خوابگاه های دانشجویی نیوزلند

خوابگاه های دانشجویی نیوزلند یکی از مهم ترین موارد برای بررسی است تا از جهت سکونت و اقامت خود در مدت زمانی که به تحصیل می پردازند اطمینان داشته و مشکلی با پرداخت هزینه های آن نداشته باشند.

خوابگاه های دانشجویی نیوزلند در انواع و شرایط مختلفی ارائه می شوند که شناخت تمامی آن ها قبل از اقدام بسیار ضروری است. در ادامه این مقاله با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی با شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) همراه شده تا با تمامی آن ها آشنا شوید.

تفاوت های هر کدام از انواع خوابگاه های دانشجویی نیوزلند با توجه به دانشگاه های ارائه دهنده و ویژگی ها، خدمات و امکانات آن ها مشخص شده و شرایط مختلفی برای دریافت و اجاره آن ها وجود دارد. هرچقدر که مقدار امکانات ارائه شده بیشتر باشد هزینه مشخص شده نیز گرانتر خواهد بود.

از اهمیت دیگر بررسی خوابگاه ها دانشجویی در نیوزلند این است که تمامی دانشگاه ها برای دانشجویان خود خوابگاه در نظر نگرفته اند و یا این که دارای ظرفیت بسیار محدودی می باشند، با اطلاع از این شرایط می توان برای دریافت خوابگاه های دانشجویی دیگر اقدام کرد. حتما در ادامه این مقاله با ما همراه شوید تا برای اقامت پس از نقل مکان خود برنامه داشته و دچار ضرر نشوید. همچنین مقاله تحصیل در نیوزلند را برای شناخت سایر شرایط تحصیل دقیق این کشور مطالعه کنید.

فهرست مطالب
خوابگاه های دانشجویی نیوزلند

انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در نیوزلند

خوابگاه های دانشجویی نیوزلند مانند دانشگاه ها به میفیت و پیشتیبانی بسیار خود خود میان دانشجویان بین المللی شهرت بسیاری دارند. طیف انواع مکان های در دسترس برای اقامت دانشجویان در این کشور بسیار بوده و با داشتن هر شرایط می توان گزینه ای را برای خود انتخاب کرد.

در لیست زیر انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در نیوزلند نام برده شده است:

  • سرسراهای اقامت: این سالن ها معمولا در محوطه دانشگاه قرار داشته و به اتاق های یک یا دو نفره تقسیم می شود اما سایر امکانات مشترک هستند.
  • خوابگاه های دانشجویی: هر دانشگاه گزینه و انواع مختلفی از خوابگاه ها را ارائه می دهند.
  • اقامت در خانه: دانشجویان بین المللی با خانواده یا میزبانی که در شهر یا شهر محلی واقع شده است، اقامت می کنند و به یک اتاق خصوصی دسترسی خواهند داشت.
  • فلتینگ: زمانی که دانشجویان در اقامتگاه های خصوصی خارج از دانشگاه زندگی می کنند فلتینگ می گویند. معمولا گروه های چند نفره از دانشجویان این کار را انجام می دهند.

 در همه ی انواع های نام برده شده تمامی امکانات مورد نیاز مانند اینترنت، آشپرخانه، حمام و غیره در دسترس قرار دارند اما در برخی از آن ها به علت تعداد زیاد دانشجو به صورت مشترک استفاده شده و در برخی از انواع های دیگر به صورت کاملا شخصی است. در ادامه با ما باشید که به صورت جزئی به این زمینه پرداخته ایم.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شما می توانید ویزای طلایی را با راهنمایی گام به گام مشاورین به راحتی بدست آورید، پس با ما در ارتباط باشید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه های خوابگاه و اقامت در نیوزلند

مهم ترین بخش برای هر فرد دانشجو مقدار هزینه های خوابگاه و اقامت در نیوزلند می باشد. به طور کلی مقدار اجاره برای اقامت در این کشور با توجه به شرایط مختلف متغیر است، به عنوان مثال مقدار قیمت ها در شهرهای بزرگ تر گرانتر است. با توجه به این که بخواهید به چه امکاناتی و به چه صورتی دسترسی داشته باشید باید اجاره مختلفی بپردازید.

برای این که بتوانید تصمیم گیری بهتری با توجه به بودجه مالی خود داشته باشید در لیست زیر مقدار متوسط هزینه های مکان اقامتی برای دانشجویان قرار داده شده است:

شهر اوکلند:

  • خوابگاه های دانشجویی: 435 دلار در هفته
  • فلتینگ: 535 دلار در هفته

شهر ولینگتون:

  • خوابگاه های دانشجویی: 397 دلار در هفته
  • فلتینگ: 520 دلار در هفته

شهر کرایست چرچ:

  • خوابگاه های دانشجویی: 354 دلار در هفته
  • فلتینگ: 150 دلار در هفته

در صورتی که تمایلی برای اجاره خوابگاه های دانشجویی نیوزلند ندارید، می توانید به اجاره خانه های شخصی بپردازید اما باید مقدار هزینه زیادی را برای آن بپردازید. جدول زیر شامل مقدار هزینه های اجاره خانه در شهرها مختلف می باشد:

نام شهر یک خوابه در مرکز شهر (ماهانه) یک خوابه در حومه شهر (ماهانه)
اوکلند 1.291 دلار 1.224 دلار
ولینگتون 2.528 دلار 2.280 دلار
کرایست چرچ 1.919 دلار 1.414 دلار
همیلتون 1.699 دلار 1.625 دلار
دندین 1.195 دلار 611 دلار

پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در نیوزلند

اکنون این سوال ایجاد می شود که چگونه می توان بهترین خوابگاه های دانشجویی نیوزلند را با توجه به شرایط و خواسته های خود پیدا کرد؟ اولین قدم برای یافتن مکانی مناسب مراجعه به معاونت دانشجویی یا خدمات چخوابگاه در دانشگاه خود می باشد، بهترین زمان برای این عمل در ابتدای پذیرش بوده و ارسال مدارک خود است، زیرا تعداد درخواست ها برای دریافت اتاق در خوابگاه ها بسیار زیاد بوده و باید سریعا درخواست خود را ثبت کنید.

برای این که مطلع شوید دانشگاه مورد نظر شما مکان اقامت نیز ارائه می دهد یا خیر می توانید از مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی که دارای اطلاعات کلما در رابطه با این کشور هستند کمک بگیرید. معمولا خوابگاه های دانشجویی خصوصی و یا منازل مناسب اطلاعات خود را به معاونت دانشجویی داده و آگهی خود را به دست دانشجویان می رسانند.

یکی از راحت و پر متقاضی ترین راه پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در نیوزلند، مراجعه به سایت های اینترنتی می باشد. این سایت ها تمامی گزینه های موجود را با اطلاعات دقیق به طور رایگان قرار داده اند و به راحتی می توان به تمامی گزینه ها دسترسی داشته و به راحتی اقدام کرد.

در صورتی که با روش های گفته شده نتوانستید به گزینه مورد نظر خود برسید می توانید با پرداخت مقداری هزینه از مشاورین املاک کمک بگیرید. این افراد با داشتن آشنایی دقیق با تمامی محله های این کشور می توانند شما را به ظور دقیق راهنمایی کرده و روند قراردادهای اجاره را برای شما انجام دهند.

پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در نیوزلند

سایت های اجاره خانه در نیوزلند

همان طور که گفتیم مراجعه به سایت های اجاره خانه راحت ترین روش پیدا کردن خوابگاه های دانشجویی نیوزلند است. در این سایت ها می توان تمامی گزینه ها را اطلاعات کامل شامل مقدار هزینه، بزرگی، عکس و فیلم از محیط خانه و تمامی موارد مورد نیاز را یافت. لیست زیر شامل نام سایت های اجاره خانه در نیوزلند که بسیار مناسب هستند می باشد:

  • Myrent
  • Realestate
  • Newzealand
  • Rentola
  • century21global
تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در نیوزلند

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در نیوزلند

با وجود این که مقدار هزینه ها در انتخاب محل اقامت و خوابگاه های دانشجویی نیوزلند بسیار تاثیر گذار است اما تنها تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در نیوزلند نیست. همان طور که گفتیم مقدار هزینه های اجاره خانه با خوابگاه های دانشجویی بسیار زیاد بوده و اجاره خانه بسیار گرانتر می باشد، معمولا دانشجویان برای صرف جویی در مقدار مخارج خود به اجاره خوابگاه ها روی می آورند اما موارد دیگری نیز وجود دارد که باعث می شوند انتخاب هر فرد با دیگری متفاوت باشد.

هزینه های پیش رو فقط شامل مقدار اجاره نبوده، بلکه هزینه های زیادی مانند استفاده از خدمات، خرید وسایل و غیره نیز وجود دارند که در خانه بسیار بیشتر از خوابگاه ها است. همچنین از جهتی دیگر برای یافتن خانه ای مناسب با قیمت به صرفه باید وقت زیادی را صرف پیدا کردن گزینه های در دسترس کرد، همچنین برای اجاره خانه های شخصی نیاز به بست قرارداد بوده که نیاز به انجام کار و شرایط بسیار خاص می باشد، بدون داشتن اطلاعات کامل در این زمینه نمی توان به راحتی به اجاره خانه پرداخت.

اما از طرفی دیگر در خوابگاه های دانشجویی نیوزلند برخی از امکانات به صورت مشترک میان دانشجویان قرار داده شده اند و این مورد می تواند تاثیر بسیاری بر تصمیم گیری برخی از افراد داشته باشد. ین افراد برای این که بتوانند از تمامی امکانات به صورت شخصی استفاده نمایند، ملک های شخصی را اجاره کرده و در آن اقامت می کنند.

امکان زندگی با خانواده نیوزلندی

احتمالا تا کنون شنیده اید که برخی از افراد زندگی در کنار خانواده های نیوزلندی را به عنوان گزینه ای برای اقامت خود در نظر می گیرند. باید به اطلاع شما برسانیم که این امکان کاملا وجود دارد و شما می توانید یک اتاق را در منزل ساکنین نیوزلندی اجاره کنید. برخی از افرادی که اتاق خانه های خود را به اشتراک می گذارند افرادی هستند که فرزندهای خود زندگی مستقل را تشکیل داده و آن اتاق بی استفاده است.

توجه کنید که فقط در صورتی امکان زندگی با خانواده نیوزلندی وجود دارد که حداقل سن 18 سال را داشته باشید. امکانات این اتاق ها با خوابگاه های دانشجویی نیوزلند تفاوت زیادی نداشته و هزینه های آن با توجه به شرایط مختلف متغیر است و نمی توان مقدار دقیقی را برای آن مشخص کرد.

عوامل تاثیر گذار در مقدار هزینه دریافتی شامل اندازه خانه و امکانات در دسترس هستند. هزینه اجاره این اتاق ها از خانه شخصی بسیار کمتر بوده و هزینه ای حدود دریافت اجاره مشترک با سایرین را خواهد داشت. برخی از خانواده ها در ازای دریافت هزینه های بیشتر غذای دانشجویان را نیز تهیه کرده و در اختیار آن ها قرار می دهند. شرایط و قوانین اقامت در این اتاق ها توسط خانواده تعیین و به فرد دانشجو اعلام می شود.

شاید کشور نیوزلند را بخوبی کشورهای اروپایی نشناسید ، مقالات زیر را بخوانید.

محله های مناسب اسکان دانشجویی در اوکلند

شهر اوکلند با داشتن زیر ساخت های مدرن یکی از بهترین شهرهای این کشور برای زندگی است، برخی از برترین دانشگاه های کشور نیوزلند نیز در این شهر قرار گرفته و به دانشجویان خود امکان تحصیل در مسیرهای تحصیلی مختلف را ارائه می دهد. نه تنها گزینه های تحصیلی، بلکه گزینه های مسکن نیز در سراسر این شهر برای پذیرش دانشجویان وجود دارد.

اکثر خوابگاه های دانشجویی در نیوزلند در نزدیکی دانشگاه ها قرار دارند تا دانشجویان برای رفت و آمدخود به دانشگاه ها هیچ مشکلی نداشته باشند. در تمامی محله های این شهر مسکن های مناسب برای اقامت دانشجویی قرار دارند که به راحتی می توان آن ها را پیدا کرد، اما در صورتی که بخواهید در نزدیک ترین محل به دانشگاه ها اقامت کنید، محله های مناسب اسکان دانشجویی در اوکلند در جدول زیر قرار داده شده است:

نام دانشگاه محله مناسب
دانشگاه اوکلند منطقه نیومارکت، اپسوم، گرافتون و مانوکائو
دانشگاه صنعتی اوکلند مرکز شهر، شمال، منطقه Northcote، و مرکز مانوکائو، جنوب اوکلند مرکزی
موسسه مطالعات اوکلند جنوب غربی اوکلند مرکزی

معمولا دانشجویان محله ای را انتخاب می کنند که هم به دانشگاه و هم به محل کار آن ها نزدیک بوده و برای رفت آمد خود دچار دردسر و یا پرداخت هزینه های اضافی نشوند، برای اطلاع دقیق از شرایط کار در این کشور مقاله کار در نیوزلند را مطالعه نمایید.

محله های مناسب اسکان دانشجویی در ولینگتون

شهر ولینگتون به عنوان پایتخت کشور و یکی از قطب های اصلی تحصیلی و داشتن دانشگاه های درجه یک میزبانی با ترکیب متنوعی را در اختیار دانشجویانش قرار می دهد. این شهر با وجود این که پایتخت کشور است اما اندازه نسبتا کوچکی دارد و مسکن های در دسترس آن محدودتر از شهرهای بزرگتر از خود می باشد.

تمامی گزینه های ممکن برای اقامت دانشجویی در این شهر شامل خوابگاه ها، سرسراهای اقامتی، خانه های شخصی و غیره در این شهر قرار داشته و دانشجویان می توانند با توجه به خواسته خود و با قیمتی به صرفه اقدام کرده و نقل مکان کنند. پیشنهاد می کنیم که برای انتخاب محل اقامت خود در ابتدا بودجه مالی خود را در نظر بگیرید تا دچار هیچ گونه اشتباه نشوید.

یافتن خوابگاه های دانشجویی در نیوزلند و یا مکان خوب برای زندگی به شما کمک می کند تا اقامتی راحت و تجربه تحصیلی عالی را داشته باشید، پس حتما درمورد تمامی گزینه های موجود با جزئیات تحقیق کرده و یا با مشاورین و کارشناسان این زمینه تماس بگیرید. جدول زیر شامل محله های مناسب اسکان دانشجویی در ولینگتون برای تحصیل در هر دانشگاه است:

 

نام دانشگاه محله مناسب
دانشگاه ویکتوریا ولینگتون پردیس کلبرن با 25 دقیقه فاصله با پیاده روی از دانشگاه
دانشگاه ماسی UniLodge Stafford House با 15 دقیقه فاصله از دانشگاه با اتوبوس

مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور نیوزلند

زندگی در خوابگاه های دانشجویی نیزولند جزئی اصلی از دوران دانشگاه است، تفاوتی ندارد که به تازگی وارد محیط دانشگاه می شوید یا یک دانشجوی کلاس بالا هستید، خوابگاه ها می توانند تمامی امکانات را با هزینه ای بسیار کم و در نزدیکی دانشگاه در اختیار شما برای موفق هایتان قرار دهند. 

مزایا زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور نیوزلند فقط شامل مقدار هزینه ها نبوده و بقیه مزایا عبارت اند از:

  • ملاقات با افراد جدید و آشنایی بیشتر با فرهنگ این کشور
  • محیط تمیز و ضد عفونی شده و بدون نیاز به تمیزکاری
  • سطح امنیت بسیار بالا و تضمین شده توسط دانشگاه
  • دسترسی بسیار راحت به اینترنت
  • نزدیکی به دانشگاه و دسترسی راحت به امکانات آن
  • شرکت در فعالیت های مختلف با سایر دانشجویان
  • بدون نیاز به جا به جایی در طول دوران تحصیل و یا مبلمان کردن محل اقامت
  • جدایی از خانواده و آغاز زندگی مستقل

شرایط خوابگاه های دانشجویی در کشورهای زیر را مقایسه کنید.

سوالات پر تکرار خوابگاه های دانشجویی در نیوزلند

قیمت مشخص شده برای هر خوابگاه با توجه به عوامل مختلف مانند محل قرار گیری و امکانات ارائه دهنده آن مختلف است و نمی توان مقدار دقیقی را برای آن ها مشخص کرد.

با مراجعه به معاونت دانشگاه و یا بررسی سایت های اینترنتی می توان تمامی گزینه های در دسترس را یافت.

مقدار هزینه های اجاره خانه بسیار رانتر از خوابگاه ها بوده و هزینه های دیگر مانند شارژ و قبوض نیر باعث افزایش آن خواهند شد.

در صورتی که سن بالای 18 سال داشته و با تمامی شرایط تعیین شده از سوی صاحب خانه موافقت کنید.

با اقامت در خوابگاه های دانشجویی نیوزلند که دارای کمترین هزینه در میان گزینه های اقامتی هستند می توانید هزینه های خود را به مقدار زیادی کاهش دهید.

در این مقاله کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شرح تمامی جزئیات خوابگاه های دانشجویی در نیوزلند پرداخته اند. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین با تجربه ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل کنید. همپنین مقاله مهاجرت به نیوزلند را برای آشنایی بیشتر با روش های نقل مکان به این کشور مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه