پادفک دانشگاه نووسیبیرسک روسیه

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
پادفک دانشگاه نووسیبیرسک روسیه
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

روسیه یکی از ابر قدرت های دنیا در حوزه های مختلف است ، نه فقط به واسطه قدرت سیاسی و یا نظامی خود بلکه از طریق تربیت افراد متخصص . با توجه به علاقه مندی دانشجویان ایرانی در انتخاب بهترین دانشگاه های روسیه در چند سال اخیر به عنوان یکی از مقصدهای اصلی تحصیلی در خارج از کشور موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی در این مقاله بر آن شده تا ضمن نگاهی به تحصیل در دوره پادفک دانشگاه نووسیبیرسک روسیه به صورت کاملا تخصصی برای داوطلبان ورود به این دانشگاه مورد بررسی قرار داده و آماده ارائه تمامی اطلاعات مربوط به اخذ ویزا و مهاجرت به این کشور باشد .

دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی متعددی در شهرهای مختلف این کشور پذیرای دانشجویان بین المللی هستند که یکی از معتبرترین آنها دانشگاه نووسیبیرسک واقع در شهری به همین نام است . با کوچکترین نگاهی به این کشور می توان دریافت که روسیه وجود بخش زیادی از مهاجرین را مدیون سیستم آموزشی مدرن و البته معتبر خود در تمامی رشته هاست .

معرفی پادفک دانشگاه نووسیبیرسک روسیه

دانشگاه نووسیبیرسک به عنوان یکی از دانشگاه های دولتی فعال در کشور روسیه در جنوب سیبریا و در منطقه جدید تحقیقاتی این کشور واقع شده و حدود 70 آزمایشگاه و 50 موسسه تحقیقاتی را در خود جای داده است . امکان تحصیل در اکثر رشته های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در این دانشگاه فراهم شده و رشته هایی همچون ریاضیات و پزشکی در آن شهرت فراوان دارد .

طبق رتبه بندی های جهانی از جمله QS این دانشگاه همواره رتبه زیر 300 را در میان دانشگاه های برتر جهان داشته و هر دو زبان انگلیسی و روسی در برنامه تحصیلی آن وجود دارد . لذا مهاجرت تحصیلی به روسیه و این دانشگاه متقاضیان بسیاری در جهان دارد .

شهر نووسیبیرسک به عنوان سومین شهر بزرگ روسیه به داشتن فرهنگ و سبک زندگی خاص مردم آن شهرت داشته که آن را به یکی از مقاصد ایده آل تحصیل در روسیه مبدل نموده است . این شهر در فاصله 3400 کیلومتری مسکو قرار گرفته و با یک پرواز مستقیم سه ساعت و نیم از مسکو می توان به آن رسید .

دانشگاه نووسیبیرسک روسیه

دانشگاه نووسیبیرسک روسیه

پاتفک دانشگاه نووسیبیرسک روسیه هرساله میزبان هزاران دانشجو از کشورهای مختلف جهان است که همین امر موجب گردیده تا قوانین خاص خود را در پذیرش دانشجو اعمال نماید . دانشگاه نووسیبیرسک دارای 98 گروه آموزشی ست که به دانشجو این شانس را می دهد تا در رشته دلخواه خود نام نویسی کنند . دانش آموزانی که زبان روسی را به عنوان زبان تحصیل خود انتخاب می کنند شهریه کمتری را به دانشگاه پرداخت می کنند .

دانشجویانی که قصد تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی در دانشگاه نووسیبیرسک را دارند از دو روش قادرند به پذیرش در رشته دلخواه خود برسند . کسانی که تحصیل به زبان انگلیسی را انتخاب می کنند باید در یک آزمون ورودی شرکت کرده و به قبولی برسند . شرکت در این آزمون با داشتن مدرک دوره پیش نیاز و یا بدون آن امکان پذیر است و تنها ملاک کسب نمره مورد نظر دانشگاه در آزمون است و کسانی که به قبولی می رسند از طریق اسکایپ یک مصاحبه انجام داده و پس از آن قادر به انجام مراحل ثبت نام هستند .

شرکت در این آزمون با داشتن مدرک دوره پیش نیاز و یا بدون آن امکان پذیر است و تنها ملاک کسب نمره مورد نظر دانشگاه در آزمون است و کسانی که به قبولی می رسند از طریق اسکایپ یک مصاحبه انجام داده و پس از آن قادر به انجام مراحل ثبت نام هستند .

گذراندن دوره پاتفک در روسیه

در روش دوم کسانی که تحصیل به زبان روسی را انتخاب می کنند ( اغلب دانشجویان دوره پزشکی و مقطع کارشناسی ) باید دوره پیش نیاز به نام پاتفک را پشت سر بگذارند . داوطلبان در این دوره طی دو ترم آموزشی معادل یک سال تحصیلی پیش نیاز این رشته از قبیل زیست شناسی ، شیمی ، زبان روسی را فرا می گیرند . زبان روسی بخش مهمی از این دوره بوده و دانشجو کاملا آماده تحصیل در محیط آکادمیک را به دست می آورد .

دوره زبان روسی شامل مکالمه ، دستور زبان و خواندن و نوشتن است و درک مفاهیم را در زمینه تحصیلی و زندگی آسان می سازد . هزینه این دوره به طور میانگین 3800 دلار است که البته مبلغ پرداختی به کالج بوده و هزینه زندگی را شامل نمی شود .

دانشجویانی که شرایط ثبت نام آنها در آزمون ورودی وجود ندارد و نیازی به سپری نمودن دروس پایه ندارند باید در دوره یادگیری زبان روسی به مدت یک سال شرکت نموده و مهارت لازم را به دست آورند . شرکت در این دوره به شدت به دانشجویان بین المللی توصیه می شود زیرا که درک مفاهیم درسی را بسیار آسانتر می سازد .

اخذ پذیرش در دوره پاتفک روسیه

برای ثبت نام در دوره پادفک دانشگاه نووسیبیرسک روسیه داوطلب باید مدارک لازم را مهیا نموده و به دانشگاه ارسال نماید . مهم ترین این مدارک به شرح زیر است .

  • کپی از پاسپورت
  • فرم های ثبت نام
  • مدارک تحصیلی ( به صورت ترجمه شده همراه با تاییدیه رسمی )
  • فیش واریز مبلغ شهریه

پس از بررسی مدارک در صورت تایید شدن دانشجو ویزای تحصیلی کشور روسیه را دریافت می کند که به مدت یک سال اول و دوره پادفک بوده و در صورت قبولی در آزمون دانشگاه و ثبت نام در رشته مورد نظر ویزای تحصیلی تمدید خواهد شد .

رشته پزشکی در دانشگاه نووسیبیرسک روسیه

در میان تمام رشته های تحصیلی رشته پزشکی در دانشگاه نووسیبیرسک بسیار مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار دارد و اکثر دانشجویان ایرانی به دنبال تحصیل در این رشته ویزای تحصیلی روسیه دریافت می کنند . این دانشگاه دارای ظرفیت مشخص در جذب دانشجویان بین المللی است و برخی را از طریق آزمون آنلاین و برخی دیگر با گذراندن دوره پاتفک پذیرش می نماید . دقت داشته باشید که اقدام در تاریخ مناسب در پذیرش دانشگاه بسیار موثر بوده و در صورتی که در تاریخ مشخص مدارک ارسال نشود شانس پذیرش را از دست خواهید داد .

رشته پزشکی در دانشگاه نووسیبیرسک روسیه

تاریخ اعلام شده از سوی دانشگاه معمولا از اوایل ماه آپریل تا قبل از آغاز ماه آگوست است که در هنگام اقدام باید از تاریخ دقیق آن مطلع گردید .

رشته پزشکی در این دانشگاه به مدت شش سال ارائه می شود و هنوز دانشکده دندانپزشکی به بخش های این دانشگاه اضافه نشده است . اگرچه امکان تحصیل به هر دو زبان انگلیسی و روسی در رشته پزشکی وجود دارد اما پیشنهاد می شود که تحصیل به زبان روسی را انتخاب کنید تا ضمن پرداخت شهریه کمتر دوره کارآموزی را با آسودگی خاطر بیشتری پشت سر بگذارید .

خدمات موسسه مهرآفرین رجبی

شغل پزشکی به معنای ارتباط مستقیم با مردم است و نیاز به زبان عامه مردم در طول تحصیل و در صورت تمایل به ماندن در این کشور در دوره کاری بسیار مورد نیاز خواهد بود . از این رو یادگیری زبان روسی را در صدر برنامه های خود قرار دهید .

کارشناسان موسسه مهر آفرین رجبی به عنوان موسسه مهاجرتی به روسیه با داشتن کادری مجرب در حوزه مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی بهترین راهنما در اخذ پذیرش از پادفک دانشگاه نووسیبیرسک روسیه بوده و در کوتاه ترین زمان ممکن شما را به پذیرش در این دانشگاه می رساند . جهت اطلاع از برنامه پذیرش دانشگاه و اقدام در موعد مشخص شده به مشاورین موسسه در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرموده و تمام اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید .

5/5 - (92 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه