شرایط پذیرش دانشگاه دلفت هلند

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
شرایط پذیرش دانشگاه دلفت هلند
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

ثبت نام در هر دانشگاه و مرکز آموزش عالی در قدم اول نیازمند بررسی شرایط و اصول لازم جهت تحصیل است . تمامی کشورهای اروپایی که دانشجویان خارجی را در مقاطع مختلف پذیرش می نمایند مقررات و ضوابط خاصی در انتخاب دانشجو دارند . از این رو بر هر فرد متقاضی واجب است تا الزامات ورود به دانشگاه های کشور انتخابی خود را به دقت بررسی نموده و با فراهم نمودن آنها به بهترین شکل ممکن زمینه پذیرش هرچه آسانتر خود را فراهم سازد . در این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی به تحصیل در هلند و شرایط پذیرش دانشگاه دلفت هلند نگاهی داشته اند .

همانگونه که مطلع هستید تحصیل در تمامی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از مقاطع و دوره های مختلفی تشکیل شده که پیش نیازهای لازم برای ورود به هر یک متفاوت است .

خوب است دانشجویان در نظر داشته باشند که اگرچه شرایط پذیرش در دانشگاه بخش مهمی از مهاجرت و آغاز تحصیل در دانشگاهی خارجی است اما علاوه بر آن باید شرایط زندگی و کار در کشور مقصد را نیز در نظر داشته باشند . مزایا و معایب تحصیل در هلند هم در همین سایت بررسی شده است .

مروری بر شرایط پذیرش دانشگاه دلفت هلند

در ابتدا خوب است نگاهی داشته باشیم به دانشگاه دلفت هلند که به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های اروپا به مشتاقان تحصیل در اروپا معرفی می شود . این دانشگاه که به عنوان بزرگترین دانشگاه در حوزه صنعت و فناوری در هلند شناخته می شود در جنوب هلند قرار گرفته و جزو معتبرترین ها در اروپا و جهان است .

دانشگاه دلفت در سال 184 به عنوان آکادمی سلطنتی جهت فراگیری علوم شهرسازی بنا گردید . این دانشگاه در سال 1905 با گسترش حوزه فناوری و تکنولوژی تمامی امتیازات یک دانشگاه را دریافت کرد و نهایتا به نام دانشگاه تکنولوژی دلفت شناخته شد .

دانشگاه دلفت تعداد زیادی موسسه تحقیقاتی و هشت دانشگاه را در خود جای داده و تعداد دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد به بیش از 19 هزار نفر می رسد .

دانشکده های این دانشگاه شامل دانشکده مهندسی مکانیک ، مواد و علوم دریایی ، دانشکده معماری و محیط زیست ، دانشکده عمران و علوم زمین ، دانشکده مهندسی برق، ریاضیات و علوم کامپیوتر ، دانشکده مهندسی طراحی صنعتی ، دانشکده مهندسی هوافضا ، دانشکده علوم سیاسی و مدیریت و دانشکده علوم کاربردی می باشد .

پیش نیازهای تحصیل در دلفت هلند

جهت اطلاع از شرایط پذیرش دانشگاه دلفت هلند و تحصیل در این دانشگاه در مقطع کارشناسی باید ابتدا دیپلم پیش دانشگاهی هلند را داشته باشید . برای تحصیل در هلند در صورتی که دانشجوی بین المللی هستید باید مدرک خود را به همراه ریز نمرات به صورت کامل به دانشگاه ارسال نمایید .

چنانچه در دانشگاه واحدهایی را سپری کرده اید و سپس تصمیم به مهاجرت به هلند گرفته اید می توانید با ارائه واحدهای سپری شده خود را از مطالعه مجدد معاف کنید .

پیش نیازهای تحصیل در دلفت هلند

کسانی که متقاضی تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکترا هستند با ارائه رزومه و آخرین مدرک تحصیلی می توانند درخواست پذیرش در این دانشگاه را داشته باشند . ممکن است در برخی از موارد دانشجو موظف به سپری نمودن تعدادی از واحدهای درسی دوره قبل خود قبل از آغاز مقطع جدید شود که با توجه به نظر دانشگاه مشخص می گردد .

دانش زبانی در دانشگاه دلفت هلند

متقاضیان تحصیل در دانشگاه دلفت هلند در هر مقطعی که قصد ثبت نام دارند باید مدرک زبان را به عنوان یکی از اصلی ترین شرایط لازم در نظر بگیرند . زبان رسمی مردم این کشور هلندی است ، اما آلمانی نیز در میان قشر گسترده کاربرد داشته و محصلان دوره کارشناسی باید نسبت به یادگیری یکی از این دو زبان اقدام کنند .

اگرچه مردم ساکن در هلند به یادگیری زبان های مختلف علاقه دارند و بیش از 90% آنها به زبان انگلیسی و 70 درصد به آلمانی صحبت می کنند اما فرانسوی و اسپانیایی نیز به دلیل مجاورت با این کشورها در برخی مناطق رواج دارد و در واقع می توان هلند را کشوری چند زبانه دانست .

در مقایسه با دوره کارشناسی دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی موظف به ارائه مدرک زبان انگلیسی هستند و حداقل نمره مدرک آیلتس در کارشناسی ارشد 6 و دکترا 7 می باشد ، اگرچه بالابودن نمره می تواند در دریافت بورسیه تحصیلی در هلند و یا هنگام مصاحبه بسیار تاثیرگذار عمل کند .

با توجه به زبان انتخابی مدرک و سطح مشخص شده توسط دانشگاه متفاوت است ، از این رو دانشجو باید تمامی موارد را به طور صحیح بررسی نماید .

دوره های تحصیلی در دانشگاه دلفت هلند

شرایط پذیرش دانشگاه دلفت هلند را بررسی می کنیم . دانشجویان دوره کارشناسی را به مدت چهار سال و کارشناسی ارشد را ظرف دو سال تحصیلی پشت سر خواهند گذاشت . در هر دو دوره آنها موظف هستند تا با ارائه یک پروژه مقطع را به اتمام برسانند .

دانشجویان دوره دکترا با توجه به رشته انتخابی شان به مدت سه تا پنج سال نیاز به تحصیل داشته و از تمامی امکانات مورد نیاز خود در انجام هرگونه تحقیق و یا آزمایش برخوردار خواهند بود .

دانشگاه دلفت به متقاضیان دوره دکترا توجه ویژه ای داشته و این دوره به دو صورت تحصیل همراه با بورس تحصیلی و یا پرداخت شهریه امکان پذیر است .

دانشگاه دلفت به دانشجویانی که بتوانند بورس تحصیلی دریافت کنند ماهیانه مبلغی را به عنوان حقوق ماهیانه پرداخت می نماید . این کمک هزینه پاسخگوی مخارج اصلی زندگی مانند هزینه اجاره خوابگاه یا منزل ، خوراک و حمل و نقل می باشد . ضمن آنکه بیمه دانشجویی نیز به صورت ماهیانه پرداخت می گردد . هزینه های تحصیل در هلند را مطالعه نمایید .

سطح علمی دانشگاه دلفت هلند

برنامه های تفریحی و فرهنگی این دانشگاه در طول تابستان و سفرهای علمی در اختیار تمامی دانشجویان داخلی و بین المللی قرار داشته و به کسب تجربه و مهارت در رابطه با رشته تحصیلی بسیار کمک می نماید .

سطح علمی دانشگاه دلفت هلند

دانشگاه دلفت همواره به عنوان یک موسسه پژوهشی تلاش نموده تا تعادل مناسبی میان تئوری و عمل لحاظ نموده و کارهای علمی را به عنوان بخش مهمی از تحصیل به اجرا درآورد .

انجام اینگونه کارهای عملی و پروژه های مختلف موجب می گردد تا فرد مهارت های لازم برای به دست آوردن شغل مناسب را در طول تحصیل و کارآموزی خود کسب نماید .

این دانشگاه که سه جایزه نوبل را در کارنامه خود دارد یکی از معتبرترین گزینه های هلند و اروپا برای تحصیل است و چنانچه نیاز به کسب اطلاعات دقیق در رابطه با شرایط پذیرش دانشگاه دلفت هلند هستید می توانید ضمن مراجعه به موسسه مهر آفرین رجبی به عنوان موسسه مهاجرتی به هلند در دفاتر تهران و شیراز تمام اقدامات لازم مهاجرت را از ابتدا با مشاوره کارشناسان این موسسه انجام دهید .

3/5 - (1 امتیاز)

6 دیدگاه در “شرایط پذیرش دانشگاه دلفت هلند

  1. ایلیا زمان گفت:

    با سلام
    اگر دانشجو پاسپورت هلندی داشته باشد چه امکاناتی تعلق می‌گیرد ‌ با عرض خسته نباشید

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      از تحصیل رایگان بهره مند خواهید شد، حق رای و مشارکت در تمامی فعالیت های سیاسی حتی به عنوان نامزد در پوزیشن های شغلی متفاوت خواهید داشت،
      استفاده از خدمات درمانی با هزینه پایین، سفر به بسیاری از کشورهای دنیا بدون ویزا ، راه اندازی راحت کسب و کار و غیره
      و به صورت کلی همانند یک شهروند هلند از تمامی حقوق بهره مند خواهید شد.

      با تشکر از سوال شما

  2. ُSara گفت:

    سلام و وقتتون بخیر
    برای پذیرش و گرفتن فاند در مقطع دکتری در این دانشگاه نیاز به مکاتبه با اساتیده یا باید از طریق سایت دانشگاه اقدام کنیم؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      پذیرش phd در دانشگاه های کشور هلند استاد محور می باشد.

      با تشکر از سوال شما

  3. Amir گفت:

    با عرض سلام و درود. من دانش آموز پایه دوازدهم یکی از مدارس سمپاد هستم. مدال نقره کشوری المپیاد نجوم و جایزه دانش آموز برتر و دیپلم افتخار در مسابقات آسیایی نجوم رو دارم. معدل درس مدرسه هم خوبه (بالای ۱۹.۷)، می خواستم بدونم آیا امکان اخذ بورسیه از دانشگاه دلفت در رشته هوافضا رو دارم یا نه؟ (زبان انگلیسی هم در سطح آیلتس ۷.۵)
    با تشکر

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در کشور هلند معمولا در مقاطع بچلر و مستر به دانشجویان بورسیه تعلق نمی‌گیرد. کشورهایی مانند ایتالیا، مجارستان، چین و.. در بسیاری از مواقع حتی در مقطع لیسانس به دانشجویان کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌کنند.
      همچنین می‌توانید در کشور هایی نظیر آلمان و فرانسه و اتریش و نروژ تحصیل رایگان داشته باشید.

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه