بیمه دانشجویی در رومانی

بیمه دانشجویی در رومانی راهی بسیار خوب برای کاهش هزینه های درمانی و همچنین محافظت از خودتان حین تحصیل در این کشور می باشد.

بیمه درمانی در رومانی برای تمامی دانشجویان اجباری بوده و تمامی افراد اعم از دانشجویان محلی و بین المللی باید حین تحصیل در این کشور از بیمه درمانی برخوردار باشند.

طبق سیستم بهداشت و درمان رومانی تمامی دانشجویان زیر 26 سال که در حال حاضر در رومانی بیکار هستند ، می توانند از از خدمات بیمارستانی دولتی به صورت کاملا رایگان بهره مند شوند ؛ اما آن دسته از دانشجویانی که بالای 26 سال سن و شاغل باید حتما تحت پوشش بیمه قرار بگیرند ؛ برای اطلاع از شرایط این بیمه با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در تماس باشید.

از آنجایی که مهاجرت تحصیلی به کشوری ناآشنا برای دانشجویان می توانند چالش برانگیز باشد در این راه داشتن بیمه و پوشش درمانی مناسب برای اتفاقات ناگوار می تواند بسیار مفید واقع شود ؛ همچنین آشنایی با شرایط تحصیل در این کشور به شما کمک کرده تا دید وسیع تری نسبت به شرایط تحصیلی داشته باشید ، از همین رو ما در کنار این مقاله ، مطالعه عنوان تحصیل در رومانی را ضروری می دانیم.

فهرست مطالب
بیمه دانشجویی در رومانی

انواع بیمه دانشجویی در رومانی

به صورت کلی بیمه دانشجویی در رومانی ارزان و کارآمد بوده و با توجه به اینکه سیستم بهداشت و درمان این کشور ضعیف بوده انتخاب بیمه مناسب می تواند در خطرات احتمالی گزینه بسیار مناسبی باشد ؛ با دارا بودن بیمه درمانی مناسب هزینه های درمان شما تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می کند ؛ انواع بیمه دانشجویی در رومانی برای افراد مختلف در دسترس بوده و شامل موارد زیر می شود.

  • بیمه سلامت بین المللی

بیمه ای طولانی مدت با قابلیت تمدید سالانه بوده که پوشش مراقبت های بهداشتی جامع را علاوه بر رومانی ، در دیگر کشورهای دنیا نیز در اختیارتان قرار می دهد ؛ این نوع طرح بیمه درمانی برای مهاجران و مسافران که به کشورهای زیادی سفر می کنند ایده آل می باشد.

  • بیمه درمانی عمومی

این بیمه هزینه ای نداشته و یا هزینه بسیار کمی دارد اما تنها مراقبت های بهداشتی در کشور رومانی را پوشش می دهد ؛ اگر قصد دارید بیشتر زمان تحصیل خود را در این کشور بگذرانید و به دنبال طرحی ارزان قیمت هستید این مورد بهترین گزینه می باشد.

  • بیمه مسافرتی

این بیمه ها درمان اورژانسی پزشکی و هزینه های بازگشت و همچنین سایر حوادث ناگوار مانند لغو پرواز و چمدان های دزدیده شده را ارائه می دهد.

  • بیمه خصوصی

بیمه خصوصی مدت زمان انتظار کم تری داشته و توسط شرکت های خصوصی بیمه ارائه می شود ؛ این بیمه دارای انواع مختلفی بوده و مراقبت های بهداشتی متنوعی را پوشش می دهد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

ابهامات مهاجرتی خود را با درج شما تماس در این بخش با کمک مشاوران رجبی بر طرف کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

پوشش دهی بیمه مراقبت های بهداشتی

حدودا پس از 12 ماه اقامت در رومانی ، واجد شرایط بیمه درمانی دولتی خواهید شد و اگر برای مدت کوتاه تری (3 تا 12 ماه) قصد سکونت در این کشور را داشته و یا به پوشش خصوصی بیمه علاقه دارید ، می توانید از طریق اداره بیمه برای مورد مورد نظر خود درخواست دهید ؛ به صورت کلی پوشش دهی بیمه مراقبت های بهداشتی شامل موارد زیر می شود.

  • خدمات فوریت های پزشکی و جراحی
  • خدمات پیشگیری ، از جمله مشاوره و ارزیابی خطر بیماری
  • خدمات پزشکی برای شرایط حاد یا تشدید بیماری های مزمن
  • خدمات پزشکی برای بیماری های مزمن با خطر قلبی عروقی بالا ، دیابت نوع 2 ، آسم برونش ، بیماری مزمن انسدادی ریه و بیماری مزمن کلیوی
  • خدمات تخصصی پزشکی پاراکلینیکی برای بیماران سرپایی
  • خدمات بستری روزانه و مستمر
  • مراقبت های پزشکی در منزل
  • داروها با یا بدون مشارکت شخصی برای درمان سرپایی
  • تجهیزات پزشکی
  • یک معاینه رایگان در سال

تفاوت بیمه مسافرتی با بیمه دانشجویی رومانی

تفاوت بیمه مسافرتی با بیمه دانشجویی رومانی در مدت زمان این دو بیمه می باشد ، در واقع بیمه مسافرتی برای مدت زمان بسیار کوتاهی هزینه های مراقبتی شما را پوشش داده در حالی که بیمه دانشجویی در رومانی طولانی مدت بوده و افراد می توانند تا چند سال حین تحصیل در این کشور از بیمه دانشجویی استفاده کنند.

همچنین شما می توانید بیمه دانشجویی در رومانی را حتی پس از ورود به این کشور اخذ نمایید اما در صورتی که باید برای بیمه مسافرتی حتما قبل از ورود به این کشور درخواست دهید ؛ نکته جالب این بوده که شما می توانید بیمه دانشجویی را دریافت کرده و برای سفر های مختلف از بیمه مسافرتی استفاده کنید.

بیمه های مسافرتی در واقع موارد مانند خسارت و حوادث یا بیماری های حین سفر شده اما بیمه های دانشجویی بسته اولیه خدمات پزشکی شامل معاینات دوره ای سلامت و مراقبت های بهداشتی دریافت می کنند.

تفاوت بیمه مسافرتی با بیمه دانشجویی رومانی

نام شرکت های بیمه در رومانی

امروزه شرکت های بیمه مختلفی در این کشور مشغول به کار هستند و به مردم محلی و مهاجرین خدمات ارائه می کنند ؛ امروزه بیش از 50 شرکت بیمه خصوصی و عمومی در این کشور مشغول به کار بوده و نام شرکت ها بیمه در رومانی شامل موارد زیر می شود.

  • AXA
  • بوپا گلوبال
  • سیگنا گلوبال
  • Pacific Prime
  • آستارا امنیتری
  • نخستین صلح جو
  • آلیناز
  • پی پال

از آن جایی که شرایط و هزینه های بیمه های ارائه شده توسط هر شرکت متفاوت بوده ، حتما قبل از ثبت درخواست برای بیمه دانشجویی در رومانی سعی کنید در مورد هر شرکت بیمه اطلاعاتی را کسب کرده و سپس بهترین گزینه را بین شرکت های بیمه نام برده شده انتخاب کنید.

همچنین یکی دیگر از بهترین گزینه ها داشتن مشاور و همراه متخصص هنگام انتخاب بیمه دانشجویی در رومانی بوده که با این کار می تواند تا حد زیادی روند دریافت بیمه را تسریع بخشد ؛ تویه ما به شما مشاورین و کارشناسان هولدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با چندین سال سابقه درخشان بوده ، برای کسب اطلاعات کامل تر از طریق راه های ارتباطی با این مشاورین در تماس باشید.

اگر با شرایط تحصیل در دانشگاه های رومانی آشنایی کامل ندارید مقالات زیر را مطالعه کنید.

بیمه مسافرتی رومانی

بدون شک هنگام مسافرت به کشوری دیگر مواردی مانند تصادف ناگهانی یا بیماری جسمی بسیار ناراحت کننده بوده و با این اتفاقات اقامت شما دچار مشکل می شود ؛ هر چند ما نمی توانیم جلوی این اتفاقات را بگیرم اما می توان برخی موارد را برای محافظت در برابر این حوادث انجام داد ، انتخاب بیمه درمانی مناسب یکی از بهترین موارد می باشد.

هر چند انتخاب بیمه مسافرتی رومانی برای همه افراد اجباری نبوده اما با این حال برای کاهش خطرات و مشکلات در این کشور توصیه می شود ؛ بیمه درمانی مسافرتی با کمک به محافظت از شما در برابر ضربات مالی ، آرامش شما را تضمین می کند.

خدمات بیمه ای موارد تحت پوشش
بیمه فوریت های پزشکی مانند نیاز به بستری شدن و یا حوادث ناگهانی در طول سفر
بیمه وسایل و خدمات سفر مانند گم شدن چمدان و یا دزدیده شدن وسایل

به صورت کلی با انتخاب این بیمه می توانید هزینه های سفر پیش پرداخت و غیر قابل استرداد خود را بازپرداخت کنید ، هر چند پوشش های هر بیمه به نسبت طرح و شرکت متفاوت بوده اما به صورت کلی طرح‌ های استاندارد بیمه لغو سفر ، موارد رایجی مانند بیمار شدن شما یا یکی از همراهان سفر ، خطرات در مقصد ، شرایط اضطراری محل کار و اقامت ، تاخیر یا لغو پرواز و موارد دیگر را پوشش می‌دهند.

شرایط بیمه مورد تایید اداره مهاجرت رومانی

شرایط بیمه مورد تایید اداره مهاجرت رومانی

بدون شک هنگام مهاجرت به این کشور اطلاع از شرایط بیمه مورد تایید اداره مهاجرت رومانی می تواند به شما کمک کند تا بهترین گزینه را انتخاب کنید و با مشکلاتی نظیر عدم تایید بیمه توسط اداره مهاجرت رو به رو نشوید.

به صورت کلی افراد برای کسب اقامت طولانی مدت رومانی باید مدرک بیمه درمانی که به ارزش حداقل 30000 یورو داشته باشند ؛ یکی از بیمه هایی که مطمئنا تحت تایید اداره مهاجرت این کشور قرار می گیرد ، بیمه درمانی دولتی بوده که CASS نامیده شده و بخشی از نظام سلامت و اجتماعی است.

همچنین اگر قصد دارید از طریق شرکت های خصوصی ، مورد نظر خود را دریافت کنید حتما سعی کرده تا شرکت ها معتبری را انتخاب کنید تا برای اداره مهاجرت به مشکل نخورید ؛ از آنجایی اطلاع از این نوع جزئیات برای مهاجرتی بی دردسر ضروری بوده ، پیشنهاد می کنیم حتما با کارشناسان ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در این زمینه مشورت کنید.

تفاوت بیمه دانشجویی با سایر بیمه ها در رومانی

از مهم ترین تفاوت بیمه دانشجویی با سایر بیمه ها در رومانی می توان به هدف هر بیمه اشاره کرد ؛ طرح های مختلف هر بیمه با اهدف مختلف و به منظور موقعیت های مختلف طراحی شده است ؛ بیمه دانشجویی برای دانشجویان محلی و بین المللی در این کشور طراحی شده تا انواع مشکلات سلامتی حین تحصیل این افراد را پوشش دهد.

این بیمه تنها برای دانشجویان در دسترس بوده ، در صورتی که دیگر بیمه ها برای توسط بیشتر افراد جامعه استفاده می شوند ، از همین رو بیمه دانشجویی در رومانی برای افراد سالمند و بازنشستگان مناسب نیست ؛ یکی دیگر از تفاوت های این بیمه با دیگر موارد در مقدار هزینه ها بوده ؛ به صورت کلی با توجه به تعداد افرادی که تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و با توجه به نوع طرح ، هزینه بیمه متفاوت خواهد بود.

میانگین هزینه بیمه درمانی بین المللی برای انواع طرح های مختلف در رومانی
بیمه درمانی برای هر فرد 3831 دلار
بیمه درمانی برای زوج ها 7357 دلار
بیمه درمانی برای خانواده ها 10738 دلار
بیمه درمانی برای بازنشستگان 8356 دلار

بیمه دانشجویی در رومانی

  • بیمه درمانی برای هر فرد 3831 دلار
  • بیمه درمانی برای زوج ها 7357 دلار
  • بیمه درمانی برای خانواده ها 10738 دلار
  • بیمه درمانی برای بازنشستگان 8356 دلار

تفاوت بیمه مسافرتی با بیمه دانشجویی رومانی در مدت زمان این دو بیمه می باشد ، در واقع بیمه مسافرتی برای مدت زمان بسیار کوتاهی هزینه های مراقبتی شما را پوشش داده در حالی که بیمه دانشجویی در رومانی طولانی مدت بوده و افراد می توانند تا چند سال حین تحصیل در این کشور از بیمه دانشجویی استفاده کنند.

  • AXA
  • بوپا گلوبال
  • سیگنا گلوبال
  • Pacific Prime
  • آستارا امنیتری
  • نخستین صلح جو
  • آلیناز
  • پی پال

یکی از بیمه هایی که مطمئنا تحت تایید اداره مهاجرت این کشور قرار می گیرد ، بیمه درمانی دولتی بوده که CASS نامیده شده و بخشی از نظام سلامت و اجتماعی است.

بیمه دانشجویی در رومانی بیمه ای ارزان برای دانشجویان حین تحصیل در این کشور بوده ، همچنین پس از یافتن شغل در این کشور نوع بیمه شما تغییر کرده و بخشی از هزینه های بیمه توسط کارفرما پرداخت می شود.

بیمه دانشجویی در رومانی بیمه ای ارزان برای دانشجویان حین تحصیل در این کشور بوده ، همچنین پس از یافتن شغل در این کشور نوع بیمه شما تغییر کرده و بخشی از هزینه های بیمه توسط کارفرما پرداخت می شود ، برای آشنایی با راه های مهاجرت قانونی به این کشور حتما مقاله مهاجرت به رومانی را مطالعه کرده یا از طریق دو شعبه تهران و شیراز با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی در تماس باشید.

برای مقایسه شرایط بیمه دانشجویی در رومانی و سایر کشورهای اروپایی می توانید مقالات زیر را مرور کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه