ویزای تحصیلی اسلواکی

ویزای تحصیلی اسلواکی برای علاقمندان تحصیل در خارج از کشور یک انتخاب مناسب است ، چرا که با صرف هزینه مقرون به صرفه می توانید در دانشگاه های معتبر در سطح جهان و به زبان های انگلیسی ، فرانسوی و آلمانی تحصیل کنید.

از مهم ترین الزامات تحصیل در کشور اسلواکی برای دانشجویان ایرانی دریافت ویزای تحصیلی این کشور است ، خوب است در همین ابتدا مقاله تحصیل در اسلواکی را هم بخوانید ؛ در مقاله لینک شده می توانید با هزینه های تحصیل در دانشگاه های محتلف این کشور آشنا شوید.

نیاز به ویزا بسته به مدت زمان مورد نظر شما برای تحصیل در این کشور تعیین می شود ، برای آشنایی بیشتر با روش های قانونی مهاجرت به اسلواکی با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) به شماره ثبت تماس بگیرید.

اگر مدت زمان تحصیل دانشجویان ایرانی در دانشگاه های اسلواکی بیش از 90 روز طول بکشد ، دانشجو نیاز به مجوز دارد ، یک سند ویژه برای جمهوری اسلواکی صادر می شود که با عنوان ویزای دانشجویی اسلواکی شناخته می شود ، ویزای تحصیلی صادر شده برای اهداف تحصیلی در اسلواکی به عنوان ویزای ملی یا بلند مدت D نامیده می شود ، این ویزای شینگن است که در قلمرو 27 کشور دیگر حوزه شنگن معتبر است و به دارنده آن اجازه می دهد آزادانه در سراسر اروپا سفر کنند.

برای دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی بایستی مراحل خاصی را پشت سر بگذارید ، مدارک مورد نیاز صدور ویزا را جمع آوری کرده و درخواست مستقیم خود برای این ویزا را شخصا به نزدیکترین کنسولگری اسلواکی ارسال کنید ، توجه داشته باشید که برای دریافت ویزای دانشجویی اسلواکی بایستی در مرحله اول از دانشگاه مورد نظر خود نامه پذیرش دریافت کنید. 

 
فهرست مطالب
ویزای تحصیلی اسلواکی

در این بخش از مقاله دعوت می کنیم به فایل ویدئویی و فایل صوتی ارائه شده توسط همکار ما روناک در موسسه رجبی با دقت توجه نمایید ، در این دو دقیقه و سی ثانیه مهمترین موضوعات و خلاصه مفیدی از این مقاله به شما عرضه میگردد ، همچنین اگر حالا ، وقت خوبی برای دیدن ویدئو و یا گوش دادن به پادکست نیست ، می تواند فایل پادکست را دانلود کنید تا بعداً و در وقت بهتری بتوانید به آن گوش دهید.

پادکست ویزای تحصیلی اسلواکی​

پخش ویدیو

مدارک مورد نیاز ویزای دانشجویی اسلواکی

درخواست ویزای دانشجویی باید شامل مدارک زیر باشد ( اسناد اصلی )

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی ؛
  • یک سند مسافرتی معتبر یعنی پاسپورت معتبر ؛
  • یک عکس رنگی تمام رخ نامه پذیرش از یکی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اسلواکی
  • سند بیمه درمانی که تمام مدت اعتبار ویزا را پوشش می دهد.
  • گواهی تمکن مالی برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی در اسلواکی ( پرینت حساب )
  • گواهی دریافت خوابگاه یا اجاره محل اقامت در اسلواکی
  • گواهی عدم سوپیشینه کیفری
  • پرداخت هزینه ویزا
  • بلیط برگشت
مدارک مورد نیاز ویزای دانشجویی اسلواکی

تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی اسلواکی

تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی اسلواکی باید توسط متقاضی انجام شود ، در مورد افراد صغیر یا افراد فاقد صلاحیت قانونی ، درخواست باید به امضای قیم قانونی آنها رسیده باشد که موظف است یک نسخه از سند شناسایی وی را به عنوان قیم قانونی متقاضی ضمیمه کند.

فرم در خواست ویزای تحصیلی شامل سوالاتی در زمینه نام و نام خانوداگی ، تاریخ تولد ، مکان تولد ، جنسیت ، وضعیت تاهل ، کد ملی ، نوع پاسپورت ، شماره پاسپورت ، تاریخ صدور پاسپورت ، تاریخ اعتبار پاسپورت ، آدرس و شماره تلفن محل اقامت ، دلیل سفر ، آدرس محل اقامت در اسلواکی ، نام و آدرس دانشگاه پذیرفته شده و غیره می باشد که بایستی به دقت پاسخ داده شود.

پاسپورت معتبر برای ویزای دانشجویی اسلواکی

پاسپورت معتبر برای ویزای دانشجویی اسلواکی پاسپورتی است که اعتبار آن باید حداقل 90 روز پس از تاریخ مورد نظر خروج از جمهوری اسلواکی باشد و دارای حداقل دو برگ خالی باشد ، اعتبار گذرنامه های ایرانی به مدت 5 سال می باشد و شما حتماً هنگام درخواست ویزای تحصیلی اسلواکی باید به تاریخ انقضا آن توجه کنید ، تاریخ صدور پاسپورت خود را می توانید در صفحه اطلاعات دفترچه پاسپورت یا در جلوی کارت پاسپورت خود بیابید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای ارزیابی شرایط خود جهت دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی شماره تماس خود را درج کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

عکس رنگی تمام رخ

برای دریافت ویزای تحصیلی بایستی عکس رنگی تمام رخ جدید مطابق با استاندارد های ایکائو ، 3 در 3.5 سانتی متر که ظاهر فعلی شما را نشان دهد به سفارت اسلواکی در تهران ارائه دهید.
استاندارد ایکائو به این گونه است که عکس ها باید:

عکس حتما حداکثر برای 6 ماه پیش باشد ، عرض 35-40 میلی متر ، از نزدیک سر و بالای شانه های شما به طوری که صورت شما را بگیرد با فوکوس واضح و با کیفیت بالا بدون جوهر باشد.
دارای روشنایی مناسب و کنتراست باشد با کیفیت بالا چاپ شود ، عکس های گرفته شده با دوربین دیجیتال باید رنگی با کیفیت بالا و چاپ روی کاغذ با کیفیت عکس باشند.

بیمه دانشجویی برای مدت زمان تحصیل در اسلواکی​

بیمه دانشجویی برای مدت زمان تحصیل در اسلواکی

یکی از الزامات دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی خرید بیمه دانشجویی است که شما می توانید قبل از ورود به خاک اسلواکی از شرکت های بیمه بین المللی بیمه خریداری کنید ، یا بعد از ورود به خاک اسلواکی از دفاتر بیمه موجود در خاک اسلواکی بیمه خریداری کنید ، پس برای ورود به اسلواکی بایستی بیمه مسافرتی خریداری کنید ، بیمه مسافرتی باید برای تمام کشورهای عضو شنگن و کل مدت اقامت متقاضی معتبر باشد. حداقل پوشش بیمه ای 30000 یورو مورد نیاز است ؛ بیمه های دانشجویی علاوه بر هزینه درمان سایر هزینه های انتقال به بیمارستان ، بستری و غیره را پوشش می دهند ، همچنین در صورت نیاز برگشت فوری دانشجو به ایران بیمه های دانشجویی این فرصت را برای دانشجویان فراهم می کنند.

گواهی تمکن مالی

گواهی تمکن مالی چیست؟ برای دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی دانشجو باید اسنادی را به سفارت اسلواکی در تهران ارائه دهد که نشان می دهد متقاضی در طول اقامت خود در جمهوری اسلواکی دارای وسایل معیشت کافی است و می تواند هزینه های تحصیل و زندگی خود در اسلواکی را تامین کند این سند مانند صورت حساب بانکی که تمکن مالی 56 یورو در هر روز اقامت را تأیید می کند ، در صورتی که سند مربوطه که به عنوان بخشی از درخواست مجوز اقامت ارائه شده است ، کل دوره اعتبار ویزای ملی را پوشش دهد ، سند جداگانه در مورد وسایل زندگی لازم نیست.

در ادامه با برخی از رشته های محبوب برای تحصیل در دانشگاه های اسلواکی آشنا شوید.

Documents  residence Slovakia

اسناد مربوط به محل اقامت در اسلواکی

افراد علاقمند به تحصیل در اسلواکی بایستی پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر برای دریافت خوابگاه در صورت ارائه خوابگاه توسط دانشگاه یا برای اجاره پانسیون دانشجویی و آپارتمان به صورت مشترک یا جداگانه برای محل اقامت خود در اسلواکی اقدام کند ، برای اثبات اینکه مکانی برای محل اقامت خود تدارک دیده بایستی کوپن یا کارت رزرو خوابگاه را ارائه داده و یا کپی از قرارداد برای اجاره مسکن و اسناد مربوط به محل اقامت در اسلواکی را به سفارت اسلواکی در تهران ارائه دهد.

اسناد مربوط به محل اقامت در اسلواکی​

گواهی عدم سوپیشینه کیفری

گواهی عدم سوپیشینه کیفری اساساً نوعی نامه یا گواهی از یک مقام قضایی است که بخشی یا تمام سابقه سوابق جنایی شما را تأیید می کند ، برای دریافت گواهی عدم سو پیشنه کیفری بایستی با در دست داشتن مدارک شناسایی خود به دفاتر امور قضایی مراجعه کرده و با تکمیل فرم و ارائه درخواست این گواهی را دریافت کرده و مدت اعتبار این گواهی تا 6 ماه می باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تکمیل فرم ها و مدارک دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی با راهنمایی مشاوران رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

پرداخت هزینه درخواست ویزا

هزینه درخواست ویزای تحصیلی اسلواکی 65 یورو است که هزینه ها به ارز یورو در زمان ارائه درخواست برای ویزا پرداخت می شود ، هیچ هزینه اداری برای درخواست ویزا که توسط یک شهروند کشور ثالثی که یکی از اعضای خانواده یک تبعه اتحادیه اروپا یا EEA است و از حق حرکت آزاد خود استفاده می کند ، دریافت نمی شود ، توجه داشته باشید که هزینه پرداخت شده برای درخواست ویزای دانشجویی غیر قابل برگشت است ، این هزینه به صورت آنلاین و از طریق ویزا کارت پرداخت می شود.

بلیط برگشت به ایران

بلیط برگشت به ایران یکی از موارد کلیدی برای دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی برای افرادی است که خواهان تحصیل در اسلواکی هستند ، این بلیط اثبات می کند که پس از پیان دوره تحصیل خود در این کشور به کشور خود بر می گردید البته شرایطی وجود دارد که دانشجو می تواند پس از فارغ التحصیلی و کار در اسلواکی ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تبدیل کرده و مجوز اقامت جدید دریافت کند.

نحوه دریافت وقت مصاحبه از سفارت اسلواکی

نحوه دریافت وقت مصاحبه از سفارت اسلواکی

در این بخش با نحوه دریافت وقت مصاحبه از سفارت اسلواکی آشنا می شوید ، برای تعیین وقت ارائه مدارک به سفارت و انجام امور انگشت نگاری برای دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی بایستی به وب سایت سفارت اسلواکی https://www.mzv.sk مراجعه کنید.

پس از تکمیل فرم درخواست تعیین وقت ایمیلی به شما ارسال می شود ، زمان مشخص شده برای حضور شما در سفارت از 15 روز تا 1 ماه بعد از درخواست متغیر است ، شما بایستی پس از دریافت ایمیل تعیین وقت رضایت خود از آن زمان را اعلام کنید و گرنه این قرار ثبت نخواهد شد ، بایستی در تاریخ و زمان مشخص با در دست داشتن مدارک ذکر شده در بالا در سفارت اسلواکی حضور داشته باشید.

توجه داشته باشید سفارت اسلواکی هیچ ترتیبی با هیچ آژانس یا واسطه ای در رابطه با دستور کار کنسولی ندارد ، این سفارت برای رزرو قرار ملاقات یا ارائه اطلاعات هزینه ای دریافت نمی کند ، لطفا پول خود را برای به اصطلاح نمایندگان یا واسطه ها هدر ندهید.

آدرس سفارت اسلواکی

آدرس سفارت اسلواکی در تهران ، نیاوران ، خیابان مقدسی ، پلاک 72 قرار دارد ، برای تعیین وقت و یا ارتباط با این سفارت می توانید از وب سایت سفارت اسلواکی https://www.mzv.sk دیدن نمایید.

برای آشنایی با نحوه دریافت ویزای تحصیلی از سایر کشور های می توانید به مقالات زیر و سایر مقالات سایت مراجعه کنید.

سوالات پر تکرار ویزای تحصیلی اسلواکی

ویزای تحصیلی در اسلواکی به عنوان ویزای ملی یا بلند مدت D نامیده می شود.

فرم در خواست ویزای تحصیلی شامل سوالاتی در زمینه نام و نام خانوداگی ، تاریخ تولد ، مکان تولد ، جنسیت ، وضعیت تاهل ، کد ملی ، نوع پاسپورت ، شماره پاسپورت ، تاریخ صدور پاسپورت ، تاریخ اعتبار پاسپورت ، آدرس و شماره تلفن محل اقامت ، دلیل سفر ، آدرس محل اقامت در اسلواکی ، نام و آدرس دانشگاه پذیرفته شده و غیره می باشد که بایستی به دقت پاسخ داده شود.

پاسپورت معتبر برای تحصیل در اسلواکی پاسپورتی است که اعتبار آن باید حداقل 90 روز پس از تاریخ مورد نظر خروج از جمهوری اسلواکی باشد و دارای حداقل دو برگ خالی باشد ، اعتبار گذرنامه های ایرانی به مدت 5 سال می باشد و شما حتماً هنگام درخواست ویزای تحصیلی اسلواکی باید به تاریخ انقضا آن توجه کنید ، تاریخ صدور پاسپورت خود را می توانید در صفحه اطلاعات دفترچه پاسپورت یا در جلوی کارت پاسپورت خود بیابید.

عکس حتما حداکثر برای 6 ماه پیش باشد ، عرض 35-40 میلی متر ، از نزدیک سر و بالای شانه های شما به طوری که صورت شما را بگیرد با فوکوس واضح و با کیفیت بالا بدون جوهر باشد.

برای دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی دانشجو باید اسنادی را به سفارت اسلواکی در تهران ارائه دهد که نشان می دهد متقاضی در طول اقامت خود در جمهوری اسلواکی دارای وسایل معیشت کافی است و می تواند هزینه های تحصیل و زندگی خود در اسلواکی را تامین کند این سند مانند صورت حساب بانکی که تمکن مالی 56 یورو در هر روز اقامت را تأیید می کند

در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی شرایط و مراحل دریافت ویزای تحصیلی اسلواکی را بیان کردند برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید ، همچنین مطالعه مقاله مهاجرت به اسلواکی به شما عزیزان توصیه می شود تا به جز مهاجرت تحصیلی با تمام روش های قانونی مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه