بیمه دانشجویی در نیوزلند

بیمه دانشجویی در نیوزلند شرایط اعطای خاصی دارد که کمی با دیگر کشورها متفاوت می باشد ولی بسیار کامل و به نفع دانشجویان خارجیان می باشد و هزینه های درمانی را به حد زیادی کاهش و حتی رایگان می کند.

کشور نیوزلند یکی از بهترین سیستم های پیشگیری و درمان دنیا را دارا بوده که معضل درمان را در این کشور تا حد زیادی حل نموده و بار آن را از دوش شهروندان و ساکنین کم می کند.

خدمات درمانی در کشور نیوزیلند طی چند سال اخیر پیشرفت فوق العاده چشمگیری در ارائه‌ امکانات مراقبتی، درمانی و بهداشتی را تجربه کرده است. این امر موجب برجسته شدن کشور نیوزیلند به عنوان یکی از قطب های مهم سلامت جهان شده است. سیستم بهداشتی این کشور به دو بخش عمومی و خصوصی تقسیم می‌شود و خدمات ارائه شده در هردو بخش به اندازه کافی خدمات لازم را برای درمان انواع بیماری ها و مراقبت ها ارائه می نمایند.

دانشجویان نیز می توانند در این کشور از بیمه درمانی و خدمات درمانی بهره مند شوند و جالب این که هیچ گونه تمایز یا تفاوتی در ارائه خدمات درمانی به خارجی ها یا شهروندان این کشور وجود ندارد. در ادامه این مطلب با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا بیمه دانشجویی در نیوزلند را بهتر و کامل تر بشناسید. همچنین مقاله تحصیل در نیوزلند چگونگی پذیرش در دانشگاه های این کشور را به شما ارائه خواهد کرد.

فهرست مطالب
بیمه دانشجویی در نیوزلند

انواع بیمه دانشجویی در نیوزلند

در نیوزلند مانند سایر کشورهای جهان چندان سیستم خدمات درمانی یکپارچه دولتی برای شهروندان ارائه می شود، که تمامی شهروندان، افراد مقیم، دانشجویان و حتی توریست ها می توانند از آن بهره مند شوند. البته بخش خصوصی نیز وجود دارد و بیمه های خصوصی نیز خدمات خود را ارئه می دهند.

پس به نوعی انواع بیمه دانشجویی در نیوزلند به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می شوند و دانشجویان می توانند برای دستیابی به آن ها اقدام کنند. باید بدانید که خدمات درمانی دولتی نیوزلند بسیار ارزان و اکثر مواقع رایگان است و کیفیت ارائه خدمات بسیار بالا می باشد.

اشاره کردیم که بیمه دانشجویی در نیوزلند دارای شرایط متفاوتی است. بدین صورت که اگر مدت زمان تحصیل متقاضی بیش تر از 2 سال باشد، کاملا از خدمات درمانی رایگان این کشور بهره مند می شود. اما چنان چه مدت زمان تحصیل در این کشور کمتر از 2 سال باشد، شخص باید نسبت به اخذ بیمه خدمات درمانی نیوزیلند یا بیمه درمانی خصوصی اقدام کرده و هزینه آن را بپردازد.

البته اگر خود شخص علاقمند باشد، حتی در کنار بهره مندی از از خدمات درمانی دولتی بیمه دانشجویی در نیوزلند می تواند جهت دریافت بیمه های تکمیلی خصوصی نیز اقدام کند. معمولا دانشجویان به همان بخش دولتی اکتفا می کنند، مگر نیاز به استفاده بیش تر از خدمات درمانی باشند و این اقدام آن ها خاص و هزینه بر باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شناخت شرایط دقیق تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور با دریافت مشاوره های تخصصی 

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تفاوت بیمه خصوصی و عمومی دولتی

شاید شما هم با این ابهام رو به رو شده باشید که در صورتی که بیمه خدمات درمانی نیوزلند بسیار خوب و با کیفیت است، چرا باید شخصی علاقمند به انتخاب بیمه های خصوصی شود؟ باید بگوییم که بیمه های خصوصی معمولا برخی درمان ها یا بیماری های خاصی که ممکن است در بیمه دولتی هزینه بر باشند و مورد قبول واقع نشوند را پوشش می دهد.

علاوه بر این خدمات دیگری چون رسیدگی سریع تر، عدم نیاز به انتظار برای اخذ نوبت ویزیت، عمل و یا هرگونه خدمات پزشکی و درمانی، اتاق بستری شخصی، پزشکان مطرح تر و معتبرتر و چنین امکاناتی را در اختیار مشترکان خود قرار می دهند که قطعا هر فردی مایل به داشتن چنین امتیازاتی است.

تفاوت بیمه خصوصی و عمومی دولتی می تواند موارد زیر را شامل شود:

بیمه دولتی بیمه خصوصی
مراقبت های بیمارستانی آسیب شناسی گفتار زبان
مراقبت های بارداری و زایمان به طور اولیه ارتودنسی و هرگونه امور دندانپزشکی
دارو عینک و لنز و جراحی لیزر
درمان های اورژانسی عمل جراحی سنگین
درمان جراحی های سطحی مراقبت های زیبایی دندان
ویزیت توسط یک پزشک عمومی توصیه های رژیم غذایی
حمل و نقل اضطراری توسط آمبولانس هزینه های بستری در بیمارستان های خصوصی
هزینه بستری در بیمارستان های دولتی هزینه بستری در اتاق شخصی و رسیدگی های خاص
نیاز به انتظار تا زمان معلوم برای انجام امور پزشکی و درمانی عدم انتظار در اخذ نوبت برای هرگونه اقدام پزشکی و درمانی

تفاوت بیمه مسافرتی با بیمه دانشجویی نیوزلند

اطلاع از تفاوت بیمه مسافرتی با بیمه دانشجویی نیوزلند را باید یک امر مهم در نظر گرفت، زیرا این دو نوع بیمه دانشجویان را به اشتباه وا می دارد. لازم است بدانید که بیمه مسافرتی یکی از موارد لازم برای دریافت ویزای تحصیلی و مهاجرت و نقل مکان به نیوزلند می باشد که قبل از سفر به این کشور و همراه با انجام مراحل خرید بلیت و امور ویزا تهیه می شود. اما بیمه دانشجویی در نیوزلند پس از حضور دانشجویان در این کشور و ثبت نام در دانشگاه به نوعی صادر شده و قابل دسترسی می باشد.

همچنین بیمه مسافرتی مسئولیت پوشش هزینه ها در صورت بروز اتفاقات غیر مترقبه و یا نیاز به درمان و رسیدگی پزشکی در حین مسافرت از کشورمان به نیوزلند و به طور کلی خطرات مختلف و خسارت هایی که ممکن است در طول سفر برای مسافران پیش بیاید را پوشش می‌دهد و پس از رسیدن به نیوزلند و شروع اقامت و تحصیل در این کشور، مسئولیت هیچ اتفاق و یا رسیدگی پزشکی را بر عهده ندارد.

اما بیمه دانشجویی در نیوزلند چه به صورت خصوصی و چه به صورت خدمات درمانی دولتی پس از رسیدن دانشجو به این کشور و شروع تحصیل در دانشگاه های آن آغاز و شروع به پذیرش مسئولیت و هزینه های پزشکی آنان می نماید. باید توجه داشته باشید که نمی توانید بیمه دانشجویی در نیوزلند را جایگزین بیمه مسافرتی و یا بلعکس بنمایید.

در نیوزلند چه رشته هایی محبوب است؟

نام شرکت های بیمه در نیوزلند

همانطور که تا این قسمت مطلع شدید دانشجویانی که برای تحصیل به کشور نیوزلند سفر می نمایند باید حتما تحت پوشش بیمه دانشجویی در نیوزلند قرار بگیرند و این امر برای تمامی دانشجویان خارجی اجباری و ضروری می باشد. این نوع بیمه، بیمه درمانی دولتی کشور نیوزلند است که از طرف دولت این کشور حمایت و تامین مالی شده و هزینه های درمان و ویزیت پزشکی دانشجویان را بر عهده می گیرد.

البته برخی از این بیماری های خاص یا درمان ها و اقدامات مراقبتی پس از درمان کاملا تحت پوشش بیمه دولتی قرار نمی گیرند و شاید بیمار مجبور به پرداخت کامل هزینه آن باشد.

نام شرکت های بیمه در نیوزلند

 در این صورت برای اینکه هزینه های درمان این نوع از بیماری ها را کاهش دهید، باید با بیمه های خصوصی که با مراکز درمانی و بیمارستان های خصوصی و یا دولتی همکاری دارد، قرارداد بسته تا بتوانید از مزایای آن استفاده نمایید.

این بیمه ها شرکت های خصوصی هستند که در نیوزلند فعال بوده و یا برخی بیمه های خصوصی جهانی می باشند که کشورهای مختلفی در جهان را پوشش می دهند. البته باید این را بدانید که اغلب دانشگاه های کشور نیوزیلند و مراکز آموزشی آن دارای کلینیک درمانی و کادر درمان همراه با پزشک برای خدمات رسانی به دانشجویان هستند و خدماتی نظیر معاینه و درمان های سرپایی را در همان محیط دانشگاه ارائه می کنند.

از مهم ترین نام شرکت های بیمه در نیوزلند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • Accuro
  • AIA
  • NIB
  • Partnerslife
  • southerncross

تفاوت بیمه دانشجویی با سایر بیمه ها در نیوزلند

علاوه بر دانشجویان خارجی، افراد بسیار دیگری سالانه برای کار در نیوزلند، ثبت شرکت، پناهندگی و غیره نیز به این کشور مهاجرت می نمایند که تمامی آنان می توانند از بیمه های گوناگونی که برای هر دسته در نظر گرفته شده است بهره مند شوند. این بیمه ها شامل بیمه های در حین کار، بیمه های عمر، بیمه های بازنشستگی و انواع دیگر بیمه ها را می گردد که هرکدام دارای مزایا خود و شرایط پرداختی خاص خود نیز می باشند.

تفاوت بیمه دانشجویی با سایر بیمه ها در نیوزلند این است که حق بیمه پرذاختی در این نوع بسیار کم و ارزان تر بوده و برای دانشجویان کاملا مقرون به صرفه است و فشار مالی را برای آنان زیاد نخواهد کرد. همچنین بیمه دانشجویی در نیوزلند در تمامی شهرهای این کشور قابل پذیرش است و تمامی خدمات ویزیت و درمان سرپایی و حتی برخی از عمل ها و داروها را هم تحت پوشش خود قرار می دهد.

ضمنا در اکثر دانشگاه ها در حین ثبت نام اگر مبلغی برای بیمه نیاز باشد، محاسبه شده و از متقاضی اخذ می شود و نیازی به انجام کاری خاصی برای فعال سازی بیمه درمانی نیست.

بیمه دانشجویی در نیوزلند را با سایر کشورهای جهان مقایسه کنید.

سوالات پر تکرار بیمه دانشجویی در نیوزلند

بله، قطعا اگر شما از خدمات بیمه های درمانی چه دولتی و چه خصوصی در این کشور استفاده کنید، هزینه های درمانی و دارویی تان بسیار کاهش یافته که حتی می تواند رایگان نیز شود.

 در صورتی که مدت زمان تحصیل دانشجویان بیش از 2 سال سود، استفاده از خدمات درمانی رایگان نیوزلند کاملا برای آن ها امکان پذیر می شود.

در این صورت دانشجو برای بهره مند شدن از خدمات درمانی رایگان یا ارزان دولتی در نیوزلند باید آزادانه اقدام نموده و باتوجه به شرایط خود مبلغی را بپردازد.

شرکت ها مناسبی که قیمت ها و بسته های مناسبی برای بیمه دانشجویی در نیوزلند را ارائه می کنند شامل: partnerslife، NIB، AIA، southerncross و accuro می شوند.

باید بگوییم که نیوزلند یکی از بهترین کیفیت های ارائه خدمات درمانی جهان را دارد و هزینه های آن برای شهروندان و مقیمان و مهاجران بسیار مناسب و ارزان و گاها رایگان نیز می باشد.

مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی شرایط بیمه دانشجویی در نیوزلند را خلاصه به شما عرض نمودند، اطلاعات بیشتر را از کارشناسان ما در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز درخواست نمایید. ضمنا حتما مقاله مهاجرت به نیوزلند را نیز در سایت ما مطالعه فرمایید تا انواع روش های ممکن و شرایط آن ها را بشناسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه