خوابگاه های دانشجویی سنگاپور

خوابگاه های دانشجویی سنگاپور یکی از بهترین اقامتگاه های این کشور برای دانشجویان هستند که مزایای بسیار زیادی را برای دانشجویان به همراه دارند.

امروزه خوابگاه های دانشجویی سنگاپور به صورت گسترده امنیت، آرامش و آسایش را برای ساکنین خود به همراه دارند و از همین رو به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای اقامت دانشجویی در این کشور به شمار می روند.

دانشجویان در این کشور می توانند از طیف وسیعی از فرصت های اسکان، مانند خوابگاه های داخل و خارج از دانشگاه، اجاره خانه و… یک مورد را انتخاب کنند. با این حال هر کدام از این گزینه ها شرایط و مزایا یا چالش های بسیار زیادی را برای دانشجویان به همراه دارد. 

از همین رو توصیه می کنیم برای آشنایی بیشتر با انواع اقامتگاه های این کشور، در این مقاله که توسط بهترین مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (مؤسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) نوشته شده، با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

در حال حاضر دانشگاه های مختلف سنگاپور به دلیل استانداردهای و کیفیت تحصیلی بالا، جزو بهترین گزینه ها برای تحصیل در نظر گرفته شده و هر ساله طیف وسیعی از دانشجویان را به خود جذب می کنند. از همین رو دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور خوابگاه های دانشجویی مختلفی را به متقاضیان ارائه می دهد. شما می توانید جزئیات و اطلاعات بیشتر در مورد روند تحصیلی، نحوه مهاجرت تحصیلی و نحوه دریافت خوابگاه ها در این کشور را در مقاله به روز و جذاب تحصیل در سنگاپور مطالعه فرمایید.

خوابگاه های دانشجویی سنگاپور

انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در سنگاپور

جالب است بدانید گزینه های اقامتی دانشجویان در کشور سنگاپور بسیار زیاد است و از همین رو گاها انتخاب مکان مناسب برای زندگی دانشجویان دشوار می باشد. شناخت گزینه های اقامتی در این کشور به دانشجویان کمک می کند که دیدی گسترده تر از زندگی و مسکن های دانشجویی مختلف داشته باشند. 

با توجه به این که دانشجویان حین تحصیل در کشور سنگاپور چندین سال باید در این کشور زندگی کنند، انتخاب درست و صحیح مکان زندگی و خوابگاه های دانشجویی سنگاپور می تواند تاثیر بسیار قابل توجهی بر آینده تحصیلی و حرفه ای دانشجویان داشته باشد.

در حال حاضر انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در سنگاپور دانشجویی به خوابگاه های داخل پردیس دانشگاه، خوابگاه های خارج از پردیس دانشگاه و اجاره آپارتمان های خصوصی تقسیم می شوند که هر کدام از این گزینه ها دارای مزایا و معایب مختص به خود است و امکانات متفاوتی برای دانشجویان ارائه می دهد.

اگر به زندگی در سنگاپور علاقه دارید و قصدتان این است که پس از پایان تحصیلات نیز به اقامت خود در این کشور ادامه دهید، توصیه می کنیم با مطالعه مقاله کار در سنگاپور انواع روش های مهاجرتی از این طریق، نحوه یافتن شغل و نحوه تبدیل اقامت تحصیلی به کاری را مطالعه فرمایید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در کشورهای آسیایی به زبان انگلیسی و بسیار ارزان تر از اروپا و آمریکا! مشاوره بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

خوابگاه داخل محوطه دانشگاه در سنگاپور

خوابگاه داخل محوطه دانشگاه در سنگاپور یکی از محبوب ترین گزینه های اسکان بین دانشجویان می باشد. امروزه دانشگاه ها و کالج های سنگاپور اغلب محل های اقامت بسیار مناسبی را برای دانشجویان بین المللی و محلی در محوطه دانشگاه ارائه می دهد.

خوابگاه های دانشجویی سنگاپور که در داخل محوطه دانشگاه قرار دارند، اصولاً نزدیک ساختمان های دانشگاه، کتابخانه ها و سایر امکانات پردیس هستند و از همین رو دانشگاه با زندگی در این نوع خوابگاه ها می توانند خود را در زندگی دانشجویی غوطه ور کنند. از طرفی زندگی در محوطه دانشگاه حس اجتماع بین دانشجویان را تقویت کرده و در اکثر اوقات باعث پیشرفت تحصیلی دانشجویان می شود.

در حال حاضر دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه فناوری نانیانگ دو مورد از برجسته ترین و برترین دانشگاه های دولتی این کشور هستند که انواع خوابگاه های داخل محوطه دانشگاه را به دانشجویان ارائه می دهد. امروزه دانشگاه ملی سنگاپور حدود 4 گزینه خوابگاه در محوطه دانشگاه را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. با این حال با توجه به رقابت بسیار زیاد برای این خوابگاه ها، به دست آوردن مسکن در این دانشگاه ها کمی دشوار می باشد.

دانشجویان با زندگی در این خوابگاه های می توانند علاوه بر اخذ مسکن در فضایی مناسب، از امکاناتی مانند سالن های مطالعه، اتاق موسیقی، برنامه های غذایی، سالن بدنسازی و… نیز استفاده کنند. همچنین دانشجویان این امکان را داشته که در فعالیت های مشترک دانشگاه نیز مشارکت کرده و از زندگی در فضایی دانشجویی و بین المللی لذت ببرند.

خوابگاه های خارج از دانشگاه در سنگاپور

خوابگاه های خارج از دانشگاه در سنگاپور نیز یکی از گزینه های محبوب بین دانشجویان بین المللی می باشد. این خوابگاه ها نزدیک دانشگاه قرار گرفته و بنابراین دانشجویان می توانند در کوتاه ترین مدت زمان ممکن خود را به دانشگاه برسانند. در حال حاضر برخی از خوابگاه های خارج از دانشگاه به صورت خصوصی ارائه شده و با دانشگاه همکاری می کنند. این خوابگاه ها به دانشجویان بین المللی و محلی  مسکن بسیار باکیفیتی را ارائه می دهند.

این مورد از خوابگاه های دانشجویی سنگاپور جزو مقرون به صرفه ترین انواع اقامتگاه های دانشجویی هستند و دانشجویان می توانند با انتخاب این خوابگاه ها با صرفه هزینه های کم تر در مکانی نزدیک دانشگاه سکونت داشته باشند و از طرفی همچنان با دیگر دانشجویان بین المللی در یک محیط زندگی کرده و از مزایای زندگی در خوابگاه های این کشور بهرمند شوند.

در حال حاضر خوابگاه های خارج از دانشگاه اصولا توسط سازمان های غیر انتفاعی مدیریت می شوند و از همین رو با توجه به هزینه، میزان امکانات متفاوت می باشد. برای مثال یکی از این سازمان های خصوصی خوابگاه های خود را نزدیک انواع فروشگاه های مواد غذایی، کافی شاپ ها، مدارس و دانشگاه ها و ایستگاه های مترو مستقر کرده است و از همین رو دانشجویان با انتخاب این خوابگاه ها می توانند به راحتی به طیف وسیعی از امکانات دسترسی داشته باشند.

خوابگاه های خارج از دانشگاه در سنگاپور

آپارتمان های خصوصی در سنگاپور

آپارتمان های خصوصی در سنگاپور یکی از مسکن های مستقل تر و آزاد تر برای دانشجویان می باشد که برای دانشجویان علاقمند به استقلال و حریم خصوصی پیشنهاد می شود. در حال حاضر کشور سنگاپور در مناطق مختلف خود طیف گسترده ای آپارتمان ها و خانه های مختلف با قیمت های مختلف را ارائه می دهد. معمولاً دانشجویان در این کشور می توانند بین گزینه های خانه خصوصی، خانه مشترک و… یک مورد را انتخاب کنند.

میزان هزینه ها با توجه به محله، اندازه خانه و دیگر شرایط متفاوت می باشد. اما باید گفت با توجه به این که در خانه های مستقل تمامی هزینه ها به عهده خود دانشجو است میزان هزینه این نوع اقامت نسبت به خوابگاه های دانشجویی سنگاپور کمی بالا تر می باشد. از طرفی با توجه به این که اکثریت آپارتمان های مستقل خارج از محله های دانشگاهی واقع شده اند دانشجویان باید مبلغی را هر ماه به عنوان هزینه رفت و آمد به دانشگاه کنار بگذارند.

در نتیجه آپارتمان های خصوصی در این کشور گزینه ی مقرون به صرفه ای محسوب نشده و جای تعجب نیست که بسیاری از دانشجویان به صورت گروهی دست به اجاره خانه می زنند زیرا اشتراک یک آپارتمان با یک یا دو هم اتاقی می تواند هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. با این حال از مزایای اجاره خانه مستقل غوطه ور شدن در فرهنگ و زندگی سنگاپور است و دانشجویان می توانند با زندگی در مستقل این کشور تجربیات بسیار خوبی به دست آورند.

اگر به دنبال دریافت اطلاعات صحیح درباره کشور سنگاپور هستید، مقالات زیر را مطالعه کنید.

زندگی به همراه خانواده سنگاپوری برای دانشجویان

زندگی به همراه خانواده سنگاپوری برای دانشجویان که اصولاً با نام Homestays نیز شناخته می شود یکی از راه های عالی برای تجربه فرهنگ، سنت ها و آداب و رسوم این کشور می باشد. در حال حاضر بسیاری از دانشجویان حین تحصیل در این کشور به جای خوابگاه ها یا اجاره یک خانه مستقل، در خانه ی خانواده ای سنگاپوری تنها یک اتاق اجاره کرده و با این کار تا حد بسیار زیادی در هزینه های خود صرفه جویی می کنند. امروزه زندگی با خانواده سنگاپوری مقرون به صرفه ترین گزینه بین خوابگاه های دانشجویی سنگاپور می باشد.

با توجه به این که تجربه تحصیل در کشوری خارجی و به دور از خانواده می تواند بسیار سخت و دشوار باشد، زندگی در کنار خانواده ی سنگاپوری به شما کمک کرده که کم تر احساس تنهایی کنید. از طرفی شما می توانید با انتخاب این گزینه در مورد زندگی و شرایط زندگی سنگاپوری ها نیز بیشتر بدانید و به صورت مستقیم با فرهنگ و زبان این کشور در ارتباط باشید.

حین زندگی با خانواده ی سنگاپوری شما یک اتاق خواب با دیگر امکانات رفاهی مانند اینترنت، حمام و… را دریافت خواهید کرد و از طرفی برخی از خانواده ها غذا را هم به دانشجویان ارائه می دهند. توصیه ما این است که پیش از انتخاب این گزینه و امضای هر گونه قراردادی به صورت کامل در مورد شرایط هزینه ها و امکانات مختلف صحبت کرده و به توافق برسید.

هزینه های خوابگاه و اقامت در سنگاپور

هزینه های خوابگاه و اقامت در سنگاپور تا حد زیادی با توجه به نوع اقامت و همچنین مواردی مانند موقعیت مکانی، امکانات و… بستگی دارد. خوابگاه های داخل محوطه جزو گزینه های اقامتی مقرون به صرفه است و بسته به امکانات غذا، خشکشویی و غیره بین  800 تا 1500 دلار سنگاپور در ماه هزینه دارد. خوابگاه های خارج از محوطه دانشگاه نیز جزو گزینه های محبوب است که میزان هزینه این خوابگاه های دانشجویی سنگاپور برای یک سوئیت حدود 1855 تا 3100 دلار سنگاپور می باشد.

زندگی به همراه خانواده سنگاپوری نیز حدود 500-1000 دلار سنگاپوری هزینه دارد. اجاره آپارتمان شخصی نیز جزو گزینه های بسیار محبوب بین دانشجویان می باشد. هزینه های اجاره آپارتمان در سنگاپور بالا است اما شما می توانید با به اشتراک گذاشتن آپارتمان و یافتن هم خانه در هزینه های خود صرفه جویی کنید. امروزه هزینه اجاره یک آپارتمان در این کشور بین  3,206 تا  4,882دلار سنگاپور می باشد.

نوع خانه اجاره ای هزینه به دلار سنگاپور
آپارتمان استودیویی در شهر سنگاپور 1280 تا 2680
آپارتمان استودیویی در خارج از شهر سنگاپور 1070 تا 2140
آپارتمان 1 خوابه در شهر سنگاپور 1600 تا 3200
آپارتمان 1 خوابه خارج از شهر سنگاپور 1340 تا 2680
آپارتمان 2 خوابه در شهر سنگاپور 2140 تا 3850
آپارتمان 2 خوابه خارج از شهر سنگاپور 1920 تا 3750
آپارتمان 3 خوابه در شهر سنگاپور 2990 تا 5120
آپارتمان لوکس در شهر سنگاپور 4280 تا 8540

پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در سنگاپور

پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در سنگاپور امروزه از روش های مختلفی انجام می شود و هر فرد می تواند با توجه به علاقه خود از بین روش های یافتن مسکن گزینه مورد نظر خود را پیدا کند. اولین و بهترین روش برای یافتن خوابگاه و خانه در این کشور سؤال از دانشگاه در مورد گزینه های موجود می باشد.

برخی از دانشگاه های این کشور انواع خوابگاه های مناسب را در اختیار دانشجویان قرار می دهند با توجه به مقرون به صرفه بودن این گزینه و امنیت بالای آن بهتر است در همان ابتدا در مورد گزینه های اقامتی و خوابگاه های دانشجویی سنگاپور از دانشگاه، جستجوی خود را آغاز کنید.

یکی دیگر از گزینه های امن و معتبر برای یافتن خانه یا خوابگاه مورد نظر در این کشور مراجعه به یک مشاوره املاک معتبر و ماهر می باشد. مشاورین املاک بسیار خوبی در این کشور وجود دارند که به شما کمک می کنند در کوتاه ترین مدت زمان ممکن خوابگاه یا خانه مورد نظر خود را پیدا کنید. با توجه به این که سنگاپور کشوری غریبه است احتمال اینکه دانشجويان در دام افراد کلاه بردار و سواستفاده گر بیوفتند زیاد است و از همین رو داشتن مشاوری املاک ماهر، افراد را از این دردسرها دور می کند.

یکی دیگر از روش های خوب و رایگان یافتن خوابگاه های دانشجویی سنگاپور استفاده از سایت های آنلاین می باشد. امروزه سایت هایی مانند immojeune، casita و rentola جزو سایت های محبوب برای یافتن خوابگاه در این کشور می باشد.

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در سنگاپور

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در سنگاپور

مهم ترین تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در سنگاپور در میزان استقلال افراد می باشد. به طور کلی دانشجویانی که در خوابگاه های این کشور اقامت دارند دارای استقلال کم تری هستند و باید ساعت رفت و آمد خود را با توجه به قوانین خوابگاه تنظیم کنند. از طرفی دیگر حین زندگی در خانه مستقل نیازی به پیروی از قوانین و مقررات نداشته و می توانید با توجه به قوانین خود زندگی کنید.

یکی دیگر از تفاوت ها در نوع زندگی اجتماعی و میزان ارتباط با دیگران می باشد. تعداد افراد ساکن در خوابگاه های دانشجویی سنگاپور بیشتر است و از همین رو افرادی که به زندگی های اجتماعی علاقه دارند، زندگی در خوابگاه را به عنوان فرصتی برای تعامل بیشتر با دانشجویان و دیگران می دانند. از طرفی این موضوع برای دانشجویان علاقمند به تنهایی می تواند آزار دهنده باشد و این گونه از دانشجویان می توانند با اجاره خانه زندگی با تعداد محدودی از افراد یا به تنهایی، از دوران دانشجویی خود بیشتر لذت ببرند.

دانشجویانی که در خانه مستقل و خارج از دانشگاه زندگی می کنند باید علاوه بر اجاره خانه هزینه هایی مانند آب و برق را هم پرداخت کنند. از طرفی این افراد باید هزینه های خرید مواد غذایی را هم خودشان به صورت کامل متقبل شوند. در حالی که امروزه دانشجویان در خوابگاه ها نیازی به نگرانی در مورد هزینه های خدمات شهری ندارند و اکثر دانشگاه ها با مبالغ بسیار کم تر غذا را هم به دانشجویان ارائه می دهند.

محله های مناسب اسکان دانشجویی در سنگاپور

محله های مناسب اسکان دانشجویی در سنگاپور با ارائه امکانات بسیار خوب برای دانشجویان و خانواده ها محیطی عالی برای زندگی در این کشور را فراهم می کنند. اگر به دنبال بهترین و مقرون به صرفه ترین محله های برای یافتن خوابگاه های دانشجویی سنگاپور هستید در ادامه با ما همراه باشید.

  • ساحل شرقی: منطقه ای بین المللی است که انواع رستوران ها، مراکز خرید و همچنین فعالیت های تفریحی را به ساکنین ارائه می دهد. این منطقه به دلیل مدارس و سایر امکان آموزشی مکانی عالی برای زندگی دانشجویی به شمار می رود.
  • تانگلین: مکانی عالی برای زندگی دانشجویی است که دسترسی آسان به باغ های گیاه شناسی، جاده آرچاد و فروشگاه های شلوغ را به شما ارائه می دهد. تعداد خانه ها و آپارتمان ها نیز در این منطقه بسیار فراوان است و از همین رو دانشجویان برای یافتن خانه رویای خود را مشکلی مواجه نخواهند شد.
  • بالستیر: یک منطقه سنتی و مقرون به صرفه در این کشور است که خیابان های مملو از غذاخوری های محلی سنتی داشته و مراکز تفریحی و تجاری بسیار زیادی را در خود جای می دهد و این منطقه جامعه مهاجرین پر رونقی دارد.
  • اورچارد: یکی از محبوب ترین مکان ها و منطقه ها در کشور سنگاپور است که بخش خرید بسیار پر رونقی دارد. علاوه بر این فرصت های تفریحی در این منطقه فراوان است. حمل و نقل در این بخش بسیار قوی است و خانه های اطراف این خیابان مکانی عالی برای زندگی دانشجویان می باشد.
مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور سنگاپور

مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور سنگاپور

مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور سنگاپور فراوان است و انتخاب این کشور برای زندگی و تحصیل می تواند یکی از بهترین تصمیمات زندگی افراد باشد. خوابگاه های دانشجویی سنگاپور نسبت به برخی کشور های توسعه یافته اروپایی بسیار ارزان تر هستند و علاوه بر آن فرصتی عالی برای ملاقات و ارتباط با افراد دیگر از سراسر جهان را به دانشجویان هدیه می دهند.

با انتخاب خوابگاه های این کشور شما می توانید به طیف وسیعی از امکانات مانند اتاق مطالعه، مراکز تناسب اندام و حتی استخرهای شنا دسترسی داشته باشید و همچنین با توجه به نزدیکی اکثر خوابگاه ها به دانشگاه، هزینه های حمل و نقل بسیار کمی بپردازید.

همچنین می توانید با زندگی در این خوابگاه ها دوستان بسیار زیادی پیدا کنید و با زندگی بین المللی و فرهنگ کشورهای مختلف جهان آشنا شوید. علاوه بر این فرصت مجاورت در کنار دیگر دانشجویان به شما این امکان را داده تا عملکرد تحصیلی بهتری داشته باشید.

خوابگاه های دانشجویی کشور سنگاپور را با خوابگاه های دانشجویی کشورهای دیگر قیاس کنید.

سوالات پر تکرار خوابگاه های دانشجویی سنگاپور

خوابگاه های دانشجویی سنگاپور نسبت به برخی کشور های توسعه یافته اروپایی بسیار ارزان تر هستند و علاوه بر آن فرصتی عالی برای ملاقات و ارتباط با دانشجویان دیگر از سراسر جهان را به دانشجویان هدیه می دهند.

امروزه انواع خوابگاه در این کشور به خوابگاه های داخل پردیس دانشگاه، خوابگاه های خارج از پردیس دانشگاه و اجاره آپارتمان های خصوصی تقسیم می شوند.

مهم ترین تفاوت در میزان استقلال افراد است زیرا دانشجویانی که در خوابگاه های این کشور اقامت دارند دارای استقلال کم تری هستند و باید ساعت رفت و آمد خود را با توجه به قوانین خوابگاه تنظیم کنند. از طرفی دیگر حین زندگی در خانه مستقل نیازی به پیروی از قوانین و مقررات نداشته و می توانید با توجه به قوانین خود زندگی کنید.

خوابگاه های داخل محوطه جزو گزینه های اقامتی مقرون به صرفه است و بسته به امکانات غذا، خشکشویی و غیره بین  800 تا 1500 دلار سنگاپور در ماه هزینه دارد.

امروزه هزینه اجاره یک آپارتمان در این کشور بین  3,206 تا  4,882دلار سنگاپور می باشد.

یقینا خوابگاه های دانشجویی سنگاپور مزایای بسیار بیشتری را برای دانشجویان به همراه دارد، لذا توصیه می کنیم از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران و دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی تماس بگیرید تا به صورت کامل با مزایا و نحوه درخواست برای این خوابگاه ها آشنا شوید. شما همچنین می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به سنگاپور روش های مختلف مهاجرتی به این کشور را بررسی کرده و در کنار تحصیل، با دیگر روش ها نیز آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه