تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

تحصیل در مدارس دوران ابتدایی و دبیرستان پیش ساز آینده ی دانش آموز در دانشگاه می باشد و به همین دلیل ، امروزه یکی از نگرانی های عمده والدین ، نحوه تحصیل فرزندانشان است . ترکیه زمینه های پیشرفت و توسعه قابل تحسینی دارد که مهم ترین آنها در زمینه تجارت و تحصیل می باشد . یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل در ترکیه ، تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه است . امکانات کشور ترکیه و هزینه های پایین این کشور و همجوار بودن آن با ایران ، دلیلی مستحکمی برای استقبال از تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه است . مشاوران مجرب موسسه حقوقی وکلای مهرآفرین رجبی با افتخار آمادگی خود را برای راهنمایی در زمینه امور مهاجرت به ترکیه و سایر کشورهای اروپایی اعلام میدارند .

جمهوری ترکیه کشوری اوراسیایی است که بخش بزرگی از آن در جنوب غرب آسیا و بخش کوچکتر آن در منطقه بالکان اروپا قرار دارد . ترکیه از شمال با دریای سیاه ، از غرب با دو دریای کوچک مرمره و اژه و از جنوب غرب با دریای مدیترانه مرز آبی دارد . مساحت این کشور حدود 780000 کیلومتر مربع و جمعیتش تقریبا 77 میلیون نفر است . ترکیه با قرار گرفتن در یکی از حساس ترین مناطق جهان ، دارای موقعیت جغرافیایی بسیار خوبیست و گذرگاه جنوب غرب آسیا و اروپا به ویژه برای ایران ( ترانزیت کالا و انرژی ) به شمار می آید . توریسم از عمده درآمدهای این کشور محسوب می شود .

حکومت ترکیه لاییک است ولی بسیاری از مردمش پیرو دین اسلام هستند . زبان رسمی ترکیه ، ترکی است . همچنین در ترکیه حدود 75% مردم ترک ، 18% کرد . 7% تا 12% را سایر قومیت ها تشکیل می دهند .

سیستم تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه

آموزش در مدارس ترکیه به سه بخش تقسیم شده است که هر بخش شامل 4 سال است ؛ 4 سال ابتدایی ، 4 سال اول دبیرستان و 4 سال دوم دبیرستان . پس از گذراندن این 12 سال مدرک دیپلم اعطا می شود و برای ورود به دانشگاه های ترکیه باید در آزمون ورودی هر دانشگاه به طور جداگانه شرکت کنند . دقیقا مانند سیستم تحصیلات عالی ترکیه ، مدارس ترکیه نیز دو نوع خصوصی و دولتی دارند . مدارس خصوصی در امپراتوری عثمانی توسط افراد فرانسوی ، آلمانی ، ایتالیایی ، اتریشی و آمریکایی که فعالیت خود را تحت شرایط پیمان لوزان ادامه می دادند ، تاسیس شده است . در نظام آموزشی ترکیه ، مدارس خصوصی شامل مدارس بین المللی و انگلیسی زبان و همچنین مدارس ترکی زبان هستند .

زبان تدریس اکثریت مدارس ترکیه ، زبان ترکی می باشد به جز مدارس بین المللی که به زبان انگلیسی و یا زبانهای دیگر می باشد . مدارس شبانه روزی در ترکیه بسیار معروف هستند . تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه نیز اکثریت به زبان ترکی است و هزینه این مدارس نیز در حد مدرسه های بین المللی می باشد . لازم به ذکر است که بهترین مدارس و دانشگاه های ترکیه در شهر استانبول و آنکارا قرار دارد .

مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه

تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه مزایای زیادی دارد که در زیر به آنها اشار می کنیم :

  • این مدارس از کیفیت بالای تحصیلی برخوردار هستند .
  • شرایط مناسبی برای دریافت اقامت ترکیه را فراهم می کنند .
  • تحصیل در مدرسه شبانه روزی باعث می شود که دانش آموزان در یک دنیای آموزشی غوطه ور باشند و درک کنند که یادگیری مرکز همه فعالیت هاست .
  • در اکثر مدارس شبانه روزی ، تعداد دانش آموز در هر کلاس 12 نفرِ است .
  • دانش آموزان در مدرسه شبانه روزی به سوی تفکر و اشتراک گذاری تشویق می شوند .
  • در این مدارس دانش آموز کار گروهی را یاد می گیرد و به طور فعال در آموزش و یادگیری ها شرکت می کنند .
  • معلمان در محوطه دانشگاه زندگی می کنند و بعد از پایان روز مدرسه برای کمک اضافی آماده می شوند .
  • دانش آموزان متقاضی تحصیل در این مدارس ، با دور شدن از خانه و زندگی در محیط آموزشی _ مسکونی این مدرسه ، با کشف برنامه های درسی چالش انگیز ، صبر و استقامت و زندگی اجتماعی را یاد می گیرند .

بهترین مدارس شبانه روزی ترکیه

شرایط پذیرش مدارس شبانه روزی ترکیه

برای تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه ، معادل سازی مقطع تحصیلی دانش آموز در ترکیه بسیار مهم است . اصل مدرک تحصیلی و ترجمه رسمی آن مورد نیاز می باشد . برخی از این مدارس آزمون ورودی نیز دارند و دانش آموز پس از کسب نمره قبولی می تواند وارد مدرسه شود . برای تحصیل در این مدارس مدارک شخصی مانند پاسپورت ، ریز نمرات سالهای گذشته و سوابق بیماری دانش آموز و خانواده مورد بررسی قرار می گیرد .

هزینه درخواست برای مدارس شبانه روزی ترکیه حدودا 100 تا 200 دلار می باشد . برای تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه ، دانش آموزانی که به سن قانونی یعنی 18 سال نرسیده اند ، باید والدینشان در ترکیه ، دارای یکی از انواع اقامت باشند . شهریه مدارس مدام در حال تغییر است و نمی شود نرخ ثابتی برای آن اعلام کرد اما به طور کلی بالغ بر 1000 لیر می باشد .

بهترین مدارس شبانه روزی ترکیه

  • دبیرستان گالاتاساری
  • دبیرستان استانبول
  • دبیرستان حیدر پاشا
  • دبیرستان کباتاش اریک لیسسی
  • کالج رابرت در استانبول

دبیرستان گالاتاساری و دبیرستان استانبول ترکیه

دبیرستان Galatasaray یکی از تأثیرگذار ترین مدارس دبیرستان مدرن در ترکیه است . نام Galatasaray به معنی گالاتا کاخ است ، زیرا مدرسه در نزدیکی کاخ Galata واقع شده است . در سال 1481 تاسیس شد و در سال 1481 ، قدیمی ترین دبیرستان در ترکیه است که در سال 1453 تأسیس شده است . ورود به این دبیرستان با نمرات بالای دانش آموزان امکانپذیر است . آموزش و پرورش شامل ترکیبی از برنامه های ترکی و فرانسوی است و در هر دو زبان ارائه می شود . باشگاه فوتبال انجمن Galatasaray S.K. ) ( توسط موسسه تشکیل و نامگذاری شد . فوتبالیست ها به طور کامل از دانش آموزان مدرسه تشکیل شده است . دبیرستان Galatasaray پیشگام جامعه گالاتاساری است که شامل باشگاه فوتبال ، باشگاه والیبال Galatasaray و غیره می باشد .

دبیرستان استانبول

دبیرستان Istanbul ، همچنین به طور معمول به نام İstanbul Erkek Lisesi شناخته می شود ، به اختصار İEL ، یکی از قدیمی ترین و مشهور ترین دبیرستان های ترکیه است . این مدرسه در بین دبیرستان های دولتی ترکیه نخبه است . آلمان این مدرسه را به عنوان دویچه مدرسه بین المللی آلمان ، به رسمیت می شناسد . مدرسه ساختمان های متعددی را در طول تاریخ خود تغییر داده است . از سال 1933 به بعد ، مدرسه از ساختمان کنونی خود استفاده کرده است . ساختمان جدید مجاور ساختمان اصلی تاریخی در سال 1984 افتتاح شد و امکانات جدیدی از سواری و ورزش را فراهم می کند . زبان اصلی آموزش ترکی و آلمانی است .

دبیرستان حیدرپاشا و دبیرستان کباتاش ترکیه

دبیرستان حیدر پاشا در منطقه آناتولی استانبول قرار دارد و در سال 1934 تاسیس شده است . این دبیرستان هنوز بافت تاریخی خود را حفظ کرده است . ساختمان آن توسط سلطان عبدالحمید دوم عثمانی به عنوان “دانشکده پزشکی امپریال” توسط معمار فرانسوی – عثمانی الکساندر و یک معمار ایتالیایی طراحی شده بود . این ساختمان در منطقه بین سلطنتی سلیمیه و بیمارستان نظامی حیدرپاشا واقع شده است .

این مدرسه یک ساختمان دو طبقه با زیرزمین است . راهروها در دو طبقه ساختمان در اطراف حیاط قرار دارند و کلاس های درس در قسمت های بیرونی در ضلع های جنوب ، غرب و شمال واقع شده است . پس از ادغام آموزش پزشکی غیر نظامی و نظامی ، این ساختمان در سال 1909 به دانشکده پزشکی حیدرپاشا تبدیل شد . دانشکده پزشکی پس از اصلاحات دانشگاهی 1933 به بخش اروپایی استانبول نقل مکان کرد و این ساختمان به وزارت آموزش و پرورش منتقل شد .

دبیرستان کباتاش

دبیرستان کباتاش 109 سال سابقه آموزشی دارد . این دبیرستان در سال 1908 توسط سلطان عبدالحمید دوم عثمانی تاسیس شد . در طی جنگ های بالکان ، کاباتاش دانشجویان زیادی را به میدان جنگ فرستاد . در سالهای اول تنها پسرها در دبیرستان تحصیل می کردند . با این حال ، از سال 1994، دختران نیز به مدرسه آمده اند .

کالج رابرت در استانبول ترکیه

کالج رابرت در استانبول ترکیه

رابرت کالج بیش از 150 سال پیشرو آموزش و پرورش در ترکیه بوده است . ورود به این دبیرستان بسیار رقابتی است و نمره بالای دانش آموزان اهمیت زیادی دارد . این مدرسه تنها اتباع ترکیه را می پذیرد . پس از فارغ التحصیلی ، دانشجویان رابرت کالج تحصیلات خود را در بهترین دانشگاه های ترکیه و فراتر از آن ادامه می دهند .

دانش آموزان ما فرصت های زیادی را در کلاس و اطراف دانشگاه فراهم می کنند تا استعدادهای خود را کشف و تکمیل کنند . آنها در پروژه های مشارکت اجتماعی که در سرتاسر ترکیه انجام می شود شرکت دارند . یکی از چیزهایی که مجموعه رابرت کالج را جدا می کند مراقبت و پشتیبانی است که دانش آموزان دریافت می کنند . معلمان این کالج یک رویکرد دانش آموز محور در کلاس درس دارند که هدف از آن پرورش استعدادهای فردی هر دانش آموز است .

در مقاله حاضر تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه به اختصار توضیح داده شده است . چنانچه شما قصد ماندن در ترکیه را دارید سعی کنید فرزندانتان را در مدارس ترکی زبان ثبت نام نمایید تا در محیط ترکیه ای ، زبان و فرهنگ این کشور را به خوبی یاد بگیرند . همکاران ما در دفاتر شیراز و تهران موسسه مهرآفرین رجبی ، با تجربه ترین موسسه پیرامون خاطرات تحصیل در ترکیه می توانند راهنمای شما عزیزان متقاضی تحصیل و اعزام دانشجو به ترکیه باشند .

3.4/5 - (7 امتیاز)

40 دیدگاه در “تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه

  1. آیسو گفت:

    سلام من پسرم ۷ سالشه اگه بخام برای تحصیل به مدارس شبانه روزی ترکیه بفرستمش شرایطش چیه ؟

    1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      معمولا یک بار ذر سال پذیرش دارند ، تحصیل به زبان انگلیسی است . زبان خارجی دیگری نیز در این مدارس آموزش داده می شود .
      برای پذیرش هم نیازی به قیم ندارید .
      با تشکر از سوال شما

  2. نویسنده گفت:

    با سلام وقت بخیر من قدم ۱۸۵ هست دخترم
    همه کسایی که رفتن ترکیه میگن میتونین برین اونجا در مدرسه شبانه روزی درس بخونید مدرسه ورزشی والیبال. من کلاس نهم هستم آیا میتونم برم ؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله برای مدارس شبانه روزی بدون داشتن قیم میتوانید اقدام کنید . البته که مدارک تحصیلی شما قبل از پذیرش توسط مدرسه بررسی خواهد شد.

      با تشکر از سوال شما

  3. حوآ گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۱۵ سالمه و میخوام سال دیگ کِ کلاس ۱۰ هستم دبیرستان رو ترکیه درس بخونم
    در ترکیه آشنا دارم میتونه قیم من بشه کِ پدر مادرم دیگ اقامت نگیرن؟!
    و اینکه شنیدم اگر در ترکیه دیپلم بگیرم برای دانشگاه میتونم مانند کسانی کِ در ترکیه هستند ثبت نام کنم و شهریه ی کمی پرداخت کنم آیا درسته؟!

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای مدارس شبانه روزی به قیم نیاز ندارید ولی برای دیگر مدارس بله دوست تان میتواند قیم شما باشد.
      در صورتی که در ترکیه دیپلم بگیرید نحوه ورود به دانشگاه و هزینه تحصیل متفاوت خواهد بود ولی بستگی به مدرسه مورد نظرتان دارد >( مدارس ایرانی ، ترکیه ، بین المللی و غیره )

      با تشکر از سوال شما

  4. پندار گفت:

    سلام یکی از فاملامون که هشتم بود بدونه خانواده و تنها به مردسه ای مه شبانه روزی هم است رفت که رایگان هم هست و سال اول فقط قران تدریس میکنند و سال های بعد تمامیه درس ها ایا این مدرسه را میشناسید؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      خیر طبق موارد مذکور مدرسه ای نمی‌شناسیم و مدارس شبانه روزی رایگان نیستند.

      با تشکر از سوال شما

  5. Nazanin گفت:

    سلام میخواستم بپرسم آیا در مدارس شبانه روزی شهریه هرماه حدودا چقدره به طور سالیانه نه ها ماهانه!

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      اگر هزینه زندگی مد نظر دارید حدودا ماهی چهارصد دلار است وگرنه هزینه های تحصیل به صورت سالانه باید پرداخت شود و حداقل ده هزار دلار در سال است .

      با تشکر از سوال شما

  6. M گفت:

    سلام وقت بخیر
    کدام دبیرستان شبانه روزی ازمون ورودی ندارد؟

    1. M گفت:

      .کم هزینه ترین دبیرستان شبانه روزی کدام است؟
      و آیا خورد و خوراک جزء خوابگاه هست یا خودمان باید تهیه کنیم؟؟!!

      1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        مینیمم هزینه تحصیل را حدود 12000 دلار در سال باید در نظر بگیرید ولی بررسی اطلاعات هر مدرسه، هزینه و جزئیات آن مربوط به بخش کارشناسان اجرایی موسسه هست.
        هزینه زندگی که شامل هزینه خوابگاه، خورد و خوراک، حمل و نقل و غیره می باشد به صورت مجزا ماهانه حدود 400 دلار در نظر بگیرید.

        با تشکر از سوال شما

    2. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      تعداد زیادی از مدارس ترکیه آزمون ورودی ندارند و به واسطه مدارک تحصیلی می‌توانید اپلای نماييد.
      بررسی شرایط دقیق هر مدرسه توسط کارشناسان ارشد مجموعه انجام می‌شود.

      با تشکر از سوال شما

  7. Abbasi گفت:

    سلام من دهم هستم برای سال اینده یعنی یازدهم میخوام مدارس شبانه روزی ثبت نام کنم زبان انگلیسی رو تا حدود زیادی مسلطم و زبان ترکی هم بلدم رشتمم تجربیه میخوام بدونم هزینه سالانه مدارس شبانه روزی به لیر چقدره و میشه پدر مادرم با اجاره خونه اقامت بگیرن ؟؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      هزینه تحصیل در مدارس اینترنشنال از 10000 دلار ( 80000 لیر ) در سال شروع می‌شود به بالا .
      بله با اجاره ملک امکان دریافت اقامت موقت وجود دارد.

      با تشکر از سوال شما

  8. T گفت:

    سلام من ۱۵ سالمه میخوام ادامه تحصیل تو ترکیه بدم .. میشه برای اقامت والدین فقط یکیشون مثلا مادرم بگیره تا بتونم تحصیل کنم یا باید هردو داشته باشن؟

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      جهت اقدام برای مدارس بین الملل در کشور ترکیه حضور پدر یا مادرالزامی میباشدو نیاز به حضور هر دوشخص نمیباشد.

      با تشکر از سوال شما

  9. مهدی جغتایی گفت:

    سلام
    پسرمن سال دهم را تمام کرده وبرای سال یازده ودوازده میخواهد درکالجی شبانه روزی معتبربه زبان انگلیسی درترکیه ثبت نام کند،درکدام شهر وکالج چنین شرایطی فراهم میباشد.

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      کالج دوره های متفرقه برای آمادگی بیشتر در یکسری از دروس و رشته ها میباشد و دانش اموزانی دیپلم ندارن نمیتونن وارد کالج بشن و باید در مدارس شبانه روزی وارد شوند مثل انکارا، اسنانبول، ازمیر، ادانا و وان

      با تشکر از سوال شما

  10. Mahdi گفت:

    سلام ببخشید منظور از والدینتان در ترکیه دارای یک اقامت باند چیست؟

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      دانش اموزان ایرانی زیر ۱۸ سال برای اینکه بتوانند در مدارس در کشور ترکیه تحصیل کنند باید یکی از والدین در آن کشور دارای اقامت باشد مثلا اقامت تحصیلی یا کاری یا صرفا با اجاره خونه
      معمولا بهترین نوع اقامت مربوط به اقامت تحصیلی در دانشگاه یا دوره های زبان میباشد

      با تشکر از سوال شما

  11. Nila گفت:

    آیا میشود وقتی خانواده ام در ایران هستند در مدرسه شبانه روزی تحصیل کنم؟

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      درصورتی که سن شما زیر 18 سال میباشد جهت اقدام برای مدارس بین الملل در کشور ترکیه حضور پدر یا مادرالزامی میباشد درغیراینصورت باید در کشور ترکیه قیم داشته باشید.

      با تشکر از سوال شما

  12. pary گفت:

    سلام من16سالمه و کلاس دهم تجربی هستم میشه با کسی که عقد کردم بدون خانوادم برم ترکیه واس تحصیل?اگه بخوام پایان سال دهم برم باید دبیرستان رو اونجا از اول بخونم?

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      بله امکان پذیر میباشدشما میتوانید جهت پذیرش سال یازدهم در مدارس ترکیه اقدام نمائید. برای تحصیل در کشور ترکیه اجازه بردن همراه ندارید و همراه شما نیز میتوانید از طریق پذیرش تحصیلی و یا اجاره ملک با مبلغ مشخص شده در کنار شما باشد.

      با تشکر از سوال شما

  13. ساناز گفت:

    سلام من هفتم هستم و برای ادامه تحصیل میخوام ب ترکیه برم
    ولی متاسفانه زبان ترکی بلد نیستم اونجا امکان یادگیری هست؟

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      شما میتوانید در مدارس ایرانی ترکیه پذیرش داشته باشته باشید که تحصیل به زبان فارسی میباشد و نیاز به ارائه مدرک زبان نمیباشد.

      با تشکر از سوال شما

      1. sonia گفت:

        سلام من کلاس هفتم هستم میخوام ادامه تحصیل در مدارس ایرانیان ترکیه بدم میتونم تنها در مدارس شبانه روزی بمونم خانواده ام فقط برا ثبت نام میآیند بعد میروند ایران میتونم تنها در مدارس شبانه روزی بمونم؟

        1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          مدارس ايرانی شبانه روزی نیستند و باید قیم داشته باشید. ( نه لزوما پدر و مادر)

          با تشکر از سوال شما

  14. Mona.m گفت:

    سلام من کلاس هشتم هستم و 14ساله برای کلاس نهم میخوام به مدارس شبانه روزی ترکیه برم و والدینم در ایران میمانند. خودم به تنهایی قصد اومدن به مدارس شبانه روزی دارم و والدینم شرایط اومدن ندارند یعنی اگر والدینم فقط اقامت ترکیه رو بگیرن ولی خودشون نیان من میتونم در مدارس شبانه روزی ترکیه تحصیل کنم؟ هزینش به چه صورته کلا به تومن بخوایم حساب کنیم تقریبا چقدر سرمایه نیاز هست؟در ضمن تصمیمم خیلی جدیه.

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      الزامى به گرفتن اقامت و يا حضور والدين شما نيست
      شما بدون هيچ مانعى ميتوانيد به تنهايى در مدارس بين المللى تركيه ادامه تحصيل دهيد
      هزينه سالانه مدارس بين المللى در تركيه حدودا ١٥٠٠٠ دلار ميباشد
      با توجه به نوسانات ارز و راحتى شما در تبديل مبلغ به روز مبالغ به ارز گفته ميشود

      با تشکر از سوال شما

  15. محبوبه گفت:

    با سلام من 15 سالمه و کلاس هشتم هستم وقصد دارم ادامه تحصیل خود را در ترکیه انجام دهم در مدارس شبانه روزی ولی مادر پدرم شرایط اومدن ندارن؟لطفا راهنمایی کنید

  16. mohana گفت:

    برای دانش آموزانی که والدینشون در ایران هستند چطور ؟

  17. Alizadeh گفت:

    سلام ببخشید شرایط درس خواندن بزرگسالان بالای بیست سال برای پیش دانشگاهی در ترکیه چجوریه؟
    میشه ادامه تحصیل داد؟مدارس بزرگسالان ایرانی هستن اونجا؟

    1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      شما می توانید از طریق مراکز آموزش از راه دور اقدام نمائید . برای ورود به دانشگاه های ترکیه نیز می توانید در دوره های آمادگی آزمون شرکت نمائید .

      باتشکر از سوال شما

      1. Spring گفت:

        سلام
        من ۱۴ سال دارم و قصد تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه آیا بدون اقامت داشتن والدینم می تونم در اونجا تحصیل کنم یا مثلاً از طریق خرید ملک والدین اقامت ترکیه داشته باشن ولی ترکیه نیان و ایران زندگی کنن؟

        1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          برای تحصیل در مدارس شبانه روزی نیازی به قیم ندارید.

          با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه