بهترین شهر ترکیه برای تحصیل و زندگی

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
بهترین شهر ترکیه برای تحصیل و زندگی
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

بهترین شهر ترکیه برای تحصیل و زندگی را در این محتوا از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد ، با ما همراه باشید.

شهرهای ترکیه از نظر زیبایی در جهان زبانزد هستند و مکان های بسیار زیبایی از این شهرها برای تحصیل همه دانشجویان در نظر گرفته شده است ، اگر قصد شرکت در یک برنامه آموزشی در ترکیه را دارید ، فرصت های زیادی در بهترین شهر ترکیه برای تحصیل و زندگی در انتظار شما هستند.

چنانچه قصد تحصیل در دانشگاه های معتبر کشور ترکیه را دارید حتما مقاله تحصیل در ترکیه را که پیشتر به شما تقدیم شده است را مطالعه نمایید تا در خصوص شهریه ها ، هزینه های زندگی دانشجویی ، بورسیه و چگونگی اخذ ویزای تحصیلی ترکیه اطلاعات جامعی را کسب نمایید.

بهترین شهرهای دانشجویی ترکیه

  • استانبول
  • آنکارا
  • ازمیر
  • آنتالیا
  • بورسا
  • غازی عنتپ
  • ترابزون
بهترین شهر ترکیه برای تحصیل و زندگی

شهر رویایی استانبول و شرایط تحصیلی آن

استانبول مشهورترین و شلوغ ترین شهر ترکیه است و در لیست ده شهر زیبای جهان قرار دارد ، استانبول پیشینه تاریخی شگفت انگیز و افسانه ای دارد و همچنین یک نقش کلیدی منحصر به فرد به عنوان پل بین قاره های آسیا و قاره اروپا دارد.

استانبول بیش از ۵۰ دانشگاه دارد و به لطف این تنوع دانشگاهی ، هر دانش آموزی می تواند با کمی تلاش رویای خود را در استانبول پیدا کند ، استانبول دارای جشنواره ها و برنامه های فرهنگی و آموزشی بسیاری مانند جشنواره فیلم ، کارناوال کتاب ، کنسرت و غیره است.

دانشگاههای دولتی استانبول شامل ؛ دانشگاه استانبول ، دانشگاه Boğaziçi ، دانشگاه گالاتاسرای ، دانشگاه استانبول ، دانشگاه فنی استانبول ، دانشگاه مرمره ، دانشگاه هنرهای زیبا میمار سنان و دانشگاه فنی یلدوز است.

در مقاله ای در همین سایت دانشگاه بغازیچی ترکیه را به طور کامل به شما عزیزان معرفی کرده ایم.

تعداد دانشگاههای خصوصی استانبول ۳۰ موسسه است که برخی از مهم ترین آنها شامل ؛ دانشگاه کوچ ، دانشگاه صبانچی ، دانشگاه آیدین استانبول ، دانشگاه بیکنت ، دانشگاه صباح الدین زعیم ، دانشگاه Bahçeşehir است.

استانبول دارای ۳۹ منطقه شهری یا به عبارتی شهرستان است که هر کدام از آنها دارای مناطق جذاب و دیدنی هستند ، دو فرودگاه بزرگ این شهر فرودگاه بین المللی آتاتورک (اصلی ترین) و فرودگاه بین امللی سابیها گوکچن است.

حمل و نقل غالب استانبول از طریق اتوبوس و مترو است ، فاصله استانبول تا آنکارا (پایتخت) ۳۵۲ کیلومتر است ، سفارت ایران در آنکارا است اما یک سرکنسولگری در استانبول نیز وجود دارد که به امور کنسولی اتباع ایرانی رسیدگی می کند.

تحصیل در شهر آنکارا ، پایتخت کشور ترکیه

آنکارا پایتخت ترکیه و شهری واقع در مرکز کشور است ، آنکارا برای یک دانشجو، شهری ارزانتر از استانبول است ، آنکارا دارای ۱۹ دانشگاه است که مشهورترین دانشگاههای ترکیه مانند دانشگاه فنی خاورمیانه یا دانشگاه بیلکنت در آنجا واقع شده است.

تحصیل در شهر آنکارا ، پایتخت کشور ترکیه

تعداد دانشگاه های دولتی آنکارا شامل ؛ دانشگاه غازی ، دانشگاه آنکارا ، دانشگاه فنی خاورمیانه ، دانشگاه علوم اجتماعی آنکارا ، دانشگاه حاجت تپه ، دانشگاه Yildirim Beyazit و دانشگاه Haci Bayram Vali است.

آنکارا دارای ۸ دانشگاه خصوصی با نام های ؛ دانشگاه بیلکنت ، دانشگاه باسکنت ، دانشگاه آتیلیم ، دانشگاه Cankaya ، دانشگاه Ufuk ، دانشگاه اقتصاد و تکنولوژی TOBB و دانشگاه TED است.

آنکارا برای زندگی بسیار آرام تر از استانبول است ، بسیاری از نهادهای دولتی در آنکارا وجود دارد ، بنابراین شهروندان عمدتا با ذهنیت مدنی بیشتری کار می کنند.

حمل و نقل عمومی غالب در آنکارا اتوبوس ، مترو و تاکسی است ، مترو آنکارا یکی از بزرگترین و سریع ترین ها در کشور است.

آنکارا دارای تفرجگاه های دیدنی بسیاری است که برخی از مشهورترین آنها دریاچه زیبای مورگان ، قلعه آنکارا ، عبادتگاه اکوستوس ، آکواریوم آنکارا و موزه های مشهور آنکارا است ، این مناطق دیدنی اغلب در فاصله نزدیک از هم قرار دارند و شما به عنوان دانشجو به راحتی می توانید در یک روز تعطیل از چند مورد آنها دیدن کنید.

ازمیر ، سومین شهر دانشجویی ترکیه

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه است و به خاطر آزادی خود شهرت دارد ، اگر در ازمیر دانشجو باشید ، هر خیابان و مکانی برای شما رنگارنگ و لذت بخش است.

ازمیر در شبانه روز شهری بسیار امن است ، می توانید دوستان خود را در ساحل ملاقات کنید و از شب تا صبح زود اوقات خوبی را در کنار آنها داشته باشید ، ازمیر همچنین دارای دانشگاه های بسیار با کیفیت است.

۳ دانشگاه خصوصی در ازمیر و ۶ دانشگاه دولتی در ازمیر وجود دارد ، دانشگاه های دولتی ازمیر عبارتند از ؛ دانشگاه اژه ، دانشگاه دوکوز ایلول ، دانشگاه تکنولوژی ازمیر ، دانشگاه Katip Celebi و دانشگاه Bakircay ازمیر.

فرودگاه ازمیر و فرودگاه بین المللی عدنان دو فرودگاه پرتردد ازمیر هستند که به صورت شبانه روزی فعالیت دارند ، فاصله ازمیر تا آنکارا ۵۲۰ کیلومتر و تا استانبول ۳۲۸ کیلومتر است.

در مورد فعالیت تیم سرکنسولگری ایران در ازمیر باید یادآور شویم که هوطنان ایرانی در ازمیر برای انجام امور کنسولی خود باید به استانبول مراجعه کنند اما در سال ۱۴۰۰ اطلاعیه ای مبنی بر حضور تیم سرکنسولگری ایرانی در ازمیر اعلام شد که طی آن از ایرانیان مقیم ازمیر درخواست شده است که در صورت تمایل به حضور سرکنسولگری در شهر ازمیر درخواست خود را ثبت کنند.

درباره شهر آنتالیا برای تحصیل

آنتالیا یکی از مشهورترین مکانهای گردشگری ترکیه است ، یک ساحل طولانی و شگفت انگیز در آنتالیا وجود دارد ، آنتالیا در طول یک سال هیچ روز سردی ندارد و در آنجا هوا حداقل ۱۵ درجه سانتیگراد است.

درباره شهر آنتالیا برای تحصیل

آنتالیا در کنار دریای مدیترانه واقع شده است و دارای دانشگاه ها و فرصت های مختلف است ، دانشگاه akdeniz (دولتی) ، دانشگاه بین المللی آنتالیا یا Blim (خصوصی) ، دانشگاه Akev (خصوصی) ، دانشگاه علاءالدین کی قباد (دانشگاه خصوصی واقع در آلانیا که از شهرستان های استان آنتالیا است) از بهترین دانشگاه های آنتالیا به شمار می روند.

آنتالیا از نظر مناطق گردشگری و زیبایی های طبیعی هیچ چیزی کم ندارد و قطعا هر دانشجویی رویای دیدن این شهر را دارد ، حمل و نقل و رفت و آمد به این شهر بسایر راحت و در دسترس است و تنها گزینه بد آن نبودن دفتر سرکنسولگری است که دانشجویان را به استانبول می کشاند.

فاصله آنتالیا تا آنکارا ۳۸۴ کیلومتر و فاصله آنتالیا تا استانبول ۴۸۱ کیلومتر است ، سرکنسولگری استانبول کارهای کنسولی مربوط به اتباع ایرانی در شهرهای نزدیک خود مانند آنتالیا ، آدنا ، آیدین ، بالیک اسیر ، بیلجیک ، بورسا ، چانکاکاله ، کیریک کاله ، ادیرنه ، ازمیر ، مانیسا ، ساکاریا ، موغلان ، کوجا ائلی و اوشاک را انجام می دهد.

در واقع مهاجران ایرانی جهت انجام امور کنسولی خود باید به آنکارا بروند اما در شرایط شیوع کرونا هیات موقتی از سفارت ایران برای انجام کارها در آنتالیا مستقر شده و به امور کنسولی هموطنان رسیدگی کردند.

شهر دانشجویی بورسا در ترکیه

بورسا یکی از شهرهای پیشرفته و بسیار مشهور ترکیه است ، بورسا بسیار نزدیک به استانبول (تقریبا ۲۳۰ کیلومتر ) است و شما با رانندگی ۲ ساعت می توانید به استانبول سفر کنید.

بورسا هم از نظر اقتصادی و هم از نظر شرایط تحصیل موقعیت مناسب تری را برای دانشجویان فراهم می کند ، دانشگاه اولوداگ که در بورسا قرار دارد ، در ترکیه بسیار مشهور است ، این دانشگاه آموزش با کیفیت بالا و دوره های بسیار متنوعی را ارائه می دهد.

دانشگاه فنی بورسا نیز یک دانشگاه دولتی غیر انتفاعی است که رنکینگ ان در ترکیه ۱۲۸ و در جهان ۶۷۱۳ می باشد.

بورسا یک شهر آرام با ۳ میلیون جمعیت است ، این شهر همچنین دارای مکان های سرسبز ، پارک ها و جنگل های زیبا برای گردش و تفریح است ، رفت و آمد در این شهر از طریق مترو ( معروف به بورسا رای ) ، اتوبوس و تاکسی است.

راه های ارتباطی شهر بورسا و استانبول

به طور کلی می توان گفت این شهر برای افرادی مناسب است که می خواهند نزدیک استانبول باشند و در عین حال با هزینه های کمتر در ترکیه تحصیل کنند ، در حال حاضر سیستم راه آهن بین شهری ترکیه از بورسا نمی گذرد اما افراد می توانند با قطار شهر دیگری ( Esliseheir ) به سمت بورسا بروند و در میانه راه با اتوبوس به بورسا برسند.

قایق هم یکی از سریع ترین راه ها ( ۱ ساعت ) برای مسافرت از بورسا به استانبول است و لازم به ذکر است که قایق ها به شهر قزلیالی می روند و از آنجا باید با اتوبوس به بورسا رفت.

یک فرودگاه هم در بورسا وجود دارد که پروازهایی به تمام نقاط داخلی دارد ، پروازهای خارجی فرودگاه Yenisiehr بورسا از طریق ترانزیت از یک فرودگاه بین المللی انجام می شود و برای دانشجویان ایرانی به دلیل نزدیکی استانبول به بورسا بهترین گزینه برای ترانزیت فرودگاه آتاتورک استانبول می باشد.

شهر دانشجویی غازی آنتپ ترکیه

Gaziantep در قسمت غربی ترکیه واقع شده است ، این شهر در منطقه بسیار محبوب و توسعه یافته است.

شهر دانشجویی غازی آنتپ ترکیه

Gaziantep با غذاهای مخصوص مانند Kebaps ، Baklava ، Katmer بسیار معروف شده است ، در Gaziantep می توانید موزه ها ، مکان های باستانی و باغ وحش را نیز پیدا کنید.

فاصله غازی انتپ تا آنکارا ۷۰۰ کیلومتر ( ۱۰ ساعت ) و فاصله آن تا استانبول ۱۱۴۰ کیلومتر معادل ۱۶ ساعت رانندگی است ، فرودگاه اوگوزلی در این شهر پروازهای داخلی دارد و برای سفر از ایران احتمالا باید به فرودگاه های بین المللی آنتالیا بروید و از آنجا به غازی عنتیب سفر کنید ، فاصله این شهر تا آنتالیا ۲۰۰ کیلومتر ( ۴ ساعت ) است.

به عنوان یک دانشجو ، دانشگاه Gaziantep یک دانشگاه دولتی است و از پس زمینه های آموزشی با کیفیت بالا برخوردار است ، ربان تدریس در این دانشگاه انگلیسی ، رتبه داخلی این دانشگاه ۳۶ و رتبه بین لمللی آن ۲۵۴۹ است.

ترابزون ، هفتمین شهر دانشجویی ترکیه

ترابزون در ضلع شمالی ترکیه در امتداد دریای سیاه و بسیار نزدیک به منطقه جنگلی واقع شده است ، این شهری است که می توانید هم طبیعت سبز و هم طبیعت آبی پیدا کنید.

در این شهر دو دانشگاه به نامهای karadeniz با رتبه کشوری ۳۷ و رتبه جهانی ۲۲۹۸ و همچنین دانشگاه آوراسیا با رتبه ۱۴۵ کشوری و ۷۰۵۲ جهانی ، وجود دارد.

فاصله ترابزون تا آنکارا ۷۸۰ کیلومتر بوده و فاصله این شهر از مرز بازرگان ایران ۶۰۰ کیلومتر است ، رفت و آمد با قطار از تهران به ترابزون نیز مقدور است.

فرودگاه ترابزون از نظر جابه جایی مسافر نهمین فرودگاه بزرگ کشور محسوب می شود و پروازهای خارجی آن به برخی کشورهای عربی و آلمان است.

دفتر سرکنسولگری ایران در ترکیه فعال است و هموطنان عزیز می توانند بدون مشکل امور کنسولی خود را در آنجا انجام دهند.

ترکیه کشور بزرگی است و هنوز شهرهای دیگری در ترکیه وجود دارد که بهترین مکان ها را دارند و برای دانشجویان بین المللی بسیار توصیه می شود ، اگر تصمیم به تحصیل در ترکیه دارید ، می توانید با مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی در شهرهای شیراز و تهران همراه شوید و از راهنمایی های سودمند آنها بهره مند شوید.

سوالات پر تکرار بهترین شهر های ترکیه برای تحصیل

با بهترین شهر ترکیه برای تحصیل و زندگی در این محتوا از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) آشنا شدید ، برای دریافت اطلاعات بیشتر و دقیق تر می توانید با ما در ارتباط باشید ، یکی از راه های ارتباطی درج سوالات در بخش دیدگاه در پایان هر مقاله است ، مشاوران ما به صورت روزانه به این بخش پاسخ می دهند.

بهترین شهر ترکیه برای تحصیل و زندگی کدام است ؟

استانبول آنکارا ازمیر آنتالیا بورسا غازی عنتپ ترابزون

دانشگاه های دولتی استانبول چه دانشگاه هایی هستند؟

دانشگاههای دولتی استانبول شامل ؛ دانشگاه استانبول ، دانشگاه Boğaziçi ، دانشگاه گالاتاسرای ، دانشگاه استانبول ، دانشگاه فنی استانبول ، دانشگاه مرمره ، دانشگاه هنرهای زیبا میمار سنان و دانشگاه فنی یلدوز است.

شهر بورسا در ترکیه چگونه شهری است؟

بورسا یک شهر آرام با 3 میلیون جمعیت است ، این شهر همچنین دارای مکان های سرسبز ، پارک ها و جنگل های زیبا برای گردش و تفریح است ، رفت و آمد در این شهر از طریق مترو ( معروف به بورسا رای ) ، اتوبوس و تاکسی است.

آیا شهر های ترکیه برای تحصیل و زندگی امن هستند؟

در بین شهر های ترکیه ، ازمیر در شبانه روز شهری بسیار امن است ، می توانید دوستان خود را در ساحل ملاقات کنید و از شب تا صبح زود اوقات خوبی را در کنار آنها داشته باشید ، ازمیر همچنین دارای دانشگاه های بسیار با کیفیت است.

برای زندگی در ترکیه آنکارا بهتر است یا استانبول؟

آنکارا برای زندگی بسیار آرام تر از استانبول است ، بسیاری از نهادهای دولتی در آنکارا وجود دارد ، بنابراین شهروندان عمدتا با ذهنیت مدنی بیشتری کار می کنند.

با بهترین شهر ترکیه برای تحصیل و زندگی آشنا شدید ، بسته به نیاز و اهداف خود می توانید با کمک کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی ، بهترین شهر ها را برای تحصیل و زندگی انتخاب کنید ، با مشاوران ما در دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید و ضمن دریافت مشاوره رایگان شرایط خود را با آن ها در میان بگذارید تا به بهترین نتایج برسید ، مقالات سایت هم با هدف تکمیل اطلاعات شما ، در دسترس هستند ، پیشنهاد ما مطالعه مقاله کار در ترکیه است ، مشاغل مورد نیاز در این کشور و دستمزد هر یک را در آن مقاله بطور مفصل شرح داده ایم.

4.9/5 - (51 امتیاز)

10 دیدگاه در “بهترین شهر ترکیه برای تحصیل و زندگی

  1. هلیا گفت:

    سوال ببخشید من اگر بخوام برای تحصیل بهتر هست بین آنکارا و استانبول من دهم هستم و اگر برم اونجا زبان ترکی بلد نباشم کامل یعنی یک سال عقب میوفتم از درسام و باید یه سال دیرتر شروع کنم یا چی؟!!! ممنون از شما

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در ترکیه می‌توانید مدارس ایرانی با هزینه خیلی مناسب اقدام کنید. در طول گذراندن دوره تحصیلی می‌توانید زبان ترکی یا انگلیسی را یاد بگیرید.
      در مقایسه انکارا و استانبول : ار دو شهر جزو بهترین گزینه ها هستند ولی اگر تمایل دارید در شهری به دور از شلوغی و هیاهو باشید آنکارا گزینه بهتری ست.

      با تشکر از سوال شما

  2. ونوس گفت:

    برای تحصیل در مقطع ارشد باید چه آزمونی رو قوبل بشیم.؟ به جز ایلتس و gre

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      برای ورود به مقطع ارشد نیازی به ازمون نیست همین مدارکها کافی میباشد.

      با تشکر از سوال شما

  3. سحر گفت:

    سلام مدرک من فوق دیپلم کامپیوتر هست آیا میتونم بدون آزمون ورودی وارد دانشگاه استانبول بشم دررشته فیزیوتراپی

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      خیر ، شما ابتدا باید در آزمون یوس و Sat شرکت کرده و پس از قبولی در آزمون وارد دانشگاه شوید.

      با تشکر از سوال شما

  4. Maryam گفت:

    اگه نخواهیم ازمون ورودی را بدهیم و وارد دانشگاه داروسازی بشویم امکانش هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه