صفر تا صد آزمون SAT ترکیه

صفر تا صد آزمون SAT ترکیه و آزمون SAT ترکیه چیست؟ آزمون SAT که مخفف عبارت Academic  Aptitude Test است ، آزمونی است که استعدادها و مهارت های تحصیلی دانشجو را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

این آزمون توسط مؤسسه آموزشی College Board ، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در ایالات متحده آمریکا که در اکثر کشورهای جهان توسعه یافته ، نظارت می شود ؛ برای اطلاعات بیش تر در مورد صفر تا صد آزمون SAT ترکیه و یا نحوه تحصیل در ترکیه می توانید با کارشناسان مجرب شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) مشورت نمایید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله تحصیل در ترکیه اطلاعات کاملی در زمینه برترین دانشگاه ها ، هزینه های تحصیل ، آزمون ورودی و اخذ پذیرش هر  رشته بدست آورید.

آزمون SAT به دانشجویان کمک می‌کند تا وارد دانشگاههای ترکیه شوند و هدف از این آزمون تعیین توانایی متقاضی در بکارگیری اطلاعات و حل مسائل ارائه شده در آزمون می‌باشد ؛ بعبارتی ، آزمون SAT آزمون شناسایی مهارتهای دانشجویان یا ارزیابی تحصیلی آنها برای پذیرش در دانشگاههای معتبر ترکیه است ؛ لذا ، آزمون ست بعنوان آزمون پذیرش دانشگاهی شناخته می‌شود و به متقاضی امکان می‌دهد تا به کالج ها اثبات کند که چه می داند و چگونه می تواند آن دانش را به کار بندد.

نکته : با انتخاب هر عنوان در بخش فهرست مطالب مطلب ارائه شده در همان عنوان را میخوانید.

 

فهرست مطالب
صفر تا صد آزمون SAT ترکیه

در این بخش توجه شما را جلب می کنیم به ویدئو و پادکستی که روناک از همکاران ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی به شما عزیزان ارائه داده است ، در مدت زمان یک و نیم دقیقه مهم ترین موضوعات این محتوا را دریافت خواهید کرد و امکان دانلود فایل پادکست را نیز خواهید داشت.

پادکست صفر تا صد آزمون SAT ترکیه ​

نمایش ویدیو درباره صفر تا صد آزمون SAT ترکیه

آزمون SAT ترکیه چیست؟

آزمون SAT ترکیه چیست؟ آزمون ست ، آزمونی برای دانشجویان متقاضی ورود به دانشگاه های ترکیه است چرا که کسب نمره قبولی در این آزمون در اخذ پذیرش از دانشگاههای معتبر ترکیه بسیار موثر است و یکی از پیش نیازهای پذیرش در اکثر دانشگاههای ترکیه که آموزش را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند ، کسب نمره قبولی در آزمون SAT است ؛ این آزمون به انگلیسی برگزار می‌شود.

آزمون ست ترکیه دانش شخص را در زمینه نگارش و درک مطلب ، ریاضیات و هندسه و هر آنچه در طی دبیرستان فرا گرفته ، ارزیابی می‌کند ؛ لذا ، آزمون SAT می‌تواند یکی از مهمترین امتحاناتی باشد که دانشجو در طول دوران تحصیلی خود در آن شرکت خواهد کرد ؛ چرا که دانشجو اولین قدم را برای ورود به دانشگاههای معتبر ترکیه و ادامه تحصیل در خارج از کشور برداشته است.

لذا ، متقاضی تحصیل در کشور ترکیه لازمست تا برای تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع لیسانس در اکثر دانشگاههای ترکیه ، نمره قبولی در آزمون SAT ترکی داشته باشد ؛ علاوه بر ترکیه در بسیاری دیگر از کشورها از جمله ایالات متحده ، بریتانیا ، کانادا ، استرالیا و نروژ نیز آزمون SAT معتبر است و از این آزمون برای ارزیابی آمادگی داوطلبین برای تحصیل در دانشگاهها استفاده می‌شود.

حال چه کسانی می‌توانند در آزمون ست شرکت کنند؟ هر کسی که بخواهد در دانشگاههای معتبر ترکیه و یا جهان تحصیل کند ، بدون در نظر گرفتن ملیت خود می‌تواند در آزمون SAT شرکت نماید ؛ به طور کلی ، آزمون SAT ترکیه به دلایل مختلف مورد اهمیت است ، از جمله:

  • آزمون ست به شما کمک می‌کند تا در دانشگاههای معتبر ترکیه به تحصیل مشغول شوید.
  • در این آزمون می‌توانید دانسته‌های خود را تست کنید.
  • آزمونی عادلانه و مطلوب برای همه است.
  • این آزمون در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است.
  • آزمون به دانشجو کمک می‌کند تا از مزایا ، بورس تحصیلی و موقعیت های مختلف بهره ببرد.
آزمون SAT ترکیه چیست؟

آزمون SAT1 و SAT2

در بررسی صفر تا صد آزمون SAT ترکیه ، دو بخش آزمون SAT1 و SAT2 مشاهده می شود ؛SAT1  برای اخذ پذیرش در دانشگاه های ترکیه مورد نیاز است ، در حالی که آزمون sat 2 یک آزمون پیشرفته برای رشته های خاص است و این آزمون برای داوطلبینی که قصد ثبت نام در دانشگاه های معتبر انگلیسی زبان را دارند ، تخصصی تر و مناسبتر است.

لذا ، برای پذیرش در دانشگاه های ترکیه مورد نیاز نمی باشد ؛ به عبارتی ، Sat1 آزمون جنرال است که برای ورود به دانشگاه های ترکیه الزامی است و مدت آن سه ساعت و نیم می باشد.

موضوعات آزمون SAT2 شامل فیزیک ، شیمی ، ریاضیات 1 ، ریاضیات 2 و زیست شناسی می باشد ؛ به طور کلی ، دانشگاه های ترکیه بر اساس آزمون SAT 1 دانشجو می پذیرند ، در حالی که دانشگاه های آمریکا و سایر نقاط جهان بر اساس آزمون SAT2 دانشجو می پذیرند.

داوطلبین آزمون می توانند در یک یا هر دوی این آزمون ها شرکت کنند و گواهینامه ای که برای قبولی در آزمون SAT  در ترکیه به داوطلبین اعطا می شود ، دارای مدت اعتبار پنج ساله است.

می خواهید اطلاعات بیش تری در خصوص صفر تا صد آزمون SAT ترکیه داشته باشید ، با کارشناسان هلدینگ مهاجرتی رجبی در تماس باشید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

میخواهید در آزمون SAT شرکت کنید؟ مشاوران حرفه ای رجبی صفر تا صد Hزمون را برایتان شرح میدهند.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آزمون SAT1 در ترکیه

آزمون SAT1 در ترکیه از 3 بخش اصلی و بخش چهارم به صورت اختیاری تشکیل شده است:

آزمون SAT1 در ترکیه

بخش ریاضیات

بخش ریاضیات شامل مسائل محاسباتی ، جبر و توابع ، هندسه ، آمار و احتمال، و همچنین تجزیه و تحلیل داده ها و مثلثات است ، و نیز ممکن است نمودارهایی با مجموعه ای از سؤالات ارائه شود ؛ اکثر سوالات شامل پاسخ های چند گزینه ای است و داوطلب باید پاسخ صحیح را انتخاب نماید ، اما به برخی سوالات به صورت تشریحی باید پاسخ داده شود و داوطلبین با انجام محاسبات ریاضی پاسخ صحیح را خواهند داشت.

آزمون ریاضی از دو قسمت تشکیل شده است که قسمت اول شامل 20 سوال می باشد که داوطلب برای پاسخ دادن به آن ها 25 دقیقه زمان دارد ؛ در این بخش از آزمون داوطلب مجاز به استفاده از ماشین حساب نمی باشد.

بخش دوم شامل 38 سوال است که زمان پاسخگویی به این سوالات 55 دقیقه می باشد ؛ داوطلبین می توانند با استفاده از ماشین حساب به سوالات ریاضی این قسمت پاسخ دهند.

به طور کلی می توان گفت که ، موضوع سؤالات بخش ریاضی آزمون ست از سه شاخه ریاضی تشکیل شده است:

  • شاخه اول جبر و احتمال است و سوالات این بخش در رابطه با معادلات خطی است.
  • شاخه دوم به حل مسئله و تجزیه و تحلیل داده ها و دانش محاسباتی و توانایی حل مسائل ریاضی می پردازد.
  • شاخه سوم ریاضیات پیشرفته است که داوطلب باید در حل مسائل پیچیده ریاضی مهارت داشته باشد.

سوالاتی در مورد هندسه و مثلثات نیز وجود دارد.

با مطالعه مقالات زیر به بسیاری از سوالاتتان در زمینه تحصیل در دانشگاه های ترکیه پاسخ داده خواهد شد.

بخش انشا و نگارش

بخش بعدی در بررسی صفر تا صد آزمون SAT ترکیه ، بخش انشا و نگارش است ؛ آزمون SAT مهارت های داوطلب را در خواندن ، تحلیل و نوشتن نیز مورد ارزیابی قرار می دهد ؛ پاسخ دادن به بخش انشا و نگارش آزمون SAT ، اختیاری است اما برای قبولی در برخی از دانشگاه ها و یا موسسات آموزشی لازم است تا به سوالات این بخش از آزمون نیز پاسخ داده شود.

زمان در نظر گرفته شده برای نگارش انشا 50 دقیقه می باشد و موضوعات مطرح شده در بخش انشا ربطی به تجربیات شخصی و نظر داوطلب در مورد موضوع انشا ندارد ؛ لذا ، دانشجو حق ندارد ، مخالفت و یا موافقت خود را در مورد موضوع درخواست شده بیان نماید.

بخش درک مطلب در آزمون ست جنرال

بخش درک مطلب در آزمون ست جنرال

بخش درک مطلب در آزمون ست جنرال نیز از موارد مهم در بررسی صفر تا صد آزمون SAT ترکیه می باشد ، توانایی داوطلب را در درک مفاهیم و اطلاعات ارئه شده در متن مورد ارزیابی قرار می دهد ؛ لذا ، در این بخش داوطلب باید یک متن ادبی را بخواند ، آن را درک نماید و به سؤالات مربوط به آن پاسخ دهد ، سوالات این بخش چهار گزینه ای هستند که با توجه به متن آزمون طراحی شده اند.

این بخش ممکن است با برخی جداول ، نمودارها و دیاگرام ها همراه باشد ، اما برای پاسخ به سوالات این بخش ، هیچ روش ریاضی مورد نیاز نخواهد نبود ؛ بخش درک مطلب آزمون ست شامل 52 سوال است و داوطلبین می بایست در مدت  65دقیقه به سوالات چند گزینه ای پاسخ دهند.

همچنین ، برای پاسخ به سوالات ارائه شده در این بخش از آزمون ، نیازی به دانش تخصصی در مورد محتوای متن نیست و هدف اصلی بخش درک مطلب آزمون،  SAT ارزیابی نحوه درک داوطلب از متن است.

متن ارائه شده در آزمون می تواند بخشی از متون ادبی کلاسیک یا معاصر انگلیسی یا متون مرتبط با اقتصاد ، روانشناسی ، جامعه شناسی ، شیمی ، فیزیک ، زیست شناسی و زمین شناسی باشد.

بخش سنجش زبان و نوشتار SAT

در بخش سنجش زبان و نوشتار SAT ، سه معیار زبانی شامل توانایی داوطلب در خواندن و درک کردن ، یافتن خطاها و ضعف های زبانی و تصحیح اشتباهات مورد سنجش قرار می گیرد ؛ هدف آزمون توانایی داوطلب در استفاده از اطلاعات ارائه شده در متن ، برای استنباط نتایج خاص ، بیان ایده های مختلف علاوه بر مهارت های وی در استفاده از زبان انگلیسی از طریق نوشتار است ؛ علاوه بر این ، سنجش دانش داوطلب از معانی و اصطلاحات موجود در یک زمینه خاص می باشد.

تمامی سوالات این بخش به صورت چند گزینه ای هستند و باید به 44 سوال در مدت زمان 35 دقیقه پاسخ داد.

این بخش از آزمون علاوه بر متن می تواند شامل جدول ، نمودار یا دیاگرام نیز باشد ، اما برای پاسخ به این گونه سوالات به دانش بالایی در مورد محتوای ارائه شده نیاز نخواهد بود.

نمره آزمون SAT

نمره آزمونSAT چگونه محاسبه می شود؟ این آزمون توسط کالج بورد در سراسر جهان برگزار می گردد و هر بخش از آزمونSAT  بین 200 تا 800 نمره دارد ، لذا ، نمره نهایی داوطلبین بین 400 تا 1600 خواهد بود و بخش مقاله نیز نمره جداگانه ای بین 1 تا 6 نمره دارد.

به طورکلی ، بسته به زمان دقیق آزمون ، داوطلب می تواند در آزمون شرکت کرده و سپس ، نمره توسط دانشگاه از طریق کالج بورد (College Board) مورد استعلام قرار می گیرد ؛ لذا ، ارسال نمرات توسط College Board به کالج ها ، موسسات و یا ارائه دهندگان بورسیه لازم است ، اگر می خواهید در آزمون ست شرکت کنید ؛ پیشنهاد می کنیم در ابتدا اطلاعاتتان را در خصوص صفر تا صد آزمون SAT ترکیه کامل کنید ، در این رابطه با گروه مهاجرتی رجبی در تماس باشید.

نمره آزمون SAT

هزینه شرکت و نحوه ثبت نام در آزمون SAT

از موارد مهم در بررسی صفر تا صد آزمون SAT ترکیه ، مربوط به هزینه شرکت و نحوه ثبت نام در آزمون SAT است ؛ هزینه شرکت در آزمون  SATبرای داوطلبین 47.50 دلار است و داوطلبینی که قصد شرکت در آزمون مقاله را نیز دارند ، می بایست 64.50 دلار پرداخت نمایند.

آزمونSAT  ، بیش از 7 بار در سال برگزار خواهد شد و تاریخ این آزمون ممکن است در  کشورهای مختلف ، متفاوت باشد ؛ نحوه ثبت نام در آزمون SAT ترکیه هم می تواند به صورت آنلاین و هم از طریق پست باشد.

داوطلبانی که دارای شرایط زیر هستند ، می توانند از طریق پست برای آزمون SAT ثبت نام نمایند:

  • داوطلبینی که هزینه امتحان را به طریق نقدی پرداخت می کنند (قابل پرداخت به College Board).
  • داوطلبین زیر 13 سال.
  • داوطلبینی که قادر به آپلود عکس دیجیتال به عنوان بخشی از روند ثبت نام آنلاین نیستند.
  • داوطلبینی که می خواهند محل آزمون SAT ، نزدیک به محل زندگیشان باشد.
ردیف نام دانشگاه به فارسی
1 دانشگاه عبدالله گل
2 دانشگاه بیلکنت
3 دانشگاه حاجت تپه
4 دانشگاه مدیپول استانبول
5 دانشگاه دوزچه
6 دانشگاه اقتصاد ازمیر
7 دانشگاه هالیک (Haliç)
8 دانشگاه تد
9 دانشگاه فنی یلدیز
10 دانشگاه اوشاک

SAT exam / Turkey

آزمون SAT شرط پذیرش در کدام دانشگاه ها می باشد؟

در ادامه صفر تا صد آزمون SAT ترکیه به معرفی دانشگاه ها می پردازیم و این که آزمون SAT شرط پذیرش در کدام دانشگاه ها می باشد؟ دانشگاه های ترکیه که آزمون Sat را به عنوان شرط پذیرش در نظر گرفته اند ، شامل موارد زیر می باشند:

وبینار تحصیل در ترکیه 

سپیده یگانه از همکاران ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ، وبینار تحصیل در ترکیه را با مدت زمان تقریبا دو ساعت ارائه داده و با شما در خصوص تمام مسایل مهم تحصیل در دانشگاه های این کشور صحبت کرده است.

شما هم می توانید با ثبت شماره تماس در باکس زیر ، قدم در راه تحصیل در خارج از کشور بگذارید ؛ مشاوران ما با شماره های درج شده تماس گرفته و بهترین مسیر ها را نشان خواهند داد.

همچنین بخش دیدگاه در پایین مقاله محلی است برای درج سوالات و نظرات شما که کارشناسان ما پاسخگوی این بخش نیز خواهند بود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در ترکیه برایتان جذاب است؟ نمیدانید از کجا آغاز کنید؟ برای شروع، شماره خود را درج کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آزمون YOS یا آزمون SAT؟

آزمون YOS یا آزمون SAT؟ این که کدام آزمون ترجیح داده شود ، به خود دانشجو بستگی خواهد داشت ؛ لذا ، در صورتی که زبان انگلیسی داوطلب قوی تر باشد ، آزمون ست بهتر است ؛ اما ، تعداد دانشگاه هایی که YÖS را قبول می کنند ، بیش تر از دانشگاه هایی هستند که SAT در ترکیه را می پذیرند ؛ البته SAT بین المللی و YÖS محلی است و کانال ها و مراکزی که آموزش هایی در زمینه YÖS  دارند ، بسیارند.

با برخی از رشته های ارائه شده در دانشگاه های ترکیه آشنا شوید ، رشته مورد علاقه شما چیست؟ در بخش دیدگاه بنویسید.

مدارک ضروری جهت ثبت نام آزمون SAT

مدارک ضروری برای ثبت نام آزمون  SAT شامل موارد زیر می باشد:

  • کارت شناسایی معتبر عکس دار و یا کارت دانشجویی تایید شده توسط دولت و مدرسه ای که اخیرا داوطلب در آن تحصیل کرده است.
  • اصل مدارک شناسایی داوطلب
  • نام و نام خانوادگی داوطلب باید به صورت صحیح بر روی مدارک ارائه شده درج شده باشد.
  • مطابقت عکس کارت آزمون با عکس شناسنامه و ظاهر داوطلب
  • مدارک ارسالی می بایست به زبان انگلیسی و دارای کپی واضح باشند.
  • داوطلبین لازم است تا در زمان آزمون ، از وضعیت جسمی و روحی خوبی برخوردار باشند.

برای مدرک شناسایی می توان یکی از موارد مشخص شده زیر را در نظر گرفت:

  • گواهینامه رانندگی معتبر مورد تایید دولت
  • کارت دانشجویی معتبر از مدرسه یا موسسه ای که اخیرا از آن فارغ التحصیل شده اید.
  • پاسپورت معتبر
  • کارت سربازی
  • کارت شناسایی ملی
  • تکمیل فرمشناسه دانشجویی SAT

سوالات پر تکرار آزمون SAT ترکیه

علاوه بر ترکیه در بسیاری دیگر از کشورها از جمله ایالات متحده ، بریتانیا ، کانادا ، استرالیا و نروژ نیز آزمون SAT معتبر بوده و از این آزمون برای ارزیابی آمادگی داوطلبین خود بهره میبرند.

SAT1 برای اخذ پذیرش در دانشگاه های ترکیه و sat 2 یک آزمون پیشرفته برای رشته های خاص با زبان انگلیسی است.

این آزمون توسط کالج بورد در سراسر جهان برگزار می شود و هر بخش از آزمونSAT بین 200 تا 800 نمره دارد ، لذا ، نمره نهایی داوطلبین بین 400 تا 1600 است و بخش مقاله نیز نمره جداگانه ای بین 1 تا 6 نمره خواهد داشت.

هزینه شرکت در آزمون  SAT  47.50 دلار است و داوطلبینی که قصد شرکت در آزمون مقاله را نیز دارند ، می بایست 64.50 دلار پرداختکنند.

دانشگاه عبدالله گل
دانشگاه بیلکنت
دانشگاه حاجت تپه
دانشگاه مدیپول استانبول
دانشگاه دوزچه
دانشگاه اقتصاد ازمیر
دانشگاه هالیک (Haliç)
دانشگاه تد
دانشگاه فنی یلدیز
دانشگاه اوشاک

همانگونه که در صفر تا صد آزمون SAT ترکیه بیان شد این آزمون علاوه بر ترکیه در سایر کشورها نیز معتبر است و با این آزمون می‌توان سطح دانسته‌های خود را محک زد ؛ اگر باز هم درمورد صفر تا صد آزمون SAT ترکیه سوالی دارید ، می‌توانید از مشاوره های با ارزش متخصصین موسسه مهاجرتی رجبی استفاده نمایید ، همچنین اگر هدف شما از تحصیل در دانشگاه های ترکیه ، رشته های علوم پزشکی است و می خواهید در آزمون SAT  با هدف تحصیل رشته های پزشکی شرکت کنید ، حتما مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه را بخوانید ؛ مقاله ای جامع و به روز که به تمام جنبه های تحصیلی این دو رشته در ترکیه پرداخته و به تمامی ابهامات شما پایان میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (92 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه