تحصیل رشته های مهندسی در رومانی

تحصیل رشته های مهندسی در رومانی چرا از اهمیت برخوردار است؟ بطور کلی ، دانشگاههای مهندسی نقش مهمی در زندگی دانشجویان دارند و در کسب مهارتها و گواهینامه‌های حرفه ای تحت راهنمایی متخصصین کمک می‌کنند.

دانشگاهها و کالج‌های متعددی در سراسر جهان وجود دارند که آموزشی با کیفیت را برای پرورش مهندسینی توانمند ارائه می‌دهند که از جمله آنها می توان به دانشگاه های مهندسی رومانی اشاره کرد ، تحصیل در دانشگاه های رومانی در رشته‌های مهندسی به داوطلب در دستیابی به دانشی عملی کمک می‌کند تا بتواند به‌شکلی سازمان‌یافته به جامعه و اقتصاد کمک کند.

ازجمله دانشگاههای مهندسی برتر کشور رومانی ، دانشگاههای بیبز بولیای ، پلی‌تکنیک بخارست ، دانشگاه فنی کلوژ ناپوکا ، دانشگاه پولیتنیکا تیمیشوآرا ، دانشگاه ترانسیلوانیا براشوف و غیره می‌باشند.

پاسخ سوالاتتان درخصوص نحوه پذیرش دانشگاههای رومانی را می‎توانید از کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) دریافت نمایید و یا مقاله تحصیل در رومانی را بخوانید و اطلاعات خود را تکمیل کنید.

فهرست مطالب

همچنین دانشگاه های مهندسی بخوبی می‌دانند که مهندسین برای پروژه‌های طراحی خود ، لازمست تا دانشی مسلط از علوم مرتبط را داشته باشند و برترین دانشگاه‌های مهندسی رومانی بر این موضوع تأکید داشته و در جهت بهبود صنعت مهندسی تلاش می‌کنند ؛ اما علاوه بر انتخاب رشته و دانشگاهی مناسب برای تحصیل ، اطلاع از برنامه‌های درسی ، هزینه‌ها و بازار کار در حین و یا پس از تحصیل در کشور موردنظر می‎تواند شرایط تحصیلی امیدوارتر به آینده را فراهم آورد.

تحصیل رشته های مهندسی در رومانی

رشته های مهندسی در مقطع لیسانس رومانی

رشته های مهندسی در مقطع لیسانس رومانی از چه شرایطی برخوردار است؟ لیسانس مهندسی مدرکی دانشگاهی‌ست که شخص برای تحصیل رشته های مهندسی در رومانی در مقطع کارشناسی دریافت خواهد کرد ؛ همچنین رومانی یکی از مقرون بصرفه ترین مقاصد تحصیلی در اروپا است و هزینه تحصیل در دانشگاههای دولتی آن پایین است ؛ اگر اهل اتحادیه اروپا باشید و نمراتتان در سطح بالایی باشد می‌توانید بدون پرداخت شهریه تحصیل نمایید.

برای حضور در دانشگاههای رومانی باید فرآیند درخواست را بصورت آنلاین یا ازطریق پست دنبال نمود ؛ همچنین می‌توان با وبسایت سفارت یا کنسولگری در تماس بود و از شرایط برنامه‌های تحصیلی رومانی مطلع شد.

بطور کلی برای پذیرش در کلیه برنامه‌های تحصیلی در رومانی ، از جمله پزشکی ، دندانپزشکی ، مهندسی یا دامپزشکی البته در سطح لیسانس به مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن نیاز است و مواردی دیگری چون کپی تاییدشده سوابق تحصیلی دبیرستان ، کپی شناسنامه و پاسپورت ، گواهی پزشکی ، انگیزه‌نامه ، عکس و فرم درخواست نیز موردنیاز می‌باشند.

رومانی بعنوان یک کشور اتحادیه اروپا ، در حال حاضر سیستم بولونیا را به‌ویژه در آموزش عالی اعمال می‌کند ، بدین معنا که گذراندن دوره تحصیلی 3 ساله (برای برنامه‌های علوم انسانی ، علوم اجتماعی و علوم اقتصادی ، حقوق ، علوم سیاسی ، هنرهای زیبا و ورزش) تا 4 ساله (برای علوم فنی ، مهندسی ، فنی مهندسی ، کشاورزی و جنگلداری) برای مدرک کارشناسی لازم است ؛ دقت کنید که باتوجه به زبان تحصیل موردنظر ممکن است مدرک زبانی متفاوت برای تحصیل نیاز باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل مهندسی در برترین و ارزان ترین دانشگاه های جهان با راهنمایی کارشناسان خبره رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

واجد شرایط بودن برای ویزای دانشجویی

طبق چارچوب صلاحیت های اروپا (EQF / CEC) دانشجوی سطح لیسانس در سطح 6 قرار می گیرد ؛ اما شرایط ویزای دانشجویی برای تحصیل رشته های مهندسی در رومانی چگونه است؟

دانشجویانی که به دریافت ویزا جهت تحصیل در این کشور نیاز دارند ، می بایست در زمان درخواست و یا پیش از آن ، شهریه را به صورت یک قسط پرداخت نمایند ؛ لذا لازم است تا این موضوع بررسی شود و اسناد و مدارک مورد نیاز جهت ارائه به مسئولین مربوطه در زمان درخواست ویزا ارائه شوند.

اما دانشجویانی که برای تحصیل رشته های مهندسی در رومانی نیازی به ویزا ندارند ، می توانند حق انتخاب داشته باشند که شهریه خود را به صورت اقساط یک بار در سال ، دو بار و یا سه بار در سال پرداخت نمایند ؛ واجد شرایط بودن برای ویزای دانشجویی به وسیله مدارک ثبت نام در یک دانشکده آموزش عالی معتبر در رومانی و اثبات توانایی پرداخت شهریه در همان دانشگاه یا موسسه آموزش عالی تعیین می شود.

شرایط مهندسی ها در مقطع ارشد رومانی

شرایط مهندسی ها در مقطع ارشد رومانی و شرایط پذیرش در این مقطع داشتن مدرک لیسانس می باشد ؛ لذا ، کپی مورد تایید فارغ التحصیلی برای تحصیل در مقاطع فوق لیسانس و یا دکترا مورد نیاز خواهد بود.

البته در برخی موارد ممکن است نیاز به قبولی در مصاحبه ای آنلاین باشد ؛ اما برگزاری آزمون های ورودی بسیار نادر است و اکثر دانشجویان نامه پذیرش خود را برای تحصیل در کشور رومانی بر طبق پرونده پذیرش دریافت می کنند.

همچنین ، برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به دو سال زمان نیاز است و بر اساس چارچوب صلاحیت اروپا (EQF / CEC) دانشجوی این مقطع در سطح 7 قرار می گیرد.

علاوه بر این ، دانشجوی دوره کارشناسی ارشد می بایست تعدادی واحد درسی اختیاری و اجباری را بگذراند ؛ همچنین این دوره شامل سمینارها ، سخنرانی ها ، آزمایشگاه ها و ارائه پروژه می باشد.

شرایط مهندسی ها در مقطع ارشد رومانی

دکترا رشته های مهندسی در رومانی

دکترا رشته های مهندسی در رومانی از چه شرایطی برخوردار است؟ تحصیل در مقطع دکترا در رومانی ، پس از نوشتن پایان نامه ای تحقیقاتی به پایان می رسد و به دانشجو مدرک دکترا اعطا می گردد که این دانشجویان بر طبق چارچوب صلاحیت های اروپایی(EQF/CEC)  در سطح 8 قرار می گیرند ؛ دقت داشته باشید که تمام واحدهای دانشگاهی مطابق با سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS/SECT) می باشد.

دوره دکتری یا Phd در رومانی سه سال به طول می انجامد که شامل یک ترم مطالعه و 2.5 سال کار و تحقیق بر روی پایان نامه می باشد ؛ اما برای اخذ پذیرش در مقطع phd رومانی نیاز به ارائه ی مدارک لیسانس و فوق لیسانس مورد تایید ، توصیه نامه ، مقالاتی معتبر ، انگیزه نامه ، مدرک زبان و موضوع پایان نامه است ؛ علاوه بر این ها ، متقاضی دکترا در رومانی به یک استاد راهنما نیاز دارد.

دقت داشته باشید که شرایط تحصیل در دوره های دکتری در رومانی علاوه بر شرکت در دوره های تمام وقت ، به صورت آنلاین و پاره وقت (به غیر از رشته های پزشکی) نیز فراهم است.

دکترا رشته های مهندسی در رومانی

اهمیت دوره دکترای مهندسی در رومانی

اهمیت دوره دکترای مهندسی در رومانی چیست؟ هر چند که تحصیل رشته های مهندسی در رومانی در مقطع دکترا ممکن است به سرمایه و زمان بیش تری نیاز داشته باشد ، اما مزایای آن اغلب بیش تر از هزینه های پرداختی آن می باشد ؛ دکترای مهندسی به دانشجویان امکان می دهد تا تحقیقات پیشگامانه ای انجام دهند و راه حل هایی برای مشکلات در طیف وسیعی از زمینه ها از جمله محیط زیست ، فناوری ، مراقبتهای بهداشتی و هوافضا ابداع نمایند ؛ لذا ، کار مهندسین به طور مستقیم بر زندگی افراد از هر طبقه ای تأثیرگذار است.

مزایای تحصیل رشته های مهندسی در رومانی در مقطع دکترا شامل موارد زیر خواهند بود:

  • حقوقی بالاتر: متخصصینی که دارای مدرک دکترا هستند ، تقریبا 17 درصد بیش تر از متخصصین دارای مدرک کارشناسی ارشد و در حدود 30 درصد بیشتر از افراد دارای مدرک لیسانس درآمد دارند.
  • افزایش فرصت های تحقیقاتی: برنامه های دکترا مهندسی فرصت های کافی برای انجام تحقیقات در مورد طیف وسیعی از موضوعات با پیامدهای گسترده را ارائه می دهد.
  • فرصت های شغلی بهبود یافته: دارندگان مدرک دکتری مهندسی از نرخ پایین بیکاری برخوردارند.
  • پیشرفت شغلی: معمولا شرکت ها برای ارائه موقعیت های مدیریتی به مهندسین دارای مدرک دکترا بیشتر اعتماد دارند.
  • افراد حرفه ای با مدرک دکترای مهندسی اغلب واجد شرایط نقش های مدیریت فنی در بخش های خصوصی و دولتی یا موقعیت های آکادمیک هستند و اکثر دانشگاه ها برای تدریس دوره های دانشگاهی از استادانی با مدرک دکترا دعوت می کنند.

در مقالات زیر علاوه بر شناخت بهترین دانشگاه های رومانی با سایر مقاصد تحصیلی هم آشنا شوید.

زبان تحصیل رشته های مهندسی رومانی

زبان تحصیل رشته های مهندسی رومانی چیست و آیا تحصیل رشته های مهندسی در رومانی به مدرک زبان نیاز دارند؟ برنامه های تحصیلی رومانی در 118 دانشکده و 5 زبان تدریس شامل انگلیسی ، آلمانی ، فرانسوی ، مجارستانی و رومانیایی ارائه می شوند.

لذا ، بسیاری از دانشگاه ها و کالج های برتر رومانی برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی را علاوه بر زبان رومانیایی به زبان انگلیسی ارائه می دهند ؛ بنابراین ، دانشجو می بایست پیش از ثبت نام در یک برنامه تحصیلی از الزامات زبان مطمئن شود و باید بداند که آیا لازم است مهارت های خود را به زبان رومانیایی ثابت کند و یا انگلیسی.

به طور کلی ، برنامه های لیسانس و کارشناسی ارشد در رومانی برای رشته های مهندسی عمران ، مهندسی فناوری اطلاعات ، مکانیک ، انرژی ، برق ، مهندس برق و الکترونیک ، هوانوردی ، جغرافیا ، فیزیک ، زیست شناسی ، مدیریت کیفیت غذا ، دامپزشکی ، جغرافیای گردشگری ، گردشگری، مدیریت و برنامه ریزی و غیره به زبان انگلیسی امکان پذیر است ؛ لذا ، دانشجو پیش از شروع هر کدام از این برنامه های تحصیلی می بایست دانش اولیه زبان انگلیسی داشته باشد.

بنابراین ، در صورت تمایل به تحصیل رشته های مهندسی در رومانی به زبان انگلیسی در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا ، لازم است تا مهارت خود را با یک آزمون رسمی انگلیسی از جمله آیلتس ، تافل و یا سطح پیشرفته C1 اثبات نمود.

بهترین دانشگاه های مهندسی رومانی

بهترین دانشگاه های مهندسی رومانی کدامند و تحصیل رشته های مهندسی در رومانی شامل چه مزایایی است؟ 

به طور کلی ، شهریه ها و هزینه های پایین زندگی ، کشورهایی چون رومانی را به گزینه ای عالی برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده اند ؛ لذا سالانه این کشور میزبان جمعیت زیادی از مشتاقانی است که مهاجرت به کشور رومانی را از طریق تحصیل آغاز نموده اند.

این کشور دارای شهرهای دانشجویی و دانشگاه های معتبر زیادی است که از جمله شهرهای بزرگ دانشجویی کشور رومانی ، بخارست ، کلوژ و تیمیشوآرا می باشند ؛ 

همچنین دانشگاه بخارست ، در پایتخت این کشور ، به عنوان معتبرترین و محبوب ترین دانشگاه رومانی شناخته می شود.

سایر دانشگاه ها شامل دانشگاه الکساندر یوآن کوزا ، دانشگاه بیبس بولیای ، دانشگاه کلوژ ناپوکا و دانشگاه وست تیمیشوآرا از جمله برترین دانشگاه های رومانی می باشند.

در نظرسنجی اخیر گالوپ ، همه این دانشگاه ها در بین 700 کالج و دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند ؛ بهترین دانشگاه های رومانی برای تحصیل رشته های مهندسی در رومانی شامل موارد زیر خواهند بود:

نام بهترین دانشگاهها برای تحصیل رشته های مهندسی در رومانی رتبه برای مهندسی در رومانی رتبه برای مهندسی در اروپا رتبه برای مهندسی در جهان
دانشگاه پولیتنیکا بخارست 1 201 592
دانشگاه پولیتنیکا تیمیشوآرا 2 288 854
دانشگاه فنی کلوژ ناپوکا 3 309 909
دانشگاه بخارست 4 382 1150
دانشگاه بیبس بولیای 5 388 1164
دانشگاه ترانسیلوانیا براشوف 6 405 1228
دانشگاه کرایووا 7 479 1523
دانشگاه Dunarea de Jos گالاتی 8 522 1731
دانشگاه وست تیمیشوآرا 9 583 1971
دانشگاه الکساندر یوآن کوزا 10 588 1993
دانشگاه استفان سل ماره سوچاوا 11 660 2348
دانشگاه پیتستی 12 679 2450
آکادمی مطالعات اقتصادی بخارست 13 712 2623
دانشگاه فنی مهندسی عمران بخارست 14 747 2782
دانشگاه اورادئا 15 753 1814

ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در تلاشیم با ارائه راهکار های قانونی ، مسیر مهاجرت شما را امن و مقرون به صرفه کرده و تا حد امکان سرعت بخشیم ؛ مشاوران ما با در اختیار داشتن علم ، تجربه و آگاهی های لازم می توانند بهترین پیشنهاد ها را ارائه کنند ، همچنین مجموعه بزرگ رجبی تمام مجوز های لازم  را نیز در اختیار دارد تا تمام مراحل مهاجرت شما بدون دردسر و چالش پیش برود ، با ما در تماس باشید و ضمن دریافت مشاوره رایگان ، از رزومه کاری شرکت آگاه شوید.

در ویدئوی ارائه شده تصویر برخی از ویزاهای تحصیلی که برای مراجعین ما از دانشگاه ها و کشورهای مختلف اخذ شده را میبینید ؛ این تصاویر تنها گوشه ای از موفقیت تیم خبره رجبی است.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته های مهندسی در رومانی

  • دانشگاه پولیتنیکا بخارست
  • دانشگاه پولیتنیکا تیمیشوآرا
  • دانشگاه فنی کلوژ ناپوکا
  • دانشگاه بخارست
  • دانشگاه بیبس بولیای

برنامه های تحصیلی رومانی در 118 دانشکده و 5 زبان تدریس شامل انگلیسی ، آلمانی ، فرانسوی ، مجارستانی و رومانیایی ارائه می شوند ، بسیاری از دانشگاه ها و کالج های برتر رومانی برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی را علاوه بر زبان رومانیایی به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

دوره دکتری یا Phd در رومانی سه سال به طول می انجامد که شامل یک ترم مطالعه و 2.5 سال کار و تحقیق بر روی پایان نامه می باشد ؛ اما برای اخذ پذیرش در مقطع phd رومانی نیاز به ارائه ی مدارک لیسانس و فوق لیسانس مورد تایید ، توصیه نامه ، مقالاتی معتبر ، انگیزه نامه ، مدرک زبان و موضوع پایان نامه است ؛ علاوه بر این ها ، متقاضی دکترا در رومانی به یک استاد راهنما نیاز دارد.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به دو سال زمان نیاز است و بر اساس چارچوب صلاحیت اروپا (EQF / CEC) دانشجوی این مقطع در سطح 7 قرار می گیرد.

در صورت تمایل به تحصیل رشته های مهندسی در رومانی به زبان انگلیسی در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا ، لازم است تا مهارت خود را با یک آزمون رسمی انگلیسی از جمله آیلتس ، تافل و یا سطح پیشرفته C1 اثبات نمود.

مهندسی به کاربرد خلاقانه علم ، روشهای ریاضی و شواهد تجربی برای نوآوری ، طراحی ، ساخت ، بهره‌برداری و نگهداری سازه‌ها ، ماشین‌آلات ، دستگاهها ، سیستمها و فرآیندها به نفع بشریت اشاره دارد ؛ تحصیل رشته های مهندسی در رومانی در مقاطع مختلف امکانپذیر است و این کشور دارای برنامه‌ها و دانشگاههای خوبی برای تحصیل رشته‌های مهندسی می‌باشد ؛ همچنین تحصیل رشته های مهندسی در رومانی می‌تواند طیف وسیعی از موقعیتها از جمله شغل آینده شخص را تضمین کند ؛ اطلاعات کافی درمورد کار در رومانی را در مقاله مربوطه و مشاوره با کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز درمی‌یابید.

شرایط تحصیل رشته های مهندسی در رومانی و سایر کشورهای اروپایی را مقایسه کنید.

2 دیدگاه در “تحصیل رشته های مهندسی در رومانی

  1. تحصیل رشته های مهندسی در رومانی حسن گفت:

    سلام بعد دریافت مدرک اوسبیلدونگ پرستاری می تونیم از دانشگاه پذیرش پزشکی بدون آزمون بگیریم ؟؟؟

    1. تحصیل رشته های مهندسی در رومانی مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام
      بستگی به نظر دانشگاه مقصد دارد .
      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه