کار دانشجویی در اسپانیا

کار دانشجویی در اسپانیا یکی از گزینه های موجود برای تامین بخشی از هزینه های تحصیل در این کشور است.

بر اساس قانون دانشجویان محصل در دانشگاه های اسپانیا مجاز به کار در حین تحصیل می باشند ، البته قوانین و مقررات متفاوتی برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا/EEA و دانشجویان اتحادیه اروپا وجود دارد ؛ دانشجویان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا برای کار در این کشور به یک قرارداد کاری امضا شده نیاز دارند و در مورد ساعت کار در این کشور محدودیتی برای آنها وجود ندارد.

برای آشنایی با شرایط کار دانشجویان خارجی این مقاله را مطالعه کنید و با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید ، همچنین توصیه می کنیم در کنار این محتوا ، مقاله تحصیل در اسپانیا را نیز بخوانید و با تحصیل در مقطع مختلف و دانشگاه های متنوع این کشور آشنا شوید.

بسیاری از دانشجویان بین المللی در اسپانیا در کنار تحصیل به صورت پاره وقت کار می کنند تا از هزینه های تحصیل و زندگی خود کمک کنند ،  اگرچه هزینه تحصیل و زندگی در اسپانیا در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر به طور کلی معقول و نسبتا مقرون به صرفه است ، بسیاری از دانشجویان هنوز نیاز به کسب کمی پول اضافی دارند.

فهرست مطالب
کار دانشجویی در اسپانیا

اگر به فکر تحصیل و کار دانشجویی در اسپانیا هستید ، توصیه می کنیم ویدئو و پادکست ارادئه شده توسط روناک ، همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی را ببینید و بشنوید در حدود دو دقیقه مطالب مهم این مقاله برای شما مرور می شود ، همچنین می توانید فایل پادکست را دانلود کرده و دوبار در فرصت بهتری به آن گوش کنید.

پادکست کار دانشجویی در اسپانیا

نمایش ویدیو درباره کار دانشجویی در اسپانیا

اجازه کار حین تحصیل در اسپانیا

ویزای دانشجویی اسپانیا محدودیت های خاصی را برای دانشجویان بین المللی که مایل به کار در این کشور هستند اعمال می کند ، اگر می خواهید در کنار تحصیلات خود کار کنید باید به این موارد توجه کنید ، 3 مسیر مختلف وجود دارد که می توانید در اسپانیا به عنوان دانشجوی غیر اتحادیه اروپا کار کنید که شامل کارآموزی به عنوان بخشی از برنامه تحصیلی دانشجو ، کارآموزی فوق برنامه و مشاغل پاره وقت می باشد.

دانشجویان بین المللی با ویزای دانشجویی می توانند در طول تحصیل در دانشگاه های اسپانیا کار کنند و درآمد اضافی کسب کنند ، آن ها می توانند با ویزای دانشجویی در اسپانیا به صورت پاره وقت کار کنند ، یعنی تا 20 ساعت در هفته در حالی که تحصیلات خود را در اسپانیا دنبال می کنند ؛ اگر تصور شود که کار پاره وقت مانع تحصیل دانشجو می شود ، این احتمال وجود دارد که هنگام ثبت نام به عنوان دانشجو در اسپانیا اجازه کار به فرد داده نشود ، به طور کلی ، دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا باید مراحل و تشریفات بیشتری را نسبت به دانشجویان اتحادیه اروپا/EEA طی کنند.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی غیر اتحادیه اروپا / EEA در اسپانیا ،  فرد  فقط می توانند تا زمان انقضای ویزای دانشجویی خود به صورت پاره وقت کار کند  ، کارفرمای دانشجو باید برای دریافت مجوز استخدام او (مجوز کار) به اداره اتباع خارجی در اسپانیا درخواست دهد.

 به یاد داشته باشید که برای اینکه حق زندگی/کار/تحصیل در اسپانیا را به خطر نیندازید، باید از تمام مقررات اجازه کار حین تحصیل در اسپانیا و سایر قوانین پیروی کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

یافتن بهترین مشاغل دانشجویی در اسپانیا با راهنمایی های دقیق مشاوران با تجربه رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

میزان درآمد کار دانشجویی در اسپانیا​

student work income / Spain

میزان درآمد کار دانشجویی در اسپانیا

به طور کلی ، متوسط حقوق سالانه اسپانیا 23000 یورو (28100 دلار) است ، در حالی که حداقل دستمزد ماهیانه اسپانیا حدود 1000 یورو (1200 دلار) در ماه است ، حقوق ماهانه برای مشاغل پاره وقت البته کمتر است ، اساسا حداقل میزان درآمد کار دانشجویی در اسپانیا​ در کار های پاره وقت برای دانشجویان بین المللی 450 یورو (550 دلار) است.

انواع کار های دانشجویی در بازار کار اسپانیا

فرصت های پاره وقت زیادی برای دانشجویان بین المللی در رستوران ها ، بار ها ، هتل ها ، پارک های موضوعی و سایر جاذبه های گردشگری وجود دارد ، کار های خدماتی گزینه دیگری در بین انواع کار های دانشجویی در بازار کار اسپانیا است ،  شما می توانید تحت طرح شورای بریتانیا ( دستیاران زبان انگلیسی در اسپانیا ) کار پیدا کنید یا کار دیگری با مدرک TEFL پیدا کنید.

کسانی که نمی توانند اسپانیایی صحبت کنند می توانند برای مشاغل پاره وقت مانند نگهداری از کودکان درخواست دهند و هر ساعت 8 تا 9 یورو درآمد دارند ،  دریافت گواهینامه به عنوان مربی تناسب اندام به شما کمک می کند تا 16 یورو در ساعت درآمد کسب کنید ،  شما همچنین می توانید به عنوان کارشناس رسانه های اجتماعی کار کنید و مبلغ مشابهی معادل 16 یورو در ساعت دریافت کنید ، تدریس خصوصی به شما کمک می‌کند در حین ارائه فناوری اطلاعات ، حدود 15 یورو در ساعت درآمد داشته باشید  و پشتیبانی فنی تقریبا 20 یورو در هر ساعت به شما می‌دهد.

برای تحصیل در دانشگاه های اسپانیا باید ابتدا کشور و مردم آن را بخوبی بشناسید ؛ مطالعه مقالات زیر در این زمینه توصیه می شود.

Popular employers students / Spain

کارفرما های محبوب دانشجویان در اسپانیا

آیا به دنبال شغل دانشجویی جدید در نزدیکی خود در اسپانیا هستید ؟ جستجوی شغل خود را با کاوش در شرکت های دارای رتبه برتر با فرصت های شغلی دانشجویی در نزدیکی شما شروع کنید  ، برترین کارفرماهای محبوب دانشجویان در اسپانیا استخدام می‌کنند عبارتند از Universitat Pompeu Fabra با امتیاز کارمند 3.9 از 5 ، مرکز ابر رایانه بارسلونا با امتیاز 3.7 از 5 ،  Universidad Politécnica de Madrid با امتیاز 4.1 از 5 ، CSIC  با امتیاز 3.7 از امتیاز 5 و everis امتیاز 3.9 از 5 را توسط کارمندان کسب کرد.

کارفرما های محبوب دانشجویان در اسپانیا​

نحوه پیدا کردن کار دانشجویی

نحوه پیدا کردن کار دانشجویی به عنوان یک دانشجوی بین المللی می تواند چالش برانگیز باشد زیرا شما در رقابت با اتباع اسپانیایی خواهید بود ، بیشتر کارهایی که برای دانشجویان کالج در اسپانیا در دسترس است موقتی است ، از آنجایی که اکثر مشاغل در اسپانیا تمام وقت هستند ، پیدا کردن کار پاره وقت در برنامه دانشگاه می تواند تا حدودی دشوار باشد، روش های کاریابی شامل :

  • دهان به دهان / شبکه سازی

می توانید به گروه دوستان خود بگویید که می خواهید کار کنید ، از آنها بخواهید که این خبر را منتشر کنند ، شبکه سازی همیشه یک راه عالی برای یافتن شغل است ، به آنها اطلاع دهید که در ازای چند دلار برای آموزش خصوصی یا نگهداری از خواهر و برادر کوچکترشان در دسترس هستید.

  • دانشگاه

به مرکز شغلی دانشگاه های خود بروید و بپرسید چه چیزی در دسترس است ، به غیر از مشاغل مرتبط با حرفه دانشگاهی خود، می توانید موقعیت های پاره وقت در کتابخانه های دانشگاه ، کافه تریا یا خوابگاه ها نیز پیدا کنید.

  • جستجوی بازار کار اسپانیا

بخش‌های خرده ‌فروشی و خدمات در بین دانشجویان محبوب هستند ، رزومه خود را به باشگاه ورزشی نزدیک خانه خود تحویل دهید ، از بار محلی خود بپرسید که آیا به یک بارمن نیاز دارند یا خیر ، بررسی کنید که آیا سوپرمارکت محله شما استخدام می کند یا خیر.

  • جستجوی منابع آنلاین

از پورتال های بین المللی مانند LinkedIn، Glassdoor، Thelocal یا محلی مانند thinkSpain، infoempleo.com  استفاده کنید.

همچنین توصیه می کنیم برای شناخت روش های کاریابی در اسپانیا مقاله کار در اسپانیا را با دقت مرور کنید.

شهرهای اسپانیا مناسب کار دانشجویی

مادرید ، بارسلونا و والنسیا  جایگاه بسیاری از شرکت های بین المللی هستند و آنها را به بهترین مکان برای یافتن شغل دانشجویی یا شغل پس از تحصیل تبدیل می کند ، این شهر های دارای پتانسیل های جذابی برای کار و مهاجرت به کشور اسپانیا هستند که در ادامه با شهرهای اسپانیا مناسب کار دانشجویی آشنا می شویم.

شهرهای اسپانیا مناسب کار دانشجویی

مادرید

مادرید پایتخت و پرجمعیت ترین شهر اسپانیا است ، این شهر تقریبا 3.4 میلیون سکنه و جمعیت کلانشهری آن تقریبا 6.7 میلیون نفر است غ این دومین شهر بزرگ اتحادیه اروپا (EU) است و منطقه شهری تک‌ مرکزی آن دومین شهر بزرگ اتحادیه اروپا است.

مادرید دومین شهر صنعتی اسپانیا  است ،  اقتصاد شهر در حال حاضر بیشتر و بیشتر تحت سلطه بخش خدمات است ،  یک مرکز مالی بزرگ اروپایی، بازار سهام آن سومین بازار سهام بزرگ اروپا است ، مادرید پنجمین مرکز مهم بازرگانی پیشرو در اروپا است و در رتبه یازدهم جهان قرار دارد ؛  این شهر از نظر ایجاد صفحات وب پیشروترین شهر اسپانیایی زبان است.

والنسیا

 پایتخت منطقه خودمختار والنسیا و سومین شهرداری پرجمعیت اسپانیا با 789744 نفر جمعیت است ؛ همچنین مرکز استانی به همین نام است ،  این شهر در سواحل توریا،  در ساحل شرقی شبه جزیره ایبری، در خلیج والنسیا، در شمال تالاب آلبوفرا واقع شده است.

اقتصاد شهر خدمات محور است، زیرا نزدیک به 84٪ از جمعیت شاغل در مشاغل بخش خدمات مشغول به کار هستند  ، این شهر همچنان دارای یک پایگاه صنعتی مهم است و 8.5 درصد از جمعیت در این بخش مشغول به کار هستند ، رشد اخیرا در بخش تولید مانند مونتاژ خودرو بهبود یافته است.

بارسلونا

بارسلونا شهری در ساحل شمال شرقی اسپانیا است ، این شهر پایتخت و بزرگترین شهر جامعه خودمختار کاتالونیا و همچنین دومین شهرداری پرجمعیت اسپانیا است ، با جمعیت 1.6 میلیون نفر در محدوده شهر، منطقه شهری آن به شهرداری های مجاور متعددی در استان بارسلونا گسترش می یابد و پنجمین منطقه شهری پرجمعیت در اتحادیه اروپا است ، این شهر یکی از بزرگ‌ترین کلان‌شهرهای دریای مدیترانه است.

منطقه شهری بارسلون بیش از 66 درصد از مردم کاتالونیا، یکی از مناطق ثروتمند در اروپا و چهارمین منطقه ثروتمند سرانه در اسپانیا را تشکیل می دهد که تولید ناخالص داخلی سرانه 28400 یورو دارد.

مانند سایر شهر های مدرن، بخش تولید مدت‌ هاست که از بخش خدمات سبقت گرفته است  اگرچه این بخش بسیار مهم است ، صنایع پیشرو  این شهر عبارتند از نساجی ، شیمیایی ، داروسازی ، موتور ، الکترونیک ، چاپ ، لجستیک ، انتشارات ، در صنعت ارتباطات راه دور و فرهنگ کنگره جهانی موبایل قابل توجه و خدمات فناوری اطلاعات.

اخذ ویزا تحصیلی کشورهای مختلف را با تکیه بر دانش و تجربه مشاوران هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی امکان پذیر است ؛ چنانچه در تصاویر ارائه شده میبینید ، حاصل اعتماد به موسسه رجبی رسیدن به اهداف مهاجرتی است. 

شما هم می توانید با درج شماره تماس در باکس مشاوره رایگان درخواست تماس مستقیم و رایگان از سوی مشاوران ما را ثبت کنید ، کارشناسان ما حین تماس با شما ، تمام سوالات مهاجرتی تان را پاسخ خواهند داد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تامین هزینه های تحصیل با دریافت بورسیه و انجام کار دانشجویی با راهنمایی مشاوران آگاه رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مزایای  انجام کار دانشجویی

تحصیل در کشور اسپانیا یکی از روش های رایج و جذاب برای ورود  و اقامت قانونی در این کشور است ، از آن جا که دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا ملزم به پرداخت شهریه در این کشور هستند کار دانشجویی می تواند گزینه ای مناسب برای تامین بخشی از این هزینه ها باشد ، در ادامه با مزایای کار دانشجویی در اسپانیا آشنا می شویم.

  • تامین بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی در اسپانیا
  • آشنایی با بازار کار در کشور اسپانیا
  • آشنایی با قوانین کار در کشور اسپانیا
  • آغاز روابط کاری و ارتباط با کارفرما های این کشور
  • تقویت رزومه کاری و افزایش تجربه کاری

سوالات پر تکرار کار دانشجویی در اسپانیا

دانشجویان در اسپانیا می توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند ؛ اگر تصور شود که کار پاره وقت مانع تحصیل دانشجو است اجازه کار به فرد داده نمی شود.

حداقل حقوق برای دانشجویان بین المللی که به صورت پاره وقت در اسپانیا کار می کنند 450 یورو (550 دلار) است.

  •  نگهداری از کودکان هر ساعت 8 تا 9 یورو
  • دریافت گواهینامه به عنوان مربی تناسب اندام  تا 16 یورو در ساعت
  • کارشناس رسانه های اجتماعی  16 یورو در ساعت 
  • تدریس خصوصی در حین ارائه فناوری اطلاعات ، حدود 15 یورو در ساعت 
  • مشاغل دیگر در رستوران ها ، بار ها ، هتل ها ، پارک های موضوعی و سایر جاذبه های گردشگری 

برترین شرکت‌ هایی که مشاغل دانشجویی را در اسپانیا استخدام می‌کنند عبارتند از Universitat Pompeu Fabra با امتیاز کارمند 3.9 از 5 ، مرکز ابر رایانه بارسلونا با امتیاز 3.7 از 5 ،  Universidad Politécnica de Madrid با امتیاز 4.1 از 5 ، CSIC  با امتیاز 3.7 از امتیاز 5 و everis امتیاز 3.9 از 5 را توسط کارمندان کسب کرد.

مادرید ، بارسلونا و والنسیا  جایگاه بسیاری از شرکت های بین المللی به حساب می آیند و برترین شهر ها برای کار دانشجویی هستند.

در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی با بررسی ویژگی های کار دانشجویی در اسپانیا فرصت های موجود برای اشتغال دانشجویان ایرانی در این کشور را بررسی کردند ، برای کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به اسپانیا تمام روش هایی که می توان به آسانی و قانونی به این کشور مهاجرت کرد را بشناسید.

شرایط کار دانشجویی در اسپانیا را با شرایط و درآمد کار دانشجویی در سایر کشور های اروپایی مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه