تحصیل دکترا در نیوزلند

تحصیل دکترا در نیوزلند می تواند یک تحصیلات بسیار با کیفیت را به همراه یک سطح زندگی عالی را برای شما فراهم کند. در صورتی که موفق شوید وارد دوره ها درسی این کشور شوید، در دانشگاه هایی تحصیل خواهید کرد که در میان 3% برتر جهان قرار دارند.

تحصیل دکترا در نیوزلند بر اساس یک پروژه تحقیقاتی محکم در زمینه های دانشگاهی است که به عنوان یک پایان نامه در امتحانی شفاهی در مقابل کارشناسان ارائه می شود.

ادامه تحصیل در مقطع دکترا باعث می شود که دانشجو در رشته خود تبدیل به یک متخصص شود. تحصیل دکترا در نیوزلند به علت استاندارهای عالی و بسیار بالا در تحصیلات آکادمیک و گستردگی موضوعات خود در سراسر جهان مشهور بوده و سالانه دانشجویان بین المللی زیادی را می پذیرد.

دانشگاه های این کشور طیف گستره ای از رشته ها مختلف را در این مقطع ارائه می کنند. رشته هایی مانند هنر، علوم انسانی، تجارت، علم و غیره از موضوعات تخصصی ارائه شده می باشند. در طول دوره تحصیل دکترا در نیوزلند به دانشجویان یک استاد راهنما اختصاص داده می شود.

در ادامه این مقاله با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) همراه شده تا از تمامی جزئیات پیش رو آشنا شوید. همچنین پیشنهاد می کنیم که برای آشنایی دقیق تر با شرایط تحصیلی این کشور برتر مقاله تحصیل در نیوزلند را مطالعه نمایید.

فهرست مطالب
تحصیل دکترا در نیوزلند

شرایط تحصیل مقطع دکترا نیوزلند

به علت این که دکترا بالاترین سطح تحصیلات به شمار می رود، شرایط به خصوصی برای پذیرش در آن در نظر گرفته شده است که داشتن همه آن ها کاملا ضروری است. مهم ترین بخش از شرایط تحصیل مقطع دکترا نیوزلند ، طی کردن مقاطع قبل یعنی کارشناسی و کارشناسی ارشد و دریافت مدرک آن ها می باشد. اما داشتن مدرک دانشگاهی تنها شرط مشخص شده نبوده و نیاز به برآورده کردن موارد دیگری است.

مدرک کارشناسی ارشد ارائه شده باید حداقل نمره B+ را در رشته مربوطه داشته باشد و نمره کمتر می تواند شانس شما را برای دریافت پذیرش در مقابل سایر دانشجویان کاهش دهد. در کنار این مدرک دانشگاهی شما باید مدارک اضافی دیگری مانند توصیه نامه، بیانیه هدف و مقاله و رزومه ای را که توانایی های شما را نشان دهد ارائه دهید. توجه داشته باشید که مدارک مشخص شده برای هر دانشگاه و هر رشته با دیگری مفتاوت بوده و پیشنهاد می کنیم که با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تماس بگیرید تا دچار هیچ گونه خطا نشوید.

از موارد مهم دیگر، داشتن مدرک زبان با سطح مشخص شده می باشد که داشتن آن برای دریافت پذیرش کاملا ضروری است، شما باید یکی از دو مدرک آیلتس و تافل را با حداقل نمرات 6.5 یا 90 به ترتیب دریافت کرده باشید. برخلاف برخی از کشورها، تحصیل دکترا در نیوزلند دارای محدودیت سنی بوده که حداقل 40 سال تعیین شده و افراد با سن بالاتر نمی توانند اقدام نمایند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شما می توانید ویزای طلایی را با راهنمایی گام به گام مشاورین به راحتی بدست آورید، پس با ما در ارتباط باشید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های نیوزلند برای تحصیل دکترا

با وجود این که نیوزلند فقط هشت عدد دانشگاه دارد، اما کیفیت آن ها به قدری بالا بوده که از تنها دانشگاه های جهان است که دارای رتبه بسیار مناسب در هر سه رتبه بندی اصلی جهانی را دارد. اما این یقین وجود دارد که با تحصیل دکترا در نیوزلند در دانشگاه های بهتر و معتبر تر می توانید آینده خود را به طور کامل تضمین کنید.

هر کدام از دانشگاه های نیوزلند در رشته ها و دوره های مشخصی برتر بوده و همه آن ها در کنار یکدیگر تمامی رشته و برنامه های موجود برای یک دانشجو را فراهم می کنند، به همین دلیل است که نیوزلند یکی مقاصد محبوب دانشجویان در جهان است. جدول زیر شامل اسامی بهترین دانشگاه های نیوزلند برای تحصیل دکترا به همراه رتبه بندی جهانی آن ها می باشد:

نام دانشگاه THE 2023 QS 2023 ARWU 2023
دانشگاه اوکلند 139 87 201
دانشگاه فناوری اوکلند 251 486 701
دانشگاه اوتاگو 301 217 301
دانشگاه لینکلن 401 368 701
دانشگاه ویکتوریا ولینگتون 401 275 401
دانشگاه وایکاتو 401 331 701
دانشگاه کانتر بری 601 284 401
دانشگاه ماسی 601 292 601

شروع ترم تحصیلی دکترا نیوزلند

اطلاع از زمان شروع ترم تحصیلی دکترا نیوزلند بسیار مهم است تا بتوانید در زمانی درست اقدام نمایید. در صورتی که از زمان مشخص شده برای ارسال درخواست گذشته باشد باید تا تمام شدن ترم تحصیلی صبر کرده و سپس اقدام نمایید. حتما دقت داشته باشید که زمان کافی را برای فراهم کردن صرف کرده اید تا با اطمینان اقدام کنید.

سال تحصیلی در نیوزلند از فوریه تا نوامبر بوده که در مقایسه با سیستم آموزشی سایر کشورها مانند اروپا و آمریکای شمالی ممکن است عجیب باشد اما این سیستم به طور کلی در کشورهای نیمکره جنوبی اجرا می شود. در صورتی که نیاز به زمانی زیاد برای کار بر روی مدارک خود قبل از درخواست دارید می توانید یک استراحت یک ساله را پس از اتمام مقطع کارشناسی ارشد در نظر بگیرید.

زمان اقدام برای تحصیل دکترا در نیوزلند به دو دسته تقسیم می شود که عبارت اند از:

  • رشته و دوره هایی که به عنوان تحقیقات مستقل شناخته می شوند: میتوانید درخواست خود را در هر زمان ارسال کرده و دیگر نیازی به درخواست قبل از شروع یک سال تحصیلی نخواهد بود و دوره ها در تاریخ های مختلفی برگزار می شوند.
  • دوره هایی که دارای تاریخ شروع مشخص هستند: پیشنهاد می کنیم که این روند را حداقل چهار ماه قبل قبل از شروع سال تحصیلی شروع نمایید تا بتوانید پذیرش را به موقع دریافت نمایید.
استاد راهنما برای دکتری نیوزلند

استاد راهنما برای دکتری نیوزلند

برای تحصیل دکترا در نیوزلند باید این نکته را در نظر داشته باشید که دانشگاه ها درخواست مستقیم افراد را در نظر نمی گیرد و باید از طریق استاد راهنما اقدام کرد. در اولین مرحله باید استاد راهنما یکی از اعضای هیئت علمی با تحقیقاتی متناسب با موضوع و رشته تحصیلی شما باشد، این افراد مناسب را از طریق وبسایت دانشگاه و یا وبسایت های دیگر می توانید بیابید.

پس از این که استاد خود را یافتید، ایمیلی کوتاه برای آن ها ارسال کرده و به سرعت خودتان را معرفی کنید و تحقیقات خود را به صورت خلاصه شرح دهید، برای این که احتمال پذیرش شما از سوی آن ها افزایش یابد باید مقاله و رزومه تحصیلاتی خود را برای آن ها نیز ارسال کنید. حتما به ایمیل ارسال خود دقت داشته باشید تا بتوانید به وسیله آن بیشترین تاثیر را بر استاد گذاشته و جمایت آن ها را دریافت کنید.

هنگامی که موفق به دریافت پذیرش از سوی استاد راهنما برای دکتری نیوزلند شدید می توانید درخواست خود را برای دانشگاه مورد نظر خود ارسال کرده و پس از پذیرش به عنوان دانشجو در آن ثبت نام کنید. در صورتی که مدارک و رزومه شما توسط یک استاد راهنما رد شد به هیچ عنوان نا امید نشوید زیرا که تعداد درخواست ها ممکن است زیاد باشد و درخواست خود را برای چندین استاد راهنمای دیگر ارسال نمایید تا بتوانید پذیرش را از آن ها دریافت کنید.

کشور نیوزلند را چقدر می شناسید؟ مقالات زیر را بخوانید.

شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا

برخی از افراد متقاضی قصد مهاجرت از طریق تحصیل دکترا در نیوزلند را داشته و خواهان همراهی خانواده با خود می باشند. اکنون این سوال ایجاد می شود که آیا کشور نیوزلند برای افراد دانشجو در مقطع دکترا ویزای همراه را اعطا می کند یا خیر و شرایط آن به چه صورت است؟

خبر خوب این است که ویزای همراه به تمامی دانشجویان مقطع دکترا در این کشور اعطا می شود. این ویزا فقط به همسر و فرزندان زیر 18 سال داده شده و سایر اعضای خانواده شامل آن نمی شوند. در صورتی که فرزند در کشور نیوزلند به این سن برسد باید به طور جداگانه برای وی مجوز اقامت را دریافت نمود.

طبق شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا اجازه اقامت افراد خانواده به اندازه مدت زمان فرد دانشجو بوده و در صورتی که ویزای وی باطل شود، افراد خانواده وی نیز اجازه اقامت در کشور را نخواهند داشت. ویزای همراه دانشجو هیچ محدودیتی را برای افراد ایجاد نکرده و همسر دانشجو نیز می تواند از تمامی حقوق شهروندی مانند اجازه کار و تحصیل برخوردار شود.

همچنین فرزندان می توانند در مدت اقامت خود در مدارس این کشور ثبت نام کرده و به تحصیل بپردازند. توجه داشته باشید که شرایط دریافت ویزای همراه برای هر روش مهاجرتی با دیگری متفاوت می باشد، برای اطلاع از روش دیگر مهاجرت تفاوت دارد. برای اطلاع از شرایط روش های دیگر مهاجرت مقاله مهاجرت به نیوزلند را مطالعه نمایید.

میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا نیوزلند

همان طور که اطلاع دارید در برخی از کشورها به دانشجویان مقطع دکتری حقوق پرداخت شده و معمولا دانشجویان به دنبال مقصدی هستند که این امتیاز را برای آن ها داشته و از نظر مالی بران آن ها اطمینان خاطر می باشد. خوشبختانه تحصیل دکترا در نیوزلند نیز دارای این مزایا بوده که به عنوان بورسیه های بین المللی تحقیقات دکتری نیوزلند (NZIDRS) که توسط دولت نیوزلند تامین شده، شناخته می شود.

این حقوق به تمامی دانشجویان دکترا از هر کشوری که باشند اعطا شده و به عنوان کمک هزیه زندگی، بودجه سفر و کمک هزینه بیمه درمانی در نظر گرفته می شود. میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا نیوزلند برای هر رشته و دانشگاه با دیگری متفاوت بوده و فقط می توانیم به عنوان مقداری متوسط آن را بیان کنیم. این کمک هزینه ها فقط شامل دوران تحصیل نبوده و فرد دارای مدرک دکترا پس از اتمام تحصیل خود نیز از درآمد بسیار خوبی برخوردار خواهد شد.

جدول زیر شامل مقدار متوسط حقوق دانشجویان دکترا در دانشگاه های مختلف و برتر نیوزلند می باشد:

نام دانشگاه مقدار حقوق (دلار نیوزلند)
دانشگاه اوکلند 27.550 در سال
دانشگاه اوتاگو 27.000 در سال
دانشگاه کانتر بری 23.891 در سال
دانشگاه ویکتوریا ولنیگتون 25.811 در سال
دانشگاه ماسی 27.000 در سال
دانشگاه وایکاتو 2000 در ماه

کار و اقامت بعد از دکتری نیوزلند

معمولا کار و اقامت بعد از دکتری نیوزلند هدف افراد مهاجر و تحصیل کرده بوده تا بتوانند برای همیشه با داشتن درآمد خوب، رفاه مناسبی را برای خود فراهم نمایند. چنانچه فارغ التحصیلان مقطع دکترا در این کشور بتوانند موقعیت شغلی مناسب را برای خود بیابند و دارای قرارداد کاری معتبر باشند می توانند با گذشت زمان مشخص شده اقامت دائم خود را دریافت کرده و در نهایت به عنوان تابعه نیوزلند شناخته شوند.

دریافت مدرک تحصیل دکترا در نیوزلند به تنهایی منجر به دریافت اقامت نشده و شما باید با اشتغال به کار ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تبدیل کرده و به مدت 5 سال به کار و پرداخت مالیات در این کشور بپردازید، پس از گذشت این زمان می توانید برای دریافت اقامت دائم خود اقدام کنید. پس از گذشت یک سال از اقامت دائم خود در نهایت برای شهروندی و تابعیت این کشور درخواست داده و آن را دریافت نمایید.

تحصیل دکترا در کدام کشور مزایای بیشتری دارد؟

سوالات پر تکرار تحصیل دکترا در نیوزلند

برای تحصیل این مقطع در دانشگاه های نیوزلند مدرک زبان آیتلس با حداقل نمره 6 و تافل با نمره 90 مورد قبول واقع می شود.

 بله، قبل از ارسال درخواست به دانشگاه باید پذیرش را از سوی یکی از استادهای راهنما آن مکان به دست آورده و بدون آن نمی توان اقدام کرد.

مقدار مشخص شدهاز سوی دولت برای پذیرش در مقطع دکترا حداکثر 40 سال بوده و افراد با سن بیشتر پذیرفته نمی شوند.

برای پذیرش به موقع در دوره های مشخص شده بهتر است که چهار ماه قبل از شروع شدن آن ها اقدام نمایید.

بله، این کشور با داشتن بهترین دانشگاه ها و سبکزندگی با رفاه مناسب یکی از بهترین مقصدها در کل جهان می باشد.

در این مقاله کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شرح کامل تحصیل دکترا در نیوزلند پرداخته و آن را در دسترس شما قرار داده اند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و دفتر شیراز تماس بگیرید. همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله کار در نیوزلند را در سایت ما مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه