بیمه دانشجویی در سوئد

بیمه دانشجویی در سوئد یکی از الزاامات تحصیل دانشجویان بین المللی در این کشور است ، به عنوان یک دانشجوی بین ‌المللی ، یکی از اولین چیز هایی که باید قبل از سفر به هر نقطه ‌ای  به آن فکر کنید  بیمه است.

کشور های مختلف در مورد بیمه درمانی الزامات متفاوتی دارند و شما باید مطمئن شوید که در صورت بیماری یا آسیب دیدن در طول اقامت خود در یک کشور خارجی ، تحت پوشش قرار می گیرید.

برای آشنایی با شرایط تحصیل در سوئد به عنوان دانشجوی ایرانی با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید و یا مقاله لینک شده را بخوانید تا با مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه های سوئد و هزینه های تحصیل در آن ها آشنا شوید.

واجد شرایط بودن شما برای بیمه درمانی در سوئد به عوامل مختلفی از جمله مدت زمان پیش بینی شده اقامت و کشور مبدا بستگی دارد ، دانشجویان بین المللی که در سوئد تحصیل می کنند به صورت 24 ساعته تحت پوشش بیمه قرار می گیرند ،  بیمه صدمات جانی دانشجویان را در حالی که در محل دانشگاه هستند پوشش می دهد ؛  بیمه دانشجویی مکمل بیمه صدمات شخصی است.

فهرست مطالب
بیمه دانشجویی در سوئد

در این بخش ، توجه شما را جلب می کنیم به ویدئو و پادکست ارائه شده از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در خصوص بیمه دانشجویی در سوئد ، روناک در کمتر از دو دقیقه اهم مطالب این مقاله را برای شما بازگو کرده تا در کمترین زمان ممکن اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کنید ؛ فایل پادکست قابل دانلود است تا در زمان های فراغت بتوانید به آن گوش دهید.

پادکست بیمه دانشجویی در سوئد

نمایش ویدیو درباره بیمه دانشجویی در سوئد

انواع بیمه دانشجویی در سوئد

همه دانشجویان در سوئد ، صرف نظر از ملیت ، تحت پوشش بیمه عمومی دانشجویی  ، از طریق آژانس خدمات حقوقی ، مالی و اداری سوئد (Kammarkollegiet) هستند ؛ این بیمه در سوئد در ساعات مدرسه و در طول سفر به محلی که ساعات مدرسه در آن سپری می شود ، اعمال می شود ؛ در صورتی که حادثه ای در ارتباط مستقیم با تحصیل دانشجو انجام شود  بیمه حوادث  این آسیب را پوشش می دهد.

انواع بیمه دانشجویی در سوئد را می شناسید؟ اگر دانشجوی بین المللی هستید که بیش از یک سال در سوئد تحصیل می کنید ، از مزایای سلامتی مشابه شهروندان سوئدی برخوردار هستید ، ابتدا باید در اداره مالیات خود ثبت نام کنید و سپس به محض ورود به سوئد یک شماره هویت شخصی ( یا شماره شخصی به زبان سوئدی ) دریافت کنید ، مراحل درخواست ممکن است مدتی طول بکشد تا تکمیل شود ، اما نگران نباشید  ؛ در صورت نیاز به درمان پزشکی در طول مدت زمانی که طول می کشد تا درخواست شما رسیدگی شود ، به طور کامل تحت پوشش قرار خواهید گرفت.

اگر دانشجوی بین المللی هستید که کمتر از یک سال در سوئد تحصیل می کنید ، نمی توانید شماره هویت شخصی دریافت کنید و به طور خودکار به مراقبت های بهداشتی دسترسی نخواهید داشت ،  با این حال، بسیاری از دانشگاه ها و کالج های سوئد از طریق طرح FAS Kammarkollegiet به دانشجویان خود پوشش می دهند، بنابراین باید با دانشگاهی که در آن پذیرفته شده اید بررسی کنید تا ببینید آیا آنها این طرح را ارائه می دهند یا خیر ؛ در غیر اینصورت برای خریداری بیمه خصوصی از شرکت های بیمه اقدام کنید.

تفاوت بیمه مسافرتی با بیمه دانشجویی سوئد​

Travel & Student insurance /  Sweden

تفاوت بیمه مسافرتی با بیمه دانشجویی سوئد

تفاوت بیمه مسافرتی با بیمه دانشجویی سوئد​ چیست؟ هنگامی که مسافرات به سوئد دریافت بیمه مسافرتی الزامی است ، گزینه های مختلفی برای پوشش وجود دارد ، اما تنها شرط اجباری بیمه نامه شما این است که باید هزینه های پزشکی اورژانسی و هزینه های بازگشت به کشور را تا سقف 30000 یورو پوشش دهد ، بنابراین این بیمه از شروع سفر تا پایان سفر شما در زمینه های درمانی و حوادث را پوشش می دهد اما بیمه دانشجویی از پس از ورد دانشجو به سوئد تا زمان حضور در سوئد را پوشش می دهد و مسائل درمانی و حادثه های در طول اقامت در این کشور را در بر می گیرد ، یکی از بخش های بیمه مسافرتی بازگشت به کشور در صورت بروز مشکل در طول سفر است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

معرفی برترین شرکت های بیمه برای دریافت بیمه دانشجویی سوئد توسط مشاوران ماهر رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

نام شرکت های بیمه در سوئد

حدود 50 شرکت بیمه در سوئد وجود دارد و مجموعا بیش از 90 درصد از بازار را بیمه سوئد به خود اختصاص داده است ، استکهلم بزرگترین استان با 31 درصد سهم بازار در صنعت بیمه سوئد) است ، دومین شهر گوتنبرگ با 24 درصد شرکت بیمه در سوئد است ، مالمو همچنین دارای تعداد زیادی شرکت بیمه است و 11 درصد شرکت های بیمه سوئد را در خود جای داده است ، این سه استان مجموعاً 66 درصد سهم بازار را در کل صنعت بیمه سوئد دارند ، اما نام شرکت های بیمه در سوئد چیست؟

Folksam : یکی از بزرگترین شرکت های بیمه در سوئد است ، دفتر مرکزی شرکت در استکهلم واقع شده است ، فولکسام ارتباط نزدیکی با سازمان‌ های تعاونی و اتحادیه‌ های کارگری در سوئد دارد و در سال 1908 به عنوان شعبه بیمه Kooperativa Förbundet ، KF ، سازمان اصلی خرده‌ فروشی تعاونی راه‌ ندازی شد.

Länsförsäkringar : یا به معنای واقعی کلمه بیمه شهرستان ، یک گروه سوئدی از شرکت های بیمه متعلق به مشتریان است ، این گروه متشکل از 23 شرکت مستقل ، یک شرکت در هر یک از شهرستان های سوئد است که تحت یک نام تجاری مشترک همکاری می کنند.

: Skandia به عنوان یک شرکت بیمه سوئدی در سال 1855 شروع به کار کرد ، امروزه این برند در اروپا ، آمریکای لاتین و آسیا فعالیت می کند ، Skandia همچنین یک بانک اینترنتی به نام Skandiabanken در منطقه نوردیک دارد.

اگر قصد تحصیل در دانشگاه های سوئد را دارید ، مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید ؛ اطلاعاتی به روز و جالب که شاید ندانید!

Insurance conditions/ Migration Agency

شرایط بیمه مورد تایید اداره مهاجرت سوئد

شرایط بیمه مورد تایید اداره مهاجرت سوئد​ قوانین خاص خود را داراست و بایستی حداقل 200000 دلار را پوشش دهد ، علاوه بر این بیمه دانشجویی بایستی هزینه repatriation یعنی بازگشت دانشجو به کشور مبدا در صورت وقوع حادثه ای را پوشش دهد ، همچنین بیمه دانشجویی دانمارک بایستی کل مدت سفر شما را پوشش دهد و در نامه ویزای شما نیز ذکر شود ، برای آشنایی با سایر مدارک مورد نیاز برای صدور ویزا مقاله مهاجرت به سوئد را مطالعه نمایید.

شرایط بیمه مورد تایید اداره مهاجرت سوئد​

تفاوت بیمه دانشجویی با سایر بیمه ها

بیمه دانشجویی در سوئد در برگیرنده هزینه های درمان ، دندانپزشکی ، معلولیت ، مراقبت های پزشکی ، حمل و نقل آمبولانس ، بستری ، جراحی ، درمان و دارو های تجویزی است ، اما سایر بیمه ها مانند بیمه کار در برگیرنده بیمه بی کاری ، پرداخت غرامت در صورت وقوع فوت یا معلولیت در حین انجام کار ، خدمات توانبخشی غیره می شود ؛ در بیمه دانشجویی کل زمان حضور دانشجو در سوئد تحت پوشش بیمه است اما در سایر بیمه ها بسته به زمان قرارداد خرید بیمه فرد می تواند از خدمات بیمه استفاده نماید ؛ در بیمه دانشجویی گزینه بازگشت به کشور وجود دارد در صورتی که در سایر بیمه ها این مورد تحت پوشش نیست.

همه افراد شاغل در سوئد تحت پوشش بیمه بیکاری هستند ، اما اگر عضو صندوق بیکاری داوطلبانه نباشند ، پرداخت بیمه بسیار کم است ، برای واجد شرایط بودن برای بیمه بیکاری ، باید حداقل 50 درصد تمام وقت به مدت حداقل 6 ماه در 12 ماه گذشته کار کرده باشند ، برای آگاهی بیشتر مقاله کار در سوئد را مطالعه نمایید.

شرایط بیمه دانشجویی برای تحصیل در کشورهای خارجی بسیار مهم است ، مقالات زیر با هدف مقایسه و تحلیل به شما تقدیم شده.

سوالات پر تکرار بیمه دانشجویی در سوئد

یکی از ویژگی های خوب تحصیل در کشور آلمان این است که شهریه تحصیلی ندارد و شما فقط هزینه ثبت نامی دارید.

در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی ، بیمه دانشجویی در سوئد را به عنوان یکی از الزامات صدور ویزای دانشجویی بررسی و معرفی کردند ، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید ، همچنین اگر در سن تحصیل نیستید و یا تحصیل خود را تمام کرده و به دنبال مهاجرت قانونی به سوئد هستید حتما مقاله مهاجرت به سوئد از مشاوارن و متخصصان ما در در همین سایت بخوانید تا تمامی راه های ممکن برای مهاجرت قانونی را بشناسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه