بهترین شهرهای سوئد برای تحصیل

بهترین شهرهای سوئد برای تحصیل در این مقاله توسط مشاوران متخصص شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت تا علاقمندان به تحصیل در این کشور پیشرفته با بهترین شهرهای دانشجویی سوئد آشنا شوند.

ما در مقاله ای دیگر به موضوع تحصیل در سوئد و اخذ اقامت این کشور از طریق مهاجرت تحصیلی پرداخته ایم و پیشنهاد می کنیم ، آن مقاله را نیز مطالعه فرمایید.

بطور کلی ، یکی از پرطرفدارترین روش های اخذ اقامت سوئد مهاجرت تحصیلی است ؛ نظام آموزشی این کشور جزو بهترین سیستم های آموزشی در جهان می باشد ؛ شهرهای زیادی در سوئد وجود دارند که دانشگاه های آنها از استانداردهای بین المللی بالایی برخوردارند و از برترین دانشگاه های جهان به شمار می روند ؛ قطعا شما نیز تمایل دارید در شهری به تحصیل بپردازید که دانشگاهش دارای رنکینگ جهانی بالا باشد.

برخی از دانشگاه های سوئد آنقدر اعتبار دارند که شما می توانید پس از فارغ التحصیلی از این دانشگاه ها براحتی کار مورد نظر خود را پیدا کنید ؛ کشور سوئد دارای شهرهایی است که این دانشگاه های معتبر و جهانی را در خود جای داده است ؛ اگر شما نیز به دنبال تحصیل در یکی از برترین کشورهای دنیا هستید ، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی بهترین شهرهای سوئد برای تحصیل بپرداریم.

فهرست مطالب
بهترین شهرهای سوئد برای تحصیل

استکهلم از بهترین شهرهای دانشجویی سوئد

بدون شک استکهلم از بهترین شهرهای دانشجویی سوئد محسوب می شود ؛ این شهر میزبان برخی از بهترین دانشگاه های اروپا است ؛ همچنین بازار کار پر رونقی برای دانشجویانی که از دانشگاه های این شهر فارغ التحصیل می شوند ، فراهم نموده است  ؛ بسیاری از دانشگاه های شهر استکهلم دارای اعتبار جهانی هستند.

 در واقع ، استکهلم یکی از بهترین شهرهای دانشجویی سوئد است ؛ دانشگاه دولتی استکهلم یکی از بهترین و بزرگترین دانشگاه های اسکاندیناوی است که طیف گوناگونی از رشته های تحصیلی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد و جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا در رشته های هنر و علوم انسانی به شمار می رود.

این دانشگاه تحقیقات پیشرفته ای را در زمینه علوم طبیعی ، علوم انسانی و اجتماعی انجام می دهد و چهار دانشکده حقوق ، علوم انسانی ، علوم اجتماعی و علوم طبیعی دارد ؛ زبان تحصیل این دانشگاه به خصوص برای مقاطع تحصیلات تکمیلی ، انگلیسی است ؛ همچنین دانشجویانی که مایلند به زبان سوئدی تحصیل کنند ، می توانند همزمان با تحصیل خود در دوره های کوتاه مدت زبان سوئدی شرکت کنند ؛ برخی از رشته های تحصیلی که دانشگاه استکهلم ارائه می دهد عبارتند از : تجارت ، مدیریت بازرگانی ، علوم اجتماعی ، کسب و کار و…

استکهلم از بهترین شهرهای دانشجویی سوئد

سایر دانشگاه های برتر استکهلم

از دیگر دانشگاه های برتر استکهلم میتوان به دانشکده اقتصاد استکهلم Stockholm School of Economics و موسسه فناوری سلطنتی KTH اشاره نمود ؛ دانشکده اقتصاد استکهلم جز برترین مراکز آموزشی تجاری است که در سرتاسر جهان شناخته شده است ؛ موسسه فناوری سلطنتی KTH نیز یکی از معتبرترین دانشگاه های اروپاست که حدود 200 سال قدمت دارد ؛ این موسسه ، تحصیل در مقطع دکترا را رایگان ارائه می دهد ؛ با وجود این دانشگاه های برتر جهانی بطور قطع استکهلم یکی از بهترین شهرهای سوئد برای تحصیل دانشجویان به شمار می رود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

به تحصیل در دانشگاه های سوئد علاقه مندید؟ شماره تان را ثبت کنید تا شرایط شما را رایگان بررسی کنیم.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه های زندگی دانشجویی در شهر استکهلم

در واقع یکی از گرانترین شهرهای سوئد برای دانشجویان استکهلم است ؛ این شهر با وجود مزایای بسیاری که دارد ، شهری گران است ؛ هزینه های تحصیل ، خوابگاه و زندگی دانشجویی در این شهر حدود 1250 تا 1300یورو در ماه برآورد شده است ؛ البته بدلیل نرخ بیکاری پایینی که کشور سوئد دارد ، بازار کار این شهر برای دانشجویان بسیار مناسب بوده و دانشجویان می توانند در دوران دانشجویی و پس از پایان تحصیلات ، به کار در سوئد پرداخته و حقوق بالایی دریافت کنند.

شهر دانشجویی گوتنبرگ

شهر دانشجویی گوتنبرگ

شهر دانشجویی گوتنبرگ یکی دیگر از بهترین شهرهای سوئد برای تحصیل دانشجویان است ؛ این شهر ، دومین مقصد مورد علاقه دانشجویان در سوئد می باشد ؛ کیفیت بالای زندگی ، شبکه گسترده خدمات حمل ، نقل عمومی و عدم نیاز به یادگیری زبان سوئدی گوتنبرگ را به یکی از بهترین شهرهای دانشجویی سوئد تبدیل کرده است ؛ این شهر دو دانشگاه خوب با رنکینگ جهانی و یک بازار کار پر رونق را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

1- دانشگاه گوتنبورگ یکی از بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های سوئد می باشد که این دارای هشت دانشکده است و رشته های هنر ، علوم زیستی ، علوم انسانی ، علوم اجتماعی ، فناوری اطلاعات و… را ارائه می دهد ؛ نام این دانشگاه در لیست بزرگترین دانشگاه های اروپایی آمده است ؛ این دانشگاه حدود 70 دوره کارشناسی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

2- دانشگاه تکنولوژی چالمرز یکی از موسسات آموزشی برای رشته های فنی مهندسی است که جزء ۱۰۰ دانشگاه برتر مهندسی در جهان به شمار می رود ؛ رشته‌های ارشد این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می گردند ، بنابراین برای دانشجویان بین‌المللی بسیار مناسب می باشد ؛ هزینه زندگی دانشجویی در شهر گوتنبرگ نسبت به شهر استکهلم کمتر است ؛ اما این شهر نیز جز شهرهای گران سوئد محسوب می شود ؛ هزینه های خوابگاه و زندگی دانشجویی در این شهر حدود 1250 یورو در ماه ارزیابی شده است.

اوپسالا چهارمین شهر بزرگ سوئد

یکی دیگر از بهترین شهرهای سوئد برای تحصیل اوپسالا چهارمین شهر بزرگ سوئد می باشد ؛ اوپسالا چهارمین شهر بزرگ سوئد به شمار می رود که دارای امکانات بسیار مناسبی برای دانشجویان است ؛ وجود دانشگاه‌ها و کالج‌های متعدد در زمینه تحقیقات پزشکی ، صنایع و دانش‌های بیوتکنولوژی سبب شده تا نام این شهر در لیست بهترین شهرهای دانشجویی سوئد قرار گیرد.

 مهم‌ترین دانشگاه‌های شهر اوپسالا عبارتند از :

  1. دانشگاه اوپسالا : این دانشگاه رشته های گوناگونی از جمله حقوق ، پزشکی ، هنر ، علوم اجتماعی ، علوم طبیعی و فنی ، الهیات ، داروسازی و… را به دانشجویان ارائه می دهد ؛ رتبه جهانی این دانشگاه 102 است و یکی از بهترین دانشگاه های سوئد ، اروپا و جهان محسوب شود ؛ این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های پژوهشی سوئد است و قدیمی ترین دانشگاه در حوزه اسکاندیناوی به‌شمار می‌رود.

2. دانشگاه علوم کشاورزی سوئد : این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه‌های جهان است که دارای اعتبار بالایی بوده و سالیانه دانشجویان زیادی در این دانشگاه مشغول به تحصیل می شوند.

هزینه های زندگی دانشجویی شامل خوابگاه ، خورد و خوراک ، خرید کتاب و … در این شهر نسبت به برخی از شهرها مانند استکهلم و گوتنبرگ کمتر می باشد و حدود 1100یورو در ماه تخمین زده شده است ؛ اوپسالا فاصله نزدیکی با استکهلم دارد ، بنابراین دانشجویان پس از فارغ التحصیلی امکان یافتن کار در اوپسالا یا شهر استکهلم را دارند ، فاصله این شهر با استکهلم حدود 35 دقیقه می باشد.

اوپسالا چهارمین شهر بزرگ سوئد

چنانچه قصد تحصیل در دانشگاه های سوئد را دارید ، مقالات زیر اطلاعات دقیق و به روزی دراختیار شما می گذارد.

شهر لوند برای دانشگاه لوند

شهر لوند برای دانشگاه لوند

لوند از بهترین شهرهای سوئد برای تحصیل و زندگی دانشجویی می باشد ؛ این شهر دارای یک دانشگاه معروف و بین المللی است که هم اکنون بیش از 90 هزار دانشجو دارد ؛ دانشگاه لوند دارای 8 دانشکده حقوق ، داروسازی ، فلسفه ، علوم انسانی ، مدیریت ، اقتصاد ، علوم طبیعی و علوم اجتماعی می باشد ؛ این دانشگاه از بهترین دانشگاه های سوئد محسوب می شود که حدود 300 رشته تحصیلی را ارائه می دهد.

 از جمله رشته های تحصیلی که این دانشگاه برگزار می کند ، می توان به رشته های هنر ، الهیات ، حقوق ، پزشکی و ... اشاره نمود ؛ از ابداع ها و کشفیات جدید دانشگاه لوند می توان به فناوری تشخیص چهره یا رئیس وایکینگ اشاره نمود ؛ همچنین این دانشگاه برای کمک به ترک سیگار ، تکنولوژی نیکوریت را نیز ابداع نموده و به عنوان اولین مرکز پزشکی نیکوتین در دنیا شناخته می شود.

شهر لوند بدلیل هزینه های پایین ، کیفیت بالای زندگی ، امکانات پیشرفته حمل ، نقل و فرصت های شغلی مناسبی که برای دانشجویان دارد ، از بهترین شهرهای دانشجوئی سوئد محسوب می شود ؛  هزینه های ماهانه برآورده شده یک دانشجو در این شهر حدود 950 تا 1000یورو می باشد.

اومئو پایتخت فرهنگی اروپا

از بهترین شهرهای سوئد برای تحصیل می توان به شهر اومئو پایتخت فرهنگی اروپا اشاره نمود ؛ این شهر به پایتخت فرهنگی قاره اروپا مشهور است و دانشگاه های معروفی را در خود جای داده که برترین آنها دانشگاه علوم کشاورزی و دانشگاه اومئو می باشند.

دانشگاه اومئو به عنوان پنجمین دانشگاه قدیمی سوئد به شمار می رود ؛ معروفیت این دانشگاه بیشتر به دلیل وجود موسسه طراحی و تحقیق در مورد ژنوم ها است ؛ دانشگاه اومئو دارای چهار دانشکده پزشکی ، علوم اجتماعی ، علوم و فناوری ، هنر می باشد.

امکانات آموزشی و پژوهشی دانشگاه اومئو بسیار پیشرفته است و به عنوان یکی از 32۰ دانشگاه برتر دنیا شناخته می شود ، بنابراین دانشجویان پس از فارغ التحصیلی با فرصت های شغلی بسیار مناسبی روبرو خواهند شد .

این دانشگاه به دانشجویان ممتاز مقطع فوق لیسانس و دکترا در برخی از رشته ها مانند بهداشت عمومی بورسیه اعطا می کند ؛ دانشجویان با دریافت بورسیه علاوه بر معاف شدن از پرداخت شهریه ، حقوق ماهیانه نیز دریافت می کنند.

اومئو پایتخت فرهنگی اروپا

هزینه های زندگی دانشجویی در اومئو نسبت به شهرهای بزرگ ارزانتر می باشد و دانشجویانی که بدنبال هزینه های پایین تر تحصیل و زندگی هستند ، می توانند این شهر مقرون به صرفه را انتخاب نمایند ؛ هزینه های زندگی دانشجویی در این شهر حدود 900 یورو است ؛ همچنین شهر اومئو میزبان یکی از شعبه های دانشگاه علوم کشاورزی سوئد است ؛ این دانشگاه در زمینه جنگل‌داری و کشاورزی در رتبه چهارم دانشگاه های برتر جهان قرار دارد.

ویدئو ارائه شده تصاویر ویزاهای تحصیلی اخذ شده توسط هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی را نشان میدهد ، این افراد بعد از تحقیق و بررسی های بسیار و اعتماد کامل به موسسه رجبی ، موفق به اخذ ویزای تحصیلی برای رشته های مورد علاقه شان در کشورهای مقصد شده اند.

شما هم میتوانید با درج شماره تماس تان در باکس کرم رنگ زیر ، اولین قدم در راه مهاجرت را بردارید ، مشاوران ما با شما تماس گرفته و سوالات مهاجرتی را پاسخ خواهند داد ؛ این فرصت عالی را ازدست ندهید.

سولنا از ارزانترین شهرهای سوئد

شهر سولنا از ارزانترین شهرهای سوئد و یکی از بهترین شهرهای دانشجویی سوئد برای دانشجویان است ؛ زیرا این شهر یکی از ارزانترین شهرهای سوئد می باشد ؛ همچنین هزینه های زندگی دانشجویی در سولنا نسبت به بسیاری از شهرهای اروپایی دیگر مناسب تر است ؛ این شهر دارای امکانات و شرایط مناسبی برای زندگی دانشجویی می باشد.

شهر سولنا به دلیل پایین بودن نرخ مالیات ، بازار کار بسیار مناسب و چشمگیری دارد و دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های سوئد می توانند وارد بازار کار این شهر شوند ؛ البته این شهر به استکهلم نیز نزدیک است و فارغ التحصیلان می توانند برای صرفه جویی در هزینه ها ، در این شهر ارزان زندگی کرده و در استکهلم مشغول به کار شوند.

دانشگاه کارولینسکا یکی از برترین و قدیمی ترین دانشگاه های علوم پزشکی قاره اروپا می باشد که در شهر سولنا و نزدیکی شهر استکهلم قرار دارد ؛ این دانشگاه جز 5 دانشگاه برتر پزشکی اروپا و 100 دانشگاه برتر جهان محسوب می شود ؛ انتخاب برنده جایزه نوبل در زمینه پزشکی ، فیزیولوژی و روانشناسی برعهده این دانشگاه است و تاکنون پنج نفر از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه موفق به دریافت جایزه نوبل شده اند.

دانشگاه کارولینسکا ( Karolinska Institute ) در نزدیکی یک بیمارستان پیشرفته در منطقه سولنا و هادینگز قرار دارد ؛ هزینه های زندگی دانشجویی در این شهر حدود 800 تا 900 یورو محاسبه شده است ؛  در همین راستا مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد را نیز بخوانید و با شرایط تحصیل این رشته ها در سوئد آشنا شوید.

سولنا از ارزانترین شهرهای سوئد

با امن ترین ، کم هزینه ترین و بهترین کشورهای جهان برای تحصیل در خارج از کشور آشنا شوید ؛ اطلاعات مقالات به روز است.

لینشوپینگ مناسب دوره های زبان

لینشوپینگ مناسب دوره های زبان

شهر لینشوپینگ به عنوان یکی از مراکز فرهنگی سوئد شناخته می شود ؛ این شهر صنعتی دانشگاه های برتر متعددی دارد ، به علاوه کیفیت زندگی بالایی داشته و دارای فرصت های شغلی زیادی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان است ؛ به این دلایل ، لینشوپینگ یکی از بهترین شهرهای سوئد برای تحصیل محسوب می شود و دانشجویان زیادی از سرتاسر دنیا این شهر را برای زندگی دانشجویی انتخاب می نمایند.

یکی از برترین دانشگاه های این شهر دانشگاه دولتی لینشوپینگ است که رشته های مختلفی مانند رشته اقتصاد و تجارت ، پزشکی ، آموزش معلمان ، مهندسی و کامپیوتر و... در آن تدریس می شود ؛ این دانشگاه در سال 1970 تاسیس شد و با اینکه جز دانشگاه های جوان سوئد می باشد ، امروزه به عنوان مرکز فناوری پیشرفته و صنعت نرم افزار در سوئد شهرت یافته است.

دانشگاه دولتی لینشوپینگ یکی از بزرگترین دانشگاه های سوئد است که دارای چهار پردیس دانشگاهی در سه شهر لینشوپینگ ، نورشوپینگ  و لیدینگو می باشد ؛ این دانشگاه 26 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی ارائه می دهد ؛ دانشگاه لینشوپینگ دارای رنکینگ جهانی زیر 400 است ؛ هزینه های زندگی دانشجویی در این شهر حدود 950 تا 1000 یورو در ماه ارزیابی شده است.

مالمو شهر دانشجویی معروف

مالمو شهر دانشجویی معروف به دلیل دانشگاه هایی که دارد ، به یکی از بهترین شهرهای دانشجویی سوئد مشهور می باشد ؛ فرصت های شغلی این شهر خیلی زیاد است و برای مشاغل استارتاپی و شرکت های فنی بسیار مناسب می باشد ؛ بنابراین دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند آینده درخشانی را در مالمو برای خود رقم بزنند ؛ هزینه های زندگی دانشجویی در این شهر حدود 1150 یورو در ماه است.

مالمو دارای یکی از بزرگترین دانشگاه های سوئد است که 250 دانشگاه شریک در سراسر جهان دارد ؛ دانشگاه مالمو برخی از دوره های خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهد ؛ برنامه های تحصیلی این دانشگاه ، دانشجو محور بوده و شامل کارآموزی ، پروژه ، ابتکارات محلی و کار در شرکت های بین المللی می باشد تا دانشجویان را برای ورود به بازار کار آماده کند.

دانشگاه مالمو جز 25 دانشگاه برتر سوئد است که رشته های تحصیلی مختلفی مانند پزشکی و دندانپزشکی ، محاسبات و کامپیوتر ، جرم شناسی ، مطالعات انگلیسی ، حقوق بشر ، مهاجرت بین المللی ، روابط بین الملی ، رسانه و ارتباطات ، اقتصاد ، تربیت بدنی و... را ارائه می دهد.

مالمو شهر دانشجویی معروف

موسسه مهاجرتی رجبی علاوه بر این وب سایت ، در سایر سایت ها و پیچ اینستاگرام نیز فعالیت داشته و در مورد بهترین شهرهای سوئد برای تحصیل اطلاعات مفیدی در اختیار مخاطبانش قرار می دهد ؛ اگر شما نیز مایلید تا از آخرین اخبار مهاجرتی و تحصیلی باخبر شوید ، پیچ اینستاگرام مجموعه ما را دنبال کنید.

اوربرو شهری دانشجویی توریستی

اوربرو شهری دانشجویی توریستی ، دانشجویی سوئد است که دارای دانشگاه های مختلفی می باشد و دانشجویان بین المللی فراوانی در آن زندگی می کنند ؛ هزینه های مناسب زندگی مانند مسکن ، مواد غذایی و تحصیل شهر اوربرو را به یکی از بهترین شهرهای سوئد برای تحصیل دانشجویان تبدیل نموده است.

بهترین شهرهای سوئد برای تحصیل

دانشگاه اوبرو ( Örebro University ) یک دانشگاه دولتی است که در سال 1999 تاسیس شد و هم اکنون به عنوان یکی از برترین و مدرن ترین دانشگاههای جوان در جهان شناخته شده است ؛ دانشگاه اوربرو دارای طیف وسیعی از رشته های تحصیلی می باشد و حدود 60 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی و 80 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا را برگزار می کند ؛ این دانشگاه شامل هشت دانشکده می باشد که عبارتند از :

  1. دانشکده پزشکی
  2. دانشکده سلامت و علوم داروسازی
  3. دانشکده کسب و کار
  4. دانشکد علوم طبیعی و تکنولوژی
  5. دانشکده هنر، تئاتر و موسیقی
  6. دانشکده حقوق ، روانشناسی و علوم اجتماعی
  7. دانشکده علوم انسانی و آموزش
  8. دانشکده مهمانداری ، آشپزی و علوم غذایی

در بین رشته های تحصیلی ، رشته حقوق با حدود 5000 متقاضی محبوب ترین رشته دانشگاه اوربرو است ؛ این دانشگاه با صنایع ، دولت های محلی و منطقه ای ، سازمان های ملی و بین المللی همکاری می کند ، به همین دلیل به یک دانشگاه قدرتمند در سوئد تبدیل شده است ؛ هزینه های زندگی دانشجویی در این شهر حدود 800  تا 900یورو در ماه است.

لولئو

لولئو نیز یکی از بهترین شهرهای سوئد برای تحصیل محسوب می شود ؛ در این شهر دانشگاه صنعتی Lulea قرار دارد که جزء 15 دانشگاه برتر سوئد می باشد ؛ همچنین وزارت علوم ایران دانشگاه لولئو را به عنوان یکی از دانشگاه های برتر و ممتاز جهانی قبول دارد ؛ این دانشگاه در چندین زمینه تحقیقاتی در دنیا پیشرو است ؛ تحقیقات این دانشگاه با همکاری شرکت های معتبری مانند شرکت بلبرینگ سوئد ، شرکت اریکسون ، شرکت بوش و دانشگاه های معتبر بین المللی صورت می گیرد.

دانشگاه لولئو در سال 1971 میلادی در پورسن شهر لولئو تاسیس شد ؛ در حال حاضر این دانشگاه دارای 4 پردیس دانشگاهی است که شاخه های علوم فضایی ، فناوری چوب ، گرافیک و مهندسی بازی های یارانه ای ، موسیقی و رسانه را به زبان سوئدی و انگلیسی ارائه می دهد ؛ همچنین افرادی که به زبان سوئدی آَشنا نیستند ، می توانند در دوره های آموزشی زبان سوئدی این دانشگاه شرکت کرده و مدرک مورد نیاز خود را دریافت کنند.

هزینه های زندگی دانشجویی در این شهر حدود 900 تا 950 یورو در ماه است ؛ توجه کنید که تمامی هزینه های برآورد شده در این مقاله ، بدون در نظر گرفتن شهریه دانشگاه می باشد ؛ در جدول زیر میانگین هزینه های تحصیل در دوره های مختلف دانشگاه های سوئد را آورده ایم :

دوره های مختلف تحصیلی حدود قیمت ها به یورو
دوره های زبان در کشور سوئد 4600 یورو در یک دوره ی 6 ماهه
تحصیل در مقطع کارشناسی 5000 یورو در یک ترم
تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 6500 یورو در یک ترم
تحصیل در رشته های پزشکی 30000 یورو در یک سال
تحصیل در رشته های مهندسی 15000 یورو در یک سال
تحصیل در رشته های علوم انسانی 10000 یورو در یک سال

سوالات پر تکرار بهترین شهرهای سوئد برای تحصیل

این شهر میزبان برخی از بهترین دانشگاه های اروپا است ، دانشگاه های دولتی استکهلم یکی از بهترین و بزرگترین دانشگاه های اسکاندیناوی است که طیف گوناگونی از رشته های تحصیلی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد و جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا در رشته های هنر و علوم انسانی به شمار می رود.

کیفیت بالای زندگی ، شبکه گسترده خدمات حمل ، نقل عمومی و عدم نیاز به یادگیری زبان سوئدی گوتنبرگ را به یکی از بهترین شهرهای دانشجویی سوئد تبدیل کرده است ؛ این شهر دو دانشگاه خوب با رنکینگ جهانی و یک بازار کار پر رونق را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

بله ، هزینه های زندگی دانشجویی شامل خوابگاه ، خورد و خوراک ، خرید کتاب و … در این شهر نسبت به برخی از شهرها مانند استکهلم و گوتنبرگ کمتر می باشد و حدود 1100یورو در ماه تخمین زده شده است ؛ اوپسالا فاصله نزدیکی با استکهلم دارد ، بنابراین دانشجویان پس از فارغ التحصیلی امکان یافتن کار در اوپسالا یا شهر استکهلم را دارند ، فاصله این شهر با استکهلم حدود 35 دقیقه می باشد.

شهر لوند بدلیل هزینه های پایین ، کیفیت بالای زندگی ، امکانات پیشرفته حمل ، نقل و فرصت های شغلی مناسبی که برای دانشجویان دارد ، از بهترین شهرهای دانشجوئی سوئد محسوب می شود ؛  هزینه های ماهانه برآورده شده یک دانشجو در این شهر حدود 950 تا 1000یورو می باشد

امکانات آموزشی و پژوهشی دانشگاه اومئو بسیار پیشرفته است و به عنوان یکی از 32۰ دانشگاه برتر دنیا شناخته می شود ، بنابراین دانشجویان پس از فارغ التحصیلی با فرصت های شغلی بسیار مناسبی روبرو خواهند شد

سولنا از ارزان ترین شهر های سوئد برای تحصیل است. دانشگاه کارولینسکا یکی از برترین و قدیمی ترین دانشگاه های علوم پزشکی قاره اروپا است که در شهر سولنا و نزدیکی شهر استکهلم واقع شده ؛ این دانشگاه جز 5 دانشگاه برتر پزشکی اروپا و 100 دانشگاه برتر جهان محسوب می شود. 

در این مقاله به بررسی بهترین شهرهای سوئد برای تحصیل دانشجویان پرداختیم ؛ امیدواریم رضایت شما را جلب کرده باشد ؛ هلدینگ مهاجرتی رجبی با انتخاب و بهره گیری از بهترین کارشناسان مهاجرتی سعی دارد تا بهترین خدمات را دراختیار هموطنان خود قرار دهد ؛ ما بر این باوریم که شما لایق بهترین ها هستید ، پس بهترینها را برای شما انتخاب نموده ایم ؛ در صورت هر گونه سوال و مشورتی می توانید با مشاوران ما در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نموده و به صورت حضوری یا آنلاین مشاوره تخصصی دریافت نمایید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به سوئد را بخوانید و با تمام راه های قانونی و امن مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه