بورسیه تحصیلی در روسیه

بورسیه تحصیلی در روسیه به معنای رسیدن به فرصت تحصیلی با مزیت های دو چندان است که نظیر آن را در کمتر کشوری می توانید بیابید ، دانشجویان بین المللی با انتخاب دانشگاه های روسیه فرصت تحصیل به صورت رایگان را از طریق بورسیه های متعدد تحصیلی دارند و بسیاری از اساتید و دانشگاه ها امتیازات ویژه ای برای دانشجویان خارجی قائل هستند.

گرچه این بورسیه ها در هر دانشگاه متفاوت است اما مبلغ های قابل توجه را شامل می شود و می تواند تا سقف ۲۰۰۰ دلار نیز برسد ، تحصیل در روسیه به عنوان یکی از ایده آل ترین مقصدهای بین المللی برای دانشجویان ایرانی در مقابل بسیاری از کشورهای تراز اول جهان و اروپا مزیت های بیشتری به همراه دارد و شما در عین مهاجرت شرایط دشواری را پشت سر نخواهید گذاشت ، از این رو در بررسی شرایط تحصیلی این کشور دقت بیشتری داشته باشید و از کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

اگر به تحصیل در روسیه علاقه دارید حتما مقاله لینک شده را بخوانید ؛ اطلاعات به روز و کاملی در زمینه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی و هزینه های تحصیل در این کشور  را بخوانید.

فهرست مطالب
بورسیه تحصیلی در روسیه

بورسیه های مختلف تحصیلی در روسیه

بورسیه تحصیلی در روسیه با نام های مختلف یا دانشگاه های ارائه دهنده متفاوت در دسترس متقاضیان هستند ، اما از معروف ترین بورسیه های مختلف تحصیلی در روسیه که به دانشجویان بین المللی تعلق می گیرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  بورسیه تحصیلی دولتی روسیه
  •  بورس تحصیلی BP در روسیه
  •  دانشگاه بین المللی المپیک روسیه
  •  بورس تحصیلیBenyamin A. Gilman
  •  بورسیه دانشکده مطالعات روسیه و آسیا ( SRAS )
  •  بورسیه دانشگاه ملی تحقیقات دانشکده اقتصاد ( HSE ) سن پترزبورگ
  •  بورسیه دانشگاه ملی علوم و فناوری ( MISiS )
  •  بورسیه دانشگاه پلی تکنیک سن پترزبورگ

برای اخذ این بورسیه ها باید از همان ابتدای درخواست تمام تلاش خود را برای رسیدن به این فرصت طلایی به کار گیرید و در مقاطعی مانند کارشناسی و یا کارشناسی ارشد که دریافت بورسیه به مراتب پیچیده تر است ، یک یا دو ترم تحصیلی اول را با نمرات خوب پشت سر بگذارید تا به عنوان یک دانشجوی کوشاو مستعد شناخته شوید و بتوانید برای ترم های بعد از دانشگاه درخواست دریافت بورسیه تحصیلی در روسیه را نمایید.

اما گرفتن بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا بسیار آسانتر بوده و می توان با ارائه یک رزومه تحصیلی خوب مانند دارا بودن مقالات بین المللی ISI و مدرک زبان انگلیسی در سطح آیلتس ۵/۶ تا ۷ ، معدل بالا و نامه مکاتبه با اساتید دانشگاه به راحتی به بورسیه تحصیلی در روسیه دست یافت ، انتخاب زبان روسی به عنوان زبان تحصیل نیز می تواند شانس تان را برای دریافت بورسیه بالا ببرد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

بررسی شرایط دریافت بورسیه های روسیه در مشاوره های مجانی هلدینگ رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بورسیه تحصیلی دولتی روسیه

یکی از معروف ترین و در عین حال قابل دسترس ترین بورسیه تحصیلی در روسیه را می توان بورسیه تحصیلی دولتی این کشور دانست که تعداد زیادی حمایت های تحصیلی را توسط سازمان های دولتی در اختیار دانشجویان کوشا و البته واجد شرایط قرار می دهد.

در این نوع بورسیه حمایت هایی در بیش از 15000 رشته شامل هزینه تحصیل و اقامت دانشجویی برای سالیان متمادی به دانشجویان خارجی ارائه شده است که طبق آخرین آمار مبلغ آن در سال های گذشته در حدود ۱۵۰۰ روبل در ماه بوده است.

معمولا این گونه بورس ها از طریق گذراندن یک امتحان ورودی یکسان تحت عنوان ” حمایت دولتی ” در اختیار متقاضی قرار می گیرد و امتیازات زیر را شامل می شود :

  •  آموزش رایگان برای کل دوره انتخابی
  •  حق الزحمه نگهداری ( برای کل مدت مطالعه بدون در نظر گرفتن دوره کاندید بودن برای بورسیه )
  • هزینه خوابگاه ( در صورت موجود بودن )
بورسیه تحصیلی دولتی روسیه

البته بورسیه تحصیلی دولتی روسیه معمولا هزینه های مهاجرت به روسیه از قبیل هزینه سفر ، زندگی و بیمه درمانی را پوشش نمی دهند و تقسیم سهمیه بورسیه تحصیلی در روسیه توسط آژانس فدرال کشورهای مشترک المنافع و سفارتخانه های این کشور در ایران انجام می شود ، از این رو توصیه می کنیم تا برای یافتن بهترین راه درخواست کمک هزینه تحصیلی دولتی با انتخاب دانشگاه خود تماس بگیرید تا دفتر بین المللی دانشگاه به نامه شما پاسخ دقیق دهد و یا از طریق کارشناسان شرکت رجبی به آسانی درخواست خود را پیگیری نمایید.

بورسیه های تحصیلی غیر دولتی در روسیه​

Russia/Non-Governmental Insurance  

بورسیه های تحصیلی غیر دولتی در روسیه

بورسیه های دولتی در روسیه اندک بوده و در عین حال نمی توان به آسانی به آنها دست یافت ، اما در مقابل بورسیه های تحصیلی غیر دولتی در روسیه با تنوع بیشتر دانشجویان بین المللی زیادی را تحت پوشش قرار می دهند و می توان با فراهم نمودن شرایط مشخص شده به راحتی مورد حمایت قرار گرفت ، برخی از بهترین بورسیه تحصیلی در روسیه در بخش خصوصی شامل موارد زیر است:

بورس تحصیلی BP: با مبلغ ۱۵۰۰۰ – ۳۵۰۰۰ روبل ( ۲۴۰-۵۶۰ دلار ) برای هر ماه ، این بورسیه برای دانشجویانی است که به تحصیل در رشته های انرژی و اقتصاد در یکی از دانشگاه های همکار روسی می روند.

دانشگاه بین المللی المپیک روسیه : بورس تحصیلی به نام المپیک ولادیمیر پوتین را ارائه می دهد که هزینه لازم جهت تحصیل در برنامه کارشناسی ارشد مدیریت ورزش در دانشگاه همراه با اقامت و کمک هزینه ماهانه ارائه می دهد.

بورس تحصیلی : Benyamin A. Gilman ارائه بیش از ۲۹۰۰ بورس تحصیلی تا سقف ۵۰۰۰ دلار برای شهروندان آمریکایی دوره کارشناسی جهت تحصیل یا کار در خارج از کشور.

خوب است به شما یک نکته طلایی را یادآور شویم که متقاضیانی که زبان خارجی مانند روسی را در خارج از کشور تحصیل می کنند در کشورهایی که آن زبان صحبت می شود ( مانند کشور روسیه ) به طور خودکار برای بورسیه شایسته به نظر می رسند و می توانند از فرصت های دیگر همچون کار در روسیه در دوران دانشجویی نیز بهره مند شوند.

مقالات زیر را بخوانید و شنیده های خود درباره تحصیل در روسیه را به اطلاعات صحیح و به روز تبدیل کنید.

بورسیه دانشکده مطالعات روسیه و آسیا ( SRAS )

بورسیه دانشگاه ملی تحقیقات دانشکده اقتصاد ( HSE ) سن پترزبورگ که ۲۵ تا ۱۰۰ درصد هزینه های تحصیل دانشجویان برجسته بین المللی را در تمام سطوح تحصیلی پوشش می دهد ، همانطور که گفته شد برای گرفتن بورسیه از هر دانشگاهی شما باید رزمه خوب ارائه دهید که در مقاطع مختلف این رزومه خوب تفسیر متفاوتی دارد و در این خصوص می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی مشاوره داشته باشید تا به شما موارد مربوطه را بگویند تا ابتدا مدارک لازم را آماده و سپس اقدامات را انجام دهید.

در سال های گذشته به دلیل روابط خوبی که میان دو کشور وجود دارد شانس دریافت بورسیه های تحصیلی بسیار افزایش یافته و شرکت مهاجرتی رجبی موفق به اخذ ویزای دانشجویی متعددی برای علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه های روسیه شده است که همگی با دریافت یکی از انواع بورسیه تحصیلی در روسیه به این کشور قدم گذاشته اند.

بورسیه دانشکده مطالعات روسیه و آسیا ( SRAS )

سوالات پر تکرار بورسیه تحصیلی در روسیه

 ۲۵ تا ۱۰۰ درصد هزینه های تحصیل را در تمام سطوح پوشش داده و نیاز به رزومه قوی دارد.

این بورسیه مبلغ ۱۵۰۰۰ – ۳۵۰۰۰ روبل ( ۲۴۰-۵۶۰ دلار ) برای هر ماه در رشته های انرژی و اقتصاد را ارائه می دهد.

این بورسیه های شامل آموزش رایگان برای کل دوره ، حق الزحمه نگهداری و هزینه خوابگاه دانشجویی را شامل می شوند.

طبق آخرین آمار مبلغ آن در سال های گذشته در حدود ۱۵۰۰ روبل در ماه اعلام شده است.

خیر ، گرفتن بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا در روسیه ساده است ،  با ارائه یک رزومه تحصیلی خوب مانند دارا بودن مقالات بین المللی ISI و مدرک زبان انگلیسی در سطح آیلتس ۵/۶ تا ۷ ، معدل بالا و نامه مکاتبه با اساتید دانشگاه به راحتی به بورسیه تحصیلی در روسیه می رسید.

دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز رهگشای شما در رسیدن به فرصت تحصیلی ایده آل دریافت بورسیه تحصیلی در روسیه  است ، با مشاوران ما در تماس باشید و همچنین سایر مقالات سایت را برای دریافت اطلاعات صحیح و به روز بخوانید ، توصیه ما به شما مطالعه مقاله مهاجرت به روسیه است ؛ اطلاعات مقاله لینک شده به شما کمک می کند تا علاوه بر تحصیل راه های دیگر ورورد و اخذ اقامت در روسیه را بشناسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (100 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه