تحصیل دکترا در هلند

تحصیل دکترا در هلند ، تحصیل در بالاترین سطح مدرک تحقیقاتی دانشگاهی خواهد بود که دانشجو بدست خواهد آورد ؛ هلند از جمله کشورهایی است که مدرک دکترا را در موضوعات مختلف ارائه می‌دهد.

این کشور خانه برخی از دانشگاههای برتر برای دانشجویان بین‌المللی است و بخاطر استانداردهای بالای زندگی ، دانشجویان از سراسر جهان جذب این کشور و تحصیل در کشور هلند می‌شوند.

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) با سالها سابقه درخشان سعی دارند تا تجربه‌ای موفق از تحصیل را در هلند برای شما عزیزان رقم بزند ، توصیه می کنیم مقاله تحصیل در هلند را بخوانید و با شرایط مهاجرت تحصیلی به این کشور و هزینه های آن آگاه شوید.

اگر رامبراند ، ون‌گوگ و اسکیت سرعت موارد جذابی برای شما هستند و شما افراد فعال و ذهن باز را دوست دارید ، شاید برای تحصیل در کشور هلند ساخته شده‌ باشید.

از مزایای تحصیل در این کشور می‌توان به مواردی چون جامعه بین‌المللی ، استفاده از زبان انگلیسی به اندازه زبان هلندی ، موزه‌های عالی و زندگی شبانه رنگارنگ ، فرصتهای شغلی مناسب و کیفیت آموزشی بالا اشاره کرد.

فهرست مطالب

لذا ، تحصیل دکترا در هلند می‌تواند انتخابی محبوب برای بسیاری از دانشجویانی که به دنبال استفاده از فرهنگ ذهن باز ، نوآوری و تبادلات بین المللی ایده هستند ، باشد و دانشگاههای هلند طیف گسترده‌ای از زمینه‌های تحقیقاتی و همکاریهای بین رشته‌ای و تحقیقات در سطح جهانی را ارائه می‌دهند ؛ همچنین چندین دانشگاه تحقیقاتی هلند در میان 200 دانشگاه برتر رنک دانشگاههای جهانی تایمز رتبه‌بندی شده‌اند ؛ اما مشابه اکثر دانشگاههای دنیا برای تحصیل دکترا در هلند یک سری الزامات و مدارک و نیز یک استاد راهنما نیاز است.

تحصیل دکترا در هلند

شرایط تحصیل مقطع دکترای هلند

شرایط تحصیل مقطع دکترا هلند چه مواردی است؟ به طور کلی سه نوع اصلی موسسه آموزش عالی در هلند وجود دارد:

  • دانشگاه های تحقیقاتی ، موسسات آکادمیک اصلی برای تحقیقات در سطح دکترا با امکانات پیشرفته و اساتید متخصص می باشند.
  • دانشگاه های علوم کاربردی یا موسسات HBO (hogescholen) در رشته های هنر و علوم عملی تخصص دارند ، اما برنامه های دکترا ارائه نمی دهند.
  • مؤسسات آموزش بین المللی ، بخش کوچکتری از آموزش عالی هستند که به ویژه برای دانشجویان بین المللی که بر تبادل دانش بین فرهنگی تمرکز دارند ، طراحی شده اند ؛ در حال حاضر ، تنها موسسه IHE Delft برای آموزش آب ، برنامه دکترا را ارائه می دهد.

هر چند که برنامه های تحصیل دکترا در هلند توسط دانشگاه های تحقیقاتی ارائه می شوند ، اما تحصیل در دانشکده های تحصیلات تکمیلی اختصاصی و یا دانشکده های تحقیقاتی انجام خواهند شد ؛ همچنین ، معیارهای پذیرش برای موقعیت های دکترا سختگیرانه است و داوطلبین می بایست دارای پیشینه ای قوی در زمینه های تئوری و رشته خود و همچنین مدرک کارشناسی ارشد باشند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل بالاترین مقاطع تحصیلی در برترین دانشگاه ها با همفکری مشاوران رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مدارک مورد نیاز تحصیل دکترا هلند

دانشجویان دکترای سایر کشورها معمولاً پایان نامه خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند و بنابراین باید قبل از شروع پایان نامه تسلط خوبی به اصطلاحات و دستور زبان انگلیسی داشته باشند و هر دانشگاه دارای شرایط درخواست خاص خودش است ، لذا بهتر است از طریق سایت دانشگاه اقدام نمایید و لیست مدارک مورد نیاز جهت پذیرش را با دقت بررسی کنید ؛ همچنین می توان برای سوالات و موارد مربوط به ثبت نام با خدمات دانشجویی دانشگاه مورد نظر در تماس بود.

معمولا مدارک مورد نیاز جهت تحصیل دکترا در هلند عبارتند از:

  • کپی پاسپورت یا کارت شناسایی
  • عکس
  • بیانیه شخصی به زبان انگلیسی
  • کپی مدارک تحصیلی متوسطه ، گواهینامه ها و یا لیست نمرات به زبان انگلیسی ، فرانسوی ، آلمانی و یا هلندی
  • رونوشت سوابق
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی (آیلتس 6.5 و تافل 90) و یا هلندی
  • ویزا
  • توصیه نامه

برخی از دانشگاه ها ممکن است مدارک دیگری را نیز درخواست نمایند:

  • رزومه به روز شده
  • نامه تشویق
  • نمونه کار مکتوب دانشگاهی
مدارک مورد نیاز تحصیل دکترا هلند

تحصیل دکترا در هلند به معنای صرف حداقل چهار سال برای انجام تحقیقات اصلی و نوشتن پایان نامه است ؛ در طول این مدت ، داوطلبین دکترا با همکاری نزدیک با استاد راهنما کار می کنند و مقطع دکترا در هلند به عنوان تنها یک مقطع تحصیلی در نظر گرفته نمی شود ، اما به عنوان یک پژوهش جدی به حساب می آید و داوطلبین تحصیل دکترا در هلند اغلب در استخدام هستند.

اگر به تحصیل در دانشگاه های هلند می اندیشید ، مقالات زیر را مطالعه کرده و اطلاعات خود را کامل کنید.

روش های تحصیل دکتری در هلند

روش های تحصیل دکتری در هلند کدامست؟ همه داوطلبان دکترا بخشی از یک دانشکده تحصیلات تکمیلی و یا دانشکده تحقیقاتی هستند ؛ دانشکده های تحقیقاتی شامل مشارکت بین چندین دانشگاه تحقیقاتی و موسسات تحقیقاتی هستند ، در حالی که دانشکده تحصیلات تکمیلی در داخل دانشگاه ها سازماندهی می شوند ؛ هر دوی این موارد ، یک محیط تحقیقاتی الهام بخش را در اختیار دانشجو قرار می دهند و برنامه های مطالعاتی ، کلاس های کارشناسی ارشد ، سمینارها و کنفرانس ها را ارائه خواهند داد.

به طور کلی ، برنامه دکترا در کشور هلند یک مدرک دوره سوم که بر تحقیق متمرکز است ، می باشد و تحقیقات دکترای هلندی بر روی یک موضوع خاص انجام می شود و به صورت پایان نامه ای مستند ارائه خواهد شد.

شروع ترم تحصیلی دکترا هلند

شروع ترم تحصیلی دکترا در هلند

شروع ترم تحصیلی دکترا هلند چه زمانی است؟ سال تحصیلی در هلند و تحصیل دکترا در هلند از سپتامبر تا آگوست می باشد و همچنین ، در حدود حداقل 4 سال زمان نیاز است تا دوره دکتری تمام وقت در هلند گذرانده شود.

به طور کلی ، دانشجویان دکترا در هلند کارمندان دانشگاه در نظر گرفته می شوند ، بنابراین درخواست برای تحصیل دکترا در هلند بیش تر شبیه یک درخواست شغلی است ؛ لذا ، دانشجو به طور سنتی در طول دوره دکترا یک کارمند حقوق بگیر دانشگاه بوده و دارای امنیت اجتماعی است و از دانشجو انتظار می رود تا به مانند یک کارمند عمل کند و معیارهای عملکردی خاصی را برآورده سازد ؛ بنابراین ،  تاریخ شروع دکترا به یک ترم مربوط نمی شود ، همان طور که تاریخ شروع برای یک شغل به شروع یک ترمی خاص بستگی ندارد.

لذا ، تاریخ شروع دکترا ممکن است به بودجه و تشریفات اداری و تکمیل مدارک بستگی داشته باشد ؛ معمولا گذراندن برخی واحدهای درسی در دانشکده های تحصیلات تکمیلی هلند نیاز است ، اما اغلب این دوره ها کوتاه تر هستند و دروس سنتی مانند برنامه‌های دکتری مبتنی بر درسی وجود ندارد و بخش اصلی تکلیف دانشجو ، تحقیقاتی خواهد بود.

استاد راهنما برای دکتری هلند

استاد راهنما برای دکتری هلند یک استاد دانشگاه آکادمیک متخصص است که مسئول نظارت بر تحقیق و نگارش پایان نامه می باشد ؛ لذا دانشجویان دکترا یک استاد راهنما دارند که سوپروایزر یا استاد راهنما لازم است تا پایان نامه نهایی را برای ارسال تایید نماید.

همچنین ، بسته به ساختار و الزامات خاص برنامه دکتری ، استاد راهنما ممکن است بررسی های منظمی بر پیشرفت پروژه داشته ، دانشجو ممکن است یک استاد مشاور نیز داشته باشد.

برخی از دانشگاه ها و سیستم های آموزشی در واقع ترجیح می دهند که دانشجویان قبل از درخواست دکترا با یک استاد راهنما تماس داشته باشند ؛ اما عکس آن نیز می تواند صادق باشد ، به خصوص در شرایطی که دانشگاه ترجیح می دهد که پذیرش دکتری به صورت رسمی انجام شود و سپس دانشجویان با استاد راهنما هماهنگ شوند.

لذا ، اگر می‌خواهید درباره ایده دکترای خود صحبت کنید ، می توانید صفحه دانشگاه را از طریق وب‌سایت آن مورد بررسی قرار دهید که در این صورت متوجه خواهید شد که آیا آن ها علاقمند به شنیدن نظرات دانشجویان آینده هستند یا خیر.

دانشجو باید موضوع خود را به گونه ای مطرح کند که توجه سوپروایزر را جلب کند و در حالت ایده آل ، کاری را که در لحظه انجام می دهند ، تعریف کند.

یافتن موقعیت دکترا در هلند

برای تحصیل دکترا در هلند همیشه می توانید بررسی کنید که آیا امکان کار بر روی دکترا در یک گروه تحقیقاتی خاص وجود دارد یا خیر (مگر اینکه سرمایه گذاری شخصی داشته باشید) و تنها در صورتی می‌توانید استخدام شوید که یک فرصت مربوط به یک پروژه خاص وجود داشته باشد ؛ همچنین ، پروژه باید بودجه لازم برای پرداخت حقوق دانشجو را داشته باشد.

برای یافتن موقعیت دکترا داوطلب می تواند از طریق ایمیل به سوپروایزر اقدام نماید ؛ در این صورت دانشجو می بایست به طرق مختلف از جمله وبسایت دانشگاه بررسی کند که گروه تحقیقاتی استادی خاص بر روی چه چیزی کار می کنند و سپس با توجه به ظرفیت ها و توانایی های خود به سوپروایزر ایمیل بزند.

لذا اگر می خواهید تحصیل دکترا در هلند را شروع کنید ، مطمئن شوید که حوزه تحقیقاتی استاد راهنما در مورد چیست و توضیح دهید که چرا می توانید کاندیدای خوبی برای تحقیق در مورد آن موضوع خاص باشید ؛ در این صورت ایمیل شما نشان دهنده آن خواهد بود که شما چرا واقعاً به یک گروه تحقیقاتی و موضوع خاصی علاقمند هستید و پیشینه شما با گروه تحقیقاتی مطابقت دارد.

یافتن موقعیت دکترا در هلند

شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا

شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا کدامست؟ اداره مهاجرت هلند (IND) آغازگر اقدام برای خدمات دکترا می باشد ؛ پس از این که درخواست توسطIND  مورد تایید قرار گرفت ، می توان برای دریافت ویزا از طریق سفارت هلند در کشور خود اقدام نمود ؛ اگر داوطلب بخواهد با همسر یا شریک زندگی خود و یا فرزندان زیر 18 سال به هلند عزیمت کند ، می بایست پیش از آن با سوپروایزر خود در این مورد صحبت کند ؛ اگر قصد دارد اعضای خانواده را با خود بیاورید ، روند درخواست ویزا از طریق اداره مهاجرت انجام خواهد شد.

لذا ، همسر و فرزندان غیر اتحادیه اروپا که قصد دارند بیش از 90 روز در هلند با شخص بمانند ، به اجازه اقامت هلند نیاز خواهند داشت ؛ همچنین در اکثر موارد این افراد به یک مجوز اقامت موقت (mvv) نیاز دارند که باید قبل از سفر به هلند از طریق سفارت هلند اقدام شود.

روند دریافت ویزای همراه دانشجو دکترا

روند دریافت ویزای همراه دانشجو دکترا چگونه است؟ دو هفته پس از ورود داوطلب به هلند ، کارت موقت اقامت تحصیلی برای وی صادر می شود ؛ شخص می تواند با داشتن این کارت و مراجعه به اداره مهاجرت هلند ، جهت ویزای همراه اقدام نماید ؛ ویزای همراه امکان تحصیل رایگان را برای خانواده داوطلب فراهم خواهد آورد ، اما در صورت اقدام برای کار به مجوز کار نیاز خواهد بود.

آوردن اعضای خانواده به هلند در حین تحصیل موضوع مهمی است ، چرا که شما حامی قانونی هر یک از اعضای خانواده که به هلند می آیند ، خواهید بود ؛ مواردی که باید از قبل به دقت در مورد آنها دقت کنید عبارتند از:

امور مالی: IND از شما درخواست اثبات داشتن یک برنامه مالی قوی و تمکن مالی کافی برای حمایت از خود و اعضای خانواده خود در زمانی که در هلند هستید را خواهد داشت.

محل اقامت: پس از ورود به هلند می بایست به دنبال مسکن مناسب بود.

میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا هلند

میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا هلند

میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا هلند چگونه است و آیا حقوق دکترا مشمول مالیات می شود؟ کمک هزینه دکتری بدون مالیات است ؛ لذا شما نیازی به پرداخت مالیات بر درآمد و حق بیمه ملی ندارید.

حقوق و دستمزد در دانشگاههای هلند در سطح ملی تعیین شده و در توافقنامه کار جمعی دانشگاههای هلند (CAO-NU)  بیان شده است ؛ جایگاه یک دانشگاهی در زمینه حقوق و دستمزد براساس موقعیت ، صلاحیت و تجربه تعیین می‌شود و حقوق هلندی با 8 درصد کمک هزینه تعطیلات (پرداخت در مه یا ژوئن) و 8.3 درصد کمک هزینه پایان سال (پرداخت در دسامبر) تکمیل می‌شود.

مالیات بر درآمد در هلند 36.5 درصد یا 52 درصد است ؛ اما با این حال ، دانشگاهیان خارجی اغلب واجد شرایط طرح 30 درصد می‎شوند که به آنها اجازه می‎دهد 30 درصد اول حقوق خود را بدون مالیات دریافت کنند.

در همین راستا می توانید مقاله به روز کار دانشجویی در هلند را نیز بخوانید و با دستمزد کار دانشجویی هم آشنا شوید.

مالیات بر درآمد در هلند 36.5 درصد یا 52 درصد است ؛ اما با این حال ، دانشگاهیان خارجی اغلب واجد شرایط طرح 30 درصد می‎شوند که به آنها اجازه می‎دهد 30 درصد اول حقوق خود را بدون مالیات دریافت کنند.

دانشجوی دکترا در هلند پروماندوس (Promovendus) نامیده می‌شود و از آنجا که داوطلبین دکترا بجای دانشجو بعنوان کارمند در نظر گرفته می‌شوند ، معمولاً سمت ( Assistant-in-Opleiding (AiOیا (Onderzoeker-in-Opleiding (OiO را دارند و دانشجوی دکترا 2448 تا 3128 یورو در ماه درآمد دارد.

بسیاری از محققین پس از اخذ دکترا به دوره فوق دکتری می پردازند و پسادکترا ادامه آموزش محقق است که به آنها امکان می دهد تا در یک زمینه خاص به تخصص بیشتری دست یابند و مهارتها و تکنیکهای جدید را بیاموزند ؛ دوره فوق دکتری هلندی دو سال طول می‌کشد و محدوده حقوق برای یک فوق دکترا 3821 تا 5230 یورو ماهانه است.

کار و اقامت بعد از دکتری هلند

آیا کار و اقامت بعد از دکتری هلند امکانپذیر است؟ فارغ التحصیلان بین المللی دوره دکترا دانشگاه های هلند برای یک سال اجازه اقامت دارند تا در این مدت بتوانند شغلی متناسب با تحصیلات خود در هلند بیابند و از آن جا که اکثر دانشجویان دکتری هلند به کارهای پژوهشی می پردازند و شاغل در نظر گرفته می شوند ، لذا ، ممکن است موقعیت های شغلی زیادی در زمان تحصیل و یا پس از تحصیل دریافت نمایند.

پس فارغ التحصیلان بین المللی دوره دکترا هلند می توانند از لحاظ یافتن کار در هلند مشکلی نداشته باشند ؛ لذا به راحتی قادرند برای ویزای کاری اقدام نمایند.

این فارغ التحصیلان پس از 5 سال کار و زندگی و نیز پرداخت مالیات ها به طور منظم ، کاندید دریافت اقامت دائم کشور هلند خواهند بود ؛ همچنین ، پس از دریافت اقامت دائم و شرکت در آزمون شهروندی می توانند شهروندی هلند را دریافت نمایند ، مقاله کار در هلند را از دست ندهید.

کارشناسان هلدینگ مهاجرتی رجبی راهنمایی های لازم را در خصوص تحصیل دکترا در هلند به شما ارائه خواهند داد.

کار و اقامت بعد از دکتری هلند

در این بخش تصاویری از ویزاهای تحصیلی برترین دانشگاه های جهان را میبینید که برای مراجعین ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی اخذ شده است ، شما هم می توانید با درج شماره تماس و دریافت مشاوره اولیه رایگان قدم در مسیر مهاجرت تحصیلی بگذارید.

مشاوران ما متعهدانه پیگیر رسیدن شما به اهدافتان هستند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

بعد از درج شماره تماس در این باکس سوالات مهاجرتی خود را آماده کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مزایای اخذ مدرک دکترا از هلند

پژوهشگران دکترا به شدت مورد توجه دانشگاه های هلندی هستند و مزایای اخذ مدرک دکترا از هلند برای دانشجویان بین المللی شامل موارد زیر است:

  • اکثر دانشجویان دکترا در هلند ، کارمندان دانشگاهی حقوق بگیر هستند که دارای حقوق و مسئولیت‌هایی مرتبط مانند تدریس رسمی و یا دستیاران پژوهشی می باشند.
  • در حدود 10 درصد از دانشجویان مشغول تحصیل در هلند بین المللی می باشند.
  • هلند شاید تنها کشوری باشد که دانشجویان دکترای آن با همراه محافظان تشریفاتی از پایان نامه خود دفاع می کنند.
  • شهریه ها برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و غیر منطقه اقتصادی اروپا سالانه بین 6000 تا 20000 یورو می باشد که در مقایسه با شهریه بیش از 50000 یورو در سال ایالات متحده ، این شهریه باز هم بسیار مقرون به صرفه تر است.
  • بیش از 90 درصد از شهروندان هلندی به زبان انگلیسی صحبت می کنند و زبان انگلیسی باعث می شود تا معاشرت و ارتباط با مردم ، شرکت در رویدادهای اجتماعی و فرهنگی برای دانشجویان بین المللی بسیار آسان شود.
  • به دلیل نرخ پایین بیکاری در این کشور و موقعیت های شغلی مناسب ، دانشجویان بین المللی پس از فارغ التحصیلی می توانند در این کشور مشغول به کار شده و از حقوق و مزایای آن برخوردار شوند.

سوالات پر تکرار تحصیل دکترا در هلند

  • دانشگاه های تحقیقاتی ، موسسات آکادمیک اصلی برای تحقیقات در سطح دکترا با امکانات پیشرفته و اساتید متخصص می باشند.
  • مؤسسات آموزش بین المللی ، بخش کوچکتری از آموزش عالی هستند که به ویژه برای دانشجویان بین المللی که بر تبادل دانش بین فرهنگی تمرکز دارند ، طراحی شده اند ؛ در حال حاضر ، تنها موسسه IHE Delft برای آموزش آب ، برنامه دکترا را ارائه می دهد.
  •  

تحصیل دکترا در هلند به معنای صرف حداقل چهار سال برای انجام تحقیقات اصلی و نوشتن پایان نامه است ؛ در طول این مدت ، داوطلبین دکترا با همکاری نزدیک با استاد راهنما کار می کنند و مقطع دکترا در هلند به عنوان تنها یک مقطع تحصیلی در نظر گرفته نمی شود ، اما به عنوان یک پژوهش جدی به حساب می آید و داوطلبین تحصیل دکترا در هلند اغلب در استخدام هستند.

سال تحصیلی در هلند و تحصیل دکترا در هلند از سپتامبر تا آگوست می باشد و همچنین ، در حدود حداقل 4 سال زمان نیاز است تا دوره دکتری تمام وقت در هلند گذرانده شود.

 اگر داوطلب بخواهد با همسر یا شریک زندگی خود و یا فرزندان زیر 18 سال به هلند عزیمت کند ، می بایست پیش از آن با سوپروایزر خود در این مورد صحبت کند ؛ اگر قصد دارد اعضای خانواده را با خود بیاورید ، روند درخواست ویزا از طریق اداره مهاجرت انجام خواهد شد.

دانشجوی دکترا 2448 تا 3128 یورو در ماه درآمد دارد.

مهاجرت به کشور هلند برای تحصیل در این کشور می تواند موقعیت های شغلی بسیار مناسبی را در اختیار دانشجو قرار دهد ؛ چرا که پژوهش در این کشور بسیار اهمیت دارد و دانشجویان دکترا در هلند بیش تر به عنوان افرادی شاغل شناخته می شوند که در عوض پژوهش ها و خدماتی که انجام می دهند ، می توانند حقوق دریافت نمایند ؛ اگر شما هم قصد تحصیل دکترا در هلند را دارید ، پیشنهاد می کنیم در ابتدا راهنمایی های بسیار مفید متخصصین موسسه مهاجرتی رجبی را بشنوید ، با ما از طریق دفاتر فعال تهران و شیراز در ارتباط باشید و حتما مقاله مهاجرت به هلند را برای تکمیل اطلاعات مهاجرتی خود بخوانید.

شرایط تحصیل دکترا در هلند را با برخی از کشورهای اروپایی مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه