بهترین دانشگاه های رومانی

 بهترین دانشگاه های رومانی می تواند تحصیلات با بالاترین کیفیت را برای دنشجویان داخلی و خارجی فراهم سازد.

گرچه شاید نام این کشور در میان مطرح ترین ها در فهرست دانشگاه های خارج کشور قرار نگیرد ، اما با بررسی مراکز تحصیلی آن درخواهید یافت که رومانی با عضویت در اتحادیه اروپا گزینه ای شایسته است.

از سال 2007 که این کشور سیستم آموزشی خود را مطابق با نظام آموزشی اتحادیه اروپا درآورد ، پیشرفت های زیادی در تمامی برنامه های تحصیلی از جمله دانشگاه ها دیده شد و کسانی که مشتقاق به تحصیل به زبان انگلیسی و هزینه مناسب هستند ، باید بهترین دانشگاه های رومانی را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهند.

رتبه بندی QS یکی از مهم ترین رتبه بندی هایی است که در رابطه با دانشگاه های جهان صورت می گیرد و شما با مراجعه به آن می توانید از رنکینگ دانشگاه موردنظرتان مطلع شوید ، در این عنوان به بهترین دانشگاه های رومانی که در این دسته بندی دارای جایگاه مناسبی هستند می پردازیم و چنانچه قصد دارید در این زمینه جزئیات لازم را دریافت کنید با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی ه شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید.

کارشناسان ما به شما کمک خواهند نمود تا بتوانید به بهترین انتخاب ممکن رسیده و در زمانی کوتاه به ویزای تحصیلی این کشور دست یابید ، توصیه ما به شما مطالعه مقاله تحصیل در رومانی است تا با هزینه ها و بورسیه های تحصیل در این کشور آشنا شوید.

فهرست مطالب
بهترین دانشگاه های رومانی

بهترین دانشگاه های رومانی را در این محتوا خواهید شناخت ، اما اگر وقت کافی برای مطالعه کامل این مقاله را ندارید با دیدن ویدئو و یا دانلود پادکست ارائه شده توسط روناک ، همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با اهم موضوعات این مقاله آشنا شوید.

پادکست بهترین دانشگاه های رومانی ​

نمایش ویدیو درباره بهترین دانشگاه های رومانی

دانشگاه بخارست رومانی

دانشگاه بخارست رومانی که به عنوان یک دانشگاه دولتی به اختصار UB نامیده می شود ، از سال 1864 فعالیت خود را آغاز نموده و دومین دانشگاه قدیمی این کشور به شمار می رود ، این دانشگاه برنامه های آموزشی مختلفی را به دو زبان رومانی و انگلیسی ارائه می دهد و برای رشته های تحقیقاتی گزینه ای بسیار ایده آل است.

بالغ بر 32 هزار دانشجو در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند و بیش از 50 دانشگاه در 40 کشور مختلف برنامه های متعددی همچون راسموس ماندوس را با همکاری این دانشگاه ارائه می دهند ، 19 دانشکده به همراه 5 دپارتمان بخش های مختلف دانشگاه بخارست را می سازند و طبق آخرین رتبه بندی در رتبه 432 اروپا قرار گرفته و چنانچه از علاقه مندان به رشته های مهندسی هستید ، به دانشگاه بخارست رومانی به عنوان مقصد نخست در میان بهترین دانشگاه های رومانی خود بنگرید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در برترین دانشگاه های اروپایی با راهنمایی مشاوران و متخصصان رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دانشگاه بیبز بولیای  Babes Bolyai

رشته های مدیریت و تجارت ، علوم کامیپوتر و IT به همراه علوم اجتماعی در دانشگاه بیبیز بولیا در مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان ارائه می شود و شما می توانید به دریافت بورسیه تحصیلی نیز امیدوار باشید ، هم اکنون رتبه بندی QS این دانشگاه را در رتبه 432 اروپا قرار داده و باعث قرار گرفتن آن در فهرست بهترین دانشگاه های رومانی شده است.

دانشگاه بیبز بولیای Babes Bolyai قدیمی ترین دانشگاه در رومانی است و برنامه های تحصیلی را با هدف افزایش فرصت های شغلی ارائه می دهد ، UBB دارای 250 برنامه تحصیلی در مقطع کارشناسی است که از این تعداد 160 برنامه به زبان رومانیایی ، 67 برنامه به زبان مجارستانی ، 9 برنامه به زبان آلمانی ، 14 برنامه به زبان انگلیسی و 1 برنامه به زبان فرانسوی است.

برنامه های دکترا نیز نشان دهنده بالاترین شکل تخصص و شامل فعالیت هایی مانند سمینارها ، کارگاه های آموزشی ، تهیه و راهنمایی پایان نامه های دکترا است ، پذیرش در این مقطع مشروط به پذیرش قبلی مشاور علمی ، تسلط بر دو زبان خارجی و مدرک کارشناسی ارشد می باشد.

دانشگاه بیبز بولیای Babes Bolyai

دانشگاه غربی تیمیشوآرا

دانشگاه غربی تیمیشوآرا اصلی ترین موسسه آموزش عالی و مرکز تحقیقاتی در رومانی غربی است که جامعه آن تقریباً 15000 دانشجو و بیش از 700 کارمند علمی را شامل می شود ، این دانشگاه شامل 11 دانشکده با بخش های مربوطه و همچنین یک گروه تربیت معلم می باشد.

این دانشگاه از آن جهت در میان بهترین دانشگاه های رومانی قرار گرفته است که دارای بیش از 380 قرارداد دو جانبه است که تبادلات دانشجویی و علمی را مطابق با برنامه آراسموس اجرا می کند ، در واقع این دانشگاه  بخشی از یک شهر بسیار چند فرهنگی و پویا است که گزینه های متعددی را برای یادگیری، حتی فراتر از زندگی آکادمیک، ارائه می دهد.

خوب است بدانید که شهر تیمشوآرا شهری با بالاترین سرعت اینترنت در جهان است و شما با زندگی در این شهر تجربه زندگی مدرن را خواهید چشید ، علاوه بر این دانشگاه دارای یک کتابخانه مدرن و کاملا مجهز و همچنین مراکز مختلف زبان و فرهنگ (چینی ، پرتغالی ، فرانسوی ، آلمانی ، اتریشی ، ایتالیایی ، اسپانیایی ، صربی و غیره ) است و پردیس دانشجویی در قلب شهر واقع شده که به خودی خود یک جاذبه است و فرصت های زیادی برای اوقات فراغت و زندگی دارد.

دانشگاه الکساندر یوآن کوزا یاسی (UAIC)

دانشگاه الکساندر یوآن کوزا یاسی (UAIC) با بیش از 300 دانشگاه در سراسر جهان همکاری می کند و به برخی از مهم ترین شبکه ها و انجمن های دانشگاهی وابسته است : گروه کویمبرا ، شبکه اوترخت ، انجمن اروپایی دانشگاه ها، آژانس دانشگاه فرانکفونی ، انجمن بین المللی دانشگاه ها.

این دانشگاه دارای یک دپارتمان خدمات دانشجویان و امور فارغ التحصیلان (DSSA) است که خدمات یکپارچه را برای دانشجویان و فارغ التحصیلان ارائه می دهد ، دانشگاه الکساندر با بیش از 23000 دانشجو و 745 هیات علمی، از اعتبار بالایی در سطح ملی و بین المللی برخوردار است و با بیش از 400 دانشگاه در سراسر جهان همکاری می کند.

رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی این دانشگاه عبارتند از:

رشته تحصیلی گرایش
مدیریت و تجارت مدیریت اقتصاد و دارایی
علوم کامپیوتر و IT علوم کامپیوتر
علوم انسانی مطالعات آمریکا زبان و ادبیات انگلیسی مترجمی زبان انگلیسی
ریاضیات و علوم طبیعی ریاضیات
علوم اجتماعی اقتصاد و بودجه
دانشگاه لوسیان بلاگا سیبیو

دانشگاه لوسیان بلاگا سیبیو

دانشگاه لوسیان بلاگا سیبیو که از سال 1969 فعالیت خود را آغاز نموده ، دارای بیش از 672 عضو دانشگاهی و پژوهشی از جمله 100 استاد و 15هزار دانشجو در 9 دانشکده مختلف است که 79 برنامه کارشناسی ، 58 برنامه کارشناسی ارشد و 15 رشته دکتری را به علاقه مندان ارائه می دهند.

این دانشگاه در رتبه بندی QS تراز 1201 را به خود اختصاص داده و دارای محوطه ای زیبا با زیرساخت های مدرن و خوابگاه هایی است که دانشجویان می توانند در محوطه دانشگاه زندگی کنند ، این دانشگاه با دانشگاه ‌های سراسر جهان تبادلات علمی و همکاری ‌های تحقیقاتی داشته و فرصتی برای تحصیل دانشجویان در خارج از کشور فراهم نموده است.

مهاجرت به کشور رومانی یکی از مقرون به صرفه ترین گزین های ممکن است که کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در عنوانی دقیق با همین نام به آن پرداخته اند که توصیه می کنیم سری به آن بزنید و از جزئیات لازم در این رابطه مطلع شوید.

دانشگاه استفان سل ماره

دانشگاه استفان سل ماره که با نام دانشگاه سوچاوا نیز شناخته می شود ، یک دانشگاه دولتی در شمال شرقی این کشور می باشد که در ده دانشکده دانشجویان داخلی و خارجی دانشجویان را می پذیرد ، این مرکز به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های رومانی دارای یک سری امکانات قابل توجه از جمله ایستگاه رادیویی دانشجویی ، یک کانال تلویزیونی دانشجویی متعلق به مرکز رسانه دیجیتال ، با دفتر مرکزی در خانه دانشجویان ، یک زمین بزرگ فوتبال و تعداد زیادی استخر می باشد.

این دانشگاه با نزدیکی به اوکراین می تواند ریشه های خود را به سال 1963 به عنوان یک موسسه آموزش عالی و فناوری برگرداند و اکنون به عنوان ” یکی از سریع ترین دانشگاه های در حال رشد در جهان” معرفی می شود ، از جمله رشته هایی که می توانید در این دانشگاه به آنها بپردازید عبارتند از:

  • حقوق و مدیریت
  • تربیت بدنی
  • مهندسی مواد غذایی
  • مهندسی مکانیک
  • تاریخ و جغرافیا
  • نامه و ارتباطات
  • مهندسی برق
  • علوم کامپیوتر
  • جنگلداری

تحصیل محبوب ترین رشته ها در بهترین دانشگاه های رومانی با راهنمایی مشاوران رجبی

دانشگاه فنی کلوژ ناپوکا

دانشگاه فنی کلوژ ناپوکا یک دانشگاه دولتی واقع در شهری به همین نام در رومانی است که در سال 1948 بر اساس کالج صنعتی قدیمی تأسیس شد ، این دانشگاه توسط وزارت آموزش به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی و آموزشی پیشرفته طبقه بندی شده و یکی از اعضای اتحادیه دانشگاه های فنی رومانیایی (ARUT) به شمار می رود.

دانشگاه فنی کلوژ ناپوکا از سال 2007 به عضویت انجمن دانشگاه های فرانکوفون درآمده و در سال 2011 به عنوان یکی از 12 دانشگاه تحقیقاتی و آموزشی پیشرفته رومانی شناخته شد ، این دانشگاه هدف خود را تبدیل شدن به مرکز مهمی در سطح ملی و بین المللی قرار داده است.

جهت پذیرش در این دانشگاه باید درخواست خود را به صورت آنلاین ارائه دهید و همانگونه که در عنوان تحصیل در کشور رومانی اشاره کردیم ، داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل می تواند بر روند پذیرش شما تاثیر قابل توجهی بگذارد و شما را واجد شرایط تحصیل به این زبان بین المللی سازد.

دانشگاه فنی کلوژ ناپوکا

دانشگاه ترانسیلوانیا براشوف

یک موسسه آموزش عالی و تحقیقاتی در براشوف رومانی است که شامل 18 دانشکده با تعداد بیش از 19500 دانشجو و بیش از 730 کارمند آموزشی است ، در حال حاضر دانشگاه ترانسیلوانیا براشوف بزرگترین دانشگاه در مرکز کشور است که برنامه هایی را در زمینه هایی مانند : مهندسی مکانیک ، مهندسی صنایع ، کامپیوتر ، ساخت و ساز ، جنگلداری ، مهندسی چوب ، طراحی محصول،  تغذیه و گردشگری ، علوم کامپیوتر ، ریاضیات ، اقتصاد ، پزشکی ، آموزش ، موسیقی ، ادبیات و غیره ارائه می دهد.

بیش از 100 برنامه در مقطع کارشناسی در این دانشگاه وجود دارد : 83 برنامه تحصیلی تمام وقت، 6 برنامه تحصیلی نیمه وقت و 11 برنامه آموزش از راه دور ، 74 برنامه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد نیز به صورت 70 رشته تمام وقت و 4 رشته نیمه وقت به دانشجویان ارائه می شود.

چنانچه از علاقه مندان به تحصیل در مقطع دکترا در این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های رومانی باشید نیز می توانید در میان 18 رشته موجود گرایش دلخواهتان را بیابید ، تحصیل پزشکی در دانشگاه هایی همچون دانشگاه ترانسیلوانیا براشوف می تواند گزینه ای ایده آل باشد که با مراجعه به این عنوان به جزئیات بیشتر دست خواهید یافت.

دانشگاه پلی تکنیکال تیمیشوآرا​

دانشگاه پلی تکنیکال تیمیشوآرا

دانشگاه پلی تکنیکال تیمیشوآرا یک دانشگا دولتی و یکی از بزرگترین دانشگاه های فنی در اروپای مرکزی و شرقی است که 10 دانشکده آن برنامه های مطالعاتی را برای حدود 13000 دانشجو ارائه می دهند ، این دانشگاه به ‌تازگی جشن ‌های صدمین سالگرد خود را در سال 2020 به پایان رسانده و همواره در میان بهترین دانشگاه های رومانی طبقه بندی می شود.

در سال های اخیر اغلب دانشجویان پذیرفته شده در این دانشگاه در رشته های علوم خودرو و کامپیوتر و مکانیک بوده اند ، دانشگاه پلی تکنیکال تیمیشوآرا هم در سطح ملی و هم در سطح بین‌المللی به دلیل مشارکت‌ های مهم و تحقیقات علمی ارزشمندش که به طور قابل‌توجهی توسعه فناوری‌ های خاص را بهبود بخشیده است ، تحسین می‌شود و سابقه همکاری های متعدد با بیش از 190 مؤسسات معتبر تحقیقاتی یا آموزش عالی از سراسر جهان از جمله اروپا ، آسیا یا آمریکا را دارد.

ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در کنار شماییم تا به اهداف مهاجرتی خود برسید ؛ تصاویر ارائه شده گویای موفقیت ما اخذ ویزای تحصیلی از کشور ها و دانشگاه های مختلف است ؛ شما نیز می توانید با تحقیق و اعتماد به مشاوران ما قدم در راه مهاجرت تحصیلی بگذارید.

برای شروع ، نام و شماره تماس خود را در باکس مشاوره رایگان درج کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

رسیدن به اهداف مهاجرت تحصیلی در برترین دانشگاه های اروپایی با کمک مشاوران رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دانشگاه فنی گئورگه آساچی

دانشگاه فنی گئورگه آساچی یک دانشگاه دولتی در ایاشی کشور رومانی می باشد که توسط وزارت آموزش و پرورش به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی و آموزشی پیشرفته طبقه بندی شده است و قدیمی ترین آموزش مهندسی را می توان به این دانشگاه نسبت داد.

از نکات قابل توجه در رابطه با این دانشگاه وجود روابط قوی با مشاغل داخلی و بین المللی می باشد و دانشجویان فارغ التحصیل در شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت ، دلفی ، کانتیننتال ، آمازون و بسیاری دیگر کارآموز یا کارمند شده‌اند.

در محوطه این دانشگاه نیز 21 خوابگاه وجود دارد که تمامی امکانات موردنیاز را به دانشجویان ارائه می دهد.

سوالات پر تکرار بهترین دانشگاه های رومانی

  • مدیریت و تجارت
    علوم کامپیوتر و IT
  • علوم انسانی
  • ریاضیات و علوم طبیعی
  • علوم اجتماعی

رشته های مدیریت و تجارت ، علوم کامیپوتر و IT به همراه علوم اجتماعی در دانشگاه بیبیز بولیا در مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان ارائه می شود.

دانشگاه غربی تیمیشوآرا اصلی ترین موسسه آموزش عالی و مرکز تحقیقاتی در رومانی غربی است که جامعه آن تقریباً 15000 دانشجو و بیش از 700 کارمند علمی را شامل می شود ، این دانشگاه شامل 11 دانشکده با بخش های مربوطه و همچنین یک گروه تربیت معلم می باشد.

این دانشگاه در رتبه بندی QS تراز 1201 را به خود اختصاص داده و دارای محوطه ای زیبا با زیرساخت های مدرن و خوابگاه هایی است که دانشجویان می توانند در محوطه دانشگاه زندگی کنند ، این دانشگاه با دانشگاه ‌های سراسر جهان تبادلات علمی و همکاری ‌های تحقیقاتی داشته و فرصتی برای تحصیل دانشجویان در خارج از کشور فراهم نموده است.

 این مرکز به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های رومانی دارای یک سری امکانات قابل توجه از جمله ایستگاه رادیویی دانشجویی ، یک کانال تلویزیونی دانشجویی متعلق به مرکز رسانه دیجیتال ، با دفتر مرکزی در خانه دانشجویان ، یک زمین بزرگ فوتبال و تعداد زیادی استخر می باشد.

در این عنوان تلاش نمودیم تا بهترین دانشگاه های رومانی را به شما علاقه مندان به مهاجرت ارائه دهیم و در صورتی که تمایل به بررسی شرایط تحصیل در سایر کشورهای جهان دارید با کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نموده و تمامی گزینه های موجود پیش رویتان را بررسی کنید ، توصیه می کنیم مقاله تحصیل در اروپا را بخوانید و با بهترین کشورها برای تحصیل آشنا شوید.

برای مقایسه شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه های اروپایی می توانید مقالات زیر را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه