مدرسه ایرانی ها در ترکیه

مدرسه ایرانی ها در ترکیه به خانواده های ایرانی این فرصت را می دهد تا بتوانند فرزندانشان را در سیستمی مشابه با نظام آموزشی کشورمان ثبت نام نموده و پس از دو تا سه سال یادگیری زبان ترکی به صورت رایگان به مدارس این کشور وارد سازند.

یکی از مشکلات پیش روی مهاجران در ترکیه این است که روند یادگیری زبان و فرهنگ این کشور زمان زیادی می برد ، از این رو بسیاری تصمیم می گیرند تا فرزندان خود را در مدارس ایرانی ها در ترکیه ثبت نام کنند ، در ادامه مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تمام جنبه های تحصیل در این نوع مدارس را برای شما علاقه مندان بررسی نموده اند.

مدرسه ایرانی ها در ترکیه مخصوص دانش آموزانی است که در این کشور اقامت دارند و با توجه به اینکه پروسه دریافت اقامت دو الی سه ماه پس از اولین اقدام زمان می برد ، خوب است که اقدامات خود را در فصل بهار انجام دهید تا بتوانید به موقع در مدرسه دلخواه خود ثبت نام کنید.

ضمن مطالعه این عنوان تا انتها می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر تحصیل در ترکیه به همین عنوان در سایت شرکت مهاجرتی رجبی مراجعه کرده و یا بر روی یکی از چهار لینک بالا کلیک کنید ، ترکیه از بهترین مقصدهای تحصیلی است که مزایای بیشماری برای دانش آموزان و دانشجویان به همراه دارد.

فهرست مطالب
مدرسه ایرانی ها در ترکیه

سیستم آموزشی مدرسه ایرانی ها در ترکیه

سیستم آموزشی مدرسه ایرانی ها در ترکیه کاملا مطابق با سیستم آموزشی مدارس در ایران می باشد و دقیقا در هر مقطع تحصیلی تمام دروسی که در مدارس ایران آموزش داده می شود در این مدارس نیز آموزش داده می شود و هیچ تفاوتی با یکدیگر از نظر محتوا و ارزشیابی ندارند ، البته گفتنی است که به دلیل کم بودن تعداد دانش آموزان در این مدارس ، کلاس ها اغلب به صورت مختلط در شیفت صبح برگزار شده و برنامه های کمک آموزشی در شیفت بعد از ظهر برنامه ریزی شده اند.

زبان تحصیل مدرسه ایرانی ها در ترکیه در کلیه مقاطع  پارسی بوده و در کنار برنامه های درسی اصلی ، زبان ترکی نیز آموزش داده می شود که معمولا پس از دو سال دانش آموزان به زبان ترکی نیز مسلط خواهند شد ، زمان ثبت نام در مدرسه ایرانی ها در ترکیه نیز با کشورمان تفاوتی نداشته و از اوایل تیر ماه یعنی پس از برگزاری کنکور سراسری در دهم تیر ماه می توانید برای ثبت نام اقدام کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

جزئیات ثبت نام در مدارس ترکیه را از کارشناسان رجبی بخواهید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

 مدرسه ایرانی فجر استانبول

مدرسه ایرانی فجراستانبول از سال 1882 بیش از صد سال است که به طور مداوم به عنوان یک مدرسه خارجی ، به ایرانیان ساکن این شهر کلیه امکانات آموزشی را ارائه می دهد ، پس از انقلاب اسلامی نیز در سال 1979 ، این مدرسه به سفارت کشورمان در ترکیه وابسته شده است و خدمات آموزشی را با تایید این سفارت اجرا می کند.

مدارک لازم جهت تحصیل در مدرسه ایرانی ها در ترکیه

مدارک لازم تحصیل در مدرسه ایرانی ها در ترکیه

برای تحصیل در مدرسه ایرانی ها در ترکیه حتما والدین دانش آموز و یا قیم وی باید اقامت ترکیه را داشته باشند و امکان تحصیل با اقامت های سه و یا شش ماهه مانند توریستی وجود ندارد ، مگر اینکه والدین و یا قیم او مدرکی دال بر خرید خانه یا ثبت شرکت در ترکیه داشته باشند.

همچنین مدارک تحصیلی قبلی دانش آموز باید توسط اداره آموزش و پرورش منطقه ای که دوره های قبلی تحصیل را در آن سپری کرده ، تایید شود و ارائه ترجمه آنها به زبان ترکی می تواند بسیار راهگشای شما عزیزان باشد ، مهم ترین مدارک لازم تحصیل در مدرسه ایرانی ها در ترکیه عبارتند از:

1. اصل پاسپورت

2. کارت اقامت

3. اصل و کپی شناسنامه

4. تکمیل فرم ثبت نام
 

5. پرداخت هزینه ثبت نام

6. کارنامه قبولی پایه قبلی

 

7. عکس
 

8. گواهی انتقال 

9. کد دانش آموزی

تحصیل در مدرسه ۲۲ بهمن ترکیه

مدرسه ۲۲ بهمن آنکارا

از دیگر مدرسه ایرانی ها در ترکیه ، مدرسه ۲۲ بهمن در شهر آنکارا می باشد که با ۲۵ همکار در سه مقطع دبستان ، راهنمایی و دبیرستان دانش آموزان ایرانی را پذیرش و در مقطع دبیرستان رشته های ریاضی و تجربی را هم برای دختران و هم برای پسران ارائه می کند.

همچنین این مدرسه برای دانش آموزان پایه ۱۱ و ۱۲ کلاس های آمادگی آزمون یوس و ست را برگزار می کند تا صلاحیت لازم جهت شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه های ترکیه را داشته باشند ، از جمله این صلاحیت ها می توان به زبان ترکی و دروس تخصصی هر رشته اشاره کرد.

موقعیت مکانی مدارس ایرانی در ترکیه

  • مدرسه ایرانی فجر دارای دو شعبه در شهر استانبول می باشد که شعبه مرکزی آن واقع در منطقه سلطان احمد و شعبه دوم آن در منطقه توپکاپی استانبول قرار دارد.
  • موقعیت مکانی مدرسه ۲۲ بهمن نیز در خیابان قاضی عثمان پاشا شهر آنکارا ، خیابان رشید غالب ، کوچه شاعرلر با پلاک ۱۵ و شماره ۴۴۷۸۳۵۰ – ۴۴۶۱۳۸۴ – ۰۳۱۲ می باشد.
  • آدرس دقیق مدرسه فجر نیز در شهر استانبول ، خیابان دیوان یولو ( سلطان احمد ) ، فرعی عمران اوکتم ( عدلیه سرای ) ، کوچه ترزی ، پلاک ۷ با شماره تلفن ۰۰۹۰۲۱۲۵۱۷۸۲۲۵ است.

 

مدرسه ایرانی ها در ترکیه

مدرسه آموزش از راه دور صبا

دانش آموزان مقیم خارج از ایران و یا مقیم ترکیه می توانند از طریق آموزش از راه دور و بدون حضور در مدارس در مقاطع راهنمایی و دبیرستان نیز به تحصیل بپردازند.

موسسه فرهنگی آموزشی زم کوثر شرق از مرداد 1387 به صورت یک مدرسه اینترنتی ( شامل مقاطع راهنمایی ، متوسطه و پیش دانشگاهی ) با ارائه مدل نوین آموزشی همراه با استاندارد های پیشرفته جهت ارائه خدمات آموزشی عزیزان هموطن مقیم خارج از کشور فعالیت می کند و مدرسه آموزش از راه دور صبا واحد مدرسه ای این موسسه است که آموزش های خود را با کمک دبیران برجسته شهر تهران ارائه می کند.

با ثبت نام در این موسسه شما قادر خواهید بود تا در هر زمانی که بخواهید به فیلم آموزشی کلاس های درسی تان درسترسی داشته باشید ، همچنین این موسسه به عنوان یکی از برترین مدرسه ایرانی ها در ترکیه شامل بخش های مختلفی در زمینه تحصیل می باشد و از جمله خدماتی که دانش آموزان در این مدرسه دریافت می کند ، عبارتند از:

 

دانش آموزان در این نوع آموزش از راه دور به امکانات زیر دسترسی دارند :

  • کلاسهای آنلاین Virtual Class مطابق جدول زمانی اعلام شده در سایت قرار می گیرد.
  • امکان ارسال تمرین توسط دبیر هر درس برای دانش آموزان به طور جداگانه و دریافت پاسخنامه دانش آموزان برای هر درس به دبیر مربوطه.
  • اختصاص نمره کلاسی در پایان هر ترم به دانش آموزانی که در کلاسهای آنلاین حضور داشتند.
  • دسترسی به PDF کتاب درسی در طول شبانه روز
  • دسترسی به نمونه سوالات امتحانی همراه با پاسخ نامه در مقاطع و پایه های تحصیلی مختلف در طول شبانه روز
  • دسترسی به آزمایشگاه های مجازی مطابق با سر فصل کتابهای درسی
  • جزوه آموزشی استاندارد برای هر درس
  • امکان دیدن نمرات کتبی و نهایی تمام دوره های تحصیل در بخش اعلام نمرات
  • امکان ارسال پیام برای بخش های مختلف ( اداری ، مشاور ، امور کلاس ، پشتیبانی و مدیریت ) مدرسه از طریق سایت
  • امکان دریافت پیام اختصاصی و گروهی از بخش های مختلف مدرسه
  • امکان ملاحظه مدارک تحویلی دانش آموز از طریق صفحه دانش آموزی

هزینه تحصیل مدرسه ایرانی ها در ترکیه

مدرسه ایرانی ها در ترکیه بر خلاف مدارس ترکی رایگان نبوده و دارای شهریه می باشند ، هزینه تحصیل مدارس ایرانی ها در ترکیه از مبلغ 700 دلار شروع شده و با توجه به پایه تحصیلی در مقاطع بالاتر به سقف 1000 دلار افزایش می یابد ، در ادامه به شهریه دو مدرسه در این کشور می پردازیم:

مدارس متوسطه دوم ( اول دبیرستان تا پیش دانشگاهی ) متوسطه اول ( راهنمایی ) ابتدایی پیش دبستانی
مدرسه فجر 850 دلار 650 دلار 500 دلار 450 دلار
مدرسه 22 بهمن 700 یورو 600 یورو 500 یورو 400 یورو

تیم حرفه ای ما در هلدینگ حقوقی ، مهاجرتی رجبی با داشتن پرونده های بی شمار موفق ، همواره کوشیده است تا مطابق با شرایط شما عزیزان بهترین گزینه را پیش رویتان قرار دهد ، در این ویدیو نیز تعداد کمی از ویزاهای اخذ شده توسط کارشناسان ما را مشاهده خواهید کرد ، با درج شماره خود در باکس مشاوره پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت کنید.

سوالات پر تکرار مدرسه ایرانی ها در ترکیه

سیستم آموزشی در این مدارس هیچ گونه تفاوتی با مدارس کشورمان نداشته و در روند ارزشیابی نیز کاملا مشابه عمل می کنند.

زبان اصلی آموزش پارسی می باشد اما در کنار سایر برنامه های آموزشی زبان ترکی نیز در برنامه درسی قرار گرفته است.

خیر ، در این مورد باید والدین و یا قیم دانش آموز حتما اقامت ترکیه را داشته باشند و یا مدرکی مبنی بر سرمایه گذاری در این کشور ارائه دهند.

هزینه تحصیل می تواند از 400 دلار در ترم آغاز شده و با توجه به مقطع تحصیلی تا بیش از 1000 دلار نیز برسد.

بله ، ایرانیان می توانند در مدرسه های متعدد مانند مدرسه از راه دور صبا تحصیل از راه دور را نیز تجربه کنند.

با توجه به تماس های مکرر شما عزیزان در خصوص مدارس ایرانی ها در ترکیه مقاله بالا توسط کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شما علاقه مندان ارائه شد و امیدواریم پاسخگوی سوالات شما بوده باشد ، چنانچه همچنان ابهامی در رابطه با مدارس ایرانی ها در ترکیه دارید می توانید از بخش دیدگاه در پایین همین صفحه استفاده کرده و یا با مراجعه به عنوان بهترین شهر ترکیه برای تحصیل و زندگی ، اطلاعات بیشتری در رابطه با این کشور دریافت کنید ، مشاورین ما در دفاتر تهران و یا شیراز نیز پاسخگوی سوالاتتان خواهند بود.

با مطالعه عناوین زیر نیز می توانید از شرایط تحصیل در مدارس سایر کشورهای جهان مطلع شوید.

103 دیدگاه در “مدرسه ایرانی ها در ترکیه

  1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه javad eshaghi گفت:

    سلام. وقت بخیر . من نمیخواهم به ترکیه مهاجرت کنم بلکه میخواهم از راه دور در وبسایت دبیرستانهای ایرانی آن لاین بزرگسالان ترکیه ثبت نام کنم و در دوره دیپلم رشته ریاضی فیزیک بطور آن لاین تحصیل کنم. لطفا من را راهنمایی کنید که چکار باید بکنم تا بتوانم در وبسایت دبیرستانهای ایرانی و آن لاین بزرگسالان ترکیه از راه دور و بطور آن لاین در رشته ریاضی فیزیک درس بخوانم. پاسخ سوالاتم را به شماره موبایل ۰۹۳۸۴۹۲۸۱۶۸ واتس آپ بزنید. با تشکر فراوان. جواد اسحاقی از مشهد.

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      خدمات ما در زمینه تحصیل در مدارس حضوری می باشد .برای گزینه مورد نظرتان به سایت شان مراجعه کنید.

      با تشکر از سوال شما

  2. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مهناز گفت:

    با سلام.
    معلم هستم . آیا می توانم برای تدریس در مدارس ترکیه اقدام کنم؟ سپاس

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      باید از طریق آموزش و پرورش ایران پیگیری نمایید.

      با تشکر از سوال شما

      1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه قربانی گفت:

        با درود فراوان
        آیا مدرسه نور معرفت استانبول فعال است و آموزش پرورش ایران قبول میکنه؟
        شهزیه اش چقدره در بعضی سایتها متفاوت نوشته
        آیا این مدرسه نزدیک بیلیک دوزو است؟
        با تشکر

        1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام
          بله فعال است
          شهریه مدرسه 5000 دلار در سال است و علاوه بر دروس اصلی آموزش زبان های انگلیسی آلمانی ترکی، موسیقی، رباتیک و غیره دارند
          خیر آدرس مدرسه در منطقه شیشلی می باشد.

          با تشکر از سوال شما

  3. مدرسه ایرانی ها در ترکیه معصومه داوری گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    به امیدخدا ما قصد مهاجرت به ترکیه رو داریم.
    من یک پسر۱۰ساله کلاس سوم و یک دختر۶ساله دارم،
    اما بچه ها هیچ کدوم زبان استانبولی بلد نیستن با این شرایط بچه ها میتونن در مدراس ترکی ثبت نام کنند؟(در جایی خوندم اگر زبان ترکی بلد نباشند مدارس ترکیه ثبت نام نمیکنن)
    و اگر پاسخ شما بله هست،اگرم ثبت نام کنند پسرم که اینجا کلاس سوم هست اونجا از پایه ی چهارم شروع میکنه؟خوندن و نوشتنشون به چه صورت میشه؟
    دخترمم که میره کلاس اول.
    صلاحدید و پیشنهاد شما برای ما چیه؟

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در مدارس ترکی آموزش زبان ترکی برای دانش آموزان امکان پذیر است و می‌توانید ثبت نام مدرسه را انجام بدهید.

      با تشکر از سوال شما

  4. مدرسه ایرانی ها در ترکیه Katanibazz گفت:

    سلام میشه بگید حدود یک سال موندن در ترکیه از اول که میخایم اقدام کنیم چند است )من دبیرستان ۱۰ ام هستم )

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      هزینه مدارس ایرانی بین 500 تا 1000 دلار در سال و هزینه زندگی برای هر نفر ماهانه حدود 400 دلار است.

      با تشکر از سوال شما

  5. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مهرناز رسوی گفت:

    سلام دوست من در شها الانیا خانه خریده و اقامت ترکیه رو کرفته ایا ایشون میتونه برای رفتن پسرم به مدرسه ایرانی در استانبول قیم بشه که ما بنونیم پذیرش از مدرسه بگیریم

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله می‌توانند قیم پسرتان شوند.

      باتشکر از سوال شما

  6. مدرسه ایرانی ها در ترکیه Amin گفت:

    سلام ببخشید من یازدهمی هستم می خواستم بپرسم که می تونم سال بعد در ترکیه تحصیل کنم یعنی دوازدهم رو و در کدام شهر ها میتونم تحصیل کنم؟

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله میتوانید. مدارس ایرانی ترکیه در آنکارا و استانبول هستند.

      با تشکر از سوال شما

      1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه میترا گفت:

        با سلام
        من میخواستم بپرسم مدرسه خوابگاه هم داره ؟؟
        هزینه خوابگاه جدا هست؟؟!

        1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

          با سلام و درود
          خیر خوابگاه ندارند و هزینه زندگی شامل اسکان حمل و نقل ، غذا و…. ماهانه حدود 400 تا 500 دلار در نظر بگیرید .

  7. مدرسه ایرانی ها در ترکیه ‌‌ گفت:

    سلام روزتون بخیر یه سوال داشتم مدارس ایرانی در ترکیه قوانین و پوشش مدارس در ایران رو دارند؟

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله در مدارس ایرانی ترکیه رعایت حجاب الزامیست.

      با تشکر از سوال شما

  8. مدرسه ایرانی ها در ترکیه ربابه علی نژاد گفت:

    سلام من دودخترسال دهمی ویک دوازدهمی دارم قصددارم تادوهفته دیگه بیام ترکیه واقامت یکساله بگیرم ازطریق اجاره خونه آیابچه هاالان امکان انتقالشون به مدرسه ایرانی ترکیه هست؟ یابایدازاول سال تکرارپایه کنند؟

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      خیر امکان انتقالی وجود ندارد و می بایست برای سال تحصیلی آینده اپلای کنید.

      با تشکر از سوال شما

    2. مدرسه ایرانی ها در ترکیه محمد مهدی شاطری گفت:

      سلام ،
      بعد از اتمام مدرسه ایرانی در خارج کشور آزمون کنکور گرفته میشود ؟؟

      1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        خیر شما صرفا در امتحانات پایان سال شرکت میکنید و کنکوری از شما گرفته نمی شود.

        با تشکر از سوال شما

        1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه فرهاد گفت:

          سلام، آیا خود ترک ها هم می توانند قیم فرزندمان بشوند، من یک دوست دارم که اهل شهر سامسونگ ترکیه هست و چندین سال در ایران زندگی کرده

          1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

            با سلام

            خیر برای تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه نیاز هست که پدر و مادر اقامت ترکیه را داشته باشند تا دانش اموز بتواند در مدارس تحصیل کند.

            با تشکر از سوال شما

  9. مدرسه ایرانی ها در ترکیه Parsa گفت:

    سلام من کلاس هشتم هستم و حدود ۹۰ درصد از زبان استانبولی مسلط هستم و در درس ها هیچ مشکلی ندارم
    میخواستم بپرسم اگه مدرک و بگیرم چیکار میتونم بکنم ؟

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      سوال تان واضح نیست.
      در کل شما میتوانید حتی بدون مدرک زبان برای مدارس ترکيه اپلای کنید ،ضمن اینکه بعد از دریافت مدرک دیپلم هم میتوانید برای پذیرش دانشگاه ها اپلای کنید.

      با تشکر از سوال شما.

  10. مدرسه ایرانی ها در ترکیه علی گفت:

    سلام در شهر قیصریه مدرسه ایرانی وجود دارد؟؟؟

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      خیر. در شهرهای استانبول، ازمیر و آنکارا میتوانید شرکت کنید .

      با تشکر از سوال شما

  11. مدرسه ایرانی ها در ترکیه bravemamad گفت:

    سلام من سال اخر راهنمایی هستم و یک خواهر 22 ساله دارم.
    که خواهر من کار آموز هست و رشته حقوق هست
    و همینطور به زبان انیگلیسی تسلط دارد می خواستم بدونم چطور خواهر من میتونه اقامت بگیرید و قیم من شود

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در صورتی که خواهر شما اقامت تحصیلی ترکیه را داشته باشند می‌توانند قیم شما بشوند.

      با تشکر از سوال شما

  12. مدرسه ایرانی ها در ترکیه سمیرا گفت:

    سلام
    من معلم هستم
    می خواستم بپرسم چطور می تونم با مدارس خارج از کشور همکاری داشته باشم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در این زمینه می بایست از طریق آموزش و پرورش ايران پیگیری کنید

      با تشکر از سوال شما

  13. مدرسه ایرانی ها در ترکیه علی گفت:

    با سلام
    من مدرس زیست شناسی با بیست و پنج سال سابقه تدریس در مقاطع مختلف و کنکوری هستم و هر سال تعدادی از دانش آموزانم موفق به ورود به رشته پزشکی در ایران می شوند .
    در نظر دارم مابقی عمرم را در استانبول یا ارمنستان بگذرانم لطفا راهنمایی بفرمایید که در استانبول آیا می توانم به تدریس در مدارس ایرانی یا آموزشگاه ها یا بصورت خصوصی مشغول و در خدمت دانش آموزان باشم ضمنا در صورت ok بودن بنده حاضرم یک سری از فیلم و کلیپهای تدریس را ارسال دارم.
    موفق و موید باشید.

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در رابطه با استخدام در مدارس ایرانی ترکیه و ارمنستان می بایست از طریق آموزش و پرورش ايران پیگیری نمایید.

      با تشکر از سوال شما

      1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه .... گفت:

        چطور باید پیگیری کنیم؟

        1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

          با سلام
          پیگیری چه موردی؟
          لطفا سوال تان را دقیق تر مطرح بفرمایید
          با تشکر از سوال شما

  14. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مجید گفت:

    سلام وقت بخیر، چند سوال در مورد مدارس ایرانی حاضر در ترکیه دارم ممنون میشم پاسخ بدین

    برای تدریس یا هر نوع فعالیت در این مدارس ایا باید حتما جز نیروهای استخدام شده اموزش پرورش در ایران بود؟؟ یا در صورت داشتن اشنا میشه برای تدریس یا کار در این مدارس اقدام کرد؟؟

    ایا نیروهای از طریق ازمون و مصاحبه جذب میشوند؟ در صورت مثبت بودن! ایا ازمون از طرف اموزش و پرورش ایران گرفته می شود؟ یا از طرق خود موسسه حاضر در ترکیه؟

    ایا زمان حضور معلمان برای تدریس در این مدارس داری محدودیت هست؟ یا نه و در صورت رضایت موسس امکان حضور طولانی مدت در این مدارس برای کار و تدریس وجود داد؟؟
    پیشاپیش ممنون از پاسخ هاتون

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      این موارد تماما مربوط به آموزش و پرورش ايران است و از طریق موسسات مهاجرتی نمی‌توانید اقدامی انجام دهید
      بنابراین بهتر است با آموزش و پرورش منطقه تان در ارتباط باشید تا بتوانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

      با تشکر از سوال شما

    2. مدرسه ایرانی ها در ترکیه Ava گفت:

      سلام خسته نباشید من الان ۱۶ سالمه و رشته انسانی میتونم واسه سال جدید یعنی یازدهم به ترکیه مهاجرت کنم و در آنجا در مدارس ثبت نام کنم همراه با پدر؟ و آیا نمرات کارنامه متوسط اثر در ثبت نام دارر۶یا خیر

      1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        بله میتوانید ثبت نام کنید. البته پدر شما باید اقامت موقت ترکیه را داشته باشند.

        با تشکر از سوال شما

  15. مدرسه ایرانی ها در ترکیه A. گفت:

    سلام
    ببخشید توی مدارس ترکیه باید حجاب داشت و اینکه درس های عربی و پیام اونجا هم تدریس میشه؟!

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در مدارس ایرانی ترکیه سیستم آموزشی و کتاب ها کاملا مشابه مدارس ایران است
      داشتن حجاب نیز الزامی ست.

      با تشکر از سوال شما

  16. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مینا گفت:

    سلام وقت به خیر جناب من دبیر بازنشسته هستم .آیا امکان فعالیت در آنجا در مدارس ایرانی برای من هست واینکه پسرم می تواند برای دوازدهم در مدارس آنجا ثبت نام کند شهریه مدرسه وزندگی را بفرمایید.متشکرم .

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله فرزندان می‌توانند پذیرش مدارس ترکیه را دریافت کنند.
      هزینه تحصیل سالانه بین 500 تا 1000 دلار می باشد.
      در رابطه با استخدام خودتان در مدارس ایرانی ترکیه می بایست از طریق آموزش و پرورش ايران پیگیری کنید.

      با تشکر از سوال شما

    2. مدرسه ایرانی ها در ترکیه Mobi گفت:

      سلام ببخشید یه سوال که ذهنمو درگیر کرده اینه که پوشش دانش‌آموزان و کادر مدرسه چه طوره؟ مثل ایرانه؟

      1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        بله وضعیت پوشش‌ و حجاب در مدارس ایرانی ترکیه مشابه ایران است.

        با تشکر از سوال شما

  17. مدرسه ایرانی ها در ترکیه جواد گفت:

    سلام
    من میخوام سال دیگه به همراه دوستم که ۱۶سالمونه تنها بیایم و در مدرسه فجر استانبول تحصیل کنین میخواستم بپرسم که ما میتونیم بعد از ثبت نام تنها اونجا زندگی و تحصیل کنیم و اینکه دبیرستان فجر خوابگاه داره یا نه
    ممنون میشم کمکمون کنید

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام و وقت بخیر

      برای دریافت پذیرش مدارس ترکیه الزاما نیاز به قیم می باشد و به تنهایی امکان پذیر نمی باشد.
      این مدرسه خوابگاه ندارد.

      با تشکر از سوال شما

  18. مدرسه ایرانی ها در ترکیه Sara گفت:

    سلام در مدارس ایرانی در ترکیه چه دروس هایی آموزش می دین

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      مدارس ایرانی ترکیه دقیقا مشابه مدارس داخلی اند و سیستم آموزشی، کتاب ها، دروس و غیره یکسان هستند.

      با تشکر از سوال شما

  19. مدرسه ایرانی ها در ترکیه رکسانا گفت:

    سلام
    من دانش آموز کلاس هفتم هستم و ميخواستم سال بعد (کلاس هشتم) در ترکیه تحصیل کنم و زبان ترکی ام نسبتا خوب است ولی زبان انگلیسی را زیاد بلد نیستم ميشه راهنمایی کنید من در مدارس ایرانی مشغول به تحصیل بشم یا در مدارس دولتی؟
    و اینکه پدر و مادرم نمی تونن همراه من بیان ولی خواهرم که 19 سالشه می خواد در دانشگاه ترکیه ادامه تحصیل بده، اون می تونه قیم من بشه؟

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      شما می‌توانید سال اول در مدارس ایرانی ترکیه تحصیل کنید و در کنار تحصیل به یادگیری زبان انگلیسی یا ترکی بپردازید که بتوانید سال های بعد در مدارس دیگر تحصیل نماييد.
      در رابطه با سوال دوم تان، بله خواهر شما می‌توانند قیم شما در ترکیه شوند.

      با تشکر از سوال شما

  20. مدرسه ایرانی ها در ترکیه محمد گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    آیا برای تحصیل در مدارس ایرانی در ترکیه وجود قیم یا پدر و مادر اجباری هست

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله حتما باید قیم داشته باشید. البته صرفا نیازی به حضور پدر یا مادر شما نمی باشد و افراد دیگری نیز در ترکیه می‌توانند قیم شما بشوند.

      با تشکر از سوال شما

    2. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله حتما باید قیم داشته باشید. البته صرفا نیازی به حضور پدر یا مادر شما نمی باشد و افراد دیگری نیز در ترکیه می‌توانند قیم شما بشوند.

      با تشکر از سوال شما

  21. مدرسه ایرانی ها در ترکیه آندرانیک گفت:

    سلام وقت بخیر.
    من حدود یک ماه دیگه به ترکیه مهاجرت میکنم.و برای گرفتن اقامت موقت بلند مدت یا اقامت دارم باید به کجا مراجعه کنم.ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      ابتدا پس از سکونت اولیه به اداره مهاجرت در ترکیه

      با تشکر از سوال شما

  22. مدرسه ایرانی ها در ترکیه نیوشا گفت:

    سلام وقت بخیر من ی برادر زاده دارم ک کلاس سوم هست اما ب خاطر مشکل زبان یا همان گفتار نتونسته خوب کلاس اولی و دوم یاد بگیره با این کرونا هم حسابی عقب افتاده میخواستم ببینم خانواده برادر مهاجرت کنن تکلیف بچشون چی میشه

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      ایشون می‌توانند مدارسی که برای اینگونه افراد هست را انتخاب کنند.

      با تشکر از سوال شما

      1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه بهزاد گفت:

        با سلام
        ادرس دقیق نمایندگی وزارت آموزش و پرورش ایران در استانبول منطقه مرتر رو میخواستم

        1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          از طريق ایمیل میتوانید از آدرس شان مطلع شوید.

          با تشکر از سوال شما

  23. مدرسه ایرانی ها در ترکیه ندا گفت:

    در مدارس بین المللی رشته انسانی هست؟

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      درمدارس اینترنشنال رشته های نظری مثل ایران مجزا نیستند و تمام دروس کار میشود.

      با تشکر از سوال شما

  24. مدرسه ایرانی ها در ترکیه Reza gholami گفت:

    سلام من وپدرم برای سال آینده میخوام اقامت یک ساله بگیریم و بعد به مدارس شما حضور پیدا کنیم و عید سال ۱۳۹۹ما به ترکیه داریم میایم اگه میشه آدرس مدارستون رو بدید بیام

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      جهت اقدام برای پذیرش مدارس در ترکیه و روند پروسه میتوانید با کارشناسان متخصص ما در تهران در ارتباط باشید و راهنمایی های لازم را دریافت نمائید.

      با تشکر از سوال شما

  25. مدرسه ایرانی ها در ترکیه نهال گفت:

    سلام خسته نباشید ما در اصفهان 2شعبه آموزشگاه داریم..آیا می تونیم در ترکیه کار آموزشی انجام بدیم؟و اینکار اونجا جواب میده ؟چقدر در خود استانبول برای زدن یک آموزشکاه کوچیک هزینه باید کرد و مجوز گرفتنش مشکله؟ممنون می شم راهنمایی کنید

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      شما مي توانيد در تركيه ثبت شركت انجام دهيد و هرنوع بيزنسي كه دوست داريد را راه اندازي كنيد ولي با إيجاد شركت شما بايد در شركت خود نيروي ترك استخدام كنيد.

      با تشکر از سوال شما

      1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه Aref Maleki گفت:

        سلام
        وقت بخیر
        ببخشید بیشتر فامیلامون و دوستان در ترکیه اقامت دارن و مقیم اونجا هستن
        میشه از طریق اشناهامون ادامه تحصیل بدم؟
        پدر و مادرم فعلا ایران هستن و مقیم نیستن
        زبان انگلیسی و ترکیه رو هم بلدم تا حدودی ولی نیاز به راهنمایی شما دارم

        1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          الزاما باید قیم داشته باشید ولی نیازی نیست حتما والدین تان قیم شما شوند.
          شخصی که اقامت موقت یا دائم ترکیه را داشته باشد می‌تواند قیم شما شود که بتوانید برای دریافت پذیرش و اقامت تحصیلی ترکیه اپلای کنید.

          با تشکر از سوال شما

  26. مدرسه ایرانی ها در ترکیه سیما گفت:

    سلام من میخواستم دختره ۱۲ سالم رو تنها بفرستم که دوره متوسطه رو اونجا شروع کنه شرایط اقامتش به چه صورت هست پانسیون میشن یا اقامت تحصیلی بهشون میدن؟؟

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      باتوجه به اینکه فرزندتون زیر 18 سال هستن داشتن قیم لازم هست .قیم یا شما و همسرتون هستین و حضورتون لازم هست یا حالا هر کشی که بتونن قیم فرزندتون بشن. میتونید خونه یا سوییت اجاره کنید. البته در صورتی که فرزندتون مدرسه بین المللی تحصیل کنن میتونن در خوابگاه شبانه روزی زندگی کنن.

      با تشکر از سوال شما

  27. مدرسه ایرانی ها در ترکیه Dionel گفت:

    سلام ، من امسال سال یازدهم هستم ولی هنرستانی هستم و رشته ی گرافیک میخونم میخواستم بدونم مدرسه های ایرانی که تو ترکیه هستن رشته ی هنر دارن یا نه ؟

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      در کشورهای دیگه برخلاف ایران هیچ تفکیکی در دوره دبیرستان نیست شما بعد از اینکه دبیرستانتون رو تموم کردین و دیپلمتون رو گرفتین میتونید برای تحصیل در این رشته برای دانشگاه اقدام بفرمایید. برای ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه لازم هست در آزمون یوس یا ست شرکت کنید.

      با تشکر از سوال شما

  28. مدرسه ایرانی ها در ترکیه Leyla گفت:

    با سلام و عرض خسته نباشيد خدمت شما.
    من معلم مقطع ابتدايي آموزش و پرورش ايران و همچنين دانشجوي ارشد دانشگاه علامه هستم.
    ميخوام بدونم براي همكاري در تدريس يا امور اداري چطور ميتونم با مدارس ايراني در تركيه مكاتبه داشته باشم ؟؟
    و شرايط همكاري با اين مدارس چيه؟؟
    بسيار بسيار ممنونم

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      اقدام برای مدارس ایرانی ترکیه از طرف اموزش و پرورش ایران میسر می شود.
      و اموزش پروش ایران مرجع تصمیم گیرنده هست

      با تشکر از سوال شما

  29. مدرسه ایرانی ها در ترکیه Leyla گفت:

    با سلام خدمت شما و عرض خسته نباشيد
    من معلم مقطع ابتدايي آموزش و پرورش ايران و همچنين دانشجوي ارشد دانشگاه علامه هستم.ميخوام بدونم براي همكاري در تدريس و يا امور اداري مدارس ايراني در استامبول چطور ميتونم درخواست بدم و مكاتبه داشته باشم؟؟
    شرايط همكاري با اين مدارس چيه؟؟
    بسيار متشكرم

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      اقدام برای مدارس ایرانی ترکیه از طرف اموزش و پرورش ایران میسر میشه
      و اموزش پروش ایران مرجع تصمیم گیرنده هست

      با تشکر از سوال شما

  30. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مهرداد گفت:

    سلام و عرض احترام
    در این مدارس رشته طراحی دوخت ( فنی و حرفه ای) هم تدریس میشود؟
    لطفا پاسخ دهید ممنون از لطف شما

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      خیر رشته های فنی را ندارند.

      با تشکر از سوال شما

  31. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مهرداد گفت:

    با سلام و احترام
    آیا در مدرسه ایرانیان در ترکیه رشته طراحی دوخت (فنی و حرفه ای) ارائه می شود؟
    لطفا” پاسخ دهید. با سپاس فراوان

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      شما مي توانيد در رشته تجربي يا رياضي فيزيك در تركيه تحصيل كنيد و بعد از اخذ ديپلم با شركت در آزمون ورودي دانشگاه ها در رشته طراحي لباس و … تحصيل نماييد.

      با تشکر از سوال شما

  32. مدرسه ایرانی ها در ترکیه کیان گفت:

    سلام و وقت بخیر
    من که ۱۰ ام تجربی هستم اونجا همه رشته ها تدریس میشه؟؟
    و شرایطش بدون والدین چجوریه؟؟
    و اون اموزشگاه تو کدوم شهر ت

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      فقط ریاضی و تجربی ، باید حتما یک قیم داشته باشید ، در آنکارا و استانبول می باشد.

      با تشکر از سوال شما

  33. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مهرداد گفت:

    با سلام و احترام
    آیا رشته های فنی و حرفه مثل طراحی دوخت هم در مدارس ایرانیان ارائه می شود ؟ممنون میشم پاسخ بدهید

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      برای تحصیل در مقطع دبیرستان مثل ایران هنرستان وجود نداره ،شما ابتدا دبیرستان رو تموم میکنید و دیپلم میگیرید و اگر تمایل داشتین این رشته رو در دانشگاه های ترکیه بخونید

      با تشکر از سوال شما

  34. مدرسه ایرانی ها در ترکیه علیرضا گفت:

    شهریه چچوریه هر ماه یا هرسال یا ترمیه؟

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      شهريه مدارس به صورت سالانه است

      با تشکر از سوال شما

  35. مدرسه ایرانی ها در ترکیه شیرین گفت:

    سلام شرایط تدریس در مدارس ایرانی ترکیه چیه؟
    آیا مدارس ایرانی در ترکیه زیر نظر آموزش و پرورش ایران است؟

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      دوست عزیز این مدارس زیر نظر آموزش و پرورش ایران هستند ولی بر اساس قوانین ترکیه اداره میشوند . از آنجاییکه تعداد مدارس ایرانی در ترکیه محدود است امکان پیدا کردن کار در این زمینه برای شما کم است .

      با تشکر از سوال شما

  36. مدرسه ایرانی ها در ترکیه امیرحسین گفت:

    من پسر 15 ساله ام و میخواهم تنهایی مهاجرت کنم میشه بگید چطور میتوان تبعیت گرقت

  37. مدرسه ایرانی ها در ترکیه سینا گفت:

    سلام من پدرم ترکیه ساکنه و اقامت موقت داره من چجوری میتونم برای تحصیل در پایه دوازدهم (متوسطه دوم ) اقدام کنم و تا چه زمانی مهلت دارم ؟

    1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه ربابه علی نژاد گفت:

      سلام من دودخترسال دهمی ویک دوازدهمی دارم قصددارم تادوهفته دیگه بیام ترکیه واقامت یکساله بگیرم ازطریق اجاره خونه آیابچه هاالان امکان انتقالشون به مدرسه ایرانی ترکیه هست؟ یابایدازاول سال تکرارپایه کنند؟

      1. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        خیر امکان انتقالی وجود ندارد و می بایست برای سال تحصیلی آینده اپلای کنید.

        با تشکر از سوال شما

  38. مدرسه ایرانی ها در ترکیه اسمعیل سروش نیا 09115890736 گفت:

    با سلام
    بنده به تازگی با سمت مدیریت در مدارس متوسطه آموزش و پرورش ایران بازنشسته شدم.
    سوال بنده این است که: 1- آیا در ترکیه (یا اختصاصا استانبول) مدارس غیر دولتی ایرانی هم داریم یا خیر؟
    2-:در صورت مثبت بودن پاسخ برای فعالبت یا همکاری (جهت تدریس یا امور اداری) با این مراکز چه باید کرد؟
    بسیار سپاسگزارم

  39. مدرسه ایرانی ها در ترکیه Tannaz گفت:

    سلام
    عذرخواهی میکنم
    من با خرید منزل قصد گرفتن اقامت ترکیه رو دارم
    میخواستم بپرسم صلاح میدونید پسر هشت ساله من به مدرسه ایرانیان بره برای شروع کلاس دوم یا مدرسه دولتی ترکیه البته اصلا زیان ترکی بلد نیستیم
    و لطفا بعد از اینکه ن‌ظرتون رو فرمودید دلیلش رو هم بفرمایید.
    ممنون و سپاسگذارم…

  40. مدرسه ایرانی ها در ترکیه بیتا آقازاده گفت:

    سلام من 17 سالمه امسال یازدهمو تموم کردم میخوام دوازدهم رو تو ترکیه ادامه بدم میشه شرایط مهاجرت به اونجا رو بگین ممنونم

  41. مدرسه ایرانی ها در ترکیه مریم گفت:

    من قصد مهاجرت به ترکیه دارم ، دو پسر دوماهه و ده ساله دارم.پسر بزرگم کلاس چهارم هست ، میخام به درسش لطمه وارد نشه . میشه راهنماییم کنید که اصلا چطوری میتونم کارهای مهاجرت رو شروع کنم
    ممنون میشم راهنماییم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.9/5 - (72 امتیاز)
منو
خانه