تحصیل رشته های مهندسی در سنگاپور

تحصیل رشته های مهندسی در سنگاپور یکی از خاص ترین مقاصدی است که به عنوان یک دانشجوی خارجی می توانید برای خود در نظر بگیرید. سنگاپور بر خلاف دیگر کشورهای برتر و سرشناس آموزش و ارائه رشته های مهندسی از تعداد دانشگاه های بسیار کمتری برخوردار است که این گزینه های پیش روی دانشجویان را در مقایسه با کشورهای اروپایی محدود می نماید.

سنگاپور یکی از بین المللی ترین و مرتبط ترین کشورهای جهان است که سیستم آموزش آن به دلیل سخت گیری و نتایجش مشهور است. پس جای تعجب نیست که مدارک مهندسی از دانشگاه های سنگاپور برای کسب و کارها در سراسر جهان بسیار ارزشمند می باشد. در ادامه این مطلب با تیم مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا تحصیل رشته های مهندسی در سنگاپور را بهتر بشناسید.

این کشور با دانشگاه های مختلف در سطح جهانی همکاری می کند و برنامه های منحصر به فرد آن باعث شده که سنگاپور به یک مقصد تحصیلی عالی برای دانشجویان بین المللی در اکثر رشته های تحصیلی به خصوص رشته های مهندسی تبدیل شود. ضمنا پیشنهاد می کنیم که حتما مقاله تحصیل در سنگاپور را در سایت ما مطالعه کرده و با سیستم اموزشی این کشور و چگونگی تحصیل و جذب در دانشگاه های آن با آخریم جزئیات مطلع گردید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته های مهندسی در سنگاپور

رشته های مهندسی در لیسانس سنگاپور

تحصیل رشته های مهندسی در سنگاپور در مقاطع مختلفی از لیسانس تا دکترا امکان پذیر است و در رشته های مختلفی به دانشجویان ارائه می شود. رشته های مهندسی در لیسانس سنگاپور را می توان شامل مهندسی معماری، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی آی تی، مهندسی الکترونیک و غیره دانست.

باید بدانید که اولین و مهم ترین شرط لازم برای پذیرش دوره کارشناسی مهندسی در سنگاپور، داشتن مدرک دیپلم 12 ساله پایان دوره دبیرستان می باشد که باید همراه با سایر مدارک مورد نیاز به دانشگاه مد نظرتان ارائه نمایید. همچنین تحصیل رشته های مهندسی در سنگاپور در مقطع کارشناسی 3 تا 4 سال به طول خواهد انجامید و که برخی از مراکز دولتی و معتبر از متقاضیان آزمون ورودی اخذ کرده و به پذیرفته شدگان اجازه تحصیل در آن مرکز را صادر می کنند.

البته تمامی مراکز آزمون ورودی ندارند که باید از این موضوع اطمینان خاطر کسب نمایید. در طول لیسانس مهندسی سنگاپور دانش جویان می آموزند که چگونه مسائل مهندسی را با استفاده از ریاضیات، اصول علمی و همچنین روش ها و فن آوری های جدید حل کنند. شما مهارت های حل مسئله، یک رویکرد تحلیلی را توسعه می دهید و چگونگی انجام تحقیقات مناسب را کشف می کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در دانشگاه های معتبر سنگاپور را با دریافت مشاوره از حرفه ای های موسسه رجبی تجربه کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرایط مهندسی ها در مقطع ارشد سنگاپور

تحصیل رشته های مهندسی در سنگاپور فقط در مقطع کارشناسی دارای اعتبار نیست، بلکه دوره های کارشناسی ارشد آن نیز بسیار معتبر و دارای متقاضیان بسیاری از سراسر جهان است. این دوره در تکمیل مقطع کارشناسی ارائه شده و دانشجویان با پشت سر گذاشتن دوره های فوق لیسانس مهندسی به یک مهندس کامل و متخصص در زمینه تحصیلی و فعالیتی خود تبدیل می شوند.

دانشگاه های سنگاپورهمواره تاکید می کنند که فرآیند انتخاب بین متقاضیان رقابتی است و کلیه متقاضیان بر اساس پروپوزال تحقیقاتی ارسالی، تجربه پژوهشی و کاری و سایر تجربیات مرتبط به طور کلی ارزیابی خواهند شد. برای ورود به این دوره باید مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه های معتبری در سنگاپور یا خارج از این کشور اخذ کرده باشید و از مدرک و تسلط کافی در زبان انگلیسی برای آموزش و یادگیری مفاهیم درسی برخوردار باشید.

شرایط مهندسی ها در مقطع ارشد سنگاپور با دوره کارشناسی تفاوت دارد و با آموزش و یادگیری مفاهیم درسی آغاز و با ارائه پروژه و تز نهایی این دوره پایان می پذیرد و با توجه به رشته و دانشگاه انتخابی 1 تا 3 سال به طول می انجامد. دقت داشته باشید که پیش از ارسال مدارک خود باید حتما مدرک لیسانس خود را اعتبار سنجی نمایید که آیا مقبول دانشگاه های این کشور می باشد یا خیر.

سنگاپور را تا چه حد می شناسید ؟ مقالات زیر را بخوانید و اطلاعات خود را به روز کنید.

دکترا رشته های مهندسی در سنگاپور

برنامه دکترای مهندسی در سنگاپور متخصصان را قادر می سازد تا تخصص فنی خود را از طریق تحقیق و توسعه صنعتی عمیق تر کنند و آن ها را برای موقعیت های رهبری در صنعت آماده کند. کاندیداها با کار بر روی یک پروژه مشتق از صنعت بر حل یک مشکل دنیای واقعی تمرکز خواهند کرد و به طور مشترک توسط دانشکده SIT و یک سرپرست صنعت نظارت خواهند شد.

دکترا رشته های مهندسی در سنگاپور یکی از معتبرترین دوره های آموزشی در این کشور است که از اعتبار و رتبه بالایی در جهان نیز برخوردار بوده و به صورت پژوهش محور به دانشجویان ارائه شده و مدت آن 4 تا 6 به طول می انجامد و به زبان انگلیسی نیز برگزار می شود. برای ورود به دوره های PHD در سنگاپور باید مدرک کارشناسی ارشد رشته مربوطه را اخذ کرده باشید و با ارتباط با استاد راهنمای مربوطه در زمینه تحصیل خود و یا دانشگاه های این کشور، موفق به اخذ پذیرش از سوی آن ها شوید.رزومه تحصیلی و مقالات و پژوهش های شما بیش ترین تاثیر را در پذیرش این دوره دارد.

همچنین گروه های مهندسی زیست پزشکی، مهندسی شیمی و بیومولکولی، مهندسی عمران و محیط زیست، مهندسی برق و کامپیوتر، مهندسی و مدیریت سیستم های صنعتی، علوم و مهندسی مواد، مهندسی مکانیک و معماری برای مقطع دکتری سنگاپور در دسترس می باشند. ضمنا مقاله کار در سنگاپور بهترین اطلاعات برای یافتن شغل در حین تحصیل و پس از آن در سنگاپور را در اختیارتان می گذارد.

دکترا رشته های مهندسی در سنگاپور

زبان تحصیل رشته های مهندسی سنگاپور

شاید برای شما این سوال وجود داشته باشد که زبان تحصیل رشته های مهندسی سنگاپور چه زبانی است؟ همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم زبان تحصیل این رشته در کشور سنگاپور زبان انگلیسی می باشد و تمامی مقاطع به این زبان ارائه می شوند. این موضوع یکی از مزیت های بزرگ و بسیار مناسبی است که در جذب دانشجویان خارجی تاثیر به سزایی دارد.

البته اگر زبان مادری متقاضی باشد یا مقطع تحصیلی پیشین خود را به زبان انگلیسی تحصیل کرده باشد، ممکن است از ارائه مدرک زبان مبری شود. همچنین برخی از مراکز و یا برخی از دانشکده های مهندسی خودشان آزممونی جهت سنجش سطح زبان انگلیسی دانشجویان برگزار می کنند که در این صورت نیز مدرکی از متقاضیان درخواست نمی شود.

مقطع تحصیلی حداقل مدرک زبان
لیسانس فوق لیسانس آیلتس 6.5 GATE 90% 600 برای تست کاغذی 250 برای آزمون کامپیوتری 100 برای تست مبتنی بر اینترنت
دکترا آیلتس 7 GRE AW 3.5 GRE 319

اما به طور کل مدرک زبانی که برای تحصیل رشته های مهندسی در سنگاپور از سوی مراکز آموزشی درخواست می شود به شرح زیر می باشد:

ردیف نام دانشگاه رشته های مهندسی در دسترس
1 دانشگاه فنی نانیانگ مهندسی هوا فضا مهندسی عمران مهندسی رایانه مهندسی برق و الکترونیک مهندسی مکانیک مهندسی زیستی مهندسی دریایی مهندسی اطلاعات و رسانه 2 دانشگاه ملی سنگاپور مهندسی پزشکی مهندسی شیمی مهندسی عمران مهندسی رایانه مهندسی برق مهندسی محیط زیست مهندسی صنایع و سیستم ها
3 دانشگاه مدیریت سنگاپور سیستم های اطلاعاتی علوم کامپیوتر محاسبات و حقوق کارشناسی ارشد محاسبات کارشناسی ارشد سیستم های اطلاعاتی کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات در تجارت دکترای مهندسی
4 دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور معماری و طراحی پایدار توسعه محصول مهندسی سیستم های مهندسی و طراحی فناوری و طراحی سیستم های اطلاعاتی
5 موسسه فناوری سنگاپور مهندسی سیستم های هواپیما مهندسی دریایی مهندسی زیرساخت پایدار (خدمات زمین و ساختمان) تلماتیک (مهندسی سیستم های حمل و نقل هوشمند) کارشناسی ارشد مهندسی عمران کارشناسی ارشد مهندسی برق و الکترونیک

بهترین دانشگاه های مهندسی سنگاپور

همانطور که در ابتدای تحصیل رشته های مهندسی در سنگاپور به شما عزیزان عرض کردیم سنگاپور با اینکه یکی از برترین سیستم های آموزشی جهان می باشد و اعتبار بالایی دارد، اما تعداد دانشگاه های آن زیاد نیستند. که البته با توجه به وسعت کشور و جمعیت آن کاملا مناسب و معقولانه می باشد. در حال حاضر 5 دانشگاه و مرکز آموزشی در این کشور در دسترس بوده که امکان تحصیل رشته های مهندسی را فراهم آورده اند.

شاید از نگاه برخی از افراد دستیابی به تحصیل رشته های مهندسی در سنگاپور کافی باشد و اینکه در کدام مرکز آموزشی این کشور به تحصیل مشغول شوند، دارای اهمیتی نباشد. اما باید بگوییم قطعا تحصیل در هریک از این مراکز و دانشگاه های از جنبه های مختلفی با یکدیگر تفاوت خواهد داشت که مهم ترین آن اعتبار مدرکی است که هر موسسه ای اعطا می نماید.

علاوه بر این، دانشگاه های سنگاپور از لحاظ شهریه های تحصیلی، امکانات رفاهی و اقامتی، تجهیزات و امکانات تحصیلی و تتیم آموزشی با یکدیگر تفاوت دارند. البته تمامی دانشگاه های این کشور در اروپا و آمریکا و همچنین در کشورمان معتبر هستند و مدارک اعطایی از سوی آن ها نیز قابل استفاده در این مقاصد هستند.

علاوه بر این مراکز که نام بردیم کالج های دیگری نیز در سنگاپور در رشته های مهندسی فعالیت دارند، اما رشته های آنها بسیار محدود است که شامل: دانشگاه سیم، موسسه ملی آموزش و پرورش، موسسه فناوری طراحی، دانشگاه صنعتی کورتین، دانشگاه جیمز کوک،موسسه فناوران مهندسی سنگاپور می شوند.

تحصیل رشته های مهندسی در کشورهای مختلف را با هم مقایسه کنید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته های مهندسی در سنگاپور

 بله، شهروندان ایرانی نیز مانند دیگر دانشجویان بین المللی می توانند به تحصیل رشته های مهندسی در سنگاپور مشغول شوند.

زبان تحصیل رشته های مهندسی در سنگاپور به انگلیسی می باشد.

 در صورتی که دانشگاه مد نظرتان آزمون سنجش زبان از شما اخذ ننماید، قطعا باید مدارک معتبری برای اثبات نسلط خود به زبان انگلیسی ارائه کنید.

 در حال حاضر بهترین مقاصد برای تحصیل رشته های مهندسی در سنگاپور شامل دانشگاه فنی نانیانگ، دانشگاه ملی سنگاپور، دانشگاه مدیریت سنگاپور و دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور می شود.

 تحصیل رشته های مهندسی در سنگاپور و در مقطع لیسانس باتئجه به دانشگاه و رشته تحصیلی 3 تا 4 سال زمان نیاز دارد.

تیم هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در این مطلب تحصیل رشته های مهندسی در سنگاپور را برای شما شرح داده اند، برای کسب اطلاعات بیش تر و یا مشاوره اختصاصی جهت اقدام با کارشناسان ما در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل فرمایید. ضمنا مقاله مهاجرت به سنگاپور را هم در سایت ما مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه