تحصیل دکترا در سوئد

تحصیل دکترا در سوئد بر پایه انجام تحقیق و ارائه پایان نامه دکترا اجرا و برگزار می شود و شرکت در این دوره می تواند یک موفقیت بسیار بزرگ را برای دانشجویان به ارمغان آورد و آینده شغلی آنان را تضمین نماید.

دانشجویان در این مقطع پایان نامه خود را تحت نظارت ۲ استاد راهنما که از اعضای هیئت علمی دانشگاه مورد نظر متقاضی هستند ، انجام داده و در صورت قبولی مدرک خود را دیافت خواهند کرد ، در ادامه با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا تحصیل دکترا در سوئد را بیش تر بشناسید ، همچنین توصیه کارشناسان ما ، مطالعه مقاله تحصیل در سوئد است ، چراکه اطلاعات اولیه و به روزی در زمینه نحوه اخذ پذیرش ، زبان و هزینه تحصیل و بسیاری موراد دیگر را دریافت خواهید کرد.

تحصیل دکترا در سوئد در حال حاضر یکی از بهترین گزینه های موجود در اروپا و جهان است که با در اختیار داشتن دانشگاه های مورد قبول و بسیار پر اعتبار در این زمینه توانسته خود را به عنوان یکی از پر متقاضی ترین مقاصد تحصیل دکترا در جهان معرفی نماید.

دانشگاه های خصوصی و دولتی بسیاری در سوئد در حال ارائه این مقطع به دانشجویان خارجی و داخلی هستند ، برای رسیدن به این امر مهم باید یک رزومه درخشان و سوابق تحصیلی با کیفیتی را برای دانشگاه و اساتید راهنمای این کشور تهیه کنید.

فهرست مطالب
تحصیل دکترا در سوئد

شرایط تحصیل مقطع دکترا سوئد

یقینا جهت تحصیل دکترا در سوئد باید مدارک را تهیه و شرایطی را دارا باشید تا بتوانید در چنین دانشگاه های با کیفیت و معتبری پذیرفته و شروع به تحصیل نمایید ، این مدارک و شرایط با توجه به هر دانشگاه و هر استاد راهنما با یکدیگر تفاوت هایی خواهند داشت و معمولا هر مرکز و هر استاد به یکی از این موارد اهمیت بیش تری خواهد داد که باید قبل از ارسال مدارک در این باره اطلاعات مناسب و دقیقی را به دست آورید.

همواره برخی از مدارک و شرایط در میان تمامی آن ها یکسان بوده یا دارای حداقل خاصی می باشد ، توصیه می نماییم با مشورت با کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی اطلاعات دقیقی در رابطه با هریک از مراکز آموزشی و دانشگاه ها در سوئد به دست آورید ، برخی از مهم ترین شرایط تحصیل مقطع دکترا سوئد به شرح زیر است:

  •  ارائه مدرک لیسانس و فوق لیسانس از دانشگاه های معتبر به همراه ترجمه کامل
  •  ارائه ریز نمرات و معدل مقاطع تحصیلی پیشین
  •  ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره 6.5 به بالا یا تافل با نمره 90 به بالا
  •  ارائه یک پروپوزال ، عنوان تحقیق و پروژه دکترا بسیار قوی و متقاعد کننده به استاد راهنما و دانشگاه
  •  ارائه سوابق علمی مانند مقالات ، تحقیقات و پژوهش های بین المللی مثلا ISI
  •  تهیه یک یا چند توصیه نامه از اساتید و دانشگاه های تحصیل مقطع فوق لیسانس و لیسانس
  •  محدودیت سنی برای تحصیل دکترا در سوئد وجود ندارد اما یقینا سن کمتر امتیاز بیش تری خواهد داشت.
شرایط تحصیل مقطع دکترا سوئد
روش های تحصیل دکتری در سوئد

روش های تحصیل دکتری در سوئد

برنامه های تحصیل دکترا در سوئد بر پایه انجام تحقیق و ارائه پایان نامه دکترا زیر نظر اساتید راهنما است و به طور کلی تمرکز اصلی دانشجویان در تحصیل دکترا در سوئد ، تحقیقات اصلی مورد نیاز برای پایان‌نامه آنان خواهد بود ، در سوئد فقط به صورت فردی و زیر نظر استاد راهنما و با راهنمایی آنان ، مقطع دکترا ارائه می گردد و نوعی دکترای ساختار یافته در آن وجود ندارد.

البته در برخی از رشته و گرایش ها اساتید راهنما جهت پیشبرد پایان نامه دانشجویان را در برخی از مراکز ، آزمایشگاه ها و غیره به کار و فعالیت گروهی برای مدتی خاص معرفی می نمایند که باعث کسب تجربه و پیشبرد قسمتی از پایان نامه آنان خواهد شد.

روش های تحصیل دکترا در سوئد به نوعی همان روشی است که در اکثر دانشگاه های جهان به کار گرفته می شود و هنوز هم بسیاری از اساتید آن را یکی از بهترین روش های ارائه و آموزش دوره دکترا برای دانشجویان این مقطع می دانند ، البته دانشجویان دوره دکترا در سوئد در اکثر دانشگاه ها در هنگام تحصیل به یک عنوان کاری و شغلی نیز مشغول و به کار گرفته می شوند تا مخارج خود را نیز در حین تحصیل به دست آورند.

شروع ترم تحصیلی دکترا سوئد

باید دقت داشته باشید که هیچ تاریخ شروع جهانی و به طور رسمی برای شروع ترم تحصیلی دکترا سوئد اعلام نشده است ، زیرا برخی از دانشگاه ها تاریخ درخواست را خود تعیین می نمایند و برخی دیگر از مراکز داوطلبان را به صورت متوالی و با توجه به دریافت درخواست ها پذیرش می کنند ، اما اکثر دوره های تحصیل دکترا در سوئد از ابتدای ترم پاییز ( معمولا در اوایل اکتبر ) شروع می شود و با این حال برخی از پروژه های دکترا انعطاف پذیری برای شروع در هر زمانی از سال را دارند.

به همین خاطر نباید زمان دقیق و معینی را برای شروع این مقطع برای تمامی دانشگاه ها در سوئد در نظر داشته باشید و باید با دانشگاه های مد نظر خود مرتبط بوده و از زمان های ددلاین آن ها و زمان شروع دوره های دکترای آنان در رشته ها و گرایش های مختلف مختلف اطلاع دقیقی کسب نمایید.

توصیه می کنم جهت انجام این کار با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی رجبی تماس حاصل نموده و از حداکثر مهلت های موجود برای ارسال مدارک در دانشگاه های مختلف این کشور مطلع شوید.

شروع ترم تحصیلی دکترا سوئد
استاد راهنما برای دکتری سوئد​

Supervisor Swedish PhD

استاد راهنما برای دکتری سوئد

جهت یافتن استاد راهنما برای دوره دکتری سوئد شما باید ابتدا دانشگاه های ارائه کننده این مقطع در رشته و گرایش مرتبط با مدرک تحصیلی خود در سوئد را بیابید تا بتوانید برای ارسال درخواست جهت تحصیل دکترا در سوئد اقدام نمایید ، در ادامه باید پیش از پایان دد لاین و در فاصله ای مناسب اقدامات لازم را انجام دهید تا با کمبود وقت در صورت نیاز به ارسال مدارک بیش تر و یا تصحیح مدارک مواجه نگردید.

پس از یافتن دانشگاه های مد نظرتان ، باید اساتیدی را که در سایت دانشگاه یا خود دانشگاه در زمینه تحقیق شما و یا رشته تحصیلی شما اقدام به پذیرش دانشجو به جهت همراهی در دوره دکترا می نمایند را پیدا کرده و با آنان مکاتبه نمایید ، دقت داشته باشید که برای دوره دکترا لازم نیست که دقیقا رشته و یا گرایش تحصیلی شما مورد بررسی قرار گیرد بلکه زمینه فعالیت و تحقیقات می تواند بسیار فراگیرتر و جامع تر نیز باشد.

در این مرحله شما باید با ارسال مدارک و رزومه تحصیلی به طور کامل به همراه عنوان پروپوزال و موضوع تحقیق خود به استاد راهنما و مکاتبه با وی نظر او را در پذیرش و همراهی در جهت انجام این امر ترغیب نمایید تا وی شما پذیرفته و دعوت نامه را برایتان ارسال نماید ، در مرحله آخر با دریافت دعوت نامه و نامه پذیرش در دانشگاه برای دریافت ویزا اقدام نموده و برای مهاجرت به سوئد اقدام خواهید نمود.

با برخی از کشورها که می توانید برای تحصیل مقطع دکترا به آن ها فکر کنید آشنا شوید ؛ با تحقیق بیشتر بهترین نتیجه را بگیرید.

شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا

یکی از مهم ترین مسائل پیش روی برخی از دانشجویان جهت تحصیل دکترا در سوئد ، شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا می باشد که باید حتما اطلاعات جامعی را در این باره به دست آورید تا بتوانید در زمان مناسب ، اقدامات مناسب را انجام دهید ، خوشبختانه سوئد یکی از معدود کشورهای جهان است که بهترین شرایط را برای همراهان دانشجویان دکترای خارجی فراهم آورده است.

برخلاف بسیاری از کشورها که در ابتدا نیاز است که خود دانشجو در خاک آن کشور حضور یافته و پس از مدتی اجاره ورود همراهان وی را صادر می نمایند ، کشور سوئد از همان ابتدا اجازه همراهی همسر و فرزندان زیر 18 سال را برای دانشجویای که قصد تحصیل دکترا در سوئد را دارند ، صادر می نماید ، دقت داشته باشید که اخذ ویزای الحاق برای همراهان می بایست قبل از ورود به سوئد و در خاک کشورمان اقدام شود.

همچنین برای همراهانی که اجازه اقامت بیش از 6 ماه را در سوئد دریافت کرده اند ، مجوز کار در سوئد صادر می شود و آنان می توانند تا پایان مهلت اقامت خود در این کشور شاغل شده و درآمد کسب نمایند ، همچنین در صورتی که هریک از همراهان موفق به دریافت پذیرش در هر مرکز آموزشی این کشور شوند ، می توانند به تحصیل در این کشور نیز بپردازند ، اگر به کار در سوئد فکر می کنید و می خواهید بعد از پایان تحصیلاتتان در سوئد کار کنید ، حتما سری به مقاله لینک شده بزنید و با مشاغل مورد نیاز این کشور و قوانین حاکم بر بازار کار سوئد آشنا شوید.

شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا
میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا سوئد​

Salary Swedish doctorate

میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا سوئد

همانطور که مطلع هستید با تحصیل دکترا در سوئد می توانید علاوه بر تحصیل به صورت پاره وقت به کار نیز مشغول شده و درآمد کسب نمایید ، اما علاوه بر این دانشجویان به دلیل همراهی با اساتید راهنما و پیشبرد و همکاری در موضوع تحقیق و پژوهش مبلغی را به عنوان دستمزد از اساتید و یا دانشگاه دریافت خواهند کرد که در هر رشته و نسبت به دانشگاه و اساتید متفاوت است ، این نوع کمک هزینه را به عنوان Research Assistantship ( RA )می شناسند.

در موارد RA دستمزد و یا حقوقی که به دانشجو داده می شود از منبع مالی دریافت می شود که برای انجام آن پروژه در نظر گرفته شده است ، علاوه بر این روش برخی از دانشجویان دکترا گاها به عنوان دستیار آموزشی در دانشگاه به کار گرفته می شوند و کارهایی همچون تحصیح برگه های امتحانی ، ترجمه ، برگزاری کلاس‌های حل تمرین ، ارائه آزمایشگاه‌ها و غیره به آنان سپرده می شود و در ازای آن مبلغی را به عنوان حقوق از دانشکده یا دانشگاه دریافت می نمایند.

این گونه مشاغلی را که از طرف دانشگاه به دانشجویان محول می شود را Teaching Assistantship ( TA ) می نامند ، طبق آخرین آمار در سال 2021 میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا سوئد در حین تحصیل به طور متوسط ماهانه 30 هزار کرون اعلام شده است که این درآمد مشمول مالیات نیز نمی شود.

قطعاً برای تحصیل مقطع دکترا در خارج از کشور به دنبال اخذ بورسیه هستید! مطالعه مقالات زیر راه را به شما نشان می دهد.

کار و اقامت بعد از تحصیل دکتری سوئد

کار و اقامت بعد از دکترا در سوئد یکی از مهم ترین دغدغه های دانشجویان فارغ التحصیل شده است که در صورت نتیجه بخش بودن ، می تواند یکی زندگی خوب و راحت را در یکی از بهترین کشورهای جهان به ارمغان آورد . دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا پس ار اتمام تحصیل دکترا در سوئد در صورت نیاز می توانند حداکثر به مدت 6 ماه در این کشور اقامت داشته و برای کاری مناسب جستجو کنند.

البته باید پس از اتمام تحصیلات خود برای این اقامت درخواست نمایید و این مجوز اتوماتیک صادر نمی شود ، چنان چه در این مدت موفق به یافتن شغل مورد علاقه و مناسب خود شوید می توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر داده و در این کشور به کار مشغول شوید.

اولین ویزای کاری که برای اقامت شما در سوئد صادر می گردد ، ویزایی 2 ساله می باشد و پس از اتمام آن نیز می توانید به مدت 2 سال دیگر چنان چه هنور شاغل باشید ، آن را تمدید نمایید ، پس از گذشت این 4 سال چنان چه هیچ گونه جرمی مرتکب نشده و بیمه خود را به طور کامل پرداخت کرده باشید خواهید توانست برای اقامت دائم سوئد درخواست نموده و پس از آن نیز در صورت علاقه با داشتن شرایط کافی شهروندی این کشور را نیز به دست آورید.

کار و اقامت بعد از تحصیل دکتری سوئد

مزایای اخذ مدرک دکترا از سوئد

سوئد با داشتن یکی از بهترین سیستم های آموزشی در جهان و همچنین سرانه بالا و رفاهی عالی برای مردم ، یکی از 5 کشور برتر جهان برای مهاجرت و نقل مکان می باشد ، پس به یقین تحصیل دکترا در سوئد نیز یکی از بهترین فرصت های پیش روی هر فرد خواهان تحصیل است که باید در صورت فراهم بودن شرایط آن را بی چون و چرا به دست آورد.

یقینا مزایای اخذ مدرک دکترا از سوئد بسیار زیاد است ، اما در این قسمت ما برخی از مهم ترین آنان را برای شما تهیه کرده ایم که می تواند دید مناسب و کلی را به شما انتقال بدهد.

  •  تحصیل در دانشگاه های برتر و معتبر جهان
  •  دریافت مدارک بسیار معتبر و با ارزش از دانشگاه های سوئد در مقطع دکترا
  •  تحصیل رایگان و یا بسیار ارزان در این مقطع
  •  دریافت حقوق و کمک هزینه هایی جهت اقامت و زندگی
  •  وجود فرصت های شغلی زیاد و با درآمد بالا پس از دریافت مدرک
  •  امکان همراهی خانواده از همان ابتدای مهاجرت
  •  امکان کار و تحصیل برای همراهان و خانواده
  •  تحصیل به زبان انگلیسی در این مقطع
  •  امکان دریافت اقامت دائم پس از اتمام تحصیلات
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با ثبت شماره تماس خود ، از سالها تجربه مشاوران ما بهره مند می شوید ؛ مشاوره تلفنی رایگان ، هدیه رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار تحصیل دکترا در سوئد

مدرک زبان آیلتس با نمره 6.5 به بالا یا تافل با نمره 90 به بالا

هیچ تاریخ شروع جهانی و به طور رسمی برای شروع ترم تحصیلی دکترا سوئد اعلام نشده اما اکثر دوره های تحصیل دکترا در سوئد از ابتدای ترم پاییز ( معمولا در اوایل اکتبر ) شروع می شود.

بله ، برخلاف بسیاری از کشورها ، سوئد از همان ابتدا اجازه همراهی همسر و فرزندان زیر 18 سال را برای دانشجویای که قصد تحصیل دکترا در سوئد را دارند ، صادر می کند ، توجه کنید که قبل از ورود به سوئد و از ایران باید اقدامات لازم را انجام دهید.

طبق آخرین آمار  2021 میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا سوئد در حین تحصیل به طور متوسط ماهانه 30 هزار کرون و معاف از مالیات است.

خیر ، حداکثر به مدت 6 ماه می توانید در این کشور اقامت داشته و به دنبال کار باشید ، بعد از یافتن کار ، به مدت 2 سال ویزا خواهید داشت و بعد از 4 سال اگر هیچ جرمی برایتان ثبت نشده باشد به اقامت دائم سوئد می رسید.

این موارد برخی از مزایای تحصیل دکترا در سوئد بود که به شما تقدیم نمودیم ، جهت کسب اطلاعات کافی در این زمینه و دیگر زمینه ها و اطلاعات کشور سوئد با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی تماس حاصل فرمایید و یا به صورت حضوری در دفاتر تهران و شیراز ما با کارشناسان ما دیدار فرمایید ، همچنین در پایان ، توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به سوئد را حتما بخوانید تا با تمام روش های قانونی و امن برای مهاجرت به این کشور آشنا شوید ؛ شاید برخی از روش ها را تا کنون نمی شناختید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه