بورسیه های تحصیلی لهستان

بورسیه های تحصیلی لهستان راهی بسیار عالی برای ادامه تحصیل در لهستان بدون هیچ گونه دغدغه فکری است ، عده زیادی از دانش آموزان و دانشجویان رویای تحصیل در کشور های خارجی را در سر می پرورانند ، لهستان با موقعیت بسیار خوبی که در اروپا دارد می تواند گزینه خوبی برای تحصیل باشد.

ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) هر آنچه در مورد بورسیه های تحصیلی لهستان نیاز دارید را قرار می دهیم.

دانشجویان می توانند در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های پزشکی ، مهندسی ، علوم انسانی ، بازرگانی و مالی در کشور لهستان تحصیل کنند ، برایدریافت اطلاعات جامع در خصوص هزینه های تحصیل ، آزمون های ورودی و رشته های ارائه شده در دانشگاه های لهستان به مقاله تحصیل در لهستان مراجعه نمایید.

بورسیه ها به دانش آموزان کمک می کند تا زمان بیشتری برای تمرکز بر مطالعات خود داشته باشند ، برای گرفتن بورسیه های تحصیلی لهستان نیازی به شرایط خاص نیست و هر فرد با توجه به استعداد و توانمندی های خود شانس قبولی در بهترین دانشگاه های لهستان را دارد.

فهرست مطالب
بورسیه های تحصیلی لهستان

انواع بورسیه ها در لهستان

بورسیه های تحصیلی لهستان جهت تحصیل دانشجویان المللی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد ، هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان به دلیل دانشگاه ها با کیفیت بالا آموزشی ، شهریه های پایین و هزینه های زندگی پایین ، به تحصیل در کشور لهستان جذب می شوند.

پنج دلیل اصلی برای تحصیل در کشور لهستان وجود دارد:

  1.  وجود گزینه های بسیار زیاد
  2.  تحصیل در مرکز اروپا
  3.  تنوع فرهنگی بالا
  4.  هزینه های تحصیل پایین
  5.  فرصت های شغلی عالی

بورسیه های تحصیلی متفاوتی در لهستان وجود دارد که هر کدام مقاطع مختلف و در دانشگاه متفاوتی را شامل می شوند ، اولین جایی که باید به دنبال بورسیه باشید ، باید دانشگاهی باشد که در آن تحصیل می کنید ، اکثر دانشگاه بودجه ای در دسترس برای کمک به دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود دارند ، دانشگاه ها همچنین در اعطای کمک های مالی دیگر از سوی دولت ها ، موسسات خیریه یا مشاغل مشارکت دارند.

بورسیه های زیادی در محدوده های تعریف شده در توافق نامه های دوجانبه وجود دارد. آنها یا توسط دولت لهستانی یا شریک خارجی، اغلب با هدف افزایش مبادله در یک رشته تحصیلی خاص، تأمین مالی می شوند. مقدار بورسیه های تحصیلی لهستان بستگی به نوع تحقیقات انجام شده دارد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

پس از درج شماره خود منتظر تماس کارشناسان رجبی باشید تا شرایط شما را برای بورسیه های تحصیلی بررسی کنند.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

لیست از انواع بورسیه ها در لهستان :

  • برنامه آژانس ملی لهستان برای تبادل علمی برای دانشجویان
  •  برنامه آژانس ملی لهستان برای تبادل علمی برای دانشمندان
  • اراسموس
  •  برنامه تبادل CEEPUS با اروپای مرکزی و شرقی
  • برنامه بورس تحصیلی Lane Kirkland
  • برنامه بورس تحصیلی Visegrad
  •  بورسیه تحصیلی برای شهروندان کشورهای در حال توسعه
  •  برنامه فولبرایت
  •  برنامه کمک هزینه تحصیلی زیر نظر کمیسیون ملی یونسکو لهستان
  •  برنامه کمک هزینه تحصیلی در مهندسی با حمایت یونسکو / لهستان

بورسیه های تحصیلی از دانشگاه ها در لهستان

بسیاری از انواع بورسیه های تحصیلی لهستان توسط دولت ، بنیادهای مختلف و توسط خود دانشگاه ها ارائه می شود.

6 نوع اصلی بورسیه تحصیلی در لهستان وجود دارد:

  1.  بورسیه های تحصیلی در قراردادهای دوجانبه – این بورسیه ها توسط دولت لهستانی یا شریک خارجی تامین می شود.
  2.  برنامه تبادل CEEPUS – این برنامه شامل 16 کشور اروپای مرکزی و شرقی است که دانشجویان مبادله شده آنها از پرداخت شهریه به اضافه کمک های مالی که توسط کشور میزبان تامین می شود معاف هستند.
  3.  برنامه بورس تحصیلی Visegrad – این بورسیه های 1-4 ترم برای مقاطع کارشناسی ارشد و فوق لیسانس است ، این برنامه توسط روسای صندوق بین المللی Visegrad اداره می شود.
  4.  بورسیه های مشارکت شرقی و کشورهای پس از شوروی – این بورسیه ها به ویژه به دانشجویان بلاروس برای تحصیل در مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود و توسط بنیاد کنستانتی کالینوفسکی تامین می شود.
  5. بورسیه های تحصیلی لهستان برای شهروندان کشورهای در حال توسعه – این بورسیه ها به دانشجویان در مقطع دکترا در رشته های فنی در لهستان کمک می کند ، که توسط دولت لهستان تامین می شوند.
  6. برنامه فولبرایت – اینها اساساً کمک های مالی برای تأمین مالی برنامه تبادل بین ایالات متحده و لهستان است تا دانش آموزان ، کارآموزان ، دانش پژوهان ، معلمان ، مربیان و اساتید را برای آموزش در هر دو کشور قادر سازد ، بودجه توسط کمیسیون فولبرایت لهستان-ایالات متحده مدیریت می شود.

شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی در لهستان

شرط لازم برای بورسیه های تحصیلی لهستان ، توانایی ادامه تحصیل در سطح علمی در لهستان است ، دانشجو باید تحصیلات سطح دوم را گذرانده و دارای گواهی پایان تحصیل برای ورود به یک موسسه دانشگاهی باشد و این مهم ترین شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی در لهستان است.

دانشجویانی که امتحانات بین المللی یا اروپایی لیسانس را گذرانده اند می توانند برای تحصیل در مقطع کارشناسی در هر موسسه آموزش عالی لهستان درخواست دهند.

داشتن گواهی پایان تحصیل یا دیپلم معادل به طور خودکار به دانشجویان واجد شرایط درخواست برای بورسیه های تحصیلی لهستان نمی شود ، برای احراز اصالت گواهینامه ها یا مدارک تحصیلی از طریق کشورهای صادرکننده و رعایت قوانین لهستان ، باید فرآیند نوستریفیکیشن دنبال شود ، دانشجویان باید دارای ویزای معتبر باشند و قبل از ورود به لهستان معاینه پزشکی را پشت سر گذاشته باشند.

دانشجویان خارجی به طور معمول واجد شرایط دریافت برخی از بورسیه های تحصیلی لهستان هستند ، در حالی که سایر دانشجویان خارجی که با اجازه اقامت موقت یا ویزا در لهستان زندگی می کنند واجد شرایط نیستند مگر اینکه خود یا اعضای خانواده آنها مفاد مورد نیاز قانون لهستان را رعایت کنند.

شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی در لهستان

مدارک مورد نیاز برای بورسیه لهستان

فهرستی از حداقل الزامات وجود دارد که همه دانشجویان برای ورود به برنامه کارشناسی ارشد باید رعایت کنند ، این لیست شامل:

  1. مدرک تحصیلی یا مدرک معادل آن
  2.  یک مدرک لیسانس
  3.  یک آزمون مهارت زبان انگلیسی
  4.  همچنین رایج ترین مدارک پذیرش مورد نیاز دانشگاه های لهستان عبارتند از:
  5.  دیپلم لیسانس یا جایگزین رسمی (صدور توسط دانشگاه)
  6.  CV با جزئیات مربوط به مدرسه و حرفه ای (اختیاری)
  7.  یک مرجع دانشگاهی و یک مرجع شخصی
  8.  فرم درخواست پر شده
  9.  4 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  10.  کپی شناسنامه
  11.  مدرک مهارت زبان انگلیسی (مگر اینکه مدرک قبلی شما به زبان انگلیسی تدریس شده باشد)
  12.  گواهی پزشکی
  13.  مدرکی مبنی بر پرداخت هزینه پذیرش

شرایط ورود خاص

اگر یک برنامه کارشناسی ارشد را در بخش هنر ، تربیت بدنی ، تدریس ، دانشگاه های پزشکی یا فنی انتخاب می کنید ، باید یک آزمون استعداد اضافی شرکت کنید.

با توجه به رشته مورد علاقه شما ، سایر اسناد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  •  گواهی مدرسه متوسطه یا جایگزین رسمی صادر شده توسط دبیرستان داوطلب
  • یک مکمل برای دیپلم لیسانس یا یک کپی از پایان نامه کارشناسی شما

متقاضیان عزیز تحصیل در لهستان ! مقالات زیر را بخوانید ؛ اطلاعاتی به روز که برای یافتن آن ها باید وقت بسیاری را صرف کنید.

بورسیه های لیسانس در لهستان

خوشبختانه امروزه بورسیه های لیسانس در لهستان برای تمامی افراد موجود می باشد و هر فرد می تواند به راحتی در مقطع لیسانس بدون پرداخت هزینه های گزاف مشغول به تحصیل شود ، تحصیل در این مقطع معمولا 3 تا 5 سال به طول می انجامد.

افرادی که موفق می شوند بورسیه های تحصیلی لهستان را دریافت کنند ، یک بورسیه تحصیلی 3500 زیلوتی برای شرکت کنندگان در برنامه ارشد و 2500 زیلوتی برای شرکت کنندگان در برنامه نوجوانان در ماه) و یک کمک هزینه یکباره که همراه با اولین بورسیه پرداخت می شود برای خرید کتاب و سایر مواد 150 زیلوتی دریافت می کنند.

نام بورسیه Lazarski بورسیه Gordon Singny
مقطع کارشناسی کارشناسی
هزینه 7500 زلوتی 4921.9 زلوتی

همچنین برخی دانشگاه ها استفاده از کتابخانه خود را ارائه می دهد که اتاق مطالعه آن مجهز به ایستگاه های رایانه ای با دسترسی به اینترنت است و در دسترسی به آرشیوها و کتابخانه ها و همچنین در استفاده از پیشنهاد آموزشی و پژوهشی مؤسسات علمی و فرهنگی کراکوف کمک می کند ؛ به دارندگان بورسیه کارشناسی یک آپارتمان مستقل و کاملا مجهز در مرکز شهر ارائه می شود.

نام بورسیه Lazarski بورسیه Jeff Schell
مقطع کارشناسی ارشد کارشناسی ارشد
هزینه 20.000 زلوتی 20.000 زلوتی

بورسیه های مقطع کارشناسی ارشد

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و فوق لیسانس نیز بورسیه های تحصیلی لهستان وجود دارد ، معمولا تحصیل در این مقطع یک تا دو سال طول می کشد و هر فرد برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید ابتدا لیسانس را با موفقیت پشت سر بگذراند.

جالب است بدانید تحصیل در مطقع کارشناسی و در دانشگاه های دولتی لهستان رایگان است اما جهت ثبت نام و پذیرش در این دانشگاه ها باید مبلغی را پرداخت کنید که در حدود 3 هزار یورو است ، خبر خوب این است که می توانید با بهره مندی از بورسیه های مقطع کارشناسی ارشد به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنید.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت و تحصیل در کشور های اروپایی به خصوص لهستان با مشاورین هولدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در شبکه های اجتماعی همراه باشید.

ما سعی داریم که راحت ترین راه برای کسب اقامت قانونی کشور های خارجی را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید به راحتی رویای خود را دنبال کنید.

بورسیه های دکترا در لهستان

بورسیه تحصیلی دکترا نوعی کمک مالی است که مبلغی پول را به یک دانشجو اعطا می کند تا به آنها در تکمیل مدرک دکترا (یا نوع دیگر دکترا) کمک کند.

واجد شرایط بودن و انتخاب برای بورسیه های دکترا در لهستان معمولاً بر اساس معیارها و شرایط شخصی است:

  •  بورسیه های تحصیلی مبتنی بر شایستگی برای کمک به دانشجویانی که از نظر تحصیلی توانمندتر هستند در تکمیل دوره دکترا در نظر گرفته شده است ، برای برای گرفتن این بورسیه ، باید بر اساس مدارک تحصیلی و رزومه موجود ، جزو بهترین دانشجویانی باشید که درخواست می دهند.
  • بورسیه های مبتنی بر نیاز برای حمایت از دانشجویانی در نظر گرفته شده است که پیشینه یا شرایط شخصی ممکن است تحصیل در مقطع دکترا را برای آنها دشوارتر کند ، اگر از یک گروه اجتماعی هستید که در سطح دکترا کمتر حضور دارند ، ممکن است واجد شرایط یکی از این موارد باشید.
  • برخی از بورسیه‌های دکترا این اصول را با هم ترکیب می‌کنند.

بورسیه دکتری تقریباً همیشه سهم قابل توجهی در پوشش هزینه های دکترا دارد اما ارزش دقیق آن متفاوت است ، برخی از جوایز بودجه کاملی را برای هزینه ها و هزینه های زندگی در طول دوره معمول دکتری شما فراهم می کنند برخی دیگر ممکن است به سادگی مبلغی را برای شما در نظر بگیرند تا برای هزینه های خود صرف کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رایگان در تمام مقاطع تحصیلی در خارج از کشور را با راهنمایی مشاوران رجبی تجربه کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

پوشش دهی بورسیه های تحصیلی لهستان در هزینه ها

هزینه های بورسیه لهستان برای دانشجویان غیر اروپایی اعمال می شود ، اما این کشور در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی محبوب در اروپا بسیار مقرون به صرفه است هزینه کل مدرک لیسانس برای یک دانشجوی بین المللی می تواند به 7000 تا 8000 دلار و برای کارشناسی ارشد تا 9000 دلار برسد ، همه چیز به رشته و سطح تحصیلات بستگی دارد.

پوشش دهی بورسیه های تحصیلی لهستان در هزینه ها بسیار مناسب است زیرا هزینه های زندگی در کشور لهستان بین 700 تا 1000 یورو است و با دریافت بورسیه تحصیلی می توانید به راحتی در این کشور زندگی کنید.

برخی از هزینه های تحصیلی تقریبی در لهستان برای دانشجویان بین المللی عبارتند از:

  •  برای مطالعات دوره اول ، دوم و طولانی: 2400 دلار آمریکا حدود 9000 زیلوتی در سال
  • برای تحصیلات کارشناسی ارشد ، دوره های کارآموزی پسا دکتری ، دوره های حرفه ای و کارآموزی: 3650 دلار آمریکا حدود 13000 زیلوتی در سال.
  •  برای دوره های آمادگی سالانه زبان لهستانی: 2400 دلار آمریکا حدود 9000 زیلوتی در سال.
  • برای مقاطع دکترا: همه دانشجویان دکترا در لهستان به طور رایگان تحصیل می کنند و بورسیه دریافت می کنند.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در برخی از کشور های اروپایی را با هم مقایسه کرده و بهترین تصمیم را بگیرید.

سوالات پر تکرار بورسیه های تحصیلی لهستان

برنامه CEEPUS – در این برنامه 16 کشور اروپای مرکزی و شرقی حضور دارند که دانشجویان مبادله شده آنها نیازی نیست شهریه پرداخت کنند و  کمک های مالی که توسط کشور میزبان تامین می شود را دریافت می کنند.

بورسیه تحصیلی 3500 زیلوتی برای شرکت کنندگان در برنامه ارشد و 2500 زیلوتی برای شرکت کنندگان در برنامه نوجوانان در ماه پرداخت می شود ، همچنین یک کمک هزینه یکباره که همراه با اولین بورسیه داده می شود که برای خرید کتاب و سایر موارد است 150 زیلوتی می باشد.

  • بورسیه های تحصیلی مبتنی بر شایستگی 
  •  بورسیه های مبتنی بر نیاز 
  •  ترکیب این دو

دانشجویانی که امتحانات بین المللی یا اروپایی لیسانس را داده اند می توانند برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در لهستان اقدام کنند.

بورسیه Lazarski و بورسیه Jeff در مقطع کارشناسی ارشد 20.000 زیلوتی است.

در این مقاله که توسط مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی تهیه شده بود تمامی موارد مهم در مورد بورسیه های تحصیلی لهستان را ارائه کردیم ، اگر شما نیز می خواهید در این کشور زیبا تحصیل کنید و سپس با کار در لهستان آینده خود را تضمین کنید از طریق دو شعبه تهران و شیراز با مشاورین ما همراه باشید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به لهستان را حتما بخوانید تاب ا تمامی روش هایی که برای مهاجرت به این کشور وجود دارد بخوبی آشنا شوید ؛ ممکن است قوانین برخی روش ها مانند خرید ملک یا ازدواج را ندانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه