کار دانشجویی در اسلواکی

کار دانشجویی در اسلواکی می تواند برخی از هزینه های تحصیل و اقامت در این کشور را پوشش داده و کمک شایانی به دانشجویان در جهت تامین مخارج تحصیل وی در خارج از کشور نماید.

با توجه به نرخ بالای ارز در کشورمان و سخت شدن تامین هزینه های تحصیل برای دانشجویان از داخل ایران ، کار دانشجویی در اسلواکی می تواند حتی از فشار بیش تر به خانواده ها نیز در داخل کشور بکاهد.

در این مطلب کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) شما را با شرایط و مزایای کار دانشجویی در اسلواکی بیش تر آشنا خواهند نمود ، توصیه می کنیم در کنار این محتوا مقاله تحصیل در اسلواکی را نیز بخوانید و با هزینه ها و بورسیه های تحصیلی در این کشور و نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آن هم آشنا شوید.

کار دانشجویی در اسلواکی برای دانشجویان فقط از بعد مالی دارای مزیت و منفعت نیست ، بلکه این امر می تواند آنان را با فرهنگ و آداب و رسوم آنان هرچه سریع تر و بهتر آشنا نماید ، همچنین در حین کار در کشور اسلواکی افراد به دلیل ارتباط با مردم در یک محیط خارجی زبان قرار گرفته و بسیار سریع تر قادر به یادگیری و تقویت زبان اسلونیایی می باشند که یک مزیت بسیار بزرگ محسوب می شود.

فهرست مطالب

دانشجویان در حین تحصیل در دانشگاه های اسلواکی فقط قادر به انجام کار به صورت پاره وقت می باشند و همچنین مدتی خاص و محدود نیز برای آنان در نظر گرفته شده است و چنان چه فردی قصد انجام کار به صورت تمام وقت و یا بیش تر از حد مجاز را داشته باشد ، باید نسبت به اخذ مجوز اقدام نماید وگرنه کار کردن به مقدار مجاز نیاز به دریافت هیچ گونه مجوزی ندارد.

کار دانشجویی در اسلواکی

 اجازه کار حین تحصیل در اسلواکی

همانطور که گفتیم اجازه کار حین تحصیل در اسلواکی فقط برای دانشجویانی لازم است که خواهان کار بیش تر از حد مجاز و اعلام شده هستند که این حد مجاز برای دانشجویان کارشناسی 10 ساعت در هفته ، دانشجویان کارشناسی ارشد 20 ساعت در هفته و دکتری 30 ساعت در هفته می باشد ، همچنین دانشجویان در طی یک سال حداکثر مجاز به کار کردن در 240 روز و به صورت نیمه وقت می باشند ، به طوری که لطمه ای به تحصیلات آنان وارد نگردد.

باید دقت داشته باشید که در حین تحصیل قادر به کار آفرینی و خود اشتغالی برای شما وجود ندارد و شما فقط می توانید استخدام یک کارفرمای اسلواکیایی در آیید ، همچنین افرادی که برای شرکت در دوره های زبان ، دوره های پریمدیکال و یا کالج های مقدماتی در این کشور حضور دارند برای کار کردن باید حتما از وزارت کار این کشور مجوز دریافت نموده تا قادر به استخدام در شغلی باشند.

افراد می توانند در کار دانشجویی در اسلواکی در زمینه های مختلفی شاغل شوند که هرچه این زمینه به حیطه تحصیلی آنان مرتبط باشد بسیار مفیدتر و بهتر است و زمینه را هم برای استخدام آنان پس از اتمام تحصیلات فراهم می نماید ، دقت داشته باشید که در شهرهایی که نرخ بیکاری بالا است میزان مشاغل دانشجویی حداقل بوده و شانس برای یافتن کار کم تر است.

 اجازه کار حین تحصیل در اسلواکی
میزان درآمد کار دانشجویی اسلواکی

میزان درآمد کار دانشجویی اسلواکی

میزان درآمد کار دانشجویی اسلواکی بستگی بسیاری به شغلی دارد که در آن به انجام کار مشغول خواهید شد ، با این که معمولا برای دانشجویان میزان دستمزد بالایی را در نظر نمی گیرند و اکثرا دانشجویان در کارهای خدماتی و غیر تخصصی مشغول به کار می شوند ، اما چنان چه در حیطه خاصی دارای تخصصی خاص باشید و بتوانید در آن تخصص شغلی را در اسلواکی پیدا کنید شاید بتوانید درآمد خوبی را هم به دست بیاورید.

به طور مثال رستوران ها و یا فست فود هایی مانند مک دونالد و برگرکینک در این کشور به ازای هر ساعت کار 2 تا 3 یورو به کارکنان خود مزد می دهند که کمترین میزان درآمد نه تنها برای دانشجویان بلکه به طور کلی در اسلواکی می باشد ، اما معمولا نرخ دستمزد ها بالاتر از این مقدار بوده و طبق آخرین آمار در سال 2021 متوسط درآمد دانشجویان در کار دانشجویی در اسلواکی به ازای هر ساعت کار 5 یورو در نظر گرفته شده است.

این میزان درآمد قادر به پوشش کامل مخارج زندگی و تحصیل در این کشور نمی باشد ، اما می تواند بخش مناسبی از آن ها را پوشش داده و کمک خرج مناسبی برای دانشجویان باشد ، همچنین توجه داشته باشید که طبق قوانین مالیاتی اسلواکی ، درآمد ماهانه بالای 200 یورو ( 2400 یورو سالانه ) شامل مالیات خواهد شد و چنان چه این درآمد کمتر از سالانه 38,553.01 یورو باشد ، 19% مالیات را در بر می گیرد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت از طریق تحصیل در دانشگاه های معتبر اروپا با دریافت مشاوره های تخصصی و رایگان رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

انواع کارهای دانشجویی در بازار کار اسلواکی

به طور کلی انواع کارهای دانشجویی در بازار کار اسلواکی را می توان در 3 دسته زیر جای داد:

  • مشاغل نیازمند به تخصص کم : این نوع مشاغل نیازمند تخصص و یا دانش بالایی نیستند و همه می توانند در آن مشغول به کار شوند و کسب درآمد نمایند ، متاسفانه این دسته از مشاغل معمولا از حداقل درآمدها برخوردار هستند که البته برای دانشجویان باز هم می تواند کمک بزرگی محسوب شود ، به طور مثال کار در کافی شاپ ها ، رستوران ها و فست فودها.
  • مشاغل نیازمند به تخصص بالا : این مشاغل معمولا علاوه بر تخصص در اکثر موارد نیازمند دانش مناسبی نیز هستند که می تواند در زمینه تحصیلی دانشجویان برای آنان فراهم شود ، این مشاغل می تواند باعث کسب تجربه بسیار خوبی در رشته تحصیلی آنان شده و همچنین به عنوان یک فرصت عالی جهت استخدام پس از اتمام تحصیلات و دریافت مدرک نیز قرار گیرد.
  • مشاغل نیازمند به کارآموز : در صورت نیافتن شغلی مناسب ، دانشجویان می توانند به عنوان یک سرمایه گذاری و کسب تجربه بدون کسب درآمد به آن نگاه کرده و در رشته تحصیلی خود در شغلی به عنوان کارآموز مشغول به کار شوند و در آینده در شغلی با تخصص بالا مشغول به کار گردند.
انواع کارهای دانشجویی در بازار کار اسلواکی
کارفرماهای محبوب دانشجویان در اسلواکی

کارفرماهای محبوب دانشجویان در اسلواکی

می توانیم بگوییم که در اکثر زمینه ها کار دانشجویی در اسلواکی برای دانشجویان تمام رشته ها وجود دارد اما نسبت این مشاغل با یکدیگر متفاوت است.

مشاغل تخصص بالا به مراتب کمتر و محدودتر برای دانشجویان وجود دارد ، زیرا در این مشاغل سعی می شود تا از افراد تحصیل کرده و مدرک دار و با تجربه استفاده شود ، به همین خاطر تعداد شغل های با تخصص کم بسیار فراگیرتر بوده و نیاز به جستجوی زیاد نخواهد داشت.

اما در این میان باز شرکت هایی وجود دارند که از دانشجویان در حال تحصیل نیز استفاده می نمایند و گاها از افراد با استعداد و کارآمدی که قادر به نشان دادن توانایی های خود در مدت شغل دانشجویی بوده اند نیز برای کار تمام وقت دعوت به عمل می آورند و آنان را استخدام می نمایند.

از کارفرماهای محبوب دانشجویان در اسلواکی که طی سالیان گذشته سوابق بسیار خوبی در استخدام پاره وقت دانشجویان از خود نشان داده اند و پس از آن نیز میزان استخدام خوبی از آنان داشته اند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Amazon ( آمازون )
  • هلدینگ VSE
  • T-System ( تی سیستم )
  • KIA ( کیا )
  • Peugeot ( پژو )
  • Jaguar ( جگوار )
  • IBM ( آی بی ام )
  • Delloite ( دیلویت )
  • Global Logic ( گلوبال لاجیک )

قطعاً به دنبال کسب اطلاعات صحیح و به دور از تبلیغات هستید ؛ با زوایای مختلف تحصیل در دانشگاه های اسلواکی آشنا شوید.

نحوه پیدا کردن کار دانشجویی

همانطور که گفتیم کار دانشجویی در اسلواکی برای دانشجویان خارجی به صورت های گوناگونی وجود دارد و نحوه پیدا کردن کار دانشجویی بسته به زمینه و شغل مد نظر خود فرد دارد ، شما می توانید برای یافتن مشاغل مرتبط با رشته تحصیلیتان و یا شاغل شدن در مشاغل موجود در دانشگاه ، به پشتیبانی دانشگاه خود در این کشور مراجعه کرده و از آن اطلاع پیدا کنید ، چه بسیار افرادی با مشاغل و شرکت هایی در محیط خارج از دانشگاه نیز از طریق دانشگاه آشنا شده اند.

یکی دیگر از روش های جستجوی کار به صورت پاره وقت و تمام وقت در اسلواکی ، مراجعه به موسسات و شرکت های کاریابی می باشد که گزینه های موجود و در دسترس خود را در اختیار شما قرار می دهند و حتی در صورت درخواست به دنبال فرصت شغلی مناسبی نیز در زمینه مد نظرتان خواهند گشت و در صورت یافتن به شما اعلام می نمایند.

یکی دیگر از روش هایی که در دنیای اینترنت امروز بسیار کارآمد و پر استقبال بوده است ، استفاده از سایت های آنلاین کاریابی و پیشنهاد شغل می باشد که می توانند در حال حاضر و در عصر امروزی بسیار کارآمد واقع شوند و در وقت و هزینه های شما نیز بسیار صرفه جویی به عمل آورند ، در ادامه مهم ترین سایت های آنلاین کاریابی دانشجویی در اسلواکی را مشاهده خواهید کرد.

نحوه پیدا کردن کار دانشجویی

برترین سایت های آنلاین کاریابی دانشجویی

  • profesia.sk
  • http://www.careerjet.sk/ برای شغل پاره وقت در سمت چپ روی عنوان Čiastočný úväzok کلیک کنید
  • https://www.indeed.com/
  • https://www.jobboardfinder.com/
  • https://praca.sme.sk/
  • https://www.zoznam.sk/
شهرهای اسلواکی مناسب کار دانشجویی

Slovak cities / student work

شهرهای اسلواکی مناسب کار دانشجویی

همانطور که گفتیم کار دانشجویی در اسلواکی برای دانشجویان خارجی به خصوص دانشجویان کشورمان از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند کمک هزینه خوبی را برای آنان فراهم نماید و در کنار این مورد مزیت های دیگری را هم نصیب آنان نماید ، اگر بخواهیم شهرهای اسلواکی مناسب کار دانشجویی را نام ببریم و از دیگر مزایا و معایب آنان چشم پوشی کنیم می توانید به شهرهای زیر اشاره کنیم:

براتیسلاوا

براتیسلاوا پایتخت اسلواکی یکی از شهرهای بزرگ این کشور است که سریع‌ترین رشد در کل اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده است ، هچنین براتیسلاوا با توسعه صنعتی و تجاری واضحی است که شرکت ها و صنایع بسیاری در آن جا در حال فعالیت هستند که فرصت های شغلی کم تخصص و پر تخصص زیادی را برای دانشجویان در حال تحصیل و پس از تحصیل فراهم آورده است.

کوشیتسه

کوشیتسه مرکز صنعتی کلیدی و پایتخت اداری شرق اسلواکی است که دومین شهر بزرگ و پر جمعیت این کشور نیز می باشد ، این شهر از تنوع فرهنگ و نژادی بسیاری برخوردار است و به همین خاطر کارفرمایان با استخدام مهاجرین مشکلی ندارند و فرصت های شغلی به صورت پاره وقت برای دانشجویان بسیار فراهم است.

پرشوف

یکی دیگر از شهرهای مهم و بزگ اسلواکی پرشوف است که یک شهر اداری محسوب می شود و دانشگاه های باکیفیتی را نیز در خود جای داده است ، این شهر همچنین یک شهر توریستی نیز می باشد که فرصت های شغلی زیادی را برای کار دانشجویی در اسلواکی فراهم آورده است.

علاوه بر این سه شهرهای دیگر اسلواکی از جمله ژیلینا ، نیترا ، ترناوا و ترنچین نیز با توجه به رونق اقتصادی در آن ها ، فرصت های شغلی بسیاری را در زمینه های مختلف برای دانشجویان در دسترس دارند.

بسته به رشته ای که انتخاب میکنید ، شهرها و دانشگاه های متنوعی در اسلواکی قابل انتخاب است ، اگر از افرادی هستید که به رشته های مهندسی علاقه دارید توصیه می کنیم مقاله تحصیل رشته های مهندسی در اسلواکی را بخوانید تا با هزینه ها ، برترین دانشگاه ها و رشته های ارائه شده بیشتر آشنا شوید.

مزایای انجام کار دانشجویی

می توانیم بگوییم که کار دانشجویی در اسلواکی آنقدر که مزیت برای دانشجویان به همراه دارد از معایبی برخوردار نمی باشد ، تا این قسمت به طور خلاصه و در طول مطلب با برخی از این مزایا آشنا شده و از برخی شرایط و قوانین کار دانشجویی در اسلواکی مطلع شدید ، در ادامه مهم ترین مزایای انجام کار دانشجویی در اسلواکی را برای شما تهیه کرده ایم که مشاهده خواهید نمود :

  • کسب درآمد و کمک خرج تحصیل و زندگی در اسلواکی
  • آشنایی با آداب ، فرهگ و رسوم مردم
  • رشد و یادگیری سریع زبان خارجی
  • آشنایی با کارفرمایان بیش تر جهت اشتغال پس از تحصیل
  • کسب تجربه و تخصص در زمینه های مختلف
  • کسب رزومه کاری جهت ارائه به کارفرمایان بعدی
  • ارتباط با مردم و تجربه زندگی متنوع
مزایای انجام کار دانشجویی

سوالات پر تکرار کار دانشجویی در اسلواکی

  • کسب درآمد و کمک خرج تحصیل و زندگی در اسلواکی
  • آشنایی با آداب ، فرهگ و رسوم مردم
  • رشد و یادگیری سریع زبان خارجی
  • آشنایی با کارفرمایان بیش تر جهت اشتغال پس از تحصیل

براتیسلاوا که پایتخت اسلواکی یکی از شهرهای بزرگ این کشور است که سریع‌ترین رشد در کل اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده است ، پس از بازسازی بخش قدیمی شهر ، براتیسلاوا شاهد رونق گردشگری بسیاری شده است که در این زمینه مشاغل زیادی را به وجود آورده است.

  • Amazon ( آمازون )
  • هلدینگ VSE
  • T-System ( تی سیستم )
  • KIA ( کیا )
  • Peugeot ( پژو )
  • Jaguar ( جگوار )
  • IBM ( آی بی ام )

طبق آخرین آمار در سال 2021 متوسط درآمد دانشجویان در کار دانشجویی در اسلواکی به ازای هر ساعت کار 5 یورو در نظر گرفته شده است.

این حد مجاز برای دانشجویان کارشناسی 10 ساعت در هفته ، دانشجویان کارشناسی ارشد 20 ساعت در هفته و دکتری 30 ساعت در هفته می باشد ، همچنین دانشجویان در طی یک سال حداکثر مجاز به کار کردن در 240 روز و به صورت نیمه وقت می باشند ، به طوری که لطمه ای به تحصیلات آنان وارد نگردد.

کار دانشجویی در اسلواکی با توجه به شرایط شخصی می تواند مزیت های بیش تری را هم برای افراد به همراه داشته باشد ، در این مطلب سعی کردیم به طور خلاصه و مفید شما را با این موضوع آشنا نموده و برخی از شرایط و قوانین آن را معرفی نماییم ، جهت کسب اطلاعات کامل تر یا رفع ابهام یا سوالات خود با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نموده و از مشاوره های رایگان آنان بهره مند گردید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به اسلواکی با سریع ترین شیوه مهاجرت به این کشور زیبا آشنا شوید.

شرایط کار دانشجویی در اسلواکی را با برخی از کشور های محبوب ایرانیان برای تحصیل مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه