بورسیه های تحصیلی در نیوزلند

بورسیه های تحصیلی در نیوزلند یکی از مهم ترین مواردی است که هر فرد داوطلب برای تحصیل در این جزیره به آن است، زیرا که می تواند باعث کاهش و یا حتی رایگان شدن برخی از مخارج تحصیلی پیش رو شده و شرایط مهاجرت را برای همه افراد آسان تر نماید.

در ادامه این مقاله با کارشناسان تیم شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی 40451) همراه شده تا با تمامی شرایط دریافت این امتیاز مثبت آشنا شوید.

خوشبختانه بورسیه های تحصیلی نیوزلند برای تعداد زیادی از دانشجویان موجود بوده و طیف بزرگی از گزینه های مالی را به آن ها ارائه شده که رشته هایی انتخاب شده را پوشش می دهند. این بورسیه ها توسط سازمان های دولتی از جمله دانشگاه ها و وزارت تجارت خارجی تنظیم می شوند و در سطح ملی به رسمیت شناخته می شوند.

اما طیف بورسیه های در دسترس محدود بوده و فقط با درخواست از دانشگاه و در رشته های مشخص شده می توان آن را دریافت کرد، از طرفی دیگر بخاطر تعداد زیاد داوطلبان، شرایط و قوانین خاصی برای اعطای آن تعیین شده که فقط در صورت داشتن آن ها می توان به بورسیه های تحصیلی در نیوزلند دست یافت. برای آشنایی با این قوانین در  ابتدا باید از شرایط کامل تحصیل در این کشور اطلاع داشته باشید، مقاله تحصیل در نیوزلند برای آشنایی شما با تمامی جزئیات مورد نیاز قرار داده شده است.

فهرست مطالب
بورسیه های تحصیلی در نیوزلند

انواع بورسیه ها در نیوزلند

بورسیه های تحصیلی در نیوزلند توسط 8 دانشگاه ارائه شده که همه آن ها توسط تحت نظارت تعدادی از سازمان ها از جمله بانک رزرو و وزارت تجارت خارجی نیوزلند اعطا می شوند. هر یک از بورسیه های در دسترس شامل پوشش دهی های مختلفی با یکدیگر هستند که بادید با توجه به شرایط خود از میان آن ها انتخاب کرد. لیست زیر شامل انواع بورسیه ها در نیوزلند به همراه توضیحات آن ها می شود:

  • بورسیه های مشترک المنافع نیوزلند: علاوه بر پوشش کل هزینه های تحصیلی، کمک هزینه زندگی نیز هر دو هفته یک بار به داوطلب پرداخت شده و از بهترین بورسیه های تحصیلی نیوزلند شناخته می شود.
  • بورسیه دانشگاه رزرو بانک نیوزلند: دانشجویانی که در رشته های بانکداری، مالی یا اقتصاد تحصیل می کنند می توانند این بورسیه را دریافت نمایند.
  • انجمن سلطنتی Te Aparangi (بورسیه RHT Bates PG): یک جایزه تحصیلات تکمیلی بوده که برای تحصیل در رشته های علوم فیزیکی یا مهندسی در هر دانشگاهی که توسط انجمن سلطنتی نیوزلند ارائه می شود.
  • بورسیه تحقیقاتی شورای اوکلند در اقتصاد شهری: برای دانشجویان تحقیقاتی آینده نگر در زمینه اقتصاد که مربوط به شورای اوکلند یا دولت محلی این کشور است.
  • بورسیه های دانشگاه اوکلند: برای دانشجویانی که علاقه مند به ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در نیوزلند هستند، دانشگاه اوکلند انواع بورسیه ها را ارائه می دهد.
  • بورسیه های دانشگاه ویکتوریا ولینگتون: بورسیه های تحصیلی مختلفی در دانشگاه ویکتوریا ولینگتون برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد.
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل ارزان و حتی رایگان با دریافت بورسیه های تحصیلی مطابق با شرایط خاص شما ، مشاوره بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی نیوزلند

شرایط دریافت بورسیه های تحصیلی در نیوزلند در هر کدام از انواع های نام برده شده با دیگری کاملا تفاوت داشته و نمی توان قوانین مشخصی را برای همه آن ها تعیین کرد، این تفاوت شرایط به علت مقدار و نوع پوشش دهی آن ها می باشد، از طرفی دیگر به علت زیاد بودن تعداد درخواست ها، رقابتی سر سخت میان داوطلبان ایجاد شده که دریافت بورسیه را دشوارتر می کند.

شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی نیوزلند

تقاوت شرایط بورسیه های دانشجویی نیزولند به علت تفاوت در مقدار کمک هزینه های آن بوده و هر چقدر که پوشش دهی بورسیه بیشتر باشد، قوانین و شرایط تعیین شده نیز سخت تر خواهد بود. برای اطلاع از تمامی شرایط بورسیه ها می توانید به سایت رسمی مرکزهای ارائه دهنده آن ها مراجعه کرده و همه موارد را مطالعه نمایید، ما به شما پیشنهاد می کنیم که با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تماس گرفته تا دچار هیچ گونه مشکل نشوید.

برخی از شرایط در تمامی انواع بورسیه ها مشترک و حتی اصلی ترین آن ها به شمار رفته و شما برای دریافت هر کدام از بورسیه ها باید تمامی آن ها را دارا باشی. در لیست زیر تمامی این شرایط مهم را نام برده ایم:

  • داشتن سوابق تحصیلی درخشان
  • مدرک زبان
  • فرم درخواست
  • مقاله های درخشان (برای مقاطع تکمیلی)
  • داشتن توصیه نامه از سوی استاد راهنما (برای مقطع دکترا)
  • پاسپورت معتبر

با انواع بورسیه های تحصیلی در اقصی نقاط جهان آشنا شوید.

بورسیه های لیسانس در نیوزلند

تعداد متقاضیان برای دریافت بورسیه های لیسانس در نیوزلند بیشتر از سایر مقاطع بوده که باعث می شود شرایط دریافت آن دشوار و رقابتی تر شود، در نتیجه تمامی شرایط شخصی می تواند برای دریافت این بورسیه حیاتی بوده و کوچکترین اشتباهات باعث رد شدن درخواست شده و فرد از هدف خود بسیار دور شود.

تعداد بورسیه های در دسترس در این مقطع بسیار محدود بوده و شرایط تعیین شده برای آن ها نیز بسیار ساخت تر از مقاطع تکمیلی است، اما این مورد به این معنی نیست که نمی توان به آن ها دست یافت. اصلی ترین بخش برای دریافت این بورسیه ها داشتن سوابق برتر نسبت به سایرین و همچنین مدرک زبان مورد نیاز می باشد. توجه داشته باشید که مقدار پوشش دهی هر یک از بورسیه ها با دیگری متفاوت بوده و باید با توجه به خواسته خود به طور متفاوتی اقدام کرد.

اسامی بورسیه های تحصیلی در نیوزلند برای این مقطع شامل موارد زیر می شود:

  • بورسیه دانشگاه رزرو بانک نیوزلند: فقط برای تحصیل در رشته های مشخص شده مانند بانکداری، امور مالی و غیره
  • انجمن سلطنتی Te Aparangi (بورسیه RHT Bates PG): داوطلب باید برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید دارای مقدار قابل توجهی از علوم مهندسی و یا فیزیکی باشد.
  • بورسیه تحصیلی در دانشگاه اوکلند
  • بورسیه های دانشگاه اوتاگو: 33 نوع بورسیه برای تحصیل ای مقطع وجود دارد.
  • بورسیه های دانشگاه ویکتوریا ولینگتون
بورس تحصیلی شرایط مدت زمان
بورسیه های Dean’s Asia در دانشکده بازرگانی و اقتصاد متقاضی باید یک دانشجوی لیسانس بازرگانی یا لیسانس املاک در مدرسه بازرگانی دانشگاه اوکلند باشد. تا 3 سال
بئاتریس رتکلیف در رشته موسیقی متقاضی باید در یک برنامه کارشناسی ارشد موسیقی ثبت نام کند. 1 سال
بورس تحصیلی دانشگاه اوکلند فولبرایت متقاضی باید در یک برنامه کارشناسی ارشد یا دکترا تأیید شود. 1 سال
بورس تحصیلی تجارت بین المللی دانشگاه اوکلند متقاضی باید در یک کارشناسی ارشد رشته های مدیریت ، تجارت بین المللی ، بازاریابی یا حسابداری حرفه ای ثبت نام کند. کل مدت تحصیلی

بورسیه های مقطع ارشد نیوزلند

مراکز آموزشی نیوزلند برای این که بتوانند بر تعداد دانشجویان با مدرک تحصیلی تخصصی بیفزایند، شرایط دریافت بورسیه های مقطع ارشد نیوزلند را بسیار راحت تر کرده و آن ها را در طیف بزرگتری از دانشگاه و رشته ها ارائه داده و مقدار پوشش دهی ها بسیار زیاد و مناسب می باشند.

نتیجه می گیریم که می توان با داشتن سابقه ی خوب در مقطع قبل و همچنین مدرک زبان به راحتی بورسیه ها را دریافت کرده و دیگر نیازی به رقابت های سر سرخت با متقاضیان نمی باشد. می توان گفت که حتی بورسیه های تحصیلی فوق لیسانس در اکثر رشته ها در دسترس بوده و می توان به راحتی و با کمترین هزینه در رشته مورد علاقه خود این مدرک تخصصی را دریافت کرد.

برخی از بورسیه های تحصیلی در نیوزلند که برای تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه اوکلند در دسترس هستند شامل موارد زیر می شوند:

در نیوزلند چه رشته هایی محبوب است؟

بورسیه های دکترا در نیوزلند

بهترین شرایط تعیین شده برای دریافت کمک هزینه های تحصیلی، شرایط بورسیه های دکترا در نیزولند می باشد. تمامی مراکز آموزشی به دنبال جذب متقاضی برای تحصیل در این مقطع هستند تا بتوانند بر نیروی کار متخصص در کشور خود بیفزاند، در صورتی که به دنبال امتیازهای مثبت زیاد برای تحصیل این مقطع هستید نیوزلند می تواند بهترین گزینه باشد.

مزایای این بورسیه ها نه تنها هنگام تحصیل، بلکه برای بعد از اتمام تحصیل نیز می باشند، موقعیت های شغلی عالی و کار در نیوزلند یکی از مواردی بوده که همه دانشجویان به دنبال آن پس از تحصیل خود هستند، برای اطلاعات دقیق تر از شرایط کاری این کشور مقاله کار در نیوزلند را مطالعه نمایید. از طرفی دیگر برخی از بورسیه ها به افرادی که بتوانند مدرک تحصیلی خود را در این مقطع به دست آورند جایزه های نقدی اعطا شده تا دانشجویان را تشویق نمایند.

لیست زیر شامل اسامی برخی از بورسیه های تحصیلی در نیوزلند بوده که از تمامی متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا حمایت می کنند:

  • بورسیه های مشترک المنافع نیوزیلند
  • بورس تحصیلی اعتماد به نفس پزشکی اوکلند
  • بورسیه های دانشگاه اوتاگو
  • بورس تحصیلی دکتری دانشکده حقوق دانشکده حقوق دانشگاه اوکلند
  • بورس تحصیلی ویکتوریا
  • بورس تحصیلی دکتری موری Wren در معماری
بورسیه های دکترا در نیوزلند

پوشش دهی بورسیه های تحصیلی نیوزلند در هزینه ها

همان طور که گفتیم، پوشش دهی بورسیه های تحصیلی نیوزلند در هزینه ها با یکدیگر تفاوت داشته و این تفاوت می تواند در شرایط های تعیین شده تاثیر مستقیم بگذارد. بانواع زیادی از پوشش دهی ها از شهریه دانشگاه گرفته تا کمک هزینه های زندگی وجود دارد که قوانین دریافت آن ها کاملا متغیر است.

برخی از این بورسیه ها دارای کمک  هزینه های زندگی نیز هستند که می توانند بخش بزرگی از آن ها را پوشش دهند، هزینه کلی زندگی در این کشور حدود 700 الی 1000 دلار در ماه بوده که باا داشتن بورسیه می توان بخش بزرگی از آن را برای خود کاهش داد. جدول زیر شامل مقدار هزینه های اعطا شده توسط برخی از بورسیه های تحصیلی در نیوزلند به دانشجو می باشد:

نام بورسیه ارزش (دلار نیوزلند)
بورس تحصیلی باربارا فینلسون 14000
جایزه تحصیلات تکمیلی دانشکده حقوق دانشگاه اوکلند 10000
بورسیه دکتری دانشگاه اوکلند 27600 به علاوه کمک هزینه های سالانه
بورسیه کارشناسی ارشد بازرگانی بین المللی دانشگاه اوکلند 30000
بورسیه بین المللی کارشناسی ارشد دانشکده هنر 10000
بورسیه تحقیقاتی فرانک اویسون در ژئوفیزیک 12000 الی 15000

سوالات پر تکرار بورسیه های تحصیلی در نیوزلند

بورسیه های تحصیلی در این کشور برای هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دسترس هستند.

 هر نوع بورسیه دارای شرایط متفاوتی با دیگری بوده اما موارد مشترک میان تمامی آن ها داشتن سابقه تحصیلی خوب و مدرک زبان می باشد.

بله دولت برای این که بتواند دانشجویان را در مقاطع تکمیلی به سمت خود جذب نماید بورسیه های مختلفی را برای آن ها در نظر دارد.

مقدار کمک هزینه های هر بورسیه با دیگری تفاوت داشته و هر چقدر که مقطع تحصیلی بالاتر باشد مقدار پوشش دهی نیز بیشتر خواهد بود.

دانشگاه هایی مانند اوکلند و ویکتوریا ولینگتون به دانشجویان خود کمک هزینه های مالی را ارائه می دهند.

 کارشناسان خبره شرکت مهاجرتی رجبی در این مقاله به توضیح کامل بورسیه های تحصیلی در نیوزلند پرداخته و آن را در دسترس شما قرار دارند. برای دریافت راهنمایی دقیق با مشاورین ما در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس بگیرید. همچنین در صورتی که تصمیم به مهاجرت به نیوزلند را گرفته اید پیشنهاد می کنیم مقاله مهاجرت به نیوزلند را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه