بیمه دانشجویی در هلند

بیمه دانشجویی در هلند منجر به کاهش هزینه‌های پزشکی دانشجو در هلند خواهد شد ؛  لذا مقامات هلندی برخی از دانشجویان خارجی را ملزم به داشتن نوعی بیمه مراقبتهای بهداشتی عمومی با عنوان بیمه مراقبت های بهداشتی پایه می کنند.

اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در خصوص بیمه دانشجویی در هلند هستید ، علاوه بر مطالعه مطالب این مقاله می‌توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در تماس باشید و اطلاعات اضافه‌تری را در خصوص بیمه دانشجویی در هلند دریافت نمایید.

بطور کلی ، اگر قصد شما از مهاجرت به کشور زیبای هلند فقط تحصیل باشد ، شما دارای اقامت موقت خواهید بود و نیاز به بیمه دانشجویی در هلند نخواهید داشت ؛ اما بیمه درمانی هلند زمانی اجباری می شود که دولت هلند شما را مقیم هلند بداند ؛ این بدان معناست که عموماً دانشجویان بین المللی موظف به گرفتن بیمه درمانی هلند نیستند.

 توصیه می کنیم در کنار این محتوا ، مقاله تحصیل در هلند را نیز بخوانید تا با سیستم آموزشی ، هزینه ها و بورسیه های تحصیلی در این کشور هم آشنا شوید.

فهرست مطالب
بیمه دانشجویی در هلند

اگر در حال تصمیم گیری برای تحصیل در دانشگاه های هلند هستید موضوع بیمه هم بسیار مهم خواهد بود ، فیلم و پادکست ارائه شده را ببینید و بشنوید و اطلاعات خود را به روز کنید ؛ ارائه دهنده فایل ها همکار ما ، روناک از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی است.

پادکست بیمه دانشجویی در هلند​

انواع بیمه دانشجویی در هلند

انواع بیمه دانشجویی در هلند کدامند؟ در هلند نوعی بیمه مراقبت های بهداشتی عمومی به نام بیمه مراقبت های بهداشتی پایه (basiszorgverzekering) وجود دارد که مقامات هلندی برخی از دانشجویان خارجی را ملزم به داشتن این نوع بیمه می کنند و هر شخصی که در هلند کار می کند می تواند از این نوع بیمه بهره ببرد ؛ حال چه زمانی دانشجو به بیمه مراقبت های بهداشتی پایه نیاز خواهد داشت؟

  • اگر دانشجویان خارجی در هلند شاغل نباشند (مالیات نمی پردازند) به بیمه مراقبت های بهداشتی پایه نیاز ندارند.
  • اگر دانشجویان شغلی (پاره وقت) داشته باشند ، لازم است که از یک بیمه مراقبت بهداشتی پایه استفاده کنند.

همچنین ، از لحاظ قانونی کارآموزان بین المللی که حداقل دستمزد را دریافت می کنند ، بر اساس طرح Wiz ملزم به اخذ بیمه درمانی پایه هلند می باشند ؛ اما در صورتی که حقوق کارآموزی کم تر از حداقل دستمزد باشد ، دانشجو ملزم به اخذ بیمه درمانی پایه هلند نخواهد بود که در این صورت می توان از یک بیمه درمانی خصوصی یا بیمه تکمیلی استفاده کرد ؛ همچنین ، دانشجویان اتحادیه اروپا یاEEA  ممکن است واجد شرایط دریافت کارت بیمه سلامت اروپا (EHIC) که هزینه های پزشکی مورد نیاز را در طول اقامت پوشش می دهد ، باشند.

اگر دانشجو در طول تحصیل در دانشگاه های هلند مشغول به کار شود ، حال فرقی نمی کند که این کار یک کار پاره وقت کوچک باشد یا شخص در حال انجام کارآموزی با حقوق و یا کار داوطلبانه ای باشد که برای انجام آن دستمزد دریافت می‌کند ، احتمالاً به یک طرح بیمه نیاز خواهد شد ؛ در اینصورت دانشجو موظف به اخذ بیمه درمانی کشور هلند خواهد بود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

هنگام مهاجرت تحصیلی به همه چیز فکر کنید ، حتی بیمه! ما در کنار شماییم برای ارائه اطلاعات صحیح.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

پوشش دهی بیمه مراقبت های بهداشتی

پوشش دهی بیمه مراقبت های بهداشتی پایه توسط دولت هلند تعیین می شود ؛که این بدان معناست که پوشش در تمام شرکت های مختلف بیمه درمانی یکسان خواهد بود ؛ به طور خلاصه ، پوشش بیمه مراقبت های بهداشتی پایه شامل موارد زیر می باشد:

  • پذیرش و مراقبت های بیمارستانی
  • مشاوره و درمان پزشک عمومی
  • کمک های پزشکی (محدود)
  • دارو (محدود)
  • توصیه های غذایی و رژیمی
  • درمان و عمل جراحی توسط متخصصین پزشکی
  • درمان روانشناختی (پزشک عمومی و متخصصان با مرجع)
  • درمان های اورژانسی خارجی (نرخ هلندی)
  • مراقبت های زایمان (محدود)
  • مراقبت های مربوط به دندان تا سن 18 سالگی
  • فیزیوتراپی (فقط برای افراد مبتلا به بیماری های مزمن)
  • درمان آسیب شناسی گفتار و زبان
  • کار درمانی
  • حمل و نقل با آمبولانس

در صورتی که شخص به پوشش اضافی نیاز داشته باشد ، می تواند بیمه درمانی تکمیلی برای موارد زیر را در نظر داشته باشد:

  • فیزیوتراپی
  • مراقبت های پزشکی خارجی برای هزینه های درمان بالاتر از نرخ هلندی
  • ارتودنسی
  • درمان های جایگزین
  • عینک و لنز
  • مراقبت از دندان
  • کنترل تولد
  • واکسیناسیون

تفاوت بیمه مسافرتی با بیمه دانشجویی هلند

تفاوت بیمه مسافرتی با بیمه دانشجویی هلند در چیست؟ در صورتیکه بعنوان یک دانشجو قصد سفر به یک کشور خارجی را داشته باشید ، بیمه مسافرتی می‌تواند به تسهیل انتقال به خارج از کشور و افزایش ایمنی دانشجو کمک کند.

بطور کلی ، قصد سفر به هر کجای دنیا را که داشته باشید ، بهتر است در ابتدا بررسی کنید که آیا بیمه درمانی اولیه‌تان هزینه‌های خارج از کشور را پوشش می دهد یا خیر ؛ چرا که ممکن است لازم باشد تا پیش از سفر به هلند برای خرید بیمه درمانی مسافرتی اقدام نمایید تا شکافها را پر کند و یا به پوشش هزینه های پزشکی در هلند کمک کند.

بنابراین فرقی نمی کند که چه بخواهید برای یک سفر انفرادی خارج از کشور اقدام کنید و یا به دنبال تجربه تحصیل در یک مکان جدید یا فرهنگ هلندی باشید ، به هر حال بیمه مسافرتی می‌تواند در زمان سفر از شما محافظت کند ، لذا در زمان سفر به هلند از شما خواسته خواهد شد که بیمه مسافرتی تهیه کنید ؛ شهروندان کشورهای عضو شینگن ملزم به خرید برنامه‌های بیمه مسافرتی منطبق با ویزای خود هستند ؛ اما اگر شهروندان کشورهای عضو شینگن نباشید ، باز هم توصیه می‌شود که پیش از سفر شرایط ویزای شینگن هلند را بررسی نمایید.

تفاوت بیمه مسافرتی با بیمه دانشجویی هلند

نام شرکت های بیمه در هلند

نام شرکت های بیمه در هلند چیست؟ همانگونه که بیان شد ، بیمه درمانی برای تمامی افرادی که در هلند زندگی و یا کار می کنند اجباری است.

مهاجران خارج از اتحادیه اروپا ، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس که وارد هلند می شوند ، می بایست در مدت چهار ماه پس از اخذ مجوز اقامت ، از بیمه درمانی هلند استفاده کنند ؛ همچنین ، اتباع اتحادیه اروپا ، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس که در هلند کار می کنند ، باید ظرف مدت چهار ماه پس از ثبت نام در شهرداری ، بیمه درمانی هلند را داشته باشند.

از جمله شرکت های اصلی بیمه سلامت هلندی و بین المللی شامل موارد زیر خواهند بود:

  • شرکت های بیمه سلامت هلند
نام شرکت
LoonZorg
OHRA
United Consumers
ONVZ
FBTO
Zilveren Kruis
De Friesland
De Goudse Verzekeringen (خدمات مشتریان توسط بیمه اروپایی به زبان انگلیسی)
LoonZorg (برای دانشجویان بین المللی)
  • شرکت های بیمه سلامت بین المللی
نام شرکت
Cigna
GeoBlue (برای شهروندان ایالات متحده)
Aetna
Foyer Global Health
SafetyWing (بیمه درمانی مسافرتی برای دیجیتال نومد)
Allianz
Aon
ISI

اگر علاقمند به اخذ بیمه دانشجویی در هلند هستید ، شرکت های بیمه مختلف بسته های ویژه ای را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته اند ،Loonzorg  دو بیمه نامه دانشجویی ارائه داده که اکثر هزینه های پیش بینی نشده سلامت دانشجویان را تحت پوشش قرار می دهد.

طرح بیمه  Swisscare

به عنوان دانشجوی تمام وقت ، شما واجد شرایط خرید بیمه درمانی خصوصی بین المللی Swisscare پیش از ورود به هلند هستید ؛ طرح بیمه Swisscare حداقل شرایط لازم برای پوشش درمان های پزشکی در هلند را پوشش خواهد داد.

طرح بیمه Swisscare دارای مزایایی است:

  • طرح را می توان برای اخذ ویزای dutsch استفاده کرد.
  • طرحی است که درمان های پزشکی اورژانسی در هلند را پوشش می دهد.
  • طرح شامل مزایای کمکی مانند بازگشت به کشور خود ، آمبولانس هوایی ، دریایی و زمینی ، جستجو و نجات ، مزایای فوت و از کار افتادگی می باشد.

شرایط بیمه دانشجویی در هلند را با شرایط ارائه شده سایر کشورهای اروپایی مقایسه کنید.

شرکت های بیمه هلندی

شرکت های بیمه هلندی طبق قانون موظفند در مورد بیمه مورد نظر اطلاعاتی درستی ارائه دهند و آن ها نمی توانند پوشش بیمه را به دلیل جنسیت ، سن و یا مشخصات سلامتی انکار کنند ؛ همچنین شخص می تواند ارائه دهنده بیمه درمانی خود را فقط یک بار در سال برای سال بعد تغییر دهد.

در صورت داشتن درآمد پایین ، ممکن است شخص واجد شرایط تحت پوشش قرار گرفتن کمک هزینه مراقبت های بهداشتی (zorgtoeslag)  قرار گیرید ؛ همچنین ، بسیاری از کسب و کارها ، از جمله شرکت های بین المللی ، قراردادهای جمعی با شرکت های بیمه تنظیم می کنند و به کارکنان خود تخفیف جزئی ارائه می دهند.

در خصوص بیمه دانشجویی در هلند می توانید از طریق مشاوران هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی اطلاعات بیش تری دریافت نمایید.

شرایط بیمه مورد تایید اداره مهاجرت هلند

شرایط بیمه مورد تایید اداره مهاجرت هلند

شرایط بیمه مورد تایید اداره مهاجرت هلند چیست و برای دریافت بیمه دانشجویی در هلند باید چه مراحلی را گذراند؟ دانشجویان غیر اتحادیه اروپا یا غیر منطقه اقتصادی اروپا مجوز اقامت خود را از طریق خدمات مهاجرت و تابعیت (IND)  دریافت می کنند و برای درخواست چنین مجوزی به مدارک چون کپی شناسنامه ، سندهایی که ثابت می کند شخص دارای یک مکان دائمی برای زندگی در هلند است و گذرنامه قانونی و معتبر نیاز می باشد.

پس از ثبت نام در IND، می توان خود را به عنوان یک ساکن جدید اعلام نمود و یک شماره خدمات شهروندی از طریق شهرداری محل خود دریافت کرد که با این شماره می توان بیمه دانشجویی در هلند را از طریق بیمه درمانی پایه هلندی و در صورت تمایل بسته پوشش درمانی تکمیلی انتخاب نمود ؛ همچنین ، در سیستم مراقبت های بهداشتی هلند ، شما حق مراقبت های طولانی مدت و حمایت اجتماعی را خواهید داشت.

همه شرکت های بیمه مراقبت های بهداشتی هلند باید حداقل بسته پوشش مراقبت های بهداشتی اولیه (basisverzekering)  را ارائه دهند که این در قوانین بهداشت هلند تصریح شده است ؛ مبلغ eigen risico که مبلغی سالانه است را نیز باید برای برخی از درمان ها و داروها در نظر گرفت ؛ در سال 2022 ، مبلغeigen risico  حداکثر تا 385 یورو می باشد.

تفاوت بیمه دانشجویی با سایر بیمه ها در هلند

تفاوت بیمه دانشجویی با سایر بیمه ها در هلند چیست؟ برخلاف بسیاری از سیستمهای اروپایی دولت هلند مسئول دسترسی و کیفیت سیستم مراقبتهای بهداشتی در هلند است ، اما مدیریت آن را برعهده ندارد.

سیستم بیمه درمانی هلند ترکیبی از طرحهای بهداشتی خصوصی با شرایط اجتماعی است که براساس اصول همبستگی ، کارایی و ارزش برای بیمار بنا شده است ؛ همچنین هزینه‌های مراقبتهای بهداشتی یا بیمه دانشجویی در هلند از طریق مالیات تامین می‌شود.

بعنوان یک دانشجوی خارجی در هلند ممکن است نیاز به بیمه مراقبتهای بهداشتی هلندی (یا خصوصی) داشته باشید ، چرا که هزینه‌های مراقبتهای بهداشتی هلند بالاتر از حد متوسط است ؛ در مواردی هم ممکن است بتوانید بیمه مراقبتهای بهداشتی کشور خود را حفظ کنید.

به هر حال ، انتخاب بیمه مناسب به کشور مبدا ، سن و فعالیت شخص در هلند بستگی دارد ؛ لذا همیشه باید بیمه دانشجویی در هلند را با توجه به شرایط خود انتخاب کرد ، بااستفاده از بیمه پایه مراقبتهای بهداشتی ، می‌توان هزینه‌های پزشکی در طول اقامت خود را در هلند پوشش داد ؛ 

تفاوت بیمه دانشجویی با سایر بیمه ها در هلند

بعنوان مثال با این بیمه می‌توان به پزشک عمومی و یا بیمارستان مراجعه کرد ؛ برای پوشش مراقبتهای پزشکی اضافی مانند مراجعه به دندانپزشک یا فیزیوتراپیست ، بیمه‌های تکمیلی در دسترس هستند ، با اینکه هزینه‌های بیمه پایه مناسب است و برای اکثر دانشجویان ، یک بیمه درمانی ارزان ، بهترین است اما همیشه ارزانترین بهترین گزینه نیست ، همچنین بیمه مراقبتهای بهداشتی بین‌المللی خصوصی برای دانشجویان خارجی طراحی شده و برای واجد شرایط بودن برای این بیمه باید یک دانشجوی بیکار در هلند باشید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت قانونی با صرف کمترین هزینه و زمان با دریافت مشاوره های تخصصی از کارشناسان خبره رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سایر بیمه ها در هلند

سایر بیمه ها شامل چه مواردی هستند؟ بیمه مسئولیت در صورت ایجاد حادثه و مجروح شدن یا آسیب رسیدن به اموال شخصی ، مسئولیت پرداخت  هزینه های حادثه را بر عهده دارد ؛ برای مثال ممکن است دچار تصادف جاده ای شوید که هزینه های چنین حوادثی ممکن است بسیار گران باشد ؛ بنابراین اکیداً به شما توصیه می شود که یک بیمه نامه مسئولیت خوب دریافت کنید که در بسیاری از موارد هزینه ها را پوشش دهد.

در هلند ، خسارت ناشی از کار معمولاً توسط بیمه مسئولیت کارفرما پوشش داده می شود ؛ لذا اگر یک کارآموز هستید ، معمولاً به مانند سایر کارمندان معمولی شامل بیمه مسئولیت شرکت می شوید.

بیمه بازگشت هم به معنای بازگشت به کشور خود است ؛ لذا داشتن یک بیمه نامه که هزینه های انتقال به کشور خود را در شرایط مشکلات جدی نظیر بیماری های سخت پوشش می دهد ، عاقلانه خواهد بود.

 همچنین ، بیمه لوازم خانگی لوازم و محتویات خانه را در برابر خسارت ناشی از سرقت ، آتش سوزی یا سیل پوشش خواهد داد.

سوالات پر تکرار بیمه دانشجویی در هلند

بطور کلی ، اگر قصد شما از مهاجرت به کشور زیبای هلند فقط تحصیل باشد ، شما دارای اقامت موقت خواهید بود و نیاز به بیمه دانشجویی در هلند نخواهید داشت ؛ اما بیمه درمانی هلند زمانی اجباری می شود که دولت هلند شما را مقیم هلند بداند ؛ این بدان معناست که عموماً دانشجویان بین المللی موظف به گرفتن بیمه درمانی هلند نیستند.

  • اگر دانشجویان خارجی در هلند شاغل نباشند (مالیات نمی پردازند) به بیمه مراقبت های بهداشتی پایه نیاز ندارند.
  • اگر دانشجویان شغلی (پاره وقت) داشته باشند ، لازم است که از یک بیمه مراقبت بهداشتی پایه استفاده کنند.

مبلغی سالانه که برای برخی از درمان ها و داروها در سال 2022 در نظر گرفته شده حداکثر تا 385 یورو می باشد.

 بیمه مسئولیت در صورت ایجاد حادثه و مجروح شدن یا آسیب رسیدن به اموال شخصی ، مسئولیت پرداخت  هزینه های حادثه را بر عهده دارد ؛ برای مثال ممکن است دچار تصادف جاده ای شوید که هزینه های چنین حوادثی ممکن است بسیار گران باشد.

یکی از مسائل مهم در مهاجرت و تحصیل در کشور هلند بحث بیمه است ؛ از آن جا که بیمه های ارائه شد در هلند شامل بیمه های عمومی و خصوصی می باشند و شرکت های بیمه بسیاری در این کشور مشغول به فعالیت هستند ، لذا دانشجو با توجه به شرایط خود می تواند برای بیمه دانشجویی در هلند اقدام نماید ؛ اگر در خصوص مهاجرت به هلند سوالاتی در ذهن دارید ، می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز مشورت نمایید و یا مقاله لینک شده را با دقت بخوانید و با تمام روش های مهاجرت قانونی به این کشور آشنا شوید.

محبوب ترین رشته هایی که دانشجویان بین المللی در دانشگاه های هلند انتخاب می کنند را در مقالات زیر بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه