخانه سپرده گذاری بانک بین المللی بازسازی و توسعه فعالیت می کند.

معرفی شهر دانشجویی کلایپدا

کلایپدا سومین شهر بزرگ لیتوانی و مرکز شهرستان Klaipėda است ، کلایپدا دارای 2 دانشگاه و 5 کالج است که شامل ، دانشگاه Klaipėda ، دانشگاه بین المللی LCC ، آکادمی موسیقی و تئاتر لیتوانی ، دانشگاه علمی کاربردی Klaipėda ، آکادمی دریایی لیتوانی ، کالج بازرگانی لیتوانی غربی ، دانشگاه علوم اجتماعی کاربردی ، مدرسه عالی تجارت Klaipėda می شود ، اطلاعات بیشتر درباره شهرهای دانشجویی لیتوانی را از مشاوران ما بخواهید.

هزینه های تحصیل در لیتوانی

شهریه دانشجویان خارجی در دانشگاه های لیتوانی چقدر است؟ مشاوران موسسه رجبی در این بخش به پاسخ این سوال پرداخته اند.

هزینه های تحصیل در لیتوانی

لیتوانی به دلیل نرخ شهریه عادلانه و مقرون به صرفه شهرتی کسب کرده است ، این کشور با هزینه مقرون به صرفه زندگی و فرصت های شغلی خود پس از فارغ التحصیلی ، مکانی عالی برای تحصیل است.

هزینه زندگی در لیتوانی نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است ، اگر بودجه دانشجویی دارید ، یا می خواهید پس انداز کنید و از تمام مزایای کشور استفاده کنید ، لیتوانی را به عنوان مکانی مناسب برای تحصیل در خارج در نظر بگیرید.

مقاطع مختلف تحصیلی در لیتوانی و شهریه تقریبی آن

برای دوره کارشناسی ، دانشجویان اتحادیه اروپا می توانند سالانه بین 1000 تا 5000 یورو پرداخت کنند ، نرخ دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا معمولاً کسری بیشتر است با این حال ، دانشجویان ثبت نام شده در برنامه های ارزی ممکن است مشمول شهریه در لیتوانی نباشند.

برنامه های تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان اتحادیه اروپا بین 2000 و 8000 یورو است ، مدارک دکترا در انتهای بالاتر مقیاس شهریه (12000 یورو) قیمت گذاری می شوند.

مروری بر مخارج معمول زندگی در لیتوانی

برخی از هزینه های زندگی متوسط در لیتوانی عبارتند از:

  • وعده غذایی ؛ 5 یورو
  • قهوه ؛ 3 یورو
  • آبجو ؛ 3یورو
  • بلیط سینما ؛ 6 یورو
  • اجاره ماهانه ؛ 300 یورو
  • حمل و نقل ماهانه ؛ 6 یورو با شناسه دانشجویی

دانشگاه های با شهریه های مقرون به صرفه در لیتوانی

  • آکادمی کشاورزی دانشگاه Vytautas Magnus (VMU)
  • شهریه برای برنامه های کارشناسی : 2،000 تا 6،973 یورو در سال
  • شهریه برای برنامه های تحصیلات تکمیلی: 2،952 تا 8،256 یورو در سال
  • دانشگاه ورزش لیتوانیایی
  • شهریه برای برنامه های کارشناسی : 2000 تا 3300 یورو در سال
  • شهریه برای برنامه های تحصیلات تکمیلی : سالانه 1،625 تا 3،000 یورو
  • دانشگاه Mykolas Romeris
  • شهریه برای برنامه های کارشناسی : 2،160 تا 2،880 یورو در سال
  • شهریه برای برنامه های تحصیلات تکمیلی : 3،120 تا 6،240 یورو در سال
  • دانشگاه Mykolas Romeris
  • شهریه برای برنامه های کارشناسی : 2،160 تا 2،880 یورو در سال
  • شهریه برای برنامه های تحصیلات تکمیلی : 3،120 تا 6،240 یورو در سال
  • دانشگاه Šiauliai
  • شهریه برای برنامه های کارشناسی : 2200 تا 2700 یورو در سال
  • شهریه برای برنامه های تحصیلات تکمیلی: 3،300 تا 3،600 یورو در سال

مروری بر شهریه های تحصیل برنامه های پزشکی لیتوانی

  • هزینه برنامه 6 ساله تحصیل پزشکی ؛ 8500 یورو در سال
  • هزینه برنامه چهارساله پزشکی و رشته های وابسته ؛ 5000 یورو در سال
  • هزینه برنامه 5 ساله دانپزشکی ؛ 6000 یورو در سال
  • برنامه های 3 ساله مطالعات هسته ای و بیوتکنولوژی ؛ 3000 یورو درسال

شهریه دانشگاه های دولتی و خصوصی لیتوانی

شهریه دانشگاه دولتی برای شهروندان لیتوانیایی یارانه ای است ، برای بسیاری از دانشجویان محلی بهتر ، آموزش در آنجا رایگان است.

با این حال سایر دانشگاه های دولتی به عنوان “گزینه دوم” شناخته شده اند و برخی از سیاستمداران در نیاز آنها مشارکت دارند.

چند دانشگاه خصوصی (محدود به علوم اجتماعی) به دلیل انتخاب تقریباً “ثروتمند و در عین حال ناتوان” ، تا حدودی بدنام هستند زیرا تقریباً هر کس را که شهریه زیادی بپردازد قبول می کنند.

حتی بزرگترین شهریه ها نیز با توجه به معیارهای ایالات متحده ناچیز هستند ، اما هزینه سالانه 3000 دلار گران است ، اطلاعات بیشتر از طریق مشاوران موسسه رجبی در اختیار شما قرار خواهد گرفت ، سعی کنید در اسرع وقت با آنها تماس بگیرید و اهداف تحصیلی خود را با آنها در میان بگذارید ، اطمینان داشته باشید که آنها در سریع ترین زمان ممکن به کارهای شما رسیدگی خواهند کرد.

اگر در خصوص هزینه ها به دنبال کشوری رایگان برای تحصیل هستید ، می توانید آلمان را به عنوان یک گزینه پر رنگ در نظر داشته باشید ، اگر بتوانید زبان آلمانی خود را تقویت کنید ، تحصیل در دانشگاه های آلمان را به رایگان بدست خواهید آورد ، مقاله تحصیل در آلمان در این زمینه راهگشاست.

مزایا و معایب تحصیل در لیتوانی

لیتوانی ( یا لیتوا ) یک کشور اروپای شمالی و یکی از سه کشور بالتیک است که متقاضیان زیادی این کشور را برای تحصیل انتخاب می کنند ، بدون شرح می توان گفت که موقعیت اروپایی این کشور اولین دلیل محبوبیت آن برای دانشجویان بین المللی است.

مزایا و معایب تحصیل در لیتوانی

اما جزییات زیادی برای بحث و بررسی در مورد مزایا و معایب تحصیل در این کشور بالتیک وجود دارد که مشاوران موسسه رجبی در زیر به اختصار به آنها اشاره کرده اند ، اطلاعات گسترده تر را در مراجعه حضوری با آنها دریافت خواهید کرد.

لیتوانیایی ها یکی از تحصیل کرده ترین و دوزبانه ترین ملت های اروپا هستند ، پس از تحصیل ، مطمئناً با بسیاری از آشنایان و دوستان مادام العمر رابطه خواهید داشت و شاید هم تصمیم بگیرید که برای همیشه در لیتوانی بمانید.

با توجه به اینکه آموزش عالی در اکثر نقاط جهان بسیار گران است ، بیش از ¾ از دانشجویان بین المللی در لیتوانی موافقت می کنند که با هزینه های تحصیل از 1000 یورو و طرح های بورس تحصیلی سخاوتمندانه برای آموزش با کیفیت بالا ، کار خود را پیش ببرند ، بنابراین باید عمیق تر فکر کنید ، شاید در نظر نگرفتن لیتوانی اشتباه بزرگی باشد!

چرا باید در لیتوانی تحصیل کرد؟

لیتوانی کشوری دوستانه ، خوش مشرب و ایده آل برای ادامه تحصیلات عالی است و عضوی از اتحادیه اروپا است ، مدرک تحصیلی از لیتوانی معتبر است و در سایر کشورهای اروپایی نیز شناخته شده است.

دلایل زیادی وجود دارد که دانشجو باید در لیتوانی تحصیل کند ، لیتوانی مرکز یادگیری بوده است و دانشجویان در صورت داشتن اجازه کار می توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند ، مردم از لیتوانی نه تنها به دلیل معماری شگفت انگیز بلکه به دلیل استانداردهای بالای علمی آن بازدید می کنند.

بسیاری از برنامه ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند ، آنها نه تنها برای دانشجویان ، بلکه برای کارآفرینان و متخصصان ماهر نیز فرصت های شغلی گسترده ای دارند ، دریافت مدرک تحصیلی از لیتوانی به شما در یافتن شغل در سراسر جهان کمک خواهد کرد.

لیتوانی یکی از بهترین مکان ها برای ادامه تحصیلات عالی است و همچنین مکان های زیادی برای جاذبه های گردشگری در نظر گرفته است تا اوقات فراغت شما را اشغال کند ، هزینه زندگی با سایر کشورهای اتحادیه اروپا به طور قابل توجهی قابل مقایسه است ، بدون پرداخت هیچ مبلغ سنگینی می توان از مزایای آن بهره برد.

معایب تحصیل در لیتوانی

در عین حال که لیتوانی یک اقتصاد مدرن و دارای یک ذهنیت جهانی است و بسیاری از شرکت های بین المللی دارای دفاتر در این کشور هستند ، اما گرچه مهارت انگلیسی بسیار مناسب است ، به ویژه در بین افراد جوان ، صحبت کردن به لیتوانیایی هنوز هم می تواند بزرگترین مانع برای خارجیانی باشد که به دنبال اشتغال هستند.

اگر بعد از فارغ التحصیلی قصد ماندن دارید ، بهترین شرط شما این است که یک دوره زبان لیتوانی را زودتر برگزار کنید تا بتوانید شانس خود را در رقابت با متقاضیان شغل محلی بهبود بخشید.

مشکل دیگر تفاوت فرهنگ است ، اگر به کشور دیگری مانند لیتوانی بروید ، ممکن است یک منطقه زمانی داشته باشد که با مکان مورد علاقه خود که ترک کرده اید تفاوت فاحشی داشته باشد ، بحث دیگر عدم گستردگی رشته های انگلیسی و بورسیه های تحصیلی است.

اما با این وجود ، می توان گفت اینها مشکلات عدیده ای به نظر نمی رسند و با کمی تلاش و انتخاب کارشناسان برجسته مهاجرتی برای انجام کارهای مهاجرت تحصیلی می توان یک گزینه ایده آل برای تحصیل در لیتوانی پیدا کرد ، مشاوران موسسه رجبی ، همان متخصصان ایده آل شما در برنامه مهاجرت خواهند بود ، پس با آنها در تماس باشید.

ویزای تحصیلی لیتوانی

لیتوانی هم در زمره کشورهایی قرار دارد که متقاضیان جهت ورود به آن نیاز به درخواست و دریافت ویزای تحصیلی دارند ، مشاوران موسسه رجبی در اینجا جزییات این قضیه را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده اند ، با ما همراه باشید و از اطلاعات جالب ما در مورد تحصیل در لیتوانی لذت ببرید.

ویزای تحصیلی لیتوانی

نحوه درخواست ویزای دانشجویی لیتوانی

اگر شما یک شهروند غیر اتحادیه اروپا هستید و امیدوارید بیش از 90 روز در خارج از کشور در لیتوانی تحصیل کنید ، باید برای ویزای دانشجویی (Visa D) و اجازه اقامت موقت درخواست کنید.

دانشجویان بین المللی از کشورهای اتحادیه اروپا ، EEA یا EFTA از شرایط ویزا معاف هستند و می توانند آزادانه وارد لیتوانی شوند ، با این حال ، اگر برنامه شما بیش از سه ماه طول بکشد ، باید از وزیر کشور گواهی حق زندگی در لیتوانی را دریافت کنید.

ویزای لیتوانیایی D معمولاً 80 یورو (94 دلار) هزینه دارد و مجوز اقامت 28 یورو (33 دلار) هزینه اضافی دارد ، میانگین زمان پردازش ویزا دو هفته است ، اما شما می توانید روند درخواست را تا شش ماه قبل از سفر شروع کنید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای D لیتوانی

  • فرم تکمیل شده ویزا
  • یک عکس اخیر از خود به اندازه گذرنامه
  • گذرنامه معتبر با تاریخ انقضا حداقل 6 ماه بیش از مدت زمان برنامه تحصیلی شما
  • نامه پذیرش رسمی از دانشگاه شما
  • اثبات منابع مالی کافی (حداقل 150 یورو برای هر ماه اقامت)
  • جزئیات ترتیب و آدرس محل اقامت شما
  • برنامه سفر شما (شامل بلیط های برگشتی)
  • یک بیمه نامه بیمه درمانی با حداقل پوشش 6000 یورویی

مراحل درخواست ویزای D لیتوانی

در اینجا خلاصه ای از روند درخواست ویزا D و اجازه اقامت لیتوانی وجود دارد:

  • پذیرش یک مکان دانشگاهی : نامه رسمی پذیرش را از موسسه انتخابی خود دریافت کنید و هزینه ثبت نام مورد نیاز را پرداخت کنید.
  • تعیین وقت ویزا با سفارت لیتوانی: می توانید لیستی از سفارتخانه ها و کنسولگری های رسمی کشور خود را پیدا کنید.
  • فرم درخواست ویزا را بارگیری ، چاپ و تکمیل کنید: اطمینان حاصل کنید که هر بخش از فرم را با اطلاعات دقیق و به روز پر کنید.
  • جمع آوری اسناد پشتیبان: لازم است چندین اسناد پشتیبان را در قرار ملاقات خود ارائه دهید ، بنابراین بهتر است این موارد را از قبل تهیه کنید ، در بخش بعدی می توانید تجزیه و تحلیل آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید.
  • در قرار ملاقات ویزای خود شرکت کنید: قبل از رسیدگی به درخواست ، باید فرم درخواست خود ، اسناد پشتیبان را تحویل دهید و هزینه را شخصاً پرداخت کنید.
  • منتظر تصمیم باشید: زمان چرخش در برنامه ها معمولاً دو هفته است ، اما موارد پیچیده ممکن است تا شش هفته طول بکشد ، کنسولگری در هنگام جمع آوری گذرنامه و ویزا به شما اطلاع می دهد.
  • ثبت نام الکترونیکی برای اجازه اقامت موقت: شما باید یک درخواست اجازه اقامت اولیه را از طریق سیستم اطلاعات مهاجرت لیتوانی (MIGRIS) ارائه دهید.
  • اسناد خود را به صورت حضوری در همان سفارت لیتوانی در کشور خود ارائه دهید: قبل از صدور مجوز اقامت ، باید چندین اسناد پشتیبانی را ارائه دهید و داده های بیومتریک خود را ثبت کنید ، این کار باید ظرف چهار ماه از زمان ثبت نام الکترونیکی شما انجام شود.

جزییات پیوستن اعطای خانواده به دانشجو در لیتوانی

اگر اعضای خانواده شما شهروند اتحادیه اروپا ، EEA یا EFTA باشند ، می توانند تا 90 روز بدون ویزا در لیتوانی به شما بپیوندند ، آنها می توانند مدت بیشتری بمانند ، اما باید مجوز بگیرند و از وزیر کشور گواهی رسمی دریافت کنند.

اگر امیدوارند بتوانند شما را در ماجراجویی برای تحصیل در خارج از کشور همراهی کنند ، شهروندان غیر اتحادیه اروپا برای ویزای توریستی و پس از آن مجوز اقامت موقت را درخواست می کنند.

ویزای وابستگان خاص برای فرزندان و همسران فقط در شرایط بسیار نادر اعطا می شود ، برای احراز صلاحیت ، دانشجویان بین المللی باید دارای اجازه اقامت موقت باشند و حداقل دو سال در لیتوانی زندگی کرده اند.

در صورت رد شدن ویزا چه باید کرد؟

اگر ویزای شما رد شود ، نامه ای از کنسولگری لیتوانی با جزئیات دلایل رد دریافت خواهید کرد ، اگر فکر می کنید درخواست شما به اشتباه یا ناعادلانه رد شده است ، می توانید ظرف 14 روز پس از دریافت تصمیم ، درخواست تجدیدنظر کنید.

در هر زمان آزاد هستید که دوباره درخواست دهید ، اما باید مطمئن شوید که مشکلات مربوط به اولین برنامه خود را برطرف کرده اید ، ارسال یک برنامه مشابه فقط نتیجه منفی یکسانی را در پی خواهد داشت.

مشاوران موسسه رجبی ، قادر به انجام بی عیب و نقص کارهای درخواست ویزای تحصیل لیتوانی هستند ، شما می توانید بدون نگرانی از دانش و تجربیات وکلای مهاجرتی این موسسه بهره ببرید و شاهد دریافت یک ویزای تحصیلی موفق به مقصد کشور لیتوانی باشید.

موسسات اعزام دانشجو به لیتوانی

کشورهای خیلی مشهور در اروپا نیست اما همانطور که تاکنون از اطلاعات ارائه شده توسط مشاوران موسسه رجبی در این محتوا برمی آید ، لیتوانی جذابیت های ویژه و منحصر به فردی برای جذب دانشجویان بین المللی ارائه می کند.

موسسات اعزام دانشجو به لیتوانی

همانند دیگر نقاط جهان ، لیتوانی نیز از مهاجران مایل به تحصیل ، سرمایه گذاری ، کار و به طور کلی زندگی در این کشور استتقبال به عمل می آورد.

مهاجرت تحصیلی از جمله روش هایی است که فرصت تلاش و ترقی را برای افراد جوان و نخبه از سراسر جهان فراهم می کند و در حالیکه نیاز به سرمایه زیادی برای جابه جایی و مهاجرت نیست اما متقاضیان می توانند با بهترین حالت وارد استونی شوند.

باید توجه داشته باشید که اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی لیتوانی ، به تحقیق و تفحص و همچنین آشنا بودن با راه و روش نیاز دارد ، موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی به عنوان یک موسسه حقوقی – مهاجرتی با تکیه بر تجربیات خود ، شما را در این مسیر یاری می نماید.

تفاوت موسسات اعزام دانشجو و موسسات مهاجرتی

موضوع قابل توجه در انتخاب موسسه معتبر برای مهاجرت تحصیلی ، این است که موسسات اعزام دانشجو صرفا در همین حیطه فعالیت می کنند و اطلاعات بیشتری در اختیار علاقه مندان مهاجرت قرار نمی دهند اما دسته دیگر موسسات مهاجرتی هستند که علاوه بر خدمات تحصیلی در کارهای سرمایه گذاری ، مهاجرت کاری ، امور پیوستن به خانواده و دیگر زمینه های مهاجرتی ، مشاوره و خدمات ارائه می دهند.

بنابراین اگر بخواهید با هدف تحصیل و به دنبال آن کار و یا سرمایه گذاری وارد کشوری مانند لیتوانی شوید ، بهترین تصمیم این است که به جای برگزیدن یک موسسه اعزام دانشجو به فکر انتخاب یک موسسه مهاجرتی برجسته و معتبر باشید.

انتخاب یک موسسه مهاجرتی می تواند متقاضیان را برای دستیابی به اهداف بلند مدت شان در کشور لیتوانی و یا پس از آن در قاره اروپا از طریق تحصیل ، کار ، اقامت و غیره آماده می کنند و کارشناسان تخصصی موسسه رجبی در همه مسیر راهنمای آنها هستند.

سوالات پر تکرار تحصیل در لیتوانی

در مقاله ای که خواندید مهم ترین موارد تحصیل در لیتوانی بیان شد ، برای کسب اطلاعات بیشتر ، می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در ارتباط باشید ، برای ارتباط راحت تر با کارشناسان ، می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه های سایت در پایین هر مقاله مطرح کرده و پاسخ خود را در اسرع وقت دریافت کنید.

محبوب ترین رشته های تحصیلی در لیتوانی چه رشته هایی هستند؟

برخی از محبوب ترین برنامه های کشور لیتوانی در زمینه های تجارت بین المللی ، بازاریابی ، حقوق ، آموزش و مهندسی است.

آیا باید برای تحصیل در لیتوانی زبان این کشور را بیامورم؟

تمام رشته های کارشناسی در دانشگاه های دولتی به زبان لیتوانیایی برگزار می شود و در ضمن افرادی که بتوانند به این زبان تحصیل کنند از مزیت های شهریه کمتر یا تحصیل رایگان بهره مند خواهند شد.

بهترین دانشگاه لیتوانی برای تحصیل دکترا کدام دانشگاه است؟

مطالعات دکترا در دانشگاه ویلنیوس بسیار محبوب است.

کار پاره وقت دانشجویی در لیتوانی به چه صورت است؟

در طول تحصیل در لیتوانی ، 20 ساعت کار مجاز است و همچنین 3 ماه کار تمام وقت در تعطیلات ؛ کار تمام وقت برای دارندگان کارت اقامت ، مجاز است.

آیا پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های لیتوانی می توانم در این کشور بمانم؟

پس از فارغ التحصیلی ، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا می توانند به مدت 12 ماه اضافی برای جستجوی کار و اهداف خود اشتغالی مجوز اقامت موقت را درخواست کنند ، در طول این 12 ماه اضافی هیچ اجازه کار اضافی از فارغ التحصیلان اخیر لازم نیست.

هزینه اجاره پارتمان در لیتوانی چقدر است؟

در لیتوانی برای اجاره یک آپارتمان 1-2 اتاقه باید از 130 تا 300 یورو در ماه هزینه کنید.

هزینه تحصیل در لیتوانی چه میزان است؟

برای دوره کارشناسی ، دانشجویان اتحادیه اروپا می توانند سالانه بین 1000 تا 5000 یورو پرداخت کنند ، نرخ دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا معمولاً کسری بیشتر است با این حال ، دانشجویان ثبت نام شده در برنامه های ارزی ممکن است مشمول شهریه در لیتوانی نباشند. برنامه های تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان اتحادیه اروپا بین 2000 و 8000 یورو است ، مدارک دکترا در انتهای بالاتر مقیاس شهریه (12000 یورو) قیمت گذاری می شوند.

برای کار دانشجویی هنگام تحصیل در لیتوانی چه گزینه هایی وجود دارد؟

گزینه هایی مانند کار در کافه تریا ، کتابخانه ، پشتیبانی از بخش اداری در لیتوانی برای دانشجویان در دسترس است.

هزینه تحصیل پزشکی در لیتوانی چقدر است؟

هزینه برنامه 6 ساله تحصیل پزشکی ؛ 8500 یورو در سال هزینه برنامه چهارساله پزشکی و رشته های وابسته ؛ 5000 یورو در سال

هزینه اخذ ویزای لیتوانی چقدر است؟

هزینه ویزای لیتوانی معمولاً 80 یورو (94 دلار) و مجوز اقامت 28 یورو (33 دلار) هزینه اضافی دارد.

تحصیل در لیتوانی را بررسی کرده و سوالات پر تکرار آن را بیان کردیم ، در صورت وجود هر گونه سوال در خصوص تحصیل در این کشور و یا سایر کشورهای اروپایی همچون تحصیل در لهستان و لتونی می توانید با کارشناسان ما در دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید ، مشاوران با تجربه موسسه مهاجرتی رجبی می توانند بهترین خدمات مشاوره مهاجرتی را به شما عزیزان ارائه دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه