بورسیه های تحصیلی در اسپانیا

بورسیه های تحصیلی در اسپانیا یکی از مطمئن ترین روش های دستیابی به تحصیل رایگان برای دانشجویان خارجی در تمامی مقاطع تحصیلی است که می تواند از بار هزینه های افراد کاسته و مشکل مالی دانشجویان را تا حد ممکن کاهش دهد.

با مطالعه این مقاله در ادامه اطلاعات کامل و مفیدی در رابطه با بورسیه های تحصیلی در اسپانیا توسط کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) به دست خواهید آورد که می تواند کمک بسیاری در به دست آوردن این امر به شما بنماید.

هرساله دانشجویان بسیاری از سراسر جهان برای تحصیل در اسپانیا موفق به دریافت بورسیه های تحصیلی می شوند و چنان چه شما هم خواهان رسیدن به این امتیاز مهم هستید باید حداقل شرایط و مدارک مورد درخواست هر بورسیه تحصیلی را به دانشگاه مد نظرتان ارائه نمایید و هرچه که بتوانید سوابق تحصیلی درخشان تری ارائه کرده و امتیاز بالاتری کسب کنید ، شانس بیشتری برای رسیدن به بورسیه مدنظرتان خواهید داشت.

مقاله تحصیل در اسپانیا را نیز درکنار این مقاله بخوانید تا اطلاعات به روز و کاملی در این زمینه کسب کنید.

فهرست مطالب
بورسیه های تحصیلی در اسپانیا

انواع بورسیه ها در اسپانیا

بورسیه های تحصیلی در اسپانیا شامل کمک هزینه‌ای است که از سوی دانشگاه‌ها ، مراکز تحقیقاتی ، مؤسسات خیریه و سایر ارگان‌ها به دانشجویان خارجی و داخلی واجد شرایط اختصاص می یابد و می تواند هزینه هایی از جمله : شهریه دانشگاه ، هزینه اقامت و خوابگاه ، هزینه خوراک و کتاب و غیره را به خود اختصاص دهد که با توجه به نوع بورسیه و مقطع تحصیلی شامل موارد مختلفی از کمک هزینه ها می شود.

بورسیه های تحصیلی در اسپانیا انواع مختلفی دارند که هر کدام در مقاطعی خاص و از سوی مراکز دولتی و یا خصوصی به دانشجویان متقاضی اعطا می گردد و هرکدام شرایط و مبالغ خاصی را تحت پوشش قرار می دهند ، انواع بورسیه ها در اسپانیا بستگی به دانشگاه محل تحصیل ، رشته تحصیلی ، مقطع تحصیلی و ایالت محل تحصیل بستگی دارد و باید پیش از پذیرش و ثبت نام در رابطه با انواع بورس های در دسترس در هر نقطه مد نظر خود تحقیقاتی کامل را به عمل آورید.

نکته قابل توجه این است که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تعداد بورس های بیشتری برای دانشجویان متقاضی وجود دارد و تعداد بورس های تحصیلی در مقطع کارشناسی در دانشگاه های اسپانیا بسیار محدودتر و کم است و باید دارای شرایط خاص و بسیار درخشانی باشید تا قادر به رسیدن به بورس های مقطع کارشناسی شوید.

شما باید با ارتباط با دانشگاه های اسپانیا و یا تماس با کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی از انواع بورسیه های تحصیلی در اسپانیا اطلاع پیدا کرده و برای رسیدن به آنان اقدام نمایید ، البته تعداد بورسیه ها بسیار زیاد و گوناگون هستند اما اگر بخواهیم از برخی از مهم ترین انواع بورسیه ها در اسپانیا نام ببریم ، این موارد شامل بورسیه های زیر می شود.

برخی از مهم ترین بورس های تحصیلی در اسپانیا

  • بورسیه تحصیلی دولتی وزارت آموزش ، فرهنگ و ورزش اسپانیا 600 تا 1500 یورو
  • بورسیه کارشناسی ارشد اراسموس موندس
  • بورسیه دانشگاه بارسلونا
  • بورسیه تحصیلی اسپانیا از وزارت والنسیا
  • بورسیه دانشگاه طراحی و فناوری بارسلونا
  • بورسیه تحصیلی دانشگاه ایالتی باسک
  • بورسیه مرکز ابر پردازش بارسلونا و موقعیت پژوهشی دانشجویی CNS
  • بورسیه کوتاه مدت مادرید در اسپانیا
  • بورسیه مقاطع کارشناسی ارشد دانشگاه مادرید
  • بورسیه سانتاندر
  • بورسیه تحصیلی موسسه مطالعات عالی بارسلونا
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

آیا بورسیه های تحصیلی اسپانیا شامل شما هم می شود؟ مشاوران رجبی ، شرایط شما را رایگان بررسی می کنند.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی اسپانیا

شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی اسپانیا با توجه به هر نوع بورسیه با یکدیگر تفاوت هایی دارد و هر دانشگاه و یا موسسه ارائه کننده بورسیه تحصیلی شرایط و مدارکی خاص را با توجه به قوانین خود از متقاضیان طلب می نماید و افراد باید قادر به ارائه حداقل مدارک و شرایط به آنان باشند ، سپس با توجه به رتبه دانشجویان و امتیازی که با توجه به مدارک ارائه نموده به دست خواهند آورد تعدادی از دانشجویان را تحت پوشش کمک هزینه تحصیلی خود خواهند نمود.

با توجه به میزان کمک و مبلغی که به دانشجویان اعطا خواهد شد ، شرایط پذیرش نیز متفاوت خواهد بود ، به طوری که بورسیه های بزرگ تر با پوشش کامل تر هزینه ها و مخارج شرایط پذیرش سخت تری را در نظر گرفته و سعی در قبول کردن افراد نخبه تر دارند و به همین میزان با کاهش مقدار پوشش های مالی شرایط پذیرش به مراتب ساده تر خواهد شد.

جهت دریافت بورسیه های تحصیلی در اسپانیا ارائه برخی از مدارک به صورت مشترک وجود دارد که باید برای دریافت هر نوع بورسیه تحصیلی و یا کمک هزینه تحصیلی به دانشگاه مورد نظرتان ارسال نمایید ، همچنین توجه داشته باشید که مدرک زبان و نمره و یا سطح زبان متقاضیان می تواند تاثیر قابل قبولی در اخذ بورسیه تحصیلی در اسپانیا داشته باشد.

شرایط دریافت بورسیه های دانشجویی اسپانیا

مدارک مورد نیاز جهت بورسیه های تحصیلی در اسپانیا

  • پاسپورت و مدارک شناسایی معتبر
  • مدارک تحصیلی مقاطع تحصیلی پیشین به همراه ریز نمرات با ترجمه کامل
  • مدرک زبان انگلیسی یا اسپانیایی با نمرات بالا
  • انگیزه نامه تحصیلی مناسب
  • مقالات بین المللی و ISI
  • توصیه نامه تحصیلی از اساتید معتبر
  • سوابق کاری در شرکت های مطرح
  • مدارک فعالیت‌های علمی و شرکت در مسابقات علمی
  • جوایز ، افتخارات و هرگونه سابقه تحصیلی درخشان
  • موضوع پروپوزال قوی و با پتانسیل

برای آشنایی بیشتر با شرایط تحصیل در دانشگاه های اسپانیا ، مقالات زیر را بخوانید و تحلیل کنید.

بورسیه های لیسانس در اسپانیا

بورسیه های لیسانس در اسپانیا

همه ساله دانشجویان بسیاری جهت دریافت بورسیه های لیسانس در اسپانیا درخواست خود را به دانشگاه های این کشور ارسال می نمایند که افراد واجد شرایط موفق به اخذ کمک هزینه های تحصیلی در این مقطع می شوند ، باید دقت داشته باشید که تعداد بورسیه های اعطایی در مقطع کارشناسی در اسپانیا از مقاطع تکمیلی بسیار کمتر است و شرایط پذیرش در آن دشوار می باشد و دانشجویان با استعداد و سوابق درخشان قادر به دریافت آن خواهند شد.

همچنین از آن جایی که اکثر رشته های دوره لیسانس در اسپانیا به زبان اسپانیایی برگزار می شود ، بسیار مهم است که برای دریافت بورسیه نیز مدرکی معتبر را جهت اثبات تسلط به این زبان ارائه نمایید و یقینا هرچه سطح ( نمره ) مدرک زبان بالاتری را هم به دانشگاه ارائه نمایید شانستان برای دریافت بورسیه بالاتر خواهد رفت.

همچنین باید اشاره کنیم که اکثر بورسیه های تحصیلی در اسپانیا در مقطع لیسانس توسط وزارت آموزش ، فرهنگ و ورزش اسپانیا به دانشجویان اعطا می گردد و دیگر موسسات و دانشگاه ها اکثر کمک هزینه های خود را در مقاطع تکمیلی به دانشجویان اختصاص می دهند ، اما بازهم با ارائه یک رزومه قوی کاملا شانس برخورداری از بورسیه های لیسانس در اسپانیا را خواهید داشت.

بورسیه های مقطع ارشد اسپانیا

مقطع کارشناسی ارشد در رشته های مهندسی در اسپانیا 2 سال و در رشته های علوم انسانی تا 12 ماه به طول می انجامد و بورسیه هایی از سوی دانشگاه ها ، دولت ، موسسات و سازمان های خصوصی در این کشور برای دانشجویان متقاضی و واجد شرایط در این مقطع در نظر گرفته شده است ، همچنین توجه داشته باشید که اگر هنگام درخواست کمتر از 30 سال سن داشته باشید از شانس بسیار بیش تری جهت دریافت بورسیه برخوردار خواهید بود.

بورسیه های مقطع ارشد اسپانیا به دانشجویان ممتاز و واجد شرایط تعلق می گیرد و هر فردی که موفق به ارائه رزومه کامل تر و بهتری شود یقینا می تواند بورسیه تحصیلی را هم ازآن خود نماید ، به طور کلی شرایط به دست آوردن بورسیه های مقطع ارشد اسپانیا راحت تر و آسان تر از مقطع کارشناسی است ، اما هنوز هم دارای شرایط خاص خود بوده که در هر دانشگاه با توجه به مزایای اعطایی با یکدیگر متفاوت است.

دقت داشته باشید از آنجایی که زبان تدریس در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا ، زبان انگلیسی می باشد برای دریافت بورسیه های تحصیلی در اسپانیا در این مقطع ، تسلط به زبان انگلیسی و ارائه مدرک معتبر با سطح بالا بسیار اهمیت دارد ، البته نباید زبان اسپانیایی را فراموش کرد ، زیرا داشتن تسلط کافی به اندازه صحبت و درک به زبان اسپانیایی برای دریافت بورسیه اهمیت بسیاری دارد.

شرایط بورسیه تحصیلی در اسپانیا بهتر است یا سایر کشور های اروپایی؟ مقالات زیر را بخوانید و نتیجه گیری کنید.

بورسیه های دکترا در اسپانیا

تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا برای تمامی دانشجویان رایگان است و فقط سالانه مبلغ اندکی حداکثر تا 600 یورو جهت خدمات جانبی دانشجویی از دانشجویان دکترا دریافت می شود ، البته شما می توانید بورسیه های دکترا در اسپانیا را هم به دست آورید که باعث کسب درآمد و پوشش هزینه های اقامتی و زندگی شما در این کشور می شود و دیگر نیازی به کار در اسپانیا در اوقات فراغت نخواهد بود و زمان برای تحصیل و تحقیق بیش تر در دسترس افراد قرار می گیرد.

باید بگوییم که بهترین نوع بورسیه های تحصیلی در اسپانیا مربوط به بورسیه های مقطع دکترا است که برای دانشجویان دکترا در دسترس تر و شرایط دسترسی به آن نیز مناسب تر است و مراحل و مدارکی به سختی مقطع کارشناسی نیاز نمی باشد ، همچنین دقت داشته باشید که اگر دوره کارشناسی ارشد خود را در یکی از دانشگاه های اسپانیا گذرانده باشید شانس دست یابی به بورسیه های تحصیلی در اسپانیا بیش تر نیز خواهد بود.

قابل ذکر است که اگر دانشجویان رزومه قوی داشته باشند ، می توانند با استاد راهنمای خود همکاری کرده و به عنوان دستیار و طبق نظر او ماهیانه مبلغی تا صقف 2 هزار یورو حقوق به عنوان بورسیه خود دریافت کنند ، همچنین افرادی که رزومه بسیار قوی داشته باشند و بتوانند در پروژهای بزرگ اسپانیا همکاری داشته باشند ، بورسیه کامل دریافت کرده و هزینه های تحصیل و تفریح و زندگی آن ها توسط دولت اسپانیا پرداخت خواهد شد.

بورسیه های دکترا در اسپانیا

پوشش دهی بورسیه های تحصیلی اسپانیا در هزینه ها

مطلبی که همواره مورد توجه دانشجویان جهت مهاجرت به اسپانیا و تحصیل در آن می باشد این است که پوشش دهی بورسیه های تحصیلی اسپانیا در هزینه ها و مخارج زندگی چگونه می باشد ؟ آیا با دریافت بورسیه های تحصیلی می توان هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را پوشش داد ، باید بگوییم که این موضوع بستگی به نوع بورسیه دریافتی دارد و چنان چه بتواند علاوه بر شهریه دانشگاه ماهانه بین 700 تا 1000 یورو مخارج زندگی دانشجو را نیز پوشش دهد ، این بورسیه کامل ترین نوع بورسیه تحصیلی است.

معمولا تمامی بورسیه های تحصیلی در اسپانیا ، تمام شهریه دانشگاه و یا نیمی از آن را پوشش می دهند و دانشجویان برای مخارج زندگی خود نیاز به انجام کار دانشجویی و پشتیبانی خانواده های خود دارند ، اما دانشجویان نخبه تر که موفق به دریافت بورسیه های کامل تر می شوند ، می توانند از وجود بورسیه هایی بهره برده که مخارج اقامت و زندگی آنان را هم تا حد قابل قبولی پوشش دهد.

این مشکل معمولا برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد و دانشجویان دکتری به دلیل رایگان بودن تحصیل و دریافت حقوق با اشتغال در دانشگاه و یا نزد استاد راهنمای خود همواره قادر به پوشش هزینه های خود به طور کامل می باشند.

سوالات پر تکرار بورسیه های تحصیلی در اسپانیا

هزینه هایی از جمله : شهریه دانشگاه ، هزینه اقامت و خوابگاه ، هزینه خوراک و کتاب و غیره را بورسیه تحصیلی پوشش میدهد که با توجه به نوع بورسیه و مقطع تحصیلی مختلف متفاوت است.

اکثر رشته های دوره لیسانس در اسپانیا به زبان اسپانیایی ارائه شده است پس بسیار مهم است که برای دریافت بورسیه نیز مدرکی معتبر را جهت اثبات تسلط به این زبان ارائه دهید هر چه امتیاز بالاتری در نمره زبان اسپانیایی داشته باشید شانس دریافت بورسیه تحصیلی افزایش می یابد.

  • سن کمتر از 30 سال
  • دانشجویان ممتاز
  • رزومه کامل و مناسب
  • زبان انگلیسی قوی

تحصیل دکترا در اسپانیا برای تمامی دانشجویان رایگان است و فقط سالانه مبلغ 600 یورو پرداخت می گردد اما دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا باعث کسب درآمد و پوشش هزینه های اقامتی و زندگی شمام خواهد بود به گونه ای که حتی در اوقات فراغت نیاز نباشد کار کنید.

 این موضوع بستگی به نوع بورسیه دریافتی خواهد داشت و چنان چه بتواند علاوه بر شهریه دانشگاه ماهانه بین 700 تا 1000 یورو مخارج زندگی دانشجو را نیز پوشش دهد ، این بورسیه کامل ترین نوع بورسیه تحصیلی به حساب می آید.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات کامل تر در رابطه با بورسیه های تحصیلی در اسپانیا با کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تماس حاصل فرمایید و به دفاتر ما در تهران و شیراز مراجعه نمایید ، همچنین می توانید مقاله مهاجرت به اسپانیا را مرورکرده و با تمامی راه هایی که می توانید بصورت امن و قانونی وارد این کشور شده و در آن به اقامت برسید را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه